PDA

View Full Version : Halal of niet-Halal


Pagina's : [1] 2

Vorenus
21 september 2008, 13:53
Indien men een openbare feest organiseert of een zaak uitbaat waarbij men de mededeling doet dat het Niet-Halal is, zou men dit als racisme of discriminatie kunnen ervaren?

Bij openbare feesten, winkels en zaken bij moslims ziet men meestal het woord Halal.

Dus wij Westerlingen kunnen het ook omgekeerd doen.

bentje
21 september 2008, 14:11
Halal? http://gevangenisforum.forumup.be/images/smiles/hate-boid.gif hier zie!

LastMohican
21 september 2008, 14:12
:cheer: SPEK :cheer:
:cheer: WORSTEN :cheer:
:cheer: KOTELETJES :cheer:
:cheer: VARKEN :cheer:

LastMohican
21 september 2008, 14:13
:rofl:

http://static.flickr.com/91/247577434_d306a22dd9.jpg

De schoofzak
21 september 2008, 14:32
Indien men een openbare feest organiseert of een zaak uitbaat waarbij men de mededeling doet dat het Niet-Halal is, zou men dit als racisme of discriminatie kunnen ervaren?

Bij openbare feesten, winkels en zaken bij moslims ziet men meestal het woord Halal.

Dus wij Westerlingen kunnen het ook omgekeerd doen.


Dat is nu eigenlijk heeeel dom van jou.

Voorbeeldje:
op een paar produkten staat vermeld "zoutloos".
Dus op andere produkten zou kunnen vermeld worden "met zout".

Voorbeeldje:
op autostrades zie je niet om de drie km dat je maar 120 mag.



Zo marsjeert de wereld niet hé, weet gij dat nu nog niet?
De gangbare norm moet niet spesiaal vermeld worden.

Maar gij wilt hier olie op het vuur gooien, beken het maar.
Wel, je onderwerp is maar zeeer magertjes. (niet "koosjer") Je bent dik gebuisd.

Goldband
21 september 2008, 19:04
Dat is nu eigenlijk heeeel dom van jou.

Voorbeeldje:
op een paar produkten staat vermeld "zoutloos".
Dus op andere produkten zou kunnen vermeld worden "met zout".

Voorbeeldje:
op autostrades zie je niet om de drie km dat je maar 120 mag.



Zo marsjeert de wereld niet hé, weet gij dat nu nog niet?
De gangbare norm moet niet spesiaal vermeld worden.

Maar gij wilt hier olie op het vuur gooien, beken het maar.
Wel, je onderwerp is maar zeeer magertjes. (niet "koosjer") Je bent dik gebuisd.

:thumbsup:

shaddy
21 september 2008, 21:33
Mensen die van halal houden zijn per definitie zeer gevaarlijke mensen en kunnen agressief worden. immers wie voor het kelen van dieren is zonder verdoving zal zeker geen mededogen hebben voor andere mensen lees ongelovigen.

bentje
22 september 2008, 08:41
Mensen die van halal houden zijn per definitie zeer gevaarlijke mensen en kunnen agressief worden. immers wie voor het kelen van dieren is zonder verdoving zal zeker geen mededogen hebben voor andere mensen lees ongelovigen.

Ze zouden dit op de verpakking moeten zetten :lol:

duveltje382
22 september 2008, 08:57
Indien men een openbare feest organiseert of een zaak uitbaat waarbij men de mededeling doet dat het Niet-Halal is, zou men dit als racisme of discriminatie kunnen ervaren?

Bij openbare feesten, winkels en zaken bij moslims ziet men meestal het woord Halal.

Dus wij Westerlingen kunnen het ook omgekeerd doen.

Bij mij in de buurt is er juist een Vlaamsche frituur geopend waar ze Halal vlees aanprijzen,waar stopt het hé :?
Frituur is gelegen in de Borrewaterstraat te Merksem reclame over het halal vlees hangt aan de raam :|

bentje
22 september 2008, 09:00
Bij mij in de buurt is er juist een Vlaamsche frituur geopend waar ze Halal vlees aanprijzen,waar stopt het hé :?
Frituur is gelegen in de Borrewaterstraat te Merksem reclame over het halal vlees hangt aan de raam :|

SCHANDALIG!
Beetje per beetje wordt heel de boel overgenomen.
Maar geloof me, wij zijn de mietjes/softies hoor, zij niet.
En daar ligt de basis van het probleem

floppy
22 september 2008, 09:36
Bij mij in de buurt is er juist een Vlaamsche frituur geopend waar ze Halal vlees aanprijzen,waar stopt het hé :?
Frituur is gelegen in de Borrewaterstraat te Merksem reclame over het halal vlees hangt aan de raam :|

Ik kan ze niet boycotten, ik ga er niet wegns te ver

HAMC
22 september 2008, 09:55
Wacht maar tot jullie eens in de gevangenis raken, daar krijg je halal tot het je strot uitkomt.

Ahja, anders moeten ze twee verschillende maaltijden maken en dat is teveel werk.

duveltje382
22 september 2008, 10:01
SCHANDALIG!
Beetje per beetje wordt heel de boel overgenomen.
Maar geloof me, wij zijn de mietjes/softies hoor, zij niet.
En daar ligt de basis van het probleem

Groot gelijk,maar wij worden dom gehouden,ik hoor mijn grootvader(en ik ben 50 jaar) zeggen,je moet de Walen altijd gelijk geven :?


Wat is veranderd nu :roll:

duveltje382
22 september 2008, 10:06
Wacht maar tot jullie eens in de gevangenis raken, daar krijg je halal tot het je strot uitkomt.

Ahja, anders moeten ze twee verschillende maaltijden maken en dat is teveel werk.

Ik hoorde vandaag van mijn jongste broer dat hij aan de Band in GM te Antwerpen mee MOEST dansen met de Turken,en hun muziek,verpicht dus hé
Hij werdt zo gepest dat hij 6 maanden thuis heeft gezeten met een depressie
Waar stopt het hé:roll:

bentje
22 september 2008, 10:13
Ik hoorde vandaag van mijn jongste broer dat hij aan de Band in GM te Antwerpen mee MOEST dansen met de Turken,en hun muziek,verpicht dus hé
Hij werdt zo gepest dat hij 6 maanden thuis heeft gezeten met een depressie
Waar stopt het hé:roll:


Er zijn wel twee maaltijden in de gevangenis hoor, één bak halal-vlees en eentje niet, maar 'k wou er eigenlijk niet op reageren.
Met de ramadan wordt er zelfs 's avonds apart eten voor de moslims rondgebracht.

duveltje382
22 september 2008, 10:23
Er zijn wel twee maaltijden in de gevangenis hoor, één bak halal-vlees en eentje niet, maar 'k wou er eigenlijk niet op reageren.
Met de ramadan wordt er zelfs 's avonds apart eten voor de moslims rondgebracht.


Tja,waar is de gelijkheid van kansen hé,straks word ik weer gebannen als ik niet voorzichting ben :roll:

De schoofzak
22 september 2008, 11:12
Ik hoorde vandaag van mijn jongste broer dat hij aan de Band in GM te Antwerpen mee MOEST dansen met de Turken,en hun muziek,verpicht dus hé
Hij werdt zo gepest dat hij 6 maanden thuis heeft gezeten met een depressie
Waar stopt het hé:roll:

Veel van die voorbeelden kan ik nog volgen ... maar deze niet.

Ik "moest" immers ook dansen op mijn trouwfeest, en ik zit nu al meer dan 30 jaar met een depressie-van-een-schoonmoeder.

HAMC
22 september 2008, 11:14
Er zijn wel twee maaltijden in de gevangenis hoor, één bak halal-vlees en eentje niet, maar 'k wou er eigenlijk niet op reageren.
Met de ramadan wordt er zelfs 's avonds apart eten voor de moslims rondgebracht.

De uitzondering bevestigd de regel, want ik heb het anders meegemaakt in de gevangenis.

En als gevangene bedoel ik, niet zoals u, als chef die de smeerlapperij mee instand houdt.

bentje
22 september 2008, 11:31
De uitzondering bevestigd de regel, want ik heb het anders meegemaakt in de gevangenis.

En als gevangene bedoel ik, niet zoals u, als chef die de smeerlapperij mee instand houdt.

Ik weet niet wie u denkt dat ik ben of was, maar ik weet niet wanneer u in de gevangenis zat, dus misschien was het TOEN nog niet zo, nu allesinds wel

HAMC
22 september 2008, 11:39
Ik weet niet wie u denkt dat ik ben of was, maar ik weet niet wanneer u in de gevangenis zat, dus misschien was het TOEN nog niet zo, nu allesinds wel

Zegt u nu dat u geen chef bent of geweest bent?

bentje
22 september 2008, 11:43
Zegt u nu dat u geen chef bent of geweest bent?

Maar JIJ blijft dat maar steeds zeggen, IK niet.
Er zijn nog mensen die in een gevangenis terecht komen, al zat ik er nu zelf, was ik van PSD, chef, vrijwilliger of desnoods aalmoezenier, het doet er eigenlijk niet toe, ik zeg gewoon dat er nu wel (of ze moeten het ondertussen terug veranderd hebben) wel verschillend eten is voor moslims en niet-moslims.

HAMC
22 september 2008, 12:53
Maar JIJ blijft dat maar steeds zeggen, IK niet.
Er zijn nog mensen die in een gevangenis terecht komen, al zat ik er nu zelf, was ik van PSD, chef, vrijwilliger of desnoods aalmoezenier, het doet er eigenlijk niet toe, ik zeg gewoon dat er nu wel (of ze moeten het ondertussen terug veranderd hebben) wel verschillend eten is voor moslims en niet-moslims.

U antwoordt niet op de vraag, is ze te moeilijk misschien? Ik kan ze toch niet simpeler stellen.

Bent u ja dan nee chef?

Bent u ja dan nee vroeger chef geweest?

bentje
22 september 2008, 13:05
Sjonge, je doet graag moeilijk.
Neen, duidelijk genoeg?
'k Ga het u nog duidelijker uitleggen.
Mijn naam is Ben, ik ben een mens van vlees en bloed, en geen chef van niets of niemand.
Kunnen we nu verder gaan met het topic?
En hier ook niet meer op terugkomen in andere topics?

HAMC
22 september 2008, 13:07
Sjonge, je doet graag moeilijk.
Neen, duidelijk genoeg?
'k Ga het u nog duidelijker uitleggen.
Mijn naam is Ben, ik ben een mens van vlees en bloed, en geen chef van niets of niemand.
Kunnen we nu verder gaan met het topic?
En hier ook niet meer op terugkomen in andere topics?

Neen is duidelijk genoeg, dan heb ik me vergist.alhoewel ik het betwijfel

bentje
22 september 2008, 13:08
alhoewel ik het betwijfel


Dacht ik wel, daarom dat ik er gewoon niet op in wou gaan, je gelooft toch wat je zelf wil

HAMC
22 september 2008, 13:11
Dacht ik wel, daarom dat ik er gewoon niet op in wou gaan, je gelooft toch wat je zelf wil

:rofl:

U kan er toch nog mee lachen hoop ik?

bentje
22 september 2008, 13:22
:rofl:

U kan er toch nog mee lachen hoop ik?


Ja natuurlijk, mijn beste, maar misschien mag je niet té snel een beeld van iemand vormen, deze kan nogal verschillen van de werkelijkheid.
Nu goed, u moet en of mag me niet, en dat is je goed recht, ik neem je dat dan ook niet kwalijk.

stropkeuh
22 september 2008, 20:10
Bij mij in de buurt is er juist een Vlaamsche frituur geopend waar ze Halal vlees aanprijzen,waar stopt het hé :?
Frituur is gelegen in de Borrewaterstraat te Merksem reclame over het halal vlees hangt aan de raam :|

Staat er in de jordaanse hoofdstad of in Dubai een kot met vlaamse braadworst of Gents stoofvlees? Nee, oké dat geen friete halen daar.
Hang er een reclame voor Bomawordt naast, mijn gedacht.

Groentje-18
22 september 2008, 22:37
Mijn reactie is dezelfde als die in een gelijkaardig topic over Vlaamse winkels die verdwijnen:

in deze vrije markt economie probeert iedereen te overleven en dat kan je maar door een niche in te vullen. Dit is wat deze slagers, verkopers, ... doen.

eno2
23 september 2008, 09:50
De helft van de threads hier bestaat uit gefulmineer tegen de Islam en:of de vreemdelingen, of gaat over een Islamprobleem.

Moeten die threads niet naar vreemdelingenpolitiek afgevoerd worden?

Acht draden op de eerste bladzijde zijn moslim-gerelateerde topics...

Bad Attila
23 september 2008, 09:57
Mensen die van kreeft houden zijn per definitie zeer gevaarlijke mensen en kunnen agressief worden. immers wie voor het levend koken van dieren is zonder verdoving zal zeker geen mededogen hebben voor andere mensen lees ongelovigen.

zo is het al beter... 8-)

daiwa
23 september 2008, 10:09
De helft van de threads hier bestaat uit gefulmineer tegen de Islam en:of de vreemdelingen, of gaat over een Islamprobleem.

Moeten die threads niet naar vreemdelingenpolitiek afgevoerd worden?

Acht draden op de eerste bladzijde zijn moslim-gerelateerde topics...


Je valt in herhaling,zet eens een andere plaat op.:sleeping:

eno2
23 september 2008, 10:16
Je valt in herhaling,zet eens een andere plaat op.:sleeping:


De Islam-haters vallen niet in herhaling. In het verkeerde forum...

.:sleeping:[/

C2C
23 september 2008, 15:35
Voor mij liefst halal, maar zonder looksaus.

shaddy
23 september 2008, 17:17
Voor mij liefst halal, maar zonder looksaus.

Weeral de onmenselijkheid van de pocos bewezen. :twisted:

DarkSoul
24 september 2008, 11:44
het is juist die looksaus die de boel ontsmet
:rofl:

Hoomer
24 september 2008, 11:54
Neen is duidelijk genoeg, dan heb ik me vergist.alhoewel ik het betwijfel

De jonge snapt niet dat ne chef een gevangenisbewaarder is.

mja
24 september 2008, 16:14
De helft van de threads hier bestaat uit gefulmineer tegen de Islam en:of de vreemdelingen, of gaat over een Islamprobleem.

Moeten die threads niet naar vreemdelingenpolitiek afgevoerd worden?

Acht draden op de eerste bladzijde zijn moslim-gerelateerde topics...

De moslims zijn nu eenmaal het grootste probleem waarmee we tegenwoordig zitten.

HAMC
24 september 2008, 22:11
De jonge snapt niet dat ne chef een gevangenisbewaarder is.

Dat was ik ook aan het denken op een gegeven moment.

filosoof
4 oktober 2008, 21:47
De moslims zijn nu eenmaal het grootste probleem waarmee we tegenwoordig zitten.Ach, ja, het grootste? Was d�*t maar waar! D�*n vrees ik meer voor de banken, de tewerkstelling, de koopkracht, de vergrijzing, de verborgen inflatie, het verlies aan burgerrechten, de vervuiling etc.

filosoof
4 oktober 2008, 21:50
Je valt in herhaling,zet eens een andere plaat op.:sleeping:Niets van aantrekken, daiwa: 't is maar je eigen echo...

filosoof
4 oktober 2008, 21:53
Indien men een openbare feest organiseert of een zaak uitbaat waarbij men de mededeling doet dat het Niet-Halal is, zou men dit als racisme of discriminatie kunnen ervaren?

Bij openbare feesten, winkels en zaken bij moslims ziet men meestal het woord Halal.

Dus wij Westerlingen kunnen het ook omgekeerd doen.
Dat is nu eigenlijk heeeel dom van jou.

Voorbeeldje:
op een paar produkten staat vermeld "zoutloos".
Dus op andere produkten zou kunnen vermeld worden "met zout".

Voorbeeldje:
op autostrades zie je niet om de drie km dat je maar 120 mag.



Zo marsjeert de wereld niet hé, weet gij dat nu nog niet?
De gangbare norm moet niet spesiaal vermeld worden.

Maar gij wilt hier olie op het vuur gooien, beken het maar.
Wel, je onderwerp is maar zeeer magertjes. (niet "koosjer") Je bent dik gebuisd.

:thumbsup:Nutteloos inderdaad!: elke moslim wéét dat 't niet halal is zo niet uitdrukkelijk vermeld.

Vorenus
4 oktober 2008, 22:00
:thumbsup:Nutteloos inderdaad!: elke moslim wéét dat 't niet halal is zo niet uitdrukkelijk vermeld.

Dus het is aanvaardbaar om Halal te plaatsen maar het omgekeerde is niet aanvaardbaar.

filosoof
4 oktober 2008, 22:02
Mensen die van halal houden zijn per definitie zeer gevaarlijke mensen en kunnen agressief worden. immers wie voor het kelen van dieren is zonder verdoving zal zeker geen mededogen hebben voor andere mensen lees ongelovigen.Denk eens na over de mogelijkheid van lijden van de planten die je kookt of met je vork verscheurt...
De kreet van de in kokend water stervende spinazie bvb? :cry::roll:

duveltje382
4 oktober 2008, 22:05
Ik heb het hier op het forum al reeds vermeld,bij ons is er een Vlaamse frituur die aan de venster heeft uithangen dat er ook halal vlees te verkrijgen is,waar gaat dat naar toe hé (frituur gelegen in de borrewaterstraat te Merksem)

filosoof
5 oktober 2008, 02:30
Ik heb het hier op het forum al reeds vermeld,bij ons is er een Vlaamse frituur die aan de venster heeft uithangen dat er ook halal vlees te verkrijgen is,waar gaat dat naar toe hé (frituur gelegen in de borrewaterstraat te Merksem)En d�*n? Waarom eigenlijk niet, of mag die baas van dat frietkot zijn brood niet verdienen van jou?:-o Achter de hoek hier is er een Turkse of Marokkaanse kebab-zaak-frietkot waar ik wel eens kom, maar ik zou begot niet weten of 't halal vlees is daar. Waarschijnlijk wél, gezien het kliënteel. De frietjes zijn wel OK.

filosoof
5 oktober 2008, 02:48
Ik hoorde vandaag van mijn jongste broer dat hij aan de Band in GM te Antwerpen mee MOEST dansen met de Turken,en hun muziek,verpicht dus hé
Hij werdt zo gepest dat hij 6 maanden thuis heeft gezeten met een depressie
Waar stopt het hé:roll:Ik zou eerder een depressie krijgen van aaan de band te werken bij GM dan van met Turken te dansen:lol: Zag je nooit Modern Times van Chaplin?
Hier een stukje uit die klassieker:
http://nl.youtube.com/watch?v=VTgeNw1guBs

driewerf
5 oktober 2008, 08:26
Mensen die van halal houden zijn per definitie zeer gevaarlijke mensen en kunnen agressief worden. immers wie voor het kelen van dieren is zonder verdoving zal zeker geen mededogen hebben voor andere mensen lees ongelovigen.
Mensen die van kreeft houden zijn per definitie zeer gevaarlijke mensen en kunnen agressief worden. immers wie voor het levend koken van kreeften is zonder verdoving zal zeker geen mededogen hebben voor andere mensen lees ongelovigen.
zo is het al beter... 8-)

of nog
Mensen die van stierengevechten houden zijn per definitie zeer gevaarlijke mensen en kunnen agressief worden. immers wie voor het treiteren, afmatten en neersabelen van dieren is zonder verdoving zal zeker geen mededogen hebben voor andere mensen lees ongelovigen.

driewerf
5 oktober 2008, 08:28
De moslims zijn nu eenmaal het grootste probleem waarmee we tegenwoordig zitten.

klimaatverandering?
AIDS?
economische crisis?
Oorlog in het Midden-Oosten?
woestijnvorming?

allemaal niks. Moslims, these are the issue.

bentje
5 oktober 2008, 08:33
klimaatverandering?
uitvinding om de mensen bang te maken en zo meer geld uit te geven
AIDS?
Zoek je een beetje zelf, zoniet valt het te voorkomen
economische crisis?
pfff, tjah, zolang ik m'n eten kan betalen
Oorlog in het Midden-Oosten?
Als ze elkaar daar nu kapot maken of niet, zolang het daar is :roll:
woestijnvorming?
Woestijnvorming?? ik dacht dat de ijskappen eerst gingen smelten en alles water ging worden 8O Zie antwoord één dus

allemaal niks. Moslims, these are the issue.
Hebben we geen vat op, is vlak bij mij aan het gebeuren en zijn een bedreiging voor mijn directe persoon en alles wat direct rond me leeft. Jep, mijn prioriteit

duveltje382
5 oktober 2008, 09:26
En d�*n? Waarom eigenlijk niet, of mag die baas van dat frietkot zijn brood niet verdienen van jou?:-o Achter de hoek hier is er een Turkse of Marokkaanse kebab-zaak-frietkot waar ik wel eens kom, maar ik zou begot niet weten of 't halal vlees is daar. Waarschijnlijk wél, gezien het kliënteel. De frietjes zijn wel OK.
Gewoon Vlaanderen dan maar opdoeken hé,enkel Moslims mogen volgens jou een eigen cultuur hebben :roll:
Ik ken nachtwinkels waar geen bier mag verkocht worden omdat zij Moslim zijn,maar ja dat zal dan van U ook weer mogen hé :roll:
Je begint jezelve soms fris tegen te spreken soms ...

shaddy
5 oktober 2008, 12:34
Ach, ja, het grootste? Was d�*t maar waar! D�*n vrees ik meer voor de banken, de tewerkstelling, de koopkracht, de vergrijzing, de verborgen inflatie, het verlies aan burgerrechten, de vervuiling etc.

ach vind je dat halal en de moslims met hun onzinnige eisen zijn een zeer groot probleem....:roll:

shaddy
5 oktober 2008, 12:36
:thumbsup:Nutteloos inderdaad!: elke moslim wéét dat 't niet halal is zo niet uitdrukkelijk vermeld.

ja een mooi in het gareel lopende brave poco steunt halal mensen met een geweten die beschaafd zijn niet. ;-)

shaddy
5 oktober 2008, 12:38
Denk eens na over de mogelijkheid van lijden van de planten die je kookt of met je vork verscheurt...
De kreet van de in kokend water stervende spinazie bvb? :cry::roll:

zenuwstelsel mijn beste testen mijn beste .... uw intelligentie gebruiken voor dat de volgelingen van mo de pedo het afnemen ;-) planten hebben geen enkele manier van gevoelens en zenuwen zucht

ahahhahaha grappig eigenlijk uw hopeloze manieren om halal goed te keuren voor de moslimbroeders te steunen - ahahahahahaha grappig zulle halal en de islam kan je niet verdedigen net zoals je nazisme niet kan verdedigen ahahahahaahahahaha doorsnee poco toch de onmenselijkheid weeral bewezen :rofl:

shaddy
5 oktober 2008, 12:41
of nog

leugens mijn beste een van deze citaten zijn leugens geplaatst via edit uiteraard door een andere poco die dit ongestraft mocht doen van de moderatie. !!!! leugens dus beste poco !!!!!!! Zoals gewoonlijk moeten de pocos leugens gebruiken om hun gelijk proberen te halen. De islam met zijn onderdrukking en halal is onverdedigbaar ! Doe dus geen moeite om uw gelijk te halen via leugens. Door de mand ahahahaha :rofl:

schattepatatje
5 oktober 2008, 14:45
ik werk in een kinderdagverblijf ergens in brussel (ik ben rasechte belg) wij geven AL onze kindjes (die boven de 6 maand) belg of niet katholiek of niet HALAL vlees anders moeten we ook 2verschillende menu's maken .. laat niet weg dat ik en mijn collega's ook niet helemaal akkoord waren bij deze beslissing een paar jaar geleden maar ik kan je verzekeren er is niet zoveel verschil in smaak hoor en ik moet zeggen de ouders van al onze kindjes weten dat we dit vlees klaarmaken (uiteraart geen varkensvlees tenzij het macaroni is dan geven we hesp behalve aan onze moslimkindjes )...
noch onze kindjes noch de ouders ervan noch wij als verzorgsters zijn gevaarlijke mensen !!!!!

Vorenus
5 oktober 2008, 14:55
ik werk in een kinderdagverblijf ergens in brussel (ik ben rasechte belg) wij geven AL onze kindjes (die boven de 6 maand) belg of niet katholiek of niet HALAL vlees anders moeten we ook 2verschillende menu's maken .. laat niet weg dat ik en mijn collega's ook niet helemaal akkoord waren bij deze beslissing een paar jaar geleden maar ik kan je verzekeren er is niet zoveel verschil in smaak hoor en ik moet zeggen de ouders van al onze kindjes weten dat we dit vlees klaarmaken (uiteraart geen varkensvlees tenzij het macaroni is dan geven we hesp behalve aan onze moslimkindjes )...
noch onze kindjes noch de ouders ervan noch wij als verzorgsters zijn gevaarlijke mensen !!!!!

En wat als een ouder geen halal wenst voor zijn of haar kindje?

HAMC
5 oktober 2008, 15:00
En wat als een ouder geen halal wenst voor zijn of haar kindje?

Dan mag die ouder oprotten met zijn racisme.

Halal of oprotten, daar komt het op neer.

schattepatatje
5 oktober 2008, 15:03
ja een mooi in het gareel lopende brave poco steunt halal mensen met een geweten die beschaafd zijn niet. ;-)
wilde zeggen dat wij niet beschaafd zijn omdat we moslim vlees geven/zelf eten bvb?

schattepatatje
5 oktober 2008, 15:14
Mensen die van halal houden zijn per definitie zeer gevaarlijke mensen en kunnen agressief worden. immers wie voor het kelen van dieren is zonder verdoving zal zeker geen mededogen hebben voor andere mensen lees ongelovigen.
Het rituele slachten houdt in dat de Islamitische man die de de dieren snijdt bij ieder dier de volgende heilige woorden van uit overtuiging uitspreekt: " Bismillah, Allah oe’akbar " (in naam van Allah de aller machtigste).

Rituele slachtingen worden bij voorkeur zonder bedwelming verricht.Aangezien de Europese wetgeving voorschrijft dat slachtvee dient te worden verdoofd, worden tegenwoordig bepaalde verdovingsmiddelen toegestaan. Het dier mag echter door deze verdoving niet op de rand van de dood verkeren of sterven voordat het wordt geslacht. Dit komt omdat het in de islam verboden is dode dieren op te eten zonder dat deze geslacht is (op een wijze die halal is).

schattepatatje
5 oktober 2008, 15:17
En wat als een ouder geen halal wenst voor zijn of haar kindje?
tja ze gaan akkoord (muliticulturele kribbe) dan weet je dat je moslim kinderen in de kribbe hebt dus gaan ze akkoord per slot kozen ze voor onze kribben omdat ze muliticultureel is en ze hun kinderen willen leren dat er niet enkel belg/ en katholieken zijn..

HAMC
5 oktober 2008, 15:25
tja ze gaan akkoord (muliticulturele kribbe) dan weet je dat je moslim kinderen in de kribbe hebt dus gaan ze akkoord per slot kozen ze voor onze kribben omdat ze muliticultureel is en ze hun kinderen willen leren dat er niet enkel belg/ en katholieken zijn..

LOL.


Er gaat werkelijk geen eind komen aan deze toestanden zonder dat het uit de hand loopt.

shaddy
5 oktober 2008, 15:28
wilde zeggen dat wij niet beschaafd zijn omdat we moslim vlees geven/zelf eten bvb?

Tja ik vind u een meeloper met de kudde van volgelingen van Mo de pedo. Indien u kiest voor de wreedaardigheid van halal hebt u duidelijk gekozen voor de onmenselijkheid ! Het is uw keuze om mee te doen met de wreedaardige poel van halal. De volgelingen van Mo de pedo slagen er zeer goed in om iedereen in hun buurt te integreren. :roll: Beschaafd zijn is duidelijk iets anders :roll: halal is wreedaaardig en niet meer van deze tijd autochtone kinderen zulke wreedheden te eten geven is duidelijk een bewijs van de onmenselijkheid van de poco. Maar ja doen ze dit niet dan hebben ze een proces van racisme aan hun broek. Laten we onze grootste fout herstellen en de islam verbieden. het is duidelijk dat de meeste mensen geen ruggegraat hebben om neen te zeggen aan de wreedheden gepleegd uit naam van een pedofiel en krijgsheer. Hoe onmenselijk kan je zijn als niet moslim halal te eten te geven. Er is een duidelijke voldoende keuze om vegetarisch te geven dan. Gezonder en beter voor het milieu. De doorsnee pco loopt al heel mooi in het gareel van de volgelingen van Mo. :roll:

shaddy
5 oktober 2008, 15:30
tja ze gaan akkoord (muliticulturele kribbe) dan weet je dat je moslim kinderen in de kribbe hebt dus gaan ze akkoord per slot kozen ze voor onze kribben omdat ze muliticultureel is en ze hun kinderen willen leren dat er niet enkel belg/ en katholieken zijn..

ahahahahaahahaha wat een duidelijk bewijs dat de doorsnee poco in het gareel van de volgelingen van Mo de pedo lopen. Niets van integratie van de volgelingen van Mo de pedo integendeel volop integratie van de autochtone.

schattepatatje
5 oktober 2008, 15:49
ahahahahaahahaha wat een duidelijk bewijs dat de doorsnee poco in het gareel van de volgelingen van Mo de pedo lopen. Niets van integratie van de volgelingen van Mo de pedo integendeel volop integratie van de autochtone.
ok maar weet je kinderen moeten vlees eten >> proteïnen die ze moeten krijgen en die zitten in oa vlees... dus heeft onze verantwoordelijke gekozen voor halal en ik moet zeggen dik tegen onze zin omdat ja ook wij (de verzorgsters) iets hadden van hehe moeten we weer toegeven aan die da jij noemt de volgelingen van Mo de pedo maar zij koos voor de kinderen en wat ze moeten binnenkrijgen aan voedingstoffen en niet naar het feit dat wij dan volgelingen van Mo de pedo zou worden...Niemand van onze andere ouders is er openlijk op tegen gekomen
Inderdaad over een X aantal jaar wordt het katholisisme overgenomen door de islam (god behoed ons hiervoor!!)

HAMC
5 oktober 2008, 16:01
*Fluit een aantal maten van een bekend liedje...

Marlientje marlientje marlientje.

filosoof
5 oktober 2008, 16:11
Mensen die van halal houden zijn per definitie zeer gevaarlijke mensen en kunnen agressief worden. immers wie voor het kelen van dieren is zonder verdoving zal zeker geen mededogen hebben voor andere mensen lees ongelovigen.Dan ben jij dus volgeling van Mohammed geworden?:-o Heel wat moslims oordelen dat krab en kreeft juist haram zijn, omdat de dieren levend gekookt worden.

:idea:Uit sommige posts spreekt wel een groot fanatisme...precies fundamentalistisch. Vallen die misschien soennieten aan om in feite de sjiïeten (of een andere strekking hier binnen te loodsen:?? (Er zijn zoveel ruziemakende islamstrekkingen (die dikwijls van mekaar beweren dat de anderen alle mogelijke slechte eigenschappen hebben)

shaddy
5 oktober 2008, 18:32
ok maar weet je kinderen moeten vlees eten >> proteïnen die ze moeten krijgen en die zitten in oa vlees... dus heeft onze verantwoordelijke gekozen voor halal en ik moet zeggen dik tegen onze zin omdat ja ook wij (de verzorgsters) iets hadden van hehe moeten we weer toegeven aan die da jij noemt de volgelingen van Mo de pedo maar zij koos voor de kinderen en wat ze moeten binnenkrijgen aan voedingstoffen en niet naar het feit dat wij dan volgelingen van Mo de pedo zou worden...Niemand van onze andere ouders is er openlijk op tegen gekomen
Inderdaad over een X aantal jaar wordt het katholisisme overgenomen door de islam (god behoed ons hiervoor!!)

kinderen moeten helemaal geen vlees eten - leer eerst een beetje en kom dan terug om deftig een discussie te voeren- laat u anders eens informeren bij kind en gezin die zullen duidelijk zeggen dat vegetarisch absoluut kan - ja watte zeg hoe is het mogelijk in de 21ste eeuw "vlees moet" ahahahahaaha zucht :roll:
ps mijn dochter is vegetarisch ze haalt haar neus op als ze lijken ruikt - nog nooit is mijn kind ziek geweest ze heeft alle nodige voedingsstoffen - ik durf mensen nog te volgen als ze zeggen ik wil vlees want ik vind het lekker maar kom niet af met gezond - want die beesten krijgen al lang geen gezonde voeding meer en daarbij voor consumptie liggen ze meestal al weken te rotten vandaar dat de 'wildsmaak" weg is :roll: Bovendien je kinderen halal geven is een manier waarbij je hen dwingt iets te eten dat zeer wreedaardig is gestorven. Uit naam van een pedofiel en veroveraar en onderdrukker. :roll:
En dan schijnheilig zeggen we kiezen voor de kinderen :roll: neen jullie kiezen uit gemakzucht voor de volgelingen van Mo de pedo een krijgsheer en oorlogszuchtige veroveraar. Waarschijnlijk uit angst of hebzucht. Uw bazin is duidelijk een persoon die al akkoord is dat we zullen verislamiseren.

Jammer dat de doorsnee mens niet durft neen zeggen... stem wel neen bij de volgende verkiezingen.

shaddy
5 oktober 2008, 18:33
Dan ben jij dus volgeling van Mohammed geworden?:-o Heel wat moslims oordelen dat krab en kreeft juist haram zijn, omdat de dieren levend gekookt worden.

:idea:Uit sommige posts spreekt wel een groot fanatisme...precies fundamentalistisch. Vallen die misschien soennieten aan om in feite de sjiïeten (of een andere strekking hier binnen te loodsen:?? (Er zijn zoveel ruziemakende islamstrekkingen (die dikwijls van mekaar beweren dat de anderen alle mogelijke slechte eigenschappen hebben)

ahahahahahaah in welke bochten ga jij nog draaien om je gelijk te halen - pure nonsens waarvan je me beschuldigt maar dat weet jezelf ook - ik hoor je tanden knarsen ahahaahahah :rofl:

Depth of Field
5 oktober 2008, 18:56
tja ze gaan akkoord (muliticulturele kribbe) dan weet je dat je moslim kinderen in de kribbe hebt dus gaan ze akkoord

ahzo, 'multicultureel' is dus een codewoord voor "volgens de goesting van de moslims"?

shaddy
5 oktober 2008, 19:35
ahzo, 'multicultureel' is dus een codewoord voor "volgens de goesting van de moslims"?

uiteraard dat zou je toch al moeten weten : hele scholen worden onder dit codewoord getransformeerd naar halal. binnenkort de rusthuizen ... de opvangcentras blijkbaar ook

de volgelingen van Mo de pedo doen wat ze moeten doen veroveren en assimileren

shaddy
5 oktober 2008, 19:50
ter info:

Uit De Standaard (mei 2004):

Verantwoord vegetarisch

Met zo'n veertig procent Vlamingen die weleens een vegetarische schotel eten of bestellen, lijkt het vegetarisme aanvaard. Althans voor de volwassen m/v die verantwoordelijk is voor zijn of haar daden. Een vegetarische zwangere vrouw of -- help! -- een vegetarisch kind wordt nog vaak argwanend bekeken. Onnodig, zo blijkt. door tine hens


De basisregel van een evenwichtige vegetarische voeding is dezelfde als die van een zogezegd normaal dieet. Zo lang het dieet uitgebalanceerd is en alle noodzakelijke voedingsstoffen bevat, is het voor iedereen geschikt. Van embryo tot baby tot peuter tot kind. De problemen en voedingstekorten ontstaan wanneer met dit uitgangspunt geen rekening wordt gehouden. Critici van het vegetarisme vergeten daarbij dat een vlees- en visloos dieet daarin niet verschilt van een voedingspatroon met vlees en vis. Meer nog, wie iedere dag vlees eet, maar groenten, granen en fruit vergeet, doet zijn lichaam op lange termijn meer kwaad dan iemand die geen vlees eet, maar wel groenten, granen en fruit.


En toch zijn het de vegetariërs die zich altijd opnieuw moeten verantwoorden. Het is ondertussen bijna elf jaar geleden dat ik vlees at. Nog altijd moet ik de waarom-vraag beantwoorden. Al begint het tij wel te keren: vegetariër zijn is niet langer wereldvreemd. Integendeel. Het is en vogue. Steeds meer mensen lijken zich te verontschuldigen omdat ze vlees eten. ,,Maar een keer in de week'', zeggen ze dan. Of: ,,Ik kan het echt niet missen.''


Ondanks deze hogere aanvaardingsgraad sluipt er stilaan een nieuwe vorm van onrust binnen in mijn naaste omgeving. Mijn moeder probeert al lang niet meer met alle mogelijke middelen een lap biefstuk op mijn bord te manoeuvreren. Ze wil gewoon van me weten of ik het wel verstandig doe. ,,Je ziet er zo bleek uit'', krijg ik met een bezorgde blik te horen. Dat moet wel een ijzertekort zijn. ,,Gewoon moe.'' ,,Dat is omdat je geen vlees eet.'' Of: ,,Een beetje verkouden.'' ,,Omdat je geen vlees eet.'' ,,En'', voegt ze er in een adem aan toe. ,,Als je zwanger bent, zal je toch vlees eten. Hé? Toch?'' Dan heb je het nodig, is het idee. Net zoals kinderen niet zonder vlees zouden kunnen.


Ondertussen zijn dokters en voedingsspecialisten er al lang van overtuigd dat vegetarische voeding voor baby's, kinderen en zwangere vrouwen volstrekt verantwoord is. Zolang de basisregel gerespecteerd wordt. Zelfs de website van Kind & Gezin meldt dat vegetarische voeding geschikt is voor kinderen. ,,De voeding van een zuigeling is in feite al vegetarisch'', schrijft de organisatie.


Omdat een baby in volle groei is, heeft hij veel nood aan eiwitten. De dierlijke eiwitten zijn voor een zuigeling volwaardig te vervangen door een combinatie van peulvruchten en granen, een half ei en tofu. Met verder veel groenten, zoals zoete aardappelen, wortelen en pompoen. Andere vleesvervangers zoals seitan, tempé, quorn, kaas en noten kun je beter niet voor de leeftijd van één jaar.


,,Afwisseling is essentieel'', wordt erbij gezegd. ,,Maar dat geldt voor alle voeding.'' In de vegetarische keuken zijn de mogelijkheden trouwens legio, precies omdat ze met veel vergeten groenten en granen werkt. Denk aan gierst, quinoa of bulgur. Bruine bonen met tortilla's of linzen met rijst dekken trouwens de volledige eiwitbehoefte. Net als een volkorenboterham met pindakaas.


Wetenschappelijk en voedingtechnisch zijn er geen argumenten om een vegetarische voeding af te raden. De tegenwind die ouders ondervinden, heeft veel meer met vooroordelen, onwetendheid en het traditionele voedingspatroon te maken. Een kind met een boterham met choco oogt nog altijd gewoner dan een kind met een boterham met humus. Dat het laatste gezonder is, doet er niet toe. Al verandert ook dat stilaan. In deze tijden van overgewicht wordt naarstig gezocht naar het wondermiddel om de vloed van vet en suiker te keren. Uit een studie van de universiteit van Minnesota bleek onlangs dat vegetarische tieners minder fastfood en minder vet eten en een grotere reserve aan vitaminen en mineralen hebben. 4.500 vijftienjarigen werden ondervraagd. 262 ervan noemden zichzelf vegetariër. Ze zaten het best in hun vel.


Al dit goede nieuws van het vegetarische front geldt natuurlijk enkel als het dieet evenwichtig is. Zowel voor volwassenen -- al dan niet zwanger -- als voor baby's, kinderen en pubers is het belangrijk dat ze voldoende eiwitten, ijzer, calcium, vitamine D en vitamine B12 binnenkrijgen. Goede eiwitbronnen zijn peulvruchten, noten, zaden en sojaproducten. Vanaf vier maanden kunnen baby's peulvruchten eten. Je moet wel de velletjes verwijderen en de eerste keren goed opvolgen of de bonen verteerd werden. IJzer halen jonge kinderen uit gepureerde pruimen, abrikozen, gedroogde vijgen, rozijnen of dadels. Donkere bladgroenten, zoals peterselie, waterkers en broccoli, bevatten eveneens veel ijzer. Een sinaasappel als nagerecht bevordert door zijn hoge gehalte aan vitamine C de ijzeropname, terwijl koffie en thee de ijzerabsorptie afremmen of verhinderen.


Hoewel de theorie van de vegetarische voeding voor iedereen opgaat, dreigt het in de praktijk al eens fout te lopen. Wat doe je als je kind geen bonen lust? Of de buik vol heeft van volwaardige rijst, volwaardige pasta en quorn, tofu en vleesvervangers? De voedingsspecialist raadt een creatieve omgang met eten aan: combineer groenten met verschillende kleuren, experimenteer met babywortelen of kerstomaten of vertel verhalen bij de groenten. Tegenwoordig zijn er ook voldoende groentenballetjes, groentenburgers en groentenworsten op de markt om vegetarisch eten even kindvriendelijk te maken als worst met appelmoes. De hardboiled vegetariër mag dan een broertje dood hebben aan de vegetarische kopieën van traditionele vleesgerechten, kortzichtigheid in de kookpotten is eerder een vloek dan een zegen.


Dus durf neen te zeggen aan de volgelingen van Mo de pedo en weiger halal !

piraat
7 oktober 2008, 12:41
Indien men een openbare feest organiseert of een zaak uitbaat waarbij men de mededeling doet dat het Niet-Halal is, zou men dit als racisme of discriminatie kunnen ervaren?

Bij openbare feesten, winkels en zaken bij moslims ziet men meestal het woord Halal.

Dus wij Westerlingen kunnen het ook omgekeerd doen.

Je kan gewoon mededelen : "Traditioneel Vlaams voedsel". Ik zien niet wie daar racisme in kan vinden. En het is duidelijk genoeg geen kosjer of halal-voedsel.

piraat
7 oktober 2008, 12:43
Bij mij in de buurt is er juist een Vlaamsche frituur geopend waar ze Halal vlees aanprijzen,waar stopt het hé :?
Frituur is gelegen in de Borrewaterstraat te Merksem reclame over het halal vlees hangt aan de raam :|

Binnenkort in kamelevet gebakken frietjes:lol:

piraat
7 oktober 2008, 12:48
De helft van de threads hier bestaat uit gefulmineer tegen de Islam en:of de vreemdelingen, of gaat over een Islamprobleem.

Moeten die threads niet naar vreemdelingenpolitiek afgevoerd worden?

Acht draden op de eerste bladzijde zijn moslim-gerelateerde topics...
Dat wilt zeker zeggen dat er toch een zeker onbehagen omtrent moslims bestaat onder de autochtone bevolking, waarvan dit forum maar een klein representatief voorbeeld van is...Wat denkt ge ?

filosoof
28 november 2008, 14:53
ik werk in een kinderdagverblijf ergens in brussel (ik ben rasechte belg) wij geven AL onze kindjes (die boven de 6 maand) belg of niet katholiek of niet HALAL vlees anders moeten we ook 2verschillende menu's maken .. laat niet weg dat ik en mijn collega's ook niet helemaal akkoord waren bij deze beslissing een paar jaar geleden maar ik kan je verzekeren er is niet zoveel verschil in smaak hoor en ik moet zeggen de ouders van al onze kindjes weten dat we dit vlees klaarmaken (uiteraart geen varkensvlees tenzij het macaroni is dan geven we hesp behalve aan onze moslimkindjes )...
noch onze kindjes noch de ouders ervan noch wij als verzorgsters zijn gevaarlijke mensen !!!!!

En wat als een ouder geen halal wenst voor zijn of haar kindje?Het zal zijn gezondheid niet schaden: ik heb er geen probleem mee.

filosoof
28 november 2008, 14:54
Dat wilt zeker zeggen dat er toch een zeker onbehagen omtrent moslims bestaat onder de autochtone bevolking, waarvan dit forum maar een klein representatief voorbeeld van is...Wat denkt ge ?representatief ????:-o:|:?

HAMC
28 november 2008, 14:56
Het zal zijn gezondheid niet schaden: ik heb er geen probleem mee.

Dat is geen antwoord, dat is een uitvlucht.

Maes_P
28 november 2008, 15:07
Dat wilt zeker zeggen dat er toch een zeker onbehagen omtrent moslims bestaat onder de autochtone bevolking, waarvan dit forum maar een klein representatief voorbeeld van is...Wat denkt ge ?

moest dit forum representatief zijn voor de "autochtone bevolking" , was Vlaanderen al lang een onafhankelijk kalifaat onder de heerschappij van FdW I

filosoof
28 november 2008, 15:23
Dat is geen antwoord, dat is een uitvlucht.Waarom?

filosoof
28 november 2008, 15:26
Je kan gewoon mededelen : "Traditioneel Vlaams voedsel". Ik zien niet wie daar racisme in kan vinden. En het is duidelijk genoeg geen kosjer of halal-voedsel.Je kan "carbonnades flamandes" of "waterzooi �* la gantoise" op 't menu zetten;-)

HAMC
28 november 2008, 15:28
Waarom?

Eigenlijk is het veel meer zelfs. Om te beginnen bent u geen dokter dus doet u een medische diagnose zonder daarvoor bevoegd te zijn.

shaddy
28 november 2008, 15:59
Het zal zijn gezondheid niet schaden: ik heb er geen probleem mee.

Dat weten we dat u halal aanvaard. Maar onze democratie heeft neen gezegd aan deze wreedaardigheid. Dus gelieve niet toe te geven aan de onderdrukking en de verislamisering. Halal is wreedaardig .

filosoof
28 november 2008, 16:05
Dat weten we dat u halal aanvaard. Maar onze democratie heeft neen gezegd aan deze wreedaardigheid. Dus gelieve niet toe te geven aan de onderdrukking en de verislamisering. Halal is wreedaardig . Maar onze democratie heeft neen gezegd aan deze wreedaardigheid. Nee: hallal is toegelaten in onze democratie.

filosoof
28 november 2008, 16:10
Het zal zijn gezondheid niet schaden: ik heb er geen probleem mee.

Dat is geen antwoord, dat is een uitvlucht.

Waarom?

Eigenlijk is het veel meer zelfs. Om te beginnen bent u geen dokter dus doet u een medische diagnose zonder daarvoor bevoegd te zijn.Nee, geen diagnose, een empirische vaststelling.

HAMC
28 november 2008, 16:14
Nee, geen diagnose, een empirische vaststelling.

Precies, een vaststelling bij het kind.

Maes_P
28 november 2008, 16:20
Dat weten we dat u halal aanvaard. Maar onze democratie heeft neen gezegd aan deze wreedaardigheid. Dus gelieve niet toe te geven aan de onderdrukking en de verislamisering. Halal is wreedaardig .
Je doet thuis duidelijk niet de boodschappen...

Ook in ons land is halal vlees allang geen nicheproduct meer van islamitische buurtwinkeltjes en slagers, nu ook de grote supermarkten de allochtone consument ontdekt hebben. Enkele maanden geleden is Carrefour bij wijze van proefproject gestart met de verkoop van halal vlees. Een lonend initiatief, zo is gebleken, en in de nabije toekomst plant de supermarktketen een uitgebreid halal assortiment in Carrefour- en GB-vestigingen in het hele land.
'Het moeilijkste was het vertrouwen van de moslimconsumenten te winnen', zegt Raky Tsoumpoulis, hoofd van de Carrefour-slagerij. 'We hebben er meer dan een jaar aan gewerkt, samen met de Belgische Liga van de Imams, om een zo zuiver mogelijke halal productielijn - van het slachthuis tot de winkelschappen - op poten te zetten. Maar als de imams in hun vrijdagpreken niet gezegd hadden: halal vlees van bij Carrefour, dat zit wel snor, dan was het nooit gelukt.' http://docs.google.com/View?docid=dg2cfxn6_3hn2dts

Maes_P
28 november 2008, 16:22
Precies, een vaststelling bij het kind.

dat vlees kan je gewoon in de GB kopen
dus is het ook gekeurd door het FAVV
dus is het even veilig (of onveilig zoals met de kippen ;-)) als niet-halal vlees

Daar moet de filosoof echt geen prof in de biomedische wetenschappen voor te zijn.

HAMC
28 november 2008, 16:24
dat vlees kan je gewoon in de GB kopen
dus is het ook gekeurd door het FAVV
dus is het even veilig (of onveilig zoals met de kippen ;-)) als niet-halal vlees

Daar moet de filosoof echt geen prof in de biomedische wetenschappen voor te zijn.

Maes!

Zal het gaan ja?

shaddy
28 november 2008, 19:54
dat vlees kan je gewoon in de GB kopen
dus is het ook gekeurd door het FAVV
dus is het even veilig (of onveilig zoals met de kippen ;-)) als niet-halal vlees

Daar moet de filosoof echt geen prof in de biomedische wetenschappen voor te zijn.

Rood Vlees is helemaal niet gezond. Hoe kan iets gezonds zijn dat wekenlang ligt op te stijven? Daar zitten geen vitamines of mineralen meer in. En wat die dieren te eten krijgen dat is pas afschuwelijk en ver weg van de natuur. Daar moet je ook geen prof voor zijn. :roll:

shaddy
28 november 2008, 19:55
Nee: hallal is toegelaten in onze democratie.

terug toegestaan onder druk van de islamlobby en de pocos is deze wreedaardigheid er terug door gekomen :roll:

shaddy
28 november 2008, 19:56
Je doet thuis duidelijk niet de boodschappen...

http://docs.google.com/View?docid=dg2cfxn6_3hn2dts

Ik doe thuis de boodschappen maar ik koop niet bij halal winkels neen ook niet bij de carrefour omdat ik een geweten heb. Natuurlijk doorsnee pocos en een geweten tja dat gaat niet samen he.. ;-)

bentje
29 november 2008, 11:23
Het zal zijn gezondheid niet schaden: ik heb er geen probleem mee.


Hier gaat het helemaal niet over, het gaat eerder over het principe.

Jukes
29 november 2008, 11:43
Dan mag die ouder oprotten met zijn racisme.

Halal of oprotten, daar komt het op neer.

Ja, net zoals dat frituurtje in Merksem: die uitbater dacht allicht dat hij geen keus had, en heeft dus maar toegegeven. De nabijgelegen Bredabaan, eens ene top-winkelstraat, is nu in snel tempo aan het verloederen. De leegstand is er legio, en winkels die het van 'kwaliteit' moesten hebben, pakken hun biezen.

Alles volgens het ondergangsscenario, dat ik hier al eerder heb gepost:

1. Een volk ontwikkelt zich - door beschaving - en de welvaart groeit snel.
2. Het volk in kwestie vindt van zichzelf dat het heel welvarend is, misschien wel té, opperen sommigen
3. Het volk begint - onder impuls van die 'sommigen' - te 'geven' en 'vergeven' - de opstelling versoepelt, verdedigingsmechanismen verzwakken, een algemene slappe, minder imperialistische houding wint veld
4. Het 'geven' en 'vergeven' neemt overdreven proporties aan
5. Buitenstaanders (andere naties en volkeren) merken dit op en beginnen die toestand uit te buiten
6. De ondergang van het welvarende volk zet in, maar de leden ervan bemerken het niet of denken dat het een tijdelijk verschijnsel is. Dat versnelt de ondergang, in combinatie met de toegenomen karakterslapte.
7. De versnelde ondergang is niet meer te stoppen.

Ons halal voedsel laten opdringen is een perfect voorbeeld van deze onomkeerbare evolutie.

shaddy
29 november 2008, 12:04
Ja, net zoals dat frituurtje in Merksem: die uitbater dacht allicht dat hij geen keus had, en heeft dus maar toegegeven. De nabijgelegen Bredabaan, eens ene top-winkelstraat, is nu in snel tempo aan het verloederen. De leegstand is er legio, en winkels die het van 'kwaliteit' moesten hebben, pakken hun biezen.

Alles volgens het ondergangsscenario, dat ik hier al eerder heb gepost:

1. Een volk ontwikkelt zich - door beschaving - en de welvaart groeit snel.
2. Het volk in kwestie vindt van zichzelf dat het heel welvarend is, misschien wel té, opperen sommigen
3. Het volk begint - onder impuls van die 'sommigen' - te 'geven' en 'vergeven' - de opstelling versoepelt, verdedigingsmechanismen verzwakken, een algemene slappe, minder imperialistische houding wint veld
4. Het 'geven' en 'vergeven' neemt overdreven proporties aan
5. Buitenstaanders (andere naties en volkeren) merken dit op en beginnen die toestand uit te buiten
6. De ondergang van het welvarende volk zet in, maar de leden ervan bemerken het niet of denken dat het een tijdelijk verschijnsel is. Dat versnelt de ondergang, in combinatie met de toegenomen karakterslapte.
7. De versnelde ondergang is niet meer te stoppen.

Ons halal voedsel laten opdringen is een perfect voorbeeld van deze onomkeerbare evolutie.

inderdaad maar de pocos kicken daarop

filosoof
29 november 2008, 13:31
Ja, net zoals dat frituurtje in Merksem: die uitbater dacht allicht dat hij geen keus had, en heeft dus maar toegegeven. De nabijgelegen Bredabaan, eens ene top-winkelstraat, is nu in snel tempo aan het verloederen. De leegstand is er legio, en winkels die het van 'kwaliteit' moesten hebben, pakken hun biezen.

Alles volgens het ondergangsscenario, dat ik hier al eerder heb gepost:

1. Een volk ontwikkelt zich - door beschaving - en de welvaart groeit snel.
2. Het volk in kwestie vindt van zichzelf dat het heel welvarend is, misschien wel té, opperen sommigen
3. Het volk begint - onder impuls van die 'sommigen' - te 'geven' en 'vergeven' - de opstelling versoepelt, verdedigingsmechanismen verzwakken, een algemene slappe, minder imperialistische houding wint veld
4. Het 'geven' en 'vergeven' neemt overdreven proporties aan
5. Buitenstaanders (andere naties en volkeren) merken dit op en beginnen die toestand uit te buiten
6. De ondergang van het welvarende volk zet in, maar de leden ervan bemerken het niet of denken dat het een tijdelijk verschijnsel is. Dat versnelt de ondergang, in combinatie met de toegenomen karakterslapte.
7. De versnelde ondergang is niet meer te stoppen.

Ons halal voedsel laten opdringen is een perfect voorbeeld van deze onomkeerbare evolutie.Slecht verteerde Spengler...

Sus Iratus
29 november 2008, 14:12
Het zal zijn gezondheid niet schaden: ik heb er geen probleem mee.Louter vegetarisch -zoals een groot aantal hindoekasten propageren- zal zijn gezondheid waarschijnlijk ook niet schaden. Ook maar invoeren dan, onder het motto van de culturele verrijking?

Of louter vlees van macrobiotische scharrelvarkens, -koeien en kippen -zoals niet ongebruikelijk in bepaalde kringen- zal zijn gezondheid ook niet schaden. Invoeren dan maar om tegemoet te komen aan de wensen en eisen van deze mensen?

Men zou ook gewoon kunnen overwegen om voor de verandering 's lands zeden en gewoonten te respecteren en te eten wat de lokale autochtone pot schaft. Desnoods vist men de stukjes varkensvlees eruit en eet men de rest. Of men neemt van thuis ander vlees mee. Maar halal invoeren om het de aanhangers van de islam naar de zin te maken, ten koste van de eigen, autochtone maaltijden, is uit den boze.

driewerf
29 november 2008, 14:18
Je kan gewoon mededelen : "Traditioneel Vlaams voedsel". Ik zien niet wie daar racisme in kan vinden. En het is duidelijk genoeg geen kosjer of halal-voedsel.

dus geen pizza, spaghetti, lasagne, paella, etc, wegens niet traditioneel vlaams.

filosoof
29 november 2008, 15:07
Ja, net zoals dat frituurtje in Merksem: die uitbater dacht allicht dat hij geen keus had, en heeft dus maar toegegeven. De nabijgelegen Bredabaan, eens ene top-winkelstraat, is nu in snel tempo aan het verloederen. De leegstand is er legio, en winkels die het van 'kwaliteit' moesten hebben, pakken hun biezen.

Alles volgens het ondergangsscenario, dat ik hier al eerder heb gepost:

1. Een volk ontwikkelt zich - door beschaving - en de welvaart groeit snel.
2. Het volk in kwestie vindt van zichzelf dat het heel welvarend is, misschien wel té, opperen sommigen
3. Het volk begint - onder impuls van die 'sommigen' - te 'geven' en 'vergeven' - de opstelling versoepelt, verdedigingsmechanismen verzwakken, een algemene slappe, minder imperialistische houding wint veld
4. Het 'geven' en 'vergeven' neemt overdreven proporties aan
5. Buitenstaanders (andere naties en volkeren) merken dit op en beginnen die toestand uit te buiten
6. De ondergang van het welvarende volk zet in, maar de leden ervan bemerken het niet of denken dat het een tijdelijk verschijnsel is. Dat versnelt de ondergang, in combinatie met de toegenomen karakterslapte.
7. De versnelde ondergang is niet meer te stoppen.

Ons halal voedsel laten opdringen is een perfect voorbeeld van deze onomkeerbare evolutie. Bredabaan, eens ene top-winkelstraat, :-oVoor WO1 of WO2??

filosoof
29 november 2008, 15:09
dus geen pizza, spaghetti, lasagne, paella, etc, wegens niet traditioneel vlaams.En verbod op kip met curry ook al?:-(

Aardappelen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardappel#Herkomst) ook niet dus.
http://www.nationaalarchief.nl/plaatsen/illustraties/aardappeleters.jpg
Dat wordt eentonig, mensen...

Avec le vent d'ouest écoutez-le vouloir
Le plat pays qui est le mien

Avec un ciel si bas qu'un canal s'est perdu
Avec un ciel si bas qu'il fait l'humilité
Avec un ciel si gris qu'un canal s'est pendu
http://fr.lyrics-copy.com/jacques-brel/le-plat-pays.htm

filosoof
29 november 2008, 15:41
terug toegestaan onder druk van de islamlobby en de pocos is deze wreedaardigheid er terug door gekomen :roll:Heb je een probleem met democratie? Ik niet.

Vorenus
29 november 2008, 16:02
Als men in de ene zaak halal mag hangen dan mag men ook dan niet-halal hangen. De keuze is aan de klanten.

Fallen Angel
29 november 2008, 16:03
Ja, net zoals dat frituurtje in Merksem: die uitbater dacht allicht dat hij geen keus had, en heeft dus maar toegegeven. De nabijgelegen Bredabaan, eens ene top-winkelstraat, is nu in snel tempo aan het verloederen. De leegstand is er legio, en winkels die het van 'kwaliteit' moesten hebben, pakken hun biezen.

Alles volgens het ondergangsscenario, dat ik hier al eerder heb gepost:

1. Een volk ontwikkelt zich - door beschaving - en de welvaart groeit snel.
2. Het volk in kwestie vindt van zichzelf dat het heel welvarend is, misschien wel té, opperen sommigen
3. Het volk begint - onder impuls van die 'sommigen' - te 'geven' en 'vergeven' - de opstelling versoepelt, verdedigingsmechanismen verzwakken, een algemene slappe, minder imperialistische houding wint veld
4. Het 'geven' en 'vergeven' neemt overdreven proporties aan
5. Buitenstaanders (andere naties en volkeren) merken dit op en beginnen die toestand uit te buiten
6. De ondergang van het welvarende volk zet in, maar de leden ervan bemerken het niet of denken dat het een tijdelijk verschijnsel is. Dat versnelt de ondergang, in combinatie met de toegenomen karakterslapte.
7. De versnelde ondergang is niet meer te stoppen.

Ons halal voedsel laten opdringen is een perfect voorbeeld van deze onomkeerbare evolutie.

Een stukje vlees afdoen als de ondergang van onze beschaving. :rofl:

http://en.wikipedia.org/wiki/Slippery_slope

In debate or rhetoric, the slippery slope is one of the classical informal fallacies. It suggests that an action will initiate a chain of events culminating in an undesirable event later without establishing or quantifying the relevant contingencies. The argument is sometimes referred to as the thin end of the wedge or the camel's nose.

Ps: beschavingen zijn bijna altijd ten onder gegaan door deze oorzaken: hongersnood, ziekte, oorlog, natuurrampen en economie.

filosoof
29 november 2008, 16:09
Als men in de ene zaak halal mag hangen dan mag men ook dan niet-halal hangen. De keuze is aan de klanten.Heb je hier dan ooit een probleem gehad om een varkensgebraad te kopen tgv mosliminvloed?:-o8O Ik niet.

Vorenus
29 november 2008, 16:15
Heb je hier dan ooit een probleem gehad om een varkensgebraad te kopen tgv mosliminvloed?:-o8O Ik niet.

Laten we zeggen dat ik andere vleessoorten ook het liefst halalvrij wil en dat ik dat kan controleren.

filosoof
29 november 2008, 16:19
2x

filosoof
29 november 2008, 16:21
Louter vegetarisch -zoals een groot aantal hindoekasten propageren- zal zijn gezondheid waarschijnlijk ook niet schaden. Ook maar invoeren dan, onder het motto van de culturele verrijking?
Riskeert onevenwichtig te zijn. (zou AH uit de bol zijn gegaan omdat hij veget-ariër was? Of werd hij veget-ariër omdat hij uit de bol ging?8O):|:?
Of louter vlees van macrobiotische scharrelvarkens, -koeien en kippen -zoals niet ongebruikelijk in bepaalde kringen- zal zijn gezondheid ook niet schaden. Invoeren dan maar om tegemoet te komen aan de wensen en eisen van deze mensen? Mij niet gelaten, maar dan alleen aan dezelfde prijs.

Men zou ook gewoon kunnen overwegen om voor de verandering 's lands zeden en gewoonten te respecteren en te eten wat de lokale autochtone pot schaft. Desnoods vist men de stukjes varkensvlees eruit en eet men de rest. Of men neemt van thuis ander vlees mee. Maar halal invoeren om het de aanhangers van de islam naar de zin te maken, ten koste van de eigen, autochtone maaltijden, is uit den boze.
ten koste van de eigen, autochtone maaltijden Zijn die dan waardevoller?
uit den boze?? Dus letterlijk "van Satan"?8O demonizering?:|

Fallen Angel
29 november 2008, 16:24
Of louter vlees van macrobiotische scharrelvarkens, -koeien en kippen -zoals niet ongebruikelijk in bepaalde kringen- zal zijn gezondheid ook niet schaden. Invoeren dan maar om tegemoet te komen aan de wensen en eisen van deze mensen?

Bestaat al reeds een tiental jaar. Verkrijgbaar in natuur of biologische winkels als ik me niet vergis.


Men zou ook gewoon kunnen overwegen om voor de verandering 's lands zeden en gewoonten te respecteren en te eten wat de lokale autochtone pot schaft. Desnoods vist men de stukjes varkensvlees eruit en eet men de rest. Of men neemt van thuis ander vlees mee.

Iedereen eet toch wat hij wil.
It's a free country remember ;-)

filosoof
29 november 2008, 16:27
Laten we zeggen dat ik andere vleessoorten ook het liefst halalvrij wil en dat ik dat kan controleren.Proef je dat zo? Ja, het schapenvlees van de Marokkaan is wel lekkerder dan de Nieuwzeelandse diepgevroren bucht.

Of wil je haram (de correcte term voor jouw "hallalvrij") opleggen aan iedereen?:roll:

Vorenus
29 november 2008, 16:29
Proef je dat zo? Ja, het schapenvlees van de Marokkaan is wel lekkerder dan de Nieuwzeelandse diepgevroren bucht.

Ik moet gewoon geen ritueel geslacht vlees hebben.

Fallen Angel
29 november 2008, 16:31
Ik moet gewoon geen ritueel geslacht vlees hebben.

Ga dan niet naar een halal of koosjer slager ;-)

Vorenus
29 november 2008, 16:32
Ga dan niet naar een halal of koosjer slager ;-)

Nooit geweest.

Fallen Angel
29 november 2008, 16:33
Nooit geweest.

Probleem opgelost. ;-)

Vorenus
29 november 2008, 16:34
Probleem opgelost. ;-)

Maar daar ging deze draad niet over.

Indien men een openbare feest organiseert of een zaak uitbaat waarbij men de mededeling doet dat het Niet-Halal is, zou men dit als racisme of discriminatie kunnen ervaren?

Bij openbare feesten, winkels en zaken bij moslims ziet men meestal het woord Halal.

Dus wij Westerlingen kunnen het ook omgekeerd doen.

Fallen Angel
29 november 2008, 16:35
Maar daar ging deze draad niet over.

Waarom zou men erop moeten zetten dat het om niet-halal gaat?

Vorenus
29 november 2008, 16:36
Waarom zou men erop moeten zetten dat het niet-halal is?

Zodat men weet dat het niet-riueel geslacht is.

Fallen Angel
29 november 2008, 16:39
Zodat men weet dat het niet-riueel geslacht is.

Gewoon vragen aan uw slager zekers. ;-)
Net zoals men vroeger achter hormoonvrij vlees vroeg.

Vorenus
29 november 2008, 16:40
Gewoon vragen aan uw slager zekers. ;-)
Net zoals men vroeger achter hormoonvrij vlees vroeg.

Ik zie er niets verkeerd in en het ineens duidelijk voor iedereen.

Fallen Angel
29 november 2008, 16:41
Ik zie er niets verkeerd in en het ineens duidelijk voor iedereen.

Toch de vrije keuze van de slager of hij dat erbij zet. Niet?

Vorenus
29 november 2008, 16:42
Toch de vrije keuze van de slager of hij dat erbij zet. Niet?

Tuurlijk, maar een slager die dat uithangt heeft wel een vaste klant bij.

Fallen Angel
29 november 2008, 16:45
Tuurlijk, maar een slager die dat uithangt heeft wel een vaste klant bij.

Ok, en waar gaat deze discussie verder over?

shaddy
29 november 2008, 16:48
Heb je een probleem met democratie? Ik niet.

Ik een probleem met democratie, neen onze democratie had het niet humaan slachten afgeschaft. Door de dreiging en de chantage van de islamlobby is het terug ingevoerd voor alleen de islammieten. Wij gaan terug naar het verleden door halal goed te keuren we drijven verder af in de islamisering waar men met chantage verder aan verovering doet. Ik denk dat we hiermee heel ver weg zijn van democratie. maar dichter bij de sharia. :roll: Dankzij onze pocos glijden we af naar een niet humane samenleving : eremoord erewraak onbedekte vrouwen aanranden halal opdringen... ik zou dit niet democratie noemen eerder verislamisering. Ik heb dan ook een geweten.

shaddy
29 november 2008, 16:49
Een stukje vlees afdoen als de ondergang van onze beschaving. :rofl:

http://en.wikipedia.org/wiki/Slippery_slope



Ps: beschavingen zijn bijna altijd ten onder gegaan door deze oorzaken: hongersnood, ziekte, oorlog, natuurrampen en economie.

Neen het afdrijven van onze humane beschaving naar een islamisering dat is slecht. maar uiteraard dient men een geweten te hebben om halal af te keuren. :rofl:

shaddy
29 november 2008, 16:51
Bestaat al reeds een tiental jaar. Verkrijgbaar in natuur of biologische winkels als ik me niet vergis.



Iedereen eet toch wat hij wil.
It's a free country remember ;-)

neen geen vrij land waar we toegevinegn doen aan halal en onderdrukking van vrouwen absoluut niet maar om dit te begrijpen dient men een geweten te hebben een geweten dat zegt inderdaad we hadden gekozen voor humaan slachten laten we dat nu niet afgeven omdat de volgelingen van een pedo krijgsheer dit willen :roll:

shaddy
29 november 2008, 16:52
Proef je dat zo? Ja, het schapenvlees van de Marokkaan is wel lekkerder dan de Nieuwzeelandse diepgevroren bucht.

Of wil je haram (de correcte term voor jouw "hallalvrij") opleggen aan iedereen?:roll:

bah rood vlees brr je zou je darm eens van binnen moeten zien brrrr 8O

Fallen Angel
29 november 2008, 16:53
Neen het afdrijven van onze humane beschaving naar een islamisering dat is slecht. maar uiteraard dient men een geweten te hebben om halal af te keuren. :rofl:

IK keur alle vlees af => vegetariër

IK spring daarom nog niet op de barricades wanneer vrienden van mij een steak bestellen.

shaddy
29 november 2008, 16:53
Ga dan niet naar een halal of koosjer slager ;-)

die zouden niet eens mogen bestaan in dit land immers de joden doen er alles aan om te evolueren maar tja met die volgelingen van mo de pedo krijgsheer we glijden terug naar een niet humaan tijdperk

bah aan de pocos :boo: voor hun collaboratie

shaddy
29 november 2008, 16:53
IK keur alle vlees af => vegetariër

IK spring daarom nog niet op de barricades wanneer vrienden van mij een steak bestellen.

het gaat over halal :roll:

Fallen Angel
29 november 2008, 16:55
neen geen vrij land waar we toegevinegn doen aan halal en onderdrukking van vrouwen absoluut niet maar om dit te begrijpen dient men een geweten te hebben een geweten dat zegt inderdaad we hadden gekozen voor humaan slachten laten we dat nu niet afgeven omdat de volgelingen van een pedo krijgsheer dit willen :roll:

U bent dus voor een soort vlees dictatuur?

Fallen Angel
29 november 2008, 16:55
die zouden niet eens mogen bestaan in dit land immers de joden doen er alles aan om te evolueren maar tja met die volgelingen van mo de pedo krijgsheer we glijden terug naar een niet humaan tijdperk

bah aan de pocos :boo: voor hun collaboratie

Zijn er geen koosjer slagers meer?

Fallen Angel
29 november 2008, 16:57
het gaat over halal :roll:

Iedereen eet toch wat hij wil. Niet?
De manier waarop het gedood is maakt toch niet uit. Dood is dood. Of gaat u ook de jacht en 'roadkill' verbieden?

shaddy
29 november 2008, 17:01
Iedereen eet toch wat hij wil. Niet?
De manier waarop het gedood is maakt toch niet uit. Dood is dood. Of gaat u ook de jacht en 'roadkill' verbieden?


Van mij mag iedereen met zijn eigen geweten leven, echter iets van ons afnemen waar we jarenlang voor gestreden hebben : het verdoven van dieren bij slachting , neen daar ben ik niet mee akkoord. Dit bewijst hoe hard onze pocos collaborateren met de islam totdat het te laat is. Wir haben es nicht gewusst hoor ik ze in de toekomst al roepen. ;-)
Men heeft bewezen dat een dier gevoelens heeft en energie waarneemt. Het dier voelt gederurende die wrede dood van keeldoorsnijden zonder verdoving minutenlang pijn en paniek. Dit is niet humaan en in strijd met onze democratie. Uiteraard moet men een geweten hebben om het verschil te zien ts dood met verdoving of dood met minutenlange pijn en paniek. Wat een slecht karma. Vreselijk dat de doorsnee pocos collaborateren met de volgelingen van mo, ze tonen hun ware gelaat.

Fallen Angel
29 november 2008, 17:03
Van mij mag iedereen met zijn eigen geweten leven, echter iets van ons afnemen waar we jarenlang voor gestreden hebben : het verdoven van dieren bij slachting , neen daar ben ik niet mee akkoord. Dit bewijst hoe hard onze pocos collaborateren met de islam totdat het te laat is. Wir haben es nicht gewusst hoor ik ze in de toekomst al roepen. ;-)
Men heeft bewezen dat een dier gevoelens heeft en energie waarneemt. Het dier voelt gederurende die wrede dood van keeldoorsnijden zonder verdoving minutenlang pijn en paniek. Dit is niet humaan en in strijd met onze democratie. Uiteraard moet men een geweten hebben om het verschil te zien ts dood met verdoving of dood met minutenlange pijn en paniek. Wat een slecht karma. Vreselijk dat de doorsnee pocos collaborateren met de volgelingen van mo, ze tonen hun ware gelaat.

Zijn er dan geen niet-halal slagers meer?

shaddy
29 november 2008, 17:04
Zijn er geen koosjer slagers meer?

dat zal u wel weten niet? iniedergeval ik ken vele joodse mensen en die willen af van dat koosjer gedoe wegens dat het wreedaardig is, ze doen hun best....de volgelingen van mo de pedo echter rammen het door iedereen hun strot... STOP DE ISLAMISERING voor het te LAAT is

shaddy
29 november 2008, 17:04
Zijn er dan geen niet-halal slagers meer?

dubbele negatie :roll:

Fallen Angel
29 november 2008, 17:06
dat zal u wel weten niet? iniedergeval ik ken vele joodse mensen en die willen af van dat koosjer gedoe wegens dat het wreedaardig is, ze doen hun best....de volgelingen van mo de pedo echter rammen het door iedereen hun strot... STOP DE ISLAMISERING voor het te LAAT is

Artikel? Link? naar het verdwijnen van koosjer.

shaddy
29 november 2008, 17:07
grappig eigenlijk dat net iemand die veggie is zo opkomt voor halal :rofl: typisch zoiets als hitler ????? voor de gezondheid ????????? zoals ik al zei nazisme en islam hand in hand ik sla steeds de spijker op de kop jammer om steeds gelijk te hebben :rofl: ;-)

kindjes ...je moet evenwichtig eten om gezond te zijn een chipsveggie is absoluut niet gezond ;-)

Fallen Angel
29 november 2008, 17:07
dubbele negatie :roll:

Zijn er dan geen slagers meer die niet-halal vlees aanbieden?

shaddy
29 november 2008, 17:09
Artikel? Link? naar het verdwijnen van koosjer.

uiteraard u dient steeds bronnetjes typisch voor een doorsnee politiek correcteling met de rug tegen de muur want ja ze heeft gelijk, vlug een uitvlucht zoeken :rofl: sorry ik spreek uit mijn ervaring met de echte multikul niet de opgelegde van de pocos die eisen dat de autochtone zich aanpast aan de islam en niet omgekeerd. in onz eigen landje .. :roll:

shaddy
29 november 2008, 17:09
Zijn er dan geen slagers meer die niet-halal vlees aanbieden?

kom ne keer buiten en u zal zien :rofl:

Fallen Angel
29 november 2008, 17:11
grappig eigenlijk dat net iemand die veggie is zo opkomt voor halal :rofl: typisch zoiets als hitler ????? voor de gezondheid ????????? zoals ik al zei nazisme en islam hand in hand ik sla steeds de spijker op de kop jammer om steeds gelijk te hebben :rofl: ;-)

kindjes ...je moet evenwichtig eten om gezond te zijn een chipsveggie is absoluut niet gezond ;-)

Ik ben niet voor halal.

Iedereen heeft het recht om te eten wat hij zelf wil.

Vegetarisme is een persoonlijke keuze.

Men mag mensen niet verplichten om vlees te eten net zoals men mensen niet mag verbieden om vlees te eten.

Fallen Angel
29 november 2008, 17:12
uiteraard u dient steeds bronnetjes typisch voor een doorsnee politiek correcteling met de rug tegen de muur want ja ze heeft gelijk, vlug een uitvlucht zoeken :rofl: sorry ik spreek uit mijn ervaring met de echte multikul niet de opgelegde van de pocos die eisen dat de autochtone zich aanpast aan de islam en niet omgekeerd. in onz eigen landje .. :roll:

U hebt er dus geen?

Fallen Angel
29 november 2008, 17:13
kom ne keer buiten en u zal zien :rofl:

Cijfers? Artikel?

Sus Iratus
29 november 2008, 19:36
Riskeert onevenwichtig te zijn. (zou AH uit de bol zijn gegaan omdat hij veget-ariër was? Of werd hij veget-ariër omdat hij uit de bol ging?8O):|:?
Daar gaan we weer; ene A.H. uit B. te O. wordt er weer eens volstrekt ten onpas bijgesleept. En dan zal ik dat quasi-spitsvondige, doch in feite erg zielige, "veget-ariër" verder nog maar buiten beschouwing laten. Zijn uw argumenten weer eens op dat u daarom naar dit soort goedkope truken moet grijpen?

Zijn die dan waardevoller?Verkeerde vraagstelling. Dat zou eerder moeten zijn: Zijn allochtone halal-maaltijden waardevoller dan autochtone niet-halal-maaltijden?

Als ik u hier zo pro-halal zie praten, zult u die mening waarschijnlijk wel toegedaan zijn, edoch, �*k heb er geen enkele behoefte aan om bijvoorbeeld mijn kinderen op school verplicht halal te laten eten (laat staan thuis), zoals op vele scholen reeds gebruikelijk is om de dames en heren muzelmannen en -vrouwen maar niet voor het hoofd te stoten.


?? Dus letterlijk "van Satan"?8O demonizering?:|Wederom een erg doorzichtige poging om mensen meningen aan te wrijven en zaken uit de context te trekken teneinde te... tja, hoe noemt men zoiets ook alweer? Te demoniseren, inderdaad ja.

Sus Iratus
29 november 2008, 19:41
Bestaat al reeds een tiental jaar. Verkrijgbaar in natuur of biologische winkels als ik me niet vergis.Het bestaat al wel langer ook.

Iedereen eet toch wat hij wil.
It's a free country remember ;-)Op het moment dat ik dat in de kantine op mijn werk of dat mijn kinderen dat op school ongevraagd letterlijk voorgeschoteld krijgen, omdat er daar halal-maaltijden zijn ingevoerd om toch vooral maar niet op die ellenlange moslimtenen te trappen, is er geen vrije keus meer, he? Tot zover "it's a free country, remember"...

Fallen Angel
29 november 2008, 19:44
Op het moment dat ik dat in de kantine op mijn werk of dat mijn kinderen dat op school ongevraagd letterlijk voorgeschoteld krijgen, omdat er daar halal-maaltijden zijn ingevoerd om toch vooral maar niet op die ellenlange moslimtenen te trappen, is er geen vrije keus meer, he? Tot zover "it's a free country, remember"...

Wat is er mis met de verschillende menukeuzes tussen halal, niet halal, vegetarisch, koosjer, etc in de schoolkantine?

Sus Iratus
29 november 2008, 19:47
Wat is er mis met de verschillende menukeuzes tussen halal, niet halal, vegetarisch, koosjer, etc in de schoolkantine?Dáár is niets mis mee en daar ga ik ook mee akkoord. Waar ik echter niet mee akkoord ga, is het feit dat op vele scholen en in vele kantines er louter en alleen halal geserveerd wordt, en dan is er dus geen keuze meer, maar wordt het ongevraagd opgedrongen.

Fallen Angel
29 november 2008, 19:48
Dáár is niets mis mee en daar ga ik ook mee akkoord. Waar ik echter niet mee akkoord ga, is het feit dat op vele scholen en in vele kantines er louter en alleen halal geserveerd wordt, en dan is er dus geen keuze meer, maar wordt het ongevraagd opgedrongen.

Link? Artikel?

Sus Iratus
29 november 2008, 20:01
Link? Artikel?
Zucht... bent u werkelijk te lui om dingen zelf op te zoeken? Maar goed, hier even een bloemlezing:

Halal op school:
http://gva.typepad.com/standpuntantwerpen/2007/02/halal_vlees_op_.html
http://forum.parkstadveendam.nl/viewtopic.php?f=42&t=21070
http://www.depers.nl/binnenland/105579/PVV-hekelt-halal-maaltijden-ROC.html
http://www.brusselblogt.be/2006/02/11/halal-op-school.html

Voorbeelden van halal op school in Groot-Brittanië:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-423111/Parents-angered-pupil-given-halal-school-meals.html
http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/faith/article3160175.ece

roger verhiest
29 november 2008, 20:08
Is alles soms Halal ?
Dan geven wij een bal !

(vooral na zonsondergang tijdens de ramadan dansant/mangeant)

Eten wij koosher en halal
zijn wij de besten van al !

Erwtenzoep met spek
daarna kreeft of wat mossels
zet de broeksriuem maar wat lossels...

Wiens halals men eet, diens woold men spleekt...

Chorba Hamra.. de specialiteit van het huis !

Veel eten en drinken de s.. zullen stinken !

Fallen Angel
29 november 2008, 20:23
Zucht... bent u werkelijk te lui om dingen zelf op te zoeken? Maar goed, hier even een bloemlezing:

Halal op school:
http://gva.typepad.com/standpuntantwerpen/2007/02/halal_vlees_op_.html
http://www.brusselblogt.be/2006/02/11/halal-op-school.html

De artikels uit België:

Het eerste artikel spreekt over een schooluitstap waarbij een brief is rondgestuurd aan de ouders om moslimouders te melden dat er halal vlees zal geserveerd worden.
Verder in het artikel wordt er echter duidelijk vermeld dat er in de Antwerpse scholen wel degelijk keuze is voor diegenen die dat willen.

Het tweede artikel is nogal vaag en berust enkel op een lezersbrief.
Buiten enkele referenties op de Vlaams Belang site zijn er geen externe referenties.
Noch van de scholen zelf noch van moslimorganisaties noch van lokale overheden.

Sus Iratus
29 november 2008, 21:56
De artikels uit België:

Het eerste artikel spreekt over een schooluitstap waarbij een brief is rondgestuurd aan de ouders om moslimouders te melden dat er halal vlees zal geserveerd worden.
Verder in het artikel wordt er echter duidelijk vermeld dat er in de Antwerpse scholen wel degelijk keuze is voor diegenen die dat willen.

Het tweede artikel is nogal vaag en berust enkel op een lezersbrief.
Buiten enkele referenties op de Vlaams Belang site zijn er geen externe referenties.
Noch van de scholen zelf noch van moslimorganisaties noch van lokale overheden.Dus referenties op de Vlaams Belang site tellen blijkbaar niet of zo?

U geeft ook geen reactie op de Nederlandse links, noch op de Britse.

Fallen Angel
29 november 2008, 22:13
Dus referenties op de Vlaams Belang site tellen blijkbaar niet of zo?

Ik check het liefst verschillende bronnen (liefst met verschillende politieke achtergrond).
Wanneer slechts 1 bron over iets bericht is dit meestal een teken aan de wand (ook voor linkse media).

U geeft ook geen reactie op de Nederlandse links, noch op de Britse.

Omdat we in België wonen en het over de Belgische situatie hebben.
De regelgeving in andere landen is niet relevant net zoals dat het schoolmenu op de Zuidelijke Sandwich eilanden niet relevant is om te kijken wat een school hier in België serveert.

Jukes
29 november 2008, 22:52
Beschavingen zijn bijna altijd ten onder gegaan door deze oorzaken: hongersnood, ziekte, oorlog, natuurrampen en economie.

Vier op vijf juist, zeer goed! Hongersnood, ziekte, oorlog en een slabakkende economie behoren inderdaad steevast tot de gevolgen van de onomkeerbare reeks die ik heb opgesomd. Bedankt voor het aanvullend bewijs dat het macabere lijstje (dat ik hieronder nog even voor de duidelijkheid herhaal) klopt. U had alleen natuurrampen mis, maar het is u vergeven.

1. Een volk ontwikkelt zich - door beschaving - en de welvaart groeit snel.
2. Het volk in kwestie vindt van zichzelf dat het heel welvarend is, misschien wel té, opperen sommigen
3. Het volk begint - onder impuls van die 'sommigen' - te 'geven' en 'vergeven' - de opstelling versoepelt, verdedigingsmechanismen verzwakken, een algemene slappe, minder imperialistische houding wint veld
4. Het 'geven' en 'vergeven' neemt overdreven proporties aan
5. Buitenstaanders (andere naties en volkeren) merken dit op en beginnen die toestand uit te buiten
6. De ondergang van het welvarende volk zet in, maar de leden ervan bemerken het niet of denken dat het een tijdelijk verschijnsel is. Dat versnelt de ondergang, in combinatie met de toegenomen karakterslapte.
7. De versnelde ondergang (met o.a. hongersnood, ziekte, oorlog, en een teloor gegane economie) is niet meer te stoppen.

shaddy
29 november 2008, 23:45
Ik ben niet voor halal.

Iedereen heeft het recht om te eten wat hij zelf wil.

Vegetarisme is een persoonlijke keuze.

Men mag mensen niet verplichten om vlees te eten net zoals men mensen niet mag verbieden om vlees te eten.

Neen het gaat over halal. Dat halal in de scholen volledig is opgedrongen. Binnenkort in de rusthuizen. daar zijn ze nu al voor aan het lobbyen of beter gezegd pushen en dreigen met chantage. Wij dierenrechtenvoorstaanders hebben gevochten voor rechten voor het dier. De pocos hebben weer toegevingen gedaan aan de islam wederom zakken we terug af naar het niet humane verleden. Het gaat om halal niet om het eten van vlees. :roll: tsj tsj

shaddy
29 november 2008, 23:48
[QUOTE=Fallen Angel;3829130]De artikels uit België:

Het eerste artikel spreekt over een schooluitstap waarbij een brief is rondgestuurd aan de ouders om moslimouders te melden dat er halal vlees zal geserveerd worden.
Verder in het artikel wordt er echter duidelijk vermeld dat er in de Antwerpse scholen wel degelijk keuze is voor diegenen die dat willen.

QUOTE]

Ik kan u verzekeren dat er geen alternatieven zijn. Deze brief is waarschijnlijk bijzonder fait divers, vlug opgeroepen om de mensen zand in de ogen te strooien ! tsj tsj :roll: De leraars zijn doodsbang voor de repressies van de pocos als ze durven tegen de islamleraar ingaan en wees gerust maak u zelf niets wijs de islam leraar zwait de plak.

shaddy
29 november 2008, 23:51
Dáár is niets mis mee en daar ga ik ook mee akkoord. Waar ik echter niet mee akkoord ga, is het feit dat op vele scholen en in vele kantines er louter en alleen halal geserveerd wordt, en dan is er dus geen keuze meer, maar wordt het ongevraagd opgedrongen.

Dit is de waarheid maar de pocos dreigen steeds met bronnen, terwijl ze goed genoeg weten dat net die dreigementen ervoor zorgen dat leraars niets meer durven zeggen. Net zoals de nazis de mensen onder de knoet hadden. En dan maar roepen geef ons bewijzen terwijl ze het weten dat er angst heerst. Weet je wij mogen niet eens meer vreedzaam betogen tegen halal want dat valt onder racisme, kun je het inbeelden in dit vrije land, racisme als je opkomt voor dierenrechten. Vreedzaam nota bene heel braaf de mensen bewust maken van de verislamisering overal, een sluipend gif dat de pocos mooi aan mee werken. dreigen met processen van racisme houdt de man in de straat met kinderen wel klein. Bah !

Sus Iratus
29 november 2008, 23:52
Omdat we in België wonen en het over de Belgische situatie hebben.
De regelgeving in andere landen is niet relevant net zoals dat het schoolmenu op de Zuidelijke Sandwich eilanden niet relevant is om te kijken wat een school hier in België serveert.Als u met 'we' u en ik bedoelt, dan heeft u het mis. Ik kom uit Nederland en ik had het over de situatie in Nederland, Vlaanderen en vergelijkbare West-Europese landen.
Dus het is wel degelijk relevant, zeker in een EU waarvan de landen steeds meer op elkaar lijken. Wat in de buurlanden gebeurt, gebeurt binnenkort ook bij u in de voor- en achtertuin.

shaddy
29 november 2008, 23:55
Het bestaat al wel langer ook.

Op het moment dat ik dat in de kantine op mijn werk of dat mijn kinderen dat op school ongevraagd letterlijk voorgeschoteld krijgen, omdat er daar halal-maaltijden zijn ingevoerd om toch vooral maar niet op die ellenlange moslimtenen te trappen, is er geen vrije keus meer, he? Tot zover "it's a free country, remember"...

Inderdaad geen vrije wereld meer waar mensen worden gedwongen te islamiseren. Die pocos en de volgelingen van mo hand in hand met de nazis en de collaborateurs. Wij hadden rechten voor dieren gekregen maar de pocos namen ze weer af, en durf niet betogen want dat is racisme :twisted:. tsj tsj en dan durven ze hier roepen dat het een vrije wereld is :roll: hypocriet ten top. bah ! Net zoals men met eremoorden en erewraken een islamexpert inhuren om de rechtbank bij te staan. Dit kan toch niet , een moord is een moord gelieve geen religie erbij te sleuren.

shaddy
29 november 2008, 23:57
Als u met 'we' u en ik bedoelt, dan heeft u het mis. Ik kom uit Nederland en ik had het over de situatie in Nederland, Vlaanderen en vergelijkbare West-Europese landen.
Dus het is wel degelijk relevant, zeker in een EU waarvan de landen steeds meer op elkaar lijken. Wat in de buurlanden gebeurt, gebeurt binnenkort ook bij u in de voor- en achtertuin.

Inderdaad in de antwerpse scholen is het identiek hetzelfde mar de pocos houden de leraars onder de knoet met processen van racisme als ze niet akoord gaan met halal. Afschuwelijk hoe diep de islamisering hier al aanwezig is. een sluipend gif voor onze niet zo vrije maatschappij meer als je wil betogen voor meer rechten voor dieren.

Jan van den Berghe
30 november 2008, 02:55
Wat is er mis met de verschillende menukeuzes tussen halal, ... koosjer, etc in de schoolkantine?

Alles.

Als wij het belangrijk vinden dat dieren in passende omstandigheden worden geslacht, dan is er in onze westerse wereld geen plaats voor deze barbaarse wijzen van slachten.

De Vlaamse of Nederlandse slager is op dat vlak door allerlei wetten gebonden. Waarom zouden we daarop dan uit misplaatste religieuze redenen hierop een uitzondering maken?

artisjok
30 november 2008, 10:21
Alles.

Als wij het belangrijk vinden dat dieren in passende omstandigheden worden geslacht, dan is er in onze westerse wereld geen plaats voor deze barbaarse wijzen van slachten.

De Vlaamse of Nederlandse slager is op dat vlak door allerlei wetten gebonden. Waarom zouden we daarop dan uit misplaatste religieuze redenen hierop een uitzondering maken?

Ook het "halal" en "koosjer" slachten zijn onderworpen aan allerlei wetten.

Mag ik er je even op wijzen dat niet alle toegestane wijzen van verdoven even diervriendelijk zijn.

De toegestane methodes om te bedwelmen zijn :
"1. Penschiettoestel
2. Kopslag
3. Elektrische bedwelming
4. Gasbedwelming met behulp van kooldioxide"
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31993L0119:NL:HTML

evenals de toegestane behandelingswijze

"2. Ook is het verboden de poten van de dieren vast te binden en de dieren op te hangen voordat zij worden bedwelmd of gedood. Pluimvee en konijnen mogen evenwel worden opgehangen om te worden geslacht, voor zover passende maatregelen zijn getroffen om ervoor te zorgen dat het pluimvee en de konijnen vlak voor het bedwelmen zo ontspannen zijn dat de bedwelming doeltreffend en zonder onnodige vertraging kan worden uitgevoerd."

Jan van den Berghe
30 november 2008, 11:35
Ook het "halal" en "koosjer" slachten zijn onderworpen aan allerlei wetten.

Mag ik er je even op wijzen dat niet alle toegestane wijzen van verdoven even diervriendelijk zijn.

De toegestane methodes om te bedwelmen zijn :
"1. Penschiettoestel
2. Kopslag
3. Elektrische bedwelming
4. Gasbedwelming met behulp van kooldioxide"
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31993L0119:NL:HTML

evenals de toegestane behandelingswijze

"2. Ook is het verboden de poten van de dieren vast te binden en de dieren op te hangen voordat zij worden bedwelmd of gedood. Pluimvee en konijnen mogen evenwel worden opgehangen om te worden geslacht, voor zover passende maatregelen zijn getroffen om ervoor te zorgen dat het pluimvee en de konijnen vlak voor het bedwelmen zo ontspannen zijn dat de bedwelming doeltreffend en zonder onnodige vertraging kan worden uitgevoerd."

Dit lijkt me nog heel wat beter, dan een dier de keel oversnijden en het te laten leegbloeden terwijl het dier de meest wilde spiertrekkingen ondergaat.

Hallal- en koosjer-slachten is volledig in tegenspraak met de bepalingen die wij in onze samenleving opleggen en beschouwd worden als algemeen geldend.

artisjok
30 november 2008, 11:57
Dit lijkt me nog heel wat beter, dan een dier de keel oversnijden en het te laten leegbloeden terwijl het dier de meest wilde spiertrekkingen ondergaat.

Hallal- en koosjer-slachten is volledig in tegenspraak met de bepalingen die wij in onze samenleving opleggen en beschouwd worden als algemeen geldend.

De wijze waarop kippen geslacht worden lijkt je nog heel wat beter, maar ideaal is het toch niet?
Ze worden levend, aan hun poten, ondersteboven opgehangen aan een "lopende band". Ze worden verdoofd met een kopslag.

Jan van den Berghe
30 november 2008, 12:05
De wijze waarop kippen geslacht worden lijkt je nog heel wat beter, maar ideaal is het toch niet?
Ze worden levend, aan hun poten, ondersteboven opgehangen aan een "lopende band". Ze worden verdoofd met een kopslag.

Ideaal is het inderdaad niet, maar dat houdt niet in dat een onvolmaaktheid zou moeten betekenen dat we barbaarse slachtwijzen moeten goedkeuren en aanmoedigen. Zeker als die nog eens religieus geïnspireerd of opgelegd worden.

De normen die opgelegd worden in onze samenleving hebben nu eenmaal een algemeen en algeldend karakter. Stel je eens voor dat een groep in België wonende zoroastristen meent dat hun overledenen volgens hun religieuze traditie moeten "opgeruimd" worden... De regels voor de teraardebestelling van overledenen gelden voor iedereen, ongeacht hun godsdienst.

Fallen Angel
30 november 2008, 12:43
Vier op vijf juist, zeer goed! Hongersnood, ziekte, oorlog en een slabakkende economie behoren inderdaad steevast tot de gevolgen van de onomkeerbare reeks die ik heb opgesomd. Bedankt voor het aanvullend bewijs dat het macabere lijstje (dat ik hieronder nog even voor de duidelijkheid herhaal) klopt. U had alleen natuurrampen mis, maar het is u vergeven.

Euh nee:

Voorbeeldje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thera_eruption

The eruption devastated the island of Thera (also called Santorini), including the Minoan settlement at Akrotiri as well as communities and agricultural areas on nearby islands and on the coast of Crete. The eruption may have contributed to the collapse of the Minoan culture.

En er zijn nog honderden andere voorbeelden van beschavingen die ten onder zijn gegaan door natuurrampen.

Hier nog extra info:

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_extinction
Natuurrampen worden hier ook vermeld ;-)

Ik vraag me dus sterk af of u wel weet waarover u spreekt als het over ondergang van beschavingen gaat.

alice
30 november 2008, 13:06
Ja hoor; beschavingen komen en gaan dus moet je jezelf overgeven aan eindeloos cultuurrelativisme? De 'ga alvast liggen' mentaliteit?

Félicien Bwanatongo
30 november 2008, 13:26
Indien men een openbare feest organiseert of een zaak uitbaat waarbij men de mededeling doet dat het Niet-Halal is, zou men dit als racisme of discriminatie kunnen ervaren?

Bij openbare feesten, winkels en zaken bij moslims ziet men meestal het woord Halal.

Dus wij Westerlingen kunnen het ook omgekeerd doen.

Islamitische vreemdelingen hebben een andere cultuur en dus recht op ander voedsel. Halal moet in hun eigen wijken kunnen, waar ze verblijven in afwachting van terugkeer naar de landen van herkomst.

artisjok
30 november 2008, 13:40
Ideaal is het inderdaad niet, maar dat houdt niet in dat een onvolmaaktheid zou moeten betekenen dat we barbaarse slachtwijzen moeten goedkeuren en aanmoedigen. Zeker als die nog eens religieus geïnspireerd of opgelegd worden.

De normen die opgelegd worden in onze samenleving hebben nu eenmaal een algemeen en algeldend karakter. Stel je eens voor dat een groep in België wonende zoroastristen meent dat hun overledenen volgens hun religieuze traditie moeten "opgeruimd" worden... De regels voor de teraardebestelling van overledenen gelden voor iedereen, ongeacht hun godsdienst.

Natuurlijk moeten we geen barbaarse slachtwijzen goedkeuren of aanmoedigen.

De barbaarse slachtwijze die we goedkeuren voor kippen, doen we niet omdat er geen betere wijzen zijn, maar omdat een andere wijze te arbeidsintensief is en dus stukken duurder. Dit wordt toegestaan enkel uit economische overwegingen.

Anderzijds is niet al het halal vlees afkomstig van dieren die onverdoofd geslacht worden.

"Wil je vlees Halal noemen dan moet het aan een aantal voorwaarden voldoen.
Het dier moet een eerbaar bestaan hebben gehad. De slachting moet in naam van Allah worden verricht door middel van een gebed door een volwassen moslim. En het dier moet op een speciale wijze geslacht worden. De slachting moet richting het oosten plaatsvinden en de keel moet worden doorgesneden zodat het bloed wegstroomt uit het dier. In principe moet dit allemaal onverdoofd gedaan worden. Maar een groot gedeelte van de moslimgemeenschap gedoogd verdoving bij rituele slachting, mits het dier hier niet aan overlijdt.
...
Peters Farm, de leverancier van Albert Heijn, Coop en Jan Linders, slacht al het kalfsvlees ritueel. Ze verdoven echter wel. Dit is voor Albert Heijn aanleiding te denken dat hun kalfsvlees niet Halal is. Dit is een misvatting. Een kalf die wordt verdoofd voor de rituele slachting is nog steeds Halal. Sterker nog, Peters Farm exporteert zelfs naar moslimlanden."
http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=2802

shaddy
30 november 2008, 14:44
Ook het "halal" en "koosjer" slachten zijn onderworpen aan allerlei wetten.

Mag ik er je even op wijzen dat niet alle toegestane wijzen van verdoven even diervriendelijk zijn.

De toegestane methodes om te bedwelmen zijn :
"1. Penschiettoestel
2. Kopslag
3. Elektrische bedwelming
4. Gasbedwelming met behulp van kooldioxide"
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31993L0119:NL:HTML

evenals de toegestane behandelingswijze

"2. Ook is het verboden de poten van de dieren vast te binden en de dieren op te hangen voordat zij worden bedwelmd of gedood. Pluimvee en konijnen mogen evenwel worden opgehangen om te worden geslacht, voor zover passende maatregelen zijn getroffen om ervoor te zorgen dat het pluimvee en de konijnen vlak voor het bedwelmen zo ontspannen zijn dat de bedwelming doeltreffend en zonder onnodige vertraging kan worden uitgevoerd."

De keel oversnijden en leegbloeden is bewezen dat het vreselijk is voor het dier. Lijden a volonte, maar doorvoor moet je een geweten hebben. En de doorsne pocos en een geweten tja dat gaat niet samen vrees ik.

filosoof
30 november 2008, 15:00
Neen het gaat over halal. Dat halal in de scholen volledig is opgedrongen. Binnenkort in de rusthuizen. daar zijn ze nu al voor aan het lobbyen of beter gezegd pushen en dreigen met chantage. Wij dierenrechtenvoorstaanders hebben gevochten voor rechten voor het dier. De pocos hebben weer toegevingen gedaan aan de islam wederom zakken we terug af naar het niet humane verleden. Het gaat om halal niet om het eten van vlees. :roll: tsj tsj

De keel oversnijden en leegbloeden is bewezen dat het vreselijk is voor het dier. Lijden a volonte, maar doorvoor moet je een geweten hebben. En de doorsne pocos en een geweten tja dat gaat niet samen vrees ik.
Dit is de waarheid maar de pocos dreigen steeds met bronnen, terwijl ze goed genoeg weten dat net die dreigementen ervoor zorgen dat leraars niets meer durven zeggen. Net zoals de nazis de mensen onder de knoet hadden. En dan maar roepen geef ons bewijzen terwijl ze het weten dat er angst heerst. Weet je wij mogen niet eens meer vreedzaam betogen tegen halal want dat valt onder racisme, kun je het inbeelden in dit vrije land, racisme als je opkomt voor dierenrechten. Vreedzaam nota bene heel braaf de mensen bewust maken van de verislamisering overal, een sluipend gif dat de pocos mooi aan mee werken. dreigen met processen van racisme houdt de man in de straat met kinderen wel klein. Bah !
Inderdaad geen vrije wereld meer waar mensen worden gedwongen te islamiseren. Die pocos en de volgelingen van mo hand in hand met de nazis en de collaborateurs. Wij hadden rechten voor dieren gekregen maar de pocos namen ze weer af, en durf niet betogen want dat is racisme . tsj tsj en dan durven ze hier roepen dat het een vrije wereld is hypocriet ten top. bah ! Net zoals men met eremoorden en erewraken een islamexpert inhuren om de rechtbank bij te staan. Dit kan toch niet , een moord is een moord gelieve geen religie erbij te sleuren.
Inderdaad in de antwerpse scholen is het identiek hetzelfde mar de pocos houden de leraars onder de knoet met processen van racisme als ze niet akoord gaan met halal. Afschuwelijk hoe diep de islamisering hier al aanwezig is. een sluipend gif voor onze niet zo vrije maatschappij meer als je wil betogen voor meer rechten voor dieren.
Ik wacht op een post met inhoud...
PS, vis is hallal: mag dat ook niet van jou?

Jukes
30 november 2008, 15:01
Of halal-slachtingen nu diervriendelijk zijn of niet, het typeert onze samenleving in volle verval dat we ons aanpassen aan de godsdienstwaanzin van een minderheid. Dit gedrag past perfect in het patroon dat de 'rise & fall-cyclus van beschavingen kemerkt. Ter herinnering hier nog eens het beruchte patroon:

1. Een volk ontwikkelt zich - door beschaving - en de welvaart groeit snel.
2. Het volk in kwestie vindt van zichzelf dat het heel welvarend is, misschien wel té, opperen sommigen
3. Het volk begint - onder impuls van die 'sommigen' - te 'geven' en 'vergeven' - de opstelling versoepelt, verdedigingsmechanismen verzwakken, een algemene slappe, minder imperialistische houding wint veld
4. Het 'geven' en 'vergeven' neemt overdreven proporties aan
5. Buitenstaanders (andere naties en volkeren) merken dit op en beginnen die toestand uit te buiten
6. De ondergang van het welvarende volk zet in, maar de leden ervan bemerken het niet of denken dat het een tijdelijk verschijnsel is. Dat versnelt de ondergang, in combinatie met de toegenomen karakterslapte.
7. De versnelde ondergang is niet meer te stoppen.

Jan van den Berghe
30 november 2008, 20:54
Natuurlijk moeten we geen barbaarse slachtwijzen goedkeuren of aanmoedigen.

De barbaarse slachtwijze die we goedkeuren voor kippen, doen we niet omdat er geen betere wijzen zijn, maar omdat een andere wijze te arbeidsintensief is en dus stukken duurder. Dit wordt toegestaan enkel uit economische overwegingen.

Anderzijds is niet al het halal vlees afkomstig van dieren die onverdoofd geslacht worden.

"Wil je vlees Halal noemen dan moet het aan een aantal voorwaarden voldoen.
Het dier moet een eerbaar bestaan hebben gehad. De slachting moet in naam van Allah worden verricht door middel van een gebed door een volwassen moslim. En het dier moet op een speciale wijze geslacht worden. De slachting moet richting het oosten plaatsvinden en de keel moet worden doorgesneden zodat het bloed wegstroomt uit het dier. In principe moet dit allemaal onverdoofd gedaan worden. Maar een groot gedeelte van de moslimgemeenschap gedoogd verdoving bij rituele slachting, mits het dier hier niet aan overlijdt.
...
Peters Farm, de leverancier van Albert Heijn, Coop en Jan Linders, slacht al het kalfsvlees ritueel. Ze verdoven echter wel. Dit is voor Albert Heijn aanleiding te denken dat hun kalfsvlees niet Halal is. Dit is een misvatting. Een kalf die wordt verdoofd voor de rituele slachting is nog steeds Halal. Sterker nog, Peters Farm exporteert zelfs naar moslimlanden."
http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=2802

Geen enkele rechtsgeleerde van een van de traditionele rechtsscholen zal dergelijk vlees als halalvlees beschouwen. Sommigen gaan trouwens nog verder en stellen dat vlees dat geslacht werd door een niet-moslim sowieso niet halal kan zijn.

Natuurlijk zijn er moslims die het niet al te nauw nemen met dit alles.

pintjeeuh
30 november 2008, 21:02
Dit is misschien weer een domme mening voor jullie, maar de meeste normale mensen zijn dom dus zeg ik het maar.
halal hoort thuis in landen waar ze halal eten om religieuze redenen, hier eten we praktisch alles, omdat dat hier past, wil je dat niet, eet het dan niet, maar kom niet janken omdat het geen halal is, dat kan je namelijk eten bij jullie thuis, gezellig hoor, waar je hoort

Another Jack
30 november 2008, 21:09
Ik wacht op een post met inhoud...
PS, vis is hallal: mag dat ook niet van jou?

Zie wat je zegt, Shaddy zal nu nooit meer met dezelfde blik naar zo'n verdomde poco-halal-vissekop kijken op haar bord.;-)

shaddy
30 november 2008, 21:20
Ik wacht op een post met inhoud...
PS, vis is hallal: mag dat ook niet van jou?

Bron?

Keep on dreaming.:lol::lol:


:-oEen vrouw? Een vrouw...:roll:

droomde hij,


*zucht*Weet ik veel .

Voor mij ook..
droomde hij,

Echt seksverslaafd en bi:

Ik heb een Nokia 1100.
Ja, die zaklaantaarn zit erin.


In de grond zijn we allemaal communisten

de steden laten branden...

Moslims?;-)


onder de gordel:lol::lol::lol:

Zo is het


religieuze offers.



Ach, haat zaaien => mogelijk rellen in een stad

Zie je zelf de zwaktes in je post?


Zoals u ziet mijn beste wacht ik al heel lang op een post met inhoud van u :roll: het gaat over halal slachten zoogdieren die men de keel oversnijd voor mo een pedo krijgsheer te plezieren :roll: blijf on topic

shaddy
30 november 2008, 21:24
Zie wat je zegt, Shaddy zal nu nooit meer met dezelfde blik naar zo'n verdomde poco-halal-vissekop kijken op haar bord.;-)

ik eet geen vis ik ben vegie trouwens een groot verschil tussen zoogdieren en geen .... :roll:

enne u wordt persoonlijk staat u soms met de rug tegen de muur omdat u iets onverdedigbaars wil verdedigen nameijk de islam en al zijn niet humane aspecten :rofl: door de mand weeral ;-)

pintjeeuh
30 november 2008, 21:25
Shaddy, jongen, jij gaat ervoor :thumbsup:

shaddy
30 november 2008, 21:27
Shaddy, jongen, jij gaat ervoor :thumbsup:

Ik ben een meisje die opkomt voor de rechten van vrouwen en dieren. ik ga er zeker voor en geen enkele doorsnee poco zal mij het zwijgen opleggen. Uiteindelijk sta ik recht in mijn schoenen en verdedig ik de rechten dat de volgelingen van een pedo krijgsheer willen afnemen met behulp van de pocos.

Jukes
30 november 2008, 21:29
Ik ben een meisje die opkomt voor de rechten van vrouwen en dieren. ik ga er zeker voor en geen enkele doorsnee poco zal mij het zwijgen opleggen. Uiteindelijk sta ik recht in mijn schoenen en verdedig ik de rechten dat de volgelingen van een pedo krijgsheer willen afnemen met behulp van de pocos.

Een meisje d�*t, Shag! D�*t, niet die. Ik weet wel dat ze dat in West-Vlaanderen allemaal door mekaar haspelen, maar 'just is just'.

pintjeeuh
30 november 2008, 21:33
Ik ben een meisje die opkomt voor de rechten van vrouwen en dieren. ik ga er zeker voor en geen enkele doorsnee poco zal mij het zwijgen opleggen. Uiteindelijk sta ik recht in mijn schoenen en verdedig ik de rechten dat de volgelingen van een pedo krijgsheer willen afnemen met behulp van de pocos.


Oei, ook een meisje, sorry
Wat is een POCO?
girl power! ;-)

Another Jack
30 november 2008, 21:35
Oei, ook een meisje, sorry
Wat is een POCO?
girl power! ;-)

Voor shaddy: een obsessie.

pintjeeuh
30 november 2008, 21:41
Voor shaddy: een obsessie.


dus een obsessie is een POCO?
nog nooit van gehoord 8O
een obsessie van wat dan? :?

shaddy
30 november 2008, 21:42
Oei, ook een meisje, sorry
Wat is een POCO?
girl power! ;-)

Politiek correcteling die alles toegeven aan de eisen van de volgelingen van mo een pedo krijgsheer zoals moslimas niet mee op schoolreis halal in al onze gevangenissen en ook scholen... kortom het kelen van dieren voor het plezier van een pedo krijgsheer :roll: in onze zogenaamde humane maatschappij

het grappige was dat de doorsnee pocos riepen dat ze beschaafd waren na mijn betoog durven ze dat niet meer :rofl:

shaddy
30 november 2008, 21:43
Voor shaddy: een obsessie.

tsj tsj weer persoonlijk worden tsj ts

staat u weer met de rug tegen de muur ziet u in dat zoogdieren keel zeer niet humaan is ;-)

ach zoals u zelf zei

, nu ja hier mogen we er op los zeveren, natuurlijk!

Another Jack
30 november 2008, 21:44
dus een obsessie is een POCO?
nog nooit van gehoord 8O
een obsessie van wat dan? :?

Van leren botten en een zweep:roll:

shaddy
30 november 2008, 21:44
dus een obsessie is een POCO?
nog nooit van gehoord 8O
een obsessie van wat dan? :?

shaddy is een obsessie geworden voor de politiek correctelingen hier die de wind van voor krijgen omdat ze collaborateren met de islam en zo verworven humane rechten afnemen.

shaddy
30 november 2008, 21:44
Van leren botten en een zweep:roll:

, nu ja hier mogen we er op los zeveren, natuurlijk!

artisjok
30 november 2008, 21:47
Natuurlijk moeten we geen barbaarse slachtwijzen goedkeuren of aanmoedigen.

De barbaarse slachtwijze die we goedkeuren voor kippen, doen we niet omdat er geen betere wijzen zijn, maar omdat een andere wijze te arbeidsintensief is en dus stukken duurder. Dit wordt toegestaan enkel uit economische overwegingen.

Anderzijds is niet al het halal vlees afkomstig van dieren die onverdoofd geslacht worden.

"Wil je vlees Halal noemen dan moet het aan een aantal voorwaarden voldoen.
Het dier moet een eerbaar bestaan hebben gehad. De slachting moet in naam van Allah worden verricht door middel van een gebed door een volwassen moslim. En het dier moet op een speciale wijze geslacht worden. De slachting moet richting het oosten plaatsvinden en de keel moet worden doorgesneden zodat het bloed wegstroomt uit het dier. In principe moet dit allemaal onverdoofd gedaan worden. Maar een groot gedeelte van de moslimgemeenschap gedoogd verdoving bij rituele slachting, mits het dier hier niet aan overlijdt.
...
Peters Farm, de leverancier van Albert Heijn, Coop en Jan Linders, slacht al het kalfsvlees ritueel. Ze verdoven echter wel. Dit is voor Albert Heijn aanleiding te denken dat hun kalfsvlees niet Halal is. Dit is een misvatting. Een kalf die wordt verdoofd voor de rituele slachting is nog steeds Halal. Sterker nog, Peters Farm exporteert zelfs naar moslimlanden."
http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=2802

Geen enkele rechtsgeleerde van een van de traditionele rechtsscholen zal dergelijk vlees als halalvlees beschouwen. Sommigen gaan trouwens nog verder en stellen dat vlees dat geslacht werd door een niet-moslim sowieso niet halal kan zijn.

Natuurlijk zijn er moslims die het niet al te nauw nemen met dit alles.

Another Jack
30 november 2008, 21:49
shaddy is een obsessie geworden voor de politiek correctelingen hier die de wind van voor krijgen omdat ze collaborateren met de islam en zo verworven humane rechten afnemen.

Altijd leuk als iemand over zichzelf in de 3de persoon spreekt.
Mag ik als collaborateerder eigenlijk ook geen leren botten dragen?

shaddy
30 november 2008, 21:49
u bedoelt de afvllige moslim artisjok??? U weet toch dat die worden verstoten en met de dood bedreigd door eigen familie.....??? tsj tsj mooi voorbeeld is mimount bousakla

shaddy
30 november 2008, 21:50
Altijd leuk als iemand over zichzelf in de 3de persoon spreekt.
Mag ik als collaborateerder eigenlijk ook geen leren botten dragen?

, nu ja hier mogen we er op los zeveren, natuurlijk!


u doet maar no problem zolang ze niet onverdoofd geslacht zijn :rofl:

pintjeeuh
30 november 2008, 21:50
Van leren botten en een zweep:roll:

Waarom doe jij nu zo simpel en wil jij geen antwoord geven?

Politiek correcteling die alles toegeven aan de eisen van de volgelingen van mo een pedo krijgsheer zoals moslimas niet mee op schoolreis halal in al onze gevangenissen en ook scholen... kortom het kelen van dieren voor het plezier van een pedo krijgsheer :roll: in onze zogenaamde humane maatschappij

het grappige was dat de doorsnee pocos riepen dat ze beschaafd waren na mijn betoog durven ze dat niet meer :rofl:

AAAAh, POlitiek COrrect, nu snap ik het.
Ja, maar politiek correct kan ook goed zijn he, al zijn het vooral de linksen en graseters die zo POCO zijn :lol:
Bedankt, ik kan terug volgen met veel onderwerpen waar ik vroeger vragen bij stelde :lol:

shaddy
30 november 2008, 21:50
Waarom doe jij nu zo simpel en wil jij geen antwoord geven?



AAAAh, POlitiek COrrect, nu snap ik het.
Ja, maar politiek correct kan ook goed zijn he, al zijn het vooral de linksen en graseters die zo POCO zijn :lol:
Bedankt, ik kan terug volgen met veel onderwerpen waar ik vroeger vragen bij stelde :lol:

graag gedaan ;-) enne ik was ooit links totdat ze halal terug goedkeurden dat was een brug te ver enne ik eet geen gras :rofl:

dus links oke maar niet plat op den buik voor de islam

Another Jack
30 november 2008, 21:54
u doet maar no problem zolang ze niet onverdoofd geslacht zijn :rofl:

Botten slachten?
U weet zeker niet hoeveel een deftig paar kost!:?

Another Jack
30 november 2008, 21:56
Oei, ook een meisje, sorry
Wat is een POCO?
girl power! ;-)

Wie hangt er hier de simpele uit?
Wie weet er na meer dan 300 posts nog steeds niet wat een poco is?

filosoof
30 november 2008, 22:48
tsj tsj weer persoonlijk worden tsj ts

staat u weer met de rug tegen de muur ziet u in dat zoogdieren keel zeer niet humaan is ;-)

ach zoals u zelf zeiAAAH, nu verdedig je alleen nog maar de zoogdieren? Is dat geen racisme?:roll:
Je gelooft toch niet dat de kerstkalkoen een zoogdier is?:|

filosoof
30 november 2008, 22:50
Wie hangt er hier de simpele uit?
Wie weet er na meer dan 300 posts nog steeds niet wat een poco is?Er is er hier één die op haar popo verdient:roll:


;-)

filosoof
30 november 2008, 22:54
Zoals u ziet mijn beste wacht ik al heel lang op een post met inhoud van u :roll: het gaat over halal slachten zoogdieren die men de keel oversnijd voor mo een pedo krijgsheer te plezieren :roll: blijf on topicEr zijn er die mijn verzameld werk bijeen zoeken...:rofl:
Succes ermee.:lol::lol::lol: Berichten: 23.717

filosoof
30 november 2008, 22:59
graag gedaan ;-) enne ik was ooit links totdat ze halal terug goedkeurden dat was een brug te ver enne ik eet geen gras :rofl:

dus links oke maar niet plat op den buik voor de islam
Volkert Vandergraaf, wie was dat nu ook weer? Een vegetaar?
:twisted::roll:

Jukes
30 november 2008, 23:02
Berichten: 23.717

Aan gemiddeld 1 minuut per bericht zijn dat 50 werkdagen van 8 uren. 2 volle maanden werk dus. Onbetaald!

Sus Iratus
1 december 2008, 00:50
Volkert Vandergraaf, wie was dat nu ook weer? Een vegetaar?
:twisted::roll:
U vergeet uw favoriete vegetariër, de heer A.H. te noemen.

filosoof
1 december 2008, 00:53
die veget-ariër is zo evident dat iedereen 't wel weet.

daiwa
1 december 2008, 01:02
u doet maar no problem zolang ze niet onverdoofd geslacht zijn :rofl:


Hier kan je je tegen die rituele slachtingen verzetten, shaddy.

http://vlaamsbelang.org/0/5299/

http://petitie.stedentegenislamisering.be/petitie.php

Fallen Angel
1 december 2008, 11:52
Neen het gaat over halal. Dat halal in de scholen volledig is opgedrongen. Binnenkort in de rusthuizen. daar zijn ze nu al voor aan het lobbyen of beter gezegd pushen en dreigen met chantage. Wij dierenrechtenvoorstaanders hebben gevochten voor rechten voor het dier. De pocos hebben weer toegevingen gedaan aan de islam wederom zakken we terug af naar het niet humane verleden. Het gaat om halal niet om het eten van vlees. :roll: tsj tsj

Bron? Artikel?

Fallen Angel
1 december 2008, 11:54
[QUOTE=Fallen Angel;3829130]De artikels uit België:

Het eerste artikel spreekt over een schooluitstap waarbij een brief is rondgestuurd aan de ouders om moslimouders te melden dat er halal vlees zal geserveerd worden.
Verder in het artikel wordt er echter duidelijk vermeld dat er in de Antwerpse scholen wel degelijk keuze is voor diegenen die dat willen.

QUOTE]

Ik kan u verzekeren dat er geen alternatieven zijn. Deze brief is waarschijnlijk bijzonder fait divers, vlug opgeroepen om de mensen zand in de ogen te strooien ! tsj tsj :roll: De leraars zijn doodsbang voor de repressies van de pocos als ze durven tegen de islamleraar ingaan en wees gerust maak u zelf niets wijs de islam leraar zwait de plak.

Weer de nodige verzinsels als u geen bron opgeeft.

Fallen Angel
1 december 2008, 11:55
Dit is de waarheid maar de pocos dreigen steeds met bronnen, terwijl ze goed genoeg weten dat net die dreigementen ervoor zorgen dat leraars niets meer durven zeggen. Net zoals de nazis de mensen onder de knoet hadden. En dan maar roepen geef ons bewijzen terwijl ze het weten dat er angst heerst. Weet je wij mogen niet eens meer vreedzaam betogen tegen halal want dat valt onder racisme, kun je het inbeelden in dit vrije land, racisme als je opkomt voor dierenrechten. Vreedzaam nota bene heel braaf de mensen bewust maken van de verislamisering overal, een sluipend gif dat de pocos mooi aan mee werken. dreigen met processen van racisme houdt de man in de straat met kinderen wel klein. Bah !

Zonder bronnen is de maan gemaakt van mayonaise. ;-)
U geeft dus hier toe dat u geen bronnen heeft?

Fallen Angel
1 december 2008, 11:56
Inderdaad in de antwerpse scholen is het identiek hetzelfde mar de pocos houden de leraars onder de knoet met processen van racisme als ze niet akoord gaan met halal. Afschuwelijk hoe diep de islamisering hier al aanwezig is. een sluipend gif voor onze niet zo vrije maatschappij meer als je wil betogen voor meer rechten voor dieren.

Bron? Of is dit weer het zoveelste verzinsel van u?

bentje
1 december 2008, 11:57
Als je bronnen wil moet je natuurlijk zelf ook een beetje zoeken he, deze is de eerste die ik reeds vond, en zonder veel moeite, als je er meer wil moet je het maar vragen, óf zelf zoeken natuurlijk

http://nieuwsblad.typepad.com/antwerpen/2007/02/bij_schooluitst.html

Maes_P
1 december 2008, 12:00
Als je bronnen wil moet je natuurlijk zelf ook een beetje zoeken he, deze is de eerste die ik reeds vond, en zonder veel moeite, als je er meer wil moet je het maar vragen, óf zelf zoeken natuurlijk

http://nieuwsblad.typepad.com/antwerpen/2007/02/bij_schooluitst.html
hij/zij vroeg naar bronnen voor de uitspraak

"de pocos houden de leraars onder de knoet met processen van racisme als ze niet akoord gaan met halal"

heb je al iets gevonden?

Fallen Angel
1 december 2008, 12:02
Alles.

Als wij het belangrijk vinden dat dieren in passende omstandigheden worden geslacht, dan is er in onze westerse wereld geen plaats voor deze barbaarse wijzen van slachten.

De Vlaamse of Nederlandse slager is op dat vlak door allerlei wetten gebonden. Waarom zouden we daarop dan uit misplaatste religieuze redenen hierop een uitzondering maken?

Blijkbaar gaat u ervan uit dat onze 'westerse' manier van slachten zo diervriendelijk is.
U herinnert zich misschien nog de filmpjes die Gaia draaide in de slachthuizen in Anderlecht. Zo diervriendelijk waren die boeren toch niet hoor ;-).

Ook een leuke film: Our Daily Bread (http://video.google.com/videoplay?docid=5453061430615988934)

Fallen Angel
1 december 2008, 12:05
Als je bronnen wil moet je natuurlijk zelf ook een beetje zoeken he, deze is de eerste die ik reeds vond, en zonder veel moeite, als je er meer wil moet je het maar vragen, óf zelf zoeken natuurlijk

http://nieuwsblad.typepad.com/antwerpen/2007/02/bij_schooluitst.html

Diegene die beweringen doet moet met bronnen over de brug komen.
Zo simpel is dat

Uw voorbeeld werd hier reeds behandeld:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3829130&postcount=151

Dit is een gedetaileerdere bron:
http://gva.typepad.com/standpuntantwerpen/2007/02/halal_vlees_op_.html

Fallen Angel
1 december 2008, 12:07
Of halal-slachtingen nu diervriendelijk zijn of niet, het typeert onze samenleving in volle verval dat we ons aanpassen aan de godsdienstwaanzin van een minderheid. Dit gedrag past perfect in het patroon dat de 'rise & fall-cyclus van beschavingen kemerkt. Ter herinnering hier nog eens het beruchte patroon:

1. Een volk ontwikkelt zich - door beschaving - en de welvaart groeit snel.
2. Het volk in kwestie vindt van zichzelf dat het heel welvarend is, misschien wel té, opperen sommigen
3. Het volk begint - onder impuls van die 'sommigen' - te 'geven' en 'vergeven' - de opstelling versoepelt, verdedigingsmechanismen verzwakken, een algemene slappe, minder imperialistische houding wint veld
4. Het 'geven' en 'vergeven' neemt overdreven proporties aan
5. Buitenstaanders (andere naties en volkeren) merken dit op en beginnen die toestand uit te buiten
6. De ondergang van het welvarende volk zet in, maar de leden ervan bemerken het niet of denken dat het een tijdelijk verschijnsel is. Dat versnelt de ondergang, in combinatie met de toegenomen karakterslapte.
7. De versnelde ondergang is niet meer te stoppen.

U hebt die mantra reeds verschillende malen herhaald.
Hebt u daar ook historisch bewijs voor?

Fallen Angel
1 december 2008, 12:10
Politiek correcteling die alles toegeven aan de eisen van de volgelingen van mo een pedo krijgsheer zoals moslimas niet mee op schoolreis halal in al onze gevangenissen en ook scholen... kortom het kelen van dieren voor het plezier van een pedo krijgsheer :roll: in onze zogenaamde humane maatschappij

het grappige was dat de doorsnee pocos riepen dat ze beschaafd waren na mijn betoog durven ze dat niet meer :rofl:

Welk betoog? Welke bewijsvoering?

Fallen Angel
1 december 2008, 12:23
Trouwens ik hoor de mensen die hier pretenderen "diervriendelijk" te zijn enkel maar fulmineren tegen één welbepaalde manier van slachten van één bepaalde diersoort(rund).

Verder heb ik die "dierenvrienden" nergens horen klagen over de leefomstandigheden en slachtomstandigheden van andere diersoorten (varkens, kippen, schapen, etc).

De enige reden is omdat ze met dat specifiek voorbeeld een welbepaalde groep van mensen kunnen viseren.

Hypocrisie ten top dus.

Ps: Dit is een zeer leerrijke film: Our daily bread (http://video.google.com/videoplay?docid=5453061430615988934).

Sus Iratus
1 december 2008, 12:35
U hebt die mantra reeds verschillende malen herhaald.
Hebt u daar ook historisch bewijs voor?U heeft nooit geschiedenis gehad op school?

Maar ik zal u nog maar eens helpen dan, aangezien u te lui, of te kwader trouw bent om zelf eens eventjes op zoek te gaan naar voorbeelden. Het meest bekende voorbeeld is uiteraard het Romeinse Rijk, maar ook de rijken van de Azteken en Inca's voldoen geheel of grotendeels aan de criteria die Jukes hier weergeeft.

Fallen Angel
1 december 2008, 12:42
U heeft nooit geschiedenis gehad op school?

Maar ik zal u nog maar eens helpen dan, aangezien u te lui, of te kwader trouw bent om zelf eens eventjes op zoek te gaan naar voorbeelden. Het meest bekende voorbeeld is uiteraard het Romeinse Rijk, maar ook de rijken van de Azteken en Inca's voldoen geheel of grotendeels aan de criteria die Jukes hier weergeeft.

1: Het West-Romeinse rijk is ten onder gegaan aan de invallen van Germaanse stammen => Oorlog

2: De oorzaken van het verdwijnen van de Azteken en de Inca's: ziekte (conquistadores), honger, oorlog (conquistadores).

Ps: het is aan diegene die de stelling poneert om die te bewijzen. ;-)

Jukes
1 december 2008, 15:12
U hebt die mantra reeds verschillende malen herhaald.
Hebt u daar ook historisch bewijs voor?

Eender welk geschiedenisboek.

Sus Iratus
1 december 2008, 15:21
1: Het West-Romeinse rijk is ten onder gegaan aan de invallen van Germaanse stammen => OorlogEn waarom kwam die oorlog er er? Waarom vielen germaanse en andere stammen het Romeinse Rijk binnen? Heeft u zover nog niet gedacht of wilt u het gewoon niet zien?

2: De oorzaken van het verdwijnen van de Azteken en de Inca's: ziekte (conquistadores), honger, oorlog (conquistadores).Idem als hierboven. Vervang enkel germanen met conquistadores.

Ps: het is aan diegene die de stelling poneert om die te bewijzen. ;-)PS: het is aan de discussiepartner(s) om bij de les te blijven en niet de discussie trachten te ontwrichten door te pas (soms), maar meestal te onpas (bij u heel vaak) te gaan zagen over bronnen, zeker als er sprake is van feiten die eenieder met een middelbare schoolopleiding zou dienen te weten.

Jukes
1 december 2008, 15:28
...zeker als er sprake is van feiten die eenieder met een middelbare schoolopleiding zou dienen te weten.

Bovendien speelt het hele proces zich ook hier en nu af. Aandachtig rondkijken zonder gekleurde bril volstaat dus eigenlijk al.

Fallen Angel
1 december 2008, 16:28
Eender welk geschiedenisboek.

Misschien een iets specifieker voorbeeldje?

"het internet" is ook zo een nietszeggende bronvermelding :lol:

Fallen Angel
1 december 2008, 16:31
En waarom kwam die oorlog er er? Waarom vielen germaanse en andere stammen het Romeinse Rijk binnen? Heeft u zover nog niet gedacht of wilt u het gewoon niet zien?

Idem als hierboven. Vervang enkel germanen met conquistadores.



Waar wordt België binnengevallen door een gewapend leger zoals de germanen en conquistadores in uw gegeven voorbeelden van verovering?

PS: het is aan de discussiepartner(s) om bij de les te blijven en niet de discussie trachten te ontwrichten door te pas (soms), maar meestal te onpas (bij u heel vaak) te gaan zagen over bronnen, zeker als er sprake is van feiten die eenieder met een middelbare schoolopleiding zou dienen te weten.

U kan dat lastig vinden (zeker indien u er geen heeft).
Ik geef echter altijd mijn bronnen. Meestal vrijwillig en altijd wanneer men mij erom vraagt.

shaddy
1 december 2008, 16:31
AAAH, nu verdedig je alleen nog maar de zoogdieren? Is dat geen racisme?:roll:
Je gelooft toch niet dat de kerstkalkoen een zoogdier is?:|

een kalkoen een vogel geslacht hier is altijd halal ja watte zeg

:silly:

shaddy
1 december 2008, 16:33
Botten slachten?
U weet zeker niet hoeveel een deftig paar kost!:?

botten slachten :silly: :offtopic:

shaddy
1 december 2008, 16:34
Er zijn er die mijn verzameld werk bijeen zoeken...:rofl:
Succes ermee.:lol::lol::lol: Berichten: 23.717

shaddy
1 december 2008, 16:34
Er zijn er die mijn verzameld werk bijeen zoeken...:rofl:
Succes ermee.:lol::lol::lol: Berichten: 23.717

heeeeeeeeel veeeel berichten maar de inhoud :silly:

:rofl: ik uw werk bijhouden :rofl:

filosoof
1 december 2008, 16:38
1: Het West-Romeinse rijk is ten onder gegaan aan de invallen van Germaanse stammen => Oorlog

2: De oorzaken van het verdwijnen van de Azteken en de Inca's: ziekte (conquistadores), honger, oorlog (conquistadores).

Ps: het is aan diegene die de stelling poneert om die te bewijzen. ;-)
1: Het West-Romeinse rijk is ten onder gegaan aan de invallen van Germaanse stammen => OorlogIk zou eerder zeggen dat het zich op teveel fronten tegelijk moest verdedigen, 't te groot was geworden, de "provincies" te onafhankelijk werden van Rome en de supply lines te lang werden om betaalbaar te blijven met de toenmalige stand van wetenschap en techniek. Oncontroleerbaar, onregeerbaar en onverdedigbaar dus, an accident waiting to happen.
Germanen (en anderen) gaven maar de finale klop(pên).

shaddy
1 december 2008, 16:39
Ik zou eerder zeggen dat het zich op teveel fronten tegelijk moest verdedigen, 't te groot was geworden, de "provincies" te onafhankelijk werden van Rome en de supply lines te lang werden om betaalbaar te blijven met de toenmalige stand van wetenschap en techniek. Oncontroleerbaar, onregeerbaar en onverdedigbaar dus, an accident waiting to happen.
Germanen (en anderen) gaven maar de finale klop(pên).



:offtopic: we leven nu niet vroeger

shaddy
1 december 2008, 16:40
Bron? Artikel?

de realiteit de echte wereld :roll:

shaddy
1 december 2008, 16:41
die veget-ariër is zo evident dat iedereen 't wel weet.

uit extreem links milieu die volkert

Fallen Angel
1 december 2008, 16:41
Ik zou eerder zeggen dat het zich op teveel fronten tegelijk moest verdedigen, 't te groot was geworden, de "provincies" te onafhankelijk werden van Rome en de supply lines te lang werden om betaalbaar te blijven met de toenmalige stand van wetenschap en techniek. Oncontroleerbaar, onregeerbaar en onverdedigbaar dus, an accident waiting to happen.
Germanen (en anderen) gaven maar de finale klop(pên).

Mja het hele verhaal en de legende (oversteek van de bevroren Rijn) ken ik ook. Alleen vond ik dat een beetje off-topic om volledig te posten.

shaddy
1 december 2008, 16:42
[QUOTE=shaddy;3829354]

Weer de nodige verzinsels als u geen bron opgeeft.

neen de realiteit die u als doorsnee poco wil laten verdwijnen zodat iedereen angst heeft om de realiteit de rurven te zeggen zoals in de tijd van de nazis :roll:

Fallen Angel
1 december 2008, 16:42
de realiteit de echte wereld :roll:

Wordt die misschien toevallig ook ergens in een artikel samengevat/vermeld?

shaddy
1 december 2008, 16:42
Zonder bronnen is de maan gemaakt van mayonaise. ;-)
U geeft dus hier toe dat u geen bronnen heeft?

ik heb bronnen genoeg zoals mijn eigen ervaringen in het onderwijs :roll:

Jukes
1 december 2008, 16:43
Misschien een iets specifieker voorbeeldje?

"het internet" is ook zo een nietszeggende bronvermelding :lol:


U verwacht tot niet van mij dat ik hier uw lessen geschiedenis van de lagere school ga overdoen, hoop ik? Blijkbaar hebt u daar iets (veel eigenlijk) gemist, want andere lezers hier snappen het wél direct. Ook momenteel speelt het zelfde scenario zich voor uw eigen ogen af, de laatste - pakweg - 20 jaar. U bent toch niet blind en u komt toch af en toe buiten, hoop ik?

Jukes
1 december 2008, 16:44
Ik zou eerder zeggen dat het zich op teveel fronten tegelijk moest verdedigen, 't te groot was geworden, de "provincies" te onafhankelijk werden van Rome en de supply lines te lang werden om betaalbaar te blijven met de toenmalige stand van wetenschap en techniek. Oncontroleerbaar, onregeerbaar en onverdedigbaar dus, an accident waiting to happen.
Germanen (en anderen) gaven maar de finale klop(pên).

Bedankt voor het bewijzen van mijn standpunt.

shaddy
1 december 2008, 16:44
Wordt die misschien toevallig ook ergens in een artikel samengevat/vermeld?

:rofl: durf jij echt die vraag te stellen :rofl: enfin niet meer ernstig te nemen weer een mooi voorbeeld dat ik kan tonen aan de man met de pet die meerdere negatieve ervaringen heeft met de islam dit bewijst hoe doorsnee pocos denken over de man met de pet in de straat :roll:

filosoof
1 december 2008, 16:46
:rofl: ik uw werk bijhouden :rofl:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3831518&postcount=176

shaddy
1 december 2008, 16:47
hij/zij vroeg naar bronnen voor de uitspraak

"de pocos houden de leraars onder de knoet met processen van racisme als ze niet akoord gaan met halal"

heb je al iets gevonden?

uiteraard niet want dan zouden deze leraars een blaam hebben gekregen en schorsing zo werkt angst ... mooi voorbeeldjes hoe de doorsnee poco denkt over de man met de pet in de straat hun afdreigen werkt denken ze zo zijn er geen bronnen te vinden :rofl: gelukkig dat ik mij de mond niet laat snioeren en mijn ervaringen mag vertellen ;-) dreig maar verder beste doorsnee pocos de ogen van de mensen zullen zich wel openen ;-)

Fallen Angel
1 december 2008, 16:47
ik heb bronnen genoeg zoals mijn eigen ervaringen in het onderwijs :roll:

http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_authority

An appeal to authority or argument by authority is a type of argument in logic. It bases the truth value of an assertion on the authority, knowledge, expertise, or position of the person asserting it. It is also known as argument from authority, argumentum ad verecundiam

shaddy
1 december 2008, 16:47
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3831518&postcount=176

ach toch mooi he zo'n beetje knip en plakwerk zoals de grote filosofen het voordeden :rofl:

;-)

shaddy
1 december 2008, 16:49
http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_authority

hey kan je Engels praten? Moet dat hier dat wist ik niet. :rofl: en wat heeft dat met halal te maken, ;-)

Fallen Angel
1 december 2008, 16:49
U verwacht tot niet van mij dat ik hier uw lessen geschiedenis van de lagere school ga overdoen, hoop ik? Blijkbaar hebt u daar iets (veel eigenlijk) gemist, want andere lezers hier snappen het wél direct. Ook momenteel speelt het zelfde scenario zich voor uw eigen ogen af, de laatste - pakweg - 20 jaar. U bent toch niet blind en u komt toch af en toe buiten, hoop ik?

Ik vraag gewoon een voorbeeldje van uw zogenaamde 'veroveringsmantra (http://forum.politics.be/showpost.php?p=3830548&postcount=172)'.

shaddy
1 december 2008, 16:50
Ik vraag gewoon een voorbeeldje van uw zogenaamde 'veroveringsmantra'.

halal toestaan is veroveren van de islam op onze normen en waarden en onze verkregen rechten afnemen toch niet moeilijk he

Fallen Angel
1 december 2008, 16:54
:rofl: durf jij echt die vraag te stellen :rofl: enfin niet meer ernstig te nemen weer een mooi voorbeeld dat ik kan tonen aan de man met de pet die meerdere negatieve ervaringen heeft met de islam dit bewijst hoe doorsnee pocos denken over de man met de pet in de straat :roll:

thx een nieuwe:

http://en.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

An argumentum ad populum (Latin: "appeal to the people"), in logic, is a fallacious argument that concludes a proposition to be true because many or all people believe it; it alleges that "If many believe so, it is so."

This type of argument is known by several names[1], including appeal to the masses, appeal to belief, appeal to the majority, appeal to the people, argument by consensus, authority of the many, and bandwagon fallacy, and in Latin by the names argumentum ad populum ("appeal to the people"), argumentum ad numerum ("appeal to the number"), and consensus gentium ("agreement of the clans").

filosoof
1 december 2008, 16:55
uit extreem links milieu die volkert
Mijn antwoord ging over een andere.

Hier, nog dierenactivisten:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1091255.ece/Dierenactivisten_claimen_aanslag?source=rss
van SHAC (http://www.vegetarisme.info/spip.php?article672)
Vreemd volkje...:roll:

nog wat (http://www.shac7.com/)
zéér vreemd volkje:roll:

Fallen Angel
1 december 2008, 16:56
halal toestaan is veroveren van de islam op onze normen en waarden en onze verkregen rechten afnemen toch niet moeilijk he

U ontwijkt de vraag. Ik vroeg Jukes naar een geschiedkundig voorbeeld voor zijn veroveringsmantra:

Of halal-slachtingen nu diervriendelijk zijn of niet, het typeert onze samenleving in volle verval dat we ons aanpassen aan de godsdienstwaanzin van een minderheid. Dit gedrag past perfect in het patroon dat de 'rise & fall-cyclus van beschavingen kemerkt. Ter herinnering hier nog eens het beruchte patroon:

1. Een volk ontwikkelt zich - door beschaving - en de welvaart groeit snel.
2. Het volk in kwestie vindt van zichzelf dat het heel welvarend is, misschien wel té, opperen sommigen
3. Het volk begint - onder impuls van die 'sommigen' - te 'geven' en 'vergeven' - de opstelling versoepelt, verdedigingsmechanismen verzwakken, een algemene slappe, minder imperialistische houding wint veld
4. Het 'geven' en 'vergeven' neemt overdreven proporties aan
5. Buitenstaanders (andere naties en volkeren) merken dit op en beginnen die toestand uit te buiten
6. De ondergang van het welvarende volk zet in, maar de leden ervan bemerken het niet of denken dat het een tijdelijk verschijnsel is. Dat versnelt de ondergang, in combinatie met de toegenomen karakterslapte.
7. De versnelde ondergang is niet meer te stoppen.

filosoof
1 december 2008, 17:01
hey kan je Engels praten? Moet dat hier dat wist ik niet. :rofl: en wat heeft dat met halal te maken, ;-)'t gaat over je sofistische argumenten.
Probeer eens in 't linker kolommetje in die link te zoeken: misschien vind je wel een vertaling die je verstaat.

filosoof
1 december 2008, 17:18
uiteraard niet want dan zouden deze leraars een blaam hebben gekregen en schorsing zo werkt angst ... mooi voorbeeldjes hoe de doorsnee poco denkt over de man met de pet in de straat hun afdreigen werkt denken ze zo zijn er geen bronnen te vinden :rofl: gelukkig dat ik mij de mond niet laat snioeren en mijn ervaringen mag vertellen ;-) dreig maar verder beste doorsnee pocos de ogen van de mensen zullen zich wel openen ;-):-o
WIE bedreigde jou hier???
Vertel eens, ipv blind te insinueren en in 't ronde te beschuldigen.

filosoof
1 december 2008, 17:24
uit extreem links milieu die volkert
graag gedaan ;-) enne ik was ooit links totdat ze halal terug goedkeurden dat was een brug te ver enne ik eet geen gras :rofl:

dus links oke maar niet plat op den buik voor de islam