PDA

View Full Version : Daimanta is de negenenzestigste FvdW


Pluche
21 september 2008, 13:53
GarnaaLBeeR heeft zijn opvolger gekozen, de gelukkige is Daimanta. Daimanta omschrijft zichzelf als volgt:

Ik ben in 1987 geboren in Enschede, Twenthe, (Oost-)Nederland. Als zoon van een leraar uit Drenthe en een lerares uit Twenthe. Ik ben eveneens naar de basisschool en de middelbare school(VWO) geweest in Enschede. Daar kwam mijn politieke voorkeur echt tot bloei. Was ik voorheen een agnostische liberaal, ben ik veranderd in een echte christelijke(katholieke) conservatief. Hoe dat zo gekomen is weet ik zo niet, want er is geen echte invloed van buitenaf op mij geweest die mij in die richting heeft geduwd. In mijn politieke opvatting ben ik stoïcijns en fel anti-communist. Ik drink geen alcohol maar ben niet per se anti-alcohol. Ben wel fervent anti-roker aangezien ik slecht tegen tabaksrook kan.

Mijn hobbies zijn computers en computeren en het luisteren naar klassieke muziek(ben een fan van Bach). Ik studeer Toegepaste Wiskunde op de universiteit Twente. Verder hou ik wel van het kijken van tekenfilms en vooral absurde tekenfilms vind ik leuk(Dexter, Fairly Odd Parents, Shin-chan). Ik heb mij nooit zo gebonden gevoeld aan een organisatie omdat mij politieke gedachtengoed niet erg wijdverspreid is en gelijkgestemden lastig te vinden zijn. Ik ben een beetje door toeval op dit forum gerold en ik steun van harte de Vlaamse ontvoogdingsstrijd.

Als er nog vragen zijn brand vooral los, en ik ben trouwens geen fan van patat!

Pluche
21 september 2008, 15:06
Denk je dat het nog lang zal duren eer Vlaanderen Vlaanderen heet?

Daimanta
21 september 2008, 15:41
Denk je dat het nog lang zal duren eer Vlaanderen Vlaanderen heet?

Dat is een lastige.

Sinds de federalisering wrikt Vlaanderen zich langzaam los van de franse droom die België heet. Of dit deel was van de plannen van Vlamingen of Walen weet ik zo niet.

Maar het feit blijft is dat Vlaanderen en Wallonië in de Belgische context verder dan ooit van elkaar verwijderd zijn. Nu ben ik van mening dat deze trend doorgezet zal worden en dat zal bijna zeker leiden tot het einde van België. Gezien het tempo schat ik(met de natte vinger) dat België na een jaar of 20 echt onafhankelijk is. Dat lijkt misschien lang, maar aangezien België veel en veel langer heeft geprobeerd Vlaanderen te verfransen, is dit een acceptabel tijdsschema. Zal dit in 1 keer gebeuren? Nee, ik verwacht dat federale instanties steeds meer zullen vertrekken naar de gewesten en misschien zal de Duitstalige gemeenschap in die tijd ook een eigen gewest krijgen. Uiteindelijk zal er van België niet veel meer van over blijven en dat zal de splitsing vereenvoudigen. Partijen zullen in het 20-jarige tijdsbestek beseffen dat zij in de Vlaamse context net zoveel macht kunnen krijgen en misschien zelfs wel meer omdat het VB deels leunt op Vlaams-nationalisten en het nut van het VB daarmee deels zal verdwijnen wat resulteert in stemmenverlies. De geesten zullen na die 20 jaar ook rijp zijn voor het einde van België zelfs in Wallonië.

Tegen die tijd ben ik in de 40 maar zal ik gerust het feestje met u meevieren. Leven het onafhankelijke Vlaanderen!

LiberaalNL
21 september 2008, 15:42
Sinds wanneer ben jij overtuigd Groot-Nederlander?

Firestone
21 september 2008, 15:46
...
Ik drink geen alcohol maar ben niet per se anti-alcohol. Ben wel fervent anti-roker aangezien ik slecht tegen tabaksrook kan.
...
Ik studeer Toegepaste Wiskunde op de universiteit Twente.

...Dat ziet er mij een toffe uit!

Waarom een Duitse keizer als avatar?

Pluche
21 september 2008, 15:51
Hoe groot ben je?

Pluche
21 september 2008, 15:51
Hoeveel weeg je?

Daimanta
21 september 2008, 15:51
Dat ziet er mij een toffe uit!

Waarom een Duitse keizer als avatar?

1. Omdat ik mensen aan het denken wil zetten. De meeste mensen herkennen mijn avatar niet mede omdat WOI een oorlog is die bij de mensen is weggezakt. Door zijn avatar te gebruiken draag ik (een heel klein beetje) bij aan het feit dat de oorlog niet vergeten zal worden

2. De kerel heeft een fantastische snor. Zo'n ding wil ik later hebben als ik groot ben 8-)

Daimanta
21 september 2008, 15:52
Hoe groot ben je?

1 m 92
Hoeveel weeg je?

95 kg

Ietwat aan de zware kant ja, moet eigenlijk beter op m'n gewicht letten :-o

Pluche
21 september 2008, 15:54
95 kilo is toch geen ramp als je 1 meter 92 bent?

Daimanta
21 september 2008, 15:54
95 kilo is toch geen ramp als je 1 meter 92 bent?

Heb wel een buikje en dat ding zou er af moeten. Ben alleen geen fan van sporten :-P

LiberaalNL
21 september 2008, 19:21
Op welke Nederlandse partij stem je en op welke Vlaamse partij zou je stemmen?

Daimanta
21 september 2008, 20:19
Op welke Nederlandse partij stem je en op welke Vlaamse partij zou je stemmen?

Nederlandse partijen heb ik zo mijn voorkeur:

Aflopend:

CU/SGP/CDA/.../PVV en dan houdt het voor mij op.

Vlaamse partijen:

VB(vanwege onafhankelijkheidsstreven)/NVA(idem) en dan houdt het voor mij ook op(aangezien de andere partijen te pro-België zijn)

Dronkoers
21 september 2008, 21:48
Heee diamanta, kan het kwaad dat ik zeze week geen vragen stel (buiten deze)?


Heb andere zorgen nu :|

Daimanta
21 september 2008, 21:51
Heee diamanta, kan het kwaad dat ik zeze week geen vragen stel (buiten deze)?


Heb andere zorgen nu :|

Is goed hoor

Dronkoers
21 september 2008, 21:52
Is goed hoor

:cheer:

Besef je u wel hoe gelukkig je kan zijn? ;-)

Hertog van Gelre
21 september 2008, 22:26
De Kater, Jansen&Janssen, De Tor of La Conga?

Hertog van Gelre
21 september 2008, 22:27
Heee diamanta, kan het kwaad dat ik zeze week geen vragen stel (buiten deze)?


Heb andere zorgen nu :|
Besef je wel dat je nu met een echte Tukker kunt praten?

Daimanta
21 september 2008, 22:38
De Kater, Jansen&Janssen, De Tor of La Conga?

Jansen & Jansen. Ken de rest zo niet en de Jansens hebben bolhoeden.
:cheer: bolhoeden :cheer:

Daimanta
21 september 2008, 22:39
Besef je wel dat je nu met een echte Tukker kunt praten?

Een echte echte tukker. Niet zo een als in de Achterhoek. Een echte, uit Twente. :-D

Daimanta
21 september 2008, 22:40
:cheer:

Besef je u wel hoe gelukkig je kan zijn? ;-)

Dat besef ik me wel degelijk.

Alles kan een mens gelukkig maken.

Althans, dat zegt de kerel in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=vdoZkm0Ny8k&feature=related

Hertog van Gelre
21 september 2008, 22:55
Jansen & Jansen. Ken de rest zo niet en de Jansens hebben bolhoeden.
:cheer: bolhoeden :cheer:
:cheer: Tukkers :cheer:
MacDonalds of Joop's Broodjes?

Hertog van Gelre
21 september 2008, 22:59
Het valt me op dat je de VVD en ToN weglaat uit je rijtje maar PVV laat staan. Toch is Wilders economisch liberaal.

En de CU en de SGP kun je niet echt Katholiek noemen. :)

Jongen, hoe zit dat?

Daimanta
21 september 2008, 23:16
Het valt me op dat je de VVD en ToN weglaat uit je rijtje maar PVV laat staan. Toch is Wilders economisch liberaal.

En de CU en de SGP kun je niet echt Katholiek noemen. :)

Jongen, hoe zit dat?

Wilders is pro-westers en dat ben ik ook. Hij relativeert de waarden van ons land niet en dat bewonder ik in hem.

VVD is slap liberaal gelul en ToN is een halfbakken partij met Rita en haar rechte rug.

CU en SGP zijn Christelijk en standvastig, en dat bevalt me wel. CDA is me te zwak en wil te graag geliefd zijn. Zou het inderdaad wel prettig vinden als de SGP van hun anti-katholieke basis afstappen en ik denk dat dat uiteindelijk ook wel zal gebeuren. CU vind ik dan het mooie compromis.

Daimanta
21 september 2008, 23:18
:cheer: Tukkers :cheer:
MacDonalds of Joop's Broodjes?

Ik ken Joop's Broodjes niet maar ik zou er toch voor stemmen. Ik vertrouw het eten van de McDonalds niet al te veel. Is me veel te chemisch.

En dan te bedenken dat ik daar m'n ouders de kop gek mee heb gemaakt. :roll:

Hertog van Gelre
21 september 2008, 23:27
Ik ken Joop's Broodjes niet Zit op de Deurningerstraat. Ware delicatessen.

Hmm, dat de CU de laatste tijd veel Katholieken aantrekt had ik al begrepen. Dat doen ze dan toch knap.

Ik zit me alleen af te vragen hoe een agnostisch liberaal ineens conservatief Katholiek wordt. Aangezien je wiskunde studeert is dat niet echt logisch :) .

Heb je soms iets vervelends meegemaakt met islamitische medeburgers?

Daimanta
21 september 2008, 23:47
Zit op de Deurningerstraat. Ware delicatessen.

Hmm, dat de CU de laatste tijd veel Katholieken aantrekt had ik al begrepen. Dat doen ze dan toch knap.

Ik zit me alleen af te vragen hoe een agnostisch liberaal ineens conservatief Katholiek wordt. Aangezien je wiskunde studeert is dat niet echt logisch :) .

Heb je soms iets vervelends meegemaakt met islamitische medeburgers?

Wat heeft wiskunde student zijn er mee te maken?

Ik heb verder niet iets vervelends meegemaakt, ben gewoon hard aan het nadenken geslagen. Daar ben ik dan een enorm lange periode mee bezig en dan maak ik een besluit. En toen was ik conservatief Katholiek. :)

Doet me wel denken aan Willem II. In 1 nacht van conservatief naar liberaal ;)

Heb trouwens nog even gekeken waar Joop's Broodjes zit. Ik fiets daar geregeld lang, vreemd dat het me nog nooit is opgevallen. Maar wel de dominos pizza en de tapijtenhandel wat me net zo min interesseert :roll:

Hertog van Gelre
22 september 2008, 00:10
Wat heeft wiskunde student zijn er mee te maken?
Die horen te beschikken over enige logica. :)

Hoe ben je geïnteresseerd geraakt in België/Vlaanderen? En hoe kwam je op dit forum terecht?

Daimanta
22 september 2008, 00:18
Die horen te beschikken over enige logica. :)

Hoe ben je geïnteresseerd geraakt in België/Vlaanderen? En hoe kwam je op dit forum terecht?

Logica is erg puur en strikt. Meestal is het enkel ja of nee. Dat heeft weinig met de logica uit de "echte wereld" te maken.

Hoe ben je geïnteresseerd geraakt in België/Vlaanderen? En hoe kwam je op dit forum terecht?

Dat vraag ik mezelf soms ook af. Dat zal ongetwijfeld zijn omdat er in die tijd een crisis was omtrent de uitslag van de verkiezingen(die nog steeds voortwoekert). Ik meen te herinneren dat er in Nederland op een televisie zender iets was over het onafhankelijkheidsstreven van sommige Vlamingen en de Groot-Nederlandse gedachte onder enkele Nederlanders. Ik ben toen gaan zoeken op Google(dat herinner ik me nog goed) naar artikelen en dergelijke over de crisis en mogelijke opsplitsing van België. Uiteindelijk ben in hier binnengedruppeld en heb ik een korte periode de discussies hier gevolg. Uiteindelijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan en heb ik hier een account aangemaakt en ben ik gaan posten.

En dat werkt verslavend. Meer dan 1000 posts op dit forum in ongeveer een jaartje. Misschien dat er hier onderbewuste signalen zijn ingeplant die me bevelen meer te posten :lol:

Dronkoers
22 september 2008, 06:31
:cheer: Tukkers! :cheer:

Ben jij het voorbeeld van een tractorpullende bierzuipende boeren en scheten latende nozem? :-D

Pluche
22 september 2008, 09:13
Wat is je favoriete krant?

Burkide
22 september 2008, 10:32
Welk boek moet ik dringend eens lezen?

Burkide
22 september 2008, 10:33
Maak je je zorgen om de verengelsing?

Burkide
22 september 2008, 10:34
Steun je de Georgische agressie tegen Zuid-Ossetië?

Daimanta
22 september 2008, 12:25
:cheer: Tukkers! :cheer:

Ben jij het voorbeeld van een tractorpullende bierzuipende boeren en scheten latende nozem? :-D

Nee, maar ik kan er wel om lachen ;)

Daimanta
22 september 2008, 12:26
Welk boek moet ik dringend eens lezen?

Als je het nog niet gelezen hebt, 1984 van George Orwell. Een uiterst griezelig beeld van een politiestaat.

Daimanta
22 september 2008, 12:27
Wat is je favoriete krant?

Ik lees 2 kranten namelijk de Trouw en als Tukker uiteraard ook de Twentse Courant Tubantia.

De Tubantia is vooral handig voor regionaal nieuws.

Daimanta
22 september 2008, 12:28
Maak je je zorgen om de verengelsing?

Jazeker. Ik vind het zeer storend dat men tegenwoordig Engelse termen gebruikt voor woorden die eenvoudigweg bestaan in het Nederlands. Ik heb daarin bewondering voor de Fransen die systematisch de engelstalige woorden proberen te weren door onder andere overal franse termen voor te bedenken.

Daimanta
22 september 2008, 12:30
Steun je de Georgische agressie tegen Zuid-Ossetië?

Ik steun noch de Georgische veroveringsdrang als het Russische imperialisme is de voormalige VSSR.

Maar ik ben vooral wantrouwig jegens grote beer Rusland hoewel ze tegenwoordig gelukkig niet meer verwerpelijk communistisch zijn.

toccata
22 september 2008, 14:32
wat is het verschil tussen toegepaste wiskunde en 'gewone' wiskunde?

Nick_
22 september 2008, 15:45
Heb je een vriendin?

Daimanta
22 september 2008, 17:03
wat is het verschil tussen toegepaste wiskunde en 'gewone' wiskunde?

Niet erg veel. Het verschilt een klein beetje in de disciplines die je geleerd wordt. Zo krijg je meer met de "echte wereld" te maken en mogen we gaan kansberekenen en accounten.

De pure wiskundigen zullen daar hun vingers niet aan branden.

Daimanta
22 september 2008, 17:03
Heb je een vriendin?

Nog niet ;-)

LiberaalNL
22 september 2008, 17:20
Is Enschede een leuke plaats om uit te gaan:-)?

Nick_
22 september 2008, 17:34
Waar was u op 13 mei 2000?

Preuße
22 september 2008, 17:42
Was ik voorheen een agnostische liberaal, ben ik veranderd in een echte christelijke(katholieke) conservatief.

Uitstekend, bravo! Eindelijk eens een forummer van de week die ook iets te vertellen heeft.

Mijn vraag: Hoe vraag kan U de H. Mis per week bezoeken, kan U daarvoor terecht in de thuisstad of moet U (ook) een afstand afleggen alvorens een normale mis te kunnen bijwonen?

Daimanta
22 september 2008, 18:18
Is Enschede een leuke plaats om uit te gaan:-)?

Ben niet echt het uitgaanstype maar in het centrum zijn redelijk veel kroegen en andere uitgaansgelegenheden. Veel studenten gaan op donderdag in Enschede uit dus ik neem aan dat het wel leuk zou zijn.

Hou persoonlijk niet zo van drukte....

Daimanta
22 september 2008, 18:21
Uitstekend, bravo! Eindelijk eens een forummer van de week die ook iets te vertellen heeft.

Mijn vraag: Hoe vraag kan U de H. Mis per week bezoeken, kan U daarvoor terecht in de thuisstad of moet U (ook) een afstand afleggen alvorens een normale mis te kunnen bijwonen?

In Enschede is de mis goed te bezoeken. Helaas zijn sommige kerken sporadisch bevolkt en is de gemiddelde leeftijd hoog. Zou liever gelijkgezinde van mijn leeftijd willen zien.

Daimanta
22 september 2008, 18:23
Waar was u op 13 mei 2000?

Thuis, een km of 3 van Roombeek af. Ik hoorde een enorme klap, zoiets als een blikseminslag en zag zwarte rook. Ben er maar niet heengegaan, maar heb wel meegemaakt dat pakweg de hele stad werd afgesloten.

Een erg bizarre dag.

Nick_
22 september 2008, 20:14
Koop je wel eens iets op sites als Ebay?

André de Hollander
22 september 2008, 20:25
Dag Daimanta,

Alweer een Nederlander fvdw :-). Zouden ze al door hebben dat we goed op weg zijn Vlaanderen te infiltreren om er een Groot-Nederland mee te vormen?

Je bent jonger dan ik had geschat. Misschien mede door je schermafbeelding. Voel je je weleens ouder dan veel leeftijdgenoten?

toccata
22 september 2008, 20:26
Je favoriete wiskunde?

André de Hollander
22 september 2008, 20:29
Hoe zouden ongelovige mensen moeten aankijken tegen gelovigen? Hoeveel tolerantie moet er zijn voor mensen die in hun dagelijks leven beslissingen nemen -gebaseerd op hun geloof- die invloed hebben op het leven van anderen?

Onder gelovigen bedoel ik ieder geloof, zonder specifiek op katholiek, hervormd, moslim, hindoe, oid te duiden.

André de Hollander
22 september 2008, 20:30
Zou je op puur wiskundige wijze een drie-lichamen-probleem kunnen oplossen?

Daimanta
22 september 2008, 20:32
Koop je wel eens iets op sites als Ebay?

Nee, want ik heb het persoonlijk niet zo op internetveilingssites. Daar heb je het vervelende volk dat 10 seconde voor het einde aan het bidsnipen gaat. Dat is erg irritant en daar doe ik dus ook niet aan mee.

Kopen via internet is in z'n geheel een ander verhaal, dat is met paypal en dergelijke erg makkelijk vandaag de dag.

Daimanta
22 september 2008, 20:35
Zou je op puur wiskundige wijze een drie-lichamen-probleem kunnen oplossen?

Nog niet maar in de toekomst acht ik het mogelijk om deze dingen op te lossen met de Predictor-Corrector methode of de Runge-Kutta methode. Ben trouwens niet zo'n grote fan van natuurkunde, is me te zweverig.

Daimanta
22 september 2008, 20:36
Je bent jonger dan ik had geschat. Misschien mede door je schermafbeelding. Voel je je weleens ouder dan veel leeftijdgenoten?

Dat is een lastige. Ik heb vrijwel altijd last van het "later als ik groot ben" complex. Ik heb me altijd een jonkie gevoeld. En als ik eenmaal bejaard ben zal ik uiteraard met nostalgie terugkijken naar "vroeger".

Daimanta
22 september 2008, 20:38
Je favoriete wiskunde?

Ik nijg persoonlijk naar Discrete Wiskunde, waar je dingen als gehele getallen en de mogelijkheden daarmee onderzoekt.

Ook cryptografie ligt me wel, ben zelfs bezig met een eigen cryptografisch algorithme waar ik nog de sterkte van zal moeten gaan controleren.

Daimanta
22 september 2008, 20:40
Hoe zouden ongelovige mensen moeten aankijken tegen gelovigen? Hoeveel tolerantie moet er zijn voor mensen die in hun dagelijks leven beslissingen nemen -gebaseerd op hun geloof- die invloed hebben op het leven van anderen?

Onder gelovigen bedoel ik ieder geloof, zonder specifiek op katholiek, hervormd, moslim, hindoe, oid te duiden.

Gewoon aardig. Zoals we allen met elkaar zouden moeten omgaan. Vriendelijk iemand goedendag wensen en niet van dat onbeschofte gedrag waar veel mensen nogal eens last van hebben. Daar krijg je toch alleen maar ellende van. Als mensen vriendelijk tegen elkaar zijn dan heb je 80% van enige frictie op basis van overtuiging opgelost.

Preuße
22 september 2008, 22:30
In Enschede is de mis goed te bezoeken. Helaas zijn sommige kerken sporadisch bevolkt en is de gemiddelde leeftijd hoog. Zou liever gelijkgezinde van mijn leeftijd willen zien.

Wat zijn de dingen die U graag anders zou zien in de mis wat de liturgie betreft? Of bent U volledig tevreden met de Novus Ordo "eucharistie" zoals we ze na de hervormingen kregen?

Firestone
22 september 2008, 22:36
Welk open wiskundig probleem zou je graag oplossen?

Visjnu
22 september 2008, 23:28
Ook cryptografie ligt me wel, ben zelfs bezig met een eigen cryptografisch algorithme waar ik nog de sterkte van zal moeten gaan controleren.
ooO. Vertel vertel :)

Block of stream? Symmetric of assymetric?

Hertog van Gelre
22 september 2008, 23:40
Had je in Bletchley Park willen werken?

Hertog van Gelre
22 september 2008, 23:40
Als je over de markt in Enschede loopt, wat stoort je dan het meest?

Hertog van Gelre
22 september 2008, 23:41
Kunnen vrouwen eigenlijk wel logisch denken?

Daimanta
23 september 2008, 00:06
Wat zijn de dingen die U graag anders zou zien in de mis wat de liturgie betreft? Of bent U volledig tevreden met de Novus Ordo "eucharistie" zoals we ze na de hervormingen kregen?

Ik zou graag de oude mis nog een keer meemaken. Dat de priester gericht staat naar God en niet naar de mensen.

Ik vind het persoonlijk jammer dat men dit acht als het de rug toe keren van de mensen door de priester terwijl dit toch echt een teken is dat de priester een voorganger is en geen politicus die de mensen toespreekt.

God zou centraal moeten staan en niet de mens.

Daimanta
23 september 2008, 00:10
ooO. Vertel vertel :)

Block of stream? Symmetric of assymetric?

U dunkt te moeilijk. Ik ben aan het overdenken om het oude systeem van de Vigenèreversleuteling (http://en.wikipedia.org/wiki/Vigen%C3%A8re_cipher) robuster te maken door de sleutel te varieren met een gekozen variatiealgorithme. Dingen die ik zou moeten testen zijn dan onder andere of letters terugkeren in hetzelfde patroon als de originele tekst of niet. Ook zal ik moeten kijken of het mogelijk is om met puur bruteforcen de code te kraken.

Daar denk ik dat er misschien een zwakte te vinden is. Maar dat zie ik dan wel :p

Daimanta
23 september 2008, 00:12
Welk open wiskundig probleem zou je graag oplossen?

Als iemand die ook een informatica achtergrond heeft: Is P gelijk aan NP. Als dat zo zou zijn zouden de mogelijkheden eindeloos zijn.

Maar een bewijs daaromtrent zal hoogstwaarschijnlijk nog lang op zich laten wachten, dat doet het namelijk al een flinke poos.

Daimanta
23 september 2008, 00:13
Als je over de markt in Enschede loopt, wat stoort je dan het meest?

Dat het zo lastig is om er met de fiets te komen door de nauwe plaatsing van kraampjes. Toegegeven, je kan op het plein niet anders omdat de ruimte optimaal benut wordt maar toch.

Daimanta
23 september 2008, 00:13
Kunnen vrouwen eigenlijk wel logisch denken?

Kijk, dat is een vraag die ik waarschijnlijk nooit zal kunnen beantwoorden. :-P

Hertog van Gelre
23 september 2008, 00:20
En deze?
Had je in Bletchley Park willen werken?

Daimanta
23 september 2008, 00:26
En deze?

Als ik vaardig genoeg was geweest, uiteraard. Ik ben fysiek niet erg sterk gebouwd en als men vaardigheden dan op een andere manier in een oorlog tot zijn recht komen kan ik niet anders dan voor zijn.

Pelgrim
23 september 2008, 21:48
zwartjes, blondjes, brunettes of rooikes?

Daimanta
23 september 2008, 21:52
zwartjes, blondjes, brunettes of rooikes?

Is een lastige, ik vind het namelijk allemaal wel mooi. Behalve dan onnatuurlijke kleuren zoals mensen die zich platinablond verven. :x

Pelgrim
23 september 2008, 21:54
soms is dat haarverven wel in stijl gedaan en dan kan dat knap zijn.

Preuße
23 september 2008, 22:05
Ik zou graag de oude mis nog een keer meemaken. Dat de priester gericht staat naar God en niet naar de mensen.

Ik vind het persoonlijk jammer dat men dit acht als het de rug toe keren van de mensen door de priester terwijl dit toch echt een teken is dat de priester een voorganger is en geen politicus die de mensen toespreekt.

God zou centraal moeten staan en niet de mens.

Zeer goede opvattingen. In feite staan alle gelovigen, de priester inclusief, naar God gericht. In Nederland worden er verschillende ware, Tridentijnse misvieringen opgedragen: in Gerwen en Den Haag momenteel. Ook in Amstersdam als ik me niet vergis.

eric v68
23 september 2008, 22:37
Kijk je wel eens naar 'Van Jonge Leu en Oale Groond'.

eric v68
23 september 2008, 22:39
welk deel van Vlaanderen is voor jou onbekend terrein ?

eric v68
23 september 2008, 22:44
Twente is een door en door katholiek gebied en de gevleugelde uitspraak 'kiek'n wat 't wördt' geeft wel een beetje twentse mentaliteit weer.

Vind je dat Twente eerder bij Vlaanderen hoort als bij Holland, of kan je dat zo niet stellen ?

Hertog van Gelre
23 september 2008, 23:54
Zeer goede opvattingen. In feite staan alle gelovigen, de priester inclusief, naar God gericht. Als je dat wilt moet je lid worden van de Lutherse kerk. Daar gebeurt dat nog steeds. :)

Daimanta, wat is je favoriete Twentse streekgerecht?

Daimanta
24 september 2008, 07:01
Kijk je wel eens naar 'Van Jonge Leu en Oale Groond'.

Ja, ik heb zelfs een tante die aan de productie meewerkt.

Daimanta
24 september 2008, 07:02
welk deel van Vlaanderen is voor jou onbekend terrein ?

Ben voor zover nog nooit in Vlaanderen geweest. Maar dat kan ik ook zeggen van Zeeland, Friesland en Limburg.

Daimanta
24 september 2008, 07:04
Twente is een door en door katholiek gebied en de gevleugelde uitspraak 'kiek'n wat 't wördt' geeft wel een beetje twentse mentaliteit weer.

Vind je dat Twente eerder bij Vlaanderen hoort als bij Holland, of kan je dat zo niet stellen ?

Is een lastige te beantwoorden. Ik denk dat Twente als geheel al heel lang in Nederlands verband bestaat en heb daarom het idee dat het daar ook wel hoort.

We zijn namelijk niet zo boergondisch als de mensen in Vlaanderen. Maar wel gezellig ;)

Daimanta
24 september 2008, 07:04
Als je dat wilt moet je lid worden van de Lutherse kerk. Daar gebeurt dat nog steeds. :)

Daimanta, wat is je favoriete Twentse streekgerecht?

Jan in de zak. Met veel jus :)

André de Hollander
24 september 2008, 12:36
Ben voor zover nog nooit in Vlaanderen geweest. Maar dat kan ik ook zeggen van Zeeland, Friesland en Limburg.

Hoe kan ik je overhalen om een keer 1 dag uit te trekken om enkele leuke plekjes in Zeeland te bezoeken?

Een provincie met mensen die je zullen aanspreken, ruimte, rust, oude historische stadjes, kleine dorpjes, kustplekjes, strand, zee en toch helemaal bij de tijd. :-D

André de Hollander
24 september 2008, 12:37
Op welke handeling of actie die je ooit hebt gedaan, ben je het meest trots? Daarbij bedoel ik geen school- of sportprestaties.

Dronkoers
24 september 2008, 12:56
Wat vind jij ervan dat uw sessie niet als belangrijk wordt bestempeld,
terwijl de 52ste fvdw nog steeds een belangrijk item is? ;-)

Daimanta
24 september 2008, 13:33
Hoe kan ik je overhalen om een keer 1 dag uit te trekken om enkele leuke plekjes in Zeeland te bezoeken?

Een provincie met mensen die je zullen aanspreken, ruimte, rust, oude historische stadjes, kleine dorpjes, kustplekjes, strand, zee en toch helemaal bij de tijd. :-D

Ben niet zo'n grote fan van het stand. Drommen mensen samengepakt op een stukje zand. Het moet lekker rustig zijn. Misschien wat pittoreske dorpjes bezoeken. Als er maar niet al te veel windmolens(de grote ijzeren variant) staan, lelijke gedrochten!

Daimanta
24 september 2008, 13:38
Op welke handeling of actie die je ooit hebt gedaan, ben je het meest trots? Daarbij bedoel ik geen school- of sportprestaties.

Dat vind ik een hele lastige. Er zijn weinig momenten waarvan ik denk, hier ben is super trots op. Ik was namelijk erg blij toen ik mijn middelbare school had afgerond omdat ik had laten zien dat ik kon wat mijn ouders ook hebben gedaan.

Goede, vraag maar ik ben bang dat ik je het antwoord verschuldigd moet blijven.

Daimanta
24 september 2008, 13:40
Wat vind jij ervan dat uw sessie niet als belangrijk wordt bestempeld,
terwijl de 52ste fvdw nog steeds een belangrijk item is? ;-)

Ik vond het vreemd maar het is geen schok hoor. Pluche is toevallig wel communist en ik heb in mijn autobio laten weten dat ik anti-communist ben.

Een complot? Even aan Gun vragen :lol:

André de Hollander
24 september 2008, 14:21
Welk gevaar of nadeel zie je in het communisme?

Pluche
24 september 2008, 17:23
voilla je discussie is belangrijk gemaakt!!!

eric v68
24 september 2008, 18:30
38754

commentaar overbodig :-D

LiberaalNL
24 september 2008, 18:41
Had jij verwacht dat gemiddeld genomen zo'n 60% van de Nederlanders een herenigng met Vlaanderen een uitstekend idee vinden?

Daimanta
24 september 2008, 21:26
Welk gevaar of nadeel zie je in het communisme?

De onwaardigheid van de mens in het communistische systeem en de poging the Christendom te vernietigen. Deze factoren samen met de ellende die het communisme ons gebracht heeft maakt dat ik bereid ben persoonlijk tegen het communisme te vechten als ze hier de boel proberen over te nemen.

Daimanta
24 september 2008, 21:26
voilla je discussie is belangrijk gemaakt!!!

Danku

:cheer: Pluche :cheer:

Daimanta
24 september 2008, 21:27
38754

commentaar overbodig :-D

Tsja, ik ben persoonlijk niet zo'n grote voetbalfan(tenzij het nationale team speelt natuurlijk ;) ) maar ik ben blij dat FC Twente als club de regio promoot. Ze hebben zelfs de vlag overgenomen. :thumbsup:

Daimanta
24 september 2008, 21:30
Had jij verwacht dat gemiddeld genomen zo'n 60% van de Nederlanders een herenigng met Vlaanderen een uitstekend idee vinden?

Nee, eigenlijk verbaast me dat niet. Mensen spreken hier dezelfde taal als in Vlaanderen en de mensen weten vaag dat we ooit 1 land waren.

Dan hebben in Nederland het idee "baat het niet, dan schaadt het niet", dus dan heb je een algemene meerderheid van 60% voor. Als puntje bij paaltje zou komen vraag ik me af wie de échte voorstanders van hereniging zijn en wie de échte tegenstanders.

Burkide
25 september 2008, 09:54
Wie is je favoriete heilige?

Burkide
25 september 2008, 09:55
Welke namen zou je je kinderen willen geven?

Daimanta
25 september 2008, 10:08
Wie is je favoriete heilige?

Ik ben nogal een warhoofd en St. Antonius is de beschermheilige van het terugvinden van spullen. Dus kies ik die maar ;)

Daimanta
25 september 2008, 10:12
Welke namen zou je je kinderen willen geven?

Lastige. Ik weet wel dat ik mijn kinderen allen 3 doopnamen zou geven en geen van die namen mag ordinair zijn als Jeffrey :-? Maar verder heb ik nog niet iets echt specifieks in gedachte

Burkide
25 september 2008, 10:14
Ik ben nogal een warhoofd en St. Antonius is de beschermheilige van het terugvinden van spullen. Dus kies ik die maar ;)

Net als wijlen m'n overgrootmoeder :-D

Wat vinden je ouders en overige familieleden eigenlijk van je bekering tot het conservatieve katholicisme?

Burkide
25 september 2008, 10:23
Stel: paus Benedictus XVI overlijdt plotseling. Zoals gebruikelijk, komen de kardinalen bijeen in conclaaf om een nieuwe paus te verkiezen. Na enige dagen, gaat bij jou thuis de telefoon. Je neemt op. Blijkt dat het een hooggeplaatste kardinaal is, die je verteld dat het conclaaf, geïnspireerd door de Heilige Geest, je tot nieuwe paus heeft verkozen. Je voldoet als rooms-katholieke man immers aan alle criteria (indien ik me niet vergis).

Wat zullen de projecten van de nieuwe paus zijn?

Daimanta
25 september 2008, 10:46
Net als wijlen m'n overgrootmoeder :-D

Wat vinden je ouders en overige familieleden eigenlijk van je bekering tot het conservatieve katholicisme?

Ik ben niet zo zeer een persoon die erg met z'n ideologie te koop loopt dus veel mensen merken het niet zo aan me. Ben nogal introvert. Maar het is me wel eens gelukt om een persoon die lid was van de SP een stuk conservatiever te krijgen. En daar ben ik best trots op.

Daimanta
25 september 2008, 10:55
Stel: paus Benedictus XVI overlijdt plotseling. Zoals gebruikelijk, komen de kardinalen bijeen in conclaaf om een nieuwe paus te verkiezen. Na enige dagen, gaat bij jou thuis de telefoon. Je neemt op. Blijkt dat het een hooggeplaatste kardinaal is, die je verteld dat het conclaaf, geïnspireerd door de Heilige Geest, je tot nieuwe paus heeft verkozen. Je voldoet als rooms-katholieke man immers aan alle criteria (indien ik me niet vergis).

Wat zullen de projecten van de nieuwe paus zijn?

Een criteria van het paus zijn is dat je boven de 40 moet zijn. Het probleem van de paus is dat je als mini-staat goed moet opletten wat je doet. Je kan makkelijk landen tegen je in het harnas jagen en ik denk dat de huidige paus dat zich maar al te goed beseft. Ik zou als paus waarschijnlijk minder met politiek bemoeien en meer met theologische kwesties en de politieke beslissingen overlaten aan een raad van kardinalen. Maar ik zou de tridentijnse mis weer vrijgeven zodat iedere kerk die het zou willen gaan gebruiken het mag doen. Ik zou voor vrouwelijke priesters een officiële functie toelaten waarvoor zij uiteraard dezelfde eisen kunnen verwachten als een man. Verder zou ik het netwerk van de Heilige Stoel uit willen breiden door in zoveel mogelijk landen een ambassade te openen. Een goede dialoog met de Oosterse Kerk is zeker niet uitgesloten en conflicten tussen de twee kerken zou ik proberen te vermijden. Tevens zou ik lobbyen om Katholieken ook toe te laten tot het premierschap van het Verenigd Koninkrijk.

Weezer
25 september 2008, 15:01
Jan in de zak. Met veel jus :)

Jus? 8O Jan in de zak is toch een zoet gerecht dat je met stroop eet?

Ben je naar de Wereld Jongerendagen geweest te Keulen of ooit van plan ze te bezoeken?

Daimanta
25 september 2008, 16:21
Jus? 8O Jan in de zak is toch een zoet gerecht dat je met stroop eet?

Jan in de zak is meel met rozijnen maar jus(van suddervlees) past daar prima bij hoor. Met stroop lijkt het me te zoet


Ben je naar de Wereld Jongerendagen geweest te Keulen of ooit van plan ze te bezoeken?

Dat lijkt me wel eens interessant om heen te gaan. Maar dan wil ik niet helemaal alleen, want dat is zo alleen ;)

Dronkoers
27 september 2008, 16:06
Hoe groot is uwe neus?

Derk de Tweede
27 september 2008, 18:47
Ik las dat je nog nooit in Vlaanderen bent geweest.
Welke streek zou je als eerste willen bezoeken ?


Tip:
http://www.geogidsen.be/voeren/Westelijkroute.JPG

Derk de Tweede
27 september 2008, 18:49
Het verbaast me dat je eventueel SGP zou stemmen.
Vind je dat linkse mensen (zoals ik grotendeels ben) toch Groot-Nederlander kunnen zijn ?

Derk de Tweede
27 september 2008, 18:51
Ga je weleens hier wandelen ?

http://img469.imageshack.us/img469/6236/heide2nn4.jpg

liberalist_NL
27 september 2008, 19:06
Is het leuk om zo dicht bij de Duitse grens te leven? Ken je veel Duitsers (bijv. van de universiteit, waar er ongetwijfeld veel studeren :-))?

Daimanta
27 september 2008, 22:06
Hoe groot is uwe neus?

Groter dan die van Michael Jackson

Daimanta
27 september 2008, 22:07
Ik las dat je nog nooit in Vlaanderen bent geweest.
Welke streek zou je als eerste willen bezoeken ?


Tip:
http://www.geogidsen.be/voeren/Westelijkroute.JPG

Een licht heuvelend en groen landschap zijn erg mooi. Vooral rust is belangrijk. Een beetje cultuur is ook mooi. Mij is het om het even, als de mensen er maar vriendelijk zijn.

Daimanta
27 september 2008, 22:09
Het verbaast me dat je eventueel SGP zou stemmen.
Vind je dat linkse mensen (zoals ik grotendeels ben) toch Groot-Nederlander kunnen zijn ?

Het hangt er vanaf wat voor communist je bent. Ben je een ferm anti-nationalistische communist dan kan het niet. Ben je voor hereniging der volkeren dan kan een verenigd land in links perspectief niet onlogisch zijn.

Daimanta
27 september 2008, 22:10
Ga je weleens hier wandelen ?

http://img469.imageshack.us/img469/6236/heide2nn4.jpg

Aaah, het paarsrode kleed. Een prachtige omgeving om te wandelen. Hier zijn trouwens ook de trouwfoto's van mijn ouders genomen. Topomgeving.

:cheer: Heide :cheer:

Daimanta
27 september 2008, 22:13
Is het leuk om zo dicht bij de Duitse grens te leven? Ken je veel Duitsers (bijv. van de universiteit, waar er ongetwijfeld veel studeren :-))?

Ik kom verrassend weinig in Duitsland, vooral omdat er weinig redenen zijn om speciaal naar Duitsland te gaan(soms wel om te tanken, ik blijf natuurlijk Nederlander). Ik ken wel een aantal Duitsers. Ik ken sinds de middelbare school al een half-Duitser die in Beieren geboren is en heb wel contact met Duitsers die op onze universiteit studeren(vanwege numerus fixus in Duitsland). Ik bewonder hun moed om een vreemde taal zich in redelijk korte tijd meester te maken. Ze kunnen namelijk pakweg alles verstaan en hebben een zeer degelijke vocabulair.