PDA

View Full Version : Vreselijke natuurramp treft mijn dorpje:


Derk de Tweede
4 september 2008, 14:16
http://www.skynet.be/nieuws-sport/nieuws/videos_windhoos-zorgt-voor-ravage-hilversum?id=400787

Txiki
4 september 2008, 14:17
Vertel eens oom Derk, in plaats van een link te posten...

Derk de Tweede
5 september 2008, 16:45
Vertel eens oom Derk, in plaats van een link te posten...


Tornado's, windvlagen en zware regenval.

HILVERSUM - Het is officieel zomer, maar daar is de laatste dagen en zeker dinsdagavond weinig van te merken. Rond 19.30 uur zorgde korte tijd een windhoos in diverse wijken in Hilversum voor flink wat schade aan daken en auto's. 'Ook parasollen werden tien meter de lucht in geslingerd om drie tuinen verder weer te landen', zag een getuige. Vooral de Gijsbrecht van Amstelstraat, Anthony Fokkerweg en de Kamerlingh Omnesweg kregen het zwaar te verduren. 'Het was een relatief kleine windhoos, maar de schade was groot', vertelde de officier van dienst Martin Mager van de brandweer Hilversum. 'Gelukkig bleef het alleen bij materiele schade.' De nieuwe kazerne aan de Kamerlingh Omnesweg bleef schadevrij, maar de brandweerwagens waren wel snel ter plaatse. Mager: 'Ja, we waren meteen een goede.
Gooi en Eembode

Havana
5 september 2008, 17:16
Het moet wel een straf van God zijn. Dat kan gewoon niet anders.

Derk de Tweede
5 september 2008, 17:26
Het moet wel een straf van God zijn. Dat kan gewoon niet anders.

En nu Ukkel nog! :|

Havana
6 september 2008, 02:51
Derk, ik vind je posts fantastisch.

Dit terzijde.

Derk de Tweede
7 september 2008, 16:41
Derk, ik vind je posts fantastisch.

Dit terzijde.

Vonden alle Limburgers dat maar...niet waar Mit&$#@^

By-the-way
Vannacht een flinke fik tegenover me.
Heb helemaal niets gemerkt!

http://img134.imageshack.us/img134/4545/brandslooppanden1bigthunr9.jpg

Dronkoers
7 september 2008, 16:45
Vonden alle Limburgers dat maar...niet waar Mit&$#@^

By-the-way
Vannacht een flinke fik tegenover me.
Heb helemaal niets gemerkt!

http://img134.imageshack.us/img134/4545/brandslooppanden1bigthunr9.jpg

Jaja, kun je nu wel zeggen eh ;-)

Waar was je op het tijdstip van het voorval? :twisted:

Havana
7 september 2008, 16:49
:cheer:barbecue:cheer:

Jantje
7 september 2008, 16:49
Tornado's, windvlagen en zware regenval.

HILVERSUM - Het is officieel zomer, maar daar is de laatste dagen en zeker dinsdagavond weinig van te merken. Rond 19.30 uur zorgde korte tijd een windhoos in diverse wijken in Hilversum voor flink wat schade aan daken en auto's. 'Ook parasollen werden tien meter de lucht in geslingerd om drie tuinen verder weer te landen', zag een getuige. Vooral de Gijsbrecht van Amstelstraat, Anthony Fokkerweg en de Kamerlingh Omnesweg kregen het zwaar te verduren. 'Het was een relatief kleine windhoos, maar de schade was groot', vertelde de officier van dienst Martin Mager van de brandweer Hilversum. 'Gelukkig bleef het alleen bij materiele schade.' De nieuwe kazerne aan de Kamerlingh Omnesweg bleef schadevrij, maar de brandweerwagens waren wel snel ter plaatse. Mager: 'Ja, we waren meteen een goede.
Gooi en Eembode

Ja, jullie Nederlanders willen ook altijd in alles de eerste en de beste zijn he.
Je moet dus niet boos zijn, als je dan ook als eerste de natuurrampen moet verwerken en dat deze groter zijn dan die in Vlaanderen.

Wij zijn immers een bescheiden volkje en zijn te vreden met wat natte voeten en een paar verschoven dakpannen in de winter, moet zelfs niet opvallen in het buitenland.

roger verhiest
7 september 2008, 16:51
Wordt deze gebeurtenis in Nederland als "ramp" aangemerkt & bestaat er kans dat de slachtoffers, indien niet van de verzekering van "het rampenfonds" een tegemoetkoming krijgen ?

Jantje
7 september 2008, 16:53
Jaja, kun je nu wel zeggen eh ;-)

Waar was je op het tijdstip van het voorval? :twisted:

Hijmoet toch iets hebben om opte stoken als verwarming, met de dure energieprijzen in deze natte koude zomer is zo'n vuurtje altjd welkom.
De verzekering betaald voor verwarming en BBQ, enkel nog wat bier en muziek en alles is in orde

Derk de Tweede
7 september 2008, 16:54
Jaja, kun je nu wel zeggen eh ;-)

Waar was je op het tijdstip van het voorval? :twisted:

Ik bezoek geen kroegen en ga niet vreemd, dus gewoon thuis in bed.
Wat ik daar deed is een ander verhaal.

Derk de Tweede
7 september 2008, 16:56
Wordt deze gebeurtenis in Nederland als "ramp" aangemerkt & bestaat er kans dat de slachtoffers, indien niet van de verzekering van "het rampenfonds" een tegemoetkoming krijgen ?

Ik zag wel dat de daken meteen gerepareerd werden..
Maar wie dat gaat betalen ?
De verzekering waarschijnlijk.
In het bos zag ook dat verscheidene bomen het leven hadden gelaten.

Jantje
7 september 2008, 16:59
Ik zag wel dat de daken meteen gerepareerd werden..
Maar wie dat gaat betalen ?
De verzekering waarschijnlijk.
In het bos zag ook dat verscheidene bomen het leven hadden gelaten.

Das erger, want wie gaat er nu voor hen achtergebleven partner en kinderen zorgen?

Derk de Tweede
7 september 2008, 17:02
Das erger, want wie gaat er nu voor hen achtergebleven partner en kinderen zorgen?

Het wezen- en weduwenfonds! 8-)