PDA

View Full Version : Probleemjeugd bom onder onze samenleving:


Derk de Tweede
10 september 2008, 11:29
Wat voor NL geldt, geldt ook voor vele landen om ons heen:


Het aantal jongeren dat ernstige problemen heeft, wordt steeds groter. De explosieve groei van deze ‘onderklasse’ is een maatschappelijke ontwikkeling die zwaar wordt onderschat door de politiek. ‘Het is een bom onder de samenleving.’ Dat zegt Hans Kamps, sinds een paar maanden voorzitter van de werkgeversvereniging in onder meer de jeugdzorg, de MOgroep.

Kamps, die ook kroonlid is van de Sociaal Economische Raad (SER) en voorzitter van de Algemene Bond voor Uitzendondernemingen (ABU): ‘Elk jaar neemt het beroep op de Bureaus Jeugdzorg toe met 10 tot 25 procent. Bij de psychiatrische jeugdzorg staan meer dan tienduizend kinderen op een wachtlijst. Het aantal kinderen dat uit huis moet worden geplaatst stijgt, net als het aantal uitvallers uit het mbo en het aantal zwerfjongeren.’

In het voorjaar deed Kamps namens de SER onderzoek naar de jongeren met een handicap die een uitkering krijgen, de zogeheten Wajongers. De SER voorspelde dat hun aantal in vijftien jaar explosief zal zijn gestegen, naar een half miljoen. Die ontwikkeling is heel zorgelijk, zegt Kamps. ‘We hebben onze mond vol van de kenniseconomie. Maar kijk eens naar de aantallen. Jaarlijks verdwijnen vijftienduizend jongeren in de Wajong.'

'Nog eens vijfduizend jongeren komen jaarlijks op de stoep bij de Bureaus Jeugdzorg, tienduizend bij de geestelijke gezondheidszorg voor de jeugd en vijftigduizend gaan jaarlijks zonder diploma van school. Dan heb ik het nog niet over de 110 duizend kinderen die jaarlijks het slachtoffer zijn van kindermishandeling en de zevenduizend zwerfjongeren. '

‘Natuurlijk overlappen die probleemgroepen elkaar. Maar er blijven steeds minder jongeren over die inzetbaar zijn voor de kenniseconomie. Dat is een enorm probleem en een gegeven dat zwaar wordt onderschat.’

Volgens Kamps is het noodzakelijk dat voor het oplossen van dit probleem structureel meer geld beschikbaar komt. ‘De vraag is of je als maatschappij geld overhebt voor de verheffing van de onderkant van de samenleving.’

Kamps is positief over minister Rouvoet (Jeugd en Gezin). Die probeert volgens hem dwarsverbanden te leggen tussen alle terreinen die met het probleemjeugd te maken hebben. Zo begrijpt de minister dat de beste zorg voor een cliënt van Bureau Jeugdzorg kan zijn om hem aan een baan te helpen. Wel vindt Kamps dat Rouvoet moeite heeft de urgentie over het voetlicht te krijgen. Kamps pleit voor een SER-onderzoek naar de oorzaak van de explosieve stijging van het aantal probleemjongeren.

bron: fok.nl

Ben het daar helemaal mee eens, het wordt tijd om die etterbakken eens goed aan te pakken en daar dient geen onderscheid te worden gemaakt tussen blank, zwart of groen, molim, christen of atheist.
En dan al helemaal niet als men bepaalde groepen jongeren beschouwd als zielig.
Het wordt tijd voor keiharde maatregelen.

alvinvdv
10 september 2008, 11:39
Wat voor NL geldt, geldt ook voor vele landen om ons heen:


Het aantal jongeren dat ernstige problemen heeft, wordt steeds groter. De explosieve groei van deze ‘onderklasse’ is een maatschappelijke ontwikkeling die zwaar wordt onderschat door de politiek. ‘Het is een bom onder de samenleving.’ Dat zegt Hans Kamps, sinds een paar maanden voorzitter van de werkgeversvereniging in onder meer de jeugdzorg, de MOgroep.

Kamps, die ook kroonlid is van de Sociaal Economische Raad (SER) en voorzitter van de Algemene Bond voor Uitzendondernemingen (ABU): ‘Elk jaar neemt het beroep op de Bureaus Jeugdzorg toe met 10 tot 25 procent. Bij de psychiatrische jeugdzorg staan meer dan tienduizend kinderen op een wachtlijst. Het aantal kinderen dat uit huis moet worden geplaatst stijgt, net als het aantal uitvallers uit het mbo en het aantal zwerfjongeren.’

In het voorjaar deed Kamps namens de SER onderzoek naar de jongeren met een handicap die een uitkering krijgen, de zogeheten Wajongers. De SER voorspelde dat hun aantal in vijftien jaar explosief zal zijn gestegen, naar een half miljoen. Die ontwikkeling is heel zorgelijk, zegt Kamps. ‘We hebben onze mond vol van de kenniseconomie. Maar kijk eens naar de aantallen. Jaarlijks verdwijnen vijftienduizend jongeren in de Wajong.'

'Nog eens vijfduizend jongeren komen jaarlijks op de stoep bij de Bureaus Jeugdzorg, tienduizend bij de geestelijke gezondheidszorg voor de jeugd en vijftigduizend gaan jaarlijks zonder diploma van school. Dan heb ik het nog niet over de 110 duizend kinderen die jaarlijks het slachtoffer zijn van kindermishandeling en de zevenduizend zwerfjongeren. '

‘Natuurlijk overlappen die probleemgroepen elkaar. Maar er blijven steeds minder jongeren over die inzetbaar zijn voor de kenniseconomie. Dat is een enorm probleem en een gegeven dat zwaar wordt onderschat.’

Volgens Kamps is het noodzakelijk dat voor het oplossen van dit probleem structureel meer geld beschikbaar komt. ‘De vraag is of je als maatschappij geld overhebt voor de verheffing van de onderkant van de samenleving.’

Kamps is positief over minister Rouvoet (Jeugd en Gezin). Die probeert volgens hem dwarsverbanden te leggen tussen alle terreinen die met het probleemjeugd te maken hebben. Zo begrijpt de minister dat de beste zorg voor een cliënt van Bureau Jeugdzorg kan zijn om hem aan een baan te helpen. Wel vindt Kamps dat Rouvoet moeite heeft de urgentie over het voetlicht te krijgen. Kamps pleit voor een SER-onderzoek naar de oorzaak van de explosieve stijging van het aantal probleemjongeren.

bron: fok.nl







Ben het daar helemaal mee eens, het wordt tijd om die etterbakken eens goed aan te pakken en daar dient geen onderscheid te worden gemaakt tussen blank, zwart of groen, molim, christen of atheist.
En dan al helemaal niet als men bepaalde groepen jongeren beschouwd als zielig.
Het wordt tijd voor keiharde maatregelen.


Elk weldenkend mens is het daarmee eens!!

De hopeloze gevallen moeten keihard aangepakt worden >> gesloten instellingen, gevangennis!

Anderen moeten ernstig begeleid worden, wanneer men kan aantonen dat de opvoeding in gebreke bleef op kosten van de ouders!

Dit moet wel binnen een 'wettelijk' kader gebeuren en niet willekeurig of op basis van Godsdienst, kleur of afstamming!!

bentje
10 september 2008, 11:41
Elk weldenkend mens is het daarmee eens!!

De hopeloze gevallen moeten keihard aangepakt worden >> gesloten instellingen, gevangennis!

Anderen moeten ernstig begeleid worden, wanneer men kan aantonen dat de opvoeding in gebreke bleef op kosten van de ouders!

Dit moet wel binnen een 'wettelijk' kader gebeuren en niet willekeurig of op basis van Godsdienst, kleur of afstamming!!


Gebeurd zelden dat ik het met je eens ben

Mambo
10 september 2008, 11:41
Jongeren moeten opnieuw gedrild worden. Orde, tucht en discipline tot hun tong er uit hangt.
Ze zijn immers niet in staat van zelfredzaamheid. Willoos en doelloos aan het dwalen.

Derk de Tweede
10 september 2008, 11:44
Elk weldenkend mens is het daarmee eens!!

De hopeloze gevallen moeten keihard aangepakt worden >> gesloten instellingen, gevangennis!

Anderen moeten ernstig begeleid worden, wanneer men kan aantonen dat de opvoeding in gebreke bleef op kosten van de ouders!

Dit moet wel binnen een 'wettelijk' kader gebeuren en niet willekeurig of op basis van Godsdienst, kleur of afstamming!!

Alle etterbakken gewoon streng aanpakken, psychisch gestoorde jongeren dwingen om een medische behandeling te ondergaan, verslaafden verplicht laten afkicken en daarna begeleiden.
De Islam en andere godsdiensten mag niet als excuus worden gebruikt.

An Arkos
10 september 2008, 11:55
Ja, repressie: de oplossing voor alle problemen!

alvinvdv
10 september 2008, 12:00
Ja, repressie: de oplossing voor alle problemen!

Neen! (maar soms onvermijdelijk!)

Eerst moeten we kijken naar de voedingsbodem van deze problemen... DAAR moet eerst over nagedacht worden!!
(misschien kunnen we i.p.v. over de aanpak ook eens een discutie voeren over 'de bron' van deze problemen...?)

Mag ik ook even verwijzen naar de VS.... waar het probleem toch nog wel een stuk groter is dan in onze Nederlandse of Belgische steden, waar de aanpak OOK represief is (drilkampen ed...) en de resultaten minimaal zijn!
Omdat de voedingsbodem voor de problemen niet aangapakt is.
Het geleuter hier dat het te maken heeft met de Islam is nonsen... in de VS zijn de probleemjongeren op z'n minst Islamitisch...


Vervolgens op begeleiding....

En inderdaad.... de ernstigste gevallen wanneer al het vorige geen succes is >> noodgedwongen opsluiten.....

Duupje
10 september 2008, 12:01
Elk weldenkend mens is het daarmee eens!!

De hopeloze gevallen moeten keihard aangepakt worden >> gesloten instellingen, gevangennis!

Anderen moeten ernstig begeleid worden, wanneer men kan aantonen dat de opvoeding in gebreke bleef op kosten van de ouders!

Dit moet wel binnen een 'wettelijk' kader gebeuren en niet willekeurig of op basis van Godsdienst, kleur of afstamming!!

Waar ze dan op hun beurt nog meer criminele zaken kunnen leren van elkaar dan elders.

alvinvdv
10 september 2008, 12:04
Waar ze dan op hun beurt nog meer criminele zaken kunnen leren van elkaar dan elders.

:roll::roll::roll::roll:

Duupje
10 september 2008, 12:06
:roll::roll::roll::roll:

Iets deftig had je er blijkbaar niet op te zeggen ?

Bhairav
10 september 2008, 12:11
"Neen" Zegt ge maar ge gaat er anders wel van uit dat er meer opgesloten moet worden.
Misschien een preventieve gevangenissfeer creëren op scholen?

Bhairav
10 september 2008, 12:14
:roll::roll::roll::roll:

Doe maar alsof het niet waar is.
Heropvoeden noemen ze dat dan, maar in de meeste gevallen haalt dat geen reet uit omdat die al te oud zijn, dus niks "her". Hopen dat ze makbaar zijn, maar ondertussen wel vergeten dat die pubers er een ander referentiekader op nahouden dan de burgertrut die ze zouden moeten worden. Misschien de jeugdcultuur afschaffen?

alvinvdv
10 september 2008, 12:19
"Neen" Zegt ge maar ge gaat er anders wel van uit dat er meer opgesloten moet worden.
Misschien een preventieve gevangenissfeer creëren op scholen?

Voor een kleine groep zie ik weinig andere oplossingen.....
(het kan toch niet dat sommige individuen, die keer op keer, voor problemen zorgen en waar geen enkele begeleiding zinvol blijkt in de maatschappij blijven rondlopen?)

Wat ziet U dan als oplossing voor de 'harde kern' (een paar honderd maximum in heel het land)

alvinvdv
10 september 2008, 12:21
Doe maar alsof het niet waar is.
Heropvoeden noemen ze dat dan, maar in de meeste gevallen haalt dat geen reet uit omdat die al te oud zijn, dus niks "her". Hopen dat ze makbaar zijn, maar ondertussen wel vergeten dat die pubers er een ander referentiekader op nahouden dan de burgertrut die ze zouden moeten worden. Misschien de jeugdcultuur afschaffen?


Kan U wat meer uitleg geven bij dat 'referentiekader'/'jeugdcultuur?

Bhairav
10 september 2008, 12:25
Voor een kleine groep zie ik weinig andere oplossingen.....
(het kan toch niet dat sommige individuen, die keer op keer, voor problemen zorgen en waar geen enkele begeleiding zinvol blijkt in de maatschappij blijven rondlopen?)

Wat ziet U dan als oplossing voor de 'harde kern' (een paar honderd maximum in heel het land)

Dat mensen zich zelf verdedigen tegen dat soort "crapul". Voor de rest vind ik het een straf die staat op het opdringen van een norm op mensen die "niet passen" in de samenleving. We hebben niet meer normen en waarden nodig, maar net MINDER.

Bhairav
10 september 2008, 12:28
Kan U wat meer uitleg geven bij dat 'referentiekader'/'jeugdcultuur?
Het zijn meestal jongeren die zowiezo niet passen in de rol van burgertrut en dat is net wat ze van hen willen maken, desnoods met de juiste pillen. Zij zijn meestal 'thugs" (nu meestal geen echte, maar u weet wat ik bedoel...) en die moeten van die burgertrutterij NIKS hebben.

alvinvdv
10 september 2008, 12:35
Het zijn meestal jongeren die zowiezo niet passen in de rol van burgertrut en dat is net wat ze van hen willen maken, desnoods met de juiste pillen. Zij zijn meestal 'thugs" (nu meestal geen echte, maar u weet wat ik bedoel...) en die moeten van die burgertrutterij NIKS hebben.

Dus U hebt het over jongeren die van onze maatschappij 'niks moeten hebben'?
Waar de norm: zich netjes gedragen > gaan werken > consumeren niet telt?

Bedoel je zoiets?

Bhairav
10 september 2008, 12:49
Dus U hebt het over jongeren die van onze maatschappij 'niks moeten hebben'?
Waar de norm: zich netjes gedragen > gaan werken > consumeren niet telt?

Bedoel je zoiets?

Ja dat bedoel ik.
"Zich netjes gedragen" is iets waar meer en meer jongeren van walgen. Verder ook: was is "zich netjes gedragen"? Is dat simpelweg geen mensen lastigvallen zonder reden (wat ook normaal is) of is dat echt op alle gebieden in de pas lopen. Consumeren, inderdaad: meer en meer mensen walgen van de consumptiemaatschappij (of de negatieve gevolgen daarvan).
Moeten ze daarvoor gaan werken? Ik vind eerlijk gezegd van niet. Ik denk zelfs dat velen onder hen liever onderdak hebben in de gevangenis dan voor onderdak te moeten werken en "zich netjes gedragen".

Bhairav
10 september 2008, 12:50
Alle etterbakken gewoon streng aanpakken, psychisch gestoorde jongeren dwingen om een medische behandeling te ondergaan, verslaafden verplicht laten afkicken en daarna begeleiden.
De Islam en andere godsdiensten mag niet als excuus worden gebruikt.

Die behandelingen werken alleen als de patienten (of gevangenen) er zelf in geloven. Meestal doen ze gewoon alsof ze er in geloven om er zo rap mogelijk vanaf te zijn.

Mambo
10 september 2008, 12:59
Ja dat bedoel ik.
"Zich netjes gedragen" is iets waar meer en meer jongeren van walgen. Verder ook: was is "zich netjes gedragen"? Is dat simpelweg geen mensen lastigvallen zonder reden (wat ook normaal is) of is dat echt op alle gebieden in de pas lopen. Consumeren, inderdaad: meer en meer mensen walgen van de consumptiemaatschappij (of de negatieve gevolgen daarvan).
Moeten ze daarvoor gaan werken? Ik vind eerlijk gezegd van niet. Ik denk zelfs dat velen onder hen liever onderdak hebben in de gevangenis dan voor onderdak te moeten werken en "zich netjes gedragen".

Moesten velen van die jongeren die dat vinden ook eens daadwerkelijk in de gevangenis zitten, ze zouden wel rap van mening veranderen.

Ter hun attentie, daar is werken een gunst die ze graag krijgen.
Wat dus het tegenovergestelde is van hun vrij leventje buiten de muren.

Je kan het ze misschien eens in hun oren fluisteren.

Bhairav
10 september 2008, 13:13
Moesten velen van die jongeren die dat vinden ook eens daadwerkelijk in de gevangenis zitten, ze zouden wel rap van mening veranderen.

Ter hun attentie, daar is werken een gunst die ze graag krijgen.
Wat dus het tegenovergestelde is van hun vrij leventje buiten de muren.

Je kan het ze misschien eens in hun oren fluisteren.
De realiteit is, gelukkig maar, dat ze niet allemaal vastzitten.

Mambo
10 september 2008, 13:33
De realiteit is, gelukkig maar, dat ze niet allemaal vastzitten.

De realiteit is, dat ze daar heel blij mee mogen zijn.

Anders kunnen ze daar alvast wat tucht en discipline gaan opdoen.
Bv om 6.30 uur eerst dweilen en dan pas een boterham krijgen.

Elio di Supo
10 september 2008, 13:50
Dat mensen zich zelf verdedigen tegen dat soort "crapul". Voor de rest vind ik het een straf die staat op het opdringen van een norm op mensen die "niet passen" in de samenleving. We hebben niet meer normen en waarden nodig, maar net MINDER.

Fijn, dus uw alternatief is om een burgertrut te bewapenen met het risico dat die dan uit een subjectief onveiligheidsgevoel iemand omver knalt? Het zijn juist die normen en waarden die er voor zorgen dat het dun laagje beschaving nog intact wordt gehouden. U mag dat mss burgertruttig vinden maar ik stel er prijs op dat ik op elke moment van de dag en nacht naar buiten kan gaan zonder met een baseball-knuppel te moeten rondlopen.

Elio di Supo
10 september 2008, 13:54
Ja dat bedoel ik.
"Zich netjes gedragen" is iets waar meer en meer jongeren van walgen. Verder ook: was is "zich netjes gedragen"? Is dat simpelweg geen mensen lastigvallen zonder reden (wat ook normaal is) of is dat echt op alle gebieden in de pas lopen. Consumeren, inderdaad: meer en meer mensen walgen van de consumptiemaatschappij (of de negatieve gevolgen daarvan).
Moeten ze daarvoor gaan werken? Ik vind eerlijk gezegd van niet. Ik denk zelfs dat velen onder hen liever onderdak hebben in de gevangenis dan voor onderdak te moeten werken en "zich netjes gedragen".

Het interesseert me geen bal wat die jongeren daarvan vinden. Hun vrijheid stopt waar de mijne begint.

Bhairav
10 september 2008, 14:05
Fijn, dus uw alternatief is om een burgertrut te bewapenen met het risico dat die dan uit een subjectief onveiligheidsgevoel iemand omver knalt? Het zijn juist die normen en waarden die er voor zorgen dat het dun laagje beschaving nog intact wordt gehouden. U mag dat mss burgertruttig vinden maar ik stel er prijs op dat ik op elke moment van de dag en nacht naar buiten kan gaan zonder met een baseball-knuppel te moeten rondlopen.

Het probleem is dat mensen door gebrek aan referentiekader nog steeds zo denken.

HAMC
10 september 2008, 15:35
Moesten velen van die jongeren die dat vinden ook eens daadwerkelijk in de gevangenis zitten, ze zouden wel rap van mening veranderen.

Ter hun attentie, daar is werken een gunst die ze graag krijgen.
Wat dus het tegenovergestelde is van hun vrij leventje buiten de muren.

Je kan het ze misschien eens in hun oren fluisteren.

Ik was eens in Wortel op de palletslagerij, azo werken dat die gasten daar deden, en voor heel weinig geld, 17 cent per uur of zoiets. Echt, die waren daar aan het werken dat het zweet eraf droop.

Ik zei, jongens, als jullie buiten zo zouden werken zouden jullie nooit geen problemen meer hebben met de wet.

Bhairav
10 september 2008, 16:19
Ik was eens in Wortel op de palletslagerij, azo werken dat die gasten daar deden, en voor heel weinig geld, 17 cent per uur of zoiets. Echt, die waren daar aan het werken dat het zweet eraf droop.

Ik zei, jongens, als jullie buiten zo zouden werken zouden jullie nooit geen problemen meer hebben met de wet.

Maar of zo werken ook leefbaar is voor iedereen...:?

Jozef Ostyn
10 september 2008, 16:28
Jongeren die misdrijven plegen moeten daarvoor gestraft worden.

Voor het overige voel ik er weinig behoefte aan om die jongeren met allerlei scheldnamen te bedenken.

smiley
10 september 2008, 16:33
Het geleuter hier dat het te maken heeft met de Islam is nonsen... in de VS zijn de probleemjongeren op z'n minst Islamitisch...[/I]

Helemaal geen nonsens. De congolese bendes in onze steden bvb bekampen veeleer elkaar maar zij niet tot haat gecondioneert tegenover ons en onze samenleving. Heb je nu nog niet begrepen wat er aan de hand is ? De jihad en allah akbar roepers hebben alles te maken met islam. Waarom denk je dat dhimmi thielemans de betoging tegen de verdere islamisering van onze samenleving alweer niet durft laten doorgaan. Niet vanwege de Congolese bendes in de Brussels straten. Wel bang voor zijn eigenste agressief kiesvee ! Het toont aan hoever de islamisering reeds is gevorderd. Hte toont ook aan dat islam peace betekent. Als wie kritiek heeft op de islam of de profeet voert oorlog tegen de islam en moet worden gedood. Je merkt wie er reeds baas is in dit apenland.

Dewinter klaagt verbod 11/9-betoging bij Raad van State aan
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/411106/2008/09/10/Dewinter-klaagt-verbod-11-9-betoging-bij-Raad-van-State-aan.dhtml

alvinvdv
10 september 2008, 16:40
Helemaal geen nonsens. De congolese bendes in onze steden bvb bekampen veeleer elkaar maar zij niet tot haat gecondioneert tegenover ons en onze samenleving. Heb je nu nog niet begrepen wat er aan de hand is ? De jihad en allah akbar roepers hebben alles te maken met islam. Waarom denk je dat dhimmi thielemans de betoging tegen de verdere islamisering van onze samenleving alweer niet durft laten doorgaan. Niet vanwege de Congolese bendes in de Brussels straten. Wel bang voor zijn eigenste agressief kiesvee ! Het toont aan hoever de islamisering reeds is gevorderd. Hte toont ook aan dat islam peace betekent. Als wie kritiek heeft op de islam of de profeet voert oortlog tegen de islam en moet worden gedood.

Dewinter klaagt verbod 11/9-betoging bij Raad van State aan
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/411106/2008/09/10/Dewinter-klaagt-verbod-11-9-betoging-bij-Raad-van-State-aan.dhtml


:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

smiley
10 september 2008, 16:44
:lol::lol::lol::lol::lol::lol:


Ja lach maar uit onwetendheid. Neem de proef op de som. Ga eens voor een groep 'jongeren' (jihadikrapuul) op straat de 'profeet' beledigen. Binnen de minuut slaat die groep 'jongeren' u verrot.

"En dan heb je volgens mij de gevaarlijkste groep. Zij die we alle dagen tegenkomen, maar snel voorbij lopen als we hen zien. Ik heb het dan over de jongeren die op straat hangen. Zij zijn niet praktiserend, maar opgelet als iemand hun geloof aanraakt, dan is het oorlog. Deze jongeren zijn niet opgeleid, hangen de hele dag op straat en leven in een staat binnen een staat. In Brussel bvb is Molenbeek allang geen deel meer van Belgie. Hier gelden de islamistische wetten en regels. Democratie is een woord, dat hier al jaren niet meer bestaat. De jongeren werken niet, want ze verdienen het dubbele van ons loon door te stelen of ze krijgen zakgeld van imaams om zo mensen te ronselen voor de jihaad. Wisten jullie dat er in Molenbeek vier moskees zijn waar ze kinderen en jongeren opleiden tot de jihaad? Deze kinderen werden nooit ingeschreven bij de geboorte en zijn dus als het ware spookse tijdbommen die wachten om af te gaan in de naam van Allah.... De moslims hier in België zijn fanatiek. Waarom? Niet omdat ze arm zijn of omdat ze geen kansen krijgen. Integendeel. De underdog spelen is altijd de makkelijkste rol om iets gedaan te krijgen.... http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=4743

alvinvdv
10 september 2008, 16:47
Je lach maar uit onwetendheid. Neem de proef op de som. Ga eens voor een groep 'jongeren' (jihadikrapuul) op straat de 'profeet' beledigen. Binnen de minuut slaat die groep 'jongeren' u verrot.

"En dan heb je volgens mij de gevaarlijkste groep. Zij die we alle dagen tegenkomen, maar snel voorbij lopen als we hen zien. Ik heb het dan over de jongeren die op straat hangen. Zij zijn niet praktiserend, maar opgelet als iemand hun geloof aanraakt, dan is het oorlog. Deze jongeren zijn niet opgeleid, hangen de hele dag op straat en leven in een staat binnen een staat. In Brussel bvb is Molenbeek allang geen deel meer van Belgie. Hier gelden de islamistische wetten en regels. Democratie is een woord, dat hier al jaren niet meer bestaat. De jongeren werken niet, want ze verdienen het dubbele van ons loon door te stelen of ze krijgen zakgeld van imaams om zo mensen te ronselen voor de jihaad. Wisten jullie dat er in Molenbeek vier moskees zijn waar ze kinderen en jongeren opleiden tot de jihaad? Deze kinderen werden nooit ingeschreven bij de geboorte en zijn dus als het ware spookse tijdbommen die wachten om af te gaan in de naam van Allah.... De moslims hier in België zijn fanatiek. Waarom? Niet omdat ze arm zijn of omdat ze geen kansen krijgen. Integendeel. De underdog spelen is altijd de makkelijkste rol om iets gedaan te krijgen.... http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=4743

DREAM ON
THOUGH IT’S HARD TO TELL
THOUGH YOU’RE FOOLIN’ YOURSELF
DREAM ON
DREAM ON


Toen ik enkele weken terug een aantal Congolese hangjongeren aansprak op het feit dat ze stoelen aan het vernietigen waren in metrostaion 'Bockstael' was hun uitleg heel duidelijk:

ter compensatie van wat de blanken in Congo uitgestoken hadden...;-)

Jaja!!! VELDKENNIS!!!:lol::lol::lol:

smiley
10 september 2008, 16:48
DREAM ON
THOUGH IT’S HARD TO TELL
THOUGH YOU’RE FOOLIN’ YOURSELF
DREAM ON
DREAM ON

Blijf jij je hoofd maar in het zand steken, daar ben je goed in.

ALLAH AKBAR COUSIN !
ON VA LES BAISER !

JIHAD !
ON VA BRULER L'EGLISE !
http://www.youtube.com/watch?v=Q_OAyUni8Fg&feature=related


De waarschuwingen van Arthur Van Amerongen Brussel/Eurabia enz enz. die men natuurlijk afdeed als 'racist'

http://www.youtube.com/watch?v=7mHsCUkDsto

alvinvdv
10 september 2008, 16:50
Blijf jij je hoofd maar in het zand steken, daar ben je goed in.

ALLAH AKBAR COUSIN !
ON VA LES BAISER !

JIHAD !
ON VA BRULER L'EGLISE !
http://www.youtube.com/watch?v=Q_OAyUni8Fg&feature=related


De waarschuwingen van Arthur Van Amerongen Brussel/Eurabia enz enz. die men natuurlijk afdeed als 'racist'

http://www.youtube.com/watch?v=7mHsCUkDsto

;-)

Bhairav
10 september 2008, 16:56
Dat brengt ons allemaal samen, zo schrik hebben...

smiley
10 september 2008, 17:00
DREAM ON
THOUGH IT’S HARD TO TELL
THOUGH YOU’RE FOOLIN’ YOURSELF
DREAM ON
DREAM ON


Toen ik enkele weken terug een aantal Congolese hangjongeren aansprak op het feit dat ze stoelen aan het vernietigen waren in metrostaion 'Bockstael' was hun uitleg heel duidelijk:

ter compensatie van wat de blanken in Congo uitgestoken hadden...;-)

Jaja!!! VELDKENNIS!!!:lol::lol::lol:

Dan kunnen zij evengoed moslims beginnen afkloppen want zij waren de grootste slavendrijvers. En dan kunnen wij evengoed moslims beginnen afkloppen voor alles wat zij ons in de eeuwen hebben aangedaan. En dan kunnen msolims elkaar beginnen afkloppen zoals Turken tegen Marokkanen enz enzoverder. Het is belachelijk mensen af ter rekenen met feiten waar zij niets mee te maken hebben alleen voorouders. Trouwens de koning was daar verantwoordelijk voor. Een koning die ons was opgedrongen. Een Duitser notabene.

Indien dit waar is van die Conglozen en dat als reden opgeven. Dan is uitzetting voor dat Krapuul ook aangewezen. back to sender. Wie vol met haat zit tegenover ons en onze samenleving heeft hier NIETS te zoeken.

Feit blijft echter dat de roep voor een kalifaat met sharia niet bij congolezen zal te horen zijn. Het islamprobleem gaat veel verder dan reljongeren alleen.

alvinvdv
10 september 2008, 17:02
Dan kunnen zij evengoed moslims beginnen afkloppen want zij waren de grootste slavendrijvers. En dan kunnen wij evengoed moslims beginnen afkloppen voor alles wat zij ons in de eeuwen hebben aangedaan. Het is belachelijk mensen af ter rekenen met feiten waar zij niets mee te maken hebben. Trouwens de koning was daar verantwoordelijk voor. Een koning die ons trouwens was opgedrongen. Een Duitser.

Indien dit waar is van die Conglozen en dat als reden opgeven. Dan is uitzetting voor dat Krapuul ook aangewezen. back to cender. Wie vol met haat zit tegenover ons en onze samenleving heeft hier NIETS te zoeken.

Feit blijft echter dat de roep voor een kalifaat met sharia niet bij congolezen zal te horen zijn. Het islamprobleem gaat veel verder dan reljongeren alleen.


Na de Moslims moet we de Congolezen uitzetten!!!

;-);-);-)

Wie volgt???;-)

alvinvdv
10 september 2008, 17:04
Dan kunnen zij evengoed moslims beginnen afkloppen want zij waren de grootste slavendrijvers. En dan kunnen wij evengoed moslims beginnen afkloppen voor alles wat zij ons in de eeuwen hebben aangedaan. En dan kunenn msomlims elkaar beginnen afkloppen zoals Turken tegen Marokkanen enz enzoverder. Het is belachelijk mensen af ter rekenen met feiten waar zij niets mee te maken hebben alleen voorouders. Trouwens de koning was daar verantwoordelijk voor. Een koning die ons trouwens was opgedrongen. Een Duitser notabene.

Indien dit waar is van die Conglozen en dat als reden opgeven. Dan is uitzetting voor dat Krapuul ook aangewezen. back to cender. Wie vol met haat zit tegenover ons en onze samenleving heeft hier NIETS te zoeken.

Feit blijft echter dat de roep voor een kalifaat met sharia niet bij congolezen zal te horen zijn. Het islamprobleem gaat veel verder dan reljongeren alleen.

;-)

smiley
10 september 2008, 17:04
Na de Moslims moet we de Congolezen uitzetten!!!

;-);-);-)

Wie volgt???;-)


Iedereen die vol met haat zit tegen 'autochtonen' buiten ! Ik heb er stilaan mijn buik van vol en ik denk dat ik niet de enige ben. Ik weet nog hoe het vroeger was voor men met het multiexperiment begon. Zulk een krapuul hier in het land houden is onverantwoord !

Mambo
10 september 2008, 18:40
Iedereen die vol met haat zit tegen 'autochtonen' buiten ! Ik heb er stilaan mijn buik van vol en ik denk dat ik niet de enige ben. Ik weet nog hoe het vroeger was voor men met het multiexperiment begon. Zulk een krapuul hier in het land houden is onverantwoord !

Degenen die bezig zijn met "autochtonen buiten" zijn idd niet goed bezig.

Met allochtonen daarentegen? ;-)

hurricane
10 september 2008, 18:49
Ja, repressie: de oplossing voor alle problemen!

Wat ga je dan doen ? Nog harder knuffelen ?
Kans dat je ze doodnijpt.

BladeToke
10 september 2008, 19:08
ouders straffen, onder andere...

Bhairav
10 september 2008, 19:18
Wat ga je dan doen ? Nog harder knuffelen ?
Kans dat je ze doodnijpt.

We moeten er zo hard mogelijke softies gaan maken tot ze schrik hebben van geweld.

Elio di Supo
10 september 2008, 19:49
We moeten er zo hard mogelijke softies gaan maken tot ze schrik hebben van geweld.

Inspiratie van Clockwork Orange? :-D

Elio di Supo
10 september 2008, 19:51
Dat brengt ons allemaal samen, zo schrik hebben...

Da´s waar. De personages uit de boekskes van Stephen King groeien ook naar elkaar toe naarmate het onheil nadert.

Bhairav
10 september 2008, 19:58
Da´s waar. De personages uit de boekskes van Stephen King groeien ook naar elkaar toe naarmate het onheil nadert.
Lekker knus.

slegie
10 september 2008, 20:12
Elk weldenkend mens is het daarmee eens!!

De hopeloze gevallen moeten keihard aangepakt worden >> gesloten instellingen, gevangennis!

Anderen moeten ernstig begeleid worden, wanneer men kan aantonen dat de opvoeding in gebreke bleef op kosten van de ouders!

Dit moet wel binnen een 'wettelijk' kader gebeuren en niet willekeurig of op basis van Godsdienst, kleur of afstamming!!

De opvoeding van een kind is een complex gebeuren dat hoofdzakelijk door de ouders gedaan moet worden maar om een degelijke opvoeding te kunnen geven heb je ook financiële slagkracht nodig en laat dit nu net het probleem zijn van de meeste ouders van probleem kinderen.

Enerzijds kun je dus met de vinger wijzen naar de ouders van zo'n kinderen maar anderzijds moet je ook kritisch zijn op onze kapitalistische samenleving waar enkel kennis en talenten worden beloond met veel geld.

Dus als je de probleem jongeren gaat opvangen op kosten van de ouders ga je voor een nog grotere verarming zorgen van die bevolkingsgroep en je moet weten dat die ouders dan ook nog andere kinderen ten laste kunnen hebben die nog niet op het slechte pad zijn, dan straf je deze kinderen ook door een eventuele toekomst af te nemen.

We moeten af van het beeld dat tieners nog kleine kindjes zijn.
vanaf 12 jaar zijn de meeste tieners en vooral in de armere regionen in onze samenleving als vrij volwassen en beseffen ze maar al te goed de impact van hun daden.
We moeten deze jongeren keihard aanpakken en diegene waar een 2de kans nog mogelijk is ze die met veel steun helpen benutten.
Maar voor de zware crimineeltjes heb ik echt geen medelijden en ik ben voor de doodstraf en levenslang voor verkrachters en koelbloedige moordenaars al dan niet door zinloos geweld. en of ze nu 12 of 18 jaar zijn maakt mij geen reet uit om zo'n gespuis een spuitje toe te dienen. men kan ook de executie uitstellen totdat ze volwassen zijn, maar jonge moordenaars en verkrachters moeten hoe dan ook uit onze samenleving worden verwijderd.

maar deze keihard aanpak is 1 kant van de hele problematiek, armoede bestrijding en drugs en gebrek aan onderwijs zijn de andere feiten van het verhaal waar we werk moeten van maken en het is duidelijk dat vele ouders tegenwoordig nog onmachtig zijn om iets te doen dus hun straffen met boetes en zo meer helpt niet meer.

Max van Dietschland
10 september 2008, 20:13
Misschien de jeugdcultuur afschaffen?

Dat zou inderdaad geen slechte zaak zijn !

Max van Dietschland
10 september 2008, 20:15
Ja dat bedoel ik.
"Zich netjes gedragen" is iets waar meer en meer jongeren van walgen. Verder ook: was is "zich netjes gedragen"? Is dat simpelweg geen mensen lastigvallen zonder reden (wat ook normaal is) of is dat echt op alle gebieden in de pas lopen. Consumeren, inderdaad: meer en meer mensen walgen van de consumptiemaatschappij (of de negatieve gevolgen daarvan).
Moeten ze daarvoor gaan werken? Ik vind eerlijk gezegd van niet. Ik denk zelfs dat velen onder hen liever onderdak hebben in de gevangenis dan voor onderdak te moeten werken en "zich netjes gedragen".

Jongeren moet niet per definitie gaan werken of consumeren. Ze moeten andere mensen wel met rust laten en geen overlast en lawaai bezorgen.