PDA

View Full Version : poll: waar laten rokers in open lucht hun vuile peuken?


De schoofzak
18 september 2008, 13:39
Naar aanleiding van het voorstel van de kankerliga omtrent roken in de buurt van kinderen, zelfs binnenhuis, zijn er mensen die voorstelden om roken enkel toe te laten in open lucht.

Nu moet je eens in je dorp of je stad rondlopen op de markt of in een straat waar winkels edm zijn.
En eens goed naar de grond kijken.
Je ziet natuurlijk welke handelszaken "voor eigen deur vegen", want daar is het properder.
Voor openbare gebouwen is de toestand het slechtst.

Maar overal liggen, naast papiertjes en hondenkakken, ook peuken.

Mijn voorstel aan de regering is dus duidelijk: roken zou alleen nog mogen op plaatsen waar je binnen "handbereik" (op korte stapafstand ... ik vind nog geen beter woord) je peuk "legaal" kwijt kan.

Om dat voorstel te staven, durf ik aan de rokers vragen wat zij met hun peuken momenteel aanvangen?



Ja, dedju, op voorhand vergeten het knoppeke van de polls aan te vinken.

Enfin:

1. Ik rook nooit op plaatsen waar ik mijn peuk niet fatsoenlijk kwijt kan
2. Ik trek er mij nouga-bollen van aan: ik gooi mijn peuk voor mijn voeten of ik schiet hem weg zo ver ik kan, da's plezant
3. Ik duw de peuk uit op het hoofd van een van mijn kinderen; tot slot gaat de rook van mijn sigaret toch ook tot in zijn/haar longen, dus wat is het verschil ??

roger verhiest
18 september 2008, 13:52
Zoals een hondenliefhebber zijn zakje voor het kakje moet bij zich dragen, zou elke openluchtroker zijn doosje voor zijn peukje bij zich moeten hebben ! Sommige stations vegen hun perrons e.d. publieke plaatsen regelmatig netjes .. een voorbeeld dat velen mogen volgen..

peukhaters aller landen verenigt U !

Johan Bollen
18 september 2008, 14:00
Er ooit aan gedacht dat jullie ergernis wel eens niets met de 'peuken' op zich te maken zou kunnen hebben maar misschien een afreageren is ten aanzien van een zieke maatschappij, waarvan verbiedzucht tegelijk een oorzaak en een gevolg is. 'Verbieden' kan dikwijls gezien worden als een vorm van agressie naar de medemens.

circe
18 september 2008, 14:10
toen ik nog rookte kieperde ik mijn peukjes in de riolering.

Hoomer
18 september 2008, 14:10
In Lier is het dus strafbaar uw peuk op de grond te gooien, om te voorkomen dat de mensen dan gingen zagen over het "waar laat ik die peuk dan?" hebben ze draagbare aspotjes uitgedeeld.
Jongens waar gaan we naar toe. Lier het toeristische stadje, wat met de toeristen die van niets weten en/of geen aspotje bezitten? Hillarisch niet?
Die politiekers toch, regeltjes maken om niet rokers tevreden te stellen en alzo stemmen te winnen pffffff. Persoonlijke carriere eerst.:twisted:

C2C
18 september 2008, 14:37
Ik draai bio-ethanol uit mijn peuken, zodat ik genoeg brandstof heb om een molotovcocktail naar de anti-rook-fascisten te werpen.

abou Anis
18 september 2008, 14:39
antwoord 2. Ik gebruik zelfs meestal de asbakken niet als die er staan (zoals op een aantal perrons) omdat niet-rokers niet door hebben dat dat asbakken zijn waar smeulende peuken in terechtkomen en ze die dingen met de meest uiteenlopende (brandbare) rommel volsteken. Asocialen.

Nefertete
18 september 2008, 14:57
3. Ik duw de peuk uit op het hoofd van een van mijn kinderen; tot slot gaat de rook van mijn sigaret toch ook tot in zijn/haar longen, dus wat is het verschil ??

Ik laat mijn kinderen mijn peuken opeten, in de hoop dat ze maagkanker krijgen.

Get a life !!!!

Nynorsk
18 september 2008, 15:23
ik heb helaas geen kinderen.

De schoofzak
18 september 2008, 19:51
Er ooit aan gedacht dat jullie ergernis wel eens niets met de 'peuken' op zich te maken zou kunnen hebben maar misschien een afreageren is ten aanzien van een zieke maatschappij, waarvan verbiedzucht tegelijk een oorzaak en een gevolg is. 'Verbieden' kan dikwijls gezien worden als een vorm van agressie naar de medemens.


In een veel gevallen: juist omgekeerd mijn beste:

Entre le fort et le faible, entre le riche et le pauvre, c'est la liberté qui opprime et la loi qui affranchit.
Henri Lacordaire Fr. 1802-1861

kiko
18 september 2008, 20:00
Tja, rokers zijn nu éénmaal vervuilers op alle vlakken.

Ze vervuilen hun lichaam door de chemische troep, hun geest door hun verslaving, hun medemens door hen passief te laten meeroken en de straat door de massa's peukjes.

(Nu zal wellicht een roker komen aandraven met iets over alcoholici en hun bierblikjes of zo, net alsof dat iets met dit onderwerp te maken heeft).

Andro
18 september 2008, 20:02
Door al die voorgaande verboden zullen er nu uiteraard meer peuken op straat liggen.

Jazeker
18 september 2008, 20:07
waar laten rokers in open lucht hun vuile peuken?

Mijn peuken zijn doorgaans proper. Zeker in vergelijking met half-lege pakjes frieten met nog klodders van 5 verschillende sauzen of een hoop hondedrollen en de occasionele kwak kots die je zo op het voetpad kan vinden in je gemiddelde studenten- en andere stad. Nu ja, als ik op straat op een peuk stap gaat niemand daar wat van merken.

Jazeker
18 september 2008, 20:08
ik heb helaas geen kinderen.

2 :-(

Moet ik toch eens werk van gaan maken... mijn bio-klok tikt. tak...

Pieke
18 september 2008, 20:09
ik rook zelfgerolde peuken, natuurlijk afbreekbaar wegens geen synthetische filter

:cheer: mezelf :cheer:

metten
18 september 2008, 20:32
Ik heb altijd en overal mijn zeemans-asbakje bij, een asbakje met een dekseltje dat je hermetisch kan afsluiten. De as en de peuken gaan thuis in de vuilnisbak.

Mambo
18 september 2008, 21:12
In Gent hebben wij geld om vuilnismannen te betalen.
Tussen de blaadjes van de bomen, de lege blikjes cola en de vele papiertjes van de studenten, vegen ze dat op één hoop en weg is het.
Onze straten zijn doorgaan proper.

Mambo
18 september 2008, 21:12
In Gent hebben wij geld om vuilnismannen te betalen.
Tussen de blaadjes van de bomen, de lege blikjes cola en de vele papiertjes van de studenten, vegen ze dat op één hoop en weg is het.
Onze straten zijn doorgaans proper.

Karma
18 september 2008, 22:42
Naar aanleiding van het voorstel van de kankerliga omtrent roken in de buurt van kinderen, zelfs binnenhuis, zijn er mensen die voorstelden om roken enkel toe te laten in open lucht.

Nu moet je eens in je dorp of je stad rondlopen op de markt of in een straat waar winkels edm zijn.
En eens goed naar de grond kijken.
Je ziet natuurlijk welke handelszaken "voor eigen deur vegen", want daar is het properder.
Voor openbare gebouwen is de toestand het slechtst.

Maar overal liggen, naast papiertjes en hondenkakken, ook peuken.

Mijn voorstel aan de regering is dus duidelijk: roken zou alleen nog mogen op plaatsen waar je binnen "handbereik" (op korte stapafstand ... ik vind nog geen beter woord) je peuk "legaal" kwijt kan.

Om dat voorstel te staven, durf ik aan de rokers vragen wat zij met hun peuken momenteel aanvangen?



Ja, dedju, op voorhand vergeten het knoppeke van de polls aan te vinken.

Enfin:

1. Ik rook nooit op plaatsen waar ik mijn peuk niet fatsoenlijk kwijt kan
2. Ik trek er mij nouga-bollen van aan: ik gooi mijn peuk voor mijn voeten of ik schiet hem weg zo ver ik kan, da's plezant
3. Ik duw de peuk uit op het hoofd van een van mijn kinderen; tot slot gaat de rook van mijn sigaret toch ook tot in zijn/haar longen, dus wat is het verschil ??

Gewoon wegschieten die peuk. Kan helemaal geen kwaad en als men er in (of op) trapt ... geen gevolgen. Zal op termijn wel afbreken door de natuur of ... opgeruimd worden door de straatvegers (want als er geen troep meer ligt op de straat ... geen straatvegers nodig ... alweer meer werkloosheid).

AbdulAlhazred
18 september 2008, 22:44
gewoon op de grond.

Rapture
18 september 2008, 23:37
Ik heb een negertje in dienst genomen die al mijn peuken die ik op de grond gooi moet opruimen...