PDA

View Full Version : 140 miljoen euro omdat onze politiekers naar de olympische spelen konden gaan zien


Karma
4 september 2008, 15:57
Vanmorgen in de krant (De Gentenaar) ... de rekening dat onze politiekers hebben binnengebracht om naar de olympische spelen te mogen gaan zien ... iets van een 140 miljoen euro (dus in bfr zo'n 5,6 miljard) . Bert Anciaux spande de kroon met iets van een 50 miljoen maar ook Daerden zal waarschijnlijk een rekening binnenbrengen van zo'n 48 miljoen (en dat terwijl hij daar iedere dag stomdronken rondliep). Leterme bracht iets van een 13 miljoen binnen en Vandergucht pakweg 27 miljoen om hem en zijn delegatie hun vliegtuig en hotel te betalen. Nog niet alle facturen zijn binnen. Kan zijn dat ik er een miljoentje naast zit maar 'k heb de krant niet meer bij mij liggen.

En wij maar besparen op onze gas- en electriciteitsrekening ....

HAMC
4 september 2008, 15:58
Maak men bolletje maar zwart...

Scherven A. Mok
4 september 2008, 16:08
5,6 miljard bef om naar de loympische spelen te gaan zien ? Dat geloof ik nooit.

Pieke
4 september 2008, 16:08
ik heb gelezen dat het 50.000 euro is, geen 50 miljoen

Pieke
4 september 2008, 16:10
yep,
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/405005/2008/09/04/Daerden-gaat-bijkomende-kosten-Pekingreis-zelf-betalen.dhtml

het blijft natuurlijk veel geld, zelfs met 3 nullen minder

ik stel voor dat ze het zelf maar betalen

moet ik ook altijd doen

Scherven A. Mok
4 september 2008, 16:14
ik heb gelezen dat het 50.000 euro is, geen 50 miljoen


Dat kan ik wel geloven, het blijft veel geld natuurlijk. Teveel.

monza
4 september 2008, 17:09
Er staat ook bij dat Daerden een deel zou terug betalen :)

Karma
4 september 2008, 17:19
ik heb gelezen dat het 50.000 euro is, geen 50 miljoen

Inderdaad, 'k wou efkes shockeren ...

ERLICH
4 september 2008, 17:30
Zulke zaken zijn misschien de reden dat vernoemde zoals een 'bertje' spreken dat het politiek klimaat in den belziek verzuurd is en de bevolking geen feeling meer heeft met de politici. Over een paar jaar terug was het dat zelfde 'bertje' dat personen die tegenstander waren van het optrekken van de pensioenleeftijd verweet alleen maar aan zichzelf te denken en niet aan de komende generatie's.

Hopelijk word aan deze zaken gedacht wanneer de heren/dames politici nogeens oproepen om de broeksriem nog wat vaster aan te halen en een beroep doen op de solidariteit van de bevolking.

Karma
4 september 2008, 17:35
Een miljoen moet dus duizend worden voor alle duidelijkheid hé (drie nullen minder) maar inderdaad 140.000 euro om enkele politiekers naar de olympische spelen te laten gaan (en te genieten), da's nog altijd 5.600.000 bfr. hé. (Of ben ik weer mis?) BTW ... hoeveel verdien jij op een jaar?

Chipie
4 september 2008, 17:58
Een miljoen moet dus duizend worden voor alle duidelijkheid hé (drie nullen minder) maar inderdaad 140.000 euro om enkele politiekers naar de olympische spelen te laten gaan (en te genieten), da's nog altijd 5.600.000 bfr. hé. (Of ben ik weer mis?) BTW ... hoeveel verdien jij op een jaar?Inderdaad... daar moet ik als de crisis verder toeneemt bijna een half jaar voor werken... En die mannen doen dan op 14 dagen op... :oops::-)

Mambo
4 september 2008, 22:18
Een miljoen moet dus duizend worden voor alle duidelijkheid hé (drie nullen minder) maar inderdaad 140.000 euro om enkele politiekers naar de olympische spelen te laten gaan (en te genieten), da's nog altijd 5.600.000 bfr. hé. (Of ben ik weer mis?) BTW ... hoeveel verdien jij op een jaar?

En dat allemaal voor 1...2? gouden medailles.

En al dat geld, ik die dacht dat china zo goedkoop was.
Lijkt wel monaco?

praha
5 september 2008, 00:33
Een miljoen moet dus duizend worden voor alle duidelijkheid hé (drie nullen minder) maar inderdaad 140.000 euro om enkele politiekers naar de olympische spelen te laten gaan (en te genieten), da's nog altijd 5.600.000 bfr. hé. (Of ben ik weer mis?) BTW ... hoeveel verdien jij op een jaar?
140.000 is inderdaad veel en puur weggesmeten ( al kan je dat ook ergens investerend bekijken ) en misschien kon dat met veel minder ook
maar hoeveel maakt dat per belastingbetaler ?

'k wil dat helemaal niet afzwakken ofzo maar men schijnt steeds te vergeten met zulke,zeg maar hallucinante tot astrominsch hoge, cijfers dat het om een heel land gaat
of anders gesteld... wat maakt dat op een hele begroting als men het zou laten

ps. doet me gelijk denken aan die eerste prognose van de Nederlanders wat het hen zou gaan kosten per jaar voor hun nieuwe deltawerken

filosoof
5 september 2008, 01:47
Vanmorgen in de krant (De Gentenaar) ... de rekening dat onze politiekers hebben binnengebracht om naar de olympische spelen te mogen gaan zien ... iets van een 140 miljoen euro (dus in bfr zo'n 5,6 miljard) . Bert Anciaux spande de kroon met iets van een 50 miljoen maar ook Daerden zal waarschijnlijk een rekening binnenbrengen van zo'n 48 miljoen (en dat terwijl hij daar iedere dag stomdronken rondliep). Leterme bracht iets van een 13 miljoen binnen en Vandergucht pakweg 27 miljoen om hem en zijn delegatie hun vliegtuig en hotel te betalen. Nog niet alle facturen zijn binnen. Kan zijn dat ik er een miljoentje naast zit maar 'k heb de krant niet meer bij mij liggen.

En wij maar besparen op onze gas- en electriciteitsrekening ....Indien die cijfers juist zijn is 't enorm!!:-P:roll:

Groentje-18
5 september 2008, 02:07
Er is een fiks tekort op de begroting komende wat men dient op te vullen, hoe dan ook. De EU kan al niet lachen met onze schuldenberg.

Men wil hiervoor oa al de gsms en de tankkaart die je als werknemer krijgt niet meer zonder fiscale last toelaten...
Als men toch zoekt naar besparingen, stel ik voor dat ze eens beginnen aan die reizen en al die benodigde privévluchten.
Daarna aan ons ambtenarenstelsel.
Daarna aan onze zwartwerkers en vrijwillig werklozen overal ter land.
En daarna zou eens nadenken over het kindergeld ook geen kwaad kunnen.