PDA

View Full Version : Waarom worden er nog steeds drugscontroles gehouden?


Bhairav
20 augustus 2008, 18:33
Vraag ik mij toch af.
Ik heb het niet zozeer over rijden onder invloed, maar het gebruik buiten verkeer.

Bhairav
21 augustus 2008, 10:22
Blijkbaar is deze draad niet op het niveau van conservatieve tegenstanders van drugs.

HAMC
21 augustus 2008, 10:37
Waarom worden er nog steeds drugscontroles gehouden?

Omdat wietroken verboden is.

Bhairav
21 augustus 2008, 10:38
Omdat wietroken verboden is.

Ja uiteraard, u wist natuurlijk ook wel dat ik hier een iets genuanceerdere discussie wil (laten) voeren.

Over nuanceren gesproken: is het niet gewoon het BEZIT dat verboden is, maar over gebruik op zich word er toch niks gezegd? Of heb ik mij dat laten wijsmaken?

the_dude
21 augustus 2008, 11:04
u hebt zich dat niet laten wijsmaken. Doch is er ooit een tijd geweest dat vrouwe justitia blind was?

HAMC
21 augustus 2008, 11:19
Ja uiteraard, u wist natuurlijk ook wel dat ik hier een iets genuanceerdere discussie wil (laten) voeren.

Over nuanceren gesproken: is het niet gewoon het BEZIT dat verboden is, maar over gebruik op zich word er toch niks gezegd? Of heb ik mij dat laten wijsmaken?

Handel en bezit zijn verboden ja. Gebruik mag theoretisch maar u kan niet gebruiken zonder dat u het in bezit heeft, handel en bezit zijn verboden dus staan we weer aan het begin.

Geertje
21 augustus 2008, 11:22
Vraag ik mij toch af.
Ik heb het niet zozeer over rijden onder invloed, maar het gebruik buiten verkeer.

Om de druggebruikers ne kloot af te draaien. ;-)

Geertje
21 augustus 2008, 11:25
Blijkbaar is deze draad niet op het niveau van conservatieve tegenstanders van drugs.

Je niveau is veeeeeel te hoog. ;-)

piraat
21 augustus 2008, 15:24
Vraag ik mij toch af.
Ik heb het niet zozeer over rijden onder invloed, maar het gebruik buiten verkeer.

Een heleboel mensen verdienen geld met drugs, en niet enkel dealers. Een hele verzameling politiemensen van verschillende diensten, douaniers, cipiers, dokters, psychiaters, verplegers, apothekers, rechters,openbare aanklagers, advokaten, sociaal assistenten en straathoekwerkers, journalisten en schrijvers, zangers en rockgroepen, bankiers en boekhouders enz enz leeft van het fenomeen DRUGS. Plus alle mensen die hen in allerlei materiaal voorzien...Een énorm pak mensen ! Drugs zijn diep in onze maatschappij ingeworteld. De gebruikers zijn de slachtoffers en zondebokken van deze fantastisch veel geld verbrassende business. Ook niet vergeten dat al dat vuil geld uiteindelijk terug in het "eerlijke" circuit terechtkomt. Veel mensen, de meesten , vergeten dat. Maar de politici niet, wees daar maar gerust in.

Bhairav
21 augustus 2008, 16:50
Het verbod van drugs en de controle daarop is natuurlijk ook een middel voor de flikken (vaak mensen met een hoog macho gehalte, inclusief de vrouwen onder hen) om zich te manifesteren en een flinke portie gezag uit te stralen. Het is een soort mensen dat anders geen blijf weten met hun haantjesgedrag, en dat word dan netjes gecanaliseerd naar het politiecorps.

Geertje
22 augustus 2008, 09:58
Het verbod van drugs en de controle daarop is natuurlijk ook een middel voor de flikken (vaak mensen met een hoog macho gehalte, inclusief de vrouwen onder hen) om zich te manifesteren en een flinke portie gezag uit te stralen. Het is een soort mensen dat anders geen blijf weten met hun haantjesgedrag, en dat word dan netjes gecanaliseerd naar het politiecorps.

En de drugsgebruikers zijn de kuikentjes. :?

Bhairav
22 augustus 2008, 10:00
En de drugsgebruikers zijn de kuikentjes. :?
Gij gelooft dus echt dat het verbod het gebruik onder controle houdt?

King of beggars and fleas
22 augustus 2008, 10:05
Om de druggebruikers ne kloot af te draaien. ;-)voila daar gaat het dus over

het gros van de mensen denken nog steeds dat druggebrukers, armen enz enz kloten uitgedraaid moeten worden en dat ze dan stoppen met drugs gebruiken en arm zijn

en daarom laat de minister de flikken af en toe nog eens wat druggebruikers pesten he - zelf weet hij ook al wel beter dat het niet helpt hoor - maar hij doet dat puur uit schrik van zijn kiezers

een echt leider zou het lef hebben zijn kiezers ervan te proberen overtuigen om die middeleeuwse mentaliteit nu maar eens eindelijk aan de kant te gaan zetten

dwang werkt niet

Geertje
22 augustus 2008, 10:06
Gij gelooft dus echt dat het verbod het gebruik onder controle houdt?

Ja, en als men wat minder laks zou zijn, zou het drugsgebruik zelfs spectaculair dalen. Maar aan de mietjes mag niet geraakt worden. Als ze een beetje hardhandig achter de tralies gezet worden gaan ze bleiten en achter hun moeder roepen.

Bhairav
22 augustus 2008, 10:07
Ja, en als men wat minder laks zou zijn, zou het drugsgebruik zelfs spectaculair dalen. Maar aan de mietjes mag niet geraakt worden. Als ze een beetje hardhandig achter de tralies gezet worden gaan ze bleiten en achter hun moeder roepen.
Beetje zoals in AMerica, waar ze ook hard optreden. Daar durft niemand nog drugs pakken...
En das iets wat gij altijd negeert: dat er in america méér gebruikers zijn ondanks een strenger beleid. Maar gij ziet dat natuurlijk zo: het is net nodig dat beleid omdat er zoveel gebruikers zijn...:lol::roll:

King of beggars and fleas
22 augustus 2008, 10:08
in feite is het een beetje zoals vroeger op de markt

het simpel gepeupel heeft nog steeds af en toe die geur van verbrand mensenvlees nodig :roll:

en dus dienen politici nog regelmatig mensenvlees op :roll:

texaanse chimpansee for president :roll:

Geertje
22 augustus 2008, 10:11
voila daar gaat het dus over

het gros van de mensen denken nog steeds dat druggebrukers, armen enz enz kloten uitgedraaid moeten worden en dat ze dan stoppen met drugs gebruiken en arm zijn

en daarom laat de minister de flikken af en toe nog eens wat druggebruikers pesten he - zelf weet hij ook al wel beter dat het niet helpt hoor - maar hij doet dat puur uit schrik van zijn kiezers

een echt leider zou het lef hebben zijn kiezers ervan te proberen overtuigen om die middeleeuwse mentaliteit nu maar eens eindelijk aan de kant te gaan zetten

dwang werkt niet

Het drugsgebruik zou grotendeels opgelost kunnen worden, maar dit is vooral een politieke strijd van links tegen rechts en beide groepen hebben er baat bij dat er een dubieus beleid is.

Bhairav
22 augustus 2008, 10:13
Het drugsgebruik zou grotendeels opgelost kunnen worden, maar dit is vooral een politieke strijd van links tegen rechts en beide groepen hebben er baat bij dat er een dubieus beleid is.
Een stevige uitgebreidde heksenjacht, dat ziet gij wel zitten zeker?
Misschien moet er eens een stevige dictatuur komen die de boel even komt opkuisen?

Geertje
22 augustus 2008, 10:14
Beetje zoals in AMerica, waar ze ook hard optreden. Daar durft niemand nog drugs pakken...
En das iets wat gij altijd negeert: dat er in america méér gebruikers zijn ondanks een strenger beleid. Maar gij ziet dat natuurlijk zo: het is net nodig dat beleid omdat er zoveel gebruikers zijn...:lol::roll:

In de VS heeft het gedoogbeleid van eerste instantie tot een echte ramp geleid. Men heeft te laat hard beginnen optreden. Het kalf was toen al verdronken.

King of beggars and fleas
22 augustus 2008, 10:14
Het drugsgebruik zou grotendeels opgelost kunnen worden, maar dit is vooral een politieke strijd van links tegen rechts en beide groepen hebben er baat bij dat er een dubieus beleid is.
je kan de heroinemarkt idd op een dag tijd in elkaar laten klappen - door alle verslaafden gratis heroine te verstrekken vanuit de apotheek - op voorschrift - met daaraan gekoppeld de mogelijkheid tot begeleiding

als de verslaafden het morgen uit de apotheek kunnen krijgen en de kosten vd ziekenkas kunnen terugtrekken dan kunnen de dealers aan hun niks meer verdienen en zijn ze hun markt kwijt

om hun heroine te hebben zullen ze bovendien niet meer gaan stelen, zich moeten prostitueren en andere verslaafden gaan proberen maken om aan te kunnen verkopen om eigen gebruik te betalen

enz enz

Geertje
22 augustus 2008, 10:16
Een stevige uitgebreidde heksenjacht, dat ziet gij wel zitten zeker?

Jazeker :-P Alle drugsdealers gewoon afknallen.

Misschien moet er eens een stevige dictatuur komen die de boel even komt opkuisen?

Gewoon de doodstraf terug invoeren is al genoeg.

King of beggars and fleas
22 augustus 2008, 10:16
In de VS heeft het gedoogbeleid van eerste instantie tot een echte ramp geleid. Men heeft te laat hard beginnen optreden. Het kalf was toen al verdronken.het enige dat drugs waarde geeft en dus interessant maakt om te verhandelen is het verbod


voor de rest heeft dat niets waarde - enkel het risico bepaald dus de marktwaarde van de drugs

je betaald als gebruiker niet voor de drugs - je betaald voor het risico om ze te verhandelen, produceren, smokkelen

daar waar het meeste repressie is is de marktwaarde het hoogst en dus de handel het interessantste en de randproblemen van het problematisch druggebruik nemen erdoor toe ( om het simpel te zeggen - hoe duurder een shot van een herojunks is hoe meer autoradios hij zal moeten jatten om eraan te geraken ;-))

Bhairav
22 augustus 2008, 10:17
In de VS heeft het gedoogbeleid van eerste instantie tot een echte ramp geleid. Men heeft te laat hard beginnen optreden. Het kalf was toen al verdronken.

Nu hebt ge nog steeds niet uitgelegd waarom een verbod zou werken, aangezien de realiteit laat zien dat het dus NIET werkt.

Geertje
22 augustus 2008, 10:19
je kan de heroinemarkt idd op een dag tijd in elkaar laten klappen - door alle verslaafden gratis heroine te verstrekken vanuit de apotheek - op voorschrift - met daaraan gekoppeld de mogelijkheid tot begeleiding

als de verslaafden het morgen uit de apotheek kunnen krijgen en de kosten vd ziekenkas kunnen terugtrekken dan kunnen de dealers aan hun niks meer verdienen en zijn ze hun markt kwijt

om hun heroine te hebben zullen ze bovendien niet meer gaan stelen, zich moeten prostitueren en andere verslaafden gaan proberen maken om aan te kunnen verkopen om eigen gebruik te betalen

enz enz

Dit is helaas kortetermijnpolitiek. Het gevolg op langere termijn is dat er meer verslaafden gaan zijn omdat het niet meer crimineel is.

Of ga jij aan je dochter ooit zeggen : wordt maar verslaafd aan heroïne, het is nu toch gratis in de apotheek te krijgen en je moet je er niet meer voor prostitueren. :-o

Geertje
22 augustus 2008, 10:20
het enige dat drugs waarde geeft en dus interessant maakt om te verhandelen is het verbod


voor de rest heeft dat niets waarde - enkel het risico bepaald dus de marktwaarde van de drugs

je betaald als gebruiker niet voor de drugs - je betaald voor het risico om ze te verhandelen, produceren, smokkelen

daar waar het meeste repressie is is de marktwaarde het hoogst en dus de handel het interessantste en de randproblemen van het problematisch druggebruik nemen erdoor toe ( om het simpel te zeggen - hoe duurder een shot van een herojunks is hoe meer autoradios hij zal moeten jatten om eraan te geraken ;-))

Strenger optreden tegen deze misdadigers, lijkt me de enige oplossing.

King of beggars and fleas
22 augustus 2008, 10:21
Dit is helaas kortetermijnpolitiek. Het gevolg op langere termijn is dat er meer verslaafden gaan zijn omdat het niet meer crimineel is.

Of ga jij aan je dochter ooit zeggen : wordt maar verslaafd aan heroïne, het is nu toch gratis in de apotheek te krijgen en je moet je er niet meer voor prostitueren. :-o
ik wil dat mijn dochter niet zo n zwak mietje wordt dat een wet nodig heeft om tegen zoiets nee te zeggen

ik zal haar wel nee leren zeggen in haar opvoeding en heb daar zoals zwakkelingen die voor repressie zijn geen wet en politie en al die zooi voor nodig - de verantwoordelijkheid om mijn kind daar weerbaar voor te maken die neem ik op mezelf en ik wentel ze niet zwak af op de overheid ;-)

Geertje
22 augustus 2008, 10:21
Nu hebt ge nog steeds niet uitgelegd waarom een verbod zou werken, aangezien de realiteit laat zien dat het dus NIET werkt.

Wie zegt dat een verbod niet werkt ? In Saoudi-Arabië worden geen drugs gebruikt en criminaliteit is er ook nauwelijks (als je die van de overheid zelf buiten beschouwing laat).

King of beggars and fleas
22 augustus 2008, 10:21
Strenger optreden tegen deze misdadigers, lijkt me de enige oplossing.
jij bent niet voor oplossingen - jij bent voor streng optreden ;-)

Geertje
22 augustus 2008, 10:22
ik wil dat mijn dochter niet zo n zwak mietje wordt dat een wet nodig heeft om tegen zoiets nee te zeggen

ik zal haar wel nee leren zeggen in haar opvoeding en heb daar zoals zwakkelingen die voor repressie zijn geen wet en politie en al die zooi voor nodig - de verantwoordelijkheid om mijn kind daar weerbaar voor te maken die neem ik op mezelf en ik wentel ze niet zwak af op de overheid ;-)

Dat is goed voor jou, maar kunnen alle ouders dit ?

King of beggars and fleas
22 augustus 2008, 10:23
Wie zegt dat een verbod niet werkt ? de realiteit zegt dat - er is een verbod en er wordt nog steeds gebruikt In Saoudi-Arabië worden geen drugs gebruikt en criminaliteit is er ook nauwelijks (als je die van de overheid zelf buiten beschouwing laat).nonsens - het gebruik van cannabis behoort tot de arabische cultuur - al langer dan die arabische cultuur zelf bestaat.

King of beggars and fleas
22 augustus 2008, 10:23
Dat is goed voor jou, maar kunnen alle ouders dit ?
ouders die zo zwak zijn dat ze dat ( wat gewoon basisopvoeding is ) niet eens kunnen zouden beter niet aan kinderen beginnen

Geertje
22 augustus 2008, 10:24
jij bent niet voor oplossingen - jij bent voor streng optreden ;-)

Inderdaad, ik geloof niet (meer) in zachte oplossingen, enkel in hard optreden. 8-)

Als beide niets oplossen ben ik toch nog voorstander van de harde manier. :?

Geertje
22 augustus 2008, 10:26
de realiteit zegt dat - er is een verbod en er wordt nog steeds gebruikt nonsens - het gebruik van cannabis behoort tot de arabische cultuur - al langer dan die arabische cultuur zelf bestaat.

Verbod en repressie helpen of niet : het is een welles/nietes spelletjes geworden. Ik sta aan de kant repressie helpt en hoe meer schimmige studies er verspreid worden hoe minder ik in de zachte methode geloof.

Geertje
22 augustus 2008, 10:27
ouders die zo zwak zijn dat ze dat ( wat gewoon basisopvoeding is ) niet eens kunnen zouden beter niet aan kinderen beginnen

Een waarheid als een koe, maar helaas zit de wereld zo niet ineen.

King of beggars and fleas
22 augustus 2008, 10:27
Inderdaad, ik geloof niet (meer) in zachte oplossingen, enkel in hard optreden. 8-)

Als beide niets oplossen ben ik toch nog voorstander van de harde manier. :?
jij wil gewoon de geur van verbrand mensenvlees en bevind je mentaal nog in de middeleeuwen dat is alles jongen

die geur heb je nodig om jezelf veilig te voelen enerzijds ( wat erop wijst dat je een bangerik bent ) en anderzijds om jezelf wijs te kunnen maken dat je beter bezig bent dan die anderen die daar op de brandstapel staan

een joint heeft al bij menigeen in die situatie de verlichting kunnen doen aanbreken trouwens

Geertje
22 augustus 2008, 10:28
jij wil gewoon de geur van verbrand mensenvlees en bevind je mentaal nog in de middeleeuwen dat is alles jongen

die geur heb je nodig om jezelf veilig te voelen enerzijds en anderzijds om jezelf wijs te kunnen maken dat je beter bezig bent dan die anderen die daar op de brandstapel staan

een joint heeft al bij menigeen in die situatie de verlichting kunnen doen aanbreken

Als je dat zo vindt, dan heb ik er geen problemen mee om me in de middeleeuwen te bevinden. :-)

King of beggars and fleas
22 augustus 2008, 10:29
Als je dat zo vindt, dan heb ik er geen problemen mee om me in de middeleeuwen te bevinden. :-)nog veel plezier wens ik je dan in je eigen dark ages ;-)

ooit zal ook bij jouw het lampje wel gaan branden

ooit zal je je angst wel overwinnen ;-)

Geertje
22 augustus 2008, 10:30
nog veel plezier wens ik je dan in je dark ages ;-)

ooit zal ook bij jouw het lampje wel gaan branden

ooit zal je je angst wel overwinnen ;-)

waar brandt de lamp ? ;-)

King of beggars and fleas
22 augustus 2008, 10:31
waar brandt de lamp ? ;-)als je t antwoord op die vraag hebt gevonden dan ben je der bijna - dan moet je ze alleen nog maar aansteken en dan zal je het zien mijn vriend :-)

Bhairav
22 augustus 2008, 10:32
Als je dat zo vindt, dan heb ik er geen problemen mee om me in de middeleeuwen te bevinden. :-)

Kunt ge die middeleeuwen niet voor uzelf houden en anderen wat moderniteit gunnen? Bezie het zo: des te meer middeleeuwen voor u en andere conservatieven.

Bhairav
22 augustus 2008, 10:38
Verbod en repressie helpen of niet : het is een welles/nietes spelletjes geworden. Ik sta aan de kant repressie helpt en hoe meer schimmige studies er verspreid worden hoe minder ik in de zachte methode geloof.
Allemaal oplossigen die in theorie wel lijken te werken maar die botsen met de praktijk, en daar komt meer leed uit voort dan drugs zelf; maar zo ziet gij dat niet zeker?

Geertje
22 augustus 2008, 11:36
Kunt ge die middeleeuwen niet voor uzelf houden en anderen wat moderniteit gunnen? Bezie het zo: des te meer middeleeuwen voor u en andere conservatieven.

Ik leef dan wel in de middeleeuwen (vind ikzelf trouwens niet), maar ik beschouw de druggebruikers als holbewoners. :-)

King of beggars and fleas
22 augustus 2008, 11:40
Ik leef dan wel in de middeleeuwen (vind ikzelf trouwens niet), maar ik beschouw de druggebruikers als holbewoners. :-)
zoals ik al zei je hebt het nodig om je beter te voelen dan een ander en vandaar je behoefte om druggebruikers legitiem te kunnen stigmatiseren, marginaliseren, criminialiseren

ik zou zeggen doe iets aan dat persoonlijke probleem van je ( mss verdwijnt het wel vanzelf met wat ouder en wijzer te worden en door wat meer zelfvertrouwen te krijgen) - maar een ander moet daarom niet lastig worden gevallen - ik kom toch ook niet zeuren over wat jij tussen je boterham smeert

Geertje
22 augustus 2008, 12:02
zoals ik al zei je hebt het nodig om je beter te voelen dan een ander en vandaar je behoefte om druggebruikers legitiem te kunnen stigmatiseren, marginaliseren, criminialiseren

ik zou zeggen doe iets aan dat persoonlijke probleem van je ( mss verdwijnt het wel vanzelf met wat ouder en wijzer te worden en door wat meer zelfvertrouwen te krijgen) - maar een ander moet daarom niet lastig worden gevallen - ik kom toch ook niet zeuren over wat jij tussen je boterham smeert

Op zich zou ik zeggen : dat iedereen maar doet wat hij graag doet. Maaaaaar, de eerste die komen janken dat ze geholpen moeten worden zijn drugsverslaafden. Dus wie hulp eist moet zich dan ook maar aan de regels houden.

Als men de hulp aan drugsverslaafden zou afschaffen en ze bvb. gewoon zou dumpen in een afgesloten bos (bvb. zoals de zoo), dan mogen ze van mijn part doen wat ze willen, maar zijn ze geen last en kost van de maatschappij.

piraat
22 augustus 2008, 13:19
Dit is helaas kortetermijnpolitiek. Het gevolg op langere termijn is dat er meer verslaafden gaan zijn omdat het niet meer crimineel is.

Of ga jij aan je dochter ooit zeggen : wordt maar verslaafd aan heroïne, het is nu toch gratis in de apotheek te krijgen en je moet je er niet meer voor prostitueren. :-o
Iedereen neemt niet graag drugs, hoor. Zeker heroïne niet. Maar moest één van mijn kinderen toch aan dat goedje verslaafd geraken, zou ik zeker en vast verkiezen dat hij/zij zijn ding uit de apotheek kon halen. De junkie-wereld is ongelofelijk h�*rd, en meedogenloos. En dankzij het verbod is er vooral ongecontroleerde, en met van alles en nog wat vermengde rommel te koop, die zo duur kost dat je met werken niet toekomt, en dus als verslaafde verplicht bent om zelf te dealen, ofwel te gaan stelen, u te prostitueren en meer van dat.
Heroïne vervaardigen zou de pharma-industrie niet meer kosten als aspirine vervaardigen, het zou op kwaliteit en inhoud gecontroleerd zijn, en weinig kosten. In die omstandigheden kun je dat zelfs 20 jaar lang pakken, en een ogenschijnlijk normaal leven leiden. Een junkie op straat zijn levensverwachting is hooguit tien jaar. En tien jaar afzien ! Wel een verschilletje...

piraat
22 augustus 2008, 13:20
Strenger optreden tegen deze misdadigers, lijkt me de enige oplossing. Het voor de handelaars financiël on-interressant maken, d�*t is de oplossing.

piraat
22 augustus 2008, 13:21
Wie zegt dat een verbod niet werkt ? In Saoudi-Arabië worden geen drugs gebruikt en criminaliteit is er ook nauwelijks (als je die van de overheid zelf buiten beschouwing laat).
Wilt u bij ons de sharia invoeren, met zweepslagen, handjes en koppen afhakken, en al de rest ?

Geertje
22 augustus 2008, 13:38
Het voor de handelaars financiël on-interressant maken, d�*t is de oplossing.

De handelaars een kogel door het hoofd schieten, zal hen nog meer afschrikken.

Geertje
22 augustus 2008, 13:38
Wilt u bij ons de sharia invoeren, met zweepslagen, handjes en koppen afhakken, en al de rest ?

Voor drugdealers aan kinderen is deze straf nog te licht.

piraat
22 augustus 2008, 16:17
De handelaars een kogel door het hoofd schieten, zal hen nog meer afschrikken.
Het probleem is dat u enkel de kleine handelaars te pakken zult krijgen. De grote, daar komt u nog niet van in de buurt. En die zullen steeds opnieuw mensen vinden die wanhopig genoeg zijn om de plaats van de neergeschoten handelaartjes in te pakken. Hetzij omdat het zelf verslaafden zijn, en die laten zich door een doodsbedreiging niet afschrikken, omdat zonder drugs zitten in hun ogen erger is dan sterven, hetzij omdat ze absoluut geld nodig hebben om hun familie te voedden of whatever.
En zolang er véél geld mee te verdienen valt, zullen er steeds grote handelaars in drugs bestaan, zelfs al moesten degenen die u kan pakken op de grote Markt levend in stukken gehakt worden.

Jazeker
22 augustus 2008, 17:27
Men moet wel eens een besluit trekken. Ofwel laat je soft-drugs toe ofwel verbiedt je ze. Dat gezemel of gedoogbeleid en 3 gram is funest. Het is trouwens de reden waarom Nederland binnenkort waarschijnlijk hun wetten gaan aanpassen. Een gedoogbeleid houdt namelijk in dat het geduld wordt maar dat er geen controle op is. En dat leidt naar een ander probleem... Overdreven THC gehalte van gedoogde soft-drugs.

Ik ben dan eerder voorstander van het toelaten van soft-drugs mits via apotheken en dergelijke waar die drugs kunnen worden getest en het te hoge THC gehalte kan worden gemeten. Dan hou je dat in de hand. Een gedoogbeleid zonder controle is vragen om problemen.

toccata
22 augustus 2008, 17:40
Volledige legalisatie lijkt me wenselijk

edit: mits uitvoerige info campagnes rond gevaren enzo (zoals met tabak)

Bhairav
22 augustus 2008, 18:06
De handelaars een kogel door het hoofd schieten, zal hen nog meer afschrikken.
Met winkeliers die alcohol aan kinderen verkopen ook?
Of bent u zo erg nu ook weer niet?

King of beggars and fleas
22 augustus 2008, 18:13
Men moet wel eens een besluit trekken. Ofwel laat je soft-drugs toe ofwel verbiedt je ze. Dat gezemel of gedoogbeleid en 3 gram is funest. Het is trouwens de reden waarom Nederland binnenkort waarschijnlijk hun wetten gaan aanpassen. Een gedoogbeleid houdt namelijk in dat het geduld wordt maar dat er geen controle op is. En dat leidt naar een ander probleem... Overdreven THC gehalte van gedoogde soft-drugs.

Ik ben dan eerder voorstander van het toelaten van soft-drugs mits via apotheken en dergelijke waar die drugs kunnen worden getest en het te hoge THC gehalte kan worden gemeten. Dan hou je dat in de hand. Een gedoogbeleid zonder controle is vragen om problemen.1. in nederland is er kwaliteitscontrole - hoewel ze idd niet waterdicht is en bij volledige legalisatie wel waterdicht kan.

2. het overdreven hoog thcgehalte is ook weer een gevolg van de illegaliteit ( vh grootschalig kweken )- de illegaliteit die kwekers heeft doen focussen en dus domesticeren op hoeveelheid THC en bvb niet op smaak en andere eigenschappen - wat wel gebeurt zou zijn en zal gebeuren in een relaxte legale sfeer waarin de kweker zijn plantjes niet meer moet verstoppen enz

piraat
22 augustus 2008, 20:18
Met winkeliers die alcohol aan kinderen verkopen ook?Of bent u zo erg nu ook weer niet?
alleen als het vreemdelingen zijn dan.:-)

piraat
22 augustus 2008, 20:18
Met winkeliers die alcohol aan kinderen verkopen ook?Of bent u zo erg nu ook weer niet?
alleen als het vreemdelingen zijn dan.:-)

novak
23 augustus 2008, 00:23
Wie zegt dat een verbod niet werkt ? In Saoudi-Arabië worden geen drugs gebruikt en criminaliteit is er ook nauwelijks (als je die van de overheid zelf buiten beschouwing laat).

Hier gaat uw theorie, het gebruik in Saoudi-Arabië stijgt...
Seizures of amphetamines have risen sharply in Saudi Arabia, signalling a surge in consumption of the illegal stimulant in the desert kingdom, the United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC) reported on Thursday.

Saudi Arabia accounted for 28 per cent of all global amphetamine seizures in 2006, the latest year for which data are available, according to the UNODC’s Annual Report - World Drug Report 2008 .

bron: http://www.finfacts.ie/irishfinancenews/article_1014038.shtml

Geertje
25 augustus 2008, 08:57
Het probleem is dat u enkel de kleine handelaars te pakken zult krijgen. De grote, daar komt u nog niet van in de buurt. En die zullen steeds opnieuw mensen vinden die wanhopig genoeg zijn om de plaats van de neergeschoten handelaartjes in te pakken. Hetzij omdat het zelf verslaafden zijn, en die laten zich door een doodsbedreiging niet afschrikken, omdat zonder drugs zitten in hun ogen erger is dan sterven, hetzij omdat ze absoluut geld nodig hebben om hun familie te voedden of whatever.
En zolang er véél geld mee te verdienen valt, zullen er steeds grote handelaars in drugs bestaan, zelfs al moesten degenen die u kan pakken op de grote Markt levend in stukken gehakt worden.

Dat is nog een idee. 8-)

Geertje
25 augustus 2008, 09:10
Met winkeliers die alcohol aan kinderen verkopen ook?
Of bent u zo erg nu ook weer niet?

Als ik ja zou zeggen, dan ben je ook akkoord om de drugsdealers deze straf te geven ? :-P

Bhairav
25 augustus 2008, 09:13
Als ik ja zou zeggen, dan ben je ook akkoord om de drugsdealers deze straf te geven ? :-P

Neen, maar dan weet ik wel dat ge niet hypocriet zijt...

Crochettie
26 augustus 2008, 22:20
[/B]
Iedereen neemt niet graag drugs, hoor. Zeker heroïne niet. Maar moest één van mijn kinderen toch aan dat goedje verslaafd geraken, zou ik zeker en vast verkiezen dat hij/zij zijn ding uit de apotheek kon halen. De junkie-wereld is ongelofelijk h�*rd, en meedogenloos. En dankzij het verbod is er vooral ongecontroleerde, en met van alles en nog wat vermengde rommel te koop, die zo duur kost dat je met werken niet toekomt, en dus als verslaafde verplicht bent om zelf te dealen, ofwel te gaan stelen, u te prostitueren en meer van dat.
Heroïne vervaardigen zou de pharma-industrie niet meer kosten als aspirine vervaardigen, het zou op kwaliteit en inhoud gecontroleerd zijn, en weinig kosten. In die omstandigheden kun je dat zelfs 20 jaar lang pakken, en een ogenschijnlijk normaal leven leiden. Een junkie op straat zijn levensverwachting is hooguit tien jaar. En tien jaar afzien ! Wel een verschilletje...

100% gelijk Piraat
De meesten hier zitten maar over wiet te praten als het over drugs gaat, maar er is maar 1 dooddoener onder de drugs en dat is HEROINE
Ik ken iemand die dagelijks zijn heroine gebruikt ( niet voor de roes - maar omdat hij anders niet functioneerd en ziek is)
Hoeveel oudjes zijn er niet verslaafd aan Valium???
Al eens iemand gezien die aan het afkicken is van Valium??
Onvoorstelbaar
Maar heroine mag je gemakkelijk x 20 doen op alle gebied.
Waarom is Cocaine zo populair aan het worden?
Als je grammetje op is, is het op en als je de slaap kan vatten en daarna eens goed kan eten,is de drang naar cocaine over.
Met heroine heeft men het tegenovergestelde effect - na de roesslaap is men mottig en ziek en moet men terug wat heroine hebben om je "gezond" te voelen.- Dit gaat van kwaad naar erger natuurlijk.

In het beginstadium van de productie van Coca-Cola werd er cocaine gebruikt in het recept ( daarom de naam Coca ) Nu gebruikt men nog steeds coca bladeren - maar de cristalisatie wordt niet verricht ( juist weet ik de procedure niet)
En dan is men verwonderd waarom men coca blijft telen - Coca-Cola zit daar mee achter

HAMC
26 augustus 2008, 22:32
Oorspronkelijk geplaatst door piraat
[/b]
Iedereen neemt niet graag drugs, hoor. Zeker heroïne niet. Maar moest één van mijn kinderen toch aan dat goedje verslaafd geraken, zou ik zeker en vast verkiezen dat hij/zij zijn ding uit de apotheek kon halen. De junkie-wereld is ongelofelijk h�*rd, en meedogenloos. En dankzij het verbod is er vooral ongecontroleerde, en met van alles en nog wat vermengde rommel te koop, die zo duur kost dat je met werken niet toekomt, en dus als verslaafde verplicht bent om zelf te dealen, ofwel te gaan stelen, u te prostitueren en meer van dat.
Heroïne vervaardigen zou de pharma-industrie niet meer kosten als aspirine vervaardigen, het zou op kwaliteit en inhoud gecontroleerd zijn, en weinig kosten. In die omstandigheden kun je dat zelfs 20 jaar lang pakken, en een ogenschijnlijk normaal leven leiden. Een junkie op straat zijn levensverwachting is hooguit tien jaar. En tien jaar afzien ! Wel een verschilletje...

Er zijn er die al vele langer pakken als 20 jaar.

Een beroemd iemand die zei eens, vroeger had ik een drugprobleem, nu kan ik het me veroorloven.

En daar draait het om, met geld geen problemen.

Zonder geld dikke problemen.