PDA

View Full Version : Dozentelling


FDM
17 september 2008, 23:01
***************************************
het Brussels Gewest gaat eindelijk eens zn daklozen tellen . Gedurende een nacht zullen alle daklozen in de hoofdstad worden geteld.


laat me raden , zijn er verkiezingen op komst ?

King of beggars and fleas
18 september 2008, 00:16
heb je daar aub een bronnetje van ofzo mss ?

niet dat ik het niet geloof ofzo hoor maar gewoon uit interesse

King of beggars and fleas
18 september 2008, 00:18
laat maar zitten - heb het al gevonden

http://www.standaard.be/Krant/Tekst/Artikel.aspx?artikelId=OV1KIUBD&date=20071124&demo=False

eno2
18 september 2008, 09:52
***************************************
het Brussels Gewest gaat eindelijk eens zn daklozen tellen . Gedurende een nacht zullen alle daklozen in de hoofdstad worden geteld.


laat me raden , zijn er verkiezingen op komst ?

Aangezien de daklozen toch niet tellen, kan je ze beter zelf tellen.

maf
18 september 2008, 09:54
***************************************
het Brussels Gewest gaat eindelijk eens zn daklozen tellen . Gedurende een nacht zullen alle daklozen in de hoofdstad worden geteld.


laat me raden , zijn er verkiezingen op komst ?

Ze een nummer opbranden en een zend-tag meegeven om hun bewegingen te controleren.

HAMC
18 september 2008, 10:38
Ze een nummer opbranden en een zend-tag meegeven om hun bewegingen te controleren.

Kunnen ze die zenders er niet inschieten vanuit helikopters?

maf
18 september 2008, 10:43
Kunnen ze die zenders er niet inschieten vanuit helikopters?
Niet als die dakloozen maar steeds onder een afdak blijven zitten.

driewerf
18 september 2008, 10:44
Kunnen ze die zenders er niet inschieten vanuit helikopters?

daklozen zijn niet bedreigd met uitsterven .

HAMC
18 september 2008, 11:04
daklozen zijn niet bedreigd met uitsterven .

Verre van blijkt zelfs. Je moet hier in Antwerpen eens de metro nemen, er liggen er daar zelfs die niet eens een kartonnen doos hebben.

maf
18 september 2008, 11:07
Verre van blijkt zelfs. Je moet hier in Antwerpen eens de metro nemen, er liggen er daar zelfs die niet eens een kartonnen doos hebben.

Dan mag je er gerust op schieten natuurlijk. Op kartonnen dozen schieten is echter niet ecologisch.

HAMC
18 september 2008, 11:08
Niettemin vraag ik me toch af wat die mensen bezielt.

Ergens gaan liggen en wat dan? Doe verdomme toch iets al is het crimineel.

De schoofzak
18 september 2008, 13:04
***************************************
het Brussels Gewest gaat eindelijk eens zn daklozen tellen . Gedurende een nacht zullen alle daklozen in de hoofdstad worden geteld.


laat me raden , zijn er verkiezingen op komst ?

Naar waar zouden ze die gasten hun kiesbrief moeten opsturen ??

FDM
18 september 2008, 18:48
aangezien daar geen stemmen te winnen zijn ( zij behoren tot die 300.000 onvindbare landgenoten ) staan ze dan ook onderaan de prioriteitenlijst van elke partij

eno2
19 september 2008, 10:16
Niettemin vraag ik me toch af wat die mensen bezielt.

Ergens gaan liggen en wat dan? Doe verdomme toch iets al is het crimineel.

Daklozen zijn meestal de braafste, vredelievendste mensen met te weinig haar op hun tanden, die niet in staat zijn te liegen en te bedriegen. Vanwaaruit hun trieste toestand het best kan geïnterpreteerd worden.

Drijf ze dus niet de criminaliteit in.

Dat is instrijken tegen hun goedaardige karakter.

eno2
19 september 2008, 10:16
Naar waar zouden ze die gasten hun kiesbrief moeten opsturen ??
De doelgroep zijn mensen met kiesbrieven.

driewerf
19 september 2008, 10:18
Verre van blijkt zelfs. Je moet hier in Antwerpen eens de metro nemen, er liggen er daar zelfs die niet eens een kartonnen doos hebben.

dat zijn dan daklozen maar dooslozen.
Een mens kan dus nog dieper zakken.

eno2
19 september 2008, 10:19
aangezien daar geen stemmen te winnen zijn ( zij behoren tot die 300.000 onvindbare landgenoten ) staan ze dan ook onderaan de prioriteitenlijst van elke partij

Je zou er een kind van don Quichotte van worden...

HAMC
19 september 2008, 10:27
Daklozen zijn meestal de braafste, vredelievendste mensen met te weinig haar op hun tanden, die niet in staat zijn te liegen en te bedriegen. Vanwaaruit hun trieste toestand het best kan geïnterpreteerd worden.

Drijf ze dus niet de criminaliteit in.

Dat is instrijken tegen hun goedaardige karakter.

Het is dus best van ze te laten liggen.

Het beste voor hen en/of voor ons?

Anna List
19 september 2008, 10:30
Naar waar zouden ze die gasten hun kiesbrief moeten opsturen ??

nee nee, de PS-Sp-a maffia sust daar het geweten van hun nouveau-riche-kiespubliek mee

eno2
19 september 2008, 10:39
Het is dus best van ze te laten liggen.

Het beste voor hen en/of voor ons?
Hen eens vragen ipv tellen.

Laten Meetellen ipv Tellen.

HAMC
19 september 2008, 10:41
Hen eens vragen ipv tellen.

Laten Meetellen ipv Tellen.

En hoe helpt hen dat?

Want ik vrees dat iemand die daar maar alle dagen gaat liggen niet meer kan geholpen worden.

Anna List
19 september 2008, 10:45
gaan ze de dozen tellen, of de daklozen
zijn er ook duplexdozen, dozendelers, daklozen die in shift staan

volgens mij kunnen die dozen nog veel economischer gebruikt worden, t feit dat er dozenlozen zijn, kan volgens mij via het nationaliseren en collectiveren van de dozen makkelijk verholpen worden

Mitgard
19 september 2008, 10:49
misschien interessant om daarna ook eens het aantal leegstaande panden tellen.
niet dat we dan tot de conclusie zouden durven komen dat er misschien voor al die daklozen een dak zou kunnen zijn hoor.
we zijn tenslotte geen barbaren, ofwel?

Rudy
19 september 2008, 10:49
laat maar zitten - heb het al gevonden

http://www.standaard.be/Krant/Tekst/Artikel.aspx?artikelId=OV1KIUBD&date=20071124&demo=False

Enig idee wat Smet juist bedoelt met "Nu gaan daklozen te veel in de hulpverlening 'shoppen' " ? Ik zie niet goed in wat het verband is met een betere registratie van de daklozen.

http://www.standaard.be/Krant/Tekst/Artikel.aspx?artikelId=OV1KIUBD&date=20071124&demo=False

eno2
19 september 2008, 11:04
En hoe helpt hen dat?

Want ik vrees dat iemand die daar maar alle dagen gaat liggen niet meer kan geholpen worden.

Die liggen niet altijd.

Je kan ze dan op staande voet helpen.

FDM
19 september 2008, 13:52
ik vraag me af hoeveel van die 300.000 onvindbare landgenoten een uitkering ontvangen

eno2
20 september 2008, 09:56
ik vraag me af hoeveel van die 300.000 onvindbare landgenoten een uitkering ontvangen

Je zou moeten stom zijn als dakloze vrijwillig je uitkering op te gaan zeggen, zo van : ik heb geen dak meer boven mijn hoofd, hou je uitkering maar...

De regulering, die dat van een dakloze eist, is op haar hoofd gevallen...

King of beggars and fleas
20 september 2008, 10:47
Enig idee wat Smet juist bedoelt met "Nu gaan daklozen te veel in de hulpverlening 'shoppen' "ik denk dat hij bedoelt dat daklozen nu veelal in de hulpverlening "blijven hangen" Rudy. Maar aan de manier waarop hij dat zegt komt het me voor dat hij de oorzaak daarvoor legt bij de daklozen en vergeet te zoeken naar oorzaken daarvan bij de hulpverlening die nu eenmaal niet structureel gericht is maar veelal louter symptomatisch. Ik zie niet goed in wat het verband is met een betere registratie van de daklozen.
eerlijk gezegd weet ik ook niet onmiddelijk wat ervan te denken

langs de ene kant heeft daklozen tellen iets van iets ongrondwettelijks aanvaarden als een voldongen feit wat het niet zou mogen zijnen ook niet is

aan de andere kant lijkt het me wel zinvol om er cijfers over te hebben die dan niet meer ontkent kunnen worden nadien - maar dan gaat het wel nog steeds over cijfers in die zin van " er zijn minstens x aantal daklozen in brussel" - het is onmogelijk om ze allemaal te tellen - temeer gezien het feit dat de meeste armen geneigd zijn hun armoede en zeker dakloosheid bij voorkeur te verbergen

ik bedoel maar dat er voor eentje die openlijk zit te bedelen of openlijk op straat slaapt mss wel drie of meer kunnen zijn die dat niet openlijk durven

mitgards opmerking is trouwens ook zeer terecht

men zou beter het aantal leegstaande huizen tellen in brussel - vervolgens deze ter beschikking stellen voor mensen die kunnen bewijzen dat ze effectief dakloos zijn ( door ambtelijk geschrapt te zijn bvb ) - gewoon ergens een bureautje dus waar de daklozen naartoe kunnen komen en waar ze dan een leegstaand huis krijgen toegewezen dat hen op basis vd wet onckelinkx wordt verhuurd ( wet onckelinkx is een wet waarmee het ocmw of gemeentebestuur eigenaars kan verplichten om te verhuren )

moest men dat zo doen dan zou men bovendien volgend jaar ofzo wel objectieve cijfers hebben

cijfers van hoeveel daklozen er waren in dat geval - in plaats van zoals nu van hoeveel er minimaal zijn

voor de cijferneukers maakt zoiets geen verschil - voor de daklozen echter ....

edit - eno heeft dit alles in een korte zin trouwens ook al verwoord - je moet daklozen niet tellen - je moet ze laten meetellen !!!

manta
20 september 2008, 11:07
Ondertussen begint het stilaan kouder te worden , zeker 's nachts ...
Mss kan men nu ook nog eerst enkele onafhankelijke onderzoeken laten uitvoeren om te kijken of dat enige invloed heeft op het leven van daklozen ...:? Mss nog wat geld pompen in een telling van het aantal mensen dat gechoqueerd zou zijn als de resultaten van vorig onderzoek binnen zijn ...:roll:

Of zou men al niet beter zorgen dat er effectieve oplossingen komen , mss zelfs nog voor de winter er is ...8O
(Gaan ze allemaal getelt raken voor de winter ???)

FDM
23 september 2008, 15:58
'Minpister van Sociale Zaken Slette Onkelinx (PS) maakt volgend jaar 60
miljoen euro vrij om chronisch zieken meer te ondersteunen '

er is iet op komst ! ik ruik het !! Verkiezingen ?

Mambo
23 september 2008, 23:00
Daklozen zouden beter ingeschakeld worden in een cursus dakwerker.

eno2
24 september 2008, 09:31
Daklozen zouden beter ingeschakeld worden in een cursus dakwerker.

Daklooswerker.