PDA

View Full Version : Britse Conservatieven nooit zo populair sinds Thatcher


Antoon
18 september 2008, 20:02
Volgens een opiniepeiling zijn de conservatieven sinds de razend populaire want bekwame Thacher nooit zo gewild.

Van alle ondervraagden heeft 52 procent de intentie voor de Conservatieven van partijleider David Cameron te stemmen.

Labour blijft hangen op 24 procent, de Liberal-Democrats op 12 percent.


Het artikel vind je hier. (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/419912/2008/09/18/Britse-Conservatieven-nooit-zo-populair-sinds-Thatcher.dhtml)

Het werd hoogtijd, zo zou ik zeggen. Toch?

toccata
18 september 2008, 21:26
Niet moeilijk
Het zou dramatisch zijn mochten ze na Blair niet populair zijn

longhorn
18 september 2008, 21:31
Antoon, dit vind ik nu eens geen slecht nieuws. Een Europese conservatief kunt ge namelijk niet vergelijken met een VS-conservatief.

Antoon
19 september 2008, 09:05
Antoon, dit vind ik nu eens geen slecht nieuws. Een Europese conservatief kunt ge namelijk niet vergelijken met een VS-conservatief.

Het ene heeft met het andere niets te maken.

Wiley E Coyote
19 september 2008, 13:19
Nu, men kan de teloorgang van Labour niet volledig aan Gordon Brown wijten, immers hij kreeg een vergiftigd geschenk van Tony Blair. Logisch Blair maakte immers ook wat "blunders"... plus na drie ambtstermijnen komt er meer dan wat sleet op

In 1997 was men na bijna twintig jaar Thatcherisme de conservatieven ook moe als kouwe pap.

forzaflandria
20 september 2008, 10:52
Akkoord met Coyote. Het is gewoon een cyclus.
Na meer dan 10 jaar Thatcher en co was men de conservatieven beu, na meer dan 10 jaar Blair en Labour is men de sossen ook beu.