PDA

View Full Version : Duveltje


Pagina's : [1] 2

Pantoffeldiertje
26 augustus 2008, 08:56
Geband? Wat is ons arm duveltje nu weer overkomen?

Txiki
26 augustus 2008, 09:52
Gestruikeld over al het hout.

PollyCorrect
26 augustus 2008, 09:59
http://forum.politics.be/showthread.php?p=3650688#post3650688

Anna List
26 augustus 2008, 10:10
http://forum.politics.be/showthread.php?p=3650688#post3650688

*knip*

Discriminatie, noch het oproepen ervan, op basis van sexuele voorkeur is niet toegestaan volgens de wet.


die is goed !


'discriminatie op basis van sexuele voorkeur is niet toegestaan volgens de wet' ... lees ik ...

ik ben nochtans vrij zeker dat ik mijn echtgenote koos ondermeer op basis van haar sexuele voorkeur.

Nefertete
26 augustus 2008, 10:12
die is goed !


'discriminatie op basis van sexuele voorkeur is niet toegestaan volgens de wet' ... lees ik ...

ik ben nochtans vrij zeker dat ik mijn echtgenote koos ondermeer op basis van haar sexuele voorkeur.

:twisted::twisted::twisted::twisted:

Schande; hoe durf je !!! Al die anderen uitsluiten !!!

Anna List
26 augustus 2008, 10:16
:twisted::twisted::twisted::twisted:

Schande; hoe durf je !!! Al die anderen uitsluiten !!!

ik stel mij ineens vragen over op welke basis zij mij dan koos ... of zou zij ook zo'n schandelijk discriminatoir persoon zijn ?

PollyCorrect
26 augustus 2008, 10:22
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
*knip*

Discriminatie, noch het oproepen ervan, op basis van sexuele voorkeur is niet toegestaan volgens de wet.


Hé Starfire het is wel 'oproepen tot iets, hoor.
Misschien nuttig voor het Moderator-Taaltje-Woordenboek. :P

Anna List
26 augustus 2008, 10:26
Hé Starfire het is wel 'oproepen tot iets, hoor.
Misschien nuttig voor het Moderator-Taaltje-Woordenboek. :P

werd het hier niet meer in de betekenis van 'boze geesten' oproepen gebruikt ?

Nefertete
26 augustus 2008, 10:27
ik stel mij ineens vragen over op welke basis zij mij dan koos ... of zou zij ook zo'n schandelijk discriminatoir persoon zijn ?

Soort zoekt soort he. :-)

PollyCorrect
26 augustus 2008, 10:27
werd het hier niet meer in de betekenis van 'boze geesten' oproepen gebruikt ?

Ja, nu je 't zegt. Duveltje hé. ;-) Voodoo.

HAMC
26 augustus 2008, 10:38
die is goed !


'discriminatie op basis van sexuele voorkeur is niet toegestaan volgens de wet' ... lees ik ...

ik ben nochtans vrij zeker dat ik mijn echtgenote koos ondermeer op basis van haar sexuele voorkeur.

Van èèn ding kunnen we dan wel zeker zijn, er komt dus geen rusthuis voor homo's.

Anna List
26 augustus 2008, 10:45
Van èèn ding kunnen we dan wel zeker zijn, er komt dus geen rusthuis voor homo's.


dat was mijn eerste gedacht ook al toen ik dat topic zag


ik dacht 'daar zullen ze zelf ook wel opkomen' dus reageerde ik daar niet ...

HAMC
26 augustus 2008, 10:46
dat was mijn eerste gedacht ook al toen ik dat topic zag


ik dacht 'daar zullen ze zelf ook wel opkomen' dus reageerde ik daar niet ...

De Vlaming? Daarzelf opkomen?


:rofl:

Anna List
26 augustus 2008, 10:47
:oops: ... ja ik weet het ... te hoge verwachtingen ....

Mitgard
26 augustus 2008, 10:48
duveltje...
die halve gare met zijn strand?

HAMC
26 augustus 2008, 10:49
duveltje...
die halve gare met zijn strand?

Altijd maar op mensen schelden...

Mitgard
26 augustus 2008, 10:53
Altijd maar op mensen schelden...


die kerel heeft het over 'duveltjesstrand'.

en dan moet ik mij inhouden of wat?

HAMC
26 augustus 2008, 10:54
die kerel heeft het over 'duveltjesstrand'.

en dan moet ik mij inhouden of wat?

Maar nee man, laat u driften maar gaan.

Als je dan toch niks controle hebt...

Pantoffeldiertje
26 augustus 2008, 11:53
Waarschijnlijk krijgen we bij zijn terugkomst een warrige draad waarin de gehele moderatie uitgescholden word.

Anna List
26 augustus 2008, 12:08
Altijd maar op mensen schelden...

volgens mij hebde allebei gelijk

Groentje-18
26 augustus 2008, 12:36
Ik heb ook een artikel gelezen over dat bejaardentehuis. Er stond "speciaal voor homo's", maar iets verderop staat er dan weer bij dat iedereen er welkom is, 'zolang men maar breeddenkend is'. Het is een soort "luxebejaardentehuis" wat waarschijnlijk vooral mikt op de hoge kapitalen die homo's vaak hebben en hun op die manier probeert aan te trekken. Nogal bizar wel, omdat het de indruk geeft dat homo's 'een luxueuzere en specialere' oudere dag mogen hebben dan hetero's, maar 't is dus gewoon marketing.

Anna List
26 augustus 2008, 12:38
Ik heb ook een artikel gelezen over dat bejaardentehuis. Er stond "speciaal voor homo's", maar iets verderop staat er dan weer bij dat iedereen er welkom is, 'zolang men maar breeddenkend is'. Het is een soort "luxebejaardentehuis" wat waarschijnlijk vooral mikt op de hoge kapitalen die homo's vaak hebben en hun op die manier probeert aan te trekken. Nogal bizar wel, omdat het de indruk geeft dat homo's 'een luxueuzere en specialere' oudere dag mogen hebben dan hetero's, maar 't is dus gewoon marketing.


dat klinkt allemaal al veel logischer

Txiki
26 augustus 2008, 12:39
Ik wil later een bejaardentehuis speciaal en exclusief voor Txiki's

Groentje-18
26 augustus 2008, 12:42
Ik weet niet of het klopt hé, maar dat is hoe ik een krantenartikel interpreteerde. Alles anders lijkt me ook strijdig met de discriminatiewet.
Ik heb ook maar niet in het desbetreffende topic gepost noch gelezen omdat ik vreesde dat je er snel gebanned kon worden omdat het moeilijk spreken is over minderheidsgroepen die je niet mag discrimineren zonder dat er iets echt als discriminatie wordt opgevat.
Over discriminatie zelf kan je trouwens nog wel heel interessante discussies voeren, maar ik heb er spijtig genoeg geen tijd voor en ik denk dat we dan de ene na de andere forummer zien buitenvliegen, want de grenzen van discriminatie zijn denk ik voor niemand echt duidelijk. :?
Ik weet niet wat er daar gezegd werd omdat ik het anders niet zou kunnen laten er veel te posten, maar ik begrijp wel dat duveltje daar een thread over opstartte.

Anna List
26 augustus 2008, 12:43
Ik weet niet of het klopt hé, maar dat is hoe ik een krantenartikel interpreteerde. Alles anders lijkt me ook strijdig met de discriminatiewet.
Ik heb ook maar niet in het desbetreffende topic gepost noch gelezen omdat ik vreesde dat je er snel gebanned kon worden omdat het moeilijk spreken is over minderheidsgroepen die je niet mag discrimineren zonder dat er iets echt als discriminatie wordt opgevat.
Over discriminatie zelf kan je trouwens nog wel heel interessante discussies voeren, maar ik heb er spijtig genoeg geen tijd voor en ik denk dat we dan de ene na de andere forummer zien buitenvliegen, want de grenzen van discriminatie zijn denk ik voor niemand echt duidelijk. :?

lol ;-)

dat mocht nog net hé

Anna List
26 augustus 2008, 12:44
Ik wil later een bejaardentehuis speciaal en exclusief voor Txiki's


ik hoop dat ik gewoon om een spuitje mag verzoeken de dag dat t nodig is dat ik in een bejaardentehuis zou moeten gaan zitten.

HAMC
26 augustus 2008, 12:47
Ik heb ook een artikel gelezen over dat bejaardentehuis. Er stond "speciaal voor homo's", maar iets verderop staat er dan weer bij dat iedereen er welkom is, 'zolang men maar breeddenkend is'. Het is een soort "luxebejaardentehuis" wat waarschijnlijk vooral mikt op de hoge kapitalen die homo's vaak hebben en hun op die manier probeert aan te trekken. Nogal bizar wel, omdat het de indruk geeft dat homo's 'een luxueuzere en specialere' oudere dag mogen hebben dan hetero's, maar 't is dus gewoon marketing.

Homo zijn is dus eigenlijk een afwijking van de rijken?

Txiki
26 augustus 2008, 12:49
ik hoop dat ik gewoon om een spuitje mag verzoeken de dag dat t nodig is dat ik in een bejaardentehuis zou moeten gaan zitten.

Awel dat is nog een beter gedacht. Ik wil speciale en exclusieve spuitjes voor Txiki's...

Anna List
26 augustus 2008, 12:49
Homo zijn is dus eigenlijk een afwijking van de rijken?

gij snapt er weer de ballen van hé ...


van homo zijn wordt ge rijk, dat is wat Roosje bedoelt.

De rechtvaardige rechter
26 augustus 2008, 12:52
Ik vind dat eigenlijk ook belachelijk.De moderators moeten zich ook aan dewet houden anders kan dit forum verwijderd worden. Ik vind persoonlijk dat de moderators nog vrij tolerant zijn maar zij moeten ook de wet volgen.

filosoof
26 augustus 2008, 12:52
Geband? Wat is ons arm duveltje nu weer overkomen?Geband. Die allochtone mod, hé8-)

Anna List
26 augustus 2008, 12:54
Ik vind dat eigenlijk ook belachelijk.De moderators moeten zich ook aan dewet houden anders kan dit forum verwijderd worden. Ik vind persoonlijk dat de moderators nog vrij tolerant zijn maar zij moeten ook de wet volgen.


en wat zegt de wet over permanent bannen van forumleden ?

abou Anis
26 augustus 2008, 12:55
Geband. Die allochtone mod, hé8-)

Hier ook al 8O

De rechtvaardige rechter
26 augustus 2008, 12:56
en wat zegt de wet over permanent bannen van forumleden ?
Is hij permanent verband?

manta
26 augustus 2008, 13:13
Bannen = discrimineren ... 8-)

Vrijheid van meningsuiting onderdrukken door mensen te verplichten bepaalde zaken te verzwijgen of in vraag te stellen ... :-P

't Was geen persoonlijke aanval of zo , dus duveltje is duidelijk slachtoffer van discriminatie , 't manneke mag niet zeggen wat hij wil :-(

Anna List
26 augustus 2008, 13:15
Geband. Die allochtone mod, hé8-)

wat heb jij toch met allochtonen dat je die overal moet bijsleuren ?

manta
26 augustus 2008, 13:16
Ik heb ook maar niet in het desbetreffende topic gepost noch gelezen omdat ik vreesde dat je er snel gebanned kon worden omdat het moeilijk spreken is over minderheidsgroepen die je niet mag discrimineren zonder dat er iets echt als discriminatie wordt opgevat.

Waardoor een discussieforum dus beperkt wordt in de mogelijke discussies ...

't Is als een kok die bepaalde produkten niet mag gebruiken ... :?

PollyCorrect
26 augustus 2008, 13:17
Ik vind dat eigenlijk ook belachelijk.De moderators moeten zich ook aan dewet houden anders kan dit forum verwijderd worden. Ik vind persoonlijk dat de moderators nog vrij tolerant zijn maar zij moeten ook de wet volgen.

Zeg maar fluctuerend tolerant.

Ik zie genoeg artikels waar geen woord commentaar bij staat en die worden geduld.

Mijn artikel ging over Wilders+Pallies en HOPPA! Ik had het aan mijn been: post verwijderd+Straf Punkten.

abou Anis
26 augustus 2008, 13:19
Ik weet niet of het klopt hé, maar dat is hoe ik een krantenartikel interpreteerde. Alles anders lijkt me ook strijdig met de discriminatiewet.
Ik heb ook maar niet in het desbetreffende topic gepost noch gelezen omdat ik vreesde dat je er snel gebanned kon worden omdat het moeilijk spreken is over minderheidsgroepen die je niet mag discrimineren zonder dat er iets echt als discriminatie wordt opgevat.
Over discriminatie zelf kan je trouwens nog wel heel interessante discussies voeren, maar ik heb er spijtig genoeg geen tijd voor en ik denk dat we dan de ene na de andere forummer zien buitenvliegen, want de grenzen van discriminatie zijn denk ik voor niemand echt duidelijk. :?
Ik weet niet wat er daar gezegd werd omdat ik het anders niet zou kunnen laten er veel te posten, maar ik begrijp wel dat duveltje daar een thread over opstartte.
Met alle respect, maar dat is BS van de bovenste plank. Het is perfect mogelijk om over andere mensen te praten zonder dat hetgeen je schrijft of zegt als discriminatie wordt opgevat. Dat is zelfs makkelijker dan het omgekeerde.

Starfire
26 augustus 2008, 13:20
Gezien er vele vragen over de ban van Duveltje zijn, wil ik daar een woordje uitleg over plaatsen.

Duveltje kreeg een ban omdat z'n aantal strafpunten de grenzen fiks heeft overschreden. Is dat onze schuld? Neen, dat is z'n eigen schuld. Het forumreglement is duidelijk zichtbaar en daar staat tot in de puntjes beschreven wat kan en wat niet kan.

We kunnen niet altijd een oogje blijven dichtknijpen en geen zaken berispen omdat we dan een klaagzang van de persoon in kwestie krijgen. Iedereen gelijk voor de wet zoals ze zeggen.

Gelet op een resem persoonlijke aanvallen en z'n laatste uitspattingen (homohaat e.d.m), heeft hij dus nu een ban die niet definitief is, maar die wel even duurt. Dat is jammer voor hem maar we kunnen geen uitzondering maken. Als we zijn fouten door de vingers zien moeten we dat voor iedereen doen en is er binnen de kortste keren niets meer met dit forum aan te vangen.

Ik hoop dat er via deze weg enige duidelijkheid is omtrent z'n ban.

Mvg,

Starfire

PS: de moderatie bant niet omwille van haar eigen plezier, ook wij moeten de wet respecteren.

Anna List
26 augustus 2008, 13:22
Zeg maar fluctuerend tolerant.

Ik zie genoeg artikels waar geen woord commentaar bij staat en die worden geduld.

Mijn artikel ging over Wilders+Pallies en HOPPA! Ik had het aan mijn been: post verwijderd+Straf Punkten.

hey ! you speak well German ! :-P

manta
26 augustus 2008, 13:23
Ik hoop dat er via deze weg enige duidelijkheid is omtrent z'n ban.

Mvg,

Starfire

PS: de moderatie bant niet omwille van haar eigen plezier, ook wij moeten de wet respecteren.

Heb je er echt geen héél klein beetje plezier in ??? :-D

Anna List
26 augustus 2008, 13:23
Gezien er vele vragen over de ban van Duveltje zijn, wil ik daar een woordje uitleg over plaatsen.

Duveltje kreeg een ban omdat z'n aantal strafpunten de grenzen fiks heeft overschreden. Is dat onze schuld? Neen, dat is z'n eigen schuld. Het forumreglement is duidelijk zichtbaar en daar staat tot in de puntjes beschreven wat kan en wat niet kan.

We kunnen niet altijd een oogje blijven dichtknijpen en geen zaken berispen omdat we dan een klaagzang van de persoon in kwestie krijgen. Iedereen gelijk voor de wet zoals ze zeggen.

Gelet op een resem persoonlijke aanvallen en z'n laatste uitspattingen (homohaat e.d.m), heeft hij dus nu een ban die niet definitief is, maar die wel even duurt. Dat is jammer voor hem maar we kunnen geen uitzondering maken. Als we zijn fouten door de vingers zien moeten we dat voor iedereen doen en is er binnen de kortste keren niets meer met dit forum aan te vangen.

Ik hoop dat er via deze weg enige duidelijkheid is omtrent z'n ban.

Mvg,

Starfire

PS: de moderatie bant niet omwille van haar eigen plezier, ook wij moeten de wet respecteren.


again : de wet legt geen verplichting op tot bannen, verschuil u daar niet achter, dat staat nogal lullig.

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 13:24
Je moet de wet toch ernstig nemen in deze hoor ...

Algemeen zegt de wet:

§ 1. Er is sprake van directe discriminatie indien een verschil in behandeling dat niet objectief enredelijkerwijze wordt gerechtvaardigd, rechtstreeks gebaseerd is op het geslacht, een zogenaamd ras, dehuidskleur, de afkomst, de nationale of etnische afstamming, seksuele geaardheid, de burgerlijke staat, degeboorte, het fortuin, de leeftijd, het geloof of de levensbeschouwing, de huidige of toekomstige gezond-heidstoestand, een handicap of een fysieke eigenschap.
§ 2. Er is sprake van indirecte discriminatie wanneer een ogenschijnlijk neutrale bepaling, maatstaf ofhandelwijze als dusdanig een schadelijke weerslag heeft op personen op wie een van de in § 1 genoemdediscriminatiegronden van toepassing is, tenzij die bepaling, maatstaf of handelwijze objectief en redelijker-wijze wordt gerechtvaardigd

bron: http://64.233.183.104/search?q=cache:xoc98Thb8pYJ:www.fevlado.be/themas/discriminatie/documenten/antidiscriminatiewet.pdf+discriminatiewet&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=be

Directe discriminatie is naar mjn gevoel duidekijk omschreven. Dus dat kan je ook in de forums in praktijk brenge. Indirecte discriminatie is vatbaar voor interpretatie. Maar enkel de interpreatie van een rechtbank heeft hier uiteraard het laatste woord.

De wet bepaald ook:
§ 4. Elke vorm van directe of indirecte discriminatie is verboden bij:
- het verspreiden, het publiceren of het openbaar maken van een tekst, een bericht, een teken of enigandere drager van discriminerende uitlatingen.
- de toegang tot en de deelname aan, alsook elke andere uitoefening van een economische, sociale, cultu-rele of politieke activiteit toegankelijk voor het publiek

Nu zijn er 2 mogelijkheden:

1/
De eigenaars van het forum proberen binnen de wet te blijven door preventief een aantal teksten te schrappen. Ze baseren zich daar vooral op een "eigen gevoel". En dat kan je hun niet kwalijk nemen.

2/
Iedere persoon in het forum is bekend bij naam, adres en paspoort nummer. Zodat iedereen persoonlijk verantwoordelijk kan worden gesteld en indien nodig worden aangeklaagt.

En dat laatste mijne dames en heren zie ik niet zitten. Dus in mijn ogen is het knippen en bannen bij herhaling een zeer werkbaar compromis dat MIJN vrijheid van mening zeer duidelijk beschermt.

Dank u.

manta
26 augustus 2008, 13:26
Je moet de wet toch ernstig nemen in deze hoor ...

Algemeen zegt de wet:



bron: http://64.233.183.104/search?q=cache:xoc98Thb8pYJ:www.fevlado.be/themas/discriminatie/documenten/antidiscriminatiewet.pdf+discriminatiewet&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=be

Directe discriminatie is naar mjn gevoel duidekijk omschreven. Dus dat kan je ook in de forums in praktijk brenge. Indirecte discriminatie is vatbaar voor interpretatie. Maar enkel de interpreatie van een rechtbank heeft hier uiteraard het laatste woord.

De wet bepaald ook:


Nu zijn er 2 mogelijkheden:

1/
De eigenaars van het forum proberen binnen de wet te blijven door preventief een aantal teksten te schrappen. Ze baseren zich daar vooral op een "eigen gevoel". En dat kan je hun niet kwalijk nemen.

2/
Iedere persoon in het forum is bekend bij naam, adres en paspoort nummer. Zodat iedereen persoonlijk verantwoordelijk kan worden gesteld en indien nodig worden aangeklaagt.

En dat laatste mijne dames en heren zie ik niet zitten. Dus in mijn ogen is het knippen en bannen bij herhaling een zeer werkbaar compromis dat MIJN vrijheid van mening zeer duidelijk beschermt.

Dank u.

Een moderator is toch niet bevoegd om een inbreuk van de wet vast te stellen ??? ;-)

Starfire
26 augustus 2008, 13:26
again : de wet legt geen verplichting op tot bannen, verschuil u daar niet achter, dat staat nogal lullig.

Daarom dat we ook werken met strafpunten. Je kan perfect zien hoever je kan gaan met een aantal strafpunten.

Als dat uiteindelijk resulteert in een ban, is dat niet onze fout.

manta
26 augustus 2008, 13:29
Daarom dat we ook werken met strafpunten. Je kan perfect zien hoever je kan gaan met een aantal strafpunten.

Als dat uiteindelijk resulteert in een ban, is dat niet onze fout.

Mag ik u er trouwens op wijzen dat we nog steeds op zoek zijn naar de dubbelnicks van de mods ??? ;-)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=111034 8-)

U kan uzelf oneindig populair maken door als eerste mod uw cover af te leggen ... :cheer:

Anna List
26 augustus 2008, 13:30
Een moderator is toch niet bevoegd om een inbreuk van de wet vast te stellen ??? ;-)

idd de moderatie interpreteert de wet veeeeeeel te restrictief

ze zouden er evengoed voor kunnen kiezen alles te laten staan en slechts te verwijderen op eenvoudige aanvraag van het CGKR en/of een rechter ...

of gewoon de ballen hebben om te zeggen : zanik niet, wij doen ons goesting , zou ik ook alle respect voor hebben ...

maar verschuil je dan niet achter de wet ...

filosoof
26 augustus 2008, 13:30
again : de wet legt geen verplichting op tot bannen, verschuil u daar niet achter, dat staat nogal lullig.De wet verbiedt wél aanzetten tot haat of geweld. Bannen is een middel om de wet te doen respecteren.

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 13:31
Een moderator is toch niet bevoegd om een inbreuk van de wet vast te stellen ???

Ze zijn wel verplicht dat hun eigendom en ook handelspraktijk (zie banners on top) binnen de krijtlijntjes van de wet lopen.

De rechtvaardige rechter
26 augustus 2008, 13:31
Ik vind wel dat men rekening moet houden met hoelang men al op het forum zit.

vlijmscherp
26 augustus 2008, 13:31
idd de moderatie interpreteert de wet veeeeeeel te restrictief

ze zouden er evengoed voor kunnen kiezen alles te laten staan en slechts te verwijderen op eenvoudige aanvraag van het CGKR en/of een rechter ...

of gewoon de ballen hebben om te zeggen : zanik niet, wij doen ons goesting , zou ik ook alle respect voor hebben ...

maar verschuil je dan niet achter de wet ...

bwa, ze schuilen zich niet echt achter de wet hé, wel achter het gezond verstand.

HAMC
26 augustus 2008, 13:32
Waar vindt je die strafpunten weer?

Of heb ik er geen?

filosoof
26 augustus 2008, 13:32
de moderatie interpreteert de wet veeeeeeel te restrictief

ze zouden er evengoed voor kunnen kiezen alles te laten staan en slechts te verwijderen op eenvoudige aanvraag van het CGKR en/of een rechter ...

of gewoon de ballen hebben om te zeggen : zanik niet, wij doen ons goesting , zou ik ook alle respect voor hebben ...

maar verschuil je dan niet achter de wet ...Indien de moderatie aan het voortbestaan van het forum en de site houdt heeft niet veel keuze.
Juist om die reden bestaat er zelfs geen Vlaams Belangforum.

HAMC
26 augustus 2008, 13:32
De wet verbied wél aanzetten tot haat of geweld. Bannen is een middel om de wet te doen respecteren.

Niets over vreemdelingen in deze post?

PollyCorrect
26 augustus 2008, 13:33
Indien de moderatie aan het voortbestaan van het forum en de site houdt heeft niet veel keuze.

Volgens mij ben jij Starfire. :P

PollyCorrect
26 augustus 2008, 13:34
hey ! you speak well German ! :-P

Ik bedoelde Straff Punkte.

manta
26 augustus 2008, 13:34
Volgens mij ben jij Starfire. :P

8O


Filosoof zat mee in die discussie hé ... Wat het belang van de "ontdek de mod-draad maar kan bevestigen ... :-D

Kom Filosoof , bewijs dat je geen mod bent ... ;-)

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 13:35
ze zouden er evengoed voor kunnen kiezen alles te laten staan en slechts te verwijderen op eenvoudige aanvraag van het CGKR en/of een rechter ...

Zo werkt het niet eh. Als het staat geschreven dan zijn ze reeds in overtreding. De vraag tot verwijdering zal heel lief vergezeld zijn met een sanktie. En bij herhaling tot een sluiting.

Anna List
26 augustus 2008, 13:36
Indien de moderatie aan het voortbestaan van het forum en de site houdt heeft niet veel keuze.


nee da's gewoon niet waar

het CGKR heeft trouwens in het verleden al meermaals bevestigd dat het slechts vervolgt na absolute weigering om welbepaalde teksten te verwijderen.

Anna List
26 augustus 2008, 13:38
bwa, ze schuilen zich niet echt achter de wet hé, wel achter het gezond verstand.

komaan ... hij verwees er twee maal (compleet ten onrechte) naar ...

Starfire
26 augustus 2008, 13:38
Ik vind wel dat men rekening moet houden met hoelang men al op het forum zit.

Wie lang op dit forum zit zou dus beter moeten weten. ;)

Tot zover de discussie over de ban van Duveltje.

Anna List
26 augustus 2008, 13:38
Waar vindt je die strafpunten weer?

Of heb ik er geen?

jij bent veel te braaf

HAMC
26 augustus 2008, 13:39
jij bent veel te braaf

Dat is een echte schande, ik wil een paar strafpunten.

manta
26 augustus 2008, 13:39
Zo werkt het niet eh. Als het staat geschreven dan zijn ze reeds in overtreding. De vraag tot verwijdering zal heel lief vergezeld zijn met een sanktie. En bij herhaling tot een sluiting.

Niet mogelijk hé , de moderatie kan niet beslissen og iets dat geschreven staat wel degelijk een overtreding is ... Ze kunnen het hoogstens melden aan de instanties die dat wel kunnen /mogen vaststellen ...

U kan bijvoorbeeld nooit iemand omschrijven als dronken ... Wel kan u de instanties zeggen dat u het vermoeden hebt dat iemand geintoxikeerd is ,maar u mag de persoon in kwestie niet behandelen als een dronken persoon ... (om het in k&k-termen te zeggen:lol:)

Anna List
26 augustus 2008, 13:39
volgens mij is Hamc ... Johan de oppermod...

HAMC
26 augustus 2008, 13:40
volgens mij is Hamc ... Johan de oppermod...

Dit kost u 5 strafpunten!

Anna List
26 augustus 2008, 13:41
Zo werkt het niet eh. Als het staat geschreven dan zijn ze reeds in overtreding. De vraag tot verwijdering zal heel lief vergezeld zijn met een sanktie. En bij herhaling tot een sluiting.


u vergist zich.
het CGKR beperkt zich in eerste instantie altijd tot een eenvoudige vraag tot verwijdering.

Anna List
26 augustus 2008, 13:41
Dit kost u 5 strafpunten!

die had je met je Johan account moeten plaatsen, denk ik zo

filosoof
26 augustus 2008, 13:42
Waar vindt je die strafpunten weer?

Of heb ik er geen?Ik weet niet of je er hebt: kijk in je profiel

moser
26 augustus 2008, 13:42
duveltje...
die halve gare met zijn strand? :lol:

Eindelijk krijgt het duveltje pakken aandacht (al meer dan 60 posts) en nu is em verbannen en kan ie er niet eens meer op reageren :p

PollyCorrect
26 augustus 2008, 13:42
Daarom dat we ook werken met strafpunten. Je kan perfect zien hoever je kan gaan met een aantal strafpunten.

Als dat uiteindelijk resulteert in een ban, is dat niet onze fout.

Is het een defi-ban of een tempo-ban?

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 13:43
Trouwens. Ik denk dat het verhaal er ook anders zou uitzien zonder de banners. Ik heb er nu eentje van ING. Waar denk je dat die hun logo aan willen koppelen ?

HAMC
26 augustus 2008, 13:47
Ik weet niet of je er hebt: kijk in je profiel

Ik vind er geen, dat is een echte schande.

Dat durf ik tegen mijn vrienden niet vertellen.

Starfire
26 augustus 2008, 13:49
Is het een defi-ban of een tempo-ban?

Het is geen definitieve ban.

Groentje-18
26 augustus 2008, 13:49
idd de moderatie interpreteert de wet veeeeeeel te restrictief

ze zouden er evengoed voor kunnen kiezen alles te laten staan en slechts te verwijderen op eenvoudige aanvraag van het CGKR en/of een rechter ...

of gewoon de ballen hebben om te zeggen : zanik niet, wij doen ons goesting , zou ik ook alle respect voor hebben ...

maar verschuil je dan niet achter de wet ...

Dat idee klinkt niet slecht en ik kan me er in vinden.
Alleen zijn rechtszaken niet gratis hé, zeker niet als je ze verliest en er mogelijk nog een boete bovenop krijgt. Terwijl de oprichter van dit forum er niets aan kan doen.
Hij zou dan al de kosten moeten gaan halen bij de forummer die de omstreden post geplaatst heeft, maar dat lijkt me ook niet evident. :?
In die optiek begrijp ik wel dat men vrij "streng" is.

Anna List
26 augustus 2008, 13:49
Ik vind er geen, dat is een echte schande.

Dat durf ik tegen mijn vrienden niet vertellen.

nodig ons dan maar niet meer uit voor een clubavond, ik neem aan dat je dat daar ook niet durft vertellen ....

manta
26 augustus 2008, 13:50
Ik vind er geen, dat is een echte schande.

Dat durf ik tegen mijn vrienden niet vertellen.

:lol:

Zo 'nen brave jongen seg ...

Echt een voorbeeldige godsvrezende mens hé ...
:lol:

Anna List
26 augustus 2008, 13:51
Dat idee klinkt niet slecht en ik kan me er in vinden.
Alleen zijn rechtszaken niet gratis hé, zeker niet als je ze verliest en er mogelijk nog een boete bovenop krijgt. Terwijl de oprichter van dit forum er niets aan kan doen.
Hij zou dan al de kosten moeten gaan halen bij de forummer die de omstreden post geplaatst heeft, maar dat lijkt me ook niet evident. :?
In die optiek begrijp ik wel dat men vrij "streng" is.

het CGKR vraagt altijd eerst om de tekst te verwijderen ... als dat gebeurt ... is er geen verdere vervolging

lees er Belien en vrij van zegel en lvb maar eens op na.

Anna List
26 augustus 2008, 13:51
:lol:

Eindelijk krijgt het duveltje pakken aandacht (al meer dan 60 posts) en nu is em verbannen en kan ie er niet eens meer op reageren :p

zijt maar zeker dat m meeleest !!!


:cheer: Duvelke :cheer:

drinkt er ééntje he maat ! (klotemods, maar hou dat laatste tussen ons hé)

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 13:52
U kan bijvoorbeeld nooit iemand omschrijven als dronken ... Wel kan u de instanties zeggen dat u het vermoeden hebt dat iemand geintoxikeerd is ,maar u mag de persoon in kwestie niet behandelen als een dronken persoon ...


Je bent hier een beetje in de war. Het gaat hier over 2 totaal verschillende dingen. Zoals jij het schrijft kan je ook je zelf niet beschuldigen en dus ook jezelf niet binnen de wet houden. Dus doe maar ? Tot je opgepakt wordt ?

De forumeigenaars houden hier 'hunzelve' binnen de wet. Ze houden jou niet binnen de wet.

manta
26 augustus 2008, 13:52
Dat idee klinkt niet slecht en ik kan me er in vinden.
Alleen zijn rechtszaken niet gratis hé, zeker niet als je ze verliest en er mogelijk nog een boete bovenop krijgt. Terwijl de oprichter van dit forum er niets aan kan doen.
Hij zou dan al de kosten moeten gaan halen bij de forummer die de omstreden post geplaatst heeft, maar dat lijkt me ook niet evident. :?
In die optiek begrijp ik wel dat men vrij "streng" is.

Me dunkt dat het centrum geld genoeg heeft om te verspillen , waarom dat niet spenderen aan zo'n dingen, 't moet aan het forum niets kosten , 't centrum moet enkel nakijken of er mogelijke overtredingen zijn om zo de fora van dienst te zijn ... Dat is het centrum toch , een dienst ???Of zijn ze er idd enkel om de autochtonen op te jagen ???

Groentje-18
26 augustus 2008, 13:53
Is het het CGKR dat hun op de hielen zit?
Controleren zij dan heel het internet op wat er geschreven wordt?

PollyCorrect
26 augustus 2008, 13:53
Ik vraag me nu af: kan men eigenlijk strafpunten krijgen voor het niet "on-topic" blijven van onzin draden in K&K?? :shock:

Wie weet!! dat zou pas erg zijn.

HAMC
26 augustus 2008, 13:54
die had je met je Johan account moeten plaatsen, denk ik zo

10.

Anna List
26 augustus 2008, 13:55
Is het het CGKR dat hun op de hielen zit?
Controleren zij dan heel het internet op wat er geschreven wordt?

het CGKR heeft toch een kliklijn (kan je zelfs anoniem klachten neerleggen) ...


eng hé

manta
26 augustus 2008, 13:55
Je bent hier een beetje in de war. Het gaat hier over 2 totaal verschillende dingen. Zoals jij het schrijft kan je ook je zelf niet beschuldigen en dus ook jezelf niet binnen de wet houden. Dus doe maar ? Tot je opgepakt wordt ?

De forumeigenaars houden hier 'hunzelve' binnen de wet. Ze houden jou niet binnen de wet.

Ik kan idd niet vaststellen of ik met een bepaalde post de wet overtreed , daar heb ik idd de bevoegdheid niet voor ... ;-)
Weten wat de wet is en kunnen vaststellen of iets een overtreding is zijn twee verschillende zaken hé ...

Anna List
26 augustus 2008, 13:56
10.

wie niet weg is (al dan niet perm) is gezien

Groentje-18
26 augustus 2008, 13:56
Waardoor een discussieforum dus beperkt wordt in de mogelijke discussies ...

't Is als een kok die bepaalde produkten niet mag gebruiken ... :?

Dat is zo. Maar dat is sowies zo, overal ...

Als het forum een klacht zou krijgen, moet het misschien gesloten worden (naast het feit dat de oprichter kan worden gepluimd. :?), dan heb je gewoon helemaal geen vrijheid van meningsuiting meer.

HAMC
26 augustus 2008, 13:58
het CGKR heeft toch een kliklijn (kan je zelfs anoniem klachten neerleggen) ...


eng hé

:cheer: Stasi :cheer:

Anna List
26 augustus 2008, 13:58
Ik vraag me nu af: kan men eigenlijk strafpunten krijgen voor het niet "on-topic" blijven van onzin draden in K&K?? :shock:

Wie weet!! dat zou pas erg zijn.

[ironische mod mode]zowel voor het ontopic blijven als voor het niet ontopic blijven kan je in kk strafpunten krijgen
[/ironische mod mode]

Groentje-18
26 augustus 2008, 13:58
het CGKR heeft toch een kliklijn (kan je zelfs anoniem klachten neerleggen) ...


eng hé

ahzo?! :shock:

Dat herinnert me aan iets ... is er niet ooit een forummer geweest die een zaak tegen het forum wou aanspannen en die daarom defintief geband is, thepiano geloof ik? Die had dan eigenlijk het cgkr gebeld? :?

Anna List
26 augustus 2008, 13:59
:cheer: Stasi :cheer:

5

HAMC
26 augustus 2008, 14:00
5

Aaaah, dank u.

Groentje-18
26 augustus 2008, 14:01
Bannen = discrimineren ... 8-)

Vrijheid van meningsuiting onderdrukken door mensen te verplichten bepaalde zaken te verzwijgen of in vraag te stellen ... :-P

't Was geen persoonlijke aanval of zo , dus duveltje is duidelijk slachtoffer van discriminatie , 't manneke mag niet zeggen wat hij wil :-(

Voil�*. 't Is daarom dat die hele antidiscriminatiewet bollocks is, noopt tot je reinste inconsequentie en langs geen kanten coherent is.

manta
26 augustus 2008, 14:01
ahzo?! :shock:

Dat herinnert me aan iets ... is er niet ooit een forummer geweest die een zaak tegen het forum wou aanspannen en die daarom defintief geband is, thepiano geloof ik? Die had dan eigenlijk het cgkr gebeld? :?

:-D
Die heeft hier zelfs nog een paar keer een nieuwe account proberen te maken ...

Maar die ging idd effe 't forum voor de rechter slepen ... :lol:

Anna List
26 augustus 2008, 14:01
ahzo?! :shock:

Dat herinnert me aan iets ... is er niet ooit een forummer geweest die een zaak tegen het forum wou aanspannen en die daarom defintief geband is, thepiano geloof ik? Die had dan eigenlijk het cgkr gebeld? :?

http://www.cyberhate.be/?locale=nl


moet mijzelf wel corrigeren

anoniem kan niet (meer?)

Groentje-18
26 augustus 2008, 14:02
Met alle respect, maar dat is BS van de bovenste plank. Het is perfect mogelijk om over andere mensen te praten zonder dat hetgeen je schrijft of zegt als discriminatie wordt opgevat. Dat is zelfs makkelijker dan het omgekeerde.

Het is mogelijk, maar het hangt af van het onderwerp en die wet laat heel veel ruimte voor interpretatie, waardoor het dan weer minder mogelijk is.
Ik ga geen vb'en geven. ;)

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 14:02
Weten wat de wet is en kunnen vaststellen of iets een overtreding is zijn twee verschillende zaken hé ...

Kunnen vaststellen of je zelf in overtreding bent ('point of view" vd forumeigenaars) en kunnen vaststellen of iemand anders in overtreding is zijn inderdaad 2 verschillende dingen.

Oh en. Voor je gaat denken van ... Ik ben geen Mod. LOL. Toch zou ik graag een paar "anti ban punten" hebben omdat ik ze eigenlijk verdedig. Zo'n 10 zal voldoende zijn. Dan kan ik me op een andere moment eens lekker uitleven.

Is dat niet waar 't leven over gaat ? :-o

manta
26 augustus 2008, 14:03
Dat is een echte schande, ik wil een paar strafpunten.

'k Zou maar niet te hard roepen , duveltje heeft eens een topic opengedaan omdat hij strafpunten wilde hebben , en zie waar hij nu staat ... :-D

Anna List
26 augustus 2008, 14:03
Dat is zo. Maar dat is sowies zo, overal ...

Als het forum een klacht zou krijgen, moet het misschien gesloten worden (naast het feit dat de oprichter kan worden gepluimd. :?), dan heb je gewoon helemaal geen vrijheid van meningsuiting meer.

die tijd dat jij een groentje was is idd ver voorbij hé

:thumbsup:

Groentje-18
26 augustus 2008, 14:04
http://www.cyberhate.be/?locale=nl


moet mijzelf wel corrigeren

anoniem kan niet (meer?)

Ahzo, interessant.
Mja, ik heb het al gezegd. Er is een periode geweest in mijn leven waarop ik dat meldingsformulier beter had gebruikt (gaat over een ander forum), en zo heel wat miserie had kunnen voorkomen. Ik heb vaak spijt gehad dat ik dat niet gedaan heb, dus.
Ik begrijp dus wel dat mensen dat in uiterste nood wel naar zo'n laatste redmiddel gebruiken.

Groentje-18
26 augustus 2008, 14:05
die tijd dat jij een groentje was is idd ver voorbij hé

:thumbsup:

Heu, ben je nu ironisch? :oops:

BigF
26 augustus 2008, 14:06
Geband? Wat is ons arm duveltje nu weer overkomen?
Normaal ga zit ik niet te janken voor elke nieuwe banneling, de regels van het spelletje zijn duidelijk dus kom niet zagen als je eruit geflikkerd wordt omdat je ze overtreedt.

Maar Duveltje...
Die verdient dat toch niet. Das ne goeie mens, ik mag 'em wel.

Dus modjes; zie dit voor ene keer eens door de vingers eh.
Capice?

PollyCorrect
26 augustus 2008, 14:07
Heu, ben je nu ironisch? :oops:

Nee joh gekkie! :D


Er is een periode geweest in mijn leven.

Anna List
26 augustus 2008, 14:08
Ahzo, interessant.
Mja, ik heb het al gezegd. Er is een periode geweest in mijn leven waarop ik dat meldingsformulier beter had gebruikt (gaat over een ander forum), en zo heel wat miserie had kunnen voorkomen.
Ik begrijp dus wel dat mensen dat in uiterste nood wel naar zo'n laatste redmiddel gebruiken.

ik denk eigenlijk dat het in concrete gevallen beter is rechtstreeks naar het gerecht te stappen ipv via het CGKR


dit is wat Verstrepen (nee, ik ben niet echt fan) erover schreef in 2006, dus ik vermoed dat het initieel werkelijk anoniem kon ... zo had ik het toch ook onthouden ...

21 maart 2006
Cyberhate Meldpunt
Ben ik tegen racisme? JA. Ben ik als VB volksvertegenwoordiger racistisch? NEEN. Ben ik tegen wetten die het 'vrije woord' beperken? JA. Ben ik tegen 'stasi' organisaties die 'woordgebruik' najagen met 'wetten' in hun hand die de democratie doen afglijden naar 'politieke dictatuur'? JA. Is België op dat vlak slecht bezig? JA. ELKE wet die straffen mogelijk maakt op basis van 'de vrije meningsuiting' (woorden en meningen dus..) is een GEVAARLIJKE wet. En wij hebben die toevertrouwd aan een instelling zoals het CGKR. Het strafrecht bevat genoeg mogelijkheden om racisme, haat, laster een eerroof aan te pakken. Nou ja. Oud nieuws hé. Het nieuwe? Er is nu een meldpunt waar iedereen "anoniem" kan 'klikken', 'zwartmaken', 'melden'... whatever. Veel succes. Dergelijke Stasi- en Gestapotechnieken zijn een democratie onwaardig... Democratie? Hier? My ass! "Men weet wel waar men begint maar NOOIT waar men eindigt"

Geplaatst door Jurgen Verstrepen op 21 maart 2006 om 18:44 in Actualiteit | Permanente link

Anna List
26 augustus 2008, 14:09
Heu, ben je nu ironisch? :oops:

toch nog een beetje aan je zelfvertrouwen werken precies ...


nee, ik was voor een keer eens serieus ...


als ik al eens een zeldzaam complimentje geef, dan meen ik het wel altijd hoor ;-)

manta
26 augustus 2008, 14:09
Kunnen vaststellen of je zelf in overtreding bent ('point of view" vd forumeigenaars) en kunnen vaststellen of iemand anders in overtreding is zijn inderdaad 2 verschillende dingen.
Klopt niet , jij kan onmogelijk uitmaken of ik , een andere forummer of zelfs je zelf de wet overtreed ... Ook jij bent er niet voor bevoegd hé ... ;-)
Of ben je in werkelijkheid ook zo ene van de staatsveiligheid ??? 8O
Oh en. Voor je gaat denken van ... Ik ben geen Mod. LOL. Toch zou ik graag een paar "anti ban punten" hebben omdat ik ze eigenlijk verdedig. Zo'n 10 zal voldoende zijn. Dan kan ik me op een andere moment eens lekker uitleven.
Anti-banpunten ???
Dus je hebt er al een hoop verzameld ???
Eigenlijk werken ze al met zo'n anti-ban toestanden , als je hier een tijdje "braaf" bent verdwijnen de strafpunten ...Maar duveltje zou ondertussen toch al een hele lange tijd "braaf" moeten zijn denk ik :lol:

't Is niet eerlijk , de mods zijn tegen hem , en al die forummers die niet eerlijk zijn en hem niet begrijpen zijn ook niet eerlijk ...;-)

Is dat niet waar 't leven over gaat ? :-o

't Leven is gewoon het beste maken van de slechtst mogelijke situaties , de sleutel tot gelukkig zijn zeg maar ... 8-)

Anna List
26 augustus 2008, 14:09
Normaal ga zit ik niet te janken voor elke nieuwe banneling, de regels van het spelletje zijn duidelijk dus kom niet zagen als je eruit geflikkerd wordt omdat je ze overtreedt.

Maar Duveltje...
Die verdient dat toch niet. Das ne goeie mens, ik mag 'em wel.

Dus modjes; zie dit voor ene keer eens door de vingers eh.
Capice?

die 'capice' da's toch gewoon een bedreiging hé 8O :lol:

Groentje-18
26 augustus 2008, 14:10
Maar dat betekent dus dat iemand een klacht heeft ingediend tegen Duveltje's post? Ik heb die bewuste posts niet gelezen, maar dat lijkt me straf. Bij mijn weten zitten er ook niet zoveel homoseksuelen op dit forum en zijn het geen types die bij het minste op de knop duwen. (Maar again, ik heb zijn posts niet gelezen dus ik kan niet oordelen).

Anna List
26 augustus 2008, 14:13
Maar dat betekent dus dat iemand een klacht heeft ingediend tegen Duveltje's post? Ik heb die bewuste posts niet gelezen, maar dat lijkt me straf. Bij mijn weten zitten er ook niet zoveel homoseksuelen op dit forum en zijn het geen types die bij het minste op de knop duwen. (Maar again, ik heb zijn posts niet gelezen dus ik kan niet oordelen).

volgens mij heeft hij toevallig tegen de kar gereden van een mod (onder een dubbelnick) of zo

Groentje-18
26 augustus 2008, 14:14
die 'capice' da's toch gewoon een bedreiging hé 8O :lol:

LOL!

Maar wacht eens ... dronken posten. Is dat geen openbare dronkenschap?
En bepaalde prentjes posten, openbare zedenschennis?

;)

Anna List
26 augustus 2008, 14:16
LOL!

Maar wacht eens ... dronken posten. Is dat geen openbare dronkenschap?
En bepaalde prentjes posten, openbare zedenschennis?

;)

ssst hou dat van die prentjes stil !!!
ik dacht dat jij die ook wel graag zag :-P

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 14:20
volgens mij heeft hij toevallig tegen de kar gereden van een mod (onder een dubbelnick) of zo

Uummm. Dat is een ummm harde beschuldiging.

Zal 'k maar proberen te nuanceren ? Vooraleer je daar strafpunten voor oploopt?

Goh, ik hoop vooral dat dit geen grond houdt. Als daar waarheid in zit dan moet ik, wel, ja, maar verdwijnen. Dan is er hier niks te zoeken. Zou een hele hele grote teleurstelling zijn.

filosoof
26 augustus 2008, 14:24
Maar dat betekent dus dat iemand een klacht heeft ingediend tegen Duveltje's post? Ik heb die bewuste posts niet gelezen, maar dat lijkt me straf. Bij mijn weten zitten er ook niet zoveel homoseksuelen op dit forum en zijn het geen types die bij het minste op de knop duwen. (Maar again, ik heb zijn posts niet gelezen dus ik kan niet oordelen).
Men kan ook ingelogd zijn zonder te posten.

filosoof
26 augustus 2008, 14:26
Uummm. Dat is een ummm harde beschuldiging.

Zal 'k maar proberen te nuanceren ? Vooraleer je daar strafpunten voor oploopt?

Goh, ik hoop vooral dat dit geen grond houdt. Als daar waarheid in zit dan moet ik, wel, ja, maar verdwijnen. Dan is er hier niks te zoeken. Zou een hele hele grote teleurstelling zijn.Een mod die zoiets doet blijft nergens lang mod.

manta
26 augustus 2008, 14:27
Men kan ook ingelogd zijn zonder te posten.

Maar men moet wel ingelogd zijn om te posten EN ... Op het rode driehoekje te drukken ...

Anna List
26 augustus 2008, 14:31
Maar men moet wel ingelogd zijn om te posten EN ... Op het rode driehoekje te drukken ...

in dat geval krijg je wel 1 entry op je teller, maar geen bericht ...


die zouden snel gevonden moeten zijn ...

Groentje-18
26 augustus 2008, 14:33
volgens mij heeft hij toevallig tegen de kar gereden van een mod (onder een dubbelnick) of zo

Zou kunnen. Of er stond iets wat echt negatief geïnterpreteerd kon worden (door kwaadwillenden) en waarmee hij en het forum inderdaad kans konden lopen op een rechtszaak, en dat zou voor beide partijen slecht nieuws zijn, zeker omdat Duveltje al niet rijk is. In die zin is 't dus misschien maar goed, zelfbescherming. Hoewel ... op die manier kan je natuurlijk alles goed praten. :?
Ik vind het hoe dan ook wel jammer voor hem.

Groentje-18
26 augustus 2008, 14:34
toch nog een beetje aan je zelfvertrouwen werken precies ...


nee, ik was voor een keer eens serieus ...


als ik al eens een zeldzaam complimentje geef, dan meen ik het wel altijd hoor ;-)

Oeps. :)
Soms wordt die thumbs-up smiley ironisch gebruikt, daarmee dat ik niet zeker was. :oops:

Anna List
26 augustus 2008, 14:35
Zou kunnen. Of er stond iets wat echt negatief geïnterpreteerd kon worden (door kwaadwillenden) en waarmee hij en het forum inderdaad kans konden lopen op een rechtszaak, en dat zou voor beide partijen slecht nieuws zijn, zeker omdat Duveltje al niet rijk is. In die zin is 't dus misschien maar goed, zelfbescherming. Hoewel ... op die manier kan je natuurlijk alles goed praten. :?
Ik vind het hoe dan ook wel jammer voor hem.

zeg, hoe dikwijls nog ? gerechterlijke vervolging komt er enkel wanneer NA waarschuwing geweigerd wordt teksten te verwijderen.

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 14:43
Je kan Duveltje niet vervolgen omdat je geen enkel dwingend verband kan leggen tussen hem en het bericht in het forum. Zelfs niet via IP adress.

Het forum als "informatie drager" daarentegen, tsja die zijn verantwoordelijk voor hun eigen ding. En dat heeft in principe weinig met jou te maken. Want jij bent niet aanspreekbaar.

filosoof
26 augustus 2008, 14:44
zeg, hoe dikwijls nog ? gerechterlijke vervolging komt er enkel wanneer NA waarschuwing geweigerd wordt teksten te verwijderen.:?Tenzij het dikwijls gebeurt.

manta
26 augustus 2008, 14:44
Zou kunnen. Of er stond iets wat echt negatief geïnterpreteerd kon worden (door kwaadwillenden) en waarmee hij en het forum inderdaad kans konden lopen op een rechtszaak, en dat zou voor beide partijen slecht nieuws zijn, zeker omdat Duveltje al niet rijk is. In die zin is 't dus misschien maar goed, zelfbescherming. Hoewel ... op die manier kan je natuurlijk alles goed praten. :?
Intrepetatie is niet simpel ... :?


Ik vind het hoe dan ook wel jammer voor hem.
Ah , en voor anderen niet ??? Allochtone forummers die verbannen worden verzwijg je dus ... Die zijn niet van tel of zo ??? Zijn ze te min ??? eigenlijk een zéér racistische uitspraak van je ... :-P

Zo kan je iedereen op elke uitspraak pakken hé , en jammer genoeg gebeurd dat hier nogal vaak ... ;-)
(voor alle duidelijkheid , da's grappig bedoeld en niet discriminerend of racistisch bedoeld ...)

Anna List
26 augustus 2008, 14:44
Je kan Duveltje niet vervolgen omdat je geen enkel dwingend verband kan leggen tussen hem en het bericht in het forum. Zelfs niet via IP adress.

Het forum als "informatie drager" daarentegen, tsja die zijn verantwoordelijk voor hun eigen ding. En dat heeft in principe weinig met jou te maken. Want jij bent niet aanspreekbaar.

en daarom dat het cgkr ook slechts vervolgt bij weigering het bericht weg te halen ...

filosoof
26 augustus 2008, 14:50
Je kan Duveltje niet vervolgen omdat je geen enkel dwingend verband kan leggen tussen hem en het bericht in het forum. Zelfs niet via IP adress.
Het forum als "informatie drager" daarentegen, tsja die zijn verantwoordelijk voor hun eigen ding. En dat heeft in principe weinig met jou te maken. Want jij bent niet aanspreekbaar.Inderdaad: men kan wel via site-log en IAP-log bewijzen aan wie een IP op dat precies moment toegekend was maar niemand kan bewijzen welke pc's er op die modem aangesloten waren of wie aan 't klavier zat: dus is de site 100% verantwoordelijk voor wat de leden posten.Daarom wil Dewinter geen eigen VB-forum

Dronkoers
26 augustus 2008, 14:51
Hmmm een ban, dat zegt me wel iets ;-)

Dan ben ik eens zeker dat ik hier een paar dagen wegblijf :-P

Anna List
26 augustus 2008, 14:52
Hmmm een ban, dat zegt me wel iets ;-)

Dan ben ik eens zeker dat ik hier een paar dagen wegblijf :-P

klotemods !

schrijven is niet genoeg ...

HAMC
26 augustus 2008, 14:53
Daarom wil Dewinter geen eigen VB-forum

Stel je voor, een eigen VB-forum.

Er zou nogal een heksenjacht losbarsten.

manta
26 augustus 2008, 14:55
.Daarom wil Dewinter geen eigen VB-forum

Wat denk je dan dat politics.be is ??? 8-)

We dulden je Filo , we dulden je ... :vlaander:




;-)

filosoof
26 augustus 2008, 14:56
Ach, op een ander forum werd ik ooit een week geband, omdat ik gewoon "te scherp discussiëer" stond er in de banmelding. Hier is men nogal los (hoewel...:?)
Op nog een ander forum kan een vermaning aanleiding geven tot 14 d discussie.

filosoof
26 augustus 2008, 14:57
Wat denk je dan dat politics.be is ??? 8-)

We dulden je Filo , we dulden je ... :vlaander:
;-)I know

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 14:57
Filosoof, ik zie jou regelmatig aan zelfsensuur doen met een "editje". Misschien kan je eens uitleggen waarom dat je dat doet omdat ik het vermoeden heb dat die uitleg bijdraagt aan deze discussie.

filosoof
26 augustus 2008, 15:04
Anna List (http://forum.politics.be/member.php?u=5052)
banneling


Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 16.175:twisted:

filosoof
26 augustus 2008, 15:04
edit

filosoof
26 augustus 2008, 15:04
edit

Anna List
26 augustus 2008, 15:06
dat was schrikken ! ;-)

PollyCorrect
26 augustus 2008, 15:07
edit

Dit is een mooie.
Edith? ;-)

manta
26 augustus 2008, 15:08
Anna List
banneling




Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 16.175

:cheer:

manta
26 augustus 2008, 15:08
dat was schrikken ! ;-)

Oops ... :oops:

filosoof
26 augustus 2008, 15:12
Filosoof, ik zie jou regelmatig aan zelfcensuur doen met een "editje". Misschien kan je eens uitleggen waarom dat je dat doet omdat ik het vermoeden heb dat die uitleg bijdraagt aan deze discussie.Niet alles wat ik schrijf is geschikt voor publicatie als ik 't nalees (indien ik een ban wil vermijden, zoals hoger geschreven (http://forum.politics.be/showthread.php?p=3653174#post3653174) wordt ik hier geduld:-()

soms doe ik ook een edit om twee posts samen te voegen: spam is ook strafbaar.

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 15:15
Moet schoon zijn ... geduld .... worden.

uhh

idd dus.

PollyCorrect
26 augustus 2008, 15:17
Niet alles wat ik schrijf is geschikt voor publicatie als ik 't nalees (indien ik een ban wil vermijden, zoals hoger geschreven (http://forum.politics.be/showthread.php?p=3653174#post3653174) wordt ik hier geduld:-()

soms doe ik ook een edit om twee posts samen te voegen: spam is ook strafbaar.

jemug Fiel ik begin medeleven te voelen.
Wat een druk op jou persoon.

Geduld worden en voortdurend balanceren op het strakke koord van de strafbaarheid.

:oops:

PS: groetjes aan Edith!

filosoof
26 augustus 2008, 15:20
Inderdaad: men kan wel via site-log en IAP-log bewijzen aan wie een IP op dat precies moment toegekend was maar niemand kan bewijzen welke pc's er op die modem aangesloten waren of wie aan 't klavier zat: dus is de site 100% verantwoordelijk voor wat de leden posten.Daarom wil Dewinter geen eigen VB-forum

Stel je voor, een eigen VB-forum.

Er zou nogal een heksenjacht losbarsten.Een andere (evidente maar niet hardop toegegeven) reden dat Dewinter geen eigen VB-forum wil is dat VB-ers dan samenhokken op d�*t forum en hij liever heeft dat ze overal posten en propaganda voeren.

Jazeker
26 augustus 2008, 15:23
Een andere (evidente maar niet hardop toegegeven) reden dat Dewinter geen eigen VB-forum wil is dat VB-ers dan samenhokken op d�*t forum en hij liever heeft dat ze overal posten en propaganda voeren.

Een insinuatie van jou dus.

moser
26 augustus 2008, 15:24
Daarom wil Dewinter geen eigen VB-forum

Wat denk je dan dat politics.be is ??? 8-)
:-P we zitten hier in het hol van de leeuw! (pun intended)

filosoof
26 augustus 2008, 15:25
Dit is een mooie.
Edith? ;-)Néé, ik ben of heb geen dubbelnick en ik heb nooit één bericht gewisseld met EL of haar ontmoet.

filosoof
26 augustus 2008, 15:26
Een insinuatie van jou dus.Nee, pure logica.

Groentje-18
26 augustus 2008, 15:34
zeg, hoe dikwijls nog ? gerechterlijke vervolging komt er enkel wanneer NA waarschuwing geweigerd wordt teksten te verwijderen.

Sorry ik ben niet in form vandaag.

Ik dacht dat je schreef dat dat de procedure was als je klacht indiende bij het CGKR en ik ging er dus hypothetisch vanuit dat men rechtstreeks naar de rechtbank zou gaan in mijn post. (Of wordt er dan ook eerst gevraagd om gewoon de info te verwijderen?)

manta
26 augustus 2008, 15:37
Niet alles wat ik schrijf is geschikt voor publicatie als ik 't nalees (indien ik een ban wil vermijden, zoals hoger geschreven (http://forum.politics.be/showthread.php?p=3653174#post3653174) wordt ik hier geduld:-()

soms doe ik ook een edit om twee posts samen te voegen: spam is ook strafbaar.

Eigenlijk geen leven om continu angst te hebben om iets te doen dat door anderen als fout kan geïnterpreteerd kan worden hé ... in een land waar men zogezegd prat gaat op vrijheid en vrije menigsuiting zou je eigenlijk wel recht moeten hebben op vrijheid en vrijheid van meningsuiting . Zonder al die angst ... Zo creëert men "bange blanke mannen" ... :-D

Kim
26 augustus 2008, 15:37
Sorry ik ben niet in form vandaag.

Ik dacht dat je schreef dat dat de procedure was als je klacht indiende bij het CGKR en ik ging er dus hypothetisch vanuit dat men rechtstreeks naar de rechtbank zou gaan in mijn post. (Of wordt er dan ook eerst gevraagd om gewoon de info te verwijderen?)

Bekijk het CGKR als een betaling die te laat is. Je krijgt ook eerst een (paar) aanmaning(en) alvorens ze een deurwaarder op je afsturen.

Groentje-18
26 augustus 2008, 15:38
Je kan Duveltje niet vervolgen omdat je geen enkel dwingend verband kan leggen tussen hem en het bericht in het forum. Zelfs niet via IP adress.

Het forum als "informatie drager" daarentegen, tsja die zijn verantwoordelijk voor hun eigen ding. En dat heeft in principe weinig met jou te maken. Want jij bent niet aanspreekbaar.

Aansprakelijk zeker. ;)
Hoewel niet aanspreekbaar ook wel zou kunnen in sommige gevallen. ;)

Ja, 't is dat wat ik bedoel. De eigenaar van dit forum blijft in elk geval dan sowieso gepluimd achter bij een probleem.
Als men al wel zo'n verband zou kunnen leggen door bv begin van bewijzen of dergelijke (maar ik heb geen flauw idee van hoe dat werkelijk zit noch technisch nog ivm de wetgeving) dan nog is 't niet zeker dat je daar ooit geld van ziet natuurlijk. Beter voorkomen dan genezen dus.

Txiki
26 augustus 2008, 15:39
Het hout is hier precies nog niet opgeruimd...

Groentje-18
26 augustus 2008, 15:40
Intrepetatie is niet simpel ... :?



Ah , en voor anderen niet ??? Allochtone forummers die verbannen worden verzwijg je dus ... Die zijn niet van tel of zo ??? Zijn ze te min ??? eigenlijk een zéér racistische uitspraak van je ... :-P

Zo kan je iedereen op elke uitspraak pakken hé , en jammer genoeg gebeurd dat hier nogal vaak ... ;-)
(voor alle duidelijkheid , da's grappig bedoeld en niet discriminerend of racistisch bedoeld ...)

Oef, ik dacht ff dat je het meende. :? :D
Maar 't is waar, dingen worden nogal makkelijk verkeerd opgenomen via dit type mediums. Dat komt ook omdat alle vormen van non-verbale communicatie die normaal gezien de tekst makkelijker interpreteerbaar maken ontbreken denk ik. Zo kan je totaal niet afleiden of iemand iets grappig dan wel serieus bedoelt.

Groentje-18
26 augustus 2008, 15:44
Filosoof, ik zie jou regelmatig aan zelfsensuur doen met een "editje". Misschien kan je eens uitleggen waarom dat je dat doet omdat ik het vermoeden heb dat die uitleg bijdraagt aan deze discussie.

Ik doe dat ook vaak. Heeft te maken met het feit dat ik nogal snel post en typ soms, terwijl ik als ik 't post pas fouten opmerk of dingen die ik beter had kunnen verwoorden. Of nog aan iets denk dat verwant is met het onderwerp en dat ik er vergat bij te zetten enzovoort. In word edit je je teksten bv ook voortdurend voordat je ze afdrukt of ergens indient, dat is hetzelfde.
Dat is geen zelfcensuur, dat is gewoon een 'verbetering'. Dat is toch de bedoeling. ;)

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 15:48
Eigenlijk geen leven om continu angst te hebben om iets te doen dat door anderen als fout kan geïnterpreteerd kan worden hé ... in een land waar men zogezegd prat gaat op vrijheid en vrije menigsuiting zou je eigenlijk wel recht moeten hebben op vrijheid en vrijheid van meningsuiting . Zonder al die angst ... Zo creëert men "bange blanke mannen" ...

Hmmmz ja angst is geen goede vriend. Ik heb zo'n bang vermoeden dat "angst om je menig te uiten" bangelijk weinig voorstelt bij "angst voor alles wat vreemd is". Discriminatie is dikwijls een gevolg van angst, hoe je dat ook draait of keert.

"bange blanke mannen"

filosoof
26 augustus 2008, 15:56
Ik doe dat ook vaak. Heeft te maken met het feit dat ik nogal snel post en typ soms, terwijl ik als ik 't post pas fouten opmerk of dingen die ik beter had kunnen verwoorden. Of nog aan iets denk dat verwant is met het onderwerp en dat ik er vergat bij te zetten enzovoort. In word edit je je teksten bv ook voortdurend voordat je ze afdrukt of ergens indient, dat is hetzelfde.
Dat is geen zelfcensuur, dat is gewoon een 'verbetering'. Dat is toch de bedoeling. ;)
Voor verbetering heb je hier een wel zeer korte tijdlimiet Geen probleem voor wie snel tikt, neem ik aan, maar de tweevingertikkers?

manta
26 augustus 2008, 15:57
. Zo kan je totaal niet afleiden of iemand iets grappig dan wel serieus bedoelt.

Bwah je kan dat een beetje sturen met :cheer: , :-D,:evil:,8-),:roll:,8O,;-) en zo ...

Maar zelfs dan ken je je natuurlijk niet uiten zoals je het zou doen als je oog in oog met iemand praat ...
Verder is het ook pas na een tijd dat je de schrijfsels van andere forummers een beetje doorhebt ,en pas dan kan je al ongeveer weten hoe iemand iets bedoeld ...
Neem nu dhet schrijven van duveltje , je weet ne een tijd wel wat hij bedoeld , maar hij drukt zich nu eenmaal niet zo goed uit , soms zelfs verwarrend , maar toch haal je er ongeveer uit over wat het gaat hoor ...

manta
26 augustus 2008, 15:58
Ik doe dat ook vaak. Heeft te maken met het feit dat ik nogal snel post en typ soms, terwijl ik als ik 't post pas fouten opmerk of dingen die ik beter had kunnen verwoorden. Of nog aan iets denk dat verwant is met het onderwerp en dat ik er vergat bij te zetten enzovoort. In word edit je je teksten bv ook voortdurend voordat je ze afdrukt of ergens indient, dat is hetzelfde.
Dat is geen zelfcensuur, dat is gewoon een 'verbetering'. Dat is toch de bedoeling. ;)

Ja , maar dan laat je niet enkel een puntje staan , dan zet je er een reden hé ;-)

Dixie
26 augustus 2008, 16:00
kmis het 'commentaar' van duveltje nu al :-(

Txiki
26 augustus 2008, 16:02
kmis het 'commentaar' van duveltje nu al :-(

neem zijn rol over...

moser
26 augustus 2008, 16:06
Je kunt geen verkeer hebben zonder regels , je kunt ook geen samenleving hebben zonder regels. Als iedere halve gare zomaar alles kan zeggen wat ie wil , krijg je ultieme chaos. Daarom zijn er verkeersregels en daarom zijn er ook anti-dicriminatiewetten, de wet op laster en eerroof enzov..... Als die er niet zouden zijn dan geldt de wet van de sterkste en in zo'n samenleving wil een normaal denkend mens niet leven. Die wetten beschermen mensen , net zoals snelheidslimieten mensenlevens redden , ook al weet ik best dat dat vrijwel onverkoopbaar is aan "de mensen".

Zo kent iedereen dit voorbeeld van een afgladen vol cinema- of theaterzaaltje waarin plots een gek recht staat en "brand!" schreewt. De gevolgen van die 5 letters kunnen dramatisch zijn. Daarom dat dat ook strafbaar is. Allemaal perfect logisch , me dunkt.

Komen beweren dat daarom de meningen in dit land niet vrij zijn is larie en apekool. Men is vrij om te zeggen wat men denkt , net zoals men vrij is om in auto te rijden. Maar dat betekent niet dat daar geen regels aan vasthangen. En maar goed ook.

Dronkoers
26 augustus 2008, 16:07
Je kunt geen verkeer hebben zonder regels , je kunt ook geen samenleving hebben zonder regels. Als iedere halve gare zomaar alles kan zeggen wat ie wil , krijg je ultieme chaos. Daarom zijn er verkeersregels en daarom zijn er ook anti-dicriminatiewetten, de wet op laster en eerroof enzov..... Als die er niet zouden zijn dan geldt de wet van de sterkste en in zo'n samenleving wil een normaal denkend mens niet leven. Die wetten beschermen mensen , net zoals snelheidslimieten mensenlevens redden , ook al weet ik best dat dat vrijwel onverkoopbaar is aan "de mensen".

Zo kent iedereen dit voorbeeld van een afgladen vol cinema- of theaterzaaltje waarin plots een gek recht staat en "brand!" schreewt. De gevolgen van die 5 letters kunnen dramatisch zijn. Daarom dat dat ook strafbaar is. Allemaal perfect logisch , me dunkt.

Komen beweren dat daarom de meningen in dit land niet vrij zijn is larie en apekool. Men is vrij om te zeggen wat men denkt , net zoals men vrij is om in auto te rijden. Maar dat betekent niet dat daar geen regels aan vasthangen. En maar goed ook.


Op grenadine zou "verboden te mengen met alkohol" op moeten staan ;-)

De eerste regel die ik ten volle zal steunen :cheer:

Txiki
26 augustus 2008, 16:08
Op grenadine zou "verboden te mengen met alkohol" op moeten staan ;-)

De eerste regel die ik ten volle zal steunen :cheer:

En omgekeerd: alcohol, verboden te mengen met grenadine!

Dronkoers
26 augustus 2008, 16:09
En omgekeerd: alcohol, verboden te mengen !

Nog beter! ;-)

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 16:11
't Is afgelopen

En nu ? Springen ?

Txiki
26 augustus 2008, 16:13
En nu ? Springen ?

En nu? Horen, zien en zwijgen.

manta
26 augustus 2008, 16:16
En nu ? Springen ?

Al wie da ni springt ... :-D

manta
26 augustus 2008, 16:17
Ook z'n forum (http://vrijpraten.123forum.nl/phpBB2/) ligt stil ... :-(

Txiki
26 augustus 2008, 16:19
Al wie da ni springt ... :-D

is geen ajuin, een jood, een homo sapiens... wat is het nu? Keuze genoeg als je "al wie da ni springt" (in het an dan) ingeeft op google

Txiki
26 augustus 2008, 16:20
Ook z'n forum (http://vrijpraten.123forum.nl/phpBB2/) ligt stil ... :-(

logisch toch, hij is op zoek naar bomen

manta
26 augustus 2008, 16:25
is geen ajuin, een jood, een homo sapiens... wat is het nu? Keuze genoeg als je "al wie da ni springt" (in het an dan) ingeeft op google

:-D

Zoek dat zelf maar uit en vul het zelf maar in , ik ga niet het risico lopen van een ban te krijgen omdat iets discriminerend kan overkomen ... ;-)

Txiki
26 augustus 2008, 16:27
:-D

Zoek dat zelf maar uit en vul het zelf maar in , ik ga niet het risico lopen van een ban te krijgen omdat iets discriminerend kan overkomen ... ;-)

Wat denk je dat ik gedaan heb? "Iedereen die niet springt" gegoogled en het resultaat is een waaier aan keuzemogelijkheden...

edit: foutje: ik heb "al wie dat niet springt" ingegeven...

manta
26 augustus 2008, 16:28
Wat denk je dat ik gedaan heb? "Iedereen die niet springt" gegoogled en het resultaat is een waaier aan keuzemogelijkheden...

Al wie da ni springt is MO-DE-RATOR ... ;-)

Txiki
26 augustus 2008, 16:28
Al wie da ni springt is MO-DE-RATOR ... ;-)

:onfire:

HAMC
26 augustus 2008, 16:30
Ook z'n forum (http://vrijpraten.123forum.nl/phpBB2/) ligt stil ... :-(

Logisch, daar heb ik hem ook geband.

van Maerlant
26 augustus 2008, 16:30
Ik dacht dat persoonlijke threads verboden waren?

Txiki
26 augustus 2008, 16:31
Ik dacht dat persoonlijke threads verboden waren?

Persoonlijk wát?

van Maerlant
26 augustus 2008, 16:33
Topics enzo. Onderwerpen. Draden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Thread_(nieuwsgroep)

Txiki
26 augustus 2008, 16:38
Topics enzo. Onderwerpen. Draden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Thread_(nieuwsgroep)

:-D bedankt voor de translation!

Groentje-18
26 augustus 2008, 17:13
Bekijk het CGKR als een betaling die te laat is. Je krijgt ook eerst een (paar) aanmaning(en) alvorens ze een deurwaarder op je afsturen.

Ah oké. Merci voor de toelichting. :)

Groentje-18
26 augustus 2008, 17:16
logisch toch, hij is op zoek naar bomen

Ik denk dat duveltje stoof niet is hoor, moest je dat bedoelen.

Txiki
26 augustus 2008, 17:20
Ik denk dat duveltje stoof niet is hoor, moest je dat bedoelen.

Hoe leg jij hier een link met Stoof? 8O

manta
26 augustus 2008, 17:23
Hoe leg jij hier een link met Stoof? 8O

Da's ook nen banneling , en volgens moderator fil... "sorry" ... Starfire zou het een dubbelaccount zijn van een verbannen forummer ...

De grootste en beste posters verbannen ze gewoon ... :-(

van Maerlant
26 augustus 2008, 17:26
De grootste en beste posters verbannen ze gewoon ... :-(

Jan VdB en ossaert, de grootste en de besten zijn hier nog steeds hoor.

En Polly natuurlijk ook :hug: Sinds de grootste forumeikel ever weg is, is ze niet meer gebanned.

manta
26 augustus 2008, 17:27
En Polly natuurlijk ook :hug: Sinds de grootste forumeikel ever weg is, is ze niet meer gebanned.

??? Wie ???
8O Ook ne mod met mentale problemen of zo ???

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 17:32
Geband? Wat is ons arm duveltje nu weer overkomen?
:lol::lol: Is t hem geband?:-D Tja, zn eigen fout. Tzal hem leren constant de moderatoren uitdagen en pesten.:?
Pantoffel...., het is hem niet overkomen; hij heeft het zelf gezocht.

manta
26 augustus 2008, 17:37
:lol::lol: Is t hem geband?:-D Tja, zn eigen fout. Tzal hem leren constant de moderatoren uitdagen en pesten.:?
Pantoffel...., het is hem niet overkomen; hij heeft het zelf gezocht.

Hmmm , MaGniMoD ... Ook weer een mogelijkheid ... 8-)

Waarom heeft duveltje dat gezocht ??? Altijd leuke topics , mooie discussies en up-to-the point antwoorden ... :?

Hertog van Gelre
26 augustus 2008, 17:39
Hmmm , MaGniMoD ... Ook weer een mogelijkheid ... 8-)

Waarom heeft duveltje dat gezocht ??? Altijd leuke topics , mooie discussies en up-to-the point antwoorden ... :? En altijd EERLIJK heh?

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 17:39
again : de wet legt geen verplichting op tot bannen, verschuil u daar niet achter, dat staat nogal lullig.

Dat heeft hier niks met de wet te maken, enkel afspraken. Er zijn hier algemene afspraken waar eenieder zich moet aan houden, om het voor ieder zo aangenaam mogelijk te maken. Als je daar niet aan houdt, wel, dan moet je de gevolgen er maar van dragen.

Ivm Duveltje heeft het nog lang geduurd vind ik. Hij zat constant de moderatie uit te dagen, wel, dan mag hij eens wat afkoelen.

Ik heb persoonlijk niets tegen duveltje, maar zn gedrag hier was er meer dan dikwijls serieus over. Laat hem maar een beetje afkoelen en tot zinnen komen.:-)

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 17:42
Hmmm , MaGniMoD ... Ook weer een mogelijkheid ... 8-)

Waarom heeft duveltje dat gezocht ??? Altijd leuke topics , mooie discussies en up-to-the point antwoorden ... :?



Manta!!.........Op je tellen letten eh, .......of je krijgt een ban, al dan niet permanent...!...................................:|

:-);-)



Kijk eens onder suggestie's en mededelingen, en je zult zien dat ons duveltje het soms al te bont maakte.

Txiki
26 augustus 2008, 17:42
Laat hem maar een beetje afkoelen en tot zinnen komen.:-)

Of Duveltjes drinken en dan als een duveltje in een wijwatervat spettelen...

manta
26 augustus 2008, 17:44
En altijd EERLIJK heh?

Ook al ...

Die ene die dan EERLIJK is gooien ze er uit ... :-(
Die modjes hé , die hebben een pik op hem , die zijn niet eerlijk ... We weten ni eens of er vrouwelijke mods zijn (Alhoewel , ze zeggen dat Kim...:-P), mss zijn er zelfs geen Heerlijke mods ...En modieus , zijn er modieuze modjes ??? We weten dat allemaal niet ...:-(:evil:8-)8O

Txiki
26 augustus 2008, 17:45
Ook al ...

Die ene die dan EERLIJK is gooien ze er uit ... :-(
Die modjes hé , die hebben een pik op hem , die zijn niet eerlijk ... We weten ni eens of er vrouwelijke mods zijn (Alhoewel , ze zeggen dat Kim...:-P), mss zijn er zelfs geen Heerlijke mods ...En modieus , zijn er modieuze modjes ??? We weten dat allemaal niet ...:-(:evil:8-)8O

Zijn er wel mods?

Groentje-18
26 augustus 2008, 17:45
Hoe leg jij hier een link met Stoof? 8O

Ah, omdat jij het voortdurend over hout hebt en ik in S&M las dat die ook gebanned is dacht ik dat je daarop alludeerde.

Txiki
26 augustus 2008, 17:48
Ah, omdat jij het voortdurend over hout hebt en ik in S&M las dat die ook gebanned is dacht ik dat je daarop alludeerde.

:rofl: Als ik het heb over hout en bomen, doel ik op het gezeur van een duvelke.

manta
26 augustus 2008, 17:49
Manta!!.........Op je tellen letten eh, .......of je krijgt een ban, al dan niet permanent...!...................................:|

:-);-)8O


Betrapt ... :evil:

Eentje voor in m'n draadje se ... ;-)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=111034



Kijk eens onder suggestie's en mededelingen, en je zult zien dat ons duveltje het soms al te bont maakte.
'k Weet niet hoor , ik vat dat humoristisch op ... 't is zowat een deel van het forum ondertussen , een vaste waarde ...
Voor sommigen is het de forumnar , voor anderen mss de grootste denker van de laatste eeuwen ... Voor mij is het iemand die op z'n eigen simpele en volkse manier de zaken uitlegt en soms geeft z'n manier van doen wel eens botsingen met mensen die ... tja ... hem niet begrijpen ... :-D

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 17:50
Ook al ...
We weten ni eens of er vrouwelijke mods zijn, mss zijn er zelfs geen Heerlijke mods ...En modieus , zijn er modieuze modjes ??? We weten dat allemaal niet ...:-(:evil:8-)8O

Maar....................................moeten we dat dan weten?:| Het belangrijkste is toch dat de mods hun werk naar behoren doen? De rest is van geen tel.......................:|


Trouwens, persoonlijk heb ik soms de indruk dat hier helemaal géén mods zijn, ze zijn amper zichtbaar, ze laten alles maar zn beloop gaan, er wordt weinig ingegrepen, etc., etc., etc........................................:|

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 17:53
:rofl: Als ik het heb over hout en bomen, doel ik op het gezeur van een duvelke.

Je zoekt het een beetje ver hoor tsjieke.:| Ik dacht ook al van 'hoe dat hij toch altijd over de bomen heeft............' Ik dacht dat je wel een erg groot natuurliefhebber moest zijn en was bijna van plan te vragen welke soort bomen je bedoelde (een paardekastanje, een okkernotelaar, een Amerikaanse eik, ......................................).

PollyCorrect
26 augustus 2008, 17:57
Jan VdB en ossaert, de grootste en de besten zijn hier nog steeds hoor.

En Polly natuurlijk ook :hug: Sinds de grootste forumeikel ever weg is, is ze niet meer gebanned.

;-) :hug: :D

welke eikel bedoel je dan?? Bruut? Oh nee, die gaf me alleen maar strafpunten!!
Eikelmans, die was inderdaad oorzaak tot onmiddelijke tijdelijke ban, nu weet ik het weer. Wat een trauma! Wat is er met Monsieur Duchêne gebeurd ondertussen?

PS: sinds mijn commentaarloze artikel aanleiding gaf tot strafpunten en censuur, ben ik ook ongeveer 89% gestopt met posten in de politieke discussiedraden en heb ik me flink bekeerd tot K&K wegens... té "gedégoûteerd".

Edit wegens ik weet het weer, wie de Grootste Eikel was.

circe
26 augustus 2008, 17:59
Ik bedoelde Straff Punkte.

Polly, als je ooit nog eens een nieuwe jobuitdaging zoekt:

try even de "standup comedian voor het "iets betere publiek"".. (ze moeten natuurlijk wel wat veeltalig zijn).

gouden tip hoor! ;-)

PollyCorrect
26 augustus 2008, 18:00
Polly, als je ooit nog eens een nieuwe jobuitdaging zoekt:

try even de "standup comedian voor het "iets betere publiek"".. (ze moeten natuurlijk wel wat veeltalig zijn).

gouden tip hoor! ;-)

:oops: wow komende van you is dat een flink compliment, circette! :D :cheer:

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 18:02
;-) Eikelmans, die was inderdaad oorzaak tot onmiddelijke tijdelijke ban, nu weet ik het weer. Wat een trauma!

Edit wegens ik weet het weer, wie de Grootste Eikel was.


Pollyke, waarom trapte je toch altijd maar opnieuw in zn val? Na één of twee keer had je hem toch al moeten doorhebben?

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 18:02
Waar staat "K&K" voor ?

manta
26 augustus 2008, 18:03
;-)
Edit wegens ik weet het weer, wie de Grootste Eikel was.

Toch dat drieletternaampje niet ??? :?
Bweurk ...

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 18:03
Waar staat "K&K" voor ?

Kamelen en kruiken.

circe
26 augustus 2008, 18:03
u vergist zich.
het CGKR beperkt zich in eerste instantie altijd tot een eenvoudige vraag tot verwijdering.
just.

maar de mods kunnen dat proberen te vermijden door zelf eerst een actie te nemen... ok.... die AD en AR wetten toch hé! Hoe meer mensen de denkwijze van dr. prof. em.(weetikniet, maar titel werd door mij toegekend) Matthias Storme begrijpen, hoe sneller ze tot het verleden behoren.

over persoonlijke beledigingen hebben de mods zèlf de volledige moderatie in handen dacht ik.

Kim
26 augustus 2008, 18:03
Over wie gaat het eigenlijk? :p

Ik bedoel, een forumeikel met een drieletternaampje??

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 18:04
En in de context "posten in k&k" ?

manta
26 augustus 2008, 18:05
Over wie gaat het eigenlijk? :p

Ik bedoel, een forumeikel met een drieletternaampje??

Neenee , niet Kim ... Gij zijt nog een goeke ... ;-)
(voor een mogelijke mod...:-P)

circe
26 augustus 2008, 18:05
Over wie gaat het eigenlijk? :p

Ik bedoel, een forumeikel met een drieletternaampje??

duvelke is voor vele mensen een soort van mascotte geworden!

ff denken voor je mensen beledigt aub.

madammeke mod!

PollyCorrect
26 augustus 2008, 18:05
Toch dat drieletternaampje niet ??? :?
Bweurk ...

ja, gadver!! die zogenaamde klerk op één of ander ministerie, die dag en nacht hier zat terwijl hij in een dark room zijn dromen had kunnen waar maken maar er het lef niet voor had om het op een dRafje te zetten op zaterdagavond... :roll: zo'n frustro!

Txiki
26 augustus 2008, 18:06
Je zoekt het een beetje ver hoor tsjieke.:| Ik dacht ook al van 'hoe dat hij toch altijd over de bomen heeft............' Ik dacht dat je wel een erg groot natuurliefhebber moest zijn en was bijna van plan te vragen welke soort bomen je bedoelde (een paardekastanje, een okkernotelaar, een Amerikaanse eik, ......................................).

Zeggen jullie dat nooit "ge zijt weer alle bomen aan het omverzagen he". Alé, Jazeker had dat toch door.

manta
26 augustus 2008, 18:06
En in de context "posten in k&k" ?

Het voeren van een discussie op hoog niveua over een topic dat niet in een ander subforum kan gecategoriseerd worden ??? 8O

Kim
26 augustus 2008, 18:06
duvelke is voor vele mensen een soort van mascotte geworden!

ff denken voor je mensen beledigt aub.

madammeke mod!

Eh, ik had over de persoon waar Polly het over had? 8O

Kim
26 augustus 2008, 18:07
Neenee , niet Kim ... Gij zijt nog een goeke ... ;-)
(voor een mogelijke mod...:-P)

Hey, als ik mod was, zou dat hier een forum zonder Vlaams-nationalisten zijn... :mrgreen:

Voor sommigen ben ik nog bereid een uitzondering te maken. ;)

PollyCorrect
26 augustus 2008, 18:07
Eh, ik had over de persoon waar Polly het over had? 8O

zie boven, Ki-mod!

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 18:08
ja, gadver!! die zogenaamde klerk op één of ander ministerie, die dag en nacht hier zat terwijl hij in een dark room zijn dromen had kunnen waar maken maar er het lef niet voor had om het op een dRafje te zetten op zaterdagavond... :roll: zo'n frustro!


Kon het niet zijn dat hij daar gewoon geen behoefte aan had en gewoon liever zn partner trouw bleef, zoals zoveel mensen?;-)

Kim
26 augustus 2008, 18:08
zie boven, Ki-mod!

Ik zag het net... ;)

Mja, al een hele tijd niet meer gezien hier.

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 18:08
Eh, ik had over de persoon waar Polly het over had? 8O

Raf denk ik.

PollyCorrect
26 augustus 2008, 18:09
Kon het niet zijn dat hij daar gewoon geen behoefte aan had en gewoon liever zn partner trouw bleef, zoals zoveel mensen?;-)

leuk voor z'n 'partner' dan, dat ie de godganse avond hier zat!! :roll:

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 18:10
Zeggen jullie dat nooit "ge zijt weer alle bomen aan het omverzagen he". Alé, Jazeker had dat toch door.


Ja, maar als ik maar één enkele post zie met enkel het woord bomen zonder verwijzing naar zagen, tja, dan leg je de link niet snel.

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 18:10
leuk voor z'n 'partner' dan, dat ie de godganse avond hier zat!! :roll:

Beter dat dan op een ander zekers?8O

Txiki
26 augustus 2008, 18:11
Ja, maar als ik maar één enkele post zie met enkel het woord bomen zonder verwijzing naar zagen, tja, dan leg je de link niet snel.

ok, Txiki ging weer veel te snel voor je...8-)

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 18:12
ok, Txiki ging weer veel te snel voor je...8-)

Och, hij liep zo scheerlinks voor mn voeten, zo heb ik hem even opgemerkt.:-)

Groentje-18
26 augustus 2008, 18:12
Over wie gaat het eigenlijk? :p

Ik bedoel, een forumeikel met een drieletternaampje??

Ik denk Raf.
Ik heb 'm nooit gekend maar hij heeft hier zich blijbaar niet al te populair gemaakt bij sommigen.

Txiki
26 augustus 2008, 18:13
Och, hij liep zo scheerlinks voor mn voeten, zo heb ik hem even opgemerkt.:-)

:-D Gelukkig bleef je staan!

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 18:15
:-D Gelukkig bleef je staan!

idd.;-)

Txiki
26 augustus 2008, 18:16
idd.;-)

Dank u zeggen zou het geschenk niet naar waarde weten te schatten! Vanaf nu zal ik nooit meer lachen met Fabiola...:cry:

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 18:17
Dank u zeggen zou het geschenk niet naar waarde weten te schatten! Vanaf nu zal ik nooit meer lachen met Fabiola...:cry:

We worden allemaal wijzer eh txiki.:-)

Txiki
26 augustus 2008, 18:19
We worden allemaal wijzer eh txiki.:-)

Nee, dat heeft er niks mee te maken :cry:

van Maerlant
26 augustus 2008, 18:35
Ik denk Raf.
Ik heb 'm nooit gekend maar hij heeft hier zich blijbaar niet al te populair gemaakt bij sommigen.

Uiteraard had ik het over Raf :D

Dom, arrogant, achterbaks -> dat kan toch enkel Rafke zijn ;)

Pantoffeldiertje
26 augustus 2008, 18:52
ja, gadver!! die zogenaamde klerk op één of ander ministerie, die dag en nacht hier zat terwijl hij in een dark room zijn dromen had kunnen waar maken maar er het lef niet voor had om het op een dRafje te zetten op zaterdagavond... :roll: zo'n frustro!

Aah, nu ben ik ook mee. Alhoewel, hij en Jan van den Berghe hadden wel heerlijke discussies.

koewachtenaar
26 augustus 2008, 19:03
Ook z'n forum (http://vrijpraten.123forum.nl/phpBB2/) ligt stil ... :-(

Och hij is net mod geworden op een ander forum onder spa fan , of is het momenteel al anneke? http://www.gbarchief.be/Forum/index.php

MaGNiFiCaT
26 augustus 2008, 19:14
Uiteraard had ik het over Raf :D

Dom, arrogant, achterbaks -> dat kan toch enkel Rafke zijn ;)

Je bent precies nog steeds getraumatiseerd door hem. Arme vanmaerlandt toch.:lol::lol::lol:

manta
26 augustus 2008, 19:17
Uiteraard had ik het over "hij die mensen haat":D

Dom, arrogant, achterbaks -> dat kan toch enkel "hij die zichzelf haat" zijn ;)

OOk op duveltje had hij ne pik (ni letterlijk hoop ik :oops:)

PollyCorrect
26 augustus 2008, 19:24
OOk op duveltje had hij ne pik (ni letterlijk hoop ik :oops:)

Best wel zielig dat we in duveltje's draad over dat stRafpuntenmanneke moeten lullen.. Ik zwijg als het gRaf nu.

(alleen die fabiolo vindt hem wel aardig - lol)

manta
26 augustus 2008, 19:27
Best wel zielig dat we in duveltje's draad over dat stRafpuntenmanneke moeten lullen.. Ik zwijg als het gRaf nu.

NEEEEEEEEE ..... Ni zwijgen ... Doortetteren !!! :-D

(alleen die fabiolo vindt hem wel aardig - lol)
Mja , maar 't koningshuis en roze balletten ... :roll:

Scherven A. Mok
26 augustus 2008, 19:35
Vroeger op café zo dikwijls staan fulmineren of oproepen tot geweld waar de polies bijstond. Nooit problemen mee gehad. Op het internet moet ge echter serieus oppassen met al die zelverklaarde gedachtepolities. Je woorden vervliegen ook niet zomaar met de rook om je hoofd.
Misschien kunnen ze het internet beter verbieden onder de dertig wegens teveel porno en nog te rad en scherp van tong.
Ben ook al aan mijn vijfde nick ofzo toe. Het betert.

L. J. Brutus
26 augustus 2008, 19:36
Zou duveltje zichzelf nu hebben geband? ;-)

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 20:16
Vraagje ...

Zien jullie een post van je hand als je eigendom ?

Dronkoers
26 augustus 2008, 20:22
Ik denk Raf.
Ik heb 'm nooit gekend maar hij heeft hier zich blijbaar niet al te populair gemaakt bij sommigen.

Allez joh, ik ken die zelfs, en ik ben 3 jaar na u geregistreerd :-D

De_Laatste_Belg
26 augustus 2008, 20:25
Never mind.

'k Heb er het forumreglement nog eens op na gelezen. En daar staat:

Berichten worden geacht de intellectuele eigendom te zijn van de plaatsende gebruiker.

Hmmmz

Algemeen bedoelt men met intellectuele eigendom de rechten die de "voortbrengselen van de menselijke geest" beschermen tegen wederrechtelijke toe-eigening door derden.

Dat ogenschijnlijk simpel lijntje in het forumreglement gaat ook verder dan het voor de hand liggende. Namelijk:
Kan je een Mod zien als derde ?
En
Wat zijn dan exact mijn rechten ?

manta
26 augustus 2008, 20:49
Wat zijn dan exact mijn rechten ?

Jouw woorden , jouw verantwoordelijkheid ...
Wat dus wil zeggen dat eventuele overtredingen van de wet door de bevoegde instanties moet worden aangepakt ...En enkel door bevoegden uiteraard ... :-D
't Is ook aan die instanties om je identiteit te linken aan wat er staat ...

filosoof
26 augustus 2008, 21:02
Kort samengevat: indien je iets op een internetforum schrijft ben je verantwoordelijk. De eigenaar van het forum is ook verantwoordelijk en hij kan jou en je bijdrage schrappen indien hij het nodig of wenselijk acht, zonder verhaal. Je bent te gast op het forum, niet meer.

manta
26 augustus 2008, 21:04
Kort samengevat: indien je iets op een internetforum schrijft ben je verantwoordelijk. De eigenaar van het forum is ook verantwoordelijk en hij kan jou en je bijdrage schrappen als hij het nodig acht.

Kan hij niet , want hij heeft niet de bevoegdheid om iets als onwettelijks te beschouwen hé ...
De enige oplossing daarvoor is een gewettigd persoon als übermod te installeren ...

Dronkoers
26 augustus 2008, 21:05
Kan hij niet , want hij heeft niet de bevoegdheid om iets als onwettelijks te beschouwen hé ...
De enige oplossing daarvoor is een gewettigd persoon als übermod te installeren ...

Een SM-er :cheer:

(supermoderator) ;-)

filosoof
26 augustus 2008, 21:06
Kan hij niet , want hij heeft niet de bevoegdheid om iets als onwettelijks te beschouwen hé ...
De enige oplossing daarvoor is een gewettigd persoon als übermod te installeren ...Toch wel: het "beheer als goede huisvader" ("due diligence" is het Engelse begrip, "en bon père de famille" in het FR
Je kunt het ook zien als "voorzorgsprincipe". Juridisch is er geen speld tussen te rijgen (en dat geldt niet enkel voor een forum of site,maar ook voor de eigenaar of de uitbater van de server waarop een site gehost wordt)
Vraagje ...

Zien jullie een post van je hand als je eigendom ?Intellectuele eigendom: Je kan je terecht verzetten tegen vervalsing van je post, niet tegen schrapping.

filosoof
26 augustus 2008, 21:08
edit

manta
26 augustus 2008, 21:10
edit

8OOp een open forum ??? 't Is geen privéhuis of zo hé ... (alhoewel je er wel eerst lid van moet worden ...)