PDA

View Full Version : Scholen tot zes uur... Die groenen toch...


Havana
17 september 2008, 17:24
Groen stelt voor om de scholen tot zes uur te laten duren.

Zo kunnen alle kindjes 's winters in het donker naar huis fietsen... :roll:

Bhairav
17 september 2008, 17:35
En de schoolmoeheid wat aanwakkeren enzo...

manta
17 september 2008, 17:55
Groen stelt voor om de scholen tot zes uur te laten duren.

Zo kunnen alle kindjes 's winters in het donker naar huis fietsen... :roll:

:roll: Die zijn gek ... :?


't Enige dat er wel zou mogen gebeuren is dat scholen proberen om de lessen dagelijks op hetzelfde uur te laten eindigen ...
Soms is't moeilijk om de steeds wisselende uren in't oog te houden ...

Maar tot zes uur ... :? Nog wat overuren voor leerlingen gaan invoeren ook ... :roll:

Texas Ranger
17 september 2008, 19:48
Stel je voor, je bent 10 jaar of zo en mag pas om 18 u naar huis, door vervoersomstandgheden/ afstand school woonplaats ben je pas om 19 u thuis, je wassen en je avondmaaltijd heb je gehad om 20 u, en vervolgens om 21 u verplicht gaan slapen omdat je ouders van een rustige avond willen genieten... Krankzinnig gewoon!
En inderdaad: 's winters elke avond in het donker naar huis? Te zot voor woorden!

fabianen
17 september 2008, 20:09
En zomers pas kunnen genieten na 18:00u van de zon.
Denk je zo kinderen groot te brengen,en de strijd aan te gaan in de economie?
Werken tot 22:00u voor wat meer relaxatie?Zie het al voor me..Hé sorry,we spreken straks wel af,nu ga ik eerst een siësta houden,dan gaan we spreken over zaken.
Geeft soms ook voordelen,ouders die moeten wachten ipv de kinderen.:lol:

Goldband
17 september 2008, 20:37
Toch ook even denken aan het 'opvangprobleem' bij kinderen tot ca 16. Vandaag bestaat een gezin (helaas!) uit tweeverdieners en die kunnen het kind na de schooluren niet zomaar opvangen. Resultaat: veel kinderen komen nu ook al thuis na 18.00u en hebben er dan enkele uren verveling opzitten. Als ze dan toch niet thuis zijn, waarom dan geen zinvolle opvang?

maf
18 september 2008, 09:32
Stel je voor, je bent 10 jaar of zo en mag pas om 18 u naar huis, door vervoersomstandgheden/ afstand school woonplaats ben je pas om 19 u thuis, je wassen en je avondmaaltijd heb je gehad om 20 u, en vervolgens om 21 u verplicht gaan slapen omdat je ouders van een rustige avond willen genieten... Krankzinnig gewoon!
En inderdaad: 's winters elke avond in het donker naar huis? Te zot voor woorden!

Ik ging altijd naar school van 8h30 tot 19h

Is dat afgeschaft ondertussen????

eno2
18 september 2008, 09:38
Groen stelt voor om de scholen tot zes uur te laten duren.

Zo kunnen alle kindjes 's winters in het donker naar huis fietsen... :roll:Ik dacht even mijn lidmaatschap van Groen op te zeggen, toen ik het hoorde.

Blijkbaar moeten de kinderen helemaal door school opgevangen worden (met ploegstelsels voor onderwijzers), zodat de moeders geen kinderlast meer ondervinden.


Bij nader inzicht zijn er ook positieve effecten aan.

Extra onderwijs (muziek, sport etc) wordt zo binnenschools mogelijk. Zodat arme kindjes daarvoor niet meer extra moeten betalen...

Niettemin vind ik, dat kinderen nu al te lang en te hard belast worden op school, in vergelijking met de buurlanden. Wij moeten immers al twee talen méér leren...

Nee, onthaasting is dat niet. Meer slavendrijverij...

Anna List
18 september 2008, 09:39
knutselaterlier en scouts en muziek en sport integreren op school !

:cheer: zodat dat voor de kindjes ook saaie ergerlijke momenten worden :cheer:

zolang sossen en groenen de invloed van een onafhankelijke ouderlijke opvoeding maar kunnen beknotten

:cheer: totalitairen :cheer:

maddox
18 september 2008, 09:40
Het is niet normaal dat de lagere school gaande jeugd tot 18u, of zoals in Uw geval Maf,tot 19 uur op school blijven. Die lesuren zijn nooit standaard geweest in het Belgische onderwijssysteem.

Natuurlijk is de kans dat U in een of ander speciaal internaat verbleef, of dat uw ouders, voor hun zielerust, U naschoolse opvang lieten genieten.

eno2
18 september 2008, 09:40
van een onafhankelijke ouderlijke opvoeding :

Wat is dat?????

Anna List
18 september 2008, 09:42
Wat is dat?????

dat is de vrijheid van u en uw ouders.

om je eigen kind op te voeden naar je eigen inzichten, ook al staan die mogelijks haaks op de gangbare maatschappelijke normen en waarden


:cheer: anarchie quoi :cheer:


bij ons thuis was dat : vertrouw nooit 'het gezag' ... tamelijk gezond principe moet ik zeggen ... werd nog versterkt door een strenge jezuitenopvoeding (met zelfde principe trouwens)

maf
18 september 2008, 09:43
Het is niet normaal dat de lagere school gaande jeugd tot 18u, of zoals in Uw geval Maf,tot 19 uur op school blijven. Die lesuren zijn nooit standaard geweest in het Belgische onderwijssysteem.

Natuurlijk is de kans dat U in een of ander speciaal internaat verbleef, of dat uw ouders, voor hun zielerust, U naschoolse opvang lieten genieten.

't Was het Middelbaar.

De slavendrijverij was toen nog niet tot het Lagere doorgedrongen.

eno2
18 september 2008, 09:45
dat is de vrijheid van u en uw ouders.

om je eigen kind op te voeden naar je eigen inzichten, ook al staan die mogelijks haaks op de gangbare maatschappelijke normen en waarden


:cheer: anarchie quoi :cheer:


bij ons thuis was dat : vertrouw nooit 'het gezag' ... tamelijk gezond principe moet ik zeggen ... werd nog versterkt door een strenge jezuitenopvoeding (met zelfde principe trouwens)


Maar wel volledig betaald door vadertje Staat.

Pure Zelfbediening dus.

eno2
18 september 2008, 09:46
Ja, die Jezuïten zijn bij uitstek te vertrouwen...

Wimpeus
18 september 2008, 10:00
De opvoeding van kinderen zoveel mogelijk toevertrouwen aan de Staat en het gezinsleven zoveel mogelijk ontwrichten zodat elke jongere juist afhankelijker wordt van deze Staat die zodoende iedereen kan kneden tot modelburger die gehoorzaam de verplichte staatsideologie dient te volgen.
Misschien ligt het aan mij maar opeens moet ik aan de Hitlerjugend denken. Niet verwonderlijk natuurlijk daar het voorstel uitgaat van een extremistische partij die meent het allemaal beter te weten en wiens heilige taak het is om al die domme burgers die niet over de intellectuele capaciteiten beschikken om het partijprogramma te snappen, op te voeden.

maf
18 september 2008, 10:50
De opvoeding van kinderen zoveel mogelijk toevertrouwen aan de Staat en het gezinsleven zoveel mogelijk ontwrichten zodat elke jongere juist afhankelijker wordt van deze Staat die zodoende iedereen kan kneden tot modelburger die gehoorzaam de verplichte staatsideologie dient te volgen.
Misschien ligt het aan mij maar opeens moet ik aan de Hitlerjugend denken. Niet verwonderlijk natuurlijk daar het voorstel uitgaat van een extremistische partij die meent het allemaal beter te weten en wiens heilige taak het is om al die domme burgers die niet over de intellectuele capaciteiten beschikken om het partijprogramma te snappen, op te voeden.

Niet geheel ontbloot van een totaal gebrek aan intelligentie, deze refleksie.

King of beggars and fleas
18 september 2008, 10:57
compleet geschift voorstel - en helemaal hilarisch dat het van groen komt - het zou eerder omgekeerd moeten zijn en groen zou de mogelijkheid tot onthaasting vd ouders moeten bepleiten, zodat ze meer tijd kunnen doorbrengen met hun kinderen

in feite likt groen hiermee de reet van diegenen die bezig zijn om van vlaanderen terug een slavenstal te maken

om te kotsen gewoon

eno2
18 september 2008, 11:12
Alléz, we zullen de kleintjes één dag in de week een hele dag in 't bos laten spelen, van zonsopgang tot zonsondergang. De Groenen moeten ook eens iets toegeworpen worden af en toe. Een beetje onthaasting en vergroening.

Wimpeus
18 september 2008, 11:25
Niet geheel ontbloot van een totaal gebrek aan intelligentie, deze refleksie.

Het staat u vrij om uw eigen superieure intelligentie aan te tonen mits het tentoonspreiden van uw eigen reflectie. Ik heb er totaal geen probleem mee dat u mij achterlijk vindt maar gelieve uw nietszeggende stelling toch enige vorm van gewicht mee te geven door het onderbouwen ervan, zelfs al gaat u er natuurlijk van uit dat een domme stokoude burger zoals ik uiteraard niet in staat zal zijn uw verlichte hersenspinselen te kunnen volgen.
U hebt natuurlijk, zoals ik, de Hitlerjugend van vrij dichtbij kunnen meemaken en beschikt uiteraard over de nodige ervaringen in uw uitgebreide ervaringsbagage om mijn persoonlijke gevoelsmatige vergelijking op alle vlakken glashelder te kunnen weerleggen.
Ik wacht vol ongeduld op het gelukzalige moment dat u mij een korte inkijk zal geven op uw verhelderende geest daar uw reflecties natuurlijk de totale waarachtigheid in zich dragen, los van enige persoonlijke ervaringen die anderen zouden hebben opgedaan.

alice
18 september 2008, 11:59
Groen toont hiermee opnieuw aan een partij te zijn die weinig zinvols bij te brengen heeft.
DE meeste scholen bieden voor en nabewaking aan waar kinderen zinvol worden bezig gehouden.
Om hiervan gebruik te kunnen maken moet je als ouder aantonen dat dit nodig is en dat lijkt me correct; het is niet de bedoeling je kind op school te laten zitten als je niet werkt, solliciteert of een geldige reden hebt van opvang gebuik te maken.

Er is dus geen reden om dit voor ouders die werken in te richten!
Voor wie zou dit wel nodig kunnen zijn?
Voor ouders die best tijd hebben maar desondanks geen milimeter investeren in opvoeding!
Ouders die slecht primaire zorg bieden; eten kleding en onderdak!
Die ouders vinden dat opvoeden door de school moet gebeuren en kijk; daar komt Groen nu aan tegemoet.
Dus als ik het goed begrijp gaat het kindergeld omhoog en wordt opvoeding nog verder opgenomen door de staat; dat zullen ouders die het kindergeld niet voor opvoeding gebruiken en toch al vonden dat ze maar horen op te voeden tot de voordeur graag horen!

circe
18 september 2008, 12:02
Toch ook even denken aan het 'opvangprobleem' bij kinderen tot ca 16. Vandaag bestaat een gezin (helaas!) uit tweeverdieners en die kunnen het kind na de schooluren niet zomaar opvangen. Resultaat: veel kinderen komen nu ook al thuis na 18.00u en hebben er dan enkele uren verveling opzitten. Als ze dan toch niet thuis zijn, waarom dan geen zinvolle opvang?

OEF.....

Eindelijk eens iemand die het ook begrijpt.

-------------------

Anderzijds ga ik echter ook wel akkoord met Alice in haar post hierboven.
wat ik vooral belangrijk vindt is dat die naschoolse opvang meer creativiteit zou moeten bieden.
Ik weet nog dat mijn kinderen zo in de "refter" moesten zitten, in de kelderverdieping, huiswerk maken en leren. En dat vond ik altijd zeer triest.

Ramon djv
18 september 2008, 12:58
Om maar met een spreekwoord te beginnen: Het gas is altijd GROEN!er bij de buren.

Hebben ze daar de mosterd gehaald?

Baanbrekende school in Nederland

Door Tom Vos

Zaterdag 3 november 2007 - UDEN - Een baanbrekende school, uniek voor Nederland. Dat moet vanaf medio 2009 het nieuwe kindercentrum worden aan de oostelijke rand van Uden-Zuid.

"Kort gezegd komt mijn concept erop neer dat kinderen van maandag tot en met donderdag in ieder geval tussen 8.30 uur en 17.00 uur op school zijn. In die tijden wordt 5,5 uur, zoals gebruikelijk, onderwijs aangeboden. Maar niet van half negen tot twaalf uur en van half twee tot half vier. Nee, onderwijs wordt steeds afgewisseld met niet-onderwijskundige activiteiten zoals sport, muziek, spel en ontspanning. Activiteiten die duidelijk toegevoegde waarde hebben voor de ontwikkeling van kinderen, want die staan centraal. Niet-onderwijskundige activiteiten kunnen bijvoorbeeld aangeboden worden in samenwerking met sportclubs en het CKVU en medewerkers van de buitenschoolse opvang die op deze manier de hele hele dag door kunnen werken. En dat allemaal op dezelfde locatie", vertelt Van Zutphen. "Het voordeel van alles op één plek houden, is dat het gesjouw met kinderen, van bijvoorbeeld school naar buitenschoolse opvang, verleden tijd is. Dat schept rust en huiselijkheid."

Ook buiten de tijden waarop er onderwijs wordt aangeboden, wil de school open zijn. Bijvoorbeeld om ouders tegemoet te komen die al vroeg naar hun werk moeten of pas laat daarvan thuis zijn

De link vergeten, dom dom dom http://www.brabantsdagblad.nl/regios/udenveghel/article2105789.ece

Het zou me niet verbazen wanneer er binnenkort nog enkele 'baanbrekende' ideeën uit de bus gaan komen.

Overgewaaid vanuit Finland
http://www.democratischeschool.org/article.php3?id_article=118

It's a long way to Tipperary.

Anna List
18 september 2008, 12:59
Maar wel volledig betaald door vadertje Staat.

Pure Zelfbediening dus.


maar half zoveel zelfbediening dan stads of staatsonderwijs he eno ... :roll:

Anna List
18 september 2008, 13:01
De opvoeding van kinderen zoveel mogelijk toevertrouwen aan de Staat en het gezinsleven zoveel mogelijk ontwrichten zodat elke jongere juist afhankelijker wordt van deze Staat die zodoende iedereen kan kneden tot modelburger die gehoorzaam de verplichte staatsideologie dient te volgen.
Misschien ligt het aan mij maar opeens moet ik aan de Hitlerjugend denken. Niet verwonderlijk natuurlijk daar het voorstel uitgaat van een extremistische partij die meent het allemaal beter te weten en wiens heilige taak het is om al die domme burgers die niet over de intellectuele capaciteiten beschikken om het partijprogramma te snappen, op te voeden.

²

manta
18 september 2008, 13:18
Voor wie zou dit wel nodig kunnen zijn?


Wel ...
Ik denk dat ze een bepaalde doelgroep aan't zoeken zijn ...
Lees maar .. :
http://www.groen.be/homepage_page.asp?page_id=967

Het komt er eigenlijk netjes uit ... Allochtonen en hun kinderen (die toch maar op straat rondlopen ..)

Pak verdorie die hun ouders aan ipv alle kinderen te laten boeten voor die "hangjongeren" ...:evil:

De schoofzak
18 september 2008, 13:29
Op het eerste zicht, zit er wel iets in natuurlijk.

De kiekens die in deze draad al reageerden over het te zware programma voor de kindjes, hebben natuurlijk niet gelezen dat het groen-rood vogeltje wel degelijk het schools programma niet wou uitbreiden, maar wou aanvullen met sport, spel edm ...
En daar zit iets in.

Zeker voor kindjes die nu ook ouders hebben die, verplaatsing inbegrepen, bijna 12 uur weg zijn van huis ....

Voor- en na-schoolse opvang bestaat. Ja, maar de kindjes zinnig bezig houden, dat heb ik toch nog niet gezien. Dat zou nogal duur zijn ook.

Het belangrijkste element, dat de groentjes over het hoofd zien, is volgens mij: wat willen we als samenleving:

ofwel de kinderen van maandag tot vrijdag in een internaat (gesloten internaat, half-open internaat, vergelijk met de gevangenissen; sommige gevangenen mogen overdag gewoon gaan werken ... 't is wellicht daar dat ze hun inspiratie gehaald hebben) steken, weg van hun ouders dus,

ofwel de kinderen en hun ouders gelegenheid geven om dagelijks voldoende tijd te hebben om bij mekaar te zijn ???


Als je kiest voor de tweede optie, dan moet je erbij durven zeggen hoe je dat zou realiseren.
Voor mij is het duidelijk in de volgende richting: zo lang je kindergeld trekt, mag je gezin van twee ouders maksimum anderhalve baan hebben. Ga je daarboven, dan betaal je relatief veel meer sosiale lasten. Ga je daaronder, dan krijg je een supplementaire korting op je sosiale lasten.

circe
18 september 2008, 13:29
Wel ...
Ik denk dat ze een bepaalde doelgroep aan't zoeken zijn ...
Lees maar .. :
http://www.groen.be/homepage_page.asp?page_id=967

Het komt er eigenlijk netjes uit ... Allochtonen en hun kinderen (die toch maar op straat rondlopen ..)

Pak verdorie die hun ouders aan ipv alle kinderen te laten boeten voor die "hangjongeren" ...:evil:

ik zei het al ergens "Groen!" is de kleur van de islam.
Degenen die nog peinzen dat het bij die partij over bomen gaat worden netjes bij de neus genomen.

Ik verwacht dat Mie Vogels binnenkort haar bekering gaat bekendmaken.

alice
18 september 2008, 15:09
Ben niet echt verbaasd over Groen, doelgroepen hebben er een dikke vinger in de pap

shaddy
18 september 2008, 19:06
Groen durf toch een kat een kat te noemen. U wil in feite de opvoeding die bij de allochtoonse bevolking met name de de religie de islam ,die duidelijk mislukt in handen van de staat te geven. Belachelijk ! gebruik dit als tegenmaatregel indien de ouders hun kinderen het straat opgooien en kindergeld incasseren. Indien ze niet zelf willen opvoeden zal de staat het doen en het kindergeld afnemen. het zal rap gedaan zijn met die hangjongeren...maar daar ontbreekt elke politieke moed voor neen ze willen de autochtone bevolking wat gaan pesten door onmenselijke uren voor scholen in te gaan lassen. Nog te zwijgen over het peperdure kaartje : 2 leerkrachten per klas...zucht...groen : wordt wakker voor het te laat is ...stop met pamperen en stop met het straffen van de autochtone bevolking

shaddy
18 september 2008, 19:07
Wel ...
Ik denk dat ze een bepaalde doelgroep aan't zoeken zijn ...
Lees maar .. :
http://www.groen.be/homepage_page.asp?page_id=967

Het komt er eigenlijk netjes uit ... Allochtonen en hun kinderen (die toch maar op straat rondlopen ..)

Pak verdorie die hun ouders aan ipv alle kinderen te laten boeten voor die "hangjongeren" ...:evil:

je was me voor ... je hebt gelijk groen is voor de islammietjes bah ! strakjes gaan ze de sharia nog aankondigen als kiesprogramma

eno2
19 september 2008, 10:08
maar half zoveel zelfbediening dan stads of staatsonderwijs he eno ... :roll:

Iedere leerling krijgt evenveel subsidies, waar dan ook hé Anna. Zelfs in het "Vrij" (sic) onderwijs.

eno2
19 september 2008, 10:09
Ben niet echt verbaasd over Groen, doelgroepen hebben er een dikke vinger in de pap

Bij de CVP waren de kinderen ook altijd een doelgroep, meer bepaald de ziel van het kind...

eno2
19 september 2008, 10:12
De kiekens die in deze draad al reageerden over het te zware programma voor de kindjes, hebben natuurlijk niet gelezen dat het groen-rood vogeltje wel degelijk het schools programma niet wou uitbreiden, maar wou aanvullen met sport, spel edm ...
En daar zit iets in.

Het kakelen van de woordjes "aanvullen met", en het duidelijk niet begrijpen dat dit synoniem is met de woordjes "uitbreiden met", doet mij ook aan een kieken denken.

circe
19 september 2008, 10:12
Iedere leerling krijgt evenveel subsidies, waar dan ook hé Anna. Zelfs in het "Vrij" (sic) onderwijs.

het "vrij" onderwijs krijgt minder hoor.

Anna List
19 september 2008, 10:19
Iedere leerling krijgt evenveel subsidies, waar dan ook hé Anna. Zelfs in het "Vrij" (sic) onderwijs.


zeker toten met schooljaar 06-07 (ik weet niet of dat inmiddels veranderde) kreeg een leerling uit gemeentelijk en gemeenschapsonderwijs 50% MEER subsidie dan een leerling uit het vrij onderwijs.
bovendien doen de gemeentescholen NOG STEEDS frequent beroep op gemeentepersoneel voor bouw en onderhoud van gebouwen

eno2
19 september 2008, 11:09
zeker toten met schooljaar 06-07 (ik weet niet of dat inmiddels veranderde) kreeg een leerling uit gemeentelijk en gemeenschapsonderwijs 50% MEER subsidie dan een leerling uit het vrij onderwijs.
bovendien doen de gemeentescholen NOG STEEDS frequent beroep op gemeentepersoneel voor bouw en onderhoud van gebouwen

Bron?

MaGNiFiCaT
19 september 2008, 18:40
Groen stelt voor om de scholen tot zes uur te laten duren.

Zo kunnen alle kindjes 's winters in het donker naar huis fietsen... :roll:



Ik vind dit een bijzonder idioot voorstel.

Want het is belangrijk dat een kind niet constant in hetzelfde milieu bevindt. Er moet afwilleling zijn.

In het geval dat het zich slecht voelt in de school waar het zit, zal het nog veel zwaarder te verduren hebben doordat het nu tot 18u00 moet blijven ipv 16u00.
Het is belangrijk dat een kind met verscheidene groepen in contact komt dan enkel de schoolgroep.

De schoofzak
19 september 2008, 21:51
Bij de CVP waren de kinderen ook altijd een doelgroep, meer bepaald de ziel van het kind...

Ook bij de pastoors waren de kinderen altijd een doelgroep, meer bepaald "de onschuld van de kindjes".

slegie
19 september 2008, 22:08
Het probleem is dat ouders geen keuzes meer krijgen inzake hun opvoeding.

Wil je een normaal leven dan ben je verplicht om met 2 te gaan werken tenzij 1 van de ouders bankdirecteur of een andere vet betaalde job heeft maar de over grote meerderheid moet dus met 2 gaan werken om de hele boel te betalen.

Ik denk dat er heel wat gezinnen zijn waar de moeder of vader gerust thuis wil blijven om de opvoeding te kunnen regelen maar dit financieel onmogelijk is.

Dan heb je de werkuren van de ouders, heel wat arbeiders (man en vrouw) zijn verplicht om in posten te werken soms tot 4 posten.
Dit is voor eender lichaam zeer vermoeiend al die wisselende posten.

Ik pleit voor het volgende dat beide zaken ineens oplost, het opvang probleem en de loonsverhogingen bij de werkende mens

mensen moeten nog maar 6h per dag werken in een dagpost van 9h tot 15h en men verdient evenveel als nu, posten kan men niet meer verplichten en is op vrijwillige basis en kost de werkgever een pak meer en niet zoals nu dat de werknemer niet veel meer verdient in posten dan in dagpost omdat de staat er mee gaat lopen net zoals de overuren

zo zijn alle ouders in staat om hun kinderen op tijd in school af te zetten en op tijd af te halen en dus ook meer tijd hebben om te opvoeden.

Goldband
19 september 2008, 22:13
knutselaterlier en scouts en muziek en sport integreren op school !

:cheer: zodat dat voor de kindjes ook saaie ergerlijke momenten worden :cheer:

zolang sossen en groenen de invloed van een onafhankelijke ouderlijke opvoeding maar kunnen beknotten

:cheer: totalitairen :cheer:

Me dunkt dat het toch de liberalen zijn die achter het systeem staan dat ouders beide zo lang en zo hard mogelijk laat werken ... Ouderlijke opvoeding heeft namelijk een voorwaarde: ouders die thuis zijn ...

artisjok
20 september 2008, 06:25
Wel ...
Ik denk dat ze een bepaalde doelgroep aan't zoeken zijn ...
Lees maar .. :
http://www.groen.be/homepage_page.asp?page_id=967

Het komt er eigenlijk netjes uit ... Allochtonen en hun kinderen (die toch maar op straat rondlopen ..)

Pak verdorie die hun ouders aan ipv alle kinderen te laten boeten voor die "hangjongeren" ...:evil:

Dat vertelde je ook al in deze draad
http://forum.politics.be/showthread.php?t=112036

Ik wil er graag nog over argumenteren.
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3698053&postcount=59

artisjok
20 september 2008, 06:43
Groen stelt voor om de scholen tot zes uur te laten duren.

Zo kunnen alle kindjes 's winters in het donker naar huis fietsen... :roll:

Groen stelt niet zomaar voor om de scholen tot zes uur te laten duren.
Groen stelt een onthaaste school voor.

Het eerste en laatste schooluur zou niet verplicht zijn.

Lees eens hun volledige voorstel.
http://www.groen.be/homepage_page.asp?page_id=967
http://www.groen.be/homepage_page.asp?page_id=968

alice
20 september 2008, 08:34
Dat dit niet verplicht is betekent nog niet dat vooral ( niet werkende) ouders die zelf enkel primaire opvoeding geven vooral degenen zullen zijn die hun kinderen dus maar op school laten zitten!
Wat doen ouders eigenlijk nog zelf?
Ik vind niet dat je ouders die toch al weinig betrokken zijn op hun kinderen het helemaal gemakkelijk moet maken om kinderen te krijgen waar ze geen poot naar uit steken,maar wel steeds meer kindergeld voor krijgen!
Niet de school maar ouders zelf horen de verantwoordelijkheid te nemen om kinderen ontspanning te bieden, en activiteiten te ondernemen die de ontwikkeling van hun kind ten goede komt.

manta
20 september 2008, 09:30
Dat vertelde je ook al in deze draad
http://forum.politics.be/showthread.php?t=112036

Ik wil er graag nog over argumenteren.
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3698053&postcount=59

Ah ja , da's juist , die loopt dubbel :-D

'k Had er niet meer aan gedacht om bij partijpolitiek te gaan kijken , sorry :oops:

eno2
20 september 2008, 09:37
Ook bij de pastoors waren de kinderen altijd een doelgroep, meer bepaald "de onschuld van de kindjes".


Ja, ik heb daar veel homo-seks praktische voorlichting gekregen.

artisjok
20 september 2008, 10:00
Dat dit niet verplicht is betekent nog niet dat vooral ( niet werkende) ouders die zelf enkel primaire opvoeding geven vooral degenen zullen zijn die hun kinderen dus maar op school laten zitten!
Wat doen ouders eigenlijk nog zelf?
Ik vind niet dat je ouders die toch al weinig betrokken zijn op hun kinderen het helemaal gemakkelijk moet maken om kinderen te krijgen waar ze geen poot naar uit steken,maar wel steeds meer kindergeld voor krijgen!
Niet de school maar ouders zelf horen de verantwoordelijkheid te nemen om kinderen ontspanning te bieden, en activiteiten te ondernemen die de ontwikkeling van hun kind ten goede komt.

Niet overdrijven. (Niet werkende) ouders die hun kinderen enkel een primaire opvoeding geven (eten, kledij, onderdak) zijn een kleine minderheid, tot zeldzaam.
Het is in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de ouders om de kinderen ontspanning en activiteiten aan te bieden. Maar je weet toch ook dat dit niet altijd evident is. Zeker niet voor ouders, die beide uit werken gaan.
Als de ouders verplicht zijn om hun kinderen 7 tot 8 uur toe te vertrouwen aan de school, heeft de school toch ook enige verantwoordelijkheid.
Het is een feit dat kinderen uit sociaal lagere klassen minder naar de sportclub, muziekschool e.d. gaan.
Wat is er nu op tegen, dat zo veel mogelijk kinderen, zo veel mogelijk kansen krijgen?

eno2
20 september 2008, 10:24
Het zou niet slecht zijn, dat ze Vogels twaalf uur per dag op school houden, zodat ze alleen 's avonds de kleuterleidster van Groen kan uithangen.