PDA

View Full Version : Ik heb gisteren een vis gevangen!!


From_Vlaanderen
20 augustus 2008, 12:55
Ik was gisteren eens gaan vissen :cheer:, samen met een maat.
En effenaf, die vissen, amai amai... Mijne beste vangst allertijden heb ik ginder gevangen. Ik had evenveel kans dat ik dat monster aan mijn haak had zitten, als dat ik Euromilions had gewonnen (Ja, ik had ook liever Euromilions gewonnen).

http://www.aqualibre.nl/media/snoek.jpg

't Het was maar een kleinte (35cm), maar ik had daar juist mijn tas koffie binnengekapt om mijn maaikes aan mijn haak te vervangen (met verse vangde meer). Ikke rustig die stok (8Ojaja, met vaststok ook nog) aan het binnenhalen. Dus 2 verse maaikes eraan, wou ik mijn lijn terug in het water leggen, maar er stak daar wind op, en mijn lijn tussen wat onkruid dat daar aan de kant stond, in de war... Ikke zeg: "Godmiljaar, da moet ik wer hebben!" Allez, ik daar op mijn buik dat ding uit de knoop aan het halen.
Was het daar uit de knoop. Wil ik mijn stok terug in elkaar steken (Je haalt die uiteen, voor je lijn binnen te halen). Wil ik mijn stok terug 8.70m verder brengen, zit mijn lijn vast (Ik dacht: "Godverdomme, dat enigste stukje bodemomkruid, daar zit ik weer in vast, ik zeg maar niks ander lijk ik een amateur).

En toen begon dat onkruid ineens te trekken. Ik dacht: (Niet Godverdomme) Nou moe, kalm blaaaive! En toen begon het gevecht, met een lijn van 2.8kg en een onderlijn van 1.2kg :lol:. Moet je weten snoek heeft ook nog tanden en die bijten u lijn door. Allez 3 minuten verder (Dat beest sprong altijd uit mijn schepnet), mijne maat: SCHEPPER!! Hopla!

Zo is het dus gebeurd..
-----------------------------------

Nu het Visserverhaal.

Over een dag, werd ik wakker om 3 uur. Ik moest dringend daar het toilet. Om 5 uur werd ik terug wakker. "Verdomme", zei ik: "Ik zal eens gaan vissen."
Ik daar aan het vissen, rustig aan het voederen en mijn ontbijt aan het opeten. Wat klein viskes aan het binnenhalen,... The usual shit dus.

Opeens schiet mijn lijn weg. Sneller dan mijn schaduw, wet de perfecte Winchesterbeweging neem ik mijn lijn vast met mijn linkerhand. Vliegensvlug glijd mijn rechterhand naar mijn lijnstop, die frijn op. Toen had ik door dat het niet gemakkelijk ging worden, ik zij mijn lijfwoord en begin die vis uit te putten. Normaal ben ik er overtuigd dat ik mijn lijn heel hou ik ben trouwens geen groentje, maar nu dacht ik aan mijn lijfwoord en zette de uitputting verder, dit duurde nogal lang naar mijn zin, want er was niet veel stroming.
Toen had ik door dat het mij ging lukken beetje bij beetje en volgens het motto "One step forward en two steps back." Een goede 12 minuten verder had ik heb tegen de kant gekregen, en mijn lancé kunnen verankeren. Ik zong "This Is Rock 'n' Roll", nu was het peace of pie. Ik schep de snoek binnen, verdoof hem, en pas op voor mijn handen. Ik direct op de weeghaak ermee, 8,25kg en een 53.7cm (Vanaf de stam gemeten;-) (vissermopje)).
Ja verder niet veel aan vuil gemaakt. Geluk? Een klein beetje, de rest zijn skills.
-------------------------------

Ps: Voor diegene, die het interesseert, ik vis voor de fun. En ik had geen goesting in al die zever en graten keuteren dus ik heb mijn vis terug gesmeten, ik doe bijna altijd (maar nooit bij paling/aal), maar die vang je niet snel met vaststok.

lantjes
20 augustus 2008, 13:27
en? doodgeklopt of laten stikken op het droge om vervolgens in de vuilbak te kieperen?

-=EXCALIBUR=-
20 augustus 2008, 13:38
en? doodgeklopt of laten stikken op het droge om vervolgens in de vuilbak te kieperen?

Ps: Voor diegene, die het interesseert, ik vis voor de fun. En ik had geen goesting in al die zever en graten keuteren dus ik heb mijn vis terug gesmeten, ik doe bijna altijd (maar nooit bij paling/aal), maar die vang je niet snel met vaststok.

;-)

lantjes
20 augustus 2008, 13:52
't was maar om hem in zijn euforie wat te treiteren....:-P riviervis is toch al niet eetbaar vanwege (vaak) ne "grondsmaak"

van Maerlant
20 augustus 2008, 14:19
Ik zweer bij één maaike aan mijn haak. En een baguette is imho gemakkelijker dan ne lancé :p

From_Vlaanderen
20 augustus 2008, 15:13
't was maar om hem in zijn euforie wat te treiteren....:-P riviervis is toch al niet eetbaar vanwege (vaak) ne "grondsmaak"

1,5 dagen in de badkuip, dan is die smaak weg.

From_Vlaanderen
20 augustus 2008, 15:13
Ik zweer bij één maaike aan mijn haak. En een baguette is imho gemakkelijker dan ne lancé :p

Kvis ook niet veel met lancé, daar vang ik niks mee.;-), maar blijkbaar wel een snoek

Txiki
20 augustus 2008, 15:24
ik heb een uiltje geknapt...

roger verhiest
20 augustus 2008, 15:28
Uitstekende basis voor gefillte fisch
(zie elders op dit forum of op CP)

van Maerlant
20 augustus 2008, 15:59
Joden eten vis uit vijvers, maar daarom moeten wij dat nog niet doen. Eikes, karper...

lomeanor
20 augustus 2008, 18:56
proficiat met de vangst

Duupje
20 augustus 2008, 18:59
Ene vis, pfuh, was da nu, ik heb er derjust nog 8 gevangen in mijnen bak. ;-)

Jazeker
20 augustus 2008, 19:05
Ene vis, pfuh, was da nu, ik heb er derjust nog 8 gevangen in mijnen bak. ;-)

:rofl:

Weezer
20 augustus 2008, 19:06
Ik heb vanmiddag vis gegeten, telt dat ook?

lomeanor
20 augustus 2008, 19:07
Ik heb vanmiddag vis gegeten, telt dat ook?

Het hangt er van af of het een grote is

Weezer
20 augustus 2008, 19:10
Het hangt er van af of het een grote is

Een makreel, gestoomd. Op de boterham. En nog een paar stukjes kibbeling (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kibbeling).

Jazeker
20 augustus 2008, 19:24
Een makreel, gestoomd. Op de boterham. En nog een paar stukjes kibbeling (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kibbeling).

Waarom noem je het niet gewoon een kabeljouw schnitzel?

From_Vlaanderen
20 augustus 2008, 19:35
Ene vis, pfuh, was da nu, ik heb er derjust nog 8 gevangen in mijnen bak. ;-)

Ik had er eigenlijk 4 gevangen, maar dat was niks speciaal.

HAMC
20 augustus 2008, 19:44
Ik vis ook wel eens maar ik snijd altijd even de buik open voor ik ze terugzet.

Zwartengeel
20 augustus 2008, 19:45
Joden eten vis uit vijvers, maar daarom moeten wij dat nog niet doen. Eikes, karper...

Ik dacht dat die vooral vermenigvuldigde vis aten. ;-)

Weezer
20 augustus 2008, 19:47
Waarom noem je het niet gewoon een kabeljouw schnitzel?

Een lekkerbekje bedoel je? ;-) Omdat dit kleine stukjes zijn...

HAMC
20 augustus 2008, 19:48
Ik dacht dat die vooral vermenigvuldigde vis aten. ;-)

Die oude truuk?

Doen ze die nog altijd?

Duupje
20 augustus 2008, 20:04
Een lekkerbekje bedoel je? ;-) Omdat dit kleine stukjes zijn...

Een lekkerbekje hier is een rolmops, met ui erin en een tartaarsaus erbij.

Maar dank zij u heb'k nu een ongelooflijke zin in kibbelingen van Schots' Vishandel in Essen.

Weezer
20 augustus 2008, 20:44
Een lekkerbekje hier is een rolmops, met ui erin en een tartaarsaus erbij.

Maar dank zij u heb'k nu een ongelooflijke zin in kibbelingen van Schots' Vishandel in Essen.

Lekkerbekje:
http://farm1.static.flickr.com/21/32061941_96c51bcd38.jpg?v=0

Kibbeling:
http://kks.qux.nl/afbeelding/kibbeling.jpg

Rolmops:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/Rollmops_02.jpg/250px-Rollmops_02.jpg

Graag gedaan ;)

Duupje
20 augustus 2008, 21:02
Lekkerbekje:
http://farm1.static.flickr.com/21/32061941_96c51bcd38.jpg?v=0

Kibbeling:
http://kks.qux.nl/afbeelding/kibbeling.jpg

Rolmops:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/Rollmops_02.jpg/250px-Rollmops_02.jpg

Graag gedaan ;)
Awel, in Antwerpen noemen ze die rolmops een lekkerbekje.

Weezer
20 augustus 2008, 21:04
Awel, in Antwerpen noemen ze die rolmops een lekkerbekje.

Ja, Antwerpen, daar noem je ook wel wat...

Duupje
20 augustus 2008, 21:05
Ja, Antwerpen, daar noem je ook wel wat...

Ja, eigenlijk, kben er niet voor niets vertrokken. :-)

Weezer
20 augustus 2008, 21:10
Ja, eigenlijk, kben er niet voor niets vertrokken. :-)

QED :mrgreen:

Jazeker
20 augustus 2008, 21:20
Ja, eigenlijk, kben er niet voor niets vertrokken. :-)

Als ze rolmops in Antwerpen lekker vinden, dan had je een gegronde reden om er weg te gaan.

daiwa
21 augustus 2008, 01:33
Kvis ook niet veel met lancé, daar vang ik niks mee.;-)

Ik vis met niet anders dan met een lancé.
Vooral op paling en tong nu, in de winter op kabeljauw.

From_Vlaanderen
21 augustus 2008, 09:17
Ik vis met niet anders dan met een lancé.
Vooral op paling en tong nu, in de winter op kabeljauw.

Ja, paling vang je er wel mee. Ik heb er ook wel ettelijke, maar het is mijn ding niet. Het moet klikken tussen jou en je lancé.

Ga vandaag nog ne keer vissen, bij het Anti-Tankkanaal in Schilde, zit veel baars. Maar mijn voedertaktiek, is alles door elkaar, maden, maïs, sla,....
Werkt soms absoluut niet.

From_Vlaanderen
21 augustus 2008, 21:14
Update: Vandaag gaan vissen en ik had 2 Baarzen :-(. 'T was niet veel soeps.

daiwa
22 augustus 2008, 01:07
Update: Vandaag gaan vissen en ik had 2 Baarzen :-(. 'T was niet veel soeps.


Dat is inderdaad niet vet.
Ik ga zaterdag nog eens vissen met mijn bootje en hoop dat het wat beter is dan de vorige zaterdag.
Drie tongen, 5 palingen en een tiental botjes.

daiwa
22 augustus 2008, 01:11
Ja, paling vang je er wel mee. Ik heb er ook wel ettelijke, maar het is mijn ding niet. Het moet klikken tussen jou en je lancé.

Ga vandaag nog ne keer vissen, bij het Anti-Tankkanaal in Schilde, zit veel baars. Maar mijn voedertaktiek, is alles door elkaar, maden, maïs, sla,....
Werkt soms absoluut niet.


Op baars moet je met levend aas vissen, het is een roofvis.
Aardwormen, kleine visjes en steurkrab zijn daar goed voor.

BigF
22 augustus 2008, 10:44
Maar dank zij u heb'k nu een ongelooflijke zin in kibbelingen van Schots' Vishandel in Essen.
Is dit toeval; ik ben helemaal niet uit de buurt van Essen en gisteren zag ik hier plots in de koelkast een zakje van -hou u vast- Schots' Vishandel in Essen staan!

Zou dat iets betekenen (buiten het feit dat we vanavond vis eten)?