PDA

View Full Version : Hoe vergaat het ondertussen ief de tsjief


4x10E6
15 september 2008, 19:26
“Nous sommes bien sûr presents en Afganistan, mais nous prenons advantage de précautions que sous le gouvernement précedent, avec l’envoi des F16 par exemple. Au Liban au Tshad et au Kosovo se sont essentiellement des missions de paix et de déminage. Et puis, je suis issu d’Ypres, une région qui a beaucoup souffert pendant la guerre. Et le renfort afgan, pakistanais, néo-zélandais, etc. me touche encore. Ces gens-l�* sont venus se batter �* l’époque pour notre liberté.” (YLT in Le Métro van vandaag).

Anders gezegd België stuurt F16s naar Kandahar uit dankbaarheid voor de gruwelijkheden die Afghaanse koelies ondergingen in de Ieperse tranchées. De mythomanie van de heer Leterme neemt stilaan groteske vormen aan. Was er ook niet het bericht gisteren in De zevende Dag, dat deze regering 4 miljard in de samenleving geïnjecteerd zou hebben om de koopkracht te bevorderen, uit diezelfde Métro vernemen we ook dat de heer Letermes regering veel voorzichtiger tewerkgaat dan de vorige. Dit klopt in zoverre dat tot op heden voorzichtig rondom elk debat over de deelname van België aan het Afgaanse débacle heen gemanoeuvreerd werd.

Vanaf nu beschikt de heer Leterme over een eigen en hoogstpersoonlijke bashing thread, deze namelijk. Mits wat steun van de NV-A hoef ik die slechts tot de 21ste september (dit jaar) bij te werken.

Chipie
15 september 2008, 19:56
Is deze topic ook bedoeld om Vlaanderen belachelijk te maken? ;-)

4x10E6
15 september 2008, 20:23
Is deze topic ook bedoeld om Vlaanderen belachelijk te maken? ;-)

Weet U,

Zolang U de woorden sanseveria, fermette en inburgeringscursus vermijdt zou er geen reden tot bezorgdheid dienaangaande mogen zijn.

Overigens, aangaande uw gebruik van het bijwoord 'ook'. Hoe komt U erbij dat de heer Leterme hier belachelijk gemaakt zou moeten worden. Zorgt de heer Leterme daar dan immers niet hoogstpersoonlijk zelf voor ? Allonzenfants!

Max van Dietschland
15 september 2008, 20:27
Sjonge jonge, hij is nog altijd niet over de val van paars heen. :rofl:

Kallikles
15 september 2008, 20:36
Sjonge jonge, hij is nog altijd niet over de val van paars heen. :rofl:

Misschien, maar hij heeft wel een punt: Leterme & De Crem zetten het leven van onze jongens op het spel om een corrupte regering van drugshandelaars o.l.v. een CIA-agent te steunen...

Chipie
15 september 2008, 20:43
Misschien, maar hij heeft wel een punt: Leterme & De Crem zetten het leven van onze jongens op het spel om een corrupte regering van drugshandelaars o.l.v. een CIA-agent te steunen...
U zou het leger gebruiken om biertenten te laten rechtzetten, zoals Oliebol deed?...

Cyrano
15 september 2008, 21:13
Misschien, maar hij heeft wel een punt: Leterme & De Crem zetten het leven van onze jongens op het spel om een corrupte regering van drugshandelaars o.l.v. een CIA-agent te steunen...

Als je vindt dat België niets te zoeken heeft in echte militaire operaties en in het bijzonder in Afganistan, hef dan het leger (waar participeert GH Luxemburg ?)op en stap uit de NATO.

Die 30.000 militairen kunnen beter in de privee gaan werken en geld opbrengen voor het land dan geld op te stoken. Zij die het niet laten kunnen om de dubbele pree dat zij zich laten inlijven bij een Europees leger zoals de Fransen, Britten of Nederlanders.

Bijkomend voordeel is de ontvetting van Brussel.

De schoofzak
16 september 2008, 10:14
Een F16 kunt ge niet gebruiken om voedsel te droppen.

Ge moet nu niet "schieten" op de mensen die die F16's gebruiken waarvoor ze dienen volgens hun gebruiksaanwijzing. Ge moet "schieten" op degenen die ze aangekocht hebben, en dat is voornamelijk de PS.

Ik vind het ook nogal slappe koffie, om als land te zeggen dat je wel een leger-hospitaal-tent wil gaan opzetten in Afganistan, maar niet "het vuile werk".
(dat is hetzelfde als zeggen aan een boer dat je zijn varkens wel wilt voederen, maar hunne stront opkuisen, dat moet de boer zelf maar doen. Zo'n "salon-boeren", daar moet ik niet van weten.


En voor de rest vraag ik me af of dit onderwerp in de juiste rubriek (politieke krisis) staat.

En nog iets: het onderwerp van de draad weerspiegelt op geen enkel ogenblik de inhoud van de eerste post. Werkt de draadopstarter in de reklame-biznis ? Tenminste daar is liegen toegestaan.

van Maerlant
16 september 2008, 12:16
Misschien, maar hij heeft wel een punt: Leterme & De Crem zetten het leven van onze jongens op het spel om een corrupte regering van drugshandelaars o.l.v. een CIA-agent te steunen...

Dat 'onze jongens' gedoe is gewoon belachelijk. We leven niet in Amerika.

President Johnson, bring our boys back from Southeast Asia, it's an unwinnable war.

:roll:

Max van Dietschland
16 september 2008, 17:51
Misschien, maar hij heeft wel een punt: Leterme & De Crem zetten het leven van onze jongens op het spel om een corrupte regering van drugshandelaars o.l.v. een CIA-agent te steunen...

Ik regeerde vooral op de onderste alinea in het vet en vooral op de poster zelf. Die mens heeft dringend hulp nodig. We zijn al 15 maanden NA 10 juni 2007, die mens is er nog steeds niet over dat zijn extreem progressieve paarse regering gevallen is.

Wat Afghanistan betreft heeft hij inderdaad een punt, maar het is de regering Verhofstadt II, die beslist heeft om deel te nemen aan die verderfelijke NAVO operatie, dat pleit Leterme niet vrij, maar kan ook geenszins de verderfelijke paarse regering vergoeilijken.

4x10E6
16 september 2008, 20:09
Ik regeerde vooral op de onderste alinea in het vet en vooral op de poster zelf. Die mens heeft dringend hulp nodig. We zijn al 15 maanden NA 10 juni 2007, die mens is er nog steeds niet over dat zijn extreem progressieve paarse regering gevallen is.

Wat Afghanistan betreft heeft hij inderdaad een punt, maar het is de regering Verhofstadt II, die beslist heeft om deel te nemen aan die verderfelijke NAVO operatie, dat pleit Leterme niet vrij, maar kan ook geenszins de verderfelijke paarse regering vergoeilijken.


In De Standaard van vandaag staat een interview met Johan Vande Lanotte. De heer Vande Lanotte maakt melding dat hij onpasselijk wordt van de immobiliteit van de regering Leterme. Interessant is het vergelijkende cijfermateriaal dat meegeleverd wordt.

Eurostat rapporteert
- dat de energieprijzen in België met 24,5% verhoogd zijn het voorbije jaar. In Nederland zijn in diezelfde periode de prijzen met 4% gestegen.
- de Belgische inflatie op jaarbasis 4,9% bedraagt. In de Eurozone staat België hiermee op de tweede plaats.

Dit kan tellen na amper 1 jaar goed bestuur. De nostalgie die U mij toedicht naar de "verderfelijke" en "extreem progressieve" paarse regering doet jammer genoeg geen afbreuk aan de lamentabele score die de regering Leterme I neerpoot. "Het is economie, geen neurastenie, stomkop".

bron : www.destandaard.be/briefvandelanotte

Morgen: Het gat van vijf miljard.

4x10E6
16 september 2008, 20:21
Een F16 kunt ge niet gebruiken om voedsel te droppen.

Ge moet nu niet "schieten" op de mensen die die F16's gebruiken waarvoor ze dienen volgens hun gebruiksaanwijzing. Ge moet "schieten" op degenen die ze aangekocht hebben, en dat is voornamelijk de PS.

Ik vind het ook nogal slappe koffie, om als land te zeggen dat je wel een leger-hospitaal-tent wil gaan opzetten in Afganistan, maar niet "het vuile werk".
(dat is hetzelfde als zeggen aan een boer dat je zijn varkens wel wilt voederen, maar hunne stront opkuisen, dat moet de boer zelf maar doen. Zo'n "salon-boeren", daar moet ik niet van weten.


En voor de rest vraag ik me af of dit onderwerp in de juiste rubriek (politieke krisis) staat.

En nog iets: het onderwerp van de draad weerspiegelt op geen enkel ogenblik de inhoud van de eerste post. Werkt de draadopstarter in de reklame-biznis ? Tenminste daar is liegen toegestaan.

Ik zit net zo goed in de reklaam, als deze mythomaan

- 2 miljard euro voor de sociale zekerheid
- splitsing van brussel halle vilvoorde, zonder vlaamse compensaties
- begroting in evenwicht zonder one-shot operaties
- een staatshervorming (ik laat grootmoedig het adjectief 'groot' maar even achterwege)
- bestuur (en ik laat al even grootmoedig het adjectief 'goed' achterwege)

Chipie
16 september 2008, 20:41
Ik zit net zo goed in de reklaam, als deze mythomaan

- 2 miljard euro voor de sociale zekerheid
- splitsing van brussel halle vilvoorde, zonder vlaamse compensaties
- begroting in evenwicht zonder one-shot operaties
- een staatshervorming (ik laat grootmoedig het adjectief 'groot' maar even achterwege)
- bestuur (en ik laat al even grootmoedig het adjectief 'goed' achterwege)

U bent meer een fan van Freya... Boewhaa... :lol:

Kallikles
16 september 2008, 22:11
Wat Afghanistan betreft heeft hij inderdaad een punt, maar het is de regering Verhofstadt II, die beslist heeft om deel te nemen aan die verderfelijke NAVO operatie, dat pleit Leterme niet vrij, maar kan ook geenszins de verderfelijke paarse regering vergoeilijken.

Dat klopt. Maar de vraag is of het met die-hard Atlantici als De Crem niet nog erger aan het worden is...

4x10E6
17 september 2008, 19:27
Weet U,

"Als ze met Peeters' voeten spelen, trek ik de stekker eruit!" liet de heer Leterme zich gisteren ontvallen tijdens de CD&V fractiedagen. Hierna volgde een appreciërend applaus van de fractie.

Taalkundigen en spoedopname dokters zouden in tempore non suspecto al gniffelen bij een dergelijke uitspraak. In tijden van afwezigheid van eender welke vorm van regeren, verkent de heer Leterme hiermee toch wel de grenzen van de geloofwaardigheid. Ter herinnering, de heer Leterme moet zowat de enige Belg zijn die er tot op heden niet in slaagde zijn eigen ontslag procedure rond te krijgen. Nochtans volstaat een eenvoudig aangetekend schrijven. Dreigen om 'de prise de courant eruit te trekken' leidt hoogtens nog tot wat meewarrig hoofdschudden: "Die Ief toch, hij zit al in zijne vooropzeg".

Ik pijnig me ondertussen de harsens over hoe ik met de heer Peeters' voeten zou kunnen spelen. Kwestie van iemand 'es op zijn woord te kunnen pakken.

Morgen: Het goede bestuur bevestigt het vertrouwen in Patrick Dewael, omzeggens misleid door zijn eigen kabinetsmedewerkers.
Overmorgen: Waar houdt het eerste pakket van de staatshervorming zich tegenwoordig schuil?

4x10E6
17 september 2008, 19:44
U bent meer een fan van Freya... Boewhaa... :lol:

Weet U,

Op velerlei vlakken, moet ik deemoedig erkennen mevrouw Van den Bossche te verkiezen boven de heer Wathelet (de jongere). Ieder zijn meug, natuurlijk. Al moet ik toegeven, enigzins verrast te zijn in U, Chipie.

Respect overigens voor de heer Wathelet (de jongere). Hij moet een gat van 5 miljard zien dicht te plamuren. Benieuwd welk "poeier" hij daartoe aanwenden zal.

Voor ik het vergeet, dit stond ook nog op het boodschappenlijstje van de heer Leterme (de omnipotente)
- 2 miljard euro voor de sociale zekerheid
- splitsing van brussel halle vilvoorde, zonder vlaamse compensaties
- begroting in evenwicht zonder one-shot operaties
- een staatshervorming (eender welke)
- bestuur (eender welk)

Chipie
17 september 2008, 22:53
Weet U,

Op velerlei vlakken, moet ik deemoedig erkennen mevrouw Van den Bossche te verkiezen boven de heer Wathelet (de jongere). Ieder zijn meug, natuurlijk. Al moet ik toegeven, enigzins verrast te zijn in U, Chipie.

Respect overigens voor de heer Wathelet (de jongere). Hij moet een gat van 5 miljard zien dicht te plamuren. Benieuwd welk "poeier" hij daartoe aanwenden zal.

Voor ik het vergeet, dit stond ook nog op het boodschappenlijstje van de heer Leterme (de omnipotente)
- 2 miljard euro voor de sociale zekerheid
- splitsing van brussel halle vilvoorde, zonder vlaamse compensaties
- begroting in evenwicht zonder one-shot operaties
- een staatshervorming (eender welke)
- bestuur (eender welk)

Weet U

Toevallig wat Freya en de andere paarsen met ons geld gedaan hebben...
In tijden van ongelooflijke economische groei en ongekende lage intresten dienden ze nog gebouwen te verkopen (of andere eenmalige ingrepen te doen)...

Zouden ze het aangewend hebben om het sociaal weefsel te versterken? :lol:

Weet U

Ik weet dat U dat niet weet... :-D

4x10E6
18 september 2008, 20:11
Weet U

Toevallig wat Freya en de andere paarsen met ons geld gedaan hebben...
In tijden van ongelooflijke economische groei en ongekende lage intresten dienden ze nog gebouwen te verkopen (of andere eenmalige ingrepen te doen)...

Zouden ze het aangewend hebben om het sociaal weefsel te versterken? :lol:

Weet U

Ik weet dat U dat niet weet... :-D


Weet U,


Ik kan begrijpen dat het velen in deze woelige communautaire tijden ontgaat dat we sedert 7 juni 2007 genieten van een ander en - naar ik vernam - goed bestuur, dat daarenboven de verkiezingen introk met de belofte "de begroting in evenwicht te kunnen brengen, zonder op eenmalige maatregelen te moeten terugvallen". Ik stel vast dat dit niet echt lukte in 2008 (De heer Jo - Piske - Vandeurzen ontwikkelde het concept van de "duurzame eenmalige maatregel") en dat een begrotingsevenwicht voor 2009 hoogst onwaarschijnlijk wordt.

Ter uwer stichting. De begroting van 2009, bouwt verder op de begroting en resultaten van 2008. Noch Mevrouw Van den Bossche, noch paars hebben enig uitstaans met deze laatste zaken.

Bespeur ik daar een opstoot van heimwee naar die goeie ouwe tijd waar paars met alle zonden Israëls overladen kon worden?

4x10E6
18 september 2008, 20:37
"Bron DS: Premier Yves Leterme is donderdagavond rond 20 uur aangekomen in het Russische Sotchi. De eerste minister woont er de komende twee dagen een economisch forum bij.

Het vertrek van de premier werd even verstoord door een technisch incident. De Embraer van Defensie die de delegatie naar Sotchi moest brengen, moest vlak na het opstijgen terugkeren naar de luchthaven van Melsbroek door een technisch probleem met de motor."

Weet U,

De heer Letermes presence in de Belgische pers beperkt zich wel heel erg tot bladzijden "kleine nieuwsberichten, ongevallen en annonces". Daarstraks vernam ik nog via Radio 1 dat de heer Leterme vlak voor het slapen wat fictie tot zich placht te nemen (Herman Portocarrero).

Ik meen mij niet te herinneren een standpunt van de heer Leterme gelezen/gehoord/gezien te hebben met betrekking tot de malaise die momenteel doorheen de politie top en het ministerie van binnenlandse zaken raast. Een goed bestuurder delegeert.

Новости!

Chipie
18 september 2008, 21:27
Weet U,


Ik kan begrijpen dat het velen in deze woelige communautaire tijden ontgaat dat we sedert 7 juni 2007 genieten van een ander en - naar ik vernam - goed bestuur, dat daarenboven de verkiezingen introk met de belofte "de begroting in evenwicht te kunnen brengen, zonder op eenmalige maatregelen te moeten terugvallen". Ik stel vast dat dit niet echt lukte in 2008 (De heer Jo - Piske - Vandeurzen ontwikkelde het concept van de "duurzame eenmalige maatregel") en dat een begrotingsevenwicht voor 2009 hoogst onwaarschijnlijk wordt.

Ter uwer stichting. De begroting van 2009, bouwt verder op de begroting en resultaten van 2008. Noch Mevrouw Van den Bossche, noch paars hebben enig uitstaans met deze laatste zaken.

Bespeur ik daar een opstoot van heimwee naar die goeie ouwe tijd waar paars met alle zonden Israëls overladen kon worden?

Weet U

Dat de huidige toestand duizendmaal erger is dan een jaar geleden en dat het derhalve wel iets moeilijker zal zijn om een begroting in evenwicht te krijgen? :-D

Ik ben er haast zeker van dat U op 6 oktober mee zult doen aan de acties van de kortzichtigen... :-)… :-D

4x10E6
19 september 2008, 08:23
Weet U

Dat de huidige toestand duizendmaal erger is dan een jaar geleden en dat het derhalve wel iets moeilijker zal zijn om een begroting in evenwicht te krijgen? :-D

Ik ben er haast zeker van dat U op 6 oktober mee zult doen aan de acties van de kortzichtigen... :-)… :-D


Weet U,


Het gebeurt niet vaak dat de liefhebbers van het huidige beleid, toegeven dat onder dit beleid de toestand 1000 maal verslechterd is. Ik buig deemoedig het hoofd, voor dit vertoon van kortzichtigheid.

Bien heureux de se trouver ensemble, Tsjiepie.

giserke
19 september 2008, 08:41
Weet U,


Ik kan begrijpen dat het velen in deze woelige communautaire tijden ontgaat dat we sedert 7 juni 2007 genieten van een ander en - naar ik vernam - goed bestuur, dat daarenboven de verkiezingen introk met de belofte "de begroting in evenwicht te kunnen brengen, zonder op eenmalige maatregelen te moeten terugvallen". Ik stel vast dat dit niet echt lukte in 2008 (De heer Jo - Piske - Vandeurzen ontwikkelde het concept van de "duurzame eenmalige maatregel") en dat een begrotingsevenwicht voor 2009 hoogst onwaarschijnlijk wordt.

Ter uwer stichting. De begroting van 2009, bouwt verder op de begroting en resultaten van 2008. Noch Mevrouw Van den Bossche, noch paars hebben enig uitstaans met deze laatste zaken.

Bespeur ik daar een opstoot van heimwee naar die goeie ouwe tijd waar paars met alle zonden Israëls overladen kon worden?

Weet U in 99 starte paars/ groen met een vet gespekte kas. De conjunctuur kon niet op.
Weet u dat uw liberale vriendjes ervoor hebben gezorgd dat de volledige energiesector verpatst is aan het buitenland? Dan aan de laatste regering gaan uitsmeren dat de energieprijzen de pan uit swingen.

Vandelala heb ik nooit meer belachelijke prietpraat weten uitslaan dan afgelopen weken.

4x10E6
19 september 2008, 18:03
Weet U in 99 starte paars/ groen met een vet gespekte kas. De conjunctuur kon niet op.
Weet u dat uw liberale vriendjes ervoor hebben gezorgd dat de volledige energiesector verpatst is aan het buitenland? Dan aan de laatste regering gaan uitsmeren dat de energieprijzen de pan uit swingen.

Vandelala heb ik nooit meer belachelijke prietpraat weten uitslaan dan afgelopen weken.

Weet U,

Een ervaringsdeskundige zoals U, rechtgeaarde NV-A'er zijnde, kan het niet anders dan het met eens zijn dat wie dergelijke vrienden heeft, amper nog behoefte heeft aan vijanden.

Heeft U al een parkeerplekje voor zondag gereserveerd aan het ICC? Heeft U beslist of U de stekker erin, dan wel eruit wil?

giserke
19 september 2008, 18:48
Weet U,

Een ervaringsdeskundige zoals U, rechtgeaarde NV-A'er zijnde, kan het niet anders dan het met eens zijn dat wie dergelijke vrienden heeft, amper nog behoefte heeft aan vijanden.

Heeft U al een parkeerplekje voor zondag gereserveerd aan het ICC? Heeft U beslist of U de stekker erin, dan wel eruit wil?

idd, heb al mijn plaatsje gereserveerd aan het ICC.

De problemen lossen we op als ze zich stellen, zou den dikken van Vilvoorde zeggen.

4x10E6
19 september 2008, 19:40
idd, heb al mijn plaatsje gereserveerd aan het ICC.

De problemen lossen we op als ze zich stellen, zou den dikken van Vilvoorde zeggen.

Tiens, en ik maar denken dat hij van 't Stad was.

4x10E6
20 september 2008, 10:25
Weet U,

De heer Leterme verkoos gisteren om nog wat te Sjotsji te loungen. Hij wordt daarom pas deze middag terug verwacht op Melsbroek. Waarna hij spoorslags de heer Didier Reynders moet gaan bolwassen: "Âllo, Didié? .. C'est Ief... Exact, monsieur huit cent mille collines .. pardon ..vôtes".

Uit de De Standaard vernemen we dat de nota van de 3 koninklijke bemiddelaars ongelezen in de heer Letermes binnenzak stak te Sjotsji. Hij had de inhoud immers vooraf doorgesproken met de opstellers ervan en was zich ofwel niet bewust van de heisa die dit veroorzaken zou, of juist wel en verkoos hij om zich aan de gloed van Putin te warmen in de Sjotsjiaanse deemstering.

Die binnenzakken van de heer Letermes raken stilaan vermaard. Na de bijeenkomst van de sociale partners verleden maandag, toverde de heer Leterme in het halogeenlicht van de cameraploegen uit diezelfde binnenzak de messive dat hij 200 miljoen euro veil had aan sociale maatregelen. Een akkefietje dat hij tijdens het overleg vlak daarvoor niet nodig vond te communiceren aan werkgevers en werknemers.

Maandag wordt de heer Leterme te New York verwacht voor topoverleg bij de Verenigde Naties. Laat ons met zijn allen uitbundig de heer Leterme uitwuiven bij zijn vertrek zondagavond uit het avondland. Bye, Ief!

Chipie
20 september 2008, 10:34
Weet U,

De heer Leterme verkoos gisteren om nog wat te Sjotsji te loungen. Hij wordt daarom pas deze middag terug verwacht op Melsbroek. Waarna hij spoorslags de heer Didier Reynders moet gaan bolwassen: "Âllo, Didié? .. C'est Ief... Exact, monsieur huit cent mille collines .. pardon ..vôtes".

Uit de De Standaard vernemen we de nota van de 3 koninklijke bemiddelaars ongelezen in de heer Letermes binnenzak stak. Hij had de inhoud immers vooraf doorgesproken met de opstellers ervan en was zich ofwel niet bewust van de heisa die dit veroorzaken zou, of juist wel en verkoos hij om zich aan de gloed van Putin te warmen in de Sjotsjiaanse deemstering.

Die binnenzakken van de heer Letermes raken stilaan vermaard. Na de bijeenkomst van de sociale partners verleden maandag, toverde de heer Leterme in het halogeenlicht van de cameraploegen uit diezelfde binnenzak de messive dat hij 200 miljoen euro veil had aan sociale maatregelen. Een akkefietje dat hij tijdens het overleg vlak daarvoor niet nodig vond te communiceren aan werkgevers en werknemers.

Maandag wordt de heer Leterme te New York verwacht voor topoverleg bij de Verenigde Naties. Laat ons met zijn allen uitbundig de heer Leterme uitwuiven bij zijn vertrek zondagavond uit het avondland. Bye, Ief!
Hebt U ondertussen al ergens de reden voor uw walging voor Vlaanderen gepost? :-D

4x10E6
20 september 2008, 10:55
Hebt U ondertussen al ergens de reden voor uw walging voor Vlaanderen gepost? :-D

Ik corrigeer net de drukproeven van het eerste deel uit de trilogie "Zachtjes sudderen de sanseverias achter het dubbelglas" uitgegeven bij het Davidsfonds. Er volgt een signeer sessie - achter gewapend glas - op de Antwerpse boekenbeurs.

4x10E6
20 september 2008, 13:44
"Luchtmacht nummer twee" is geland om 14 uur zulu.
Angstig tsjirpen de Blackberries.

4x10E6
20 september 2008, 15:28
Bron: Met dank aan een onbekend forumlid van politics.be.

- 10 juni 2007: 7,7 miljoen “Belgen” brengen hun stem uit
- 11 juni 2007: Guy Verhofstadt geeft zijn nederlaag toe en stelt dat “de kiezer gekozen heeft voor een andere meerderheid”

AFLEVERING EEN
- 15/07/2007: Formateur Yves Leterme gaat voor rooms-blauw
- 23/08/2007: Formateur Yves Leterme levert formatieopdracht in
EINDE AFLEVERING EEN

Intermezzo: optreden van koninklijk verkenner Herman Van Rompuy

AFLEVERING TWEE
- 29/09/2007: Formateur Yves Leterme gaat opnieuw voor rooms-blauw
- 07/11/2007: kamercommissie binnenlandse zaken stemt eenzijdig splitsing BHV
- 01/12/2007: Formateur Yves Leterme geeft opnieuw ontslag
EINDE AFLEVERING TWEE

Intermezzo: optreden van Herman De Croo en Armand De Decker

AFLEVERING DRIE
- 17/12/2007: Formateur Guy Verhofstadt gaat voor een ‘andere meerderheid’
- 20/12/2007: Eerste Minister Guy Verhofstadt stelt zijn vijf-partijen-regering voor
- 20/03/2008: Eerste Minister Yves Leterme legt de eed af bij de Koning met dezelfde vijf-partijen-regering
- 14/07/2008: Eerste Minister Yves Leterme biedt het ontslag van zijn regering aan
EINDE AFLEVERING DRIE

Intermezzo: afgelast wegens gebrek aan artiesten

AFLEVERING VIER
- 17/07/2008: Koning weigert ontslag en stelt drie bemiddelaars aan
- 23/07/2008: Kamer behoudt (meerderheid tegen oppositie) vertrouwen in regering
- 31/08/2008: De NV-A herinnert zich niet meer welke deadline vandaag verstrijkt. Tirol lonkt.
EINDE AFLEVERING VIER

Intermezzo: Premier Leterme zomert op de Olympische spelen. Tia Hellebaut springt desondanks over 2m05.

AFLEVERING VIJF
- 05/09/2008: Kris Peeters heeft een plan. De Vlaamse Regering ook.
- 11/09/2008: Kris Peeters wordt door Open VLD en sp.a de levieten gelezen
- 17/09/2008: De CVP fractie blaast verzamelen.
- 18/09/2008: Fernand Koekelberg en Patrick Dewael blijken blijvertjes te zijn.
- 19/09/2008: Les grands esprits se rencontrent �* Sjotsji. Premier Leterme keuvelt er met Vladimir Putin.
- 19/09/2008: De vier koninklijke bemiddelaars brengen verslag uit. NV-A trekt (op aanbeveling van de politics.be forumleden) de stekker eruit. Didier Reynders eist parallelle onderhandelingen over BHV. CD&V fractie ligt voor pampus. Vlaamse regering wenst dat de Yves Leterme orde op zaken stelt. (ze moesten 'es weten, wat politics.be forumleden reeds lang weten)
- 21/09/2008: 14.00 Yves Leterme landt te Melsbroek vanuit Sjotsji (aanvliegroute 07L).
- 21/09/2008: Het NV-A congresseert in het ICC.
- 22/09/2008: RIP-QUATER Leterme
EINDE AFLEVERING VIJF

Finale: Yves Leterme: "Tijd voor een frisse pint en dan fluitend op naar aflevering ZES".

Hallebarde
20 september 2008, 19:25
Is er nu in gans Vlaanderen nog één levend mens dat gelooft in de capaciteiten van Yveke Leterme als eerste minister ?

En zo ja, kan die uitzondering eens beknopt en realistisch aangeven waarom ?

Het heeft mij altijd geïnteresseerd hoe mensen soms tot de meest onwaarschijnlijke hersenkronkels kunnen komen, en er begot nog in geloven ook.

Allez, De Schoofzak, u misschien ?

4x10E6
20 september 2008, 20:05
Weet U, dat

De heer Leterme is na zijn aankomst uit Sjotsji naar de Waalse feesten te Namen afgereisd. Begin volgende week whizzed hij naar New York.

Tussen al dit city-hoppen door vraagt de heer Leterme aan de menschen : "Dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt (ik neem ondertussen de benen met Air De Crem)" verder meent de heer Leterme "is er nood aan een geloofwaardige staatshervorming".

Op de vraag waar het eerste pakket van de staatshervorming zich tegenwoordig in 's hemelsnaam schuil houdt riposteerde de heer Leterme "dat er afspraken gemaakt moeten worden over een aantal dossiers die België verlammen".

Bron: DS (vandaag)

Max van Dietschland
20 september 2008, 20:26
Er is één partij aan Vlaamse kant die finaal de verantwoordelijkheid draagt van de politieke en economische crisis die wij nu inzitten en dat is Open VLD. Deze verderfelijke partij is de doodgraver van Vlaanderen. Handjes schudden en kort erop messen in de rug steken van de mensen dat is de leuze van die partij. Verraad en bedrog daar bestaat deze partij uit.

Vergeet niet dat die partij sinds 1999 aan de macht is. Ze leverde drie regeringen Verhofstadt, zit sinds 1999 in de Vlaamse regering en heeft ten tijde van paars niets anders gedaan dan toegegeven aan de Franstaligen, hun verantwoordelijkheid ontlopen en een desastreus economisch beleid gevoerd. Van een gezond economische situatie heeft paars een puinhoop gemaakt. De meest walgelijke trucs, wellicht onder invloed van het nog grotere krapuul Noel Slangen, werden gebruikt om de waarheid te verdoezelen. Leterme krijgt dat op zijn bord, samen met het communautaire.

Ik zag deze week Leterme en Poetin samenzitten. Beide leiders hadden goede bedoelingen, wilden goed bestuur en wilden hun staat hervormen. Vladimir Poetin is hierin geslaagd, Yves Leterme niet. Waarom niet ? Niet omdat Leterme zoveel dommer is dan Poetin, maar omdat Leterme veel maar dan ook veel te braaf is voor de toppolitiek. Poetin gaat voor niemand uit de weg. Wie Poetin durft een mes in de rug te steken, zoals de VLD dat constant deed met Leterme, wordt zelf geëlimineerd. En zo hoort het. Wil men echt veranderingen doorvoeren dan moet men keihard durven doorgaan !

Jammer dat Leterme zijn Russische collega niet heeft meegebracht.

Max van Dietschland
20 september 2008, 20:28
Eurostat rapporteert
- dat de energieprijzen in België met 24,5% verhoogd zijn het voorbije jaar. In Nederland zijn in diezelfde periode de prijzen met 4% gestegen.
- de Belgische inflatie op jaarbasis 4,9% bedraagt. In de Eurozone staat België hiermee op de tweede plaats.

Dit kan tellen na amper 1 jaar goed bestuur. De nostalgie die U mij toedicht naar de "verderfelijke" en "extreem progressieve" paarse regering doet jammer genoeg geen afbreuk aan de lamentabele score die de regering Leterme I neerpoot. "Het is economie, geen neurastenie, stomkop".

bron : www.destandaard.be/briefvandelanotte

Morgen: Het gat van vijf miljard.

Het resultaat van 8.5 jaar "goed" paars bestuur.

Max van Dietschland
20 september 2008, 20:30
Voor mij moet die VLD absoluut politiek geëlimineerd worden. Die partij wil niets minder dan de vernietiging van Vlaanderen.

4x10E6
20 september 2008, 20:32
Er is één partij aan Vlaamse kant die finaal de verantwoordelijkheid draagt van de politieke en economische crisis die wij nu inzitten en dat is Open VLD. Deze verderfelijke partij is de doodgraver van Vlaanderen. Handjes schudden en kort erop messen in de rug steken van de mensen dat is de leuze van die partij. Verraad en bedrog daar bestaat deze partij uit.

Vergeet niet dat die partij sinds 1999 aan de macht is. Ze leverde drie regeringen Verhofstadt, zit sinds 1999 in de Vlaamse regering en heeft ten tijde van paars niets anders gedaan dan toegegeven aan de Franstaligen, hun verantwoordelijkheid ontlopen en een desastreus economisch beleid gevoerd. Van een gezond economische situatie heeft paars een puinhoop gemaakt. De meest wagelijke trucs, wellicht onder invloed van het nog grotere krapuul Noel Slangen, werden gebruikt om de waarheid te verdoezelen. Leterme krijgt dat op zijn bord, samen met het communautaire.

Ik zag deze week Leterme en Poetin samenzitten. Beide leiders hadden goede bedoelingen, wilden goed bestuur en wilden hun staat hervormen. Vladimir Poetin is hierin geslaagd, Yves Leterme niet. Waarom niet ? Niet omdat Leterme zoveel dommer is dan Poetin, maar omdat Leterme veel maar dan ook veel te braaf is voor de toppolitiek. Poetin gaat voor niemand uit de weg. Wie Poetin durft een mes in de rug te steken, zoals de VLD dat constant deed met Leterme, wordt zelf geëlimineerd. En zo hoort het. Wil men echt veranderingen doorvoeren dan moet men keihard durven doorgaan !

Jammer dat Leterme zijn Russische collega niet heeft meegebracht.

Weet U,

Bij welk boekingskantoor kan ik U boeken om de "bonte avond" op te luisteren die we jaarlijks organiseren met de socialistische aktie ? Wordt U begeleid door een pianist?

Max van Dietschland
20 september 2008, 20:33
Weet U in 99 starte paars/ groen met een vet gespekte kas. De conjunctuur kon niet op.
Weet u dat uw liberale vriendjes ervoor hebben gezorgd dat de volledige energiesector verpatst is aan het buitenland? Dan aan de laatste regering gaan uitsmeren dat de energieprijzen de pan uit swingen.

Vandelala heb ik nooit meer belachelijke prietpraat weten uitslaan dan afgelopen weken.

Dat is heel juist, maar Leterme en het kartel hebben de fout gemaakt om ten eerste met die verderfelijke partijen in zee te gaan. Op Vlaams niveau kon het cordon doorbroken worden...

Ten tweede is Leterme veel te braaf tov zijn politieke vijanden. Hij laat zich uitlachen en vernederen waar hij zelf bijstaat...

Hopelijk heeft hij in Rusland iets opgestoken, maar ik vrees voor Leterme dat het al veel te laat is.

Chipie
21 september 2008, 00:16
Dat is heel juist, maar Leterme en het kartel hebben de fout gemaakt om ten eerste met die verderfelijke partijen in zee te gaan. Op Vlaams niveau kon het cordon doorbroken worden...

Ten tweede is Leterme veel te braaf tov zijn politieke vijanden. Hij laat zich uitlachen en vernederen waar hij zelf bijstaat...

Hopelijk heeft hij in Rusland iets opgestoken, maar ik vrees voor Leterme dat het al veel te laat is.

Politieke tegenstrevers vergiftigen/gevangen zetten? :oops:
Kranten verbieden? :oops:

Tja, dat is natuurlijk een oplossing... :roll::-)

Hallebarde
21 september 2008, 00:33
Dat is heel juist, maar Leterme en het kartel hebben de fout gemaakt om ten eerste met die verderfelijke partijen in zee te gaan. Op Vlaams niveau kon het cordon doorbroken worden...

Ten tweede is Leterme veel te braaf tov zijn politieke vijanden. Hij laat zich uitlachen en vernederen waar hij zelf bijstaat...
Hopelijk heeft hij in Rusland iets opgestoken, maar ik vrees voor Leterme dat het al veel te laat is.

Dat is het soort braafheid dat eigenlijk domheid heet.

Leterme is in elk geval niet te braaf om zijn 800.000 kiezers flink bij de neus te nemen.

4x10E6
21 september 2008, 19:08
Weet U,

De heer Leterme heeft vandaag niet van zich laten horen - hij neemt zijn verantwoordelijkheid.
Bart Somers roerde daarentegen de grote trom. Open VLD (en ook sp.a) raden de heer Geert Bourgeois aan op te hoepelen uit de Vlaamse regering.
CD&V en NV-A vinden dit een onbegrijpelijke suggestie (met uitzondering van de heer Bert 'borrelnoot' Debrabandere, zittend voorzitter van jong CD&V. Bert vindt dat de stekker er nu maar eindelijk eens uit moet).
De heer De Wever dessavoueert ook de federale regering, met uitzondering natuurlijk van de heer Leterme. De heer De Wever liet verder niet weten hoe hij dit huzarenstukje een geloofwaardige invulling zou kunnen geven.
Het "tjevisme" neemt exponentieel toe. Waar heb ik die spuitbus DDT laatst neergepoot?

Chipie
21 september 2008, 20:56
Weet U,

De heer Leterme heeft vandaag niet van zich laten horen - hij neemt zijn verantwoordelijkheid.
Bart Somers roerde daarentegen de grote trom. Open VLD (en ook sp.a) raden de heer Geert Bourgeois aan op te hoepelen uit de Vlaamse regering.
CD&V en NV-A vinden dit een onbegrijpelijke suggestie (met uitzondering van de heer Bert 'borrelnoot' Debrabandere, zittend voorzitter van jong CD&V. Bert vindt dat de stekker er nu maar eindelijk eens uit moet).
De heer De Wever dessavoueert ook de federale regering, met uitzondering natuurlijk van de heer Leterme. De heer De Wever liet verder niet weten hoe hij dit huzarenstukje een geloofwaardige invulling zou kunnen geven.
Het "tjevisme" neemt exponentieel toe. Waar heb ik die spuitbus DDT laatst neergepoot?

Weet U

Dat ik kerels die niet beseffen dat de Franstaligen het land gegijzeld houden (15 maanden geen mm bewogen naar een redelijke opstelling) kotsbeu ben... :-D

4x10E6
22 september 2008, 21:53
Weet U,

De heer Leterme bevond zich vanavond nog in de ontkenningsfase. Hij geeft het kartel niet op. Trauma patiëten weten dat ook deze fase geruisloos wegebt.

Door omstandigheden is er nu ook geen Vlaamse meerderheid meer in de kamer. De CD&V is ook niet langer de grootste politieke familie in de federale regering. Voor de heer Leterme is het dus tijd voor zijn weerkerende visite aan het Belgische staatshoofd.

Ik heb voor de heer Leterme de routebeschrijving naar het koninklijk paleis toch maar even voor alle zekerheid opgezocht. Een mensch begint zich stilaan af te vragen waartoe de heer Leterme nog wel bij machte is.

Vehicule choisie: la trontinette

a) 0H00 0 m - Continuer sur Wetstraat (N3)
b) 0H01 670 m - Prendre �* gauche la Rue Ducale
c) 0H02 990 m - Continuer sur Park van Brussel
d) 0H04 1 Km - Prendre �* droite la Place des Palais
e) Arrivée

'Es kijken wat morgen brengt, wedden dat er in verantwoordelijkheden gegrossiert zal worden.

Chipie
22 september 2008, 23:05
Weet U

Dat het kartel zal hersteld worden en dat de CD&V uiteindelijk toch uit de regering zal treden... :-D

4x10E6
23 september 2008, 23:03
Weet U,

Toen informateur Guy Verhofstadt (Open VLD) in december vorig jaar even met het idee speelde om een paars noodkabinet zonder Vlaamse meerderheid in het parlement op de been te brengen, zei de heer Leterme : 'Dat zal niet passeren. Dan bevechten we u te land, ter zee en in de lucht, van Opgrimbie tot De Panne.'

Reist de heer Leterme morgen naar De Panne of Opgrimbie in plaats van New York voor een matchke schaduwboksen?

4x10E6
23 september 2008, 23:15
Weet U

Dat het kartel zal hersteld worden en dat de CD&V uiteindelijk toch uit de regering zal treden... :-D

Weet U,

Het is onoverkomelijk dat de heer Leterme er de brui aan zal geven, hij is sinds gisteren tot een vingerpopje van de heer Reynders verworden. Het wordt vermakelijk om te zien tot waar en wanneer de heer Leterme zijn ambt zal laten voorgaan op zijn zelfachting. 7 juni 2009 lijkt mij makkelijk haalbaar voor de heer Leterme.

Jazeker
24 september 2008, 06:17
Weet U,

Het is onoverkomelijk dat de heer Leterme er de brui aan zal geven, hij is sinds gisteren tot een vingerpopje van de heer Reynders verworden. Het wordt vermakelijk om te zien tot waar en wanneer de heer Leterme zijn ambt zal laten voorgaan op zijn zelfachting. 7 juni 2009 lijkt mij makkelijk haalbaar voor de heer Leterme.

Weet u,

Het lijkt me raar dat Ief de geitenhoeder ineens niet een ingoed man is geworden voor jou. Hij heeft immers bollebuik laten schieten en wil nu volop in zee voor vakbond en koning.

Vette Pois(s)on
24 september 2008, 07:06
Ik heb die oppertjeef het voordeel van de twijfel gegund, maar het is ondertussen heel duidelijk geworden dat hij NVA voor zijn kar heeft gespannen om kost wat kost zijn felbegeerde post van eerste minister te zijn en blijven van een apenland.

Jazeker
24 september 2008, 07:10
Ik heb die oppertjeef het voordeel van de twijfel gegund, maar het is ondertussen heel duidelijk geworden dat hij NVA voor zijn kar heeft gespannen om kost wat kost zijn felbegeerde post van eerste minister te zijn en blijven van een apenland.

Het stond in de sterren geschreven. Ik hoop dat BDW zich in de media in de kijker kan blijven houden. Dat zou de N-VA geen windeieren leggen in 2009. Maar ik vrees dat de media nu volop de "Yves de Staatsman" loftrompet gaan spelen.

4x10E6
24 september 2008, 20:02
Weet U,

Wordt het niet hoogdringend tijd om de online petitie www.steunleterme.be terug leven in te blazen?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=94005


"Yves Leterme wordt vandaag via lezersreacties en op webblogs en vooral in de Franstalige pers systematisch gediaboliseerd, hij wordt afgeschilderd als de waarlijke duivel die België aan de rand van de afgrond brengt. Er worden daarbij doemscenario's opgevoerd die geen enkel hout snijden. De bedoeling is om via een tackle op de man ook het programma te kelderen. Het is dan ook nodig dat wij, Vlamingen, een steuntoezegging aan het adres van Yves Leterme betuigen."

Bron (28 augustus 2007) http://nieuwsblad.typepad.com/ieper/2007/08/steun-voor-iepe.html#reacties

Max van Dietschland
24 september 2008, 20:10
Weet U,

Wordt het niet hoogdringend tijd om de online enquête www.steunleterme.be terug leven in te blazen?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=94005

Weet U

dat die steun op dat moment volkomen terecht was. Ik heb Leterme ook voluit gesteund vorig jaar. Het verraad is pas later gekomen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zoiets van de mens Yves Leterme niet verwacht had.

4x10E6
24 september 2008, 20:38
Weet U

dat die steun op dat moment volkomen terecht was. Ik heb Leterme ook voluit gesteund vorig jaar. Het verraad is pas later gekomen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zoiets van de mens Yves Leterme niet verwacht had.

Weet U,

Indien er al sprake is van verraad, zou in de casus "Leterme vs. de mensen" sprake kunnen zijn van verraad met voorbedachten rade?

Bron De Morgen vandaag: "Een spits die niet meer scoort wordt van het veld gehaald", zegt een (CD&V) verkozene. De kritiek klinkt harder dan tot nu toe denkbaar was. "Leterme is van het niveau van de beste lokale politici. Dat weten ook de Franstaligen intussen".

Is dit niet gewoon een geval van lekker ouwerwets kiezerbedrog? Het heeft er alle weg van dat de heer Leterme in de lange en beproefde traditie van de politieke strapatsen waarin de plattelands CVP despoten uitmunten, eenvoudigweg 800.000 'ménschjen' bij hun pietje heeft gehad, heeft en zal hebben. De heer Leterme is immers een man van woord, hij neemt zijn verantwoordelijkheden ernstig niet door aan de zijlijn te gaan staan maar wel door bladzijden om te slaan.

4x10E6
24 september 2008, 21:11
Resultaten peiling vrt nieuws.

Yves Leterme moet ontslag nemen als eerste minister.
eens: 50 procent
oneens: 39 procent

Er moeten zo snel mogelijk nieuwe federale verkiezingen georganiseerd worden.
eens: 52 procent
oneens: 39 procent

Het lijkt erop dat de mensen en de heer Leterme verschillen qua mening over het al dan niet "aan de kant gaan staan" en "het nemen van verantwoordelijkheden".
Hoeveel mensen zullen er aanwezig zijn op het CD&V congres dit weekeinde?

bron : http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/politiek/080924_peiling

De schoofzak
24 september 2008, 22:21
De geitenhoeder heeft zelf altijd gezegd dat hij mensen ontmoette die allemaal zegden: "been stijfhouden hoor, voor één keer moeten die Walen eens geen gelijk krijgen".

Ik herinner me de "Kempense" burgemeesters die ook zo'n boodschap verspreidden.

Ik heb zonet de blog gelezen van de voorzitter van de lokale tsjeven in Knesselare ...


het is te hopen dat op het kongres van zondag a.s. men de leiding van de tsjeven terug met de voeten op de grond kan trekken ...

Stefanie
24 september 2008, 22:53
O.K. zijn tanden zijn misschien wel mooier, maar op politiek vlak is Yves precies de tweelingbroer van Guy Verhofstadt. Die deed ook alles om eerste minister te mogen zijn.

bedanktcdenv
25 september 2008, 01:37
Ief de Tsjeef is niet consequent ; hij heeft zijn verkiezingsbeloftes gebroken. Dat pikken wij niet ; daarom is er een internet-petitie opgestart. U vindt ze op http://www.bedanktcdenv.tk . Mogen wij ook op uw steun rekenen aub ?

Chipie
25 september 2008, 07:22
Weet U,

Indien er al sprake is van verraad, zou in de casus "Leterme vs. de mensen" sprake kunnen zijn van verraad met voorbedachten rade?

Bron De Morgen vandaag: "Een spits die niet meer scoort wordt van het veld gehaald", zegt een (CD&V) verkozene. De kritiek klinkt harder dan tot nu toe denkbaar was. "Leterme is van het niveau van de beste lokale politici. Dat weten ook de Franstaligen intussen".

Is dit niet gewoon een geval van lekker ouwerwets kiezerbedrog? Het heeft er alle weg van dat de heer Leterme in de lange en beproefde traditie van de politieke strapatsen waarin de plattelands CVP despoten uitmunten, eenvoudigweg 800.000 'ménschjen' bij hun pietje heeft gehad, heeft en zal hebben. De heer Leterme is immers een man van woord, hij neemt zijn verantwoordelijkheden ernstig niet door aan de zijlijn te gaan staan maar wel door bladzijden om te slaan.

Weet U

Het verandert natuurlijk als hij er uiteindelijk toch in slaagt om de staat grondig te hervormen, wat met onverantwoorde Franstalige politici niet simpel is... :-D

Weet U wat nog erger is? Een partijvoorzitter die zichzelf gouverneur maakt... Voor zijn leven lang... Levenslang... :-D

djimi
25 september 2008, 09:26
Weet U wat nog erger is? Een partijvoorzitter die zichzelf gouverneur maakt... Voor zijn leven lang... Levenslang... :-D



Weet U,

wat mij daarbij het meest tegen de borst stuit is het feit dat het net die soort partijvoorzitters is die de anti-politiek èn voedsel èn vitaminesupplementen èn nog een extra duwtje in de rug geeft, terwijl het tegelijk die soort partijvoorzitters is die het luidst loopt te jeremiëren over/tegen diezelfde 'anti-politiek'.

Ik vraag me af hoe 'de mensen' dat allemaal maar kunnen blijven slikken. Wat is hun geheim?

Anna List
25 september 2008, 09:30
Yves Leterme is de premier die aan de macht kwam met een uitgesproken Vlaams kiesprogramma

hij is nu de EERSTE Nederlandstalige premier OOIT in Belgie die het aandurft een regering te gaan leiden die GEEN MEERDERHEID HEEFT BIJ DE NEDERLANDSTALIGE parlementsleden (die daar nb al ondervertegenwoordigd zijn)

dit wordt catastrofaal voor CD&V én OVLD ...

HAMC
25 september 2008, 09:45
Weet U,

wat mij daarbij het meest tegen de borst stuit is het feit dat het net die soort partijvoorzitters is die de anti-politiek èn voedsel èn vitaminesupplementen èn nog een extra duwtje in de rug geeft, terwijl het tegelijk die soort partijvoorzitters is die het luidst loopt te jeremiëren over/tegen diezelfde 'anti-politiek'.

Ik vraag me af hoe 'de mensen' dat allemaal maar kunnen blijven slikken. Wat is hun geheim?


Dat is helemaal geen geheim, de slavenmentaliteit.

Ik weet wel, als je ze niet hebt dan begrijp je dat niet.

den ambetantsten
25 september 2008, 09:46
Weet U,

wat mij daarbij het meest tegen de borst stuit is het feit dat het net die soort partijvoorzitters is die de anti-politiek èn voedsel èn vitaminesupplementen èn nog een extra duwtje in de rug geeft, terwijl het tegelijk die soort partijvoorzitters is die het luidst loopt te jeremiëren over/tegen diezelfde 'anti-politiek'.

Ik vraag me af hoe 'de mensen' dat allemaal maar kunnen blijven slikken. Wat is hun geheim?

Het geheim is "de Vlaming", die intellectueel blijkbaar niet in staat is om het kortzichtige en kortstondige eigenbelang weg te cijferen?

Anna List
25 september 2008, 09:48
Het geheim is "de Vlaming", die intellectueel blijkbaar niet in staat is om het kortzichtige en kortstondige eigenbelang weg te cijferen?

dat idd in combinatie natuurlijk met een gewiekst koloniaal systeem om die simpele vlaminkjes tegen elkaar op te zetten om een beetje nep-macht

bedanktcdenv
25 september 2008, 12:48
De website is aangepast, we hadden onvoldoende capaciteit voor het aantal bezoekers. Het loopt storm ! Aan het gastenboek wordt gewerkt ; ondertekenen is momenteel terug mogelijk. http://www.bedanktcdenv.tk

4x10E6
26 september 2008, 17:56
Weet U,

"Ik ben er echt van overtuigd dat er, met de nodige politieke wil, de komende 2 �* 3 maanden al deelakkoorden uit de bus kunnen komen. J'en suis persuadé.", zei de heer Leterme deze namiddag in de bijzondere kamercommissie binnenlandse zaken.

Dat er vandaag 281 banen verdampten bij Bekaert Textiles te Waregem verzinkt in het niet bij de idee dat 'de mensen' weer opgelucht adem halen nu de heer Leterme 'gepersuadeerd' is dat de reeds lang aanslepende zaak van de Plantentuin van Meise via een deelakkoord geregeld zal worden, mits daartoe de nodige politieke wil aanwezig is natuurlijk.

Jan Meuleman
26 september 2008, 19:00
Weet U,

"Ik ben er echt van overtuigd dat er, met de nodige politieke wil, de komende 2 �* 3 maanden al deelakkoorden uit de bus kunnen komen. J'en suis persuadé.", zei de heer Leterme deze namiddag in de bijzondere kamercommissie binnenlandse zaken.

Dat er vandaag 281 banen verdampten bij Bekaert Textiles te Waregem verzinkt in het niet bij de idee dat 'de mensen' weer opgelucht adem halen nu de heer Leterme 'gepersuadeerd' is dat de reeds lang aanslepende zaak van de Plantentuin van Meise via een deelakkoord geregeld zal worden, mits daartoe de nodige politieke wil aanwezig is natuurlijk.

Wie gelooft die man nu nog?

Max van Dietschland
26 september 2008, 19:03
Wie gelooft die man nu nog?

Chipie, enfin denk ik toch ?

Jan Meuleman
26 september 2008, 19:09
Chipie, enfin denk ik toch ?

Ja die denkt dat Leterme zal aftreden.

Ik ben er 100% zeker van dat de CD&V uit de regering treedt...

Als Christelijke partij mag men toch geen zelfmoord plegen...

Chipie
26 september 2008, 19:36
Weet U,

"Ik ben er echt van overtuigd dat er, met de nodige politieke wil, de komende 2 �* 3 maanden al deelakkoorden uit de bus kunnen komen. J'en suis persuadé.", zei de heer Leterme deze namiddag in de bijzondere kamercommissie binnenlandse zaken.

Dat er vandaag 281 banen verdampten bij Bekaert Textiles te Waregem verzinkt in het niet bij de idee dat 'de mensen' weer opgelucht adem halen nu de heer Leterme 'gepersuadeerd' is dat de reeds lang aanslepende zaak van de Plantentuin van Meise via een deelakkoord geregeld zal worden, mits daartoe de nodige politieke wil aanwezig is natuurlijk.
Weet U

Hoeveel banen er in 2001-2002 verdwenen toen de bestuurders dachten te besturen? 10.000? 20.000? 50.000? Hoeveel? ;-)

Weet U

Dat U een incorrect kieken bent als U het verlies van die banen bij Bekaert aan Leterme toeschrijft? :-D

Chipie
26 september 2008, 19:37
Ja die denkt dat Leterme zal aftreden.Eens zal hij aftreden... :-D

Jan Meuleman
26 september 2008, 19:58
Weet U,

"Ik ben er echt van overtuigd dat er, met de nodige politieke wil, de komende 2 �* 3 maanden al deelakkoorden uit de bus kunnen komen. J'en suis persuadé.", zei de heer Leterme deze namiddag in de bijzondere kamercommissie binnenlandse zaken.

Dat er vandaag 281 banen verdampten bij Bekaert Textiles te Waregem verzinkt in het niet bij de idee dat 'de mensen' weer opgelucht adem halen nu de heer Leterme 'gepersuadeerd' is dat de reeds lang aanslepende zaak van de Plantentuin van Meise via een deelakkoord geregeld zal worden, mits daartoe de nodige politieke wil aanwezig is natuurlijk.

De enige wil die aanwezig zal zijn bij de franstaligen is de wil om Brussel uit te breiden, om BHV niet te splitsen, en om de 3 incivieke burgemeesters te benoemen.
Leterme en Peeters zullen deze deelakkoorden wel toestaan.

Jan Meuleman
26 september 2008, 20:31
Eens zal hij aftreden... :-D

De franstaligen zullen wel bepalen wanneer ze de man die niet in een regering zou stappen laten vallen.

4x10E6
26 september 2008, 20:59
Weet U

Hoeveel banen er in 2001-2002 verdwenen toen de bestuurders dachten te besturen? 10.000? 20.000? 50.000? Hoeveel? ;-)

Weet U

Dat U een incorrect kieken bent als U het verlies van die banen bij Bekaert aan Leterme toeschrijft? :-D

Weet U,


"De Belg heeft vandaag 769 euro minder dan de Nederlander en 503 euro minder dan de rest van Europa. Een gevolg van het non-beleid van de voorbije 15 maanden."

Bonr: P.Vanvelthoven in de bijzondere kamercomissie binnenlandse zaken.

Chipie
26 september 2008, 21:04
Weet U,


"De Belg heeft vandaag 769 euro minder dan de Nederlander en 503 euro minder dan de rest van Europa. Een gevolg van het non-beleid van de voorbije 15 maanden."

Bonr: P.Vanvelthoven in de bijzondere kamercomissie binnenlandse zaken.Weet U

Dat dit in Nederland het gevolg is van het centrum rechts beleid (weet U nog hoe paard Freya met de Nederlanders lachte :lol: ) en bij ons van het paars beleid? :-D

Weet U

Dat paars ondanks een nooit gezien economisch groei en ongelooflijk lage intresten saatseigendommen moest verkopen om de begroting te doen kloppen? :lol:

80

Weet U dat de socialisten de sociale zekerheid gingen redden (dixit Stalin Tuback) en weet U dat ze nu niet weten hoe men de pensioenen, die uitgegroeid zijn tot de laagste van de EU - of het zal niet veel schelen - moet blijven betalen?

Vraag het eens aan Van Velthoven... of aan de fils van de Stalin... :-D

4x10E6
26 september 2008, 21:41
Weet U

Dat dit in Nederland het gevolg is van het centrum rechts beleid (weet U nog hoe paard Freya met de Nederlanders lachte :lol: ) en bij ons van het paars beleid? :-D

Weet U

Dat paars ondanks een nooit gezien economisch groei en ongelooflijk lage intresten saatseigendommen moest verkopen om de begroting te doen kloppen? :lol:

80

Weet U dat de socialisten de sociale zekerheid gingen redden (dixit Stalin Tuback) en weet U dat ze nu niet weten hoe men de pensioenen, die uitgegroeid zijn tot de laagste van de EU - of het zal niet veel schelen - moet blijven betalen?

Vraag het eens aan Van Velthoven... of aan de fils van de Stalin... :-D


Weet U,

Ik wil best wel in het kader van deze discussie een eindje meelopen in de gedachte dat Nederlanders beter af ten gevolge het centrum rechts beleid dat er gevoerd wordt. Anders en wat kaler verwoord: Nederlands zijn beter af doordat er ginder een beleid is.

De heer Leterme ontneemt de Belgen echter al anderhalf jaar het privilege enige aanspraak te kunnen maken op welke vorm van beleid dan ook.

Noch paars, noch Freya Van den Bossche, noch Peter Vanvelthoven laat staan Louis Tobback hebben uitstaans met de afwezigheid van beleid gedurende de voorbije 15 maanden. De prestatie van "niet te besturen" komt de heer Leterme en de zelfverklaarde rentmeesters van de CD&V toe.

Chipie
27 september 2008, 08:45
Weet U,

Ik wil best wel in het kader van deze discussie een eindje meelopen in de gedachte dat Nederlanders beter af ten gevolge het centrum rechts beleid dat er gevoerd wordt. Anders en wat kaler verwoord: Nederlands zijn beter af doordat er ginder een beleid is.

De heer Leterme ontneemt de Belgen echter al anderhalf jaar het privilege enige aanspraak te kunnen maken op welke vorm van beleid dan ook.

Noch paars, noch Freya Van den Bossche, noch Peter Vanvelthoven laat staan Louis Tobback hebben uitstaans met de afwezigheid van beleid gedurende de voorbije 15 maanden. De prestatie van "niet te besturen" komt de heer Leterme en de zelfverklaarde rentmeesters van de CD&V toe.werd

En natuurlijk heeft een begroting te maken met het voorafgaand beleid... :roll: :-D

En natuurlijk maakt het een wereld van verschil uit dat men mag/moet regeren tijdens een periode van ongelooflijke groei en lage intresten of met ongelooflijke slechte economische prestaties en vooruitzichten en stijgende intresten... :-D

Dat zal vermoedelijk zelfs Peter Van Velthoven wel weten... Moeilijk zal het dus wel niet zijn...

4x10E6
27 september 2008, 09:51
Maandagochtend 22 september de vergadering van het CD&V-bestuur te Zellik.

“Leterme krijgt er niets uit. De partijgenoten die naast hem ziten, schuiven iets naar voeren op hun stoel om hem aan de blikken van de zaal te onttrekken. De premier is zachtjes aan het wenen. Hij beseft dat zijn politieke project aan gruzelementen ligt. (..) Ook andere CD&V’ers slikken: de tranen van de premier, waren de tranen van de partij zelf”

[Bron De Morgen – 27/09/08 gerapporteerd door een anonieme CD&V’er]


Het tekent de heer Leterme voluit dat hij grient om het lot van zijn eigen politieke project en toekomst. Ware het niet beter om met droge ogen eindelijk eens werk te maken van het verbeteren van het lot van ‘de mensen’?

Chipie
27 september 2008, 18:21
Maandagochtend 22 september de vergadering van het CD&V-bestuur te Zellik.

“Leterme krijgt er niets uit. De partijgenoten die naast hem ziten, schuiven iets naar voeren op hun stoel om hem aan de blikken van de zaal te onttrekken. De premier is zachtjes aan het wenen. Hij beseft dat zijn politieke project aan gruzelementen ligt. (..) Ook andere CD&V’ers slikken: de tranen van de premier, waren de tranen van de partij zelf”




Het tekent de heer Leterme voluit dat hij grient om het lot van zijn eigen politieke project en toekomst. Ware het niet beter om met droge ogen eindelijk eens werk te maken van [B]het verbeteren van het lot van ‘de mensen’?

Iemand die alleszins zorgde voor de verbetering van zijn lot was Steve Stevaert...
Die gebruikte het voorzitterschap van de partaai van de kleine man om zichzelf levenslang gouverneur te maken... :lol:

80

Weet U

Toevallig hoe het met het lot van de andere voorzitters van de partaai van de kleine man is afgelopen?

Zouden die hun lot verbeterd hebben? Denken we aan Louis Tabak, Willy Claes, JVDL, FVDB, Karel Van Miert...

Als die oud-voorzitters nu hun kapitaal eens zouden bijeen leggen zouden die dan Fortis niet kunnen overnemen om alzo de spaarcentjes van de kleine man veilig te stellen?… :-D

4x10E6
27 september 2008, 18:52
http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2008/09/27/nb0927letermeok.jpg

80% van de CD&V leden hebben deze namiddag het vertrouwen geschonken aan de heer Leterme. De heer Leterme : "Ik durf ieder van jullie in de ogen kijken". Een groots staatsman is opgestaan in ons midden.


[Foto Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF27092008_042&ref=nieuwsoverzicht]

4x10E6
28 september 2008, 20:07
Ongetemde Leeuw leverde hier op politics.be vandaag een kort ooggetuigen verslag over het CD&V congres van gisteren.

"Ik stemde tegen als JONG CD&V'er. Het was één groot toneelstuk. In de drie secties werd jong cd&v (de kritische tegenstanders) niet éénmaal aan het woord gelaten, de cd&v senioren daarentegen... (de slaafse meelopers). daarna volgde er een uur nen een kwart speechen van kris peeters, leterme en vandeurzen die gewoon rond de pot draaiden en zeiden wat ze al gedaan hadden met de vlaamse en federale regering (doet dus NIETS terzake) zodat het uiteindelijk deze kwestie werd dat als je leterme zijn speech over de reeds behaalde verwezenlijkingen mooi vindt, je voor stemt. Het was één hypocriet gedoe, allemaal theater. Trouwens, de VVB is daar nog binnengestormd met affiches, één klom op het podium en stond naast marrianne thyssen ("VLAAMS ZELFBESTUUR!", een ander titelde "QUID RESPECT?") De gekleurde VRT-camera draaide daar uiteraard mooi van weg, en wanneer jong cd&v het beu werd en op het podium klom om de micro te pakken werden ze van het podium gesleurd door een gorilla in kostuum. Dan had Thyssen nog het lef om constant bezig te zijn over de 'democratie van de partij', bedankt voor elke mening te geven (ook de kritische zei ze, wtf?) en als toppunt van dit anti-vlaams ondemocratisch scenario begon men dan nog de vlaamse leeuw af te spelen ook! jong cd&v verliet onmiddelijk de zaal..."

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2008/09/27/nb0927letermeok.jpg

[Bron : http://forum.politics.be/showpost.php?p=3714771&postcount=40]
[Foto Bron : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF27092008_042&ref=front]

Svennies
28 september 2008, 20:39
De franstaligen zullen wel bepalen wanneer ze de man die niet in een regering zou stappen laten vallen.

Ach ,dat is een constante in de geschiedenis die U aanhaalt, al decennia lang waren de franstaligen diegenen die écht bepaalden of een regering wel kon aanblijven of niet..
Het was destijds niet voor niets dat Spitaels zijn bijnaam "Dieu" was....

Er bestaat maar één manier om onder die macht der franstaligen uit te geraken,en dat is een onmiddelijke splitsing van dit hele klotelandje...;-)

4x10E6
5 oktober 2008, 07:09
Zo hoort U het ook eens vanuit onbesproken bron: een ingezonden bericht van het kabinet van de toekomstige premier.

"LDD hekelt de aanpak van Leterme. Die heeft volgens hem 'de grootste kans op redding van de groep verspeeld door de gezonde dochters onder de werkelijke waarde van de hand te doen'. Yves Leterme is een slechte curator"


http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF04102008_050

4x10E6
10 oktober 2008, 19:18
Weet U,


De financiële crisis kostte mijn buur en mijzelf de voorbije weken samen ongeveer 20.000 euro. Mijn overbuurman leed een gelijkaardig verlies. Hij vindt het fascinerend dat hij, leefloner par excellence, er toch nog in slaagde een verlies van 10.000 euro te maken. Het heeft er dus alle schijn van dat mijn buur en ik tegen een verlies van van meer dan 20.000 euro aankijken.

Cijfers, sommigen krijgen er niet genoeg van.

"Nog maar 27 procent van de Vlamingen heeft vertrouwen in de federale regering-Leterme, een historisch dieptepunt: 7 procent minder dan bij de vorige peiling en 12 procent minder dan in maart, toen Guy Verhofstadt (Open Vld) nog interim-premier was. Premier Yves Leterme (CD&V) geniet nog slechts het vertrouwen van 43 procent van de Vlamingen. Dat is 5 procent minder dan bij de vorige peiling en maar liefst 27 procent minder dan Guy Verhofstadt in maart."

Bron : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/447271/2008/10/10/Guy-Verhofstadt-blijft-de-populairste.dhtml

Hallebarde
10 oktober 2008, 21:15
De financiële crisis kostte mijn buur en mijzelf de voorbije weken samen ongeveer 20.000 euro. Mijn overbuurman leed een gelijkaardig verlies. Hij vindt het fascinerend dat hij, leefloner par excellence, er toch nog in slaagde een verlies van 10.000 euro te maken. Het heeft er dus alle schijn van dat mijn buur en ik tegen een verlies van van meer dan 20.000 euro aankijken.


Tiens, hebt u nu al kunnen berekenen hoeveel de crisis u de voorbije weken heeft gekost ?

Net nu als, voor wie "beleggen" op de langere termijn bekijkt én bereid is een beetje risico te nemen, er gouden zaakjes te doen zijn ?

Indien u in dat geval verkeert, wil u ons dan evenzeer, als het u belieft, over een paar jaar laten weten hoeveel winst u uiteindelijk aan de huidige financiële crisis heeft overgehouden ?

In ons systeem gaat een verlies van de ene immers niet zomaar in rook op ; het is steeds een winst voor een ander.

4x10E6
11 oktober 2008, 09:07
Tiens, hebt u nu al kunnen berekenen hoeveel de crisis u de voorbije weken heeft gekost ?

Net nu als, voor wie "beleggen" op de langere termijn bekijkt én bereid is een beetje risico te nemen, er gouden zaakjes te doen zijn ?

Indien u in dat geval verkeert, wil u ons dan evenzeer, als het u belieft, over een paar jaar laten weten hoeveel winst u uiteindelijk aan de huidige financiële crisis heeft overgehouden ?

In ons systeem gaat een verlies van de ene immers niet zomaar in rook op ; het is steeds een winst voor een ander.

Weet U,

Het belieft mij inderdaad U te vertellen dat De Tijd schat dat de gemiddelde Belg een verlies 7.300 euro en een doorsneegezin 17.000 euro incasseren zal. Ik hou het eenvoudigheidshalve op 10.000 euro per capita.

Op http://www.tijd.be/nieuws/economie-financien/Crisis_kost_elke_Belg__7.300_euro.8084243-600.art publiceerde De Tijd begin deze maand tekst en beeld bij het sommetje dat ze maakten.

Overigens is die 7.300 euro al ouwbakken nieuws. Uit het interview dat in den Humo verscheen deze week etaleerde het zeer innoverende gezelschap Stefaan Declercq en Eric Van Rompuy al innige vertrouwdheid met deze economische trivia. Afijn, U mag hier wat mij betreft de jarenlange animositeit die er heerst tussen den Humo en hellebaarddragers inroepen als verschonende omstandigheid bij de zalige onwetendheid die verzameld rechts hier alweer - het belieft mij zeer om er dit aan te mogen toevoegen - demonstreert.

Hoezeer U dit ook zal verwonderen, in het huidige neo-kapitalistische/neo-liberale systeem evaporeert geld even makkelijk als er via de ECB van de persen rollen. Voor de mindere economen onder het lezerspubliek op dit forum: niemand wint een sou. Indien dit U wederkerig belieft kan U dan bij gelegenheid klank&beeld verschaffen bij "in ons systeem". Had U een specifieke nog niet in kaart gebrachte avant-Brettonwoodsiaanse economie voor ogen? Zo eentje met stadsgrachten, ophaalbruggen, behellebaarde tollenaars en vooral veel skilden en corporatistische vrienden?

Hallebarde
11 oktober 2008, 12:13
Weet U,

Het belieft mij inderdaad U te vertellen dat De Tijd schat dat de gemiddelde Belg een verlies 7.300 euro en een doorsneegezin 17.000 euro incasseren zal. Ik hou het eenvoudigheidshalve op 10.000 euro per capita.

Op http://www.tijd.be/nieuws/economie-financien/Crisis_kost_elke_Belg__7.300_euro.8084243-600.art publiceerde De Tijd begin deze maand tekst en beeld bij het sommetje dat ze maakten.

Overigens is die 7.300 euro al ouwbakken nieuws. Uit het interview dat in den Humo verscheen deze week etaleerde het zeer innoverende gezelschap Stefaan Declercq en Eric Van Rompuy al innige vertrouwdheid met deze economische trivia. Afijn, U mag hier wat mij betreft de jarenlange animositeit die er heerst tussen den Humo en hellebaarddragers inroepen als verschonende omstandigheid bij de zalige onwetendheid die verzameld rechts hier alweer - het belieft mij zeer om er dit aan te mogen toevoegen - demonstreert.

Hoezeer U dit ook zal verwonderen, in het huidige neo-kapitalistische/neo-liberale systeem evaporeert geld even makkelijk als er via de ECB van de persen rollen. Voor de mindere economen onder het lezerspubliek op dit forum: niemand wint een sou. Indien dit U wederkerig belieft kan U dan bij gelegenheid klank&beeld verschaffen bij "in ons systeem". Had U een specifieke nog niet in kaart gebrachte avant-Brettonwoodsiaanse economie voor ogen? Zo eentje met stadsgrachten, ophaalbruggen, behellebaarde tollenaars en vooral veel skilden en corporatistische vrienden?


Breedsprakerigheid is een mooie zaak, en ze geeft u blijkbaar veel vermaak.

Maar ze verhult, in uw geval, een zalige onwetendheid, die u graag aan anderen toeschrijft.

Ik heb overigens meer vertrouwen in de realiteit dan in wat Humo al dan niet als vaststaande waarheid moge poneren. Maar dat hoeft u en andere betweters niet te beletten geloof te hechten aan het beetje voorgehouden wetenschap dat uw brein vermag.

Eerder dan u klank en beeld te verschaffen omtrent de werking van de beurs en de weerslag ervan op ons economisch systeem, raad ik u aan van eens met iemand te praten die persoonlijke ervaring heeft terzake, en die zo mogelijk voldoende in uw wereldbeeld past opdat u zijn/haar visie zou aanvaarden.

Misschien zult u dan inzien dat uw stelling “niemand wint een sou”, als het om een beurscrash cq. over een financiële crisis gaat, een kinderlijke misvatting is.

Maar laat ook dat u niet beletten van hier omfloerste onzin voor waarheid te verkondigen. Wij gunnen u dat pleziertje graag, en bovendien kunnen we uw opgeblazen grappigheid best pruimen, eigenlijk.

4x10E6
11 oktober 2008, 14:14
Breedsprakerigheid is een mooie zaak, en ze geeft u blijkbaar veel vermaak.

Maar ze verhult, in uw geval, een zalige onwetendheid, die u graag aan anderen toeschrijft.

Ik heb overigens meer vertrouwen in de realiteit dan in wat Humo al dan niet als vaststaande waarheid moge poneren. Maar dat hoeft u en andere betweters niet te beletten geloof te hechten aan het beetje voorgehouden wetenschap dat uw brein vermag.

Eerder dan u klank en beeld te verschaffen omtrent de werking van de beurs en de weerslag ervan op ons economisch systeem, raad ik u aan van eens met iemand te praten die persoonlijke ervaring heeft terzake, en die zo mogelijk voldoende in uw wereldbeeld past opdat u zijn/haar visie zou aanvaarden.

Misschien zult u dan inzien dat uw stelling “niemand wint een sou”, als het om een beurscrash cq. over een financiële crisis gaat, een kinderlijke misvatting is.

Maar laat ook dat u niet beletten van hier omfloerste onzin voor waarheid te verkondigen. Wij gunnen u dat pleziertje graag, en bovendien kunnen we uw opgeblazen grappigheid best pruimen, eigenlijk.

Weet U,

Ik onthou vooral dat U alvast niet de persoon bent die mijn kinderlijke misvattingen over economische aangelegenheden vanuit 'persoonlijke ervaring terzake' bijstellen zal kunnen en dat U zich goed omfloerste breedsprakerige onzin welgevallen laat. U hebt daarmee in mij een nieuw adres van vertrouwen ontdekt, lang nadat U elders via equivalente stijlfiguren een minder onschadelijk discours eigen maakte.

Ik onthou tot slot dat U de these uit De Tijd dat de huidige economische crisis elk van ons 10.000 euro kost niet betwist maar dat U terzelfdertijd oordeelt dat de idee "niemand een sou wint" misgevat zou zijn. Wanneer U dit belieft kan U per kerende het wetenschappelijke beginsel toelichten dat een dergelijke contradictie verklaren kan. Ik durf er mijn volledige beleggingsportfolio onder verwedden dat U alras bij het stichtende epistel van mijn buur, mijn overbuur en mijzelf aanbelanden zal (zie daartoe #81).

Hallebarde
11 oktober 2008, 15:05
Weet U,

Ik onthou vooral dat U alvast niet de persoon bent die mijn kinderlijke misvattingen over economische aangelegenheden vanuit 'persoonlijke ervaring terzake' bijstellen zal kunnen en dat U zich goed omfloerste breedsprakerige onzin welgevallen laat. U hebt daarmee in mij een nieuw adres van vertrouwen ontdekt, lang nadat U elders via equivalente stijlfiguren een minder onschadelijk discours eigen maakte.

Ik onthou tot slot dat U de these uit De Tijd dat de huidige economische crisis elk van ons 10.000 euro kost niet betwist maar dat U terzelfdertijd oordeelt dat de idee "niemand een sou wint" misgevat zou zijn. Wanneer U dit belieft kan U per kerende het wetenschappelijke beginsel toelichten dat een dergelijke contradictie verklaren kan. Ik durf er mijn volledige beleggingsportfolio onder verwedden dat U alras bij het stichtende epistel van mijn buur, mijn overbuur en mijzelf aanbelanden zal (zie daartoe #81).

Ik zou, als ik u was, een beetje oppassen met het verwedden van uw volledige beleggingsportfolio.

Dat zou u heel wat meer verlies kunnen kosten dan dat welke u inmiddels wegens blijkbaar minder doordachte belegging hebt geleden.

4x10E6
11 oktober 2008, 16:00
Ik zou, als ik u was, een beetje oppassen met het verwedden van uw volledige beleggingsportfolio.

Dat zou u heel wat meer verlies kunnen kosten dan dat welke u inmiddels wegens blijkbaar minder doordachte belegging hebt geleden.


Weet U,

Had U de moeite genomen om het De Tijd artikel ter hand te nemen, dan zou U nu toch stilaan moeten weten dat terwijl er 'slechts' 500.000 gedupeerde Belgische Fortis beleggers zijn, de totale Belgische bevolking per hoofd een verlies van duizenden euros lijdt. Voor diegenen onder ons met een populistische penchant: Meer dan tien miljoen belgen belegden niet ondoordacht, zij belegden 'tout court' niet. Desondanks zullen zij wel de kosten van de diverse reddingsoperaties en de geleden verliezen mogen ophoesten.

Aangezien U mij voorzichtigheidshalve waarschuwt mijn portfolio niet in te zetten als onderpand bij een weddenschap, vermoed ik dat U mij voortaan bijtreedt wat betreft het verhaal dat in de buurt en tot ver daarbuiten bij dit alles 'niemand een sou' gewonnen heeft. Het inverse lijkt me zelfs voor een Hellebaarddrager te pervers.

Hallebarde
11 oktober 2008, 17:51
Weet U,

Had U de moeite genomen om het De Tijd artikel ter hand te nemen, dan zou U nu toch stilaan moeten weten dat terwijl er 'slechts' 500.000 gedupeerde Belgische Fortis beleggers zijn, de totale Belgische bevolking per hoofd een verlies van duizenden euros lijdt. Voor diegenen onder ons met een populistische penchant: Meer dan tien miljoen belgen belegden niet ondoordacht, zij belegden 'tout court' niet. Desondanks zullen zij wel de kosten van de diverse reddingsoperaties en de geleden verliezen mogen ophoesten.

Aangezien U mij voorzichtigheidshalve waarschuwt mijn portfolio niet in te zetten als onderpand bij een weddenschap, vermoed ik dat U mij voortaan bijtreedt wat betreft het verhaal dat in de buurt en tot ver daarbuiten bij dit alles 'niemand een sou' gewonnen heeft. Het inverse lijkt me zelfs voor een Hellebaarddrager te pervers.

Ik nam het De Tijd artikel niet ter hand ; ik las het gewoon.

Waar wij het volkomen met elkaar eens zijn, is dat het uiteindelijk de bevolking is die voor de diverse bank-reddingsoperaties zal opdraaien.

Evenzeer beaam ik dat, algemeen gezien, een economische crisis geen financiëel voordeel brengt voor de bevolking, wel integendeel.

Ik had het d�*�*r niet over, natuurlijk, maar over het feit dat er nu - voor wie risico durft nemen, en voor wie "beleggen" op de langere termijn bekijkt, gouden zaakjes te doen zijn op de beurs.

Derhalve : stellen dat u of uw al dan niet figuurlijke buurman op dit ogenblik x euro verloor aan "de crisis", is een gegeven dat slechts een snapshot is van een moment, en geenszins een definitieve toestand, tenzij u en uw buurman het eenvoudigweg d�*�*r bij laten.

Het eenvoudigweg d�*�*r bij laten is overigens uw recht, en als u, zoals ongetwijfeld de meesten, niet behoort tot diegenen die enig risico durven nemen, is het ongetwijfeld dat wat u schikt te doen.

Weet dan dat uw huidig verlies, en dat van veel anderen, op een gegeven moment zal omgezet worden in flinke winst voor zij die voormeld risico wél durven te nemen.

Het principe is poepsimpel : een aandeel dat bijvoorbeeld normaliter 100 waard is, doch vandaag kan gekocht worden �* 20, zal in bepaalde gevallen over afzienbare tijd terug flink in waarde stijgen. Ergo, wie vandaag dat aandeel koopt �* 20, en het over een jaar of wat terug verkoopt �* bijvoorbeeld 40, maakt 100% winst, de kosten even niet meegerekend.

Gegarandeerd is het nooit (anders ware het geen risico, natuurlijk), en het komt er op aan van een juiste inschatting te maken van bedoelde "bepaalde gevallen", wat een talent op zich is.

Kortom, mits het maken van een juiste inschatting, en mits het nemen van passend risico, kunt u momenteel middels het inzetten van uw portfolio over afzienbare tijd véél meer winst maken dan hetgeen "de crisis" u nu kost.

Stellen dat "niemand een sou" wint of kan winnen bij de huidige crisis is derhalve onjuist.

Voor het overige, en terzijde, deel ik uw achterliggende mening dat de huidige Belgische regering er, ook in deze crisistijden, niets behoorlijks van bakt.

Maar dat is dan weer een ander verhaal, en bovendien ben ik er helemaal niet van overtuigd dat de vorige Verhofstadt-regering het beter zou gedaan hebben. En daar bent u het dan weer niet mee eens, neem ik aan.

4x10E6
12 oktober 2008, 18:18
(..)
Kortom, mits het maken van een juiste inschatting, en mits het nemen van passend risico, kunt u momenteel middels het inzetten van uw portfolio over afzienbare tijd véél meer winst maken dan hetgeen "de crisis" u nu kost.
(..)


Euh .. merci .. hou zee! (mits)

4x10E6
13 oktober 2008, 19:07
De beleggersvereniging Dolor dient maandag klacht in tegen premier Yves Leterme in het Fortis-dossier. Volgens Dolor is de regeling die door de regering werd uitgewerkt voor de Fortis-aandeelhouders discriminerend en wordt driekwart van de gedupeerden uitgesloten. Dat zegt voorzitter Hendrik Boonen. De klacht wordt ingediend bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (CGKR).

"Het plan van de regering om een aantal aandeelhouders te laten delen in de mogelijke meerwaarde van de deelname in BNP Paribas sluit 75 procent van de mensen uit", legt Boonen uit. "Hoe zal er worden uitgemaakt wie een goed huisvader is en wie niet? Bovendien moeten de aandeelhouders gekocht hebben voor 1 augustus en moeten ze de aandelen nog in hun bezit hebben. Wie dus als een goed huisvader de aandelen van de hand deed om zijn verliezen te beperken, wordt gestraft." Boonen neemt het ook niet dat de pensioenspaarfondsen zijn uitgesloten van de regeling. (DWM)

bron : http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_chemie_farma/Dolor_met_Fortis-klacht_tegen_Leterme_naar_CGKR.8089683-429.art

4x10E6
16 oktober 2008, 18:55
Weet U,


De Leterme basher, waartoe ik me deemoedig beken, kan even verpozen nu de NV-A van mij de baton overneemt op de fonkelnieuwe website http://www.vanopgrimbietotdepanne.be/.

De rubriek "opmerkelijke uitspraken" bevat uitstekende oneliners om eindejaars partijtjes op te leuken.

“Dat zal niet passeren. Dan bevechten we u te land te zee en in de lucht: van Opgrimbie tot De Panne. Al kost het ons vijf percent. Ga je echt een regering zonder meerderheid vormen? Een regering zonder ons kartel is een regering tegen Vlaanderen. Gij moogt het gaan uitleggen.”

Vlaanderen_onafhankelijk
16 oktober 2008, 19:24
Weet U,


De Leterme basher, waartoe ik me deemoedig beken, kan even verpozen nu de NV-A van mij de baton overneemt op de fonkelnieuwe website http://www.vanopgrimbietotdepanne.be/.

De rubriek "opmerkelijke uitspraken" bevat uitstekende oneliners om eindejaars partijtjes op te leuken.

Pfioew, de theorie dat de N-VA maar een schijnmaneuvre uitvoerde en bij de eerste de beste kans terug met de tsjeven in het bed zou duiken, mag ook opgeborgen worden.

Als ik die website bekijk, is er geen sprake meer van een haar in de boter, maar een regelrechte haardos.

Chipie
16 oktober 2008, 20:48
Spijtig dat N-VA zo dom is geweest om uit het kartel te treden, waardoor ze Vlaamse zaak ernstig heeft geschaad... :-D

Nu zitten ze daar eveneens op de stoep te kakken...
En stinken dat dat doet... :oops: :-D

stab
17 oktober 2008, 06:42
Spijtig dat N-VA zo dom is geweest om uit het kartel te treden, waardoor ze Vlaamse zaak ernstig heeft geschaad... :-D

Nu zitten ze daar eveneens op de stoep te kakken...
En stinken dat dat doet... :oops: :-DGaat u er dan van uit dat zonder n-va , de cd&v de Vlaamse belangen niet gaat kunnen verdedigen?
Als straks - beter mss nu al - de tsjeven Vlaamse uitverkoop houden, gaat dat dan de schuld van de n-va wezen?

Jan Meuleman
17 oktober 2008, 07:57
Leterme is niet alleen de grootste CVP staatsman, zelfs wereldwijd staat hij al tussen de grootsten
http://www.klier.be/uploads/thumbs/379.jpg
Met dank aan Klier.

Max van Dietschland
17 oktober 2008, 18:43
Spijtig dat N-VA zo dom is geweest om uit het kartel te treden, waardoor ze Vlaamse zaak ernstig heeft geschaad... :-D

Nu zitten ze daar eveneens op de stoep te kakken...
En stinken dat dat doet... :oops: :-D

Het is CD&V die flagrant het kartelprogramma heeft verbroken. NVA is de partij die woord heeft gehouden.

Chipie
17 oktober 2008, 19:03
Het is CD&V die flagrant het kartelprogramma heeft verbroken. NVA is de partij die woord heeft gehouden.
Strategie, Max... Strategie... :-D

lomeanor
17 oktober 2008, 19:06
Het is CD&V die flagrant het kartelprogramma heeft verbroken. NVA is de partij die woord heeft gehouden.
Inderdaad. Toen Yves verder wilde gaan zonder splitsing van BHV en zonder ook maar enige garantie voor een staatshervorming had de N-VA groot gelijk om het vertrouwen in de regering op te geven.
CD&V had beter ook woord gehouden. Ze hebben er echter voor gekozen om hun beloftes te breken. Beter waren ze ook uit de regering gestapt. Dan bestond het kartel nog, sterker dan ooit.

Vette Pois(s)on
17 oktober 2008, 19:06
Strategie, Max... Strategie... :-D

Kiezersbedrog Chipie... kiezersbedrog :-)

Chipie
17 oktober 2008, 19:12
Inderdaad. Toen Yves verder wilde gaan zonder splitsing van BHV en zonder ook maar enige garantie voor een staatshervorming had de N-VA groot gelijk om het vertrouwen in de regering op te geven.
CD&V had beter ook woord gehouden. Ze hebben er echter voor gekozen om hun beloftes te breken. Beter waren ze ook uit de regering gestapt. Dan bestond het kartel nog, sterker dan ooit.Had de N-VA het kartel niet doen 'splitsen', dan woog de N-VA nog enorm zwaar... U hebt toch gezien hoe gelukkig de Franstalige partijen waren dat het kartel in rook opging?
U ziet toch hoe vlot De Wever nu wordt behandeld door de VRT?

Nu kunnen ze gaan op de stoep gaan bleiten en roepen op alles wat (niet) beweegt… maar hun macht is weg...

Had het kartel overeind gebleven dan was er gegarandeerd een breed Vlaams front ontstaan... (zelfs waarschijnlijk met een splitsing van de tsjeven)... :-D

Chipie
17 oktober 2008, 19:13
Kiezersbedrog Chipie... kiezersbedrog :-)
:-D

Henri1
17 oktober 2008, 20:16
Zit stevig in het zadel.

Dehaene was veel spannender, die reed op mechanische stieren.

Jazeker
17 oktober 2008, 20:42
:-D

Leterme heeft zijn kiezers inderdaad totaal bedrogen. Je kan nog maar eens afkomen met je verhaaltje van kiezers die kozen voor een partij die aan de zijkant stond die nu op Leterme schelden, maar BDW heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en is er qua inkomen armer van geworden. Yves Leterme niet. En goed werk dat die al deed. Reynders sprak en meteen gingen de goede delen van Fortis naar Frankrijk en Nederland. belgique bleef achter met het stukje dat de rommelkredieten heeft.

Jouw Leterme... daar spuug ik op.

En dan spreek ik nog niet over zijn begroting die meer dan onder verhofstadt bestaat uit eenmalige maatregelen die een zware toekomstige last leggen op de jonge mensen en hun toekomst maar ook over zijn catastrofaal beleid om meteen in te stemmen om alles wat goed werkt in dit land te verkopen aan Frankrijk. We worden toevallig niet uitgezogen door Electrabel, quoi?

Nee... BDW kon niet anders dan die tsjeef niet meer steunen. Hij heeft het te lang gedaan. De gevolgen zijn nu duidelijk. Ik hoop dat je geen erg hebt in belastingen, want die zijn ze nu aan het bijmaken aan honderd per uur terwijl er nog niet wordt gesproken over bezuinigingen.

Chipie... je bent zo vastgeklampt aan de CD&V dat je niet eens merkt dat je eigen liberale ideetjes door de CD&V EN VLD worden verkracht dat het geen naam meer heeft.

Jazeker
17 oktober 2008, 20:43
Zit stevig in het zadel.

Dehaene was veel spannender, die reed op mechanische stieren.

Ja... rijden op mechanische stieren is goed beleid natuurlijk. Al een geluk dat je dit meldt op een politiek forum.

Chipie
18 oktober 2008, 09:28
Leterme heeft zijn kiezers inderdaad totaal bedrogen. Je kan nog maar eens afkomen met je verhaaltje van kiezers die kozen voor een partij die aan de zijkant stond die nu op Leterme schelden, maar BDW heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en is er qua inkomen armer van geworden. Yves Leterme niet. En goed werk dat die al deed. Reynders sprak en meteen gingen de goede delen van Fortis naar Frankrijk en Nederland. belgique bleef achter met het stukje dat de rommelkredieten heeft.

Jouw Leterme... daar spuug ik op.

En dan spreek ik nog niet over zijn begroting die meer dan onder verhofstadt bestaat uit eenmalige maatregelen die een zware toekomstige last leggen op de jonge mensen en hun toekomst maar ook over zijn catastrofaal beleid om meteen in te stemmen om alles wat goed werkt in dit land te verkopen aan Frankrijk. We worden toevallig niet uitgezogen door Electrabel, quoi?

Nee... BDW kon niet anders dan die tsjeef niet meer steunen. Hij heeft het te lang gedaan. De gevolgen zijn nu duidelijk. Ik hoop dat je geen erg hebt in belastingen, want die zijn ze nu aan het bijmaken aan honderd per uur terwijl er nog niet wordt gesproken over bezuinigingen.

Chipie... je bent zo vastgeklampt aan de CD&V dat je niet eens merkt dat je eigen liberale ideetjes door de CD&V EN VLD worden verkracht dat het geen naam meer heeft.

Dat ik verknocht zou zijn aan om het even welke partij… dat is toch een grove inschatting... :-D

Maar ik heb alleszins een andere inschatting van hoe men resultaten bereikt...
Op de stoep staan roepen op alles wat al dan niet beweegt heeft totaal geen (of alleszins weinig) zin… zolang men niet onmisbaar is.

Als U bvb van een leverancier speciale condities wilt bekomen, dan gaat U toch niet na het mislukken van uw eerste pogingen staan roepen 'woekeraar, zeiker, dief... :-D'? En zeker niet als die leverancier U niet nodig heeft...

Ik ben ervan overtuigd - en misschien mag dat nog ;-) - dat de N-VA voor de Vlaamse zaak duizendmaal meer kan kunnen (blijven) doen dan nu... Ze woog immers immens op de CD&V en 'dwong' deze een echte Vlaamse koers te volgen (ondanks de oude knarren)...

De N-VA heeft trouwens bij mij enorm veel verdiensten gehad... Duizendmaal meer dan de partij die momenteel uw voorkeur heeft.. ;-)

Het is mijn mening (hopelijk nog niet verboden ;-) ) dat er een geweldig stevig Vlaamse front zou gevormd geweest zijn indien de N-VA in het kartel gebleven had (+ dat ze 'controle' bleef hebben op de tsjeven)...
80

En wat sommigen (willen) vergeten is dat we momenteel in een ongelooflijk, nooit geziene financiële en economische crisis zitten... wat mensen met verantwoordelijkheid momenteel verplicht een totaal andere koers te volgen dan eerst gepland...

En personen die denken dat momenteel betere begrotingen (zonder belastingverhogingen dan nog :-D ) kunnen opstellen, mogen zich steeds bij Leterme melden... Dit heeft hij zopas gemeld...:-P

80

Volgens mij moet men nu absoluut voorrang geven aan het bedwingen van de voornoemde crisis...
Dat Leterme daarvoor de geknipte persoon is? Ik persoonlijk denk in eer en geweten dat er momenteel niemand het beter zou kunnen (of men zou Verhofstadt moeten terugroepen :-D )...
Wie vindt U momenteel beter?

80

Natuurlijk zijn er mensen/partijen die België om het even voor welke prijs kapot willen... Zelfs al brengt dat een enorme armoede voor zeer veel Vlamingen mee...

Jan Meuleman
18 oktober 2008, 10:31
Ik ben ervan overtuigd - en misschien mag dat nog ;-) - dat de N-VA voor de Vlaamse zaak duizendmaal meer kan kunnen (blijven) doen dan nu... Ze woog immers immens op de CD&V en 'dwong' deze een echte Vlaamse koers te volgen (ondanks de oude knarren)...


Alleen jammer dat de CVP niet wilde meedoen. Leterme zou niet in een regering stappen, maar stapte er wel in. Hij wil er zelfs niet uitstappen.
De schaamte voorbij.

Chipie
18 oktober 2008, 11:17
Alleen jammer dat de CVP niet wilde meedoen. Leterme zou niet in een regering stappen, maar stapte er wel in. Hij wil er zelfs niet uitstappen.
De schaamte voorbij.
Zou U me eens kunnen schetsen in welke toestand we ons momenteel zouden bevinden als Leterme uit de regering was gestapt?

(niet afkomen met http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif geen taks op de vliegreizen... :-D )

lomeanor
18 oktober 2008, 13:45
Zou U me eens kunnen schetsen in welke toestand we ons momenteel zouden bevinden als Leterme uit de regering was gestapt?

(niet afkomen met http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif geen taks op de vliegreizen... :-D )

Indien Leterme zulk een krachtig signaal had gegeven, dan werd er nu serieus onderhandeld over de staatshervorming.

Jan Meuleman
18 oktober 2008, 14:30
Zou U me eens kunnen schetsen in welke toestand we ons momenteel zouden bevinden als Leterme uit de regering was gestapt?

(niet afkomen met http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif geen taks op de vliegreizen... :-D )
Den belgique nog wat dieper in de Waalse mesthoop weggezakt?

Chipie
18 oktober 2008, 16:06
Den belgique nog wat dieper in de Waalse mesthoop weggezakt?
En dat was beter? :oops: :-D ;-)

Jan Meuleman
18 oktober 2008, 18:57
En dat was beter? :oops: :-D ;-)
Voor Leterme un niet.

De schoofzak
18 oktober 2008, 19:07
Ik blijf erbij dat Ief den Tsjief, na het nihilistische verslag van het komische trio, zijn ontslag had moeten geven aan le roi de Laeken,
met de boodschap dat - zoals steeds en overal het geval is - hij als ontslagnemend premier ter beschikking bleef, tot een (liefst franstalige) nieuwe formateur een nieuwe regering op poten zou kunnen gezet krijgen.

Het kartel zou in die nieuwe regering stappen, als er wat meer en konkreter dingen uit het kartelprogramma te voorschijn zou kunnen komen.

Als ontslagnemend premier kon den Tsjief evengoed een begroting opstellen, zeker een van de kwaliteit zoals deze die nu voorligt;
en als ontslagnemend premier kon hij evengoed en even krachtig optreden tegen de bankaire krisis (het enige verschil is dat hij wat vaker naar het parlement zou gemoeten hebben, en daar vb. voor de bankaire krisis een soort van tijdelijk vertrouwen en volmacht, niet meer of niet minder bevoegdheden dan dat hij nu heeft als gewoon premier, te vragen ...)


En ik ben daarbij niet te beroerd om nu reeds te zeggen: mocht den Tsjief met de hulp van de dialoog van de gemeenschappen, er toch in slagen om iets te bereiken dat in de lijn ligt van het kartelprogramma en van de Vlaamse resoluties, om mijn ongelijk toe te geven.
Niet dat ik het verwacht ... helaas !!!

4x10E6
1 november 2008, 08:34
Nadat de heer Leterme met eigen hand de financiële crisis bedwongen heeft, geniet de heer Leterme van een deugddoende herfstvakantie in Oekraïne.

Wat anders te denken bij de daadkracht die de heer Leterme tentoonspreidt inzake de oost-congolese crisis, een crisis waarvan iedereen wist dat die eraan zat te komen en die nu in volle hevigheid over Goma raast. Omzeggens heeft de heer Leterme gisteren met de heer Kabila gebeld : âlloo Laurent? ..comment? ... oh désolé.. Joseph alors...

De heer Leterme moet enigzins verrast geworden zijn door een busongeval met Belgen in Egypte. In weerwil van zijn normale patroon om één dag na te denken over de vorm van de boodschap en luttele seconden over de inhoud, zette hij zowaar vanuit Kiev deze morgen op Radio 1 de krijtlijnen uit van wat heel dicht in de buurt komt van een "bachtendekuups" filosofisch traktaat : “We doen alles wat we kunnen, maar natuurlijk zes mensenlevens herstelt men niet”. De “menschen” in Goma wezen gewaarschuwd.

Uit doorgaans goed geïnformeerde bron onder de kerkspits van Zillebeke verneem ik verder dat de heer Leterme een onverwachts maar verre van incognito bezoek plant aan de Antwerpse boekenbeurs. De heer Leterme wil zijn kredietwaardigheid bij de “menschen” die over enige leesvaardigheid beschikken wat bijspijkeren.

Zaterdag, 1 november: kerkofkerremesse. Alles stil aan het westelijke front.

Chipie
1 november 2008, 18:09
Nadat de heer Leterme met eigen hand de financiële crisis bedwongen heeft, geniet de heer Leterme van een deugddoende herfstvakantie in Oekraïne.

Wat anders te denken bij de daadkracht die de heer Leterme tentoonspreidt inzake de oost-congolese crisis, een crisis waarvan iedereen wist dat die eraan zat te komen en die nu in volle hevigheid over Goma raast. Omzeggens heeft de heer Leterme gisteren met de heer Kabila gebeld : âlloo Laurent? ..comment? ... oh désolé.. Joseph alors...

De heer Leterme moet enigzins verrast geworden zijn door een busongeval met Belgen in Egypte. In weerwil van zijn normale patroon om één dag na te denken over de vorm van de boodschap en luttele seconden over de inhoud, zette hij zowaar vanuit Kiev deze morgen op Radio 1 de krijtlijnen uit van wat heel dicht in de buurt komt van een "bachtendekuups" filosofisch traktaat : “We doen alles wat we kunnen, maar natuurlijk zes mensenlevens herstelt men niet”. De “menschen” in Goma wezen gewaarschuwd.

Uit doorgaans goed geïnformeerde bron onder de kerkspits van Zillebeke verneem ik verder dat de heer Leterme een onverwachts maar verre van incognito bezoek plant aan de Antwerpse boekenbeurs. De heer Leterme wil zijn kredietwaardigheid bij de “menschen” die over enige leesvaardigheid beschikken wat bijspijkeren.

Zaterdag, 1 november: kerkofkerremesse. Alles stil aan het westelijke front.

Hadden de sossen vroeger het agusta geld aan de Congolezen gegeven in plaats van op een steelse manier in hun partaaikas te storten om hun verkiezing te bekostigen, hadden er ginder misschien miljoenen minder doden gevallen..:roll:;-)

4x10E6
1 november 2008, 20:31
Hadden de sossen vroeger het agusta geld aan de Congolezen gegeven in plaats van op een steelse manier in hun partaaikas te storten om hun verkiezing te bekostigen, hadden er ginder misschien miljoenen minder doden gevallen..:roll:;-)

Ach Tsjiepie,

Toen het Augusta schandaal ontvlamde - mijn woordspeling - waren er geen Congolezen maar alleen maar Zaïrezen.
Haalt U niet vaker dooreen wat U denkt te weten met wat U niet kan weten?

Chipie
1 november 2008, 20:44
Ach Tsjiepie,

Toen het Augusta schandaal ontvlamde - mijn woordspeling - waren er geen Congolezen maar alleen maar Zaïrezen.
Haalt U niet vaker dooreen wat U denkt te weten met wat U niet kan weten?
Tja 4x10E6,

Inderdaad, U hebt gelijk ;-) :

http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif Zaïre was de naam van Congo-Kinshasa tussen 27 oktober 1971 en 17 mei 1997 (zie Wiikipedia)
en het Agusta schandaal vond volgens dezelfde bron plaats in 1988.
Lees maar:

http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif Het Agustaschandaal (of de zaak Agusta-Dassault) was een correctionele strafzaak, wegens corruptie bij de aankoop van gevechtshelikopters van het Italiaanse bedrijf Agusta door het Belgisch leger in 1988.

Het onderzoek werd gestart door de onderzoekscel die ook de moord op André Cools onderzocht, dit ten gevolge van een huiszoeking op 13 januari 1993 op de Belgische zetel van Agusta en bij haar lobbyist, Georges Cywie. Het onderzoek leidde tot het ontslag van verschillende vooraanstaande politici. In januari 1994, keurde de Senaat de opheffing van de parlementaire onschendbaarheid van Guy Spitaels en Guy Mathot goed, beiden minister voor de PS in de Waalse regering.

* Frank Vandenbroucke (SP.a), op dat ogenblik minister van buitenlandse zaken in de Federale regering, nam ontslag in maart 1994.
* Willy Claes (SP.a) legde zijn functie als secretaris-generaal van de NAVO neer op 20 oktober 1995.
* Guy Coëme (PS), minister van landsverdediging op het ogenblik van de feiten en vicepremier in 1994, werd ook in verdenking gesteld en moest eveneens aftreden.

De zaak werd behandeld door het Hof van Cassatie, dat bevoegd is voor strafzaken waarin ministers in functie betrokken zijn. Openbaar aanklager was Eliane Liekendael. Het Hof veroordeelde de voornaamste betrokkenen op 23 december 1998. Willy Claes kreeg drie jaar gevangenis voorwaardelijk en vijf jaar verbod om een openbare functie uit te oefenen; Guy Coëme en Guy Spitaels werden veroordeeld tot twee jaar gevangenis voorwaardelijk en ook vijf jaar verbod om een openbare functie uit te oefenen.


Spijtig genoeg staat er niet bij vermeld tot welke poltiiek strekking die politici behoorden...
Misschien weet U dat wel... :lol:

O excuseer... Het staat wel vermeld... http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gifAllemaal socialisgten... :oops: ;-)

Hallebarde
2 november 2008, 13:23
Tja 4x10E6,

Inderdaad, U hebt gelijk ;-) :

http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif Zaïre was de naam van Congo-Kinshasa tussen 27 oktober 1971 en 17 mei 1997 (zie Wiikipedia)
en het Agusta schandaal vond volgens dezelfde bron plaats in 1988.
Lees maar:

http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif Het Agustaschandaal (of de zaak Agusta-Dassault) was een correctionele strafzaak, wegens corruptie bij de aankoop van gevechtshelikopters van het Italiaanse bedrijf Agusta door het Belgisch leger in 1988.

Het onderzoek werd gestart door de onderzoekscel die ook de moord op André Cools onderzocht, dit ten gevolge van een huiszoeking op 13 januari 1993 op de Belgische zetel van Agusta en bij haar lobbyist, Georges Cywie. Het onderzoek leidde tot het ontslag van verschillende vooraanstaande politici. In januari 1994, keurde de Senaat de opheffing van de parlementaire onschendbaarheid van Guy Spitaels en Guy Mathot goed, beiden minister voor de PS in de Waalse regering.

* Frank Vandenbroucke (SP.a), op dat ogenblik minister van buitenlandse zaken in de Federale regering, nam ontslag in maart 1994.
* Willy Claes (SP.a) legde zijn functie als secretaris-generaal van de NAVO neer op 20 oktober 1995.
* Guy Coëme (PS), minister van landsverdediging op het ogenblik van de feiten en vicepremier in 1994, werd ook in verdenking gesteld en moest eveneens aftreden.

De zaak werd behandeld door het Hof van Cassatie, dat bevoegd is voor strafzaken waarin ministers in functie betrokken zijn. Openbaar aanklager was Eliane Liekendael. Het Hof veroordeelde de voornaamste betrokkenen op 23 december 1998. Willy Claes kreeg drie jaar gevangenis voorwaardelijk en vijf jaar verbod om een openbare functie uit te oefenen; Guy Coëme en Guy Spitaels werden veroordeeld tot twee jaar gevangenis voorwaardelijk en ook vijf jaar verbod om een openbare functie uit te oefenen.


Spijtig genoeg staat er niet bij vermeld tot welke poltiiek strekking die politici behoorden...
Misschien weet U dat wel... :lol:

O excuseer... Het staat wel vermeld... http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gifAllemaal socialisgten... :oops: ;-)

U geeft terecht van sajet omtrent het gefoefel van de sossen, Chipie.
Maar zou het kunnen dat u nu even – voor uw eigen gemak – de 9 Atoma-schriftjes van toenmalig CVP-partijsecretaris Delcroix vergeet ?

Chipie
2 november 2008, 13:32
U geeft terecht van sajet omtrent het gefoefel van de sossen, Chipie.
Maar zou het kunnen dat u nu even – voor uw eigen gemak – de 9 Atoma-schriftjes van toenmalig CVP-partijsecretaris Delcroix vergeet ?
Is die daar voor veroordeeld? :-D

Hallebarde
2 november 2008, 14:22
Is die daar voor veroordeeld? :-D

Net zo min als OJ Simpson veroordeeld is voor de moord op zijn vrouw.

Svennies
2 november 2008, 14:29
Hadden de sossen vroeger het agusta geld aan de Congolezen gegeven in plaats van op een steelse manier in hun partaaikas te storten om hun verkiezing te bekostigen, hadden er ginder misschien miljoenen minder doden gevallen..:roll:;-)

Hetzelfde kunnen we helaas van de tjeven zeggen die hun deel van de winst in het obusschandaal destijds nét zo goed in eigen zak staken....

Chipie
2 november 2008, 17:03
Hetzelfde kunnen we helaas van de tjeven zeggen die hun deel van de winst in het obusschandaal destijds nét zo goed in eigen zak staken....
:-D
Waarschijnlijk wel (alhoewel... zijn die veroordeeld? :-D )...

Ik haalde de Agusta zaak maar aan omdat 4x60miljoen de problemen die er momenteel in Oost-Congo heersen in de schoenen van Leterme wil steken... ;-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3779012&postcount=113

4x10E6
2 november 2008, 20:38
:-D
Waarschijnlijk wel (alhoewel... zijn die veroordeeld? :-D )...

Ik haalde de Agusta zaak maar aan omdat 4x60miljoen de problemen die er momenteel in Oost-Congo heersen in de schoenen van Leterme wil steken... ;-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3779012&postcount=113

Waarlijk Tsiepie,


Wat zijn de wegen van querelanten zoals gij der eentje zijt toch doorgrondelijk.

Niet alleen moet U zich in de meest farfeluë bochten wurmen om een onbestaand verband te leggen tussen een humanitaire crisis in het hedendaagse Oost-Congo en het smeergeld dat een italiaans hefschroefvliegtuigbouwer in de vorige eeuw ronddeelde (zie post #117), U claimt ter plekke eigenaarschap van een allerindividueelste versie van het Godwin theoreem: "iedere discussie op politics.be komt onvermijdelijk op de kap van 'de sossen' terecht". Nochtans weet ieder zinnig persoon onderhand dat elke discussie culimineert bij .. de heer Leterme, redder Dexias'.

Voor de rest verzoek ik U in alle amicabiliteit om mij voortaan geen woorden in de mond te leggen. De oorzaak van de huidige oost-congoleese crisis in de heer Leterme schuiven, doet voorgenoemd heerschap ronduit te veel eer aan.

Wat ik beweer is nochtans hondssimpel. Ook in de oost-congoleese materie munt de heer Leterme uit via zijn onderhand welbekende aanpak: wel wetend niets doen, een hoge borst opzetten en onderwijl een competenter persoon de kastanjes uit het vuur laten halen, in dit geval de heer Karel De Gucht, minister van buitenlandse zaken.

De heer Leterme kan het niet, kon het niet en zal het ook nooit kunnen. Aan U om mijn ongelijk inzake de stilaan ontzagwekkende lichtheid van de heer Leterme te bewijzen. Hou aub gehak op de vlamen, Freya, Leonid Brezjnev, sossen tout court, liberalen, de "menschen" en weet ik wat voor ander even irrelevante groupuscule erbuiten. Focus voor één keer op de heer Letermes fenomenale realisaties. Veel sjans.

Svennies
2 november 2008, 20:46
:-D
Waarschijnlijk wel (alhoewel... zijn die veroordeeld? :-D )...



Neen mijn beste chipie,alleen diegenen die destijds het smeergeld tussen die politieke partijen hebben verdeeld zijn veroordeeld....

En al diegenen die dat smeergeld opstreken gingen vrijuit....:cry:

En ik haal hier nu een schandaal aan waarin alle toenmalige politieke partijen van belgie hun zakken hebben gevuld,voordat U gaat zeggen dat ik hier alleen één bepaalde partij vol met tseven aan het bashen ben,zoals U van mij beweerd in een ander draadje met de VS.... ;-)

Chipie
2 november 2008, 21:38
Neen mijn beste chipie,alleen diegenen die destijds het smeergeld tussen die politieke partijen hebben verdeeld zijn veroordeeld....

En al diegenen die dat smeergeld opstreken gingen vrijuit....:cry:

En ik haal hier nu een schandaal aan waarin alle toenmalige politieke partijen van belgie hun zakken hebben gevuld,voordat U gaat zeggen dat ik hier alleen één bepaalde partij vol met tseven aan het bashen ben,zoals U van mij beweerd in een ander draadje met de VS.... ;-)
Heb ik gezegd dat die niet veroordeeld zijn? :-D

De schoofzak
2 november 2008, 22:00
Is die daar voor veroordeeld? :-D

Dat is ergens verloren geraakt in een klein-gevaarlijk-afval-boks.

Chipie
2 november 2008, 22:18
Dat is ergens verloren geraakt in een klein-gevaarlijk-afval-boks.110 kansen op 100.. :-D

Hallebarde
3 november 2008, 00:09
Waarlijk Tsiepie,


Wat zijn de wegen van querelanten zoals gij der eentje zijt toch doorgrondelijk.

Niet alleen moet U zich in de meest farfeluë bochten wurmen om een onbestaand verband te leggen tussen een humanitaire crisis in het hedendaagse Oost-Congo en het smeergeld dat een italiaans hefschroefvliegtuigbouwer in de vorige eeuw ronddeelde (zie post #117), U claimt ter plekke eigenaarschap van een allerindividueelste versie van het Godwin theoreem: "iedere discussie op politics.be komt onvermijdelijk op de kap van 'de sossen' terecht". Nochtans weet ieder zinnig persoon onderhand dat elke discussie culimineert bij .. de heer Leterme, redder Dexias'.

Voor de rest verzoek ik U in alle amicabiliteit om mij voortaan geen woorden in de mond te leggen. De oorzaak van de huidige oost-congoleese crisis in de heer Leterme schuiven, doet voorgenoemd heerschap ronduit te veel eer aan.

Wat ik beweer is nochtans hondssimpel. Ook in de oost-congoleese materie munt de heer Leterme uit via zijn onderhand welbekende aanpak: wel wetend niets doen, een hoge borst opzetten en onderwijl een competenter persoon de kastanjes uit het vuur laten halen, in dit geval de heer Karel De Gucht, minister van buitenlandse zaken.

De heer Leterme kan het niet, kon het niet en zal het ook nooit kunnen. Aan U om mijn ongelijk inzake de stilaan ontzagwekkende lichtheid van de heer Leterme te bewijzen. Hou aub gehak op de vlamen, Freya, Leonid Brezjnev, sossen tout court, liberalen, de "menschen" en weet ik wat voor ander even irrelevante groupuscule erbuiten. Focus voor één keer op de heer Letermes fenomenale realisaties. Veel sjans.

Dat Leterme Yves competentere mensen in het gat kan duwen om probleemkes op te lossen, is de logica zelve, vermits zowat iederéén competenter is dan die jongen zelf.

Hij hoeft daarvoor niet eens terecht bij de echt competente mensen, die vanzelfsprekend niets met de Belgische partijpolitiek te maken willen hebben, want zelfs bij degenen die zo laag gevallen zijn dat zij zich om den brode of voor de glorie in de Belgische politiek een postje diende te verzekeren, zijn er voldoende figuren te vinden die een doorsnee-probleempje kunnen oplossen, zij het steeds op kosten van de gemeenschap als het dan net niet lukt.

Maar misschien leggen we daarmee de vinger op dat ene talent (nou ja) van Yveke : blijkbaar heeft hij inmiddels min of meer begrepen dat hij best anderen oplossingen laat bedenken, omdat hij het zelf niet kan.

Hij heeft daarmee in elk geval een straat voorsprong op zijn onvoorwaardelijke bewonderaars : die hebben dat nog steeds niet gesnapt.

Chipie
3 november 2008, 11:12
Dat Leterme Yves competentere mensen in het gat kan duwen om probleemkes op te lossen, is de logica zelve, vermits zowat iederéén competenter is dan die jongen zelf.

Hij hoeft daarvoor niet eens terecht bij de echt competente mensen, die vanzelfsprekend niets met de Belgische partijpolitiek te maken willen hebben, want zelfs bij degenen die zo laag gevallen zijn dat zij zich om den brode of voor de glorie in de Belgische politiek een postje diende te verzekeren, zijn er voldoende figuren te vinden die een doorsnee-probleempje kunnen oplossen, zij het steeds op kosten van de gemeenschap als het dan net niet lukt.

Maar misschien leggen we daarmee de vinger op dat ene talent (nou ja) van Yveke : blijkbaar heeft hij inmiddels min of meer begrepen dat hij best anderen oplossingen laat bedenken, omdat hij het zelf niet kan.

Hij heeft daarmee in elk geval een straat voorsprong op zijn onvoorwaardelijke bewonderaars : die hebben dat nog steeds niet gesnapt.:-D

En toch zal de staatshervorming er komen... :lol: ;-)

Hallebarde
3 november 2008, 12:11
:-D

En toch zal de staatshervorming er komen... :lol: ;-)

Leterme's trawanten zullen inderdaad wel "ietske" weten te bedenken, dat ze dan "een staatshervorming" zullen noemen. Dat je voortaan op de stembrief het bolleke blauw moet maken in plaats van rood, of zoiets wreed belangrijks.
En de blinde volgelingen zullen daar erg tevreden mee zijn, omdat ze zichzelf zullen wijsmaken dat ze gelijk hadden van in dat Iepers manneke te geloven...

Let wel : een zeer grondige staatshervorming, richting confederalisme, zal er ooit komen. Niet dank zij Leterme, maar ondanks Leterme.
Dat k�*n gewoon niet anders meer.
Of hadden jullie nog niet gemerkt dat het federaal "bestuur" (hmm) nog slechts met haken en ogen aan mekaar hangt ?

Gun
3 november 2008, 12:17
:-D

En toch zal de staatshervorming er komen... :lol: ;-)Daar twijfel ik aan ...

Al ben ik nog steeds de mening toegedaan dat Leterme de capaciteiten bezit om een Top 1ste minister te zijn, ware het niet dat een aantal strekkingen en drukkingsgroepen (de media, de francofonie, Peeters, ...) het hem beletten.

Henri1
3 november 2008, 12:22
Leterme is voor geen meter bekwaam.

Het enige wat hij misschien kan leiden is een bijenkorf.

Ik vrees dat die staatshervorming er idd niet komt.

Leterme zit goed in het zadel en wordt Vorstelijk beloond (letterlijk en figuurlijk).

Chipie
3 november 2008, 13:15
Leterme is voor geen meter bekwaam.

Het enige wat hij misschien kan leiden is een bijenkorf.

Ik vrees dat die staatshervorming er idd niet komt.

Leterme zit goed in het zadel en wordt Vorstelijk beloond (letterlijk en figuurlijk).
Het enige dat U vreest is wellicht dat er wel een staatshervorming komt... :lol:

En het is zoals Gun zegt... hij werd bevochten door de Vlaamse(over de Franstalige zal ik U niet verder moeten inlichten veronderstel ik ... :-D ) media met de VRT op kop (de volledige nieuwsdienst en zelfs de 'spelprogramma's' :-D). Ook De Standaard speelde het belgicistisch spel mee (De Morgen en HLN moet ik niet vermelden omdat die niet buiten hun normale rol van 'Vlamingenhaters' zijn getreden)...
En welke dubbelzinnige rol de VLD - die dan nog door gewezen ex-VU'ers overbemand is - gespeeld heeft dat zal zelfs U opgevallen zijn...
Ook van de stoepkakkers heeft hij niet veel steun mogen ontvangen... :oops:

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand zoveel moeite gedaan om zaken te veranderen http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif in het belang van Vlaanderen... Hij is tot het uiterste gegaan... en heeft moeten vaststellen dat het niet via de normale weg haalbaar is...
Dus nu is het aan de gewesten (en aan hem... maar dan op het achterplan)... :-D

Hij had natuurlijk zich kunnen terugtrekken maar dan werd zijn plaats (en die van zijn partij) gewoon door de SPA+Groen! ingenomen... en dan kon hij zich naast de stoepkakkers parkeren... met 0,0 invloed op de gebeurtenissen... :-D

Spijtig dat het kartel zich uit elkaar heeft laten spelen...

Voil�*… at your service... ;-)

Henri1
3 november 2008, 13:35
Het enige dat U vreest is wellicht dat er wel een staatshervorming komt... :lol:

En het is zoals Gun zegt... hij werd bevochten door de Vlaamse(over de Franstalige zal ik U niet verder moeten inlichten veronderstel ik ... :-D ) media met de VRT op kop (de volledige nieuwsdienst en zelfs de 'spelprogramma's' :-D). Ook De Standaard speelde het belgicistisch spel mee (De Morgen en HLN moet ik niet vermelden omdat die niet buiten hun normale rol van 'Vlamingenhaters' zijn getreden)...
En welke dubbelzinnige rol de VLD - die dan nog door gewezen ex-VU'ers overbemand is - gespeeld heeft dat zal zelfs U opgevallen zijn...
Ook van de stoepkakkers heeft hij niet veel steun mogen ontvangen... :oops:

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand zoveel moeite gedaan om zaken te veranderen http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif in het belang van Vlaanderen... Hij is tot het uiterste gegaan... en heeft moeten vaststellen dat het niet via de normale weg haalbaar is...
Dus nu is het aan de gewesten (en aan hem... maar dan op het achterplan)... :-D

Hij had natuurlijk zich kunnen terugtrekken maar dan werd zijn plaats (en die van zijn partij) gewoon door de SPA+Groen! ingenomen... en dan kon hij zich naast de stoepkakkers parkeren... met 0,0 invloed op de gebeurtenissen... :-D

Spijtig dat het kartel zich uit elkaar heeft laten spelen...

Voil�*… at your service... ;-)

Goeie uitleg, dankjewel.

Henri1

giserke
3 november 2008, 14:14
:-D
Waarschijnlijk wel (alhoewel... zijn die veroordeeld? :-D )...

Ik haalde de Agusta zaak maar aan omdat 4x60miljoen de problemen die er momenteel in Oost-Congo heersen in de schoenen van Leterme wil steken... ;-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3779012&postcount=113

Naar mijn weten heeft Claes nog geen min in lantin gezeten.
'k Dacht, nu gaan ze toch 1 mei int prison moeten vieren, maar kwas er naast... :twisted:

Hallebarde
3 november 2008, 18:29
Het enige dat U vreest is wellicht dat er wel een staatshervorming komt... :lol:

En het is zoals Gun zegt... hij werd bevochten door de Vlaamse(over de Franstalige zal ik U niet verder moeten inlichten veronderstel ik ... :-D ) media met de VRT op kop (de volledige nieuwsdienst en zelfs de 'spelprogramma's' :-D). Ook De Standaard speelde het belgicistisch spel mee (De Morgen en HLN moet ik niet vermelden omdat die niet buiten hun normale rol van 'Vlamingenhaters' zijn getreden)...
En welke dubbelzinnige rol de VLD - die dan nog door gewezen ex-VU'ers overbemand is - gespeeld heeft dat zal zelfs U opgevallen zijn...
Ook van de stoepkakkers heeft hij niet veel steun mogen ontvangen... :oops:

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand zoveel moeite gedaan om zaken te veranderen http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif in het belang van Vlaanderen... Hij is tot het uiterste gegaan... en heeft moeten vaststellen dat het niet via de normale weg haalbaar is...
Dus nu is het aan de gewesten (en aan hem... maar dan op het achterplan)... :-D

Hij had natuurlijk zich kunnen terugtrekken maar dan werd zijn plaats (en die van zijn partij) gewoon door de SPA+Groen! ingenomen... en dan kon hij zich naast de stoepkakkers parkeren... met 0,0 invloed op de gebeurtenissen... :-D

Spijtig dat het kartel zich uit elkaar heeft laten spelen...

Voil�*… at your service... ;-)


Bon, Chipie, u bent een onvoorwaardelijk aanhanger van Leterme, en dat maakt u blind voor elke realiteit. Ach, als u daarmee kunt leven, is het voor mij geen zorg.

Maar hopelijk kunt u aanvaarden dat redelijke mensen die realiteit wél nog zien, en derhalve vaststellen dat u en andere Leterme-volgelingen zich erg grondig vergissen.

Laten we even realistisch zijn :

Het enige dat U vreest is wellicht dat er wel een staatshervorming komt...

Vooreerst valt het op dat jullie het al lang niet meer hebben over een “ingrijpende” staatshervorming, maar louter over “een staatshervorming”. Tja, de minste komma wetswijziging is dus al goed genoeg voor jullie, blijkbaar.

Maar goed : een “staatshervorming”, die naam waardig, en wat die ook moge omvatten, houdt in sé een grondwetswijziging in.

Welnu, de huidige regeringsmeerderheid heeft daarvoor geen voldoende meerderheid in het parlement, en kan dus eenvoudigweg geen grondwetswijziging ter hervorming van de staat stemmen.

Deze regeringsmeerderheid kan dus weliswaar allerhande “akkoorden” maken, bladzijden vullen met hard bevochten “bedoelingen”, de bevolking en zichzelf wijsmaken dat ze wreed hard gewerkt heeft om “de staatshervorming” te realiseren, maar dat alles in de wetenschap dat er in wezen niets kan van terechtkomen.

Kortom, zowel voor diegenen die een staatshervorming vrezen als voor zij die er een wensen : er valt niets te vrezen of te wensen. Deze regeringsmeerderheid “Leterme” kan eenvoudigweg geen staatshervorming verwezenlijken. Simpel, maar dat is de realiteit.

Er op rekenen dat de parlementaire oppositie plots bereid zal zijn van volmondig mee te stemmen en deze “regering” een succes te gunnen, of dat de volgende regeringsmeerderheid nog dezelfde zal zijn als de huidige, en dat deze dan wel het varkentje zal wassen, is niets méér dan zelfbedrog. Forget it.

Leterme werd bevochten in de media, enz…

Och arme, dat manneke…
Alsof Leterme de eerste en/of enige politicus is die kritiek krijgt in de media !

Een politieker met enige persoonlijkheid, en al zéker iemand die zelf en met zijn partijen-kartel na de verkiezingen een dermate incontournabele machtspositie heeft, laat zich niet uit zijn lood slaan door wat de gazetten of de televisie zeggen, nietwaar.

Trouwens, dat er uitgebreide kritiek is op Leterme is niet méér dan normaal : hij heeft zijn kartelpartner, zijn kiezers en de ganse Vlaamse bevolking overduidelijk bedrogen, en voor het overige spreidt hij een dermate ontluisterende onbekwaamheid tentoon, dat het zowat crimineel zou zijn indien zelfs de media daaromtrent doen alsof hun neus bloedt.

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand zoveel moeite gedaan om zaken te veranderen in het belang van Vlaanderen... Hij is tot het uiterste gegaan... en heeft moeten vaststellen dat het niet via de normale weg haalbaar is...

Uw stelling is een typisch geval van blinde idolatrie…
Elke realist zal het als volgt stellen :

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand dermate in een politieke machtspositie verkeerd, waar hij zaken had kunnen veranderen in het belang van Vlaanderen… Hij heeft het volkomen verkeerd aangepakt…en heeft moeten vaststellen dat hij te onbekwaam is om het haalbare te halen…


Hij had natuurlijk zich kunnen terugtrekken maar dan werd zijn plaats (en die van zijn partij) gewoon door de SPA+Groen! ingenomen... en dan kon hij zich naast de stoepkakkers parkeren... met 0,0 invloed op de gebeurtenissen...

Totaal onjuist !

SPA/Spirit + OpenVLD + Groen ! halen in de Kamer slechts 36 van de 88 Vlaamse zetels. Een coalitie SPA/Spirit + OpenVLD + MR + PS + CdH + Ecolo + Groen! haalt in de Kamer weliswaar een meerderheid van 97 zetels op 150, maar die “meerderheid” bestaat dan voor quasi tweederden uit Franstaligen (61 zetels op 97).

Dat Leterme nu reeds een nooit geziene stommiteit begaat door zonder NVA nipt onder de helft van het aantal Vlaamse kamerzetels te komen, en tòch verder te “regeren”, is één zaak.

Maar de door u voorgehouden meerderheid zònder CD&V is gewoon ondenkbaar : nog even afgezien van de totaal verwrongen FR/VL machtsverhoudingen (36 zetels VL en 61 zetels FR), zou de veruit grootste partij in dergelijke coalitie de MR zijn. Vanzelfsprekend zou die de post van eerste minister willen. Eender welke Vlaamse partij die in dergelijke regeringscoalitie zou stappen, pleegt politieke zelfmoord.

Overigens, wat doet u zo licht veronderstellen dat de SPA in voorkomend geval plots wél zo dom zou zijn van aan een coalitie deel te nemen, daar waar ze dat zelfs in de huidige voor hen min of meer risicoloze omstandigheden terecht weigert te doen ?

Spijtig dat het kartel zich uit elkaar heeft laten spelen...

Jaja, en wiens fout is dat, denkt u ? Laat ons duidelijk zijn : Leterme’s fout, natuurlijk.

Chipie
3 november 2008, 19:01
Bon, Chipie, u bent een onvoorwaardelijk aanhanger van Leterme, en dat maakt u blind voor elke realiteit. Ach, als u daarmee kunt leven, is het voor mij geen zorg.

Maar hopelijk kunt u aanvaarden dat redelijke mensen die realiteit wél nog zien, en derhalve vaststellen dat u en andere Leterme-volgelingen zich erg grondig vergissen.

Laten we even realistisch zijn :

Het enige dat U vreest is wellicht dat er wel een staatshervorming komt...

Vooreerst valt het op dat jullie het al lang niet meer hebben over een “ingrijpende” staatshervorming, maar louter over “een staatshervorming”. Tja, de minste komma wetswijziging is dus al goed genoeg voor jullie, blijkbaar.

Maar goed : een “staatshervorming”, die naam waardig, en wat die ook moge omvatten, houdt in sé een grondwetswijziging in.

Welnu, de huidige regeringsmeerderheid heeft daarvoor geen voldoende meerderheid in het parlement, en kan dus eenvoudigweg geen grondwetswijziging ter hervorming van de staat stemmen.

Deze regeringsmeerderheid kan dus weliswaar allerhande “akkoorden” maken, bladzijden vullen met hard bevochten “bedoelingen”, de bevolking en zichzelf wijsmaken dat ze wreed hard gewerkt heeft om “de staatshervorming” te realiseren, maar dat alles in de wetenschap dat er in wezen niets kan van terechtkomen.

Kortom, zowel voor diegenen die een staatshervorming vrezen als voor zij die er een wensen : er valt niets te vrezen of te wensen. Deze regeringsmeerderheid “Leterme” kan eenvoudigweg geen staatshervorming verwezenlijken. Simpel, maar dat is de realiteit.

Er op rekenen dat de parlementaire oppositie plots bereid zal zijn van volmondig mee te stemmen en deze “regering” een succes te gunnen, of dat de volgende regeringsmeerderheid nog dezelfde zal zijn als de huidige, en dat deze dan wel het varkentje zal wassen, is niets méér dan zelfbedrog. Forget it.

Leterme werd bevochten in de media, enz…

Och arme, dat manneke…
Alsof Leterme de eerste en/of enige politicus is die kritiek krijgt in de media !

Een politieker met enige persoonlijkheid, en al zéker iemand die zelf en met zijn partijen-kartel na de verkiezingen een dermate incontournabele machtspositie heeft, laat zich niet uit zijn lood slaan door wat de gazetten of de televisie zeggen, nietwaar.

Trouwens, dat er uitgebreide kritiek is op Leterme is niet méér dan normaal : hij heeft zijn kartelpartner, zijn kiezers en de ganse Vlaamse bevolking overduidelijk bedrogen, en voor het overige spreidt hij een dermate ontluisterende onbekwaamheid tentoon, dat het zowat crimineel zou zijn indien zelfs de media daaromtrent doen alsof hun neus bloedt.

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand zoveel moeite gedaan om zaken te veranderen in het belang van Vlaanderen... Hij is tot het uiterste gegaan... en heeft moeten vaststellen dat het niet via de normale weg haalbaar is...

Uw stelling is een typisch geval van blinde idolatrie…
Elke realist zal het als volgt stellen :

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand dermate in een politieke machtspositie verkeerd, waar hij zaken had kunnen veranderen in het belang van Vlaanderen… Hij heeft het volkomen verkeerd aangepakt…en heeft moeten vaststellen dat hij te onbekwaam is om het haalbare te halen…


Hij had natuurlijk zich kunnen terugtrekken maar dan werd zijn plaats (en die van zijn partij) gewoon door de SPA+Groen! ingenomen... en dan kon hij zich naast de stoepkakkers parkeren... met 0,0 invloed op de gebeurtenissen...

Totaal onjuist !

SPA/Spirit + OpenVLD + Groen ! halen in de Kamer slechts 36 van de 88 Vlaamse zetels. Een coalitie SPA/Spirit + OpenVLD + MR + PS + CdH + Ecolo + Groen! haalt in de Kamer weliswaar een meerderheid van 97 zetels op 150, maar die “meerderheid” bestaat dan voor quasi tweederden uit Franstaligen (61 zetels op 97).

Dat Leterme nu reeds een nooit geziene stommiteit begaat door zonder NVA nipt onder de helft van het aantal Vlaamse kamerzetels te komen, en tòch verder te “regeren”, is één zaak.

Maar de door u voorgehouden meerderheid zònder CD&V is gewoon ondenkbaar : nog even afgezien van de totaal verwrongen FR/VL machtsverhoudingen (36 zetels VL en 61 zetels FR), zou de veruit grootste partij in dergelijke coalitie de MR zijn. Vanzelfsprekend zou die de post van eerste minister willen. Eender welke Vlaamse partij die in dergelijke regeringscoalitie zou stappen, pleegt politieke zelfmoord.

Overigens, wat doet u zo licht veronderstellen dat de SPA in voorkomend geval plots wél zo dom zou zijn van aan een coalitie deel te nemen, daar waar ze dat zelfs in de huidige voor hen min of meer risicoloze omstandigheden terecht weigert te doen ?

Spijtig dat het kartel zich uit elkaar heeft laten spelen...

Jaja, en wiens fout is dat, denkt u ? Laat ons duidelijk zijn : Leterme’s fout, natuurlijk.
'U bent een onvoorwaardelijk aanhanger van Leterme'
Daar zou ik toch nog zo zeker niet van zijn... :-D

Als er tegen de verkiezingen van het volgende jaar geen deftige vooruitzichten op een grondige staatshervorming zijn... zult U die onvoorwaardelijke aanhanger eens leren kennen... 8-)

In kan enkel maar in eer en geweten (en dat verschilt van persoon tot persoon :-D ) vaststellen dat diene mensch zijn uiterste best gedaan heeft (bekwaam of niet)... En ik persoonlijk zou het niet anders gespeeld hebben...

U denkt bovendien toch echt niet dat heel de tsjevenpartij Vlaamsgezind is?
Indien de tsjeven het tot nieuwe verkiezingen zouden hebben laten komen, zou hun partij waarschijnlijk - met heel het accent op 'Vlaanderen' - tot minder dan de helft gekrompen zijn of gesplitst (dus merkelijk veel vlugger dan het land :-D )...

Men had trouwens gewoon een overgangsregering gevormd...zonder Vlaamse meerderheid en zoals gezegd de CD&V van de kaart geblazen… En waar staat de Vlaamse zaak dan? Nutteloos geparkeerden hebben we al genoeg... ;-)

Volgens mij had de N-VA zich nooit zo mogen laten klem rijden... Maar dat is natuurlijk maar mijn gedacht...

En Leterme echt onbekwaam? Ik geloof er geen bal van.. Sympathiek dat is nog iets anders... :-D

Maar nu ik U op mijn monitor heb... http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif Wie vindt U een bekwame politieker, die de macht heeft om zaken ten gunste van Vlaanderen te veranderen?

Chipie
De spitsmuis met het verstand van een kieken... :lol:

Hallebarde
3 november 2008, 19:25
.../...
Maar nu ik U op mijn monitor heb... http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif Wie vindt U een bekwame politieker, die de macht heeft om zaken ten gunste van Vlaanderen te veranderen?

Chipie
De spitsmuis met het verstand van een kieken... :lol:

Bon, we verschillen van mening, da's duidelijk. En dat mag, natuurlijk.

Voor mij bent u daarom nog geen spitsmuis met het verstand van een kieken, hoor. Enkel en alleen al het feit van een mening te hebben, plaatst ons in een totaal andere categorie dan de spitsmuizen én de kiekens...

En nu een eerlijk antwoord op de vraag van één miljoen : Wie vindt U een bekwame politieker, die de macht heeft om zaken ten gunste van Vlaanderen te veranderen?

NIEMAND, om precies te zijn. Ofwel ontbreekt de bekwaamheid, ofwel de macht (of beide). 't Is erg, maar het is niet anders.

4x10E6
7 november 2008, 21:25
Weet U,

Drie weken nadat de heer Leterme een begroting in evenwicht presenteerde, maakt hij schoorvoetend bekend dat de fonkelnieuwe vliegtaks toch niet doorgevoerd zal worden. Dit leidt tot een inkomstenderving van 130 miljoen euro. De heer Leterme verdedigde indertijd de vliegtaks als volgt: "Nederland heeft ook een vliegtaks". Nederland heeft nog steeds een vliegtaks en de Belgische begroting is alleen wat minder in evenwicht dan verwacht.

Het is ook afwachten totdat de heer Leterme komt meedelen dat de groei van 1.2% die ingecalculeerd werd in dezelfde begroting, gereduceerd zal worden tot 0,1%.

Ervaringsdeskundige terzake zijnde, heeft de heer Leterme ondertussen Barack Obama met zijn overwinning gefeliciteerd en tussen neus en lippen om wat begrotingstips gevraagd. Het heeft er daarom alle schijn van dat er een rondje belastingsverhogingen op zijn 'cliquets' aankomt richting des menschens.

4x10E6
13 november 2008, 20:48
Weet U,

De heer Leterme kreeg in de Kamer kritiek naar aanleiding van een uitspraak van Europees commissaris Neelie Kroes. Volgens haar vertelde de premier een leugen door te stellen dat er in het weekend van 28 september niemand op de Europese commissie ter beschikking was om te helpen bij de afhandeling van het Fortis-dossier. De heer Leterme beweerde dit verleden zondag in het Nederlandse TV programme Buitenhof.

De heer Leterme heeft vandaag moeten toegeven dat de europese commissie toch open was op 28 september. Hij beweerde verkeerde informatie ontvangen te hebben van een medewerker.

Vanvelthoven (spa): "Weer iemand anders die van U de schuld krijgt. Dat is keer op keer hetzelfde. U bent verantwoordelijk, niet een medewerker."
Van de Velde (ldd) : "Nu liggen de brokstukken op straat en moeten andere mensen ze oprapen."
Nollet (ecolo) : "Après le temps de menaces, voici maintenant le temps des mensonges. Vous aves gérez ce dossier avec beaucoup d'amateurisme. Les dégats sont immenses."
Annemans (vb) : "Wat heeft U bezielt? Er is geen twijfel mogelijk: U liegt."

De heer Leterme beloofde om met mevrouw Kroes te praten over haar woordgebruik.

meer : http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/politiek/081113_Leterme_Kamer


http://www.photoanon.com/images/b74varlhmc44e251dx0.png

UFSIA
13 november 2008, 21:38
De heer Leterme beloofde om met mevrouw Kroes te praten over haar woordgebruik.
De waarheid ZO direct formuleren zoals mevr. Croes het deed is in dit kutland natuurlijk not done. elkaar indekken, de bevolking voorliegen en "subtiel woordgebruik" is hier - door de volledige politieke kaste - ingeburgerd. Immers nu zit jij in de oppositie en ik noem u geen leugenaar, maar volgende keer zit ik in de regering en zal jij voor mij 't zelfde doen.

Dat is eigen aan een systeem met de hoeveelheid nepotisme die we in België zien. Het is ook eigen aan dit land dat je elkaar als bliksemafleider kan gebruiken. Vlaamse beslissingen steek je in Vlaanderen op de Walen, Waalse politici worden door de Vlamingen toch niet afgestraft in verkiezingen en je hebt een zondebok. Omgekeerd ook natuurlijk. Ander alternatief is het "op Europa" steken.

Leterme dacht hier een slag te slaan : hij kon het steken op een ander.

Leterme snapte het ook niet zo goed vermoed ik : Waarom spreekt die hem nu tegen ? Die gaat daar toch geen stemmen mee verliezen in België ? Dat is toch compleet van de pot gerukt ? DAT is natuurlijk het verschil tussen een normaal land en ons kutland : in een normaal land maak je van liegen en elkaar indekken ten allen koste geen gewoonte.


mvg. sint ignacius

uilenspiegeltje
13 november 2008, 21:54
De grootste belgicistische leugenaar is vermoedelijk Willy Claes wel geweest...

Die heeft oren als teljoren… en toch had hij niets gehoord. LOL

Hallebarde
13 november 2008, 22:22
De grootste belgicistische leugenaar is vermoedelijk Willy Claes wel geweest...

Die heeft oren als teljoren… en toch had hij niets gehoord. LOL

Dat van niet goed genoeg horen kan wel waar zijn, nochtans. Hij hoorde immers blijkbaar ook niet dat zijn muzikale vriend (de ex-coiffeur uit Gent, wiens naam mij steeds ontsnapt) vals zong tijdens een zogenaamd recital.

Anderzijds prezen wij ons bij die (wat mij betreft min of meer verplichte) gelegenheid al gelukkig dat Claes de maat niet zelf voetstoots aangaf.

Hallebarde
13 november 2008, 22:27
......Dat is toch compleet van de pot gerukt ? ......

Mijn reactie is ietwat off topic, maar ik wou toch even zeggen : mooie uitdrukking !

4x10E6
14 november 2008, 22:14
Deze week poogde de heer Leterme wat empathie te sprokkelen bij de kleine belegggers en liet weten dat hij 20.000 euro verloren had aan slechte beleggingen bij CityBank. Hij bleek ook weerom verkeerd ingelicht te zijn, dit keer door zijn beleggingsadviseur (of zijn echtgenote?).

Aangezien de heer Leterme zelf met zijn financiële pappenheimers op straat gooide, vond mevrouw Linda De Wim (vrt) het toegestaan om te informeren naar de stand van zaken van de heer Leterme's beleggingsportefeuille.

Zijn eigen rancuneuze zelf zijnde riposteerde de heer Leterme : "U die invloed uitoefent op beurskoersen, mevrouw De Wim, door de informatie die U vestrekt, waar heeft U uw beleggingen in gedaan?"

Hierop volgt een spervuur van gekissebis, waarna de volgende finale kwam:
De Win: "Ik ben geen premier"
De heer Leterme : "Nee, 'tuurlijk niet." (pauze) "Goed ik ga nu antwoorden in de Senaat."

Wij hebben er het raden naar waarop de heer Leterme antwoorden moest, vermoedelijk op een andere .. vraag.


geniet mee via http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/mediatheek/1.416038

uilenspiegeltje
14 november 2008, 22:31
Deze week poogde de heer Leterme wat empathie te sprokkelen bij de kleine belegggers en liet weten dat hij 20.000 euro verloren had aan slechte beleggingen bij CityBank. Hij bleek ook weerom verkeerd ingelicht te zijn, dit keer door zijn beleggingsadviseur (of echtgenote?).

Aangezien de heer Leterme zelf met zijn financiële pappenheimers op straat gooide, vond mevrouw Linda De Wim (vrt) het toegestaan om te informeren naar de stand van zaken van de heer Leterme's beleggingsportefeuille.

Zijn eigen rancuneuze zelf zijnde riposteerde de heer Leterme : "U die invloed uitoefent op beurskoersen, mevrouw De Wim, door de informatie die U vestrekt, waar heeft U uw beleggingen in gedaan?"

Hierop volgt een spervuur van gekissebis, waarna de volgende finale kwam:
De Win: "Ik ben geen premier"
De heer Leterme : "Nee, 'tuurlijk niet. Goed ik ga nu antwoorden in de Senaat"


geniet mee via http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/mediatheek/1.416038
Sommigen zouden beter de belachelijkheid van bepaalde 'journalisten' in vraag stellen.

******

Het ergste is dat die naar het schijnt nog betaald worden ook.

4x10E6
14 november 2008, 22:36
Sommigen zouden beter de belachelijkheid van bepaalde 'journalisten' in vraag stellen.

Weet U,

De journalistieke waarde van dit fragment is inderdaad nihil. Ik zou er haast willen aan toevoegen: spijtig genoeg zoals de meeste interventies van mevrouw Linda De Win.

Het fragment mag dan wel geen nieuwswaarde hebben, het zit echter tsjokvol andere kwaliteiten. Wat een onvermoede inkijk biedt dit clipje in de psyche van het heerschap Leterme. Kijk en geniet, Uilenspiegeltje. Immers wat baten kaars en bril als ..

UFSIA
14 november 2008, 23:56
Weet U,

De journalistieke waarde van dit fragment is inderdaad nihil. Ik zou er haast willen aan toevoegen: spijtig genoeg zoals de meeste interventies van mevrouw Linda De Win.

Het fragment mag dan wel geen nieuwswaarde hebben, het zit echter tsjokvol andere kwaliteiten. Wat een onvermoede inkijk biedt dit clipje in de psyche van het heerschap Leterme. Kijk en geniet, Uilenspiegeltje. Immers wat baten kaars en bril als ..een deposito op een rekening is volgens Leterme een belegging ?

Wil dit zeggen dat de "veilige spaarcenten" van de mensen toch niet zo veilig zijn als ze ons willen laten geloven ?


mvg. sint ignacius

Hallebarde
22 november 2008, 20:57
Na rake kritiek van het Rekenhof, weet deskundige Leterme ons fier als een gieter te melden dat de pas ineengeknutselde begroting voor volgend jaar zal moeten “bijgestuurd” worden.

En hij gooit er andermaal nog een leugentje bovenop : “Bij de opmaak van de begroting in september werd rekening gehouden met de gegevens die er op dat moment waren.”

Jaja.

Intussen bloklettert La Libre Belgique « Les caisses de l’Etat sont vides ». Allez, wie had d�*t ooit kunnen denken, zeg.

Kortom, ze zijn daar wreed goed bezig, de huidige « regering ».

Allez, waar zitten ze, de Leterme-fans. Laat maar komen, jongens : “Hij kan er niets aan doen”, “Het is de fout van Verhofstadt”, “Elders is het nog erger”, enzovoort, enzovoort.

Kom me niet vertellen dat Yveke Leterme, na al dat moois, geen fans meer heeft, hé !

uilenspiegeltje
22 november 2008, 21:58
Het is echt onbegrijpelijk dat hij geen begroting in evenwicht zal kunnen afleveren...

Paars kon dat toch met een groei van nauwelijks 3%... Waarom zou hij dat dan niet kunnen... nu we met een ongelooflijke financiële crisis zitten en met de grootste economische crisis sinds mensenheugenis?...

Hallebarde
23 november 2008, 00:43
Het is echt onbegrijpelijk dat hij geen begroting in evenwicht zal kunnen afleveren...

Paars kon dat toch met een groei van nauwelijks 3%... Waarom zou hij dat dan niet kunnen... nu we met een ongelooflijke financiële crisis zitten en met de grootste economische crisis sinds mensenheugenis?...

Dat was dan de eerste fan met een verhaal "Hij kan er niets aan doen".

Allez, de volgende, alstublieft.

Zorg voor een beetje diversiteit in jullie excuushistories, hé mannen. En vergeet niet uit te leggen waarom jullie Yveke zonodig over alles en nog wat meent te moeten liegen.

De schoofzak
23 november 2008, 10:33
Als (als) de federale regering zou vallen, en als (als) er in juni dan ook federale verkiezingen zouden komen,
dan zou het een mooie wedstrijd zijn: wie behaalt de meeste stemmen: Verafstoot (verrader van Vlamingen en verkoper van eigendommen die hij terug moet huren) of Leterme (verrader van Vlamingen en een gat in zijn begroting)?

Voorspellingen daarover doe ik niet, en voorspellingen van anderen lees ik niet; het zijn toch maar projekties van hetgeen men zelf graag heeft dat zou gebeuren.

4x10E6
23 november 2008, 18:32
Dat was dan de eerste fan met een verhaal "Hij kan er niets aan doen".

Allez, de volgende, alstublieft.

Zorg voor een beetje diversiteit in jullie excuushistories, hé mannen. En vergeet niet uit te leggen waarom jullie Yveke zonodig over alles en nog wat meent te moeten liegen.

Bôf, wat van het volgende excuus te denken? "Melchior Walthelet Jr. is verantwoordelijk voor de begroting". Ik verwed er mijn collectie Tertio's op dat dit excuus vroeg of laat de kop opsteken zal.

uilenspiegeltje
23 november 2008, 19:26
Bôf, wat van het volgende excuus te denken? "Melchior Walthelet Jr. is verantwoordelijk voor de begroting". Ik verwed er mijn collectie Tertio's op dat dit excuus vroeg of laat de kop opsteken zal.En is dat dan niet zo?
Of zou hij niet meer verstand hebben dan juffrouw Freya?

Svennies
23 november 2008, 19:51
Sommigen zouden beter de belachelijkheid van bepaalde 'journalisten' in vraag stellen.

******

Het ergste is dat die naar het schijnt nog betaald worden ook.


Verdienen journalisten in dit apenland dan meer dan politiekers.....8O

Als U het journalistieke niveau al beneden alle peil vindt,zullen we maar best zwijgen over het politieke niveau zeker....;-)

4x10E6
23 november 2008, 20:34
En is dat dan niet zo?
Of zou hij niet meer verstand hebben dan juffrouw Freya?

Wat betreft uw eerste vraag : neen.

Aangaande uw tweede vraag. Doe dit iets terzake? Vast staat wel dat minister Freya Vanden Bossche haar koers uitzette onafhankelijk van premier Verhofstadt, terwijl staatssecretaris Wathelet Jr. gepiloteert wordt door Yves Leterme, voorlopig nog premier. Ik verwed er mijn collectie Kerk&Leven onder dat juist dank zij de bekommernissen van de heer Leterme de begroting 2009 zwalpt. éen woord, één percentage, één bedrag en één familienaam : vliegtuigtaks, 2,4% groei, 800.000.000 euro van de gewesten en Cliquet.

uilenspiegeltje
23 november 2008, 20:42
Wat betreft uw eerste vraag : neen.

Aangaande uw tweede vraag. Doe dit iets terzake? Vast staat wel dat minister Freya Vanden Bossche haar koers uitzette onafhankelijk van premier Verhofstadt, terwijl staatssecretaris Wathelet Jr. gepiloteert wordt door Yves Leterme, voorlopig nog premier. Ik verwed er mijn collectie Kerk&Leven onder dat juist dank zij de bekommernissen van de heer Leterme de begroting 2009 zwalpt. éen woord, één percentage en één bedrag : vliegtuigtaks, 2,4% en 800.000.000.
Zullen er wereldwijd niet enorm veel begrotingen zijn/komen die niet (zullen) zwalpen?

Onder paars zwalpten de onder de verantwoordelijkheid van spa opgestelde begrotingen naar het schijnt 7 op de 8 keer… en dit niettegenstaande een nooit geziene economische groei.

Hallebarde
23 november 2008, 23:57
Zullen er wereldwijd niet enorm veel begrotingen zijn/komen die niet (zullen) zwalpen?

Onder paars zwalpten de onder de verantwoordelijkheid van spa opgestelde begrotingen naar het schijnt 7 op de 8 keer… en dit niettegenstaande een nooit geziene economische groei.

Een klein minuutje, Uilenspiegeltje.

U w�*s al aan beurt met een "Hij kan er niets aan doen"-verhaal.

En nu in één klap nog een "Fout van Verhofstadt" en "Elders is het erger"- excuusje ?

Da's een beetje van het goede te veel, nietwaar. Waar moeten de twee andere Leterme-fans nu nog mee voor de dag komen ?

uilenspiegeltje
24 november 2008, 13:18
Een klein minuutje, Uilenspiegeltje.

U w�*s al aan beurt met een "Hij kan er niets aan doen"-verhaal.

En nu in één klap nog een "Fout van Verhofstadt" en "Elders is het erger"- excuusje ?

Da's een beetje van het goede te veel, nietwaar. Waar moeten de twee andere Leterme-fans nu nog mee voor de dag komen ?

Die krijgen nu idd een onmogelijke opdracht...

Sukkelaar13
24 november 2008, 14:16
Bôf, wat van het volgende excuus te denken? "Melchior Walthelet Jr. is verantwoordelijk voor de begroting". Ik verwed er mijn collectie Tertio's op dat dit excuus vroeg of laat de kop opsteken zal.

Ik vind het erg voor je collectie Tertio's:-)

4x10E6
2 december 2008, 20:09
Het vergaat de heer Leterme goed. Fast forward in de http://www.dumpert.nl/mediabase/318481/87813049/de_crem_pleit_voor_afschaffen_blogs.html naar het frame op 05:33 minuten (Bron : Dumpert / GeenStijl ). De heer Leterme lacht er smakelijk met het feit dat een Nederlandse blogster haar C4 kreeg. Om het premierschap te kunnen verzilveren verpatste de heer Leterme zijn laatste restje ethiek. Wat een blijk van staatsmanschap te kunnen lachen en honen met andermans malchance.
Ik denk dat ik mijn abonnement op Tertio maar eens opzeggen moet.

uilenspiegeltje
2 december 2008, 20:47
Waarschijnlijk heeft de sp.a tegenwoordig meer katholieke of gelovige kiezers dan de de tsjeven.

Het is dan vermoedelijk niet meer dan logisch dat de socialisten Leterme en de CD&V in zo'n kwaad mogelijk daglicht willen plaatsen… Ze hebben er immers alle belang bij om zich heiliger dan de paus voor te doen.


--------------------------------

De Sp.a... de partij van en voor gelovigen...

4x10E6
2 december 2008, 20:58
Waarschijnlijk heeft de sp.a tegenwoordig meer katholieke of gelovige kiezers dan de de tsjeven.

Het is dan vermoedelijk niet meer dan logisch dat de socialisten Leterme en de CD&V in zo'n kwaad mogelijk daglicht willen plaatsen… Ze hebben er immers alle belang bij om zich heiliger dan de paus voor te doen.


--------------------------------

De Sp.a... de partij van en voor gelovigen...


Wat schort er aan het feit dat de leden van deze of gene partij zich tot één of andere religie bekennen?
Het omgekeerde gaat ook op. Naar verluidt behoorde de heer Ratzinger ook ooit tot een politiek getint groupuscule. Hem ging het alvast voor de wind.
Heeft U wel eens vaker last van oprispende nulliteiten, zoals bovenstaande?

4x10E6
17 december 2008, 19:38
Mijn oprechte excuses aan de leden van dit forum. De heer Leterme heeft vandaag één van zijn verkiezingsbeloftes gerealiseerd: een grote staatshervorming.
Sinds deze namiddag weten we dat de rechterlijke en politieke macht voortaan hand in hand gaan.
Dank U, Yves!

Seg schat
17 december 2008, 19:53
Mijn oprechte excuses aan de leden van dit forum. De heer Leterme heeft vandaag één van zijn verkiezingsbeloftes gerealiseerd: een grote staatshervorming.
Sinds deze namiddag weten we dat de rechterlijke en politieke macht voortaan hand in hand gaan.
Dank U, Yves!
Volgens sommigen heeft paars dat al eerder bewezen met de blokkenzaak...

Max van Dietschland
17 december 2008, 19:58
Mijn oprechte excuses aan de leden van dit forum. De heer Leterme heeft vandaag één van zijn verkiezingsbeloftes gerealiseerd: een grote staatshervorming.
Sinds deze namiddag weten we dat de rechterlijke en politieke macht voortaan hand in hand gaan.
Dank U, Yves!

Leterme is erin geslaagd openbaar te maken wat al jaren gangbaar is. Het grootste deel van de topmagistraten en de Belgische toppolitici maken deel uit van een sekte, de loge. Wie daar niet toe behoort zoals Schuurmans en Leterme betaalt het gelag...

Zonder daarmee te stellen dat Leterme geen fouten heeft gemaakt, want dat heeft hij wel gedaan. Maar de paarse dreiging is weer groter dan ooit, tot wellicht uw groot plezier.

solidarnosc
17 december 2008, 20:16
Leterme is erin geslaagd openbaar te maken wat al jaren gangbaar is. Het grootste deel van de topmagistraten en de Belgische toppolitici maken deel uit van een sekte, de loge. Wie daar niet toe behoort zoals Schuurmans en Leterme betaalt het gelag...

Zonder daarmee te stellen dat Leterme geen fouten heeft gemaakt, want dat heeft hij wel gedaan. Maar de paarse dreiging is weer groter dan ooit, tot wellicht uw groot plezier.


Ik ben geen fan van Leterme maar de scheinheilige hypocrisie waarmee de liberalen en anders-socialisten van de SP.a de scheiding der machten prediken doet inderdaad pijn aan de ogen. Nu het is niet moelijk de scheiding der machten te prediken als ge al op voorhand weet dat ze in uw zak zitten.

As such heb ik niet zo'n probleem dat rechters een bepaalde kleur of overtuigingen hebben (want hebben we dat niet allemaal) zolang daar openheid over bestaat. Het feit dat twee rechters tot totaal verschillende uitspraken komen op basis van dezelfde argumenten kan toch niet anders dan rechters een verschillende visie hebben. Wie zegt trouwens dat die andere rechters niet beïnvloed zijn bijvoorbeeld door (grote) aandeelhouders. Wie weet zijn ze zelf één van de honderdduizenden aandeelhouders van Fortis. Enfin het is een discussie die zo oud is als het recht en rechtspraak maar om nu Leterme af te schieten omdat één iemand van zijn kabinet een telefoontje heeft gedaan. Vind ik zwaar erover. Het heeft meer te maken volgens mij met de verkiezingen en de aversie tegenover de "tsjeven" bij de paarse maffia dan met verontwoordiging over de schending van de scheiding der machten.

Nu anderzijds kan wel afvragen of Leterme een patent heeft op kemels in ons land. Dat de man fouten maakt is niet zo erg maar de lulligheid ervan zal hem wellicht de das omdoen. Het probleem voor de CD&V is dat nu twee van hun kopstukken in de federale regering op een lullige manier voor het blok staan.

Ik acht de kans groot dat de CD&V er de brui zullen aangeven nu ze een "sitting duck" geworden zijn en er geen perspectief is op een staatshervorming en kiezen voor de vlucht vooruit op de manier waarop Vlaamse partijen zo graag hun problemen oplossen. nml. Kiezen voor de communautaire confrontatie. Probleem is alleen dat er minstens 3 partijen zijn aan Vlaamse kant die veel geloofwaardiger zijn en SP.a en VLD gewoon de CD&V zullen volgen.

Misschien is dit ook de kans voor Guy om zijn politieke comback te maken. De man heeft nog geen woord gezegd sinds Leterme het van hem overnam en nu als lijkt Leterme's cariere voorbij.

Andy
17 december 2008, 20:31
Wat mij nog het meest stoort is de uitslag van de poll die vrt organiseerde op haar site:


Vindt u dat Yves Leterme ontslag moet nemen als premier, nu uit een brief blijkt dat er contact is geweest tussen zijn kabinet en de magistraten die betrokken zijn bij het Fortis-dossier?
aantal stemmen: 1588
Ja992 (62%)
Nee596 (38%)


Blijkbaar tilt een deel van de bevolking niet al te zwaar aan dit soort inbreuken... :?

@solidarnosc: wat de 'lulligheid' van Letermes fouten betreft, daar verschil ik toch wel met jou van mening. Troepen naar Afghanistan sturen, een mediageniek spelletje liggen te spelen onder het mom 'communautaire onderhandelingen', en het lef niet hebben om te breken met enkele neoliberale principes (gebrek aan klimaatbeleid, belastingverlagingen,migratiebeleid...) in dit land... nog tot daar aan toe. Maar contact hebben met rechters in een dossier als dit, dat gaat er ver over.

Andy
17 december 2008, 21:49
Leterme is erin geslaagd openbaar te maken wat al jaren gangbaar is. Het grootste deel van de topmagistraten en de Belgische toppolitici maken deel uit van een sekte, de loge. Wie daar niet toe behoort zoals Schuurmans en Leterme betaalt het gelag...

Zonder daarmee te stellen dat Leterme geen fouten heeft gemaakt, want dat heeft hij wel gedaan. Maar de paarse dreiging is weer groter dan ooit, tot wellicht uw groot plezier.

Blijkbaar ziet u in de 'paarse dreiging' een groter gevaar dan in de (verdere) aantasting van de rechtstaat?

4x10E6
17 december 2008, 22:04
Leterme is erin geslaagd openbaar te maken wat al jaren gangbaar is. Het grootste deel van de topmagistraten en de Belgische toppolitici maken deel uit van een sekte, de loge. Wie daar niet toe behoort zoals Schuurmans en Leterme betaalt het gelag...

Zonder daarmee te stellen dat Leterme geen fouten heeft gemaakt, want dat heeft hij wel gedaan. Maar de paarse dreiging is weer groter dan ooit, tot wellicht uw groot plezier.

Gôh, de heer Leterme, immer tuk op zichzelf in het zonnetje te plaatsen, zal er waarschijnlijk nooit mee uitpakken dat hij "slaagde" in het openbaar maken wat gangbaar is inzake scheiding van rechterlijke en politieke machten; evenmin als zou ik ooit toegeven plezier vinden in de "dreiging" van paars. De eerlijkheid gebiedt me wel om toe te geven dat ik in een deuk lag ten gevolge de stratosferische knulligheid die de heer Leterme vandaag andermaal tentoonspreidde. Toppunt: de heer Leterme die op zijn Blackberry een compromiterend bericht voorleest. Ik ga de heer Letermes strapatsen erg missen straks.

lollysticky
17 december 2008, 23:35
ik denk dat hij ondertussen rijp genoeg is (lees: genoeg gelogen/bedrogen/niks deftig uitgevoerd zoals al de andere ministers van staat) om 'minister van staat' te worden hierna :-D

Hallebarde
18 december 2008, 00:27
Na het lezen van de brief van Leterme aan Vandeurzen kan men niet anders dan vaststellen dat deze méér vragen oproept dan hij beantwoordt, en het gaat daarbij overigens niet om onbelangrijke doordeweekse vraagjes.

Zo onder andere :

• Met betrekking tot de procedure voor de Rechtbank van Koophandel

1. Waarom is er, wijl de procedure loopt, op welkdanige wijze contact met, cq. overleg tussen, de Substituut van de Procureur des Konings Dhaeyer en het Kabinet van Leterme, als daar “verder niets mee wordt gedaan” ?

2. Heeft kabinetschef Hans D’Hondt zijn minister Leterme hieromtrent ingelicht ? Zo neen, waarom niet, en zo ja, wanneer, hoe, en in welke mate, en welke was de reactie van Leterme desbetreffend ?

• Met betrekking tot de procedure voor het Hof van Beroep

1. Waarom is er, wijl de procedure loopt, op welkdanige wijze contact met, cq. overleg tussen, de echtgenoot van één der zittende rechters en het Kabinet van Leterme, kabinet dat klaarblijkelijk minstens ingelicht wordt nopens de inhoud en het verloop van de beslissingsfase der rechters van het Hof van Beroep, leidend tot het uiteindelijk later vonnis, als aan één en ander “geen enkel verder gevolg werd gegeven” ?

2. Heeft kabinetschef Hans D’Hondt zijn minister Leterme hieromtrent ingelicht ? Zo neen, waarom niet, en zo ja, wanneer, hoe, en in welke mate, en welke was de reactie van Leterme desbetreffend ?

Als het antwoord op beide vragen nr. 2 “neen” is, dan moeten we vaststellen dat er, op het kabinet van de premier, achter de rug van Leterme dingen gebeuren die absoluut niet door de beugel kunnen, om het zo zacht mogelijk uit te drukken. Een minister die dit toelaat cq. mogelijk maakt cq. niet eens in de gaten heeft, is volkomen onbekwaam en ongeschikt voor de uitoefening van het ambt van minister, laat staan eerste minister. Slechts één conclusie is mogelijk : Leterme moet ontslag nemen.

Als het antwoord op de eerste vraag nr. 2 “ja” is, zou de enige aanvaardbare reactie van Leterme vanzelfsprekend moeten geweest zijn dat hij zijn kabinetschef had ontslagen, en onmiddellijk de minister van Justitie en het parlement van het verloop van zaken op de hoogte had gebracht. Noch het ene, noch het andere is gebeurd. Dit kan slechts betekenen dat Leterme niet enkel op de hoogte was van bedoelde contacten en overleg, maar er tevens minstens mee akkoord ging.

Overigens greep eenzelfde of minstens gelijkaardige volstrekt ongrondwettelijke wijze van handelen plaats naar aanleiding van de procedure voor het Hof van Beroep. Als Leterme door zijn kabinetschef ingelicht werd nopens de contacten cq. het overleg tijdens de procedure in eerste aanleg, dan ligt het méér als voor de hand dat dit evenzeer gebeurde nopens de procedure voor het Hof van Beroep, en is het antwoord op de tweede vraag nr. 2 derhalve evenzeer “ja”.

In dat geval doet het niets terzake of Leterme persoonlijk het contact nam, cq. overleg pleegde, of hij dit via zijn kabinetschef deed ; het was ervan op de hoogte, en hij ging er minstens mee akkoord.

Het is ondenkbaar dat een minister, dader of minstens mededader van dergelijke aperte schending van de grondwettelijke scheiding der machten, géén ontslag zou nemen, of bij ontstentenis ervan, niet tot ontslag zou gedwongen worden.

Kortom, welke ook het antwoord op voormelde vragen weze : Leterme heeft geen enkele andere mogelijkheid dan ontslag te nemen of daartoe gedwongen te worden door het parlement.

En dan te verdwijnen in de duisternis en de anonimiteit van een Iepers geitenboerbestaan…

Zadeh
18 december 2008, 01:27
Misschien is dit ook de kans voor Guy om zijn politieke comback te maken. De man heeft nog geen woord gezegd sinds Leterme het van hem overnam en nu als lijkt Leterme's cariere voorbij.

Ah Verhofstadt :oops:

omaplop
18 december 2008, 10:27
Waarschijnlijk is men er eindelijk in geslaagd om Leterme te doen aftreden!! vanaf het begin was het overduidelijk dat dat het te bereiken doel was.

Hij heeft fouten gemaakt en zijn grootste fout is /was dat hij te braaf is en alles in der minne wil regelen, wat onmogelijk is in een Belgische situatie!!

Bovendien hebben zelfs de Vlaamse partijen hem niet gesteund en steeds stokken in de wielen gestoken.

Ik ben er bijna 100% zeker van dat in heel die Fortis affaire Reynders een vuile rol heeft gespeeld.

vergeet niet dat de Franstaligen helemaal niet Letermegezind zijn en Reynders een zeer geniepig ventje is, tegenover de goedgelovige Leterme.

Ik hoop dat een onderzoekscommissie de ware feiten blootlegt en dat die dan ook openbaar zullen worden gemaakt! Anders raad ik Leterme aan om na zijn "verwijdering" een zeer openhartig boek te schrijven met eventueel als titel " Hoe ik met mijn neus werd op de feiten gedrukt, of , wie in België echt de macht in handen heeft"


Wedden dat het een bestseller wordt ???


Ik wil hier zeker niet de verdediger van Leterme spelen, maar dat er duistere machten aan het werk waren om hem te kelderen, daarvan ben ik 200% overtuigd.

Hallebarde
18 december 2008, 11:43
.......Ik wil hier zeker niet de verdediger van Leterme spelen, maar dat er duistere machten aan het werk waren om hem te kelderen, daarvan ben ik 200% overtuigd.

De belangrijkste duistere macht die Leterme, hetzij nu, hetzij in de nabije toekomst zal kelderen, is zijn eigen volstrekte onbekwaamheid.

Je mag er dan nog een gewoonte van maken om steeds de schuld van alles en nog wat in de schoenen van "anderen" te schuiven, maar de waarheid is : als je dermate ongeschikt bent voor het ambt, heb je geen externe factoren nodig om je van je voetstuk te doen vallen.

Seg schat
18 december 2008, 13:26
Waarschijnlijk is men er eindelijk in geslaagd om Leterme te doen aftreden!! vanaf het begin was het overduidelijk dat dat het te bereiken doel was.

Hij heeft fouten gemaakt en zijn grootste fout is /was dat hij te braaf is en alles in der minne wil regelen, wat onmogelijk is in een Belgische situatie!!

Bovendien hebben zelfs de Vlaamse partijen hem niet gesteund en steeds stokken in de wielen gestoken.

Ik ben er bijna 100% zeker van dat in heel die Fortis affaire Reynders een vuile rol heeft gespeeld.

vergeet niet dat de Franstaligen helemaal niet Letermegezind zijn en Reynders een zeer geniepig ventje is, tegenover de goedgelovige Leterme.

Ik hoop dat een onderzoekscommissie de ware feiten blootlegt en dat die dan ook openbaar zullen worden gemaakt! Anders raad ik Leterme aan om na zijn "verwijdering" een zeer openhartig boek te schrijven met eventueel als titel " Hoe ik met mijn neus werd op de feiten gedrukt, of , wie in België echt de macht in handen heeft"


Wedden dat het een bestseller wordt ???


Ik wil hier zeker niet de verdediger van Leterme spelen, maar dat er duistere machten aan het werk waren om hem te kelderen, daarvan ben ik 200% overtuigd.
Ik 2000%.

Men moet al een kalf zijn om dat niet in te zien... :-D

E. Gidius
18 december 2008, 13:43
Ik 2000%.

Men moet al een kalf zijn om dat niet in te zien... :-D

Geen Vlaming heeft ooit op een zo efficiënte wijze de Vlaamse emancipatie beschadigd als Yves Leterme. No mercy, derhalve.

Seg schat
18 december 2008, 13:45
Geen Vlaming heeft ooit op een zo efficiënte wijze de Vlaamse emancipatie beschadigd als Yves Leterme. No mercy, derhalve.

Ik denk nu toevallig net het tegenovergestelde... en ik ben er bovendien van overtuigd dat nooit een Vlaamse partij op een zo efficiënte wijze de Vlaamse emancipatie beschadigd heeft als het VB.

Maar ik kan me natuurlijk vergissen....

E. Gidius
18 december 2008, 13:48
Ik denk nu toevallig net het tegenovergestelde...

Bah, pakken we het eerste het beste politieke item als voorbeeld: Fortis. Dat is dus door de grote Vlaamse volkspartij en haar Vlaamse voorman Yves Leterme aangepakt op de best mogelijke wijze voor Vlaanderen?

Inzake de redenen voor de treurige afgang van dhr. Leterme, verwijs ik naar http://forum.politics.be/showthread.php?p=3866602#post3866602.

en ik ben er bovendien van overtuigd dat nooit een Vlaamse partij op een zo efficiënte wijze de Vlaamse emancipatie beschadigd heeft als het VB.

Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Alleen heeft het VB nooit enige macht gehad, en heeft zijn destructiviteit dus niet dezelfde gevolgen.

Jammer toch dat het negativisme van de CVP altijd moet verantwoord worden met nog meer negativisme van het Belang...

HAMC
18 december 2008, 14:24
Ik denk nu toevallig net het tegenovergestelde... en ik ben er bovendien van overtuigd dat nooit een Vlaamse partij op een zo efficiënte wijze de Vlaamse emancipatie beschadigd heeft als het VB.

Maar ik kan me natuurlijk vergissen....

U kan u vergissen?

Misschien moet u eens een voorbeeld geven van de door u zo onzeker naar voor gebrachtte beschadigingen waar het VB verantwoordelijk voor is.

Ik ben benieuwd.

Seg schat
18 december 2008, 14:33
U kan u vergissen?

Misschien moet u eens een voorbeeld geven van de door u zo onzeker naar voor gebrachtte beschadigingen waar het VB verantwoordelijk voor is.

Ik ben benieuwd.
Het is misschien gemakkelijker dat jij opgeeft wat voor goeds/nuttigs het VB voor de 'Vlaamse zaak' al gedaan heeft?

HAMC
18 december 2008, 14:37
Het is misschien gemakkelijker dat jij opgeeft wat voor goeds/nuttigs het VB voor de 'Vlaamse zaak' al gedaan heeft?

Om het waarheidsgehalte te toetsen van uw uitspraken moet ik met
anti-bewijs komen?

Het VB is de oorzaak van het feit dat separatisme geen vies woord meer is in Vlaanderen. Alleen al daarvoor zouden ze moeten opgenomen worden in de Vlaamse hall of fame.

En dat is heel wat, zeker als je zoals ik reeds leefde in een tijd waarin zelfs federalisme een vies en verboden woord was in belgie.

4x10E6
19 december 2008, 18:25
Vrijdag 19/12/08 17:55 : "This is a day of independence for all us Munchkins"

[Bron: http://www.youtube.com/watch?v=9Jn8K8EA7-Q&feature=related]

4x10E6
31 december 2008, 08:49
De regering Van Rompuy I gaat verder op het bestaande regeerakkoord Leterme I, weliswaar met een paar accentverschuivingen: de aanpak van de financiële crisis en het asielbeleid. Ook het relance plan waar de heer Leterme de voorbije maand druk mee in weer mee was, neemt stilaan concrete - lichtjes gewijzigde - vormen aan.
Vooral de koopkracht ten huize Leterme mag zich aan een 'boost' verwachten. Na het financiële débâcle opgelopen door een slechte belegging bij Citynank, was de koopkracht van de gedupeerden op eerder genoemde locatie nodig aan een opsteker toe; voortaan lonken voor hen weer zonnige vooruitzichten, meer bepaald op een regulier ministerieel maandloon.

Bron : Ochtend nieuws Radio 1 waar het bericht bevestigd werd door minister Stefaan Declerck en
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/582512/2008/12/31/CD-V-krijgt-in-2009-postje-Buitenlandse-Zaken.dhtml

pinarello
31 december 2008, 10:24
Voila dat is dan ook al weer geregeld, zijn broodje is gebakken, nu nog een postje zoeken voor Inge

"In het regeerakkoord zit ook de afspraak dat wanneer Karel De Gucht volgend jaar naar de Europese Commissie trekt, de CD&V de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken mag leveren. Dat zou eventueel Yves Leterme kunnen zijn, maar enkel na rehabilitatie door de Fortis-onderzoekscommissie."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/582512/2008/12/31/CD-V-krijgt-in-2009-postje-Buitenlandse-Zaken.dhtml

Seg schat
31 december 2008, 10:45
De regering Van Rompuy I gaat verder op het bestaande regeerakkoord Leterme I, weliswaar met een paar accentverschuivingen: de aanpak van de financiële crisis en het asielbeleid. Ook het relance plan waar de heer Leterme de voorbije maand druk mee in weer mee was, neemt stilaan concrete - lichtjes gewijzigde - vormen aan.
Vooral de koopkracht ten huize Leterme mag zich aan een 'boost' verwachten. Na het financiële débâcle opgelopen door een slechte belegging bij Citynank, was de koopkracht van de gedupeerden op eerder genoemde locatie nodig aan een opsteker toe; voortaan lonken voor hen weer zonnige vooruitzichten, meer bepaald op een regulier ministerieel maandloon.

Bron : Ochtend nieuws Radio 1 waar het bericht bevestigd werd door minister Stefaan Declerck en
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/582512/2008/12/31/CD-V-krijgt-in-2009-postje-Buitenlandse-Zaken.dhtml

Je zou het ver kunnen brengen bij de mestkevers van de media...;-)

Seg schat
31 december 2008, 10:47
Voila dat is dan ook al weer geregeld, zijn broodje is gebakken, nu nog een postje zoeken voor Inge

"In het regeerakkoord zit ook de afspraak dat wanneer Karel De Gucht volgend jaar naar de Europese Commissie trekt, de CD&V de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken mag leveren. Dat zou eventueel Yves Leterme kunnen zijn, maar enkel na rehabilitatie door de Fortis-onderzoekscommissie."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/582512/2008/12/31/CD-V-krijgt-in-2009-postje-Buitenlandse-Zaken.dhtml
Jij zou ook niet bij de mestkevers van de journalistiek misstaan. Je leest alleszins al de juiste krant... :-P

HAMC
31 december 2008, 12:14
Zou Leterme het nu begrepen hebben dat aan Belgie niets mag veranderen?

pinarello
31 december 2008, 12:20
Jij zou ook niet bij de mestkevers van de journalistiek misstaan. Je leest alleszins al de juiste krant... :-P

Dit stond ook in: de morgen, de standaard, het nieuwsblad ....

Ik lees meerdere kranten, kwestie van te diversifiëren

DenKempenzoon
31 december 2008, 13:10
Dit stond ook in: de morgen, de standaard, het nieuwsblad ....

Ik lees meerdere kranten, kwestie van te diversifiëren

En ook onze vriend De Gucht ontkent deze 'deal' niet...

4x10E6
3 januari 2009, 11:16
De Morgen en Het Laatste Nieuws melden vandaag dat Hans D'Hondt aanblijft als kabinetschef van de premier.
Premier Van Rompuy heeft nog niet officieel gereageerd op dit bericht, doch het vermoeden gaat dat het aanblijven van de heer D'Hondt kadert in de toegenomen belangstelling naar het gebruik van hernieuwbare en duurzame energiebronnen. De CD&V heeft er ondertussen alle vertrouwen in dat de heer D'Hondt met glans de verplichte aanwervingsprocedure voor de functie van "het hoofd van de kanselarij" zal doorlopen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/587415/2009/01/03/CD-V-spaart-kabinetschef-Leterme.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/587488/2009/01/03/Brein-in-Fortisgate-belangrijkste-pion-van-premier-Van-Rompuy.dhtml