PDA

View Full Version : Dom verus slim


duveltje382
7 september 2008, 06:59
Waarom moeten mensen zich steeds onderscheiden van andere mensen dat blijft mijn eeuwige vraag?

Zijn bepaalde mensen dan beter dan andere?


Bestaan er super mensen die meer waarden hebben dan anderen(zie lonen)


Zijn marginale dan de brandstapel waard?


Zijn zieke of ouderen dan liefst zo snel mogelijker te bannen waard?


Geeft het een goed gevoel om zoveel beter te zijn dan anderen,of heb je geluk gehad om verder te mogen leren?

Gewoon een paar vraagjes van het duiveltje382 he;-)

C2C
7 september 2008, 07:11
Darwin hé.

Bhairav
7 september 2008, 07:43
Mensen moeten hun genen niet mengen met marginaal gespuis.
Hoewel marginaal gespuis wel een "update" kan gebruiken door wat superieure genen te mengen...

LastMohican
7 september 2008, 07:58
Er zijn kleine zieke boompjes en grote machtige eiken. Kleine zieke boompjes gaan kapot en worden meststoffen, de grote eiken floreren.

Enkel in dit rotland belast men de grote eiken naar de verdommenis om de kleine zieke boompjes in stand te blijven houden.

Firestone
7 september 2008, 08:05
Waarom moeten mensen zich steeds onderscheiden van andere mensen dat blijft mijn eeuwige vraag?Wil jij je dan niet onderscheiden van anderen? :?

Zijn bepaalde mensen dan beter dan andere?Euh, ja.
Tia Hellebaut kan hoger springen dan ik.
Kim Gevaert kan sneller lopen dan ik.
Cate Blanchett kan beter acteren dan ik.
Ik kan dan weer beter forumquizzen dan duveltje382.
...

Bestaan er super mensen die meer waarden hebben dan anderen(zie lonen)Economische waarde: blijkbaar wel.

Zijn marginale dan de brandstapel waard?Euh, neen, wie beweert dat dan?

Zijn zieke of ouderen dan liefst zo snel mogelijker te bannen waard?Neen.

Geeft het een goed gevoel om zoveel beter te zijn dan anderenEen geladen vraag.

,of heb je geluk gehad om verder te mogen leren?Ja.

Gewoon een paar vraagjes van het duiveltje382 he;-)Gewoon een paar antwoordjes van de Firestone.

duveltje382
7 september 2008, 08:10
Gewoon een paar antwoordjes van de Firestone.
Super zwake antwoorden dan toch :roll:

driewerf
7 september 2008, 08:22
Zijn bepaalde mensen dan beter dan andere?


Euh, ja.
Tia Hellebaut kan hoger springen dan ik.
Kim Gevaert kan sneller lopen dan ik.
Cate Blanchett kan beter acteren dan ik.
Ik kan dan weer beter forumquizzen dan duveltje382.


Gewoon een paar antwoordjes van de Firestone.

Verwar jij niet beter zijn in iets en beter zijn?
Tia kan hoger springen dan Firestone.
Firestone kan beter forumquizzen dan Tia.
Wie is de beste?

Duupje
7 september 2008, 08:28
Waarom moeten mensen zich steeds onderscheiden van andere mensen dat blijft mijn eeuwige vraag?

Omdat dat nu eenmaal eigen is aan de mens zich te willen onderscheiden van anderen en nog wel op heel verschillende manieren zelfs. Iedereen is uniek en anders. Niemand wil opgaan in de grijze massa.


Zijn bepaalde mensen dan beter dan andere?

Nee, ieder mens is gelijkwaardig maar niet gelijkaardig. Dat ze bepaalde capaciteiten beter ontwikkelen en gebruiken, maakt hen niet beter dan anderen. Iedereen heeft zo wel iets waar ze heel goed in zijn, aan hen om dat te gebruiken of niet.


Bestaan er super mensen die meer waarden hebben dan anderen(zie lonen)

Er zijn veel mensen die bepaalde dingen beter kunnen dan ik, dat maakt hen dan nog altijd geen super mensen, maar gewoon mensen met andere kwaliteiten. En om op die lonen te komen, sommige jobs vereisen nu eenmaal meer verantwoordelijkheid dan anderen. Dat daar dan verder voor gestudeerd moet zijn, en dat daar dan beter voor betaald wordt, vind ik niets mis mee. Nogmaals, er niemand die ook maar iemand kan weerhouden hetzelfde te doen.


Zijn marginale dan de brandstapel waard?
Nee.


Zijn zieke of ouderen dan liefst zo snel mogelijker te bannen waard?
Nee.


Geeft het een goed gevoel om zoveel beter te zijn dan anderen,of heb je geluk gehad om verder te mogen leren?

Ik neem het leven in eigen handen in plaats van te gaan liggen bleiten over hoe slecht ik het wel niet heb. Het geeft een goed gevoel iets met je leven te doen. Maar ik ben daarom niet beter dan anderen, wel anders.
En ja, sommige hebben niet kunnen verder studeren van thuis uit omwille van allerhande redenen, maar het neemt niet weg dat die mensen één voor één als ze willen, het later zelf kunnen gaan doen.


Gewoon een paar vraagjes van het duiveltje382 he;-)

Voil�*, paar antwoordjes van het Duupje ;-)

Firestone
7 september 2008, 08:28
Verwar jij niet beter zijn in iets en beter zijn?
Tia kan hoger springen dan Firestone.
Firestone kan beter forumquizzen dan Tia.
Wie is de beste?Dat was zo ongeveer wat ik bedoelde, hoor.

Wat mij betreft zijn alle mensen evenwaardig.

Daar duveltje382 geen concrete voorbeelden geeft (bijvoorbeeld: wie beweert dat sommigen beter zijn dan anderen? wie wil marginalen op de brandstapel?, ...), probeerde ik er maar het beste van te maken.
Sommigen zijn beter dan anderen in iets, maar dat betekent inderdaad niet dat ze beter zijn tout court.

duveltje382
7 september 2008, 08:33
Dat was zo ongeveer wat ik bedoelde, hoor.

Wat mij betreft zijn alle mensen evenwaardig.

Daar duveltje382 geen concrete voorbeelden geeft (bijvoorbeeld: wie beweert dat sommigen beter zijn dan anderen? wie wil marginalen op de brandstapel?, ...), probeerde ik er maar het beste van te maken.
Sommigen zijn beter dan anderen in iets, maar dat betekent inderdaad niet dat ze beter zijn tout court.


Ok dan
Firestone verus Duveltje382

Graag hier het verschil dan ,zonder oud en jong aub;-)

Sfax
7 september 2008, 12:31
Waarom moeten mensen zich steeds onderscheiden van andere mensen dat blijft mijn eeuwige vraag?

Omdat grijze eenheidsworst maar een saaie bedoening is.
Mensen zijn niet gelijk, dan moet je ook niet geforceerd geen proberen om die ongelijkheid weg te moffelen.


Zijn bepaalde mensen dan beter dan andere?

Zeker.


Bestaan er super mensen die meer waarden hebben dan anderen(zie lonen)


Absoluut.


Zijn marginale dan de brandstapel waard?

Dat is jouw uitspraak.


Zijn zieke of ouderen dan liefst zo snel mogelijker te bannen waard?

Dat is opnieuw jouw uitspraak.


Geeft het een goed gevoel om zoveel beter te zijn dan anderen,

Tuurlijk wel.


of heb je geluk gehad om verder te mogen leren?

Dat was een keuze...

Tavek
7 september 2008, 12:40
Mensen zijn niet gelijk, ze zijn gelijkwaardig, wat wilt zeggen dat persoon A en B dezelfde basisrechten moeten hebben ongeacht hun afkomst of beroep. Ze moeten ook dezelfde kansen krijgen als kind, dus onderwijs is een belangrijk issue.

Maar sommige mensen zijn nu eenmaal slimmer als anderen. Daar kan je niks aan doen, dat is genetisch bepaald en die mensen zullen vaak (niet altijd) het verder brengen in het leven.

Maar een persoon met een iq van 70 zal evenzeer pijn voelen als je hem kwetst, en zal evenzeer gelukkig zijn als hem iets goeds overkomt. Dus even relativeren, uiteindelijk zijn we allen mensen, met een serieuze verscheidenheid. Economisch zijn we niet allemaal evenveel waard, maar das nu eenmaal onvermijdelijk. Iemand die niks kan, is ook bijna niets waard economisch, maar is wel nog steeds een mens met rechten.

Firestone
7 september 2008, 12:41
Ok dan
Firestone verus Duveltje382

Graag hier het verschil dan ,zonder oud en jong aub;-)Kan je uitleggen wat je hiermee bedoelt, of wat je van mij eventueel verwacht? :?

Duvelke
7 september 2008, 12:42
Ok dan
Firestone verus Duveltje382

Graag hier het verschil dan ,zonder oud en jong aub;-)
tis versus, jij dommerik ! ;)

Groentje-18
7 september 2008, 16:04
Waarom moeten mensen zich steeds onderscheiden van andere mensen dat blijft mijn eeuwige vraag?

Zijn bepaalde mensen dan beter dan andere?


Bestaan er super mensen die meer waarden hebben dan anderen(zie lonen)


Zijn marginale dan de brandstapel waard?


Zijn zieke of ouderen dan liefst zo snel mogelijker te bannen waard?


Geeft het een goed gevoel om zoveel beter te zijn dan anderen,of heb je geluk gehad om verder te mogen leren?

Gewoon een paar vraagjes van het duiveltje382 he;-)

Iedereen heeft nood aan een eigen identiteit, liefst een positieve uiteraard.
Daarom onderscheiden mensen zich van mekaar. Ze selecteren een aantal aspecten waarin ze goed zijn, en gaan deze verder uitwerken zodat ze hierin nog beter worden en zich zo kunnen onderscheiden. Of dat is toch de bedoeling. ;)
Daar moet geen waardeoordeel aan gevestigd worden.
Het is niet omdat x een hoger iq heeft als y dat hij meer betekent. En als y in dezelfde omgeving was opgevoed als x had hij misschien een even hoog of nog een hoger iq. Dat wordt nog verserkt als y dezelfde genen zou hebben als x.
Moesten mensen zich niet meer (op positieve wijze) van mekaar beginnen onderscheiden, zou ik dat een reden tot bezorgdheid vinden.
Maar dat wil niet zeggen dat ik juich als ik zie hoe mensen mekaar de loef proberen af te steken in de rat race.

HAMC
7 september 2008, 16:08
Dat was een keuze...

Feit alleen dat u kon kiezen om te studeren maakt van u een gelukkig man.

Velen hebben die keuze niet.

Sfax
7 september 2008, 16:15
Feit alleen dat u kon kiezen om te studeren maakt van u een gelukkig man.

Velen hebben die keuze niet.

Iedereen heeft die keuze, zeker in België. Niet iedereen wil die keuze maken en dat maakt het verschil. Het leven bestaat niet enkel uit easy wins.

HAMC
7 september 2008, 16:29
Iedereen heeft die keuze, zeker in België. Niet iedereen wil die keuze maken en dat maakt het verschil. Het leven bestaat niet enkel uit easy wins.

Neen, u gaat er te licht over. Om maar iets te zeggen, een kleine greep uit mijn eigen wedervaren.

Toen ik 14 werd werd er door mijn ouders beslist dat ik mocht gaan werken in een bakkerij. Snachts, zes dagen in de week, Kerstmis nieuwjaar zaterdag en zondag.

Eènmaal heb ik er nee tegen gezegd waarna mijn vader me vakkundig ineen trapte en ik kon alsnog gaan werken, bont en blauw.

U bent een gelukkig man dat u mocht kiezen om verder te studeren, ik niet.

Sfax
7 september 2008, 16:37
Neen, u gaat er te licht over. Om maar iets te zeggen, een kleine greep uit mijn eigen wedervaren.

Toen ik 14 werd werd er door mijn ouders beslist dat ik mocht gaan werken in een bakkerij. Snachts, zes dagen in de week, Kerstmis nieuwjaar zaterdag en zondag.

De keuze was er dus; dat er in jouw plaats iets anders werd besloten door jouw ouders, is irrelevant. Dat is hun verantwoordelijkheid geweest.


Eènmaal heb ik er nee tegen gezegd waarna mijn vader me vakkundig ineen trapte en ik kon alsnog gaan werken, bont en blauw.

U bent een gelukkig man dat u mocht kiezen om verder te studeren, ik niet.

Jij en je ouders hadden die keuze ook. Pech voor jou dat jouw ouders iets anders besloten hebben, maar dat neemt niets weg aan het feit dat je de keuze en de mogelijkheid om meer te doen dan dat, ook had. Het is je eigen verantwoordelijkheid, of in dit geval de verantwoordelijkheid van je ouders, dat ze dat voor jou verpest hebben. Aan de maatschappij valt er niets te verwijten; aan zij die de keuze wel gemaakt hebben nog minder.

Bhairav
7 september 2008, 16:38
Sfax gaat er niet allen te licht over, maar ook te koud.
Autistisch ofzo?

HAMC
7 september 2008, 16:41
De keuze was er dus; dat er in jouw plaats iets anders werd besloten door jouw ouders, is irrelevant. Dat is hun verantwoordelijkheid geweest.



Jij en je ouders hadden die keuze ook. Pech voor jou dat jouw ouders iets anders besloten hebben, maar dat neemt niets weg aan het feit dat je de keuze en de mogelijkheid om meer te doen dan dat, ook had. Het is je eigen verantwoordelijkheid, of in dit geval de verantwoordelijkheid van je ouders, dat ze dat voor jou verpest hebben. Aan de maatschappij valt er niets te verwijten; aan zij die de keuze wel gemaakt hebben nog minder.

Neen, u zei: "iedereen heeft die keuze."

Ik niet.

Havana
7 september 2008, 16:46
Dom versus slim?

Natuurlijk is de ene slimmer/dommer dan de andere.
Maar, ik ken ook dommere mensen die meer geld verdienen als mij, en slimmere mensen die minder verdienen..

Of ook, slimmere mensen die ongelukkiger zijn, en dommere mensen die gelukkiger zijn dan mij...

Sfax
7 september 2008, 16:47
Neen, u zei: "iedereen heeft die keuze."

Ik niet.

Toch wel; jij had die keuze ook. Dat jij ouders had, die die keuze wilde overrulen, is volkomen irrelevant.

De kansen zijn er; aan jou om ze te grijpen of aan diegenen die verantwoordelijk zijn voor jou, om ze te grijpen.

duveltje382
7 september 2008, 16:47
Iedereen heeft die keuze, zeker in België. Niet iedereen wil die keuze maken en dat maakt het verschil. Het leven bestaat niet enkel uit easy wins.
Nee ik kom uit een gezin van 12 kinderen ,ik moest wel gaan werken op mijn 14 jaar :?
En nu na al die jaren ben ik gewoon te oud,en ben het leren verleert :?

Sfax
7 september 2008, 16:49
Nee ik kom uit een gezin van 12 kinderen ,ik moest wel gaan werken op mijn 14 jaar :?
En nu na al die jaren ben ik gewoon te oud,en ben het leren verleert :?

Dat is dan pech voor jou, maar verandert nog steeds niets aan het feit dat de keuze er was en er nog steeds is. Individuele situaties veranderen niets aan het gegeven dat de keuze er is en dat de kansen geboden worden.

Er valt de maatschappij dus niets te verwijten; hoogstens aan jezelf en je ouders kan je wat gaan verwijten.

Havana
7 september 2008, 16:51
Er valt de maatschappij dus niets te verwijten; hoogstens aan jezelf en je ouders kan je wat gaan verwijten.

Tenzij je plat gereden wordt door een dronken vrachtwagenchauffeur ofzo hé.

HAMC
7 september 2008, 16:53
Tenzij je plat gereden wordt door een dronken vrachtwagenchauffeur ofzo hé.

Neen, ook dan blijkbaar, je had maar moeten kiezen van niet overreden te worden zeker?

Sfax
7 september 2008, 16:53
Tenzij je plat gereden wordt door een dronken vrachtwagenchauffeur ofzo hé.

Klopt, maar dan is het ook niet echt relevant meer of je nog wil gaan studeren of niet :-D

HAMC
7 september 2008, 16:53
Toch wel; jij had die keuze ook. Dat jij ouders had, die die keuze wilde overrulen, is volkomen irrelevant.

De kansen zijn er; aan jou om ze te grijpen of aan diegenen die verantwoordelijk zijn voor jou, om ze te grijpen.

Ok, ik geef het op.

Bhairav
7 september 2008, 16:56
Nu denkt-ie dat-ie gewonne heeft!

duveltje382
7 september 2008, 16:57
Dat is dan pech voor jou, maar verandert nog steeds niets aan het feit dat de keuze er was en er nog steeds is. Individuele situaties veranderen niets aan het gegeven dat de keuze er is en dat de kansen geboden worden.

Er valt de maatschappij dus niets te verwijten; hoogstens aan jezelf en je ouders kan je wat gaan verwijten.
Dus volgens jou is het normaal dat meer verstand recht geeft op meer loon,dus als moeder natuur Uw goed gezind is geweest mag je goed leven,als zij integenstelling Uw secht gezind is mag je daarom gerust rond de armoede leven
Wat een kromme redenatie zeg :roll:

Sfax
7 september 2008, 17:00
Dus volgens jou is het normaal dat meer verstand recht geeft op meer loon,

Gesteld dat dat "meer verstand" gebruikt wordt? Absoluut.
Als je met dat "meer verstand" et toch voor kiest om ergens achter een bureau te gaan vegeteren, dan hoef je niet meer dan een ander te verdienen.


dus als moeder natuur Uw goed gezind is geweest mag je goed leven,als zij integenstelling Uw secht gezind is mag je daarom gerust rond de armoede leven

Een goed stel hersenen en bijjde pakken blijven zitten, is even onvergeeflijk als geen goed stel hersenen hebben en ook bij de pakken blijven zitten.


Wat een kromme redenatie zeg :roll:

Waarom zou iemand die meer kan en meer doet hetzelfde moeten hebben als een ander?

Duupje
7 september 2008, 17:01
Neen, u gaat er te licht over. Om maar iets te zeggen, een kleine greep uit mijn eigen wedervaren.

Toen ik 14 werd werd er door mijn ouders beslist dat ik mocht gaan werken in een bakkerij. Snachts, zes dagen in de week, Kerstmis nieuwjaar zaterdag en zondag.

Eènmaal heb ik er nee tegen gezegd waarna mijn vader me vakkundig ineen trapte en ik kon alsnog gaan werken, bont en blauw.

U bent een gelukkig man dat u mocht kiezen om verder te studeren, ik niet.

Wat hield je tegen om het op latere leeftijd het te gaan doen ? Eens je thuis buiten bent, ben je vrij om alsnog (desnoods met avondschool als je werkt) te gaan studeren ?

HAMC
7 september 2008, 17:03
Nu denkt-ie dat-ie gewonne heeft!

Dat mag, het is tenslotte geen spel.

Duupje
7 september 2008, 17:03
Dus volgens jou is het normaal dat meer verstand recht geeft op meer loon,dus als moeder natuur Uw goed gezind is geweest mag je goed leven,als zij integenstelling Uw secht gezind is mag je daarom gerust rond de armoede leven
Wat een kromme redenatie zeg :roll:

Mensen die niet zo super slim zijn, kunnen toch ook wel mits doorzettingsvermogen veel bereiken in hun leven. Iemand die bvb niet zo geweldig is in wetenschappelijke zaken, kan wel enorm zijn kost verdienen als loodgieter edm.

duveltje382
7 september 2008, 17:06
Wat hield je tegen om het op latere leeftijd het te gaan doen ? Eens je thuis buiten bent, ben je vrij om alsnog (desnoods met avondschool als je werkt) te gaan studeren ?
Kinderen,slechte vrouw,armoede,onwetenheid,geen tijd,te moe savonds,stres,ect....

Duupje
7 september 2008, 17:07
Kinderen,slechte vrouw,armoede,onwetenheid,geen tijd,te moe savonds,stres,ect....

Voor mij staat daar dus geen enkele reden tussen om iets niet te doen. Au contraire, het zijn allemaal stimulansen om bepaalde zaken net wel te gaan doen. Al was het maar om de situatie te verbeteren.

HAMC
7 september 2008, 17:09
Wat hield je tegen om het op latere leeftijd het te gaan doen ? Eens je thuis buiten bent, ben je vrij om alsnog (desnoods met avondschool als je werkt) te gaan studeren ?

Op mijn 15 ben ik het afgebolt thuis, dat brengt beperkingen met zich mee zoals u zich misschien kan voorstellen.

Op mijn 17 binnen bij het leger en op mijn 19 terug in het burgerleven.

Vanaf dan had ik voorlopig last genoeg aan mijn gebrek aan opvoeding, drank en drugs om me nog veel zorgen te maken over school.

Nu weet ik beter, maar, realistisch gesproken ben ik nu te oud.

De_Laatste_Belg
7 september 2008, 17:09
Is het toegelaten om dom en slim terzelfder tijd te zijn?

Er zijn zaken waar ik dom in ben, en er zijn zaken waar ik slim in ben.

roger verhiest
7 september 2008, 17:11
Dus volgens jou is het normaal dat meer verstand recht geeft op meer loon,dus als moeder natuur Uw goed gezind is geweest mag je goed leven,als zij integenstelling Uw secht gezind is mag je daarom gerust rond de armoede leven
Wat een kromme redenatie zeg :roll:

Beste vriend,

Het gaat hier niet over verstand of slim zijn. Ieder mens wordt geboren met een grote variëteit aan talenten, die hij al dan niet kan ontwikkelen. Onmiddelijk na de geboorte gaan daar reeds mogelijkheden af, en komen er wat bij : het al dan niet gehuwd zijn van mama, de rijkdom van haar, de plaats, de huisdskleur, de religie die men zal aangeleerd krijgen, de kaste, sociale laag waarin men terecht komt enz... Ook het beroep van de pappa
en dee druk die er zal bestaan om dit beroep te kiezen is niet te verwaarlozen.

Slim zijn, slimmerikken verdienen meer is een reductie van het probleem juist zoals "mooie mensen verdienen meer" (sportlui, acteurs, politiekers..).

Het is dikwijls eerder een kwestie van geschoold zijn en bekwaam zijn om een sociale netwerk uit te bouwen. Het gezegde "het is niet zozeer wat je kent maar wie je kent dat van belang is" heeft zeker een grond van waarheid.

In mijn progressieve levensopvatting is het ideaal "gelijke kansen voor iedereen" geen utopische droom : we weten allemaal dat er vele belemmeringen zijn die verhinderen dat de mens zich vrij kan ontwikkelen volgens zijn gaven en zich met die gaven in de maatschappij kan integreren.
Het noodlot zal iedereen treffen (ten goede en ten kwade) - alleen de menselijke tussenkomst om een bepaald individu, een bepaalde groep "er onder" te houden moet worden afgebouwd.

duveltje382
7 september 2008, 17:11
Voor mij staat daar dus geen enkele reden tussen om iets niet te doen. Au contraire, het zijn allemaal stimulansen om bepaalde zaken net wel te gaan doen. Al was het maar om de situatie te verbeteren.

Heb je dan ooit in ECHTE armoede moeten leven waar enkel de kinderen voor leren in aanmerking kwamen
:roll:

roger verhiest
7 september 2008, 17:13
Op mijn 15 ben ik het afgebolt thuis, dat brengt beperkingen met zich mee zoals u zich misschien kan voorstellen.

Op mijn 17 binnen bij het leger en op mijn 19 terug in het burgerleven.

Vanaf dan had ik voorlopig last genoeg aan mijn gebrek aan opvoeding, drank en drugs om me nog veel zorgen te maken over school.

Nu weet ik beter, maar, realistisch gesproken ben ik nu te oud.

Als je te oud bent om te leren, ben je te oud om te leven. De traan in je avatar wordt altijd maar duidelijker.

Jantje
7 september 2008, 17:13
Ok dan
Firestone verus Duveltje382

Graag hier het verschil dan ,zonder oud en jong aub;-)

Duveltje, de nacht met jou doorbrengen levert 's morgens een houte kop op.
De nacht met Firestone doorbrengen levert waarschijnlijk een zeer boze echtgenoot van haar op en een paar blauwe ogen.


Maar verschil maken tussen mensen over hun kwaliteiten is het belachelijkste dat er bestaat.
Ik ken mensen met een IQ waarmee ze lid van Mensa mogen zijn, maar die hulpeloos verloren zijn als hun auto een platte band heeft.
En ik ken mensen die slechts Bijzonderonderwijs hebben genoten, omdat ze een IQ lager dan 75punten hebben, maar die nu tot de Euromiljonairs behoren en een eigen zaak runnen.

iedereen heeft namelijk zijn kwaliteiten en zijn mogelijkheden, doch niet iedereen krijgt evenveel kansen om zich te ontplooien.

roger verhiest
7 september 2008, 17:16
Heb je dan ooit in ECHTE armoede moeten leven waar enkel de kinderen voor leren in aanmerking kwamen
:roll:

O : ik ken mensen die in echte armoede leefden & ondanks alles de armen uit de mouwen konden steken in Harvard (USA) op eigen kosten als werkend student een MBA haalden en nu op hun 35ste in de financiële top ergens in een fiskaal paradijs leven. Maar ja : in de eerste plaats zijn de talenten divers en ongelijk verdeeld & je zal ook wel weten dat er aardig wat talentrijke olympische kampioenen rondlopen die in een nog veel echtere armoede leefden dan wat jij in het allerslechtste geval kunt hebben meegemaakt.

HAMC
7 september 2008, 17:16
Als je te oud bent om te leren, ben je te oud om te leven. De traan in je avatar wordt altijd maar duidelijker.

Dat u me niet begrijpt verbaast me niet. Maar ook dat mag, u ziet, verdraagzaam ben ik wel.

Jantje
7 september 2008, 17:19
Heb je dan ooit in ECHTE armoede moeten leven waar enkel de kinderen voor leren in aanmerking kwamen
:roll:

Duveltje, ik kom zelf uit een gezin met 9kinderen.

Binnen een groot gezin moet je zelf je eigen kansen op ontplooiïng maken.

Trouwens ik ben zelf ook pas teruggestart met een opleiding, maar ben daar met mijn 48 jaar wel de benjamin van de klas.
Er zitten er daar die zelfs mijn moeder of vader zouden kunnen zijn.
Kom dus niet af dat je te oud bent om terug te gaan leren, want wie stopt met leren is dood

duveltje382
7 september 2008, 17:20
Duveltje, de nacht met jou doorbrengen levert 's morgens een houte kop op.
De nacht met Firestone doorbrengen levert waarschijnlijk een zeer boze echtgenoot van haar op en een paar blauwe ogen.


Maar verschil maken tussen mensen over hun kwaliteiten is het belachelijkste dat er bestaat.
Ik ken mensen met een IQ waarmee ze lid van Mensa mogen zijn, maar die hulpeloos verloren zijn als hun auto een platte band heeft.
En ik ken mensen die slechts Bijzonderonderwijs hebben genoten, omdat ze een IQ lager dan 75punten hebben, maar die nu tot de Euromiljonairs behoren en een eigen zaak runnen.

iedereen heeft namelijk zijn kwaliteiten en zijn mogelijkheden, doch niet iedereen krijgt evenveel kansen om zich te ontplooien.

Beste Jantje

Ik vind Uw redenatie erg naief,en als je eerlijk bent met U zelve zal je mij gelijk geven

Mensen worden beoordeeld op hun uiterlijkheid,verstand,en nog wat mindere zaken.......
NOOIT OM HUN IK ZIJN ;-)

roger verhiest
7 september 2008, 17:22
Dat u me niet begrijpt verbaast me niet. Maar ook dat mag, u ziet, verdraagzaam ben ik wel.

Ik bestrijd "mijn niet begrijpen" tenzij je "iets leren" achteraf nadat je "het licht "uiteindelijk zag, het minstens één keer geprobeerd hebt. Er zijn genoeg (wonderlijk genoeg alleen maar vrouwelijke) medeforumsters die hun ASO Middelbaar nog haalden via afstandonderwijs met al iets of wat ouderdom (sorry
meisjes).. De avondscholen van het CVO zitten vol met vijftigers en zestigers
die de meest exotische talen zoals chinees, zweeds en vele andere zitten te leren. Als je onder één of andere drugsverslaving lijdt is het alternatief afkicken
of binnen de kortste keren (altijd te vroeg) sterven.

Iedereen kan met een neerwaarts spiralend negativisme stoppen en beginnen met positiever in het leven te staan.

Vooral : verwacht geen hulp - de enige die iets voor je kan doen ben je zelf !

HAMC
7 september 2008, 17:25
Ik bestrijd "mijn niet begrijpen" tenzij je "iets leren" achteraf nadat je "het licht "uiteindelijk zag, het minstens één keer geprobeerd hebt. Er zijn genoeg (wonderlijk genoeg alleen maar vrouwelijke) medeforumsters die hun ASO Middelbaar nog haalden via afstandonderwijs met al iets of wat ouderdom (sorry
meisjes).. De avondscholen van het CVO zitten vol met vijftigers en zestigers
die de meest exotische talen zoals chinees, zweeds en vele andere zitten te leren. Als je onder één of andere drugsverslaving lijdt is het alternatief afkicken
of binnen de kortste keren (altijd te vroeg) sterven.

Iedereen kan met een neerwaarts spiralend negativisme stoppen en beginnen met positiever in het leven te staan.

Vooral : verwacht geen hulp - de enige die iets voor je kan doen ben je zelf !

Ik heb voor mezelf muziek gestudeerd, dat wel, niet dat je daar veel mee bent in het beroepsleven.

Met men laatste verslaving, tabak, ben ik gestopt op 12 Augustus laatstleden.

roger verhiest
7 september 2008, 17:26
Beste Jantje

Ik vind Uw redenatie erg naief,en als je eerlijk bent met U zelve zal je mij gelijk geven

Mensen worden beoordeeld op hun uiterlijkheid,verstand,en nog wat mindere zaken.......
NOOIT OM HUN IK ZIJN ;-)


Het punt is dat er mensen zijn die zichzelf negatief beoordelen op hujn "ik" zijn
en dat straalt van hen af - ze herhaalden dat zo dikwijls voor zichzelf dat ze ook anderen van die negativiteit kunnen overtuigen. Ha : dat is al iets positiefs :
anderen kunnen overtuigen over uw eigen negatief zelfbeeld - hier begint je eigen kracht al !

Stop ermee een slachtoffer te willen zijn !

Groentje-18
7 september 2008, 17:30
Is het toegelaten om dom en slim terzelfder tijd te zijn?

Er zijn zaken waar ik dom in ben, en er zijn zaken waar ik slim in ben.

Dat is net het hele eieren eten.
Er zijn heel veel verschillende soorten intelligentie.
De ene scoort goed op de ene, de andere goed op de anderen.
Intelligent zijn wordt wel eens gelijkgesteld met veel parate kennis hebben vb, maar intelligentie behelst veel meer dan dat. En ook veel meer dan gemeten wordt met de traditionele meest-gebruikte IQ-testen. Het is dus een helemaal niet zo eenduidig begrip.
Dat scoren op IQ-testen kan je trouwens wel oefenen en daarin kan je je dus verbeteren. Als je ervan uitgaat dat een IQ-test intelligentie meet, is intelligentie dus veranderlijk. Het één en ander maakt het nogal een moeilijk en heel vaak verkeerd gebruikt en geinterpreteerd concept.
Er werd trouwens lang aangenomen dat je vooral verbale intelligentie (vb rekenen, maar ook taalkennis) kon verbeteren maar dat je performantie (bv de weg ergens vinden, figuren met mekaar vergelijken, ...) vastlag. Dat laatste is ondertussen ook alweer weerlegd. :)

duveltje382
7 september 2008, 17:31
Sfax gaat er niet allen te licht over, maar ook te koud.
Autistisch ofzo?

Ok moet kunnen hé :-P

roger verhiest
7 september 2008, 17:32
Ik heb voor mezelf muziek gestudeerd, dat wel, niet dat je daar veel mee bent in het beroepsleven.

Met men laatste verslaving, tabak, ben ik gestopt op 12 Augustus laatstleden.

Schitterend toch ? Je kan iets leren, nu nog iets kiezen dat je (blijkbaar)
financiël tekort kan verhelpen en je kan jezelf gelukkig prijzen. Neem jezelf als maatstaf voor je leven ipv de maatstaven van een oppervlakkige consumptiemaatschappij.

HAMC
7 september 2008, 17:40
Schitterend toch ? Je kan iets leren, nu nog iets kiezen dat je (blijkbaar)
financiël tekort kan verhelpen en je kan jezelf gelukkig prijzen. Neem jezelf als maatstaf voor je leven ipv de maatstaven van een oppervlakkige consumptiemaatschappij.

Oh, maak u om mij geen zorgen wat betreft financiele gezondheid, ik ben niet rijk maar ik heb wat ik nodig heb, ik kom niets te kort. Ik loop nu tegen de vijftig, ik ben wel bezig geweest.

Ik blijf niet bij de pakken neerzitten als u dat denkt, die indruk wou ik alleszins niet wekken.

Sfax
7 september 2008, 17:43
Ok moet kunnen hé :-P

't Is dat het te moeilijk is inhoudelijk te reageren blijkbaar 8-)

duveltje382
7 september 2008, 17:48
't Is dat het te moeilijk is inhoudelijk te reageren blijkbaar 8-)

Persoonlijke aanval of wat?

Sfax
7 september 2008, 18:29
Persoonlijke aanval of wat?

Dat leek me wel duidelijk ja :)

Firestone
7 september 2008, 18:36
De nacht met Firestone doorbrengen levert waarschijnlijk een zeer boze echtgenoot van haar op en een paar blauwe ogen.En een Firestone die haar koffers mag pakken ... :-(

Mambo
8 september 2008, 04:14
Duveltje, de nacht met jou doorbrengen levert 's morgens een houte kop op.
De nacht met Firestone doorbrengen levert waarschijnlijk een zeer boze echtgenoot van haar op en een paar blauwe ogen.


Maar verschil maken tussen mensen over hun kwaliteiten is het belachelijkste dat er bestaat.
Ik ken mensen met een IQ waarmee ze lid van Mensa mogen zijn, maar die hulpeloos verloren zijn als hun auto een platte band heeft.
En ik ken mensen die slechts Bijzonderonderwijs hebben genoten, omdat ze een IQ lager dan 75punten hebben, maar die nu tot de Euromiljonairs behoren en een eigen zaak runnen.

iedereen heeft namelijk zijn kwaliteiten en zijn mogelijkheden, doch niet iedereen krijgt evenveel kansen om zich te ontplooien.

Wat dus bewijst dat iq eens opnieuw moet bekeken worden.

Jantje
8 september 2008, 05:18
En een Firestone die haar koffers mag pakken ... :-(

Waarschijnlijk wel ja.

Jantje
8 september 2008, 05:21
Wat dus bewijst dat iq eens opnieuw moet bekeken worden.

het huidige idee over IQ moet terug veranderen, want veel mensen denken dat een hoog IQ gelijkstaat aan succes en perfectie. Echter niets is minder waard.

Bhairav
8 september 2008, 05:41
Ge hebt "liquid" and "christalised intelligence".

Kim
8 september 2008, 22:55
Grappig, ik heb laatst ietwat identiek gesprek gehad met m'n wederhelft (zo even los uit de pols, weet je wel).

Ik maak geen onderscheid tussen mensen... We eten, slapen, drinken, vrijen, boeren, zagen, braken etc etc etc allemaal. Of je nu een universitair diploma hebt of je loopt achter de vuilkar: je bent niet minder mens.

Mensen die überintelligent zijn en die hun diploma echt verdiend hebben, krijgen mijn oprecht respect. Vaak doen die mensen ook helemaal niet uit de hoogte en behandelen ze je ook als "medemens". Diegenen die echter met puur geluk hun diploma hebben behaald (vaak met de hulp van anderen) doen echter wel dikwijls uit de hoogte tegen hun "medemensen", voelen zich beter. Dat soort mensen kunnen wat mij betreft de hoogste boom in. Elke mens heeft z'n doel en bijdrage hier. Of je nu hersenchirurg of dokwerker bent: je werkt voor je kost, je draagt bij, je leeft. En dat is wat telt.

De_Laatste_Belg
8 september 2008, 23:05
drinken, vrijen, boeren,

Ben je zeker :twisted: ?

Kim
8 september 2008, 23:14
Ben je zeker :twisted: ?

In het ergste geval: masturbatie of zo... 8-)

De_Laatste_Belg
8 september 2008, 23:16
LOL

och, er zijn waarschijnlijk ergere zaken ...
vrijgezel en 76ste FvdW misschien ?

lombas
8 september 2008, 23:19
Grappig, ik heb laatst ietwat identiek gesprek gehad met m'n wederhelft (zo even los uit de pols, weet je wel).

Ik maak geen onderscheid tussen mensen... We eten, slapen, drinken, vrijen, boeren, zagen, braken etc etc etc allemaal. Of je nu een universitair diploma hebt of je loopt achter de vuilkar: je bent niet minder mens.

Mensen die überintelligent zijn en die hun diploma echt verdiend hebben, krijgen mijn oprecht respect. Vaak doen die mensen ook helemaal niet uit de hoogte en behandelen ze je ook als "medemens". Diegenen die echter met puur geluk hun diploma hebben behaald (vaak met de hulp van anderen) doen echter wel dikwijls uit de hoogte tegen hun "medemensen", voelen zich beter. Dat soort mensen kunnen wat mij betreft de hoogste boom in. Elke mens heeft z'n doel en bijdrage hier. Of je nu hersenchirurg of dokwerker bent: je werkt voor je kost, je draagt bij, je leeft. En dat is wat telt.

² dus

Kim
8 september 2008, 23:20
LOL

och, er zijn waarschijnlijk ergere zaken ...
vrijgezel en 76ste FvdW misschien ?

Mor nee gij...

Iedereen heeft een uniek en leuk facet. Bij sommige mensen is het even zoeken maar het is er wel degelijk.

Edit: bij sommige mensen kan de zoektijd meerdere jaren in beslag nemen.

De_Laatste_Belg
8 september 2008, 23:22
Bij sommige mensen is het even zoeken ....


BAH!! Ik ben zo graag lui na 't werk.


Okies. Slaap wel.

HAMC
8 september 2008, 23:24
Ik maak geen onderscheid tussen mensen...

En tussen Vlamingen en Belgen Kim?

Kim
8 september 2008, 23:24
En tussen Vlamingen en Belgen Kim?

Maak ik ook geen onderscheid. Jij wel?

HAMC
8 september 2008, 23:31
Maak ik ook geen onderscheid. Jij wel?

Soms.

Kim
8 september 2008, 23:33
Soms.

Op basis van?

HAMC
8 september 2008, 23:42
Op basis van?

Of ze tegen mij dan wel voor mij zijn.

Dat is redelijk niet waar?

Kim
8 september 2008, 23:54
Of ze tegen mij dan wel voor mij zijn.
Je bedoelt of ze je al dan niet afrekenen op je overtuiging?

Dat is redelijk niet waar?
Ja, want dat doet iedereen uiteindelijk wel...

HAMC
9 september 2008, 00:12
Je bedoelt of ze je al dan niet afrekenen op je overtuiging?


Onder andere ja.

Ja, want dat doet iedereen uiteindelijk wel...

Waarschijnlijk.

Jantje
9 september 2008, 05:20
Grappig, ik heb laatst ietwat identiek gesprek gehad met m'n wederhelft (zo even los uit de pols, weet je wel).

Ik maak geen onderscheid tussen mensen... We eten, slapen, drinken, vrijen, boeren, zagen, braken etc etc etc allemaal. Of je nu een universitair diploma hebt of je loopt achter de vuilkar: je bent niet minder mens.

Mensen die überintelligent zijn en die hun diploma echt verdiend hebben, krijgen mijn oprecht respect. Vaak doen die mensen ook helemaal niet uit de hoogte en behandelen ze je ook als "medemens". Diegenen die echter met puur geluk hun diploma hebben behaald (vaak met de hulp van anderen) doen echter wel dikwijls uit de hoogte tegen hun "medemensen", voelen zich beter. Dat soort mensen kunnen wat mij betreft de hoogste boom in. Elke mens heeft z'n doel en bijdrage hier. Of je nu hersenchirurg of dokwerker bent: je werkt voor je kost, je draagt bij, je leeft. En dat is wat telt.

Intelligentie is nu net iets dat je niet kan meten.

Ik ken mensen met een IQ van boven de 140 punten met een master, die het maar niet aangeleerd krijgen hoe ze aardappelen moeten koken bij wijze van spreken.

En andere die slechts 80 punten halen op die testen, maar die een auto tot het kleinste vijsje uit elkaar kunnen halen en perfect terug in elkaar kunnen steken, ook al hebben andere de onderdelen door elkaar gesmeten.


Die sukkelaar met zijn 80punten zal echter nooit een technische A2 kunnen behalen, gewoon omdat hij de vele theoretische uitleg niet in zijn hersenpan krijgt.
Dit ondanks het feit dat zijn TQ veel hoger ligt dan het gemiddelde.

Anna List
9 september 2008, 08:15
Sfax gaat er niet allen te licht over, maar ook te koud.
Autistisch ofzo?

is dat nu gedaan met autisten zomaar gevoelloos te verklaren :evil:

:roll: dat is zooo dom ...

PoCo?
9 september 2008, 08:15
De keuze was er dus; dat er in jouw plaats iets anders werd besloten door jouw ouders, is irrelevant. Dat is hun verantwoordelijkheid geweest.



Jij en je ouders hadden die keuze ook. Pech voor jou dat jouw ouders iets anders besloten hebben, maar dat neemt niets weg aan het feit dat je de keuze en de mogelijkheid om meer te doen dan dat, ook had. Het is je eigen verantwoordelijkheid, of in dit geval de verantwoordelijkheid van je ouders, dat ze dat voor jou verpest hebben. Aan de maatschappij valt er niets te verwijten; aan zij die de keuze wel gemaakt hebben nog minder.

U gaat compleet voorbij aan de argumentatie van HAMC.

U stelde oorspronkelijk dat u 'de keuze' gemaakt hebt om verder te studeren en vervolgens dat 'iedereen die keuze kan maken' en bijgevolg dat diegenen die niet verder hebben gestudeerd dat enkel te danken hebben aan de keuze die zij gemaakt hebben.

HAMC brengt daartegenin dat het helemaal niet zo is dat 'iedereen' die keuze kan maken omdat beslissingen van anderen (in zijn voorbeeld ouders, maar er zijn ook voorbeelden van beslissingen door leerkrachten) op jongere leeftijd er toe leiden dat de 'keuze' of 'optie' om verder te studeren de facto verdwijnt voor sommige mensen.

Wat ons bijgevolg brengt bij de slotsom dat uw oorspronkelijke stelling verkeerd was: het is namelijk wel degelijk een geluk dat u hebt kunnen studeren. Het geluk zat in het feit dat u de keuze nog kon maken toen de tijd daar was.