PDA

View Full Version : alcoholverbod voor de 18 jaar een goede zaak


duveltje382
5 september 2008, 11:59
Ik hoorden laatst op tv dat men van zin zou zijn om alcohol niet meer te verkopen aan jongeren onder de 18 jaar

Daar zit wel iets goeds in als ik zie wat alcohol een paar weken terug met mijn lichaam heeft gedaan ......

Het blijft toch een harddrugs hoor ;-)

LastMohican
5 september 2008, 12:00
Mmmmm...alcohol...

Andro
5 september 2008, 12:15
Dat verbod gaat geen kloten helpen.

duveltje382
5 september 2008, 12:25
Dat verbod gaat geen kloten helpen.

En waarom niet als ik beleeft mag vragen :?

Tavek
5 september 2008, 12:33
Ik heb wel de indruk dat als ge nooit hebt leren drinken als ge jong zijt, ge op latere leeftijd er ook niet meer aan begint. Ik heb voor mijn 20ste nauwelijks een glas aangeraakt, en nu heb ik ook niet de neiging om veel te drinken. Ik associeer drank niet met plezier maken, ik kan er perfect zonder.

Het zou een goede maatregel zijn mocht hij ook te handhaven zijn ;)

manta
5 september 2008, 12:37
Het zou een goede maatregel zijn mocht hij ook te handhaven zijn ;)

Zoals in de VS waar de helft van de jongeren een vals paspoort heeft om het te kunnen kopen ???

Andro
5 september 2008, 13:31
En waarom niet als ik beleeft mag vragen :?
Denk toch eens na, als een minderjarige alcohol wil drinken dan neemt hij het van thuis mee, of laat het een oudere vriend gaan kopen, mogelijkheden genoeg. Met een verbod op alcohol doe je eigenlijk niets anders dan terug een soort van verboden vrucht creëren, je maakt het op die manier terug cool en stoer om te zuipen. Het wordt aantrekkelijk gemaakt, dit juist omdat het verboden is.

Tavek
5 september 2008, 13:36
Denk toch eens na, als een minderjarige alcohol wil drinken dan neemt hij het van thuis mee, of laat het een oudere vriend gaan kopen, mogelijkheden genoeg. Met een verbod op alcohol doe je eigenlijk niets anders dan terug een soort van verboden vrucht creëren, je maakt het op die manier terug cool en stoer om te zuipen. Het wordt aantrekkelijk gemaakt, dit juist omdat het verboden is.

Daarom is het beter om alcool gewoon gevoelig duurder te maken. Een fles whiskey gaat hier erg lang mee, en als ik er 10 euro meer voor moet dokken, boeit me dat niet. Maar ik drink whiskey ook voor de smaak, voor het genieten. De pils en breezers, die men drinkt om zo snel mogelijk gaar te zijn, is gewoonweg te goedkoop.

Dieterius
5 september 2008, 13:43
Denk toch eens na, als een minderjarige alcohol wil drinken dan neemt hij het van thuis mee, of laat het een oudere vriend gaan kopen, mogelijkheden genoeg. Met een verbod op alcohol doe je eigenlijk niets anders dan terug een soort van verboden vrucht creëren, je maakt het op die manier terug cool en stoer om te zuipen. Het wordt aantrekkelijk gemaakt, dit juist omdat het verboden is.

Ben ik het volkomen mee eens!
En soms kan je het niet echt weten of de persoon al achtien is, kijk maar naar meisjes van 15 die binnengraken in discotheken waar je minstens 21 moet zijn :roll:

vlijmscherp
5 september 2008, 13:44
Ben ik het volkomen mee eens!
En soms kan je het niet echt weten of de persoon al achtien is, kijk maar naar meisjes van 15 die binnengraken in discotheken waar je minstens 21 moet zijn :roll:

paspoortcontroles houden mss?

roger verhiest
5 september 2008, 13:44
Zoals in de VS waar de helft van de jongeren een vals paspoort heeft om het te kunnen kopen ???

Dat is dan 50 % winst, die 50% stouterikken hebben Amerika kennende een grote kans op een strafblad en gevangenis.

Btw : in Georgia moet men 25 zijn om een glaasje wijn in een restaurant bij de maaltijd te verbruiken, grenzen zijn goed indien niet overdreven. Idem dito met alcoholverbruik.

Comazuipen bij jongerenm mag absoluut liefst onmogelijk gemaakt worden.

Het zou al fraai zijn mochten de huidige regels ivm de verkioop van alcohol en tabak strenger gehandhaafd worden.

duveltje382
5 september 2008, 13:47
Denk toch eens na, als een minderjarige alcohol wil drinken dan neemt hij het van thuis mee, of laat het een oudere vriend gaan kopen, mogelijkheden genoeg. Met een verbod op alcohol doe je eigenlijk niets anders dan terug een soort van verboden vrucht creëren, je maakt het op die manier terug cool en stoer om te zuipen. Het wordt aantrekkelijk gemaakt, dit juist omdat het verboden is.
Eerste denk ik dat ouders het wel snel gaan merken als hun fles drank weg is,te tweede denk ik dat ge niet direct een oudere gaat vinden die drank wil gaan halen voor een jongeren als je ook zware straffen erop zet hé
En oudere die drank koopt voor een jongeren begaat in mijn ogen een zwaar misdrijf en moet dus ook zwaar aangekapt worden

Dieterius
5 september 2008, 13:47
paspoortcontroles houden mss?

Tis bij wijze van spreken...

Maar soms is er zelfs geen paspoortcontrole voor zo'n meisjes, diepe decollete en ze mogen binnen van de portier :roll:

Heb het al genoeg meegemaakt, gezien hoe gemakkelijk zo'n meisjes binnengeraken, en als jongen dan met lede ogen moeten aanzien dat je als 20 jarige je paspoort nog mag gaan bovenhalen ...

Dieterius
5 september 2008, 13:49
Eerste denk ik dat ouders het wel snel gaan merken als hun fles drank weg is,te tweede denk ik dat ge niet direct een oudere gaat vinden die drank wil gaan halen voor een jongeren als je ook zware straffen erop zet hé
En oudere die drank koopt voor een jongeren begaat in mijn ogen een zwaar misdrijf en moet dus ook zwaar aangekapt worden

En de verkopers knijpen maar al te graag een oogje toe, mijnsinziens.

Tjach, sterken drank, dat brengt (veel) geld int laatje

Anna List
5 september 2008, 13:49
:cheer: alcool :cheer:


Edit : sorry, verkeerden draad

Tavek
5 september 2008, 13:50
Mja ik ken al figuren die zich in coma hebben gezopen.

Tschijnt de mode te zijn om veel te drinken, en vooral sterke drank is "in".

-=EXCALIBUR=-
5 september 2008, 13:51
Ik heb wel de indruk dat als ge nooit hebt leren drinken als ge jong zijt, ge op latere leeftijd er ook niet meer aan begint. Ik heb voor mijn 20ste nauwelijks een glas aangeraakt, en nu heb ik ook niet de neiging om veel te drinken. Ik associeer drank niet met plezier maken, ik kan er perfect zonder.

Het zou een goede maatregel zijn mocht hij ook te handhaven zijn ;)
²
Ik heb nog nooit alcoholische dranken gebruikt en ik heb daar ook geen behoefte aan. Ik heb er alleen maar ellendige gevolgen van gezien.

:cheer: Weg met alle vormen van drugs! :cheer:

Dieterius
5 september 2008, 13:51
:cheer: alcool :cheer:


Edit : sorry, verkeerden draad

Het gaat hier inderdaad over alcohol, maar er het is niet ik K&K é Anna ;-)

Anna List
5 september 2008, 13:52
Het gaat hier inderdaad over alcohol, maar er het is niet ik K&K é Anna ;-)

nu ge het zegt ! :-P

droge planten zeg

Dieterius
5 september 2008, 13:53
Mja ik ken al figuren die zich in coma hebben gezopen.

Tschijnt de mode te zijn om veel te drinken, en vooral sterke drank is "in".

Vooral bij jongeren onder de achttien is dit een pest, heb ik zo de indruk...

Kijk wij kunnen veel drinken... :roll:

Niet beseffende dat ze hun lever serieus aan het kapotkrijgen zijn, en de andere lichaamsorganen ook.

Ik drink ook wel eens een pintje teveel, dat geef ik gerust toe, maar ik ga me niet bedrinken tot ik moet opgeraapt worden, om in het ziekenhuis mijn maag te laten leegpompen :|

Anna List
5 september 2008, 13:54
Vooral bij jongeren onder de achttien is dit een pest, heb ik zo de indruk...

Kijk wij kunnen veel drinken... :roll:

Niet beseffende dat ze hun lever serieus aan het kapotkrijgen zijn, en de andere lichaamsorganen ook.

Ik drink ook wel eens een pintje teveel, dat geef ik gerust toe, maar ik ga me niet bedrinken tot ik moet opgeraapt worden, om in het ziekenhuis mijn maag te laten leegpompen :|

ach dat groeit er wel uit

duveltje382
5 september 2008, 13:55
²
Ik heb nog nooit alcoholische dranken gebruikt en ik heb daar ook geen behoefte aan. Ik heb er alleen maar ellendige gevolgen van gezien.

:cheer: Weg met alle vormen van drugs! :cheer:

Ik heb erg veel gezopen,zelf dikwijls in coma gezopen,en voel nu het verschil wel hoor
Idd weg met die hard drugs

Dieterius
5 september 2008, 13:57
ach dat groeit er wel uit

Tjach, maar dan is hun lever naar de kl**en, en weten ze niet hoe dat komt :roll:

Andro
5 september 2008, 14:06
Daarom is het beter om alcool gewoon gevoelig duurder te maken. Een fles whiskey gaat hier erg lang mee, en als ik er 10 euro meer voor moet dokken, boeit me dat niet. Maar ik drink whiskey ook voor de smaak, voor het genieten. De pils en breezers, die men drinkt om zo snel mogelijk gaar te zijn, is gewoonweg te goedkoop.

Idd, veels te goekoop zeker hier in Spanje, 1 liter wishky voor +- 7,50€. De prijzen voor alcohol houdende dranken mogen gerust verdubbeld worden.

Anna List
5 september 2008, 14:08
Tjach, maar dan is hun lever naar de kl**en, en weten ze niet hoe dat komt :roll:

zo rap is ne jonge lever niet om zeep

Dronkoers
5 september 2008, 14:09
Vooral bij jongeren onder de achttien is dit een pest, heb ik zo de indruk...

Kijk wij kunnen veel drinken... :roll:

Niet beseffende dat ze hun lever serieus aan het kapotkrijgen zijn, en de andere lichaamsorganen ook.

Ik drink ook wel eens een pintje teveel, dat geef ik gerust toe, maar ik ga me niet bedrinken tot ik moet opgeraapt worden, om in het ziekenhuis mijn maag te laten leegpompen :|

Dat komt nog wel ;-)

Dieterius
5 september 2008, 14:10
Dat komt nog wel ;-)

Oe lang heeft het geduurd tegen dat hij de draad met het woord alcohol gevonden heeft :lol:

Typisch :roll:

LastMohican
5 september 2008, 14:10
Yep - gewoon blijven oefenen. ;)

Anna List
5 september 2008, 14:13
:cheer: go dieter go : ad fundum ! :cheer:

Anna List
5 september 2008, 14:15
:cheer: tetten :cheer:

LastMohican
5 september 2008, 14:19
:cheer: lingerie :cheer:

Anna List
5 september 2008, 14:20
:cheer: draad om zeep :cheer:

LastMohican
5 september 2008, 14:21
:cheer: recht naar de kloten :cheer:

Dieterius
5 september 2008, 14:22
:cheer: go dieter go : ad fundum ! :cheer:

Done, en nu?

Anna List
5 september 2008, 14:23
Done, en nu?

manmanman 8 minuten 8O gij had een volle fles vast of wat ? ;-)

LastMohican
5 september 2008, 14:23
Done, en nu?

Fill up. Repeat.

Anna List
5 september 2008, 14:24
ik mis Dronkie

Dieterius
5 september 2008, 14:24
manmanman 8 minuten 8O gij had een volle fles vast of wat ? ;-)

*burps

Neen, ik las het en in 30 seconden was het gerstenat binnen jong :P

Dieterius
5 september 2008, 14:24
Fill up. Repeat.

Kmoet vanavond wel nog kunnen uitgaan é :P

LastMohican
5 september 2008, 14:33
We gaan er hier ook eens aan beginnen se ! JUUUUUUUUUUUU-PILEERRRRRRRR :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

TIS WIEKENT !

Anna List
5 september 2008, 14:35
:cheer: wiekent !!!!:cheer:

LastMohican
5 september 2008, 14:37
JUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUPILERRRRRRRRRRRRRRR

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Anna List
5 september 2008, 14:43
doe mij eens een plezier, en drinkt eens ne Vedett ...

BigF
5 september 2008, 16:04
Hoe minder alcohol ze verkopen aan -18 jarigen, hoe meer er voor ons overblijft.

Toch een belangrijk detail vind ik.

manta
5 september 2008, 16:37
Idd, veels te goekoop zeker hier in Spanje, 1 liter wishky voor +- 7,50€. De prijzen voor alcohol houdende dranken mogen gerust verdubbeld worden.

'k Heb daar vaak gezeten met de vrachtwagen ... Wat me daar direkt was opgevallen is dat men daar al vanaf 's morgens lekker aan den toog sterke drank zit te drinken ... Mss om wat op te warmen alvorens naar 't werk te rijden ??? (Je mag er ook 0.8 promille hebben :-D)

manta
5 september 2008, 16:38
Hoe minder alcohol ze verkopen aan -18 jarigen, hoe meer er voor ons overblijft.

Toch een belangrijk detail vind ik.

En hoe gaan ze het dn leren ??? Ah ja , als ze de legerdienst terug invoeren is daar 't bier alweer goedkoop ... :lol:

Jazeker
5 september 2008, 16:40
Idd, veels te goekoop zeker hier in Spanje, 1 liter wishky voor +- 7,50€. De prijzen voor alcohol houdende dranken mogen gerust verdubbeld worden.

Idd... Ik vind die botellóns ginder een erg triest zicht.

alvinvdv
5 september 2008, 17:50
Een verbod om drank te verkopen aan -18 jarigen heeft geen nut.
Als je iets wilgeraak je er toch aan.... ook als -18 jarige!

Men zou de jeugd wel eens mogen warm maken voor hoogstandjes zoals ons Belgisch bier of de smaak van een glas goede rode Zuid-Afrikaanse wijn! (Franse mag ook!;-))
Die Breezer-rommel irriteerd me in hoogste mate.... bah!

Bhairav
5 september 2008, 17:53
Een verbod om drank te verkopen aan -18 jarigen heeft geen nut.
Als je iets wilgeraak je er toch aan.... ook als -18 jarige!

Als ze al aan wiet geraken die minderjarigen...:lol:

manta
5 september 2008, 17:55
Als ze al aan wiet geraken die minderjarigen...:lol:

Ah ja , dat zijn dan de "stoere" minderjarigen , die waar iedereen zo naar opkijkt ???

Bhairav
5 september 2008, 17:59
Ah ja , dat zijn dan de "stoere" minderjarigen , die waar iedereen zo naar opkijkt ???
Waarom zou men niet opkijken naar iemand die voor de leuke kant van het leven kiest? Niet iedereen heeft een fetisj voor alles wat grijs en saai is...

joenk
5 september 2008, 18:04
Onrealistisch. Denk eens aan al die fuiven van jeugdbewegingen... Die zouden dan allemaal geen alcohol mogen schenken aan minderjarigen. Ga eens naar een fuif, daar zal je zien dat 14-jarigen al aan het bier zitten. Dáár ligt m.i. het grootste probleem. Aan wie ligt dat? Aan de ouders. Dat men eerst de bestaande wetgeving maar eens in de praktijk omzet.

alvinvdv
5 september 2008, 18:26
Waarom zou men niet opkijken naar iemand die voor de leuke kant van het leven kiest? Niet iedereen heeft een fetisj voor alles wat grijs en saai is...

Met een 'jointje' is niks mis.... maar voor een 14/15/16 jarige????

Voorzichtig blijven hé....

PS: Duveltje voor diezelfde leeftijd is ook niet aan te bevelen...;-)

Andro
5 september 2008, 18:30
Idd... Ik vind die botellóns ginder een erg triest zicht.
Het trekt op niets. Maar dat zullen alcohol verslaafden een zorg wezen.

Bhairav
5 september 2008, 18:38
Met een 'jointje' is niks mis.... maar voor een 14/15/16 jarige????

Voorzichtig blijven hé....

PS: Duveltje voor diezelfde leeftijd is ook niet aan te bevelen...;-)

De realiteit is nu eenmaal zo dat een verbod niks uitmaakt. Mensen willen dat alleen verbieden om zich persoonlijk niet verantwoordelijk te voelen (alsof dat een goede manier om burgerzin te uiten is) voor elke drugsdode. Dat doet bijvoorbeeld InBev toch ook niet?

Andro
5 september 2008, 18:42
'k Heb daar vaak gezeten met de vrachtwagen ... Wat me daar direkt was opgevallen is dat men daar al vanaf 's morgens lekker aan den toog sterke drank zit te drinken ... Mss om wat op te warmen alvorens naar 't werk te rijden ??? (Je mag er ook 0.8 promille hebben :-D)
Vooral de Spaanse brandy's zoals oa, Soberano en Veterano, die vliegen in de vroege ochtend in sommige bars met liters over de toonbank.

manta
5 september 2008, 18:45
Vooral de Spaanse brandy's zoals oa, Soberano en Veterano, die vliegen in de vroege ochtend in sommige bars met liters over de toonbank.

:cheer:


Collega's begrepen nooit waarom ik er niet mee inzat om regelmatig een weekend te blijven overstaan ... :lol:

Andro
5 september 2008, 18:57
:cheer:


Collega's begrepen nooit waarom ik er niet mee inzat om regelmatig een weekend te blijven overstaan ... :lol:
Alleen voor dat drankje ?

manta
5 september 2008, 19:00
Alleen voor dat drankje ?

Neuh , 'k heb daar altijd graag gezeten , zeker in't binnenland...
Sfeer , rust , en alles op't gemakske ...
Maar elke keer da'k terugkwam moest ik wel altijd een paar van die flessen meebrengen ... (ni voor mij alleen zenne) ...
Spotgoedkoop is dat daar , net als tabakprodukten ... Oostblokchauffeurs die naar Brittanië moesten sleurden er heelde dozen naar hun cabine ... :-D

Andro
5 september 2008, 19:17
Neuh , 'k heb daar altijd graag gezeten , zeker in't binnenland...
Sfeer , rust , en alles op't gemakske ...
Maar elke keer da'k terugkwam moest ik wel altijd een paar van die flessen meebrengen ... (ni voor mij alleen zenne) ...
Spotgoedkoop is dat daar , net als tabakprodukten ... Oostblokchauffeurs die naar Brittanië moesten sleurden er heelde dozen naar hun cabine ... :-D
Niet moeilijk, de Engelse toeristen mogen zowieso volgens de Britse duanebepaling per man maximaal 3200 sigaretten meenemen.

Dronkoers
5 september 2008, 20:10
Oe lang heeft het geduurd tegen dat hij de draad met het woord alcohol gevonden heeft :lol:

Typisch :roll:

Omdat dit eindelijk eens een maatschappelijk punt is? ;-)

:cheer: Bier :cheer:

kiko
5 september 2008, 20:28
Waarom zou men niet opkijken naar iemand die voor de leuke kant van het leven kiest? Niet iedereen heeft een fetisj voor alles wat grijs en saai is...
Dat is wel een beetje jouw mantra he ? Iedereen die niet te vinden is voor drank, drugs en co, schilder jij steevast af als "grijs" en "saai".

In plaats van andersdenkenden die je niet eens kent, grijs te noemen, zou je beter wat minder zwart-wit denken.

Bhairav
5 september 2008, 21:08
Dat is wel een beetje jouw mantra he ? Iedereen die niet te vinden is voor drank, drugs en co, schilder jij steevast af als "grijs" en "saai".

In plaats van andersdenkenden die je niet eens kent, grijs te noemen, zou je beter wat minder zwart-wit denken.

Het gaat erom dat ze hun eigen principes willen opdringen aan anderen.
Maar dat ik dat bedoelde ontgaat u weet zo typisch.
Lekker "koekje van eigen deeg" weeral.

kiko
5 september 2008, 21:25
Het gaat erom dat ze hun eigen principes willen opdringen aan anderen.
Maar dat ik dat bedoelde ontgaat u weet zo typisch.
Lekker "koekje van eigen deeg" weeral.
Klets er maar op los. Achteraf kun je het wel proberen uit te leggen wat je nu echt bedoelde, maar je zwart-wit denken kun je niet ontkennen.

Niets van aantrekken echter, we hebben allemaal onze gebreken. Ik ben bvb. veel te braaf en spendeer te veel tijd met te debatteren met compleet onwillige forumleden.