PDA

View Full Version : Waar zitten hier de slimerikken? slimmeriken? slimmerikken?


circe
8 september 2008, 11:31
We worden met z'n allen steeds dommer + test jezelf
We worden dommer. Klinkt als een boude uitspraak, maar het is wetenschappelijk bewezen. Volgens de gerenommeerde Duitse psycholoog Siegfried Lehrl neemt de jongste jaren de ’fluïde intelligentie’ - het vermogen om flexibel en snel op nieuwe situaties te reageren - bij jongeren af. ”Ook België ontsnapt niet aan de trend die we in zowat alle industrielanden vaststellen.”


LEES VOORAL HET HELE ARTIKEL (http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/default.asp?art={DECDDADE-E541-4A3B-9C03-6D72DC7A5A0D})

En wie geraakt er door de MENSA PRETEST (http://www.mensa.be/cgi-bin/preTest/preTest_v3.cgi?lang=nl)?

Mitgard
8 september 2008, 11:33
van afstompende handenarbeid te doen wordt ge ook dommer.

Lamme Goedzak
8 september 2008, 11:36
van afstompende handenarbeid te doen wordt ge ook dommer.

Ik wist niet dat jij afstompende handenarbeid deed! 8O

karel 20
8 september 2008, 11:38
(Dit is een automatisch gegenereerd bericht.)

Bedankt voor het deelnemen aan de pretest van Mensa België.

U heeft 28 van de 33 vragen correct beantwoord

Lamme Goedzak
8 september 2008, 11:39
(Dit is een automatisch gegenereerd bericht.)

Bedankt voor het deelnemen aan de pretest van Mensa België.

U heeft 28 van de 33 vragen correct beantwoord

En toch nog pvda'er? 8O Is dit een grap?

Mitgard
8 september 2008, 11:40
Ik wist niet dat jij afstompende handenarbeid deed! 8O

iemand moet toch voor die overbetaalde tamzakken hun hoge lonen werken hé.

Duupje
8 september 2008, 11:41
(Dit is een automatisch gegenereerd bericht.) Bedankt voor het deelnemen aan de pretest van Mensa België. U heeft 30 van de 33 vragen correct beantwoord.

8O

Lamme Goedzak
8 september 2008, 11:49
iemand moet toch voor die overbetaalde tamzakken hun hoge lonen werken hé.

Allez, merci dan hé.

Mitgard
8 september 2008, 11:51
Allez, merci dan hé.

graag gedaan.
btw, geniet van uw pensioen hé. wij liggen dan doorgaans al onder de grond.
goedkoop zijn we ook al.

LastMohican
8 september 2008, 11:52
[B]En wie geraakt er door de MENSA PRETEST (http://www.mensa.be/cgi-bin/preTest/preTest_v3.cgi?lang=nl)?

Ik ben al een jaar of 4 lid van Mensa. Wil gewoon zeggen dat je goed met cijfertjes kan werken, verbanden kan leggen en ruimtelijk inzicht hebt.

Er is iedere maand een borrelpraatje in Leuven voor mensaleden uit de omgeving. Nog nooit geweest :)

LastMohican
8 september 2008, 11:55
..en voor men mij hier weer van leugens beschuldigt...

manta
8 september 2008, 11:58
:?
't Moet op 20 minuten ...
Dus 2 vragen laten vallen omda'k ni toe kwam ... :-(
U heeft 27 van de 33 vragen correct beantwoord.Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 61% om in deeigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.

Maar 't belangrijkste is toch da'k ondertussen m'n stoofvlees ni heb laten aanbranden ... ;-)

lombas
8 september 2008, 12:16
U heeft 28 van de 33 vragen correct beantwoord.
Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 64% om in de
eigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.

Tof tof. Flauw testje.

Anna List
8 september 2008, 12:28
Beste, Enige tijd geleden heeft u op www.mensa.be een on-line pré-test afgelegd. Als u daaromtrent niets meer wil horen dan excuseren wij ons voor deze storing en kan u dit bericht gelijk wissen – nieuwe berichten hoeft u niet te verwachten.Misschien heeft u ondertussen ook al deelgenomen aan een test onder toezicht om uw IQ nauwkeurig te laten bepalen en eventueel lid te worden van Mensa. Zo ja, dan mag u dit bericht nu meteen wissen. Zo neen, dan willen we u melden dat uw score van de on-line test laat vermoeden dat u best wel eens een zodanig hoog IQ zou kunnen hebben dat u toegelaten wordt tot Mensa.

anubis
8 september 2008, 12:41
U heeft 33 van de 33 vragen correct beantwoord.
Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 76% om in de
eigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.



Ook niet abnormaal, daar Paul Cooijmans mij al een aantal keer op IQ162SD15 heeft gezet.

anubis
8 september 2008, 12:43
Trouwens, als je weet dat je een IQ van 130SD15 nodig hebt om te slagen voor de mensatest, kan je uitrekenen in welke tranche je IQ is adhv de pretest, aangezien ze slaagpercentages geven. IQ is normaal verdeeld, met N=100, en de meeste groeperingen en psychologen gebruiken standaardafwijking 15.

-
Heb het artikel gelezen, dit zou dan een omgekeerd Flynn-effect betekenen...

Anna List
8 september 2008, 12:58
U heeft 29 van de 33 vragen correct beantwoord.Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 87% om in deeigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.

LastMohican
8 september 2008, 13:03
Trouwens, als je weet dat je een IQ van 130SD15 nodig hebt om te slagen voor de mensatest, kan je uitrekenen in welke tranche je IQ is adhv de pretest, aangezien ze slaagpercentages geven. IQ is normaal verdeeld, met N=100, en de meeste groeperingen en psychologen gebruiken standaardafwijking 15.

-
Heb het artikel gelezen, dit zou dan een omgekeerd Flynn-effect betekenen...

IMHO kan je de resultaten van de pretest niet zomaar extrapoleren. De pretest bevat maar enkele vraagjes.

De echte test is in meerdere delen, met veel meer vragen, elk met een significante tijdsdruk.

De pretest geeft een indicatie, maar dat is dan ook alles...

Daimanta
8 september 2008, 13:04
(Dit is een automatisch gegenereerd bericht.)

Bedankt voor het deelnemen aan de pretest van Mensa België.

U heeft 28 van de 33 vragen correct beantwoord.

Geheel niet ontevreden

Anna List
8 september 2008, 13:05
ik zou niet weten wat ik bij Mensa zou moeten gaan zoeken ... zo slim zal ik dus wel niet zijn :-D

LastMohican
8 september 2008, 13:08
ik zou niet weten wat ik bij Mensa zou moeten gaan zoeken ... zo slim zal ik dus wel niet zijn :-D

Wel bij mij is het gewoon een gevolg van een discussie met mijn echtgenote. Ik was aan het afgeven op iemand dat het een idioot was, en ze zei "Als ge zo slim zijt, gaat dan de test van Mensa doen he !".

Heb ik dus gedaan. Toen ik de brief kreeg met de resultaten en uitnodiging om lid te worden was haar gezicht onbetaalbaar. Ahhhh...good times :)

piraat
8 september 2008, 13:09
Ik wist niet dat jij afstompende handenarbeid deed! 8O
hij doet dat mischien enkel in privé, daarom weet je dat niet .

Anna List
8 september 2008, 13:09
Wel bij mij is het gewoon een gevolg van een discussie met mijn echtgenote. Ik was aan het afgeven op iemand dat het een idioot was, en ze zei "Als ge zo slim zijt, gaat dan de test van Mensa doen he !".

Heb ik dus gedaan. Toen ik de brief kreeg met de resultaten en uitnodiging om lid te worden was haar gezicht onbetaalbaar. Ahhhh...good times :)


en waarom ben je daarop ingegaan ? welke meerwaarde geeft dat je ?

LastMohican
8 september 2008, 13:15
en waarom ben je daarop ingegaan ? welke meerwaarde geeft dat je ?

Gewoon dat ik mijn echtgenote eens lekker met haar mond vol tanden kon laten staan. Vond ik grappig. Meer niet.

Een hoog IQ is trouwens geen zegen. Heb in mijn acdemische carriere veel problemen gehad omdat ik me steendood verveelde.

Txiki
8 september 2008, 13:15
U heeft 27 van de 33 vragen correct beantwoord.
Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 61% om in de
eigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.

Anna List
8 september 2008, 13:16
Gewoon dat ik mijn echtgenote eens lekker met haar mond vol tanden kon laten staan. Vond ik grappig. Meer niet.

Een hoog IQ is trouwens geen zegen. Heb in mijn acdemische carriere veel problemen gehad omdat ik me steendood verveelde.

tof dat jij aan een academische carrière geraakt bent :oops:


maar je bent naar bijeenkomsten geweest, neem ik aan ?

manta
8 september 2008, 13:18
Het is toch maar het zoveelste internettestje ...
Ik denk niet dat verstandelijke vermogens op die manier getest kunnen worden , 't karakter en de parate kennis van de mensen telt ook mee hé :?
(ervaring waarschijnlijk ook ...)

Anna List
8 september 2008, 13:21
Het is toch maar het zoveelste internettestje ...
Ik denk niet dat verstandelijke vermogens op die manier getest kunnen worden , 't karakter en de parate kennis van de mensen telt ook mee hé :?
(ervaring waarschijnlijk ook ...)

was je 'gebuisd' ? :-P

manta
8 september 2008, 13:25
was je 'gebuisd' ? :-P

Neen hoor , maar doordat ik ondertussen met m'n huishouden bezig ben ('k loop nogal wat over en weer thuis:-D)kwam ik in tijdnood, (had timer op 19 minuten gezet ) , dus ik heb een paar vragen niet kunnen invullen...:-(
U heeft 27 van de 33 vragen correct beantwoord.Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 61% om in deeigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.

LastMohican
8 september 2008, 13:26
tof dat jij aan een academische carrière geraakt bent :oops:


maar je bent naar bijeenkomsten geweest, neem ik aan ?

Is er eigenlijk nooit van gekomen. Moet zeggen dat ik me trouwens niet erg op mijn plaats voelde tussen de Mensanen. Weet niet hoe ik het moet uitleggen. Ik voel me beter op cafe tussen mijn vrienden. Dus zag ik niet het nut van naar de "borrelpraatjes" te gaan.

anubis
8 september 2008, 13:27
²
Enorm moeilijk om genoeg zelfdiscipline aan de dag te brengen.

Gewoon dat ik mijn echtgenote eens lekker met haar mond vol tanden kon laten staan. Vond ik grappig. Meer niet.

Een hoog IQ is trouwens geen zegen. Heb in mijn acdemische carriere veel problemen gehad omdat ik me steendood verveelde.

Anna List
8 september 2008, 13:27
Is er eigenlijk nooit van gekomen. Moet zeggen dat ik me trouwens niet erg op mijn plaats voelde tussen de Mensanen. Weet niet hoe ik het moet uitleggen. Ik voel me beter op cafe tussen mijn vrienden. Dus zag ik niet het nut van naar de "borrelpraatjes" te gaan.

dat dacht ik dus ook ... hoopte dat jij mss andere ervaring had ... zal dus bij mijn eerste gedacht moeten blijven :?

Anna List
8 september 2008, 13:28
²
Enorm moeilijk om genoeg zelfdiscipline aan de dag te brengen.

zelfdisicpline

was da ?

als k dat had, zat k hier ni zeker ? ;-)

Anna List
8 september 2008, 13:29
Neen hoor , maar doordat ik ondertussen met m'n huishouden bezig ben ('k loop nogal wat over en weer thuis:-D)kwam ik in tijdnood, (had timer op 19 minuten gezet ) , dus ik heb een paar vragen niet kunnen invullen...:-(

was ma graptje ze Manta, vind het allemaal nogal flauwe kul :-)

Mitgard
8 september 2008, 14:06
Een hoog IQ is trouwens geen zegen. Heb in mijn acdemische carriere veel problemen gehad omdat ik me steendood verveelde.

hoe kunnen wij dat aan u merken, dat ge een hoog iq hebt?
of houdt ge dat wat verborgen omdat ge ons anders zo dom zou doen lijken.
dat vinden we wel sympathiek van u hoor.

Mitgard
8 september 2008, 14:11
was ma graptje ze Manta, vind het allemaal nogal flauwe kul :-)

een 'graptje'...

Duvelke
8 september 2008, 14:16
Ik wist niet dat jij afstompende handenarbeid deed! 8O

doet ie ook niet
hij is toch een intelligente gast?
(het is niet omdat je niet akkoord gaat met zijn manier van denken, dat hij dom is e )

Mitgard
8 september 2008, 14:24
"Als ge zo slim zijt, gaat dan de test van Mensa doen he !".


*knip*

LastMohican
8 september 2008, 14:26
hoe kunnen wij dat aan u merken, dat ge een hoog iq hebt?
of houdt ge dat wat verborgen omdat ge ons anders zo dom zou doen lijken.
dat vinden we wel sympathiek van u hoor.

Dan kan je merken aan mijn groot hoofd. F.F.S... :roll: En aan het feit dat ik moeilijk mijn plaats vind in de maatschappij.

Mitgard
8 september 2008, 14:36
Dan kan je merken aan mijn groot hoofd. F.F.S... :roll: En aan het feit dat ik moeilijk mijn plaats vind in de maatschappij.

ge kunt toch eender welk jobke aannemen?
desnoods aan den band ofzo.
of zijt ge daar 'te slim' voor? :roll:

LastMohican
8 september 2008, 14:39
ge kunt toch eender welk jobke aannemen?
desnoods aan den band ofzo.
of zijt ge daat 'te slim' voor? :roll:

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb een fantastische goedbetaalde job.

Ik "snap" andere mensen vaak gewoon niet, omdat ik anders in elkaar zit.

Mitgard
8 september 2008, 14:45
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb een fantastische goedbetaalde job.

Ik "snap" andere mensen vaak gewoon niet, omdat ik anders in elkaar zit.

ge zijt dus eigenlijk te slim om anderen te snappen.
wat erg.

LastMohican
8 september 2008, 14:47
ge zijt dus eigenlijk te slim om anderen te snappen.
wat erg.

Whatever. Dit aan jou proberen uit te leggen blijkt moeilijker te zijn dan gevorderde quantumfysica aan een driejarige uit te leggen.

Duvelke
8 september 2008, 14:51
Whatever. Dit aan jou proberen uit te leggen blijkt moeilijker te zijn dan gevorderde quantumfysica aan een driejarige uit te leggen.

of misschien leg je het niet goed uit? :lol:

Misschien toch niet slim genoeg? ;-)

netslet
8 september 2008, 14:51
U heeft 30 van de 33 vragen correct beantwoord.
Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 70% om in de
eigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.

netslet
8 september 2008, 14:53
Dan kan je merken aan mijn groot hoofd. F.F.S... :roll: En aan het feit dat ik moeilijk mijn plaats vind in de maatschappij.

Ah, ge zijt frenoloog ;)

Mitgard
8 september 2008, 14:55
Whatever. Dit aan jou proberen uit te leggen blijkt moeilijker te zijn dan gevorderde quantumfysica aan een driejarige uit te leggen.

kijk, precies echt.

Anna List
8 september 2008, 15:23
kijk, precies echt.

zeg het is manneke, wat scheelt er ?

Dronkoers
8 september 2008, 15:39
(Dit is een automatisch gegenereerd bericht.) Bedankt voor het deelnemen aan de pretest van Mensa België. U heeft 25 van de 33 vragen correct beantwoord.Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 55% om in deeigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen. Indien u wenst deel te nemen aan een onder toezicht afgenomen IQ-test,raadpleeg dan regelmatig de webpagina

Tot hier toe het minste :cheer:

manta
8 september 2008, 15:41
een 'graptje'...

Allee , zeg na ni dat je dat nog nooit hebt gehoord ... Iets om mee te lachen ...
Lachen: Sociale aspecten
Lachen heeft een duidelijke functie in het groepsgedrag van mensen. Door met elkaar te lachen laten mensen zien dat ze geen kwade bedoelingen hebben; dat elkaars aanwezigheid geaccepteerd wordt; en dat men elkaar sympathiek vindt. Lachen is aanstekelijk: als iemand begint met lachen gaan vaak meer mensen lachen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lachen_(humor)
't leven zoals het is , lachen ....
Ge moet er wel deftige longen voor hebben want soms zeggen ze :lachen geblazen , en na 2 pakjes per dag kan da wel eens tegenslagen ... :-D

manta
8 september 2008, 15:42
Tot hier toe het minste :cheer:

En toch nog steeds één van de beteren op't forum :cheer:

Groentje-18
8 september 2008, 15:55
Ik denk niet dat die online pretest van Mensa zo betrouwbaar is.
Ik heb ze een aantal jaren geleden ook afgelegd. Ik had toen nog geen ervaring met IQ-tests maar bijna alle vragen juist beantwoord. Ik kreeg toen geen percentage voorgeschoteld, maar wel een melding dat mijn iq wel eens hoog genoeg zou kunnen zijn om te slagen op die mensa test. Maar die test afleggen kost je dan weer zoveel. Ik weet wel dat er heel wat tijd kruipt in het afnemen en verbeteren van een IQ-test, maar toch doet één en ander me vermoeden dat het platte commerçe is.

Ik was een beetje verbaasd door dat artikel, omdat normaal gezien het IQ over de generaties toeneemt en integellientietesten dus om de zoveel tijd geüpdate moeten worden omdat het IQ anders systematisch overschat wordt. Maar intelligentie is een heel relatief concept, laten we niet spreken over IQ, waarvan men veronderstelt dat het de intelligentie uitdrukt.

manta
8 september 2008, 15:58
Ik denk niet dat die online pretest van Mensa zo betrouwbaar is.
Ik heb ze een aantal jaren geleden ook afgelegd. Ik had toen nog geen ervaring met IQ-tests maar bijna alle vragen juist beantwoord. Ik kreeg toen geen percentage voorgeschoteld, maar wel een melding dat mijn iq wel eens hoog genoeg zou kunnen zijn om te slagen op die mensa test. Maar die test afleggen kost je dan weer zoveel. Ik weet wel dat er heel wat tijd kruipt in het afnemen en verbeteren van een IQ-test, maar toch doet één en ander me vermoeden dat het platte commerçe is.

Ik was een beetje verbaasd door dat artikel, omdat normaal gezien het IQ over de generaties toeneemt en integellientietesten dus om de zoveel tijd geüpdate moeten worden omdat het IQ anders systematisch overschat wordt. Maar intelligentie is een heel relatief concept, laten we niet spreken over IQ, waarvan men veronderstelt dat het de intelligentie uitdrukt.

Ge moet héél dien uitleg ni geven zenne , we vinden dat niet zo erg dat je niet door dat examen bent ... :-D

Duupje
8 september 2008, 15:59
Ge moet héél dien uitleg ni geven zenne , we vinden dat niet zo erg dat je niet door dat examen bent ... :-D

:rofl: Ik wou ook zoiets in dien genre typen maar dan ben ik weer arrogant. :rofl:

Groentje-18
8 september 2008, 16:01
Ge moet héél dien uitleg ni geven zenne , we vinden dat niet zo erg dat je niet door dat examen bent ... :-D

Sorry?

Ik volg niet meer...
Mijn examenuitslag volgt op 't einde van de week, maar als jullie meer info hebben. 8O

Tavek
8 september 2008, 16:03
IQ testen zijn zever.

anubis
8 september 2008, 16:23
Het interessante is net dat IQ goed correleert met een aantal maatschappelijke factoren. Dus, los van de vraag of het nu een goede of slechte maat voor intelligentie is, kan het gebruikt worden om sociologische voorspellingen te maken.

manta
8 september 2008, 16:31
Sorry?

Ik volg niet meer...
Mijn examenuitslag volgt op 't einde van de week, maar als jullie meer info hebben. 8O

'k denk dat het om je mensa-uitslag ging ... die waar het topic om gaat ??? :-D

Dronkoers
8 september 2008, 16:33
'k denk dat het om je mensa-uitslag ging ... die waar het topic om gaat ??? :-D

24 u. in een d.
366 d. in een s.j.
...
;-)

Mitgard
8 september 2008, 16:33
Sorry?

Ik volg niet meer...
Mijn examenuitslag volgt op 't einde van de week.

ow spannend.
ik zal voor je duimen.

Mitgard
8 september 2008, 16:39
Maar intelligentie is een heel relatief concept, laten we niet spreken over IQ, waarvan men veronderstelt dat het de intelligentie uitdrukt.

heel juist.
'iq' weegt zelden het zwaarst door wanneer ik mensen waardeer.
ge hebt ontzettend veel mensen met een 'hoog iq', maar met de emotionele diepgang van een tros bananen.
redelijk autistische types vaak.

Dronkoers
8 september 2008, 16:46
heel juist.
'iq' weegt zelden het zwaarst door wanneer ik mensen waardeer.
ge hebt ontzettend veel mensen met een 'hoog iq', maar met de emotionele diepgang van een tros bananen.
redelijk autistische types vaak.

EQ?

manta
8 september 2008, 16:49
24 u. in een d.
366 d. in een s.j.
...
;-)

Met wat gij ammel bezig zijt op den dag dat de wereld vergaat ... :-P

Dronkoers
8 september 2008, 16:53
Met wat gij ammel bezig zijt op den dag dat de wereld vergaat ... :-P

Bwaah, wa mensatestjes eh ;-)
0. 24 U in een D = 24 Uren in een Dag
1. 26 L in het A =
2. 7 D van de W =
3. 7 W van de W =
4. 12 S van de D =
5. 66 B van de B =
6. 52 K in een P (ZJs) =
7. 13 S in een V van de VS =
8. 18 H op een G T =
9. 39 B can het O T =
10. 5 T aan een V =
11. 90 G in een R H =
12. 7 K van de R =
13. 32 is de T in de G F waarbij W B =
14. 15 S in een R T =
15. 3 W aan een D =
16. 100 C in een R =
17. 11 S in een V P =
18. 12 M in een J =
19. 13 is een O =
20. 8 T aan een O =
21. 29 D in F in een S J =
22. 27 B in het N T =
23. 365 D in een J =
24. 13 in een D =
25. 52 W in een J =
26. 9 L van een K =
27. 60 M in een U =
28. 23 C P in het M L =
29. 64 V op een S B =
30. 9 P in Z A =
31. 60 S in een M =
32. 1000 J in een M =
33. 12 S D O =
34. 4 K in een J =
35. 4 P in een V S =
36. 8 N in een O =
37. 100 S in een G =
38. 50 Z V op een D B =

Groentje-18
8 september 2008, 17:13
Het interessante is net dat IQ goed correleert met een aantal maatschappelijke factoren. Dus, los van de vraag of het nu een goede of slechte maat voor intelligentie is, kan het gebruikt worden om sociologische voorspellingen te maken.

Wat betreft de relatie tussen schoolprestaties en IQ geloof ik dat de correlatie het hoogst is in de basisschool. Later neemt ze af, de correlatie tussen IQ en academisch succes ligt tussen .30 en .70 ofzoiets.
Maar volgens een prof van mij heeft iedereen die univ studeert een IQ nodig van ongeveer 110 en liggen de IQ's bij de afgesstudeerden rond de 120. De vraag is dus, wat is oorzaak en wat gevolg?

'k denk dat het om je mensa-uitslag ging ... die waar het topic om gaat ??? :-D

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar zouden ze het dan examen noemen? :?

Groentje-18
8 september 2008, 17:17
ow spannend.
ik zal voor je duimen.


Bedankt. :)

Groentje-18
8 september 2008, 17:21
Waar zou de oorzaak eigenlijk liggen?
Het zou me niet verwonderen als de toegenomen beeldcultuur en de opkomst van internet en dan voornamelijk web 2.0 ermee te maken hebben.

anubis
8 september 2008, 17:23
Uiteraard, zo ook is het statistisch zo dat het oudste kind van de familie meestal het hoogst scoort in IQ. Dus het is géén statisch gegeven wat zovelen denken.

manta
8 september 2008, 17:23
Wat betreft de relatie tussen schoolprestaties en IQ geloof ik dat de correlatie het hoogst is in de basisschool. Later neemt ze af, de correlatie tussen IQ en academisch succes ligt tussen .30 en .70 ofzoiets.
Maar volgens een prof van mij heeft iedereen die univ studeert een IQ nodig van ongeveer 110 en liggen de IQ's bij de afgesstudeerden rond de 120. De vraag is dus, wat is oorzaak en wat gevolg?



Dat was ook mijn eerste gedachte, maar zouden ze het dan examen noemen? :?

Maar hoeveel had je nu ??? :-P

Mitgard
8 september 2008, 17:53
(Dit is een automatisch gegenereerd bericht.) Bedankt voor het deelnemen aan de pretest van Mensa België. U heeft 29 van de 33 vragen correct beantwoord.Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 67% om in de eigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen. Indien u wenst deel te nemen aan een onder toezicht afgenomen IQ-test,raadpleeg dan regelmatig de webpagina

en dan nog slordig en veel te snel hé. :-P

Dronkoers
8 september 2008, 17:54
Geraakt er nu niemand onder mijn 25? :-(

Nynorsk
8 september 2008, 17:56
Geraakt er nu niemand onder mijn 25? :-(

Ik. Ik heb halfweg opgegeven. 't leek me niet zo intelligent om me daarmee bezig te houden. Dit forum is namelijk vele keren interessanter en leerrijker. :|

En jij bent tof.
Tof is belangrijk dan goed testjes kunnen oplossen op 't net.

Mitgard
8 september 2008, 17:57
Geraakt er nu niemand onder mijn 25? :-(

och, gij hebt vals gespeeld en opzettelijk foute antwoorden gegeven.
geef maar toe.

Dronkoers
8 september 2008, 18:01
Ik. Ik heb halfweg opgegeven. 't leek me niet zo intelligent om me daarmee bezig te houden. Dit forum is namelijk vele keren interessanter en leerrijker. :|

En jij bent tof.
Tof is belangrijk dan goed testjes kunnen oplossen op 't net.

:cheer:

Ik heb hier vriendjes :cheer:

Dronkoers
8 september 2008, 18:02
och, gij hebt vals gespeeld en opzettelijk foute antwoorden gegeven.
geef maar toe.

Inderdaad, ik wou voor de nul gaan ;-)

BigF
8 september 2008, 18:03
Alles just.
Weeral.

Dronkoers
8 september 2008, 18:09
1. 26 L in het A =
2. 7 D van de W =
3. 7 W van de W =
5. 66 B van de B =
7. 13 S in een V van de VS =
8. 18 H op een G T =
9. 39 B can het O T =
10. 5 T aan een V =
11. 90 G in een R H =
13. 32 is de T in de G F waarbij W B =
18. 12 M in een J =
19. 13 is een O =
21. 29 D in F in een S J =
22. 27 B in het N T =
23. 365 D in een J =
24. 13 in een D =
25. 52 W in een J =
27. 60 M in een U =
29. 64 V op een S B =
31. 60 S in een M =
32. 1000 J in een M =
34. 4 K in een J =
37. 100 S in een G =
38. 50 Z V op een D B =

Deze heb ik al gevonden :cheer:

Nummer 10 was toevallig 1 van de eerste :mrgreen:

circe
8 september 2008, 18:29
10. 5 T aan een V =

vijf toten geven aan een vrouw?

Dronkoers
8 september 2008, 18:32
vijf toten geven aan een vrouw?

5 tenen aan een voet :-D

circe
8 september 2008, 18:45
5 tenen aan een voet :-D


flauwe! moet ge het nu verklappen! :lol:

Dronkoers
8 september 2008, 18:47
flauwe! moet ge het nu verklappen! :lol:

:-D

Ik kon het niet laten, 'k vond die geweldig :-P

circe
8 september 2008, 19:15
8. 18 H op een G T =

18 Hoeren op een Gemeentelijk Toilet?

Dronkoers
8 september 2008, 19:19
18 Hoeren op een Gemeentelijk Toilet?

:lol:

Gij zijt beter dan ik dacht :-D

Jazeker
8 september 2008, 19:24
0. 24 U in een D = 24 Uren in een Dag
1. 26 L in het A =
2. 7 D van de W =
3. 7 W van de W =
4. 12 S van de D =
5. 66 B van de B =
6. 52 K in een P (ZJs) =
7. 13 S in een V van de VS =
8. 18 H op een G T =
9. 39 B can het O T =
10. 5 T aan een V =
11. 90 G in een R H =
12. 7 K van de R =
13. 32 is de T in de G F waarbij W B =
14. 15 S in een R T =
15. 3 W aan een D =
16. 100 C in een R =
17. 11 S in een V P =
18. 12 M in een J =
19. 13 is een O =
20. 8 T aan een O =
21. 29 D in F in een S J =
22. 27 B in het N T =
23. 365 D in een J =
24. 13 in een D =
25. 52 W in een J =
26. 9 L van een K =
27. 60 M in een U =
28. 23 C P in het M L =
29. 64 V op een S B =
30. 9 P in Z A =
31. 60 S in een M =
32. 1000 J in een M =
33. 12 S D O =
34. 4 K in een J =
35. 4 P in een V S =
36. 8 N in een O =
37. 100 S in een G =
38. 50 Z V op een D B =

Bij sommige gaat mijn fantasie toch raar doen, zenne...

circe
8 september 2008, 19:24
:lol:

Gij zijt beter dan ik dacht :-D

daarmee dat ik in alle bescheidenheid mijn Mensa punten niet vermeld heb natuurlijk. :wink:

Dronkoers
8 september 2008, 19:27
daarmee dat ik in alle bescheidenheid mijn Mensa punten niet vermeld hebben natuurlijk. :wink:

Raar, ik zou er net alles voor over hebben om hier iedereen te doen schamen ;-)

Dronkoers
8 september 2008, 19:28
Bij sommige gaat mijn fantasie toch raar doen, zenne...

Staat er ergens 2 T in een B H ofzo? ;-)

Txiki
8 september 2008, 20:30
1 + K + 1 + H