PDA

View Full Version : Lekker ETEN !!!!!


duveltje382
20 september 2008, 20:38
Kookprogramma's bij de vleet op TV
Maar de arme mensen zouden meer hebben aan ETEN
Arm zijn betekend GEEN eten:?

manta
20 september 2008, 21:10
Gezien de economische situatie zou men al beter laten zien hoe mensen met minder toch meer eten kunnen maken ...:?
Veel mensen beginnen te besparen op hun eten , wat niet zo goed is ...:-(

Veel kookprogramma's laten dan wel zien hoe men iets klaarmaakt , maar vergeten dat er een heleboel wordt weggegooid op zo'n programma , terwijl een goede kok zo weinig mogelijk voedsel verspilt in een keuken ...

LastMohican
21 september 2008, 08:24
Lekker eten HIER:

http://www.dekarmeliet.be/

Aanrader !

Don Quichote
21 september 2008, 08:56
Eigenaardig verschijnsel dat ik opmerk...

Heb de indruk dat de zogenaamde sukkelaars gemiddeld meer lijden aan "te dik zijn" dan andere groepen.

alice
21 september 2008, 09:00
Omdat gezond voedsel geld kost, Don.
Ga eens kijken in de keuken van mensen met weinig geld!

Don Quichote
21 september 2008, 09:32
Omdat gezond voedsel geld kost, Don.
Ga eens kijken in de keuken van mensen met weinig geld!

Frisdrank, snoep, snacks , frituurbezoekjes,hamburgbedrijven..
Dikmakers.
Helemaal niet goedkoop.

Loop op een markt..
Wie is er vettig aan het eten uit het handje?
Wie loopt er met ijskreem?

Hoofdzakelijk mensen die (veel) te dik zijn.

De schoofzak
21 september 2008, 09:43
Kookprogramma's bij de vleet op TV
Maar de arme mensen zouden meer hebben aan ETEN
Arm zijn betekend GEEN eten:?


Dus: eerst geld geven aan de armen om een tv te kunnen kopen, en dan kunnen ze goedkoper eten dank zij jouw tv-programma's ....

Chipie
21 september 2008, 09:50
Lekker eten HIER:

http://www.dekarmeliet.be/

Aanrader !Inderdaad... Ben er tweemaal geweest...

Ambiorix
21 september 2008, 09:54
eten wordt veel te overgewaardeerd.

King of beggars and fleas
21 september 2008, 09:54
gisteren uitgebreid gepraat met stropers

nog deze maand begin ik met konijn en fazant

Chipie
21 september 2008, 09:57
eten wordt veel te overgewaardeerd.Dat is ook waar...

Don Quichote
21 september 2008, 10:01
eten wordt veel te overgewaardeerd.

Jep,

De gezonde eetpiramide volgen is niet duur en niet moeilijk.
Dan nog wat sporten...

Het zijn juist meestal de "kansarmen" die liever het (veel) duurdere buitenshuisvreten bezigen.

Observatie van meer dan 20 jaren.

Hoomer
21 september 2008, 10:03
Dus: eerst geld geven aan de armen om een tv te kunnen kopen, en dan kunnen ze goedkoper eten dank zij jouw tv-programma's ....

Ja schoofzak, ik heb toevallig 2 deurwaarders in mijn vriendenkring, als ik hun vraag of ze zich niet misselijk voelen als ze iemand zijnen boel moeten verkopen krijg ik steenvast het antwoord; "Ja die mensen leven in armoede maar nen flatscreen van ne 1.20 meter hebben ze allemaal, meubels zijn er niet maar dien tv van 5.000€ is er wel, zouden ze niet beter hun schuld afbetalen inplaaats van zo een tv te kopen".

manta
21 september 2008, 10:04
Frisdrank, snoep, snacks , frituurbezoekjes,hamburgbedrijven..
Dikmakers.
Helemaal niet goedkoop.


Ik denk dat men dan beter effe nakijkt hoe het zit met de kwaliteit van goedkopere producten, boter en margarine van een goedkoop merk zullen al een pak ongezonder zijn dan de duurdere merken ...
Dat soort toestanden maakt dat mensen die minder geld kunnen uitgeven aan hun eten dus ook ongezonder eten ...
De aanbieders van goedkopere merken besparen ook ergens op hun ingrediënten hé ...

HAMC
21 september 2008, 10:34
gisteren uitgebreid gepraat met stropers

nog deze maand begin ik met konijn en fazant

:cheer: Stropen! :cheer:

HAMC
21 september 2008, 10:35
Ja schoofzak, ik heb toevallig 2 deurwaarders in mijn vriendenkring, als ik hun vraag of ze zich niet misselijk voelen als ze iemand zijnen boel moeten verkopen krijg ik steenvast het antwoord; "Ja die mensen leven in armoede maar nen flatscreen van ne 1.20 meter hebben ze allemaal, meubels zijn er niet maar dien tv van 5.000€ is er wel, zouden ze niet beter hun schuld afbetalen inplaaats van zo een tv te kopen".

Zeg tegen uw vrienden deurwaarders dat het stinkende leugenaars zijn.

King of beggars and fleas
21 september 2008, 10:36
Zeg tegen uw vrienden deurwaarders dat het stinkende leugenaars zijn.nope het zijn gewoon dure facteurs - meer niet :-)

HAMC
21 september 2008, 10:40
nope het zijn gewoon dure facteurs - meer niet :-)

Kom nou, mensen die deurwaarders over de vloer krijgen hebben allemaal TV's van 1.20 meter, flatscreens van 5000€. Stopt er eens mee.

Zijn deurwaardersvrienden zijn - not surprising, leugenaars.

King of beggars and fleas
21 september 2008, 10:43
lol

HAMC
21 september 2008, 10:46
lol

Ik ben blij dat je het grappig vindt. :)

King of beggars and fleas
21 september 2008, 10:54
Ik ben blij dat je het grappig vindt. :)niet dat ik het je toewens maar als je nog eens een deurwaarder over de vloer zou krijgen moet je die daar maar es op wijzen - dat hij eigenlijk gewoon maar nen dure facteur is :-) - vinden zij ook heel grappig.

King of beggars and fleas
21 september 2008, 10:55
maar soit het gaat hier over eten en duveltje zit er toch weeral bal op

een programma waar in wordt uitgelegd hoe ge u plan kunt trekken - hoe ge bvb brandnetelsoep maakt enzo - hoe ge konijnen kunt vangen - zou veel meer op zijn plaats zijn in het vlaanderen van vandaag de dag; dan pietje huizentrut zijne zever enzo

Hoomer
21 september 2008, 10:59
Kom nou, mensen die deurwaarders over de vloer krijgen hebben allemaal TV's van 1.20 meter, flatscreens van 5000€. Stopt er eens mee.
Zijn deurwaardersvrienden zijn - not surprising, leugenaars.

he hels angel, waarom krijgen ocmwers deurwaarders? Door schulden te maken die ze niet kunnen betalen;
Hoe maken ze die schulden? Het ocmw betaald hun kosten/onkosten.
Door onnodige uitgaven zoals het aankopen van flatscreens enzo.

Hoomer
21 september 2008, 11:01
maar soit het gaat hier over eten en duveltje zit er toch weeral bal op

een programma waar in wordt uitgelegd hoe ge u plan kunt trekken - hoe ge bvb brandnetelsoep maakt enzo - hoe ge konijnen kunt vangen - zou veel meer op zijn plaats zijn in het vlaanderen van vandaag de dag; dan pietje huizentrut zijne zever enzo

Gaan werken helpt ook, maar ja das blijkbaar geen optie he.

LastMohican
21 september 2008, 11:02
Gaan werken helpt ook, maar ja das blijkbaar geen optie he.

Daar wordt ge moe van.

HAMC
21 september 2008, 11:07
he hels angel, waarom krijgen ocmwers deurwaarders? Door schulden te maken die ze niet kunnen betalen;
Hoe maken ze die schulden? Het ocmw betaald hun kosten/onkosten.
Door onnodige uitgaven zoals het aankopen van flatscreens enzo.

Seffens ga ik nog geloven dat je het meent.

Ik zeg niet dat het niet bestaat, maar als deurwaarders zeggen dat alle mensen die problemen hebben met deurwaarders allemaal flatscreens hebben van 5000€ kan ik nog maar antwoorden met èèn woord:

leugenaars.

Edit: En zeg, doe eens wat moeite man, het is Hells Angel.

HAMC
21 september 2008, 11:08
Foutje.

King of beggars and fleas
21 september 2008, 11:08
Gaan werken helpt ook, maar ja das blijkbaar geen optie he.
nadenken is ook een blijkbaar een optie ;-)

bvb de bedenking maken dat stropen ook werken is - dat de fazanten niet vanzelf in mijn mond vliegen bvb

HAMC
21 september 2008, 11:09
nadenken is ook een blijkbaar een optie ;-)

bvb de bedenking maken dat stropen ook werken is - dat de fazanten niet vanzelf in mijn mond vliegen bvb

Stropen ja, kent er nog iemand Den Dove van Zoersel?

manta
21 september 2008, 11:20
Door onnodige uitgaven zoals het aankopen van flatscreens enzo.

Had men daar de taxen niet op verlaagd ???8O


Mss beter eens bekeken hoe men voeding goedkoper maakt ...:?


't Lijkt me trouwens wel een beetje overdreven om te stellen dat iedereen met een tv van 5000 euro zit (bestaan die ???8O) ... Er zijn uiteraard mensen die zich laten vangen aan goedkope kredietpraatjes en met zo'n dingen zitten, er zullen er zelfs zijn die zoiets bewust hebben gekocht ...:?
Maar ik denk wel dat veel mensen ook zonder een dure tv moeten beginnen te puzzelen om eten op tafel te krijgen ...Werkend of werkloos ...:?

LastMohican
21 september 2008, 12:15
dat iedereen met een tv van 5000 euro zit (bestaan die ???8O) ...

Tuurlijk bestaan die. Mooi beeld. :-D

King of beggars and fleas
21 september 2008, 12:17
er zijn ook vlamingen die pedofielen zijn - dus zijn alle vlamingen pedofielen he

Tavek
21 september 2008, 12:18
Zelf koken is nog steeds het beste. Goedkoop (bvb pasta saus, ik maak een hele ketel vol, wat ik niet opeet (het meeste) vries ik in, in porties, zodat ik daar 3-4 keer nog van kan eten met 2 man. )

Kost me 7-8 euro.

King of beggars and fleas
21 september 2008, 12:22
ik heb geen geld voor een andere diepvries nadat mijn ex die van me gepikt heeft

het klopt dat je zo veel kan besparen trouwens

maar om te kunnen besparen moet je eerst altijd investeren

wat de meeste armen uiteraard niet kunnen

Tavek
21 september 2008, 12:36
Ik huur en de diepvries/frigo zit gewoon mee in de huur, King......

King of beggars and fleas
21 september 2008, 13:06
ik wilde maar bedoelen dat er niks vanzelfsprekends is aan een diepvries hebben en andere mogelijkheden om te besparen

of neem bvb een dakloze - die is verplicht om ergens te gaan eten ( al was het maar een frituur ) - hij heeft niet eens een keuken ter beschikking en kan dus zijn eigen potje niet koken