PDA

View Full Version : Stemadvies NV-A congresgangers


4x10E6
19 september 2008, 17:13
Politics.be formumleden kunnen in deze thread hun stemadvies meedelen aan de NV-A congresgangers volgende zondag in het ICC Gent.

Mijn advies aan de 1000 congresgangers: "Nu het lekker gaat, houen zo die stekker."

Nr.10
19 september 2008, 17:16
Eruit :lol:

lollysticky
19 september 2008, 17:22
erin

voorlopig is dat mijn stem... er gaat veel gebeuren de volgende weken eens de gesprekken op gang komen. Indien de n-va er nu uitstapt krijgen ze gegarandeerd de zwarte piet toegespeeld... blijven zitten zodat ook Maingain aanschuift (die door reynders als 'tegengewicht' voor de n-va wordt gesteld) en het feest kan beginnen!

4x10E6
19 september 2008, 17:24
erin

voorlopig is dat mijn stem... er gaat veel gebeuren de volgende weken eens de gesprekken op gang komen. Indien de n-va er nu uitstapt krijgen ze gegarandeerd de zwarte piet toegespeeld... blijven zitten zodat ook Maingain aanschuift (die door reynders als 'tegengewicht' voor de n-va wordt gesteld) en het feest kan beginnen!

Voorlopig is dit uw stem? Bemerk ik hier iemand die volkomen geacclimatiseerd is aan de CD&V klimaatschommelingen? Waar is de voet-bij-stukkerigheid, die hardnekkigheid, het no passaran heen?

HAMC
19 september 2008, 17:26
erin

voorlopig is dat mijn stem... er gaat veel gebeuren de volgende weken eens de gesprekken op gang komen. Indien de n-va er nu uitstapt krijgen ze gegarandeerd de zwarte piet toegespeeld... blijven zitten zodat ook Maingain aanschuift (die door reynders als 'tegengewicht' voor de n-va wordt gesteld) en het feest kan beginnen!

Zeg, ik dacht dat het de Vlaamse regeringspartijen waren die die onderhandelingen aangingen?

Wat heeft dat dan te zien met het kartel op federaal niveau?

den ambetantsten
19 september 2008, 17:30
erin

voorlopig is dat mijn stem... er gaat veel gebeuren de volgende weken eens de gesprekken op gang komen. Indien de n-va er nu uitstapt krijgen ze gegarandeerd de zwarte piet toegespeeld... blijven zitten zodat ook Maingain aanschuift (die door reynders als 'tegengewicht' voor de n-va wordt gesteld) en het feest kan beginnen!

Ik respecteer uw mening maar denkt u écht dat N-VA een minder grote zwarte piet zal toegespeeld krijgen als ze de gesprekken laten beginnen en Maingain, en met hem de andere Franstalige onderhandelaars trouwens, de kans krijgt om hetzelfde spelletje te spelen als in 2007? Op welk punt is er iets veranderd zodat een dialoog nu wel kans op slagen heeft? Is het het "wit blad" dat de Franstaligen hebben geeist en gekregen? Is het de parallele, uitgebreide onderhandelingsstructuur die tot stand moet worden gebracht? Is het het feit dat aan Franstalige kant iedereen openlijk zegt dat voor de verkiezingen van 2009 geen resultaat kan worden bereikt? Help me, ik wil van goede wil zijn maar ik zie echt niet in waarom het nu wel zou lukken...

den ambetantsten
19 september 2008, 17:41
Ik luister, of beter: ik lees...

den ambetantsten
19 september 2008, 17:52
niets?

HAMC
19 september 2008, 17:55
niets?

Maakt niet uit, het is een fase waar we nu eenmaal doormoeten totdat zelfs de meest verstokte Belgicisten moeten toegeven dat Belgie passe is.

lollysticky
19 september 2008, 17:55
Voorlopig is dit uw stem? Bemerk ik hier iemand die volkomen geacclimatiseerd is aan de CD&V klimaatschommelingen? Waar is de voet-bij-stukkerigheid, die hardnekkigheid, het no passaran heen?

mja, ik weet het feitelijk niet... ik heb 'erin' gestemd omdat ik het op dat moment zo aanvoelde... Indien dit gesprek 'van de laatste kans' op niks uitdraait, dan doet Kris Peeters niet meer mee en gaat Leterme er ook de stekker uit trekken (al twijfel ik aan dit laatste). In mijn ogen is dit wel degelijk de 'laatste kans'. Dan vind ik het zot om niet aan tafel mee te schuiven om te zien hoe die laatste dialoog er zal uitzien. En hoe meer vlaamse stemmen aan tafel, hoe meer behoedzaam die fracofiele partijen (VLD...) zullen zijn :/

ik ben trouwens niet gehecht aan de CD&V ofzo :P Ik ben Pro voor behoud van het kartel, maar niet pro voor het hardnekkig vasthouden aan het kartel.

@ HAMC... mijn zin van 'eruit stappen' had betrekking op de deelname aan het gesprek, niet over het al dan niet uit het kartel stappen :/ Ik heb nergens het kartel vernoemd of ernaar verwezen :twisted:

sjarel
19 september 2008, 18:04
erin

voorlopig is dat mijn stem... er gaat veel gebeuren de volgende weken eens de gesprekken op gang komen. Indien de n-va er nu uitstapt krijgen ze gegarandeerd de zwarte piet toegespeeld... blijven zitten zodat ook Maingain aanschuift (die door reynders als 'tegengewicht' voor de n-va wordt gesteld) en het feest kan beginnen!

Volgens mij gaat er net niets gebeuren. Heel dit stukje theater dient enkel om over juni 2009 te geraken : daarna zal alles zonder veel uitleg in de diepvries gestopt worden.
Ze laten de federale verkiezingen en de gewestverkiezingen samenvallen en de heren zijn 4/5 jaar op hun gemak.
BHV passen ze wel een mouw aan om de verkiezingen rechtsgeldig te maken.

edit : stekker uit de federale regering uiteraard.
Nu de federale regering laten vallen zou een klein drama zijn voor de MR denk ik.

lollysticky
19 september 2008, 18:06
spijtig genoeg kan ik de politieke beslissingen toch niet beïnvloeden na de kiesperiode :P
Anders was heel den hutsekluts al opgelost. Het enige wat we kunnen doen nu is spreken met: ALS, ZOU, INDIEN :/

spijtig genoeg...

sjarel
19 september 2008, 18:11
mja, ik weet het feitelijk niet... ik heb 'erin' gestemd omdat ik het op dat moment zo aanvoelde... Indien dit gesprek 'van de laatste kans' op niks uitdraait, dan doet Kris Peeters niet meer mee en gaat Leterme er ook de stekker uit trekken (al twijfel ik aan dit laatste). In mijn ogen is dit wel degelijk de 'laatste kans'. Dan vind ik het zot om niet aan tafel mee te schuiven om te zien hoe die laatste dialoog er zal uitzien. En hoe meer vlaamse stemmen aan tafel, hoe meer behoedzaam die fracofiele partijen (VLD...) zullen zijn :/

ik ben trouwens niet gehecht aan de CD&V ofzo :P Ik ben Pro voor behoud van het kartel, maar niet pro voor het hardnekkig vasthouden aan het kartel.

@ HAMC... mijn zin van 'eruit stappen' had betrekking op de deelname aan het gesprek, niet over het al dan niet uit het kartel stappen :/ Ik heb nergens het kartel vernoemd of ernaar verwezen :twisted:

Eigenlijk toch wel raar hoeveel laatste kansen die mannen krijgen, hoeveel deadlines er mogen passeren. Beetje inpraten op de mensen en ze krijgen er nog ene.

Geloof jij nu echt dat die dialoog ernstig te nemen is? (Met bvb Maingain)
Wat mij betreft mag die dialoog van gemeenschap tot gemeenschap een kans krijgen (al geloof ik er dus totaal niet in), maar met de start zoals die nu voorligt zie ik geen enkele reden om de federale regering in stand te houden. (zeker niet voor de NVA) Als de tsjeven willen verderdoen federaal, doen ze maar. Het kartel hoeft ook niet te breken omdat NVA federaal voor de oppositie kiest.

4x10E6
19 september 2008, 18:13
spijtig genoeg kan ik de politieke beslissingen toch niet beïnvloeden na de kiesperiode :P
Anders was heel den hutsekluts al opgelost. Het enige wat we kunnen doen nu is spreken met: ALS, ZOU, INDIEN :/

spijtig genoeg...

Weet U,

Het embetante bij dit alles is natuurlijk dat U zondagavond voor één keer niet voor de 'goei' kunt stemmen.

sjarel
19 september 2008, 18:16
Weet U,

Het embetante bij dit alles is natuurlijk dat U zondagavond voor één keer niet voor de 'goei' kunt stemmen.

Goh, ik denk dat de top van NVA (en de CD&V) het kartel niet uit elkaar wil zien vallen. Ze willen vermijden dat de ene koud en de andere warm blaast. Het is nu aan die top om in te schatten wat er zondag gestemd zal worden zodat ze dat kunnen anticiperen. Als ze verwachten dat de leden stemmen om de stekker eruit te trekken zie ik dat het kartel morgen al doen eigenlijk...

lollysticky
19 september 2008, 18:16
Kijk... om te beginnen wil ik mij excuseren. ik heb blijkbaar iets mis verstaan (en ik heb het nu pas door). Ik dacht dat deze stekker-thread ging om het al dan niet aanschuiven in dit dialoog van gemeenschap tot gemeenschap. Deze situatie steun ik (met wat ongeloof maar kom). Dit bedoelde ik met mijn 'stekker erin'.

Blijkbaar gaat het om iets heel anders: het steunen van de federale regering (en nu snap ik ook waarom HAMC over dat kartel begon). De federale regering kan mij geen reet schelen en voor mij mag er de stekker uit. Ik had graag gezien dat de thread-starter iets meer in zijn post had geschreven i.p.v. de twee zinnekes, dan had ik het mss van in 't begin gesnopen!

Sorry dus dak zo stoem was om het niet in te zien :)

HAMC
19 september 2008, 18:17
Als de tsjeven willen verderdoen federaal, doen ze maar.


Zo zal het gebeuren, het ACW beveelt het.


Het kartel hoeft ook niet te breken omdat NVA federaal voor de oppositie kiest.


Hmm, dit begrijp ik dan weer niet goed.

lollysticky
19 september 2008, 18:19
4x10E6, wie stelt u voor als 'de goei' ? ik kan u niet volgen :P

4x10E6
19 september 2008, 19:01
4x10E6, wie stelt u voor als 'de goei' ? ik kan u niet volgen :P

Weet U,

Hier moet ik voor passen.

Nr.10
19 september 2008, 19:08
erin

Eruit.

Denk aan uw vijf minuten politieke moed.

Aan uw stijf been, uw vette biefstuk.

FDM
19 september 2008, 19:10
stekker eruit , draad afknippen en weggooien

4x10E6
19 september 2008, 19:16
Eruit.

Denk aan uw vijf minuten politieke moed.

Aan uw stijf been, uw vette biefstuk.


Weet U,

U haalt twee ideologieën dooreen. In deze betreft het in eerste instantie vissen en cacaouettes.

Nr.10
19 september 2008, 19:28
Weet U,

U haalt twee ideologieën dooreen. In deze betreft het in eerste instantie vissen en cacaouettes.

Inderdaad.

Bij nader onderzoek van 'het kartel', dit kartel in het biezonder, u hebt gelijk.

Twee totaal verschillende kaders werden door elkaar gehaald.

lollysticky
19 september 2008, 19:30
Eruit.

Denk aan uw vijf minuten politieke moed.

Aan uw stijf been, uw vette biefstuk.

lees mijn andere post effe.. ik was verward met een andere stekker-situatie.
ik wil de stekker UIT de huidige regering, maar ik ben wel voor een dialoog van gemeenschap tot gemeenschap met de n-va erin aanwezig (met bourgeois dus).

edit: tis trouwens 'vette vis' :-P

Praetorian
19 september 2008, 19:34
Maakt niet uit, het is een fase waar we nu eenmaal doormoeten totdat zelfs de meest verstokte Belgicisten moeten toegeven dat Belgie passe is.Je kan nog lang wachten.

4x10E6
19 september 2008, 19:37
lees mijn andere post effe.. ik was verward met een andere stekker-situatie.
ik wil de stekker UIT de huidige regering, maar ik ben wel voor een dialoog van gemeenschap tot gemeenschap met de n-va erin aanwezig (met bourgeois dus).

edit: tis trouwens 'vette vis' :-P

en niet te vergeten: borrelnootjes.

De schoofzak
19 september 2008, 19:46
Mijn stemadvies is dat de steun van de nva aan de federale regering opgeheven wordt.

Dit zou tot gevolg moeten hebben dat de tsjeven ook hun vertrouwen opgeven, met andere woorden, dat Leterme zijn ontslag gaat aanbieden aan le roi.
Leterme blijft interimair de ontslagnemende regering leiden met een minimum-programma waar de frankofwieten een maagzweer van krijgen. (ik herinner me de dreiging van de minister-kwast van binnenlandse zakken en kanapés, toen die dreigde met federale senten niet meer te besteden aan dingen waarvoor de deelstaten bevoegd waren ....enz.)
BHV stemmen in de kamer. Als er een belangenkonflikt ingeroepen zou worden door een deelstaat-parlement, dan kan dit verworpen worden (onontvankelijk verklaard) "omdat dat parlement daar geen belang heeft bij de kieskring bhv"

Het parlement kan verder initiatieven nemen "meerderheid tegen minderheid". Het parlement is immers nooit ontslagnemend !!



Wat moet de Vlaamse regering dan doen?
De dialoog niet aangaan.
Wachten op de initatieven van le roi. Ondertussen gewoon verder regeren. Met kaakslagen waar het nodig is.

HAMC
19 september 2008, 20:10
Je kan nog lang wachten.

Tot ergens in 2009 denk ik. Tegen dan staan we even ver als vandaag.

lollysticky
19 september 2008, 20:14
Tot ergens in 2009 denk ik. Tegen dan staan we even ver als vandaag.

de kaarten worden dan wel herschud door de verkiezingen. Een goeie pikzwarte zondag zou eens deugd doen dan :twisted:

Praetorian
19 september 2008, 20:16
de kaarten worden dan wel herschud door de verkiezingen. Een goeie pikzwarte zondag zou eens deugd doen dan :twisted:Als CD&V klappen krijgt, dan denk je toch niet dat de NV-A eraan ontsnapt?

Fieseler
19 september 2008, 20:26
Hét grote probleem is dat met of zonder de NVA er niks uit de bus zal komen...de domme vlamingen stemmen dezefde mensen naar dezelfde postjes waardoor dezen nogmaals beloond worden voor hun verraad...en husakee...de walen blijven de boel blokkeren...

Zolang het Vlaamse volk niet durft of wil opkomen voor democratie is hun zaak hopeloos....

En morgen kunnen ze weer verderbleiten dat het leven toch zo duur wordt...dat er zoveel armen zijn...en dat dat de fout is van iemand anders...

Arm Vlaanderen...

lollysticky
19 september 2008, 20:48
Als CD&V klappen krijgt, dan denk je toch niet dat de NV-A eraan ontsnapt?

nee dat weet ik heus wel... alleen weet ik niet hoe dit hele ding zal uitdraaien, of het kartel overeind blijft en wat de gevolgen zijn. Mijn glazen bol rijkt spijtig genoeg zover niet :-D

HAMC
19 september 2008, 21:00
Hét grote probleem is dat met of zonder de NVA er niks uit de bus zal komen......


Dat is wat ik bedoel als ik daarstraks zei dat dit een fase is waar we nu eenmaal doormoeten.

Met of zonder de NVA, er zal niets uit de bus komen want de Walen proberen alles alleen maar uit te stellen.

in 2009 zullen we dus even ver staan als vandaag. Als de Vlaming dan nog aan de Belgische partijen zijn stem schenkt is het een onnozelaar die niet beter verdient.

lollysticky
19 september 2008, 21:02
in 2009 zullen we dus even ver staan als vandaag. Als de Vlaming dan nog aan de Belgische partijen zijn stem schenkt is het een onnozelaar die niet beter verdient.

spijtig genoeg maar dat is blijkbaar de enige mogelijke (en realistische) uitkomst :cry:
Over dat gestem... er zullen wel veel onnozelaars zijn terug :(

Zwartengeel
19 september 2008, 21:21
Rapport bemiddelaars onvoldoende

Geert Bourgeois, Vlaams minister N-VA
Bart De Wever, Algemeen voorzitter N-VA

Het partijbestuur van de N-VA heeft akte genomen van het rapport van de bemiddelaars en stelt zeer ontgoocheld vast dat dit rapport niet beantwoordt aan de voorwaarden die de Vlaamse Regering aan de Gemeenschapsdialoog had gesteld. De staatshervorming wordt op de lange baan geschoven en over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde wil men opnieuw gaan onderhandelen. Daar bovenop komen nog de uitspraken van Didier Reynders. Dit druist zodanig in tegen het voorstel van de Vlaamse Regering dat het partijbestuur van de N-VA unaniem weigert hieraan deel te nemen.

Dus gaat de stekker eruit?

Stefanie
19 september 2008, 23:04
Dit zou tot gevolg moeten hebben dat de tsjeven ook hun vertrouwen opgeven, met andere woorden, dat Leterme zijn ontslag gaat aanbieden aan le roi.

Jamaar, dat gaat niet. De koning weigert dan Leterme zijn ontslag en dus is Yves wel gedwongen om eerste minister te blijven. Hij kan dus niet anders dan aanblijven. Ontslag nemen gaat niet, de koning wilt het niet.

FDM
19 september 2008, 23:38
dan gaat YL staken

4x10E6
20 september 2008, 09:59
Dus gaat de stekker eruit?

Weet U,

De stekker is er uit.
In het ICC wacht de heer De Wever morgen een bloemenhulde, met frisse pint achteraf.

vrijevlaming
20 september 2008, 10:08
ik stem morgen tegen verderdoen. En gezien wat het partijbestuur al verklaard heeft, zullen ze dat waarschijnlijk van hetzelfde idee zijn.
En dan idd een frisse pint :lol:

I amsterdam
20 september 2008, 10:29
Jamaar, dat gaat niet. De koning weigert dan Leterme zijn ontslag en dus is Yves wel gedwongen om eerste minister te blijven. Hij kan dus niet anders dan aanblijven. Ontslag nemen gaat niet, de koning wilt het niet.

Sinds wanneer is de koning de baas in het land?:roll:
Hij heeft 3 musketiers aangesteld ,die zo goed als niets hebben gedaan.
Het enige doel was om iedereen een rustige zomervakantie te geven.
De Franstaligen hebben hun laatste kans gemist, dus Leterme kan geen genoegen nemen met dit advies van de koning.

lollysticky
20 september 2008, 10:39
als yves leterme zijn ontslag indient en de koning aanvaardt het niet... dan stopt Leterme gewoon met al zijn werk als premier aja :/

Vette Pois(s)on
20 september 2008, 10:49
Eruit.

De komedie duurt al vele maanden te lang - nog steeds geen duidelijkheid en nog minder enige vorm van ernst.
Afleidingsmaneuvers en allerhande (in mijn ogen) zeer ondemocratische trukskes om de boel maar te rekken en te rekken.

De Walen hebben hun slag zo goed als zeker binnen: gerokken tot 2009 en dit alles ten koste van het beleid dat maar niet fatsoenlijk kan worden afgesteld.

Zeer triestig.

Duym
20 september 2008, 10:55
Kijk... om te beginnen wil ik mij excuseren. ik heb blijkbaar iets mis verstaan (en ik heb het nu pas door). Ik dacht dat deze stekker-thread ging om het al dan niet aanschuiven in dit dialoog van gemeenschap tot gemeenschap. Deze situatie steun ik (met wat ongeloof maar kom). Dit bedoelde ik met mijn 'stekker erin'.

Blijkbaar gaat het om iets heel anders: het steunen van de federale regering (en nu snap ik ook waarom HAMC over dat kartel begon). De federale regering kan mij geen reet schelen en voor mij mag er de stekker uit. Ik had graag gezien dat de thread-starter iets meer in zijn post had geschreven i.p.v. de twee zinnekes, dan had ik het mss van in 't begin gesnopen!

Sorry dus dak zo stoem was om het niet in te zien :)

Niets te stoem. Ik moet je gelijk geven. Wat voor een onduidelijke en dubbelzinnige vraagstelling.

4x10E6
20 september 2008, 11:18
Niets te stoem. Ik moet je gelijk geven. Wat voor een onduidelijke en dubbelzinnige vraagstelling.

Weet U,

Is het niet tekenend dat 78% (tochtoen ik daarstraks verifieerde) van de bezoekers van dit forum resoluut kiezen voor "Eruit"? 50% van de Vlamingen willen ook "vissen", liefst vette. De Jan Callebauts van deze wereld boeren goed en verder.

De slogan voor de verkiezingen - en ik denk dat die eraan zullen komen in november - wordt "Piske". Wedden?

Jazeker
20 september 2008, 11:32
Ja, 10 juni heeft pijn gedaan, he virmiljoen?

Ik zou nog wat over "Ief" gaan zwammen.

Duym
20 september 2008, 11:33
Weet U,

Is het niet tekenend dat 78% (tochtoen ik daarstraks verifieerde) van de bezoekers van dit forum resoluut kiezen voor "Eruit"? 50% van de Vlamingen willen ook "vissen", liefst vette. De Jan Callebauts van deze wereld boeren goed en verder.

De slogan voor de verkiezingen - en ik denk dat die eraan zullen komen in november - wordt "Piske". Wedden?

:?:

4x10E6
20 september 2008, 11:39
:?:

Welkom in het post-modernisme.

Bron: http://www.jovandeurzen.be/nl/actua/in-de-pers/ik-ben-geen-macho-politicus vijfde laatste paragraaf

De schoofzak
20 september 2008, 11:59
Jamaar, dat gaat niet. De koning weigert dan Leterme zijn ontslag en dus is Yves wel gedwongen om eerste minister te blijven. Hij kan dus niet anders dan aanblijven. Ontslag nemen gaat niet, de koning wilt het niet.

Gij zijt ook nog een groentje in de pollentiek hé.

De realiteit is dat de roi de Laeken doet wat de regering hem zegt te doen.
Een spelleke "ontslag indienen, met de suggestie om het in beraad te houden" of "ontslag indienen om het te laten weigeren, in afwachting van ..." behoort allemaal tot het wapenarsenaal om dit (on)land drijvende te houden.

Het is natuurlijk ooit anders geweest.
Ge zoudt dat boek van Polleke den derde eens moeten lezen: je haren rijzen ten berge van wat die dacht dat demokratie was. Het waren andere tijden natuurlijk.
Idem dito toen den Boeden aan een doodzonde dacht, en vreesde dat de kardinaal en de paus hem persoonlijk de zonde zouden toedichten van medewerking aan een abortus provokatus, met het tekenen van die wet.

robert t
20 september 2008, 14:34
Politics.be formumleden kunnen in deze thread hun stemadvies meedelen aan de NV-A congresgangers volgende zondag in het ICC Gent.

Mijn advies aan de 1000 congresgangers: "Nu het lekker gaat, houen zo die stekker."Eruit vanzelfsprekend. De N-VA heeft bij de belgicisten van CD&V niks te zoeken. Indien de N-VA kiest voor het kartel, goodbye N-VA, bij de volgende verkiezingen wordt de N-VA terecht opgedoekt. België wordt zowiezo opgedoekt, en ik zou liever de N-VA erbij betrokken zien.

Jan Meuleman
20 september 2008, 15:53
De realiteit is dat de roi de Laeken doet wat de regering hem zegt te doen.

Het is precies het omgekeerde. De roi de Laeken zegt wat Leterme moet doen.

HAMC
20 september 2008, 17:05
Het is precies het omgekeerde. De roi de Laeken zegt wat Leterme moet doen.

Het is nog anders, het ACW zegt Leterme wat te doen, tegen de CD&V in.

4x10E6
20 september 2008, 17:25
Het is nog anders, het ACW zegt Leterme wat te doen, tegen de CD&V in.

Parbleu, weerom het ACW.

Zou in realiteit in deze zaak niet wat minder prozaïscher zijn?

Mijn these is er éen van sublieme simpliciteit: de heer Leterme is een minkukel ( weliswaar behept met 800.000 stemmen). Deze these heeft het onmiskenbare voordeel de meest bizarre wendingen in de Leterme saga op zeer plausibele wijze te verklaren: de heer Leterme doet maar wat.

HAMC
20 september 2008, 17:31
Parbleu, weerom ACW.

Doe maar belachelijk vriend, het staat u jong.

Fieseler
20 september 2008, 17:37
Het is precies het omgekeerde. De roi de Laeken zegt wat Leterme moet doen.

Het is nog veel erger...Leterme gebruikt de koning om de indruk te geven dat hij zijn beloftes niet kan en mag gestand doen...

edit: schoofie was mij al voor

armando
20 september 2008, 17:48
Het wordt hoogtijd dat de Vlamingen hun conclusies trekken uit deze vaudeville. Laat ons naar de kiezer gaan en hopelijk zal de vlaming kiezen voor vlaamse onafhankelijkheid.

HAMC
20 september 2008, 18:04
Het wordt hoogtijd dat de Vlamingen hun conclusies trekken uit deze vaudeville. Laat ons naar de kiezer gaan en hopelijk zal de vlaming kiezen voor vlaamse onafhankelijkheid.

Als we die dan redelijk snel willen, die onafhankelijkheid, dan is er maar èèn partij waarop de Vlaming kan kiezen.

Want er is NVA, die onafhankelijkheid wil onderhandelen met de Walen. We hebben het laatste jaar een staaltje gezien van onderhandelen waarbij het niet eens over onafhankelijkheid gaat, en men heeft nu een leeg blad papier als resultaat.

Dus geloven in een onderhandelde onafhankelijkheid is redelijk naief als je het mij vraagt. Tenzij men natuurlijk 75 jaar wil uittrekken voor zulke onderhandelingen...

Dus, wat blijft er over, het VB.

Edit: Natuurlijk, de kiezing die er volgend jaar aankomt. Toch maar niet de regimeslaven onderschatten die alle hens aan dek zetten.

En uiteraard ook de slavenmentaliteit van de Vlaming niet onderschatten.

Depth of Field
20 september 2008, 18:08
de heer Leterme doet maar wat.

Wat zou het.

In dit kloteland betekent "staatsman" iemand die zijn broek laat zakken voor de franstaligen.

Dat Leterme maar verder "aanmoddert", het geld van de franstaligen zal wel opgeraken, en dan knijpen we ze in hun kloten tot ze niet meer bijkomen.

4x10E6
20 september 2008, 18:12
Doe maar belachelijk vriend, het staat u jong.

Weet U HAMC,

In mijn nog jonge levensloop ben ik al te vaak onzacht in aanraking gekomen met de alomtegenwoordige krachten van het ACW hier in de westvlaamse bucolica waar de heer Paul Breyne en diens poulain Yves Leterme hofhouden. Door scha en schande toch iets wijzer geworden vetrouw ik het bijwijlen conviviale ACW discours nooit, net zo min ik de machtsboulemie van de heer Leterme en zijn croonies hier te lande zelden zal minimaliseren. De heer Leterme heeft vooral last van een nietsontziende ambitie en hij is ondertussen ver voorbij de stapsteen die het ACW ooit voor hem betekende. Hij overnacht sindsdien te Sjotsji en slijt zijn eigen koopwaar. Parbleu.

roger verhiest
20 september 2008, 18:19
Het alternatief voor "onderhandelen" is "niet onderhandelen" & dat doen we nu al meer dan een jaar. Het doel van NV-A is duidelijk België splitsen en de Franse grens opschuiven tot ongeveer de lijn Oudenaarde- Tongeren ; Van zodra dit een feit is zal er verder moeten ... onderhandeld worden, of vergis ik me ?

Pelgrim
20 september 2008, 18:19
N-VA is goed bezig met dit land compleet in de vernieling te helpen. Als ze er uit stappen riskeren ze zichzelf in de marge te plaatsen want laten we eerlijk zijn waar kan de N-VA nu eigenlijk mee dreigen? Van mij mogen ze dus rustig nog wat verder doen.

HAMC
20 september 2008, 18:22
Weet U HAMC,

In mijn nog jonge levensloop ben ik al te vaak onzacht in aanraking gekomen met de alomtegenwoordige krachten van het ACW hier in de westvlaamse bucolica waar de heer Paul Breyne en diens poulain Yves Leterme hofhouden. Door scha en schande iets wijzer geworden vetrouw ik het bijwijlen conviviale ACW discours nooit, net zo min ik de machtsboulemie van de heer Leterme en zijn croonies hier te lande zelden zal minimaliseren. De heer Leterme heeft vooral last van een nietsontziende ambitie. De heer Leterme is echter ver voorbij de stapsteen die het ACW voor hem ooit was. Hij slijt sindsdien zijn eigen waar. Parbleu.

Eerst even nuanceren, toen ik uw post quotte bestond hij maar uit de enkele woorden die in mijn quote staan. Ik heb hem dus niet aangepast, uw hebt uw post veranderd (uitgebreid) nadat ik erop regeerde.

Ik persoonlijk denk dat het ACW toch nog wel iets meer tezeggen heeft over Leterme dan u schijnt te denken. Voor mij zat Leterme dan ook op zijn post als Vlaams Minister-President door het ACW, en dat was niet omdat Leterme een Vlaming was.

Alleszins, dat misbuis over uw post die later groter bleek dan ik dacht, bij deze trek ik dan ook mijn reaktie daarop in.

Edit: De Bucolica verwijzing, wie is de schrijver nu ook alweer?

4x10E6
20 september 2008, 18:23
Wat zou het.

In dit kloteland betekent "staatsman" iemand die zijn broek laat zakken voor de franstaligen.

Dat Leterme maar verder "aanmoddert", het geld van de franstaligen zal wel opgeraken, en dan knijpen we ze in hun kloten tot ze niet meer bijkomen.


Wat sneu, dat er in U aan de wereld een groot strateeg verloren gegaan is.

4x10E6
20 september 2008, 18:26
Eerst even nuanceren, toen ik uw post quotte bestond hij maar uit de enkele woorden die in mijn quote staan. Ik heb hem dus niet aangepast, uw hebt uw post veranderd (uitgebreid) nadat ik erop regeerde.

Ik persoonlijk denk dat het ACW toch nog wel iets meer tezeggen heeft over Leterme dan u schijnt te denken. Voor mij zat Leterme dan ook op zijn post als Vlaams Minister-President door het ACW, en dat was niet omdat Leterme een Vlaming was.

Alleszins, dat misbuis over uw post die later groter bleek dan ik dacht, bij deze trek ik dan ook mijn reaktie daarop in.

Geen erg. Mijn fout, ik ben een trage tieper en hanteer de idee dat schrijven schrappen en schaven is.

De schoofzak
20 september 2008, 18:48
Het is nog anders, het ACW zegt Leterme wat te doen, tegen de CD&V in.


Vertel ons nog eens hoe het komt dat het ACW niet heeft kunnen beletten dat de tsjeven in een kartel met de nva gestapt zijn ...

Chipie
20 september 2008, 18:49
Ik vind het dwaas van de NVA om gisteren mede te delen dat men niet meedoet...

Men had dat beter morgen gezegd (als ze het toch van plan zijn/waren)… Nu komen ze bij velen als onbetrouwbaar over, wat ze m.i. zeker en vast niet zijn …

Praetorian
20 september 2008, 18:50
Vertel ons nog eens hoe het komt dat het ACW niet heeft kunnen beletten dat de tsjeven in een kartel met de nva gestapt zijn ...Of hoe de topman van Unizo nu minister-president is.

Chipie
20 september 2008, 18:50
Geen erg. Mijn fout, ik ben een trage tieper en hanteer de idee dat schrijven schrappen en schaven is.

Men men voor de roden werkt is traagheid alleszins geen handicap...:-D

HAMC
20 september 2008, 19:14
Vertel ons nog eens hoe het komt dat het ACW niet heeft kunnen beletten dat de tsjeven in een kartel met de nva gestapt zijn ...

Hah! Beletten zeg je? Ze wilden het niet anders.

HAMC
20 september 2008, 19:16
Of hoe de topman van Unizo nu minister-president is.

Ik beweer niet dat het ACW baas is in de CD&V. Ik zeg dat ze een strijd aan het vechten zijn in de CD&V om te zien wie er baas is.

Herr Oberst
20 september 2008, 19:17
N-VA is goed bezig met dit land compleet in de vernieling te helpen. Als ze er uit stappen riskeren ze zichzelf in de marge te plaatsen want laten we eerlijk zijn waar kan de N-VA nu eigenlijk mee dreigen? Van mij mogen ze dus rustig nog wat verder doen.

Als ze 'rustig verder doen', betekent dat onder meer dat er over BHV onderhandeld gaat worden, beste links-'nationalist'.

Pelgrim
20 september 2008, 21:06
Als ze 'rustig verder doen', betekent dat onder meer dat er over BHV onderhandeld gaat worden, beste links-'nationalist'.

van mij mogen ze over alles gaan onderhandelen beste rechtse "vlaamsgezinde", waar het mij om gaat is dat dankzij de n-va de Belze staat steeds dieper verzinkt in crisissen en dat is meer dan het Behang ooit heeft kunnen verwezenlijken.

HAMC
20 september 2008, 21:10
van mij mogen ze over alles gaan onderhandelen beste rechtse "vlaamsgezinde", waar het mij om gaat is dat dankzij de n-va de Belze staat steeds dieper verzinkt in crisissen en dat is meer dan het Behang ooit heeft kunnen verwezenlijken.

En precies hoe gaat de Vlaming erop vooruit Pelgrim?

Vette Pois(s)on
20 september 2008, 21:10
van mij mogen ze over alles gaan onderhandelen beste rechtse "vlaamsgezinde", waar het mij om gaat is dat dankzij de n-va de Belze staat steeds dieper verzinkt in crisissen en dat is meer dan het Behang ooit heeft kunnen verwezenlijken.

Daarom dat de volgende stappen die de NVA zet zo belangrijk zullen zijn voor de verder afbrokkeling van belgie

Vette Pois(s)on
20 september 2008, 21:12
En precies hoe gaat de Vlaming erop vooruit Pelgrim?

We zijn helemaal niet vooruit gegaan, maar zonder de NVA zou er allang gestopt zijn met de staatshervorming discussie en stak gans de boel al maanden in de diepvriezer

HAMC
20 september 2008, 21:26
We zijn helemaal niet vooruit gegaan, maar zonder de NVA zou er allang gestopt zijn met de staatshervorming discussie en stak gans de boel al maanden in de diepvriezer

U bedoelt dat zonder de NVA we hier nu zouden staan met een leeg blad papier?

Pelgrim
20 september 2008, 21:43
En precies hoe gaat de Vlaming erop vooruit Pelgrim?

Belgique gaat er op achteruit, dat kan je toch niet meer ontkennen?

HAMC
20 september 2008, 21:48
Belgique gaat er op achteruit, dat kan je toch niet meer ontkennen?

Maar toch gaat de Vlaming niet vooruit, een beetje contradictorisch toch nee?

Pelgrim
20 september 2008, 22:19
zolang belgique bestaat kan de vlaming niet vooruit gaan nee, maar belgique wordt nu wel deftig uitgehold.

Stefanie
20 september 2008, 22:21
Gij zijt ook nog een groentje in de pollentiek hé.

De realiteit is dat de roi de Laeken doet wat de regering hem zegt te doen.
Een spelleke "ontslag indienen, met de suggestie om het in beraad te houden" of "ontslag indienen om het te laten weigeren, in afwachting van ..." behoort allemaal tot het wapenarsenaal om dit (on)land drijvende te houden.

Het is natuurlijk ooit anders geweest.
Ge zoudt dat boek van Polleke den derde eens moeten lezen: je haren rijzen ten berge van wat die dacht dat demokratie was. Het waren andere tijden natuurlijk.
Idem dito toen den Boeden aan een doodzonde dacht, en vreesde dat de kardinaal en de paus hem persoonlijk de zonde zouden toedichten van medewerking aan een abortus provokatus, met het tekenen van die wet.

Ik schreef enkel maar over de officiële uitleg. Den officiële uitleg is zo ondemocratisch als maar kan, maar de mensen aanvaarden dat.

HAMC
20 september 2008, 22:24
zolang belgique bestaat kan de vlaming niet vooruit gaan nee, maar belgique wordt nu wel deftig uitgehold.

Ok, dat is positief.

De schoofzak
21 september 2008, 08:48
U bedoelt dat zonder de NVA we hier nu zouden staan met een leeg blad papier?

Dat is inderdaad een zeer treffende vergelijking voor het feit dat "we nog niet ver opgeschoten zijn".
In dezelfde vergelijking verder gaand: neen, zonder de NVA en het kartel zouden we voor een leeg buroblad staan, en zelfs geen wit blad papier hebben ...
(alleen, nu blijkt dat op de achterkant van dat blanko blad papier, de Reinders toch al wat prutskes had neergepend, en niet eens in onzichtbare inkt ...)

Afijn, hoe ge het ook bekijkt, we amuseren ons meer dan in den tijd van Verafstoot, toen die onder meer zei: "bhv kunnen we niet oplossen" en hij ging over tot de orde van de dag, zijnde het pas gebouwde justitiepaleis van Antwerpen verkopen, en direkt weer terughuren, want we hebben het nodig .... als één van de banken die nu in Amerika belaagd worden zoiets zou doen, dan zijn ze een uur later knok out op de beurs.
Dus ja, het gaat beter, en het belooft van nog beter te worden.

forzaflandria
21 september 2008, 09:41
Stekker eruit.
Die vette vis geraakt toch niet meer gebraden.

De Koninck
21 september 2008, 11:02
Als we die dan redelijk snel willen, die onafhankelijkheid, dan is er maar èèn partij waarop de Vlaming kan kiezen.

Want er is NVA, die onafhankelijkheid wil onderhandelen met de Walen. We hebben het laatste jaar een staaltje gezien van onderhandelen waarbij het niet eens over onafhankelijkheid gaat, en men heeft nu een leeg blad papier als resultaat.

Dus geloven in een onderhandelde onafhankelijkheid is redelijk naief als je het mij vraagt. Tenzij men natuurlijk 75 jaar wil uittrekken voor zulke onderhandelingen...

Dus, wat blijft er over, het VB.



Dju, da's spijtig. Dan is het pas helemaal over-and-out wat de onafhankelijkheid van Vlaanderen betreft.

De beste garantie voor het voortbestaan van La Belgiqe is juist het succes van het VB. Denk daar maar eens over na!

FDM
9 oktober 2008, 20:35
9 dweizerikken op het forum

Ongetemde Leeuw
10 oktober 2008, 22:43
Dju, da's spijtig. Dan is het pas helemaal over-and-out wat de onafhankelijkheid van Vlaanderen betreft.

De beste garantie voor het voortbestaan van La Belgiqe is juist het succes van het VB. Denk daar maar eens over na!

Ik geef je volledig gelijk als je er dieper over nadenkt in bepaalde omstandigheden

Duym
11 oktober 2008, 04:25
De beste garantie voor het voortbestaan van La Belgiqe is juist het succes van het VB. Denk daar maar eens over na!


Die grap moet je me eens uitleggen.

Pelgrim
11 oktober 2008, 09:57
Daar zit wel enige logica in ja. Zolang het veebee de Vlaamse beweging blijft domineren zal de Vlaamse zaak niet kunnen doorbreken bij de brede massa. Het anti-syndicale en oerconservatieve profiel van het veebee schrikt heel veel mensen af.

Duym
11 oktober 2008, 10:10
Daar zit wel enige logica in ja. Zolang het veebee de Vlaamse beweging blijft domineren zal de Vlaamse zaak niet kunnen doorbreken bij de brede massa. Het anti-syndicale en oerconservatieve profiel van het veebee schrikt heel veel mensen af.

Anti-syndicalisme?
Wie is niet tegen organisaties of bewegingen die:
- onze economie kapot willen
- de kip met de gouden eieren willen slachten
- 'eigen zak eerst' roepen

Oerconservatieve profiel?
Het losgeslagen alles mag, niets moet profiel heeft ons nog niets anders dan miserie gebracht.

Pelgrim
11 oktober 2008, 10:33
Bedankt om mijn punt te bewijzen.

Duym
11 oktober 2008, 10:52
Bedankt om mijn punt te bewijzen.

:lol: Wat jouw punt is blijft blijkbaar een groot geheim.

Pelgrim
11 oktober 2008, 11:31
dat het veebee een antisyndicale partij is.

Duym
11 oktober 2008, 13:17
dat het veebee een antisyndicale partij is.

Is het Vlaams Belang een anti-syndicale partij omdat ze ervan uitgaat dat een vakbond alleen de belangen van werknemers moet verdedigen en niet van partijen?

In een normaal land zijn vakbonden de verdedigers van de belangen van de werknemers. In België hebben VLD, SP.A en CD&V echter een monopolie georganiseerd voor slechts drie partijvakbonden - AVC, ABVV en ACLVB - die in de eerste plaats hun eigenbelang en dat van hun partijvrienden verdedigen.
Lees verder:

http://www.vlaamsbelang.be/53/

Pelgrim
11 oktober 2008, 13:37
Uw eerste commentaar was:

Wie is niet tegen organisaties of bewegingen die:
- onze economie kapot willen
- de kip met de gouden eieren willen slachten
- 'eigen zak eerst' roepen

Dit is pure donkerblauwe LDD praat.

Steben
13 oktober 2008, 10:25
Uw eerste commentaar was:
Dit is pure donkerblauwe LDD praat.


Dat hoeft niet. Conservatieven zeggen dat ook. Maar die zeggen er bij dat die donkerblauwe praktijken die syndicaliteit tevens opwekt.

Wat is het nut van een ACV als arbeidersverdediger, als dezelfde vakbond een staking opzegt op het moment dat het ACV-aandeel in DEXIA in het gevaar komt?