PDA

View Full Version : Dweilen met de kraan open: Mohammed de dief


Depth of Field
21 september 2008, 17:15
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF21092008_025&ref=nieuwsoverzicht


*knip*

Gelieve geen artikels te copy-paste'en.

Patsy Stone
21 september 2008, 18:52
En toen liet de onderzoeksrechter hem niettemin terug lopen? Of werd hij plots tòch nog overvallen door een vlaag van gezond verstand?

Goldband
21 september 2008, 18:56
Meer gevangenissen.

longhorn
21 september 2008, 19:07
Meer gevangenissen.

En minder mohammeds in het land. Wij noemen onze kinderen toch ook niet satan, Beelzebub of Lucifer?

goodwill
22 september 2008, 12:23
En minder mohammeds in het land. Wij noemen onze kinderen toch ook niet satan, Beelzebub of Lucifer?
aub niet de racistische toer opgaan.

goodwill
22 september 2008, 12:24
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF21092008_025&ref=nieuwsoverzicht
en wat is je boodschap ?
ik dacht dta het verboden is op dit forum om zomaar berichten van andere 'nieuws'-sites te plaatsen zonder "commentaar' (al weet ik wat jouw commentaar kan zijn).
Dit kan je strafpunten opleveren.

floppy
22 september 2008, 12:26
aub niet de racistische toer opgaan.

Wil ik u eens 10 willekeurige krantenartikels posten die handelen over een "mohammed"? Raad eens hoeveel positieve artikels daar zullen bij zijn?

floppy
22 september 2008, 12:27
en wat is je boodschap ?
ik dacht dta het verboden is op dit forum om zomaar berichten van andere 'nieuws'-sites te plaatsen zonder "commentaar' (al weet ik wat jouw commentaar kan zijn).
Dit kan je strafpunten opleveren.

De boodschap staat u niet aan, dus is het beter de boodschapper te straffen procedure-fout: hij heeft GEEN eigen mening gegeven)

Ramon djv
22 september 2008, 13:03
'Als de berg niet naar Mohammed komt, zal Mohammed naar de berg moeten gaan' is een Nederlandse uitdrukking. Het betekent dat als het geluk niet naar je toe komt, je naar het geluk toe moet gaan.

Nu is berg een synoniem voor overvloed, zodat we de streken van Mo, de hoofdrolspeler in het artikel misschien kunnen zien als het afdwingen van een beetje geluk?

Ja, zowel Allah's als Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.

HAMC
22 september 2008, 13:05
Meer gevangenissen.

Jammer genoeg is daar geen geld voor, het gaat alleen maar erger worden.

Vergeet niet dat er volgens de Europese wetgeveing hier maar zo'n 2500 man mag opgesloten zitten.

-=EXCALIBUR=-
22 september 2008, 13:06
Meer gevangenissen.
Meer retourtjes zou beter zijn. Return to sender.

Vette Pois(s)on
22 september 2008, 13:09
Kost dat veel zo een beenderonderzoek?

goodwill
22 september 2008, 13:10
Meer retourtjes zou beter zijn. Return to sender.
niet serieus.
je moet de wet respecteren. Punt andere lijn.

goodwill
22 september 2008, 13:11
Wil ik u eens 10 willekeurige krantenartikels posten die handelen over een "mohammed"? Raad eens hoeveel positieve artikels daar zullen bij zijn?
dat is nog geen reden om racistisch te worden en iedereen op een hoop te gooien.

-=EXCALIBUR=-
22 september 2008, 13:13
niet serieus.
je moet de wet respecteren. Punt andere lijn.
En zij niet? :?

Vette Pois(s)on
22 september 2008, 13:13
dat is nog geen reden om racistisch te worden en iedereen op een hoop te gooien.

Ontkennen dat bepaalde groepen meer met criminaliteit bezig zijn dan andere ook niet.

goodwill
22 september 2008, 13:13
De boodschap staat u niet aan, dus is het beter de boodschapper te straffen procedure-fout: hij heeft GEEN eigen mening gegeven)
er is niets mis om het te hebben over criminaliteit.
Maar: men moet wel serieus blijven en minstens bijhorende commentaar te plaatsen; Zo is het forumreglement.
Anders wordt het hier gewoon een copy van andere nieuwssites: wat is de meerwaarde nog ?

HAMC
22 september 2008, 13:14
En zij niet? :?

Ik niet, u wel. :)

goodwill
22 september 2008, 13:15
En zij niet? :?
Zij ook.

Iemand die de wet niet respecteert, kan hiervoor vervolgd worden.

goodwill
22 september 2008, 13:17
Ontkennen dat bepaalde groepen meer met criminaliteit bezig zijn dan andere ook niet.
je kan niet zomaar in één zin (slogan eigenlijk) een conclusie trekken.
Je moet allerlei zaken onderzoeken, zoals sociaal en economische situatie, ...

-=EXCALIBUR=-
22 september 2008, 13:18
Zij ook.

Iemand die de wet niet respecteert, kan hiervoor vervolgd worden.
Blijkbaar niet want ze laten hem gaan om hem de dag nadien weer voor gelijkaardige feiten op te pakken.

goodwill
22 september 2008, 13:21
Blijkbaar niet want ze laten hem gaan om hem de dag nadien weer voor gelijkaardige feiten op te pakken.
dan is er iets mis met het rechtssysteem.
Men moet daar maar iets aan doen. Men wordt al zwaar betaald met veel voordelen, dus moeten ze maar ook optreden.

-=EXCALIBUR=-
22 september 2008, 13:24
je kan niet zomaar in één zin (slogan eigenlijk) een conclusie trekken.
Je moet allerlei zaken onderzoeken, zoals sociaal en economische situatie, ...
Als je hem meteen na die (bewezen) feiten weer stuurt wedden dat je hem de dag nadien niet meer hoeft op te pakken? Ik begrijp niet waarom je misdadig allochtoons schorem zo per se moet verdedigen.

HAMC
22 september 2008, 13:27
Als je hem meteen na die (bewezen) feiten weer stuurt wedden dat je hem de dag nadien niet meer hoeft op te pakken? Ik begrijp niet waarom je misdadig allochtoons schorem zo per se moet verdedigen.

Dat behoort nu eenmaal tot de anti-Vlaamse strijd. :)

Ramon djv
22 september 2008, 13:29
Blijkbaar niet want ze laten hem gaan om hem de dag nadien weer voor gelijkaardige feiten op te pakken.

Ze laten hem niet gaan om hem de dag nadien weer op te pakken.

Ze laten hem gaan om een andere reden. Waarschijnlijk is (mss mee bepaald door plaatsgebrek in de gevangenissen) het criminele feit te licht om hem op te sluiten.

En dan pakken ze hem de dag daarna weer op.

Maar ik denk niet dat de rechter heeft besloten: 'Kom, ik ga u laten gaan om u morgen weer te zien, tot dan.'

-=EXCALIBUR=-
22 september 2008, 13:32
Ze laten hem niet gaan om hem de dag nadien weer op te pakken.

Ze laten hem gaan om een andere reden. Waarschijnlijk is (mss mee bepaald door plaatsgebrek in de gevangenissen) het criminele feit te licht om hem op te sluiten.

En dan pakken ze hem de dag daarna weer op.

Maar ik denk niet dat de rechter heeft besloten: 'Kom, ik ga u laten gaan om u morgen weer te zien, tot dan.'
:lol:

Idd zal het door plaatsgebrek zijn. Daarom retour. De gemeenschap moet voor dergelijk tuig niet (blijven) opdraaien.

goodwill
22 september 2008, 15:24
Als je hem meteen na die (bewezen) feiten weer stuurt wedden dat je hem de dag nadien niet meer hoeft op te pakken? Ik begrijp niet waarom je misdadig allochtoons schorem zo per se moet verdedigen.

nee, je bent verkeerd (zoals vaak).
Ik verdedig geen 'allochtoon" schorem, ik verdedig geen ENKEL schorem. (Verdedig jij soms autochtoon schorem ?)

De sociaal economische situatie verklaart wel degelijk veel. Ik ga niet zitten roepen dat het door de etnie kom of andere crapuleuze nazistische redeneringen.

Nee, je moet kijken waarom iemand criminele feiten pleegt. De situatie waarin een persoon verkeert kan aanleiding geven voor sommigen, zeker als men geen werk vindt, geen geld heeft of gewoonweg niet te eten heeft.
Think!!
dat men hem heeft losgelaten is de schuld van het politie en rechtssysteem, die wat harder mogen optreden, tegen ELK SOORT SCHOREM

goodwill
22 september 2008, 15:26
Dat behoort nu eenmaal tot de anti-Vlaamse strijd. :)
heb jij de nobelprijs nog niet gewonnen met je inspirerende ideeën ;)

goodwill
22 september 2008, 15:27
:lol:

Idd zal het door plaatsgebrek zijn. Daarom retour. De gemeenschap moet voor dergelijk tuig niet (blijven) opdraaien.
Think.

Men moet binnen het wettelijk kader bliven.
Hier geldt niet: deportazion und concentrazion

Vette Pois(s)on
22 september 2008, 15:30
je kan niet zomaar in één zin (slogan eigenlijk) een conclusie trekken.
Je moet allerlei zaken onderzoeken, zoals sociaal en economische situatie, ...

Er hangt veel te veel taboe rond die onderzoeken; racisme

circe
22 september 2008, 15:30
nee, je bent verkeerd (zoals vaak).
Ik verdedig geen 'allochtoon" schorem, ik verdedig geen ENKEL schorem. (Verdedig jij soms autochtoon schorem ?)

De sociaal economische situatie verklaart wel degelijk veel. Ik ga niet zitten roepen dat het door de etnie kom of andere crapuleuze nazistische redeneringen.

Nee, je moet kijken waarom iemand criminele feiten pleegt. De situatie waarin een persoon verkeert kan aanleiding geven voor sommigen, zeker als men geen werk vindt, geen geld heeft of gewoonweg niet te eten heeft.
Think!!
dat men hem heeft losgelaten is de schuld van het politie en rechtssysteem, die wat harder mogen optreden, tegen ELK SOORT SCHOREM

Al die derdewereldlanden produceren dus enkel nog criminelen? geen werk, geen eten, geen vooruitzichten: dus ze worden crimineel.
reden te meer om de grenzen rigoureus te sluiten: IEDEREEN die van ginder komt is crimineel.

Bedankt om dat even te verduidelijken! Stel je voor dat we zouden veronderstellen dat het als gevolg van cultuurpatronen zou zijn! hoe nazistisch kan je wel wezen hé.

goodwill
22 september 2008, 15:44
Al die derdewereldlanden produceren dus enkel nog criminelen? geen werk, geen eten, geen vooruitzichten: dus ze worden crimineel.
reden te meer om de grenzen rigoureus te sluiten: IEDEREEN die van ginder komt is crimineel.

Bedankt om dat even te verduidelijken! Stel je voor dat we zouden veronderstellen dat het als gevolg van cultuurpatronen zou zijn! hoe nazistisch kan je wel wezen hé.

nee, circe, je hebt het verkeerd.

wat jij hier doet is weeral veralgemenen, zoals gewoonlijk

Fallen Angel
22 september 2008, 15:48
Al die derdewereldlanden produceren dus enkel nog criminelen? geen werk, geen eten, geen vooruitzichten: dus ze worden crimineel.
reden te meer om de grenzen rigoureus te sluiten: IEDEREEN die van ginder komt is crimineel.

Bedankt om dat even te verduidelijken! Stel je voor dat we zouden veronderstellen dat het als gevolg van cultuurpatronen zou zijn! hoe nazistisch kan je wel wezen hé.

:lol:

Remember mijne post in een ander topic over sociale groep.
Blijkbaar hed ge het nog steeds niet begrepen.

Tssssssssssk Tsssssssssssssk

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3701495&postcount=95
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3701517&postcount=97

Ps: Achterhaalde argumenten recycleren is niet erg slim. Probeer eens een paar nieuwe.

circe
22 september 2008, 15:59
nee, circe, je hebt het verkeerd.

wat jij hier doet is weeral veralgemenen, zoals gewoonlijk-----

dan moet je me toch wat beter gaan uitleggen wat jij bedoelt met sociaal achtergestelden, hongerlijders en toekomstuitzichtlozen hoor?

Hoeveel percent zijn daarvan crimineel denk je? en hoe zie je of ze tot jouw percentage behoren of niet?

waar veralgemeen ik als ik JOUW criteria gewoon voor waar aanneem?

---------------
en Fallen Angelke: het is niet omdat jullie steeds op diezelfde wieer blijven slaan dat die verandert.
Ofwel komt criminaliteit voort uit wat jullie beweren, ofwel niet.

Wat zal het zijn boys?

Fallen Angel
22 september 2008, 16:12
en Fallen Angelke: het is niet omdat jullie steeds op diezelfde wieer blijven slaan dat die verandert.
Ofwel komt criminaliteit voort uit wat jullie beweren, ofwel niet.


Het is niet omdat u mijn argument niet begrijpt dat mijn argument niet geldt. ;-)

Of moet ik het in lekentaal van naaldje tot draadje uitleggen?

circe
22 september 2008, 16:26
Het is niet omdat u mijn argument niet begrijpt dat mijn argument niet geldt. ;-)

Of moet ik het in lekentaal van naaldje tot draadje uitleggen?

natuurlijk! wat dacht je wat ik was? het orakel van Delphi? of madame Blanche?

kom op met je bewijzen!

(maar ik mag dan wel de volledige onderklasse in Belgie meerekenen hé! om de gevangenispopulatie te berekenen... nietwaar?).

circe
22 september 2008, 16:27
Het is niet omdat u mijn argument niet begrijpt dat mijn argument niet geldt. ;-)

Of moet ik het in lekentaal van naaldje tot draadje uitleggen?

natuurlijk! wat dacht je wat ik was? het orakel van Delphi? of madame Blanche?

kom op met je bewijzen!

(maar ik mag dan wel de volledige onderklasse in Belgie meerekenen hé! om de gevangenispopulatie te berekenen... nietwaar?).

alice
22 september 2008, 16:43
Iemand al bedacht waarom bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in sociaal economische achterstand terwijl groepen met vergelijkbare omstandigheden niet terug te vinden zijn in verontrustende statistieken?
De gevangenissen zitten niet vol met Chinezen, en vluchthuizen niet met Oost Europese vrouwen...wel met moslims.
Dan mag je concluderen dat onderzoek naar het verband tussen levensovertuiging en sociaal economische klasse mogelijk de hypothese bevestigd dat traditionele islam achterstand actief in de hand werkt.

Fallen Angel
22 september 2008, 16:59
natuurlijk! wat dacht je wat ik was? het orakel van Delphi? of madame Blanche?

kom op met je bewijzen!

(maar ik mag dan wel de volledige onderklasse in Belgie meerekenen hé! om de gevangenispopulatie te berekenen... nietwaar?).

Ok
Eerste argument:
Sociaal economische factoren gelden enkel binnen een sociale groep.(Sociale groepen kunnen wel overlappen.)
Sociale groepen worden gescheiden door geografische afstanden.
Onze sociale groep heeft omwille van zijn geografische afstand niets te maken met de sociale groep in bv Marokko. Onze groep is dus onafhankelijk van die van Marokko.
Met andere woorden wij kunnen de sociale groep in Marokko niet beoordelen met onze socio-economische werkelijkheid.
Simpel verwoord: vanuit ons standpunt 'lijkt' dus iedereen in Marokko arm. Toch is dit niet zo aangezien zij een andere groep vormen en zij dus arm en rijk anders ervaren dan wij hier.

Tweede argument:
U gebruikt ook een redeneerfout:
Mensen die crimineel zijn zijn ook meestal arm (op de georganiseerd misdaad na). U concludeert daaruit dat mensen die arm zijn dus ook meestal crimineel zijn.
Deze redenering klopt niet.

circe
22 september 2008, 16:59
Iemand al bedacht waarom bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in sociaal economische achterstand terwijl groepen met vergelijkbare omstandigheden niet terug te vinden zijn in verontrustende statistieken?
De gevangenissen zitten niet vol met Chinezen, en vluchthuizen niet met Oost Europese vrouwen...wel met moslims.
Dan mag je concluderen dat onderzoek naar het verband tussen levensovertuiging en sociaal economische klasse mogelijk de hypothese bevestigd dat traditionele islam achterstand actief in de hand werkt.

maar Alice toch!

wat een ingewikkelde, totaal onbegrijpbare, bijzonder niet gedocumenteerde, totaal ononderbouwde, ridicule, vierkant uit de lucht gegrepen, onrealistische conclusie maak jij nu toch! ;-)

circe
22 september 2008, 17:02
U gebruikt ook een redeneerfout:
Mensen die crimineel zijn zijn ook meestal arm. U concludeert daaruit dat mensen die arm zijn dus ook meestal crimineel zijn.
Deze redenering klopt niet.

als 2 = 2 , dan bedoel je dat 2 niet gelijk is aan 2. ok.

uw eerste argument was om te lachen, enfin: het was al een verdere uitvergroting van uw argument, dus hoef je het feit dat het foutief is niet meer aan mij uit te leggen. Blij dat je het zelf dus wel al begreep.

Fallen Angel
22 september 2008, 17:04
maar Alice toch!

wat een ingewikkelde, totaal onbegrijpbare, bijzonder niet gedocumenteerde, totaal ononderbouwde, ridicule, vierkant uit de lucht gegrepen, onrealistische conclusie maak jij nu toch! ;-)

Yep. Ik zou die uitrspraak graag gedocumenteerd zien met cijfers en onderzoeksmateriaal (academisch onderbouwd).

Fallen Angel
22 september 2008, 17:06
als 2 = 2 , dan bedoel je dat 2 niet gelijk is aan 2. ok.


Link naar deze fallacy:
http://en.wikipedia.org/wiki/Affirming_the_consequent

uw eerste argument was om te lachen, enfin: het was al een verdere uitvergroting van uw argument, dus hoef je het feit dat het foutief is niet meer aan mij uit te leggen. Blij dat je het zelf dus wel al begreep.

?????????????????????
K zal het nog simpeler verwoorden:
Vanuit u standpunt hier lijkt iedereen in de Derde wereld arm.
Via de valse redenering crimineel=arm => arm=crimineel concludeert u dat iedereen in de Derde wereld crimineel is.
:lol:

circe
22 september 2008, 17:08
Yep. Ik zou die uitrspraak graag gedocumenteerd zien met cijfers en onderzoeksmateriaal (academisch onderbouwd).

ik vrees dat Alice meer "academisch onderbouwd" is dan jij voor ogen hebt jongen!

C'est moi qui est la trinetteke hier! MIJ moet je overtuigen met je bewijzen, die je volgens mij zeker en vast hebt.

Zoals : de helft van de bajesklanten zijn moslim! OEKANDANA! 4000 moslims jongen! ze hebben imams nodig. en we hebben maar 9000 gevangenisplaatsjes!

Fallen Angel
22 september 2008, 17:12
ik vrees dat Alice meer "academisch onderbouwd" is dan jij voor ogen hebt jongen!


Ah goed. Dan kunnen we een uitdagende discussie onderbouwen.

C'est moi qui est la trinetteke hier! MIJ moet je overtuigen met je bewijzen, die je volgens mij zeker en vast hebt.

Wordt moeilijk aangezien u al meteen een afleidingsfout maakt.

LastMohican
22 september 2008, 18:07
Mensen die crimineel zijn zijn ook meestal arm (op de georganiseerd misdaad na)

Aha. Dus als we ons ontdoen van alle armen lossen we ook het overgrote deel van de criminaliteit op ! Pure genious !

Fallen Angel
22 september 2008, 18:12
Aha. Dus als we ons ontdoen van alle armen lossen we ook het overgrote deel van de criminaliteit op ! Pure genious !

Lees post: http://forum.politics.be/showpost.php?p=3704997&postcount=43

LastMohican
22 september 2008, 18:19
Lees post: http://forum.politics.be/showpost.php?p=3704997&postcount=43

Neen - nu zit jij fout. De redenering klopt als een bus.

De meeste criminelen zijn arm. Dus als we alle armen uit het beeld nemen, zijn ook de meeste criminelen uit het beeld.

Krijg je geen speld tussen.

Fallen Angel
22 september 2008, 18:22
Neen - nu zit jij fout. De redenering klopt als een bus.

De meeste criminelen zijn arm. Dus als we alle armen uit het beeld nemen, zijn ook de meeste criminelen uit het beeld.

Krijg je geen speld tussen.

Criminelen stelen uit armoede. Maar niet alle armen zijn crimineel.

Vorm van redeneerfout:
http://en.wikipedia.org/wiki/Affirming_the_consequent

Met andere woorden armoede moet worden aangepakt om zo stelen uit armoede te voorkomen, niet de armen zelf.

LastMohican
22 september 2008, 18:26
Criminelen stelen uit armoede. Maar niet alle armen zijn crimineel.

Vorm van redeneerfout:
http://en.wikipedia.org/wiki/Affirming_the_consequent

Met andere woorden armoede moet worden aangepakt, niet de armen.

Ik weet dat niet alle armen crimineel zijn, dat betwist ik niet ! Maar als we *ALLE* armen (ook zij die GEEN crimineel zijn) verwijderen, verwijderen we ook de meeste criminelen.

Dit klopt als een bus - krijg je niks tussen. Het gaat me gewoon om de logica van de redenering :D

Alleen is het niet practisch, vermits de overgrote meerderheid van de armen geen crimineel is, dus kan je deze mensen niet straffen voor de zonden van een minderheid van hun demografie. Eens de minderheid een duidelijke meerderheid zou worden daarentegen...

andev
22 september 2008, 18:28
en wat is je boodschap ?
ik dacht dta het verboden is op dit forum om zomaar berichten van andere 'nieuws'-sites te plaatsen zonder "commentaar' (al weet ik wat jouw commentaar kan zijn).
Dit kan je strafpunten opleveren.
Misschien kun je je beter druk maken over de vaststelling dat het weer eens een "verrijker" is die een gevaar vormt voor onze mensen ipv een nodige aanwinst!
Gezien het schandalig gebrek aan daadkracht van ons gerecht of wat er nog moet voor door moet gaan bij de aanpak van gespuis, autochtoon of allochtoon, zit er straks of reeds nu niet veel anders op dan dergelijke daders zelf uit te schakelen, als vorm van zelfverdediging, wanneer men er slachtoffer van is en de kans schoon ziet...
"X is al 47 keer opgepakt voor allerlei feiten, is bekend bij het gerecht... maar loopt meteen weer vrolijk rond om voor de 48st keer het krapuul uit te hangen..."
X is "Belg", er kan hem niets gebeuren en zo rap als kijken valt er een advocaat uit de lucht om dat uitschot te verdedigen enz enz enz
Hoe lang nog, dergelijke boodschapjes?

Fallen Angel
22 september 2008, 18:30
Ik weet dat niet alle armen crimineel zijn, dat betwist ik niet ! Maar als we *ALLE* armen (ook zij die GEEN crimineel zijn) verwijderen, verwijderen we ook de meeste criminelen.

Dit klopt als een bus - krijg je niks tussen. Het gaat me gewoon om de logica van de redenering :D

Alleen is het niet practisch, vermits de overgrote meerderheid van de armen geen crimineel is, dus kan je deze mensen niet straffen voor de zonden van een minderheid van hun demografie. Eens de minderheid een duidelijke meerderheid zou worden daarentegen...

Ja en als je de volledige mensheid uitroeid heb je ook geen problemen met de mens meer. Goeie redenering hoor.

-=EXCALIBUR=-
22 september 2008, 18:31
nee, je bent verkeerd (zoals vaak).
Ik verdedig geen 'allochtoon" schorem, ik verdedig geen ENKEL schorem. (Verdedig jij soms autochtoon schorem ?)

De sociaal economische situatie verklaart wel degelijk veel. Ik ga niet zitten roepen dat het door de etnie kom of andere crapuleuze nazistische redeneringen.

Nee, je moet kijken waarom iemand criminele feiten pleegt. De situatie waarin een persoon verkeert kan aanleiding geven voor sommigen, zeker als men geen werk vindt, geen geld heeft of gewoonweg niet te eten heeft.
Think!!
dat men hem heeft losgelaten is de schuld van het politie en rechtssysteem, die wat harder mogen optreden, tegen ELK SOORT SCHOREM
Dik gezever. Ik heb geen zin om allochtone criminelen op mijn kosten in de gevangenis te laten logeren. Het belastinggeld dat ze mij hiervoor afpakken is dik tegen mijn goesting gegeven. Retour. Er zit niets anders op.

LastMohican
22 september 2008, 18:31
Ja en als je de volledige mensheid uitroeid heb je ook geen problemen met de mens meer. Goeie redenering hoor.

Klopt. Zullen we echter nog even op moeten wachten vrees ik.

-=EXCALIBUR=-
22 september 2008, 18:33
nee, je bent verkeerd (zoals vaak).

En ik zou graag hebben dat je beleefd bleef. OK?

andev
22 september 2008, 18:37
niet serieus.
je moet de wet respecteren. Punt andere lijn.
De "wet" wordt door burgers/politiekers enz gemaakt. Wachten dus op burgers/politiekers enz die wetten maken waardoor vreemd gespuis sito presto het land wordt uitgegooid indien daar ernstige redenen voor zijn.
Dan is het toch ook: je moet de wet respecteren...

Een beetje dezelfde komedie met bepaalde hongerende illegalen enz. Er moet "duidelijkheid" komen over de voorwaarden en de procedures... maar als die voorwaarden en procedures niet in hun kraam passen vegen ze er hun voeten aan! Als de afspraak is: je moet het land binnen de vijf dagen verlaten... blijven ze meestal hier gewoon rondhangen, soms voor jaren: dat zijn dan de lieden die "duidelijkheid" willen? Pas "duidelijk" als het in hun kraam past?

Rechts
22 september 2008, 18:41
Alweer een marrokaan...

Fallen Angel
22 september 2008, 18:45
De "wet" wordt door burgers/politiekers enz gemaakt. Wachten dus op burgers/politiekers enz die wetten maken waardoor vreemd gespuis sito presto het land wordt uitgegooid indien daar ernstige redenen voor zijn.

Gaat nooit gebeuren. Hoe ga je nagaan of iemand 'nen buitelander' is?
Aan hun kleurtje???
Plus zulke praktijken zijn discriminerend en gaan voorbij aan het gelijkheidsprincipe.

De enige manier waarop zoiets zou kunnen werken is door terug verbanningswetten in te voeren. En die gelden dan voor iedereen (iedereen gelijk voor de wet).

Depth of Field
22 september 2008, 18:49
Gaat nooit gebeuren. Hoe ga je nagaan of iemand 'nen buitelander' is?
Aan hun kleurtje???


Aan hun identiteitskaart? Ik zeg zo maar wat.

Fallen Angel
22 september 2008, 18:54
Aan hun identiteitskaart? Ik zeg zo maar wat.

:lol:

2de en 3de generatie ïmmigranten die in België geboren zijn hebben een Belgisch paspoort aangezien zij een Belgisch geboortecertificaat hebben.

1ste generatie immigranten hebben een Belgisch paspoort door middel van asiel of naturalisatieprocedures.

Illegalen worden zoïzo al teruggestuurd als hun asiel of naturalisatieprocedure is afgelopen.

Laatste categorie zijn diegenen die een visum en/of werkvergunning voor België hebben. (meestal toeristen en gastarbeiders)

artisjok
22 september 2008, 19:13
Neen - nu zit jij fout. De redenering klopt als een bus.

De meeste criminelen zijn arm. Dus als we alle armen uit het beeld nemen, zijn ook de meeste criminelen uit het beeld.

Krijg je geen speld tussen.

Weet je wie er hier 50 tot 100 jaar geleden de armen waren, en bijgevolg als criminelen beschouwd werden?

Fallen Angel
22 september 2008, 19:22
Weet je wie er hier 50 tot 100 jaar geleden de armen waren, en bijgevolg als criminelen beschouwd werden?

Good one :-P

Depth of Field
22 september 2008, 20:03
Weet je wie er hier 50 tot 100 jaar geleden de armen waren, en bijgevolg als criminelen beschouwd werden?

En zijn de mensen die "hier" arm waren toen vanalles gaan pikken in Vreemde Landen?

stropkeuh
22 september 2008, 20:14
Meer gevangenissen.


Nix ervan, meer vliegtuigen.
Die gast had al lang trug aan de andere kant van Gilbraltar moete zitten.

Fallen Angel
22 september 2008, 20:28
Nix ervan, meer vliegtuigen.
Die gast had al lang trug aan de andere kant van Gilbraltar moete zitten.

*zucht*

andev
22 september 2008, 21:13
Gaat nooit gebeuren. Hoe ga je nagaan of iemand 'nen buitelander' is?
Aan hun kleurtje???
Plus zulke praktijken zijn discriminerend en gaan voorbij aan het gelijkheidsprincipe.

De enige manier waarop zoiets zou kunnen werken is door terug verbanningswetten in te voeren. En die gelden dan voor iedereen (iedereen gelijk voor de wet).
In bepaalde gebieden op de wereld weten ze inderdaad niet wie er rondloopt, leeft enz wegens niet aangegeven en niemand die er zich iets van aantrekt.
Als men je hier oppakt zal men wel vinden wie je bent. Alleen het feit dat je hier als "onbekende", maakt niet uit het kleurtje, rondloopt zegt al genoeg...

-=EXCALIBUR=-
22 september 2008, 21:14
Nix ervan, meer vliegtuigen.
Die gast had al lang trug aan de andere kant van Gilbraltar moete zitten.
Zo is dat. 8-)

HAMC
22 september 2008, 21:28
*zucht*

Als je moe bent ga dan toch slapen man inplaats van hier te zitten zuchten altijd.

goodwill
23 september 2008, 08:40
Ok
Eerste argument:
Sociaal economische factoren gelden enkel binnen een sociale groep.(Sociale groepen kunnen wel overlappen.)
Sociale groepen worden gescheiden door geografische afstanden.
Onze sociale groep heeft omwille van zijn geografische afstand niets te maken met de sociale groep in bv Marokko. Onze groep is dus onafhankelijk van die van Marokko.
Met andere woorden wij kunnen de sociale groep in Marokko niet beoordelen met onze socio-economische werkelijkheid.
Simpel verwoord: vanuit ons standpunt 'lijkt' dus iedereen in Marokko arm. Toch is dit niet zo aangezien zij een andere groep vormen en zij dus arm en rijk anders ervaren dan wij hier.

Tweede argument:
U gebruikt ook een redeneerfout:
Mensen die crimineel zijn zijn ook meestal arm (op de georganiseerd misdaad na). U concludeert daaruit dat mensen die arm zijn dus ook meestal crimineel zijn.
Deze redenering klopt niet.
goed gezegd.
Bij vele lieden hier is het gewoon zwart/wit.

goodwill
23 september 2008, 08:41
maar Alice toch!

wat een ingewikkelde, totaal onbegrijpbare, bijzonder niet gedocumenteerde, totaal ononderbouwde, ridicule, vierkant uit de lucht gegrepen, onrealistische conclusie maak jij nu toch! ;-)
het is goed dat je het gezien hebt.
want wat zijn we zonder jou circe.

goodwill
23 september 2008, 08:42
Link naar deze fallacy:
http://en.wikipedia.org/wiki/Affirming_the_consequent



?????????????????????
K zal het nog simpeler verwoorden:
Vanuit u standpunt hier lijkt iedereen in de Derde wereld arm.
Via de valse redenering crimineel=arm => arm=crimineel concludeert u dat iedereen in de Derde wereld crimineel is.:lol:
dat is circe en co

goodwill
23 september 2008, 08:43
Aha. Dus als we ons ontdoen van alle armen lossen we ook het overgrote deel van de criminaliteit op ! Pure genious !
daar heb je geen last van in het dorp, he (je weet met de dure gronden en geen allochtonen, en natuurlijk geen armen)

goodwill
23 september 2008, 08:45
Criminelen stelen uit armoede. Maar niet alle armen zijn crimineel.

Vorm van redeneerfout:
http://en.wikipedia.org/wiki/Affirming_the_consequent

Met andere woorden armoede moet worden aangepakt om zo stelen uit armoede te voorkomen, niet de armen zelf.
Inderdaad.
door een verbeteringvan de sociaal-economische situatie zal zowiezo de kans op criminaliteit verminderen.
Ik heb natuurlijk niet over diegenen die steeds meer wille, zoals fiscale fraudeurs.

goodwill
23 september 2008, 08:47
Ik weet dat niet alle armen crimineel zijn, dat betwist ik niet ! Maar als we *ALLE* armen (ook zij die GEEN crimineel zijn) verwijderen, verwijderen we ook de meeste criminelen.

Dit klopt als een bus - krijg je niks tussen. Het gaat me gewoon om de logica van de redenering :D

Alleen is het niet practisch, vermits de overgrote meerderheid van de armen geen crimineel is, dus kan je deze mensen niet straffen voor de zonden van een minderheid van hun demografie. Eens de minderheid een duidelijke meerderheid zou worden daarentegen...

dan is het van concentrazion und deportazion, he ?

bentje
23 september 2008, 08:47
daar heb je geen last van in het dorp, he (je weet met de dure gronden en geen allochtonen, en natuurlijk geen armen)

Het vrij-van-criminaliteit-dorp! HOERA! :cheer:

goodwill
23 september 2008, 08:48
Misschien kun je je beter druk maken over de vaststelling dat het weer eens een "verrijker" is die een gevaar vormt voor onze mensen ipv een nodige aanwinst!
Gezien het schandalig gebrek aan daadkracht van ons gerecht of wat er nog moet voor door moet gaan bij de aanpak van gespuis, autochtoon of allochtoon, zit er straks of reeds nu niet veel anders op dan dergelijke daders zelf uit te schakelen, als vorm van zelfverdediging, wanneer men er slachtoffer van is en de kans schoon ziet...
"X is al 47 keer opgepakt voor allerlei feiten, is bekend bij het gerecht... maar loopt meteen weer vrolijk rond om voor de 48st keer het krapuul uit te hangen..."
X is "Belg", er kan hem niets gebeuren en zo rap als kijken valt er een advocaat uit de lucht om dat uitschot te verdedigen enz enz enz
Hoe lang nog, dergelijke boodschapjes?
ik hoop voor jou dat je hier niet oproept tot geweld.

de kranten staan vol over criminelen: als ik over hen wil lezen neem ik wel de krant. Dit forum is geen copy-paste plek.

goodwill
23 september 2008, 08:49
Ja en als je de volledige mensheid uitroeid heb je ook geen problemen met de mens meer. Goeie redenering hoor.

nee, een pracht van een redenering :|

goodwill
23 september 2008, 08:50
Dik gezever. Ik heb geen zin om allochtone criminelen op mijn kosten in de gevangenis te laten logeren. Het belastinggeld dat ze mij hiervoor afpakken is dik tegen mijn goesting gegeven. Retour. Er zit niets anders op.
Denk jij wel na ?
In dit land betalen zowel allochtonen als autochtonen belastingen.

goodwill
23 september 2008, 08:51
En ik zou graag hebben dat je beleefd bleef. OK?
ik blijf beleefd.
en jij ?

goodwill
23 september 2008, 08:52
Alweer een marrokaan...
blijkbaar. naturlich

goodwill
23 september 2008, 08:53
:lol:

2de en 3de generatie ïmmigranten die in België geboren zijn hebben een Belgisch paspoort aangezien zij een Belgisch geboortecertificaat hebben.

1ste generatie immigranten hebben een Belgisch paspoort door middel van asiel of naturalisatieprocedures.

Illegalen worden zoïzo al teruggestuurd als hun asiel of naturalisatieprocedure is afgelopen.

Laatste categorie zijn diegenen die een visum en/of werkvergunning voor België hebben. (meestal toeristen en gastarbeiders)
goed samengevat.

goodwill
23 september 2008, 08:54
Nix ervan, meer vliegtuigen.
Die gast had al lang trug aan de andere kant van Gilbraltar moete zitten.

Je moet de wet respecteren.
we zitten hier niet in het derde rijk.

goodwill
23 september 2008, 08:55
Zo is dat. 8-)
jij vind dit beleefd ?

goodwill
23 september 2008, 08:56
Als je moe bent ga dan toch slapen man inplaats van hier te zitten zuchten altijd.

argumenten op ?

-=EXCALIBUR=-
23 september 2008, 08:57
ik blijf beleefd.
Je hebt echter het tegendeel bewezen.

Maar goed, als ik de stijl en het tijdstip van jouw berichten bekijk ben je eerder een guerrillaposter dan iemand waarmee je kan discussiëren.

bentje
23 september 2008, 08:58
blijkbaar. naturlich


Alweer 'n duitser...
lol, neen, sorry, ik maak m'n post wat zinvoller...
Je kan helemaal niet gaan zeggen dat een marrokaantje per definitie een crimineel is, maar je moet wel je ogen openhouden en eventjes kijken wat er aan het gebeuren is.
Er zijn een massa aan autochtone criminelen, maar het verschil in de vorm van criminaliteit baart me meer zorgen.
Een allochtoon zal blijkbaar (naar mijn visie) zich sneller profileren in criminaliteit als een oud vrouwtje halfdoodkloppen voor 20 euro, of een zwerver in elkaar timmeren omdat die zijn levenstijl tegen de ramadan ingaat.
En dan heb je bij autochtonen wat meer oplichters en pedofielen (al begint dat ook wat te veranderen).
Ik persoonlijk heb dus meer kans om negatief in contact te komen met een allochtoon, daar ik geen kind meer ben (en geen mooi kind was ;-)) en ook het geld niet heb om treffelijk opgelicht te worden.

goodwill
23 september 2008, 08:58
Je hebt echter het tegendeel bewezen.

Maar goed, als ik de stijl en het tijdstip van jouw berichten bekijk ben je eerder een guerrillaposter dan iemand waarmee je kan discussiëren.
natuurlijk, beste excalibur

circe
23 september 2008, 09:07
dat is circe en co

neenee, dat is niet circe en co!

dat is Fallen Angel en Goodwill en co!

volgens jullie ontstaat criminaliteit door sociale achterstelling en armoede (hoezo achter-stelling? wie stelt hen achter? iedereen is toch gelijk? hebben gelijke kansen en gelijke mogelijkheden? niet ?).

daaruit volgt dat wie crimineel is, dus sociaal achtergesteld en armoedig schijnt te wezen (volgens jullie uitleg althans).

bijgevolg is wie sociaal achtergesteld en armoedig is, automatisch "prone" om chrimineel te zijn. Niet?

dus wie zegt hier wat?

en nu wat cijferwerk.

Op een totale bevolking van 10.000.000 hebben we 10.000 (negen om correct te zijn, maar dit rekent beter) criminelen in de gevangenis zitten.

Op een bevolking van 10.000.000 zijn er 500.000 (ook om het gemakkelijk te maken: het zijn er 600.000) moslims

Op de gevangenispopulatie van 9.000 zijn er 4.000 moslims

grosso modo zit dus één op 500 moslims in het gevang
en zit één op 20.000 autochonen in het gevang.

moet ik daaruit nu concluderen dat �*lle moslims sociaal achtergesteld, arm en ellendig zijn? terwijl er bij de allochtonen maar één op 4000 sociaal achtergesteld is? Of is slechts één op 400 moslims sociaal achtergesteld, terwijl het slechts één op 20.000 normale belgen zou moeten zijn die van een uitkering leven?
en hoe komt dat dan? Toch niet omdat ze hun wijsheidstanden hebben laten verwijderen?

fox
23 september 2008, 09:13
En zijn de mensen die "hier" arm waren toen vanalles gaan pikken in Vreemde Landen?

Ooit van Congo gehoord? O ja wacht, wij waren dat land aan het koloniseren en cultuur aan het bijbrengen. Juist ja.

bentje
23 september 2008, 09:19
Ooit van Congo gehoord? O ja wacht, wij waren dat land aan het koloniseren en cultuur aan het bijbrengen. Juist ja.


Hehe, cultuur bijbrengen? handjes afpakken ja :-)
Mmmm, misschien wat grof van me, maar ja, 't is er al uit.
Ik ben het eigenlijk een beetje beu om steeds maar dezelfde argumenten te horen van "ja maar weet je wat wij allemaal gedaan hebben in de tijd?"
Weet je, "de tijd" kan me gestolen worden en mag voor mij ontploffen, ik leef nu, ik was er niet bij toen, en ik kan er ook niets aan doen.
Ik wil dat het NU anders is :|

circe
23 september 2008, 09:21
Hehe, cultuur bijbrengen? handjes afpakken ja :-)
Mmmm, misschien wat grof van me, maar ja, 't is er al uit.
Ik ben het eigenlijk een beetje beu om steeds maar dezelfde argumenten te horen van "ja maar weet je wat wij allemaal gedaan hebben in de tijd?"
Weet je, "de tijd" kan me gestolen worden en mag voor mij ontploffen, ik leef nu, ik was er niet bij toen, en ik kan er ook niets aan doen.
Ik wil dat het NU anders is :|

NU zitten die stoute blanke dieven niet meer in de Congo om vanalles uit de grond te pikken, en NU is het ginds uiteraard STUKKEN BETER.

Daarom dat ze NU massaal illegaal naar hier komen zeker?

eno2
23 september 2008, 09:23
En minder mohammeds in het land. Wij noemen onze kinderen toch ook niet satan, Beelzebub of Lucifer?
Neen, maar ze dreigen het wél te worden met de louter materialistische waarden die we ze doorgeven.

circe
23 september 2008, 09:26
Neen, maar ze dreigen het wél te worden met de louter materialistische waarden die we ze doorgeven.
OOk d�*t nog?

Ben je ooit al uit je koloniale denkpatroon kunnen stappen? of blijf je erbij dat die arme achterlijke zwartjes niet zelf kunnen denken, eten, lopen, tenzij JIJ het hen aanleert?
Want d�*t is wel wat je hier nu probeert duidelijk te maken hoor: de arme sloeberkes zijn net als kindjes hé Eno? Als je (lees: de blanke ontwikkelde homo sapiens uit het westen) ze niet goed opvoedt bakken ze er niks van, de onschuldige schaapkes toch! Allemaal de schuld van de blanke haram mannen hé.

bentje
23 september 2008, 09:26
NU zitten die stoute blanke dieven niet meer in de Congo om vanalles uit de grond te pikken, en NU is het ginds uiteraard STUKKEN BETER.

Daarom dat ze NU massaal illegaal naar hier komen zeker?

Neen, en dat zeg ik toch ook niet? :?

circe
23 september 2008, 09:29
Neen, en dat zeg ik toch ook niet? :?

er zitten hier gewoon een paar (vele) nieuw-kolonialen die menen dat ze alles op de rug van de oud-kolonialen kunnen schuiven, terwijl ze ondertussen vooral de normale mensen aan het uitbuiten zijn.

eno2
23 september 2008, 09:49
De helft van de threads hier bestaat uit gefulmineer tegen de Islam en:of de vreemdelingen, of gaat over een Islamprobleem.

Moeten die threads niet naar vreemdelingenpolitiek afgevoerd worden?

Acht draden op de eerste bladzijde zijn moslim-gerelateerde topics...

Bad Attila
23 september 2008, 09:49
Ik moet zeggen dat de titel mij onmiddelijk aan dit (http://gallery.wo2.nl/data/media/83/De_Eeuwige_Jood.jpg) heeft doen denken.

Hoezo, Godwin's point?

*hum*

Om eventjes in de algemen discussie tussen te komen:
- in de VS zijn de zwarten oververtegenwoordigd in de gevangenissen
- in Canada en Australië zijn de autochtonen oververtegenwoordigd in de gevangenissen

ra ra ra, wat zouden de gemeenschappelijke kenmerken kunnen zijn ?

eno2
23 september 2008, 10:00
Ben je ooit al uit je koloniale denkpatroon kunnen stappen? of blijf je erbij dat die arme achterlijke zwartjes niet zelf kunnen denken, eten, lopen, tenzij JIJ het hen aanleert?


Wat heeft mijn antimaterialisme te maken met mijn beweerde koloniale mentaliteit?
Circe, zo zal je me niet op je eiland kunnen houden.

daiwa
23 september 2008, 10:06
Criminelen stelen uit armoede.


Ik denk niet dat rode corrupte politici echt arm zijn.

HAMC
23 september 2008, 10:11
argumenten op ?

Zucht jij nog maar wat.

bentje
23 september 2008, 10:13
Ik denk niet dat rode corrupte politici echt arm zijn.

Hehehe, good one :lol:

eno2
23 september 2008, 10:23
Ik denk niet dat rode corrupte politici echt arm zijn.


En de corrupte neocons?

-=EXCALIBUR=-
23 september 2008, 10:39
En de corrupte neocons?
Wat is een neocon? :oops:

Another Jack
23 september 2008, 10:49
Wat is een neocon? :oops:

Mensen die het goed uitkomt dat arme luizen zich onder mekaar de strot afbijten.
Dat verlegt de aandacht van hun geldschepperij...

LastMohican
23 september 2008, 11:10
daar heb je geen last van in het dorp, he (je weet met de dure gronden en geen allochtonen, en natuurlijk geen armen)

Daar heb je een punt. Er zijn geen armen en geen allochtonen in ons dorp. Geen criminaliteit in ons dorp. Geen onveiligheids"gevoel".

Raar he ? Toeval zeker.

HAMC
23 september 2008, 11:26
Mensen die het goed uitkomt dat arme luizen zich onder mekaar de strot afbijten.
Dat verlegt de aandacht van hun geldschepperij...


Aah, socialisten.

circe
23 september 2008, 12:09
Wat heeft mijn antimaterialisme te maken met mijn beweerde koloniale mentaliteit?
Circe, zo zal je me niet op je eiland kunnen houden.

blijkbaar heeft U uw antimaterialisme dus zèlf kunnen bedenken terwijl de arme allochtoontjes dat niet zèlf kunnen bedenken want volgens jou zijn ze toch zo materialistisch opgevoed door de stoute blanke man? Dat was toch wat je alvast beweerde.

Another Jack
23 september 2008, 12:55
Aah, socialisten.

Neen, ik ben een liberaal.

eno2
24 september 2008, 09:40
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Wat heeft mijn antimaterialisme te maken met mijn beweerde koloniale mentaliteit?
Circe, zo zal je me niet op je eiland kunnen houden.



Circe:

blijkbaar heeft U uw antimaterialisme dus zèlf kunnen bedenken terwijl de arme allochtoontjes dat niet zèlf kunnen bedenken want volgens jou zijn ze toch zo materialistisch opgevoed door de stoute blanke man? Dat was toch wat je alvast beweerde.

eno2:

Wat heeft mijn antimaterialisme te maken met mijn beweerde koloniale mentaliteit?

circe
24 september 2008, 09:42
kolonialen menen dat de aboriginals niet zelf kunnen ontwikkelen of zelf beslissen welke weg ze willen bewandelen.

In jouw visie worden de hier aanwaaiende arme allochtoontjes door die stoute witte mannen toch "verplicht" om materialistisch te denken, terwijl jij, Eno2, dé grote onafhankelijke denker, helemaal alleen kan beslissen dat hij geen materialist wil worden.

maf
24 september 2008, 10:45
kolonialen menen dat de aboriginals niet zelf kunnen ontwikkelen of zelf beslissen welke weg ze willen bewandelen.

In jouw visie worden de hier aanwaaiende arme allochtoontjes door die stoute witte mannen toch "verplicht" om materialistisch te denken, terwijl jij, Eno2, dé grote onafhankelijke denker, helemaal alleen kan beslissen dat hij geen materialist wil worden.

Dus antimaterialisme=koloniaal?

eno2
24 september 2008, 10:47
Ik was me er niet van bewust hier een visie te hebben (uiteengezet)

circe
24 september 2008, 18:04
Dus antimaterialisme=koloniaal?

ervan uitgaan dat andergekleurden niet voor zichzelf kunnen denken of beslissen d�*t is koloniaal.

Spijtig voor eno2 heeft hij zelf niet door hoe racistisch hij is, net zoals zovelen van zijn linkse medestanders die menen dat "bruin" gelijkstaat aan dom, achterlijk, hulpbehoevend en onnozel, en zij (de linkse poco's) als de blanke bwana's die alles voor die arem sukkelaars gaan regelen.

artisjok
24 september 2008, 18:20
Weet je wie er hier 50 tot 100 jaar geleden de armen waren, en bijgevolg als criminelen beschouwd werden?
En zijn de mensen die "hier" arm waren toen vanalles gaan pikken in Vreemde Landen?

Inderdaad, ook Belgen emigreerden en emigreren nog altijd.

TypO
24 september 2008, 18:21
aub niet de racistische toer opgaan.


Of goodwill zal u eens gaan aangeven aan de poco-gestapo

Depth of Field
24 september 2008, 19:22
Ooit van Congo gehoord? O ja wacht, wij waren dat land aan het koloniseren en cultuur aan het bijbrengen. Juist ja.

WIJ? Spreken ze soms Vlaams in de Congo?

Het zijn de belgicisten die verantwoordelijk zijn voor Congo. De Vlamingen hebben daar niks mee te maken.

Depth of Field
24 september 2008, 19:24
Inderdaad, ook Belgen emigreerden en emigreren nog altijd.

En de landen waar Vlamingen naar toe trekken, leven ze daar ook al generaties lang op de kap van de autochtonen zonder te integreren?

artisjok
24 september 2008, 19:51
En de landen waar Vlamingen naar toe trekken, leven ze daar ook al generaties lang op de kap van de autochtonen zonder te integreren?

Ik heb de indruk dat je niet goed geïnformeerd bent. Daarom deze informatie.
Lees het eens, en vertel dan wat er gebeurde op de kap van wie?

2.3 Van 1946 tot 1956 : het Italiaans decennium
Na WO II werd gestart met de wederopbouw van het land. Steenkool was op dat ogenblik de voornaamste energiebron. Het patronaat (Fedechar: Federation des Associations Charbonnières) en de Belgische overheid wilden de steenkoolproductie doen stijgen. "De steenkoolslag moet gewonnen worden !".
Probleem hierbij was echter dat de steenkoolmijnen niet voldoende bemand geraakten. Dus werden de Duitse krijgsgevangenen (vrijlating in mei 1947) en de incivieken in de mijnen tewerkgesteld. Op 20 juni 1946 werd te Rome een Belgisch-Italiaans protocol ondertekend dat voorzag in de overkomst van circa 50.000 Italiaanse arbeiders voor de Belgische steenkoolmijnen. Het immigratiebeleid werd goed georganiseerd en gecontroleerd: de arbeiders werden gerekruteerd voor één sector van het economische leven: de mijnen.

In de periode 1946-1949 werden aldus 77.000 Zuid-Italianen en 20.000 Polen naar België gehaald. Ze werden eerst in eigen land medisch onderzocht alvorens door de Fedechar gerekruteerd te worden. De kolenslag werd dank zij de vreemdelingen gewonnen. De ontginning van steenkool was immers erg arbeidsintensief (60 % van de kostprijs) en de vreemdelingen waren goedkope arbeidskrachten.
In 1947 telde België 367.600 vreemdelingen of 4,3 % van de bevolking. In 1948 sloeg de economische recessie toe.
Tussen 1950 en 1954 werd 10 % van de actieve bevolking werkloos. De immigratiereglementering werd strenger.
Nochtans bleek duidelijk dat de Belgische werklozen de open plaatsen in de steenkoolmijnen niet wilden innemen.
Aan looneisen werd immers niet tegemoetgekomen en de syndicale eisen inzake arbeidsomstandigheden en veiligheidsmaatregelen bleven dode letter. De Italianen bleken onmisbaar voor de mijnen.
Het harde, ongezonde, en vooral gevaarlijke werk eiste regelmatig slachtoffers. Op 8 augustus 1956 vond de tragedie van de "Charbonnage du Bois du Cazier" te Marcinelle plaats. De ramp eiste 262 dodelijke slachtoffers, waaronder 136 Italianen. De Italiaanse emigratiedienst eiste strengere veiligheidsmaatregelen en weigerde nog nieuwe contingenten Italianen naar België te sturen. De Belgische overheid en het patronaat gingen niet op hun eisen in.

2.4 1956-1969: "The golden sixties" : op zoek naar nieuwe wervingslanden.
Augustus 1956 was een keerpunt in de immigratie uit het Zuiden van Italië. In deze periode van hoogconjunctuur ontstond er onevenwicht op de arbeidsmarkt. In verschillende sectoren groeide een dringend gebrek aan ongeschoolde arbeidskrachten. De activiteiten verplaatsten zich meer naar de zware industrie in het algemeen, naar de grote steden waar vooral de bouwsector volop actief was, naar de havengebieden, de textiel, de persoonsverzorging ...
Hiervoor werden nieuwe wervingslanden gecontacteerd: eerst Spanje en Griekenland, nadien Marokko en tenslotte Turkije.
Tussen de landen van herkomst en het gastland werden bilaterale overeenkomsten gesloten : afspraken over de rechten van de inwijkelingen in verband met de arbeidskaart, het verblijf en de sociale zekerheid.
In de jaren 1960 werd een intense rekrutering gevoerd van ongeschoolden uit Noord-Afrika en Turkije. In opdracht van het Ministerie van Arbeid en Tewerkstelling gaf het Belgisch Instituut voor Informatie en Documentatie in 1964 een brochure uit : "Vivre et travailler en Belgique".
De inleiding van deze brochure luidde als volgt :
"Arbeiders, welkom in België!
U denkt eraan in België te komen werken ? Wellicht heeft U reeds de 'grote beslissing' genomen ? Wij, Belgen, zijn verheugd dat U aan ons land de bijdrage van uw arbeidskracht en uw intelligentie komt leveren. (...)
Uitwijken naar een land dat onvermijdelijk met het uwe verschilt, brengt enkele aanpassingsproblemen met zich mee. Deze aanvankelijke moeilijkheden zullen veel vlotter overwonnen worden indien U een normaal leven, dit wil zeggen een familiaal leven leidt. België is een land waar de arbeid goed beloond wordt, waar het comfort op een hoog niveau ligt, vooral voor hen die in gezinsverband leven. (...) In elk geval willen wij U nogmaals verzekeren : de arbeiders uit streken van de Middellandse Zee zijn welkom onder ons in België."

De brochure gaf verder ondermeer informatie over het systeem van arbeidsvergunningen, over de streken en sectoren waar er vraag naar arbeid was en regelingen met betrekking tot de kinderbijslag en de sociale zekerheid in het algemeen. Tevens werd de migrant ingelicht over het gezinsleven in België en over de vrijheid van godsdienst.
Opvallend was het aandringen op de gezinsimmigratie. Dit kaderde in de opvattingen van het rapport Sauvy dat twee jaar eerder gepubliceerd werd. Daarin toonde Sauvy, een Franse demograaf met internationale reputatie, aan dat er ook om demografische redenen vreemdelingen aangetrokken moesten worden, vooral naar het verouderde en kinderarme Wallonië ...
Veel gastarbeiders kwamen als toeristen het land binnen en gingen vervolgens op zoek naar werk. Men noemt dit verschijnsel ook de Toeristentewerkstelling. Ze werden vaak illegaal in dienst genomen en via medische goedkeuring werd hun aanwezigheid geregulariseerd door het Ministerie van Arbeid en Tewerkstelling.
In februari 1967 ging de overheid, onder druk van de vakbonden, de verblijfswetgeving opnieuw strenger toepassen.
Het systeem was echter niet sluitend en de immigratie bleef, zij het in kleiner getal, aanhouden. Er ontstond een nieuwe economische crisis. Ze ging gepaard met de beruchte "olieboycot" of "petroleumcrisis".
In 1969 schonk België als diplomatiek gebaar aan de olieproducerende Arabische Wereld het gebouw van het huidige
Islamitische en Cultureel Centrum te Brussel in erfpacht aan de Saoedische koning. Daardoor beschikte de Arabische Wereld over een punt van culturele uitstraling in Europa. De islamitische eredienst werd door België erkend.
bron : http://www.kuleuven.be/thomas/images/algemeen/vorderingsplan/bestanden/82d7c79424ce64ee18637ea7d16f3748/geschiedenis_van_de_migratie_in_Belgie.doc

Depth of Field
24 september 2008, 20:05
Ik heb de indruk dat je niet goed geïnformeerd bent. Daarom deze informatie.
Lees het eens, en vertel dan wat er gebeurde op de kap van wie?


De vreemdelingen waren toen onderkruipers en stakingbrekers?

Zij werkten de gerechtvaardige eisen van de werkmensch tegen?

Another Jack
24 september 2008, 20:48
WIJ? Spreken ze soms Vlaams in de Congo?

Het zijn de belgicisten die verantwoordelijk zijn voor Congo. De Vlamingen hebben daar niks mee te maken.

Riepen de Vlamingen dan 'Feu!' als ze op Kongolezen moesten schieten?

Gelooft u nu echt dat er geen enkele Vlaming bloed aan zijn handen had?

Depth of Field
24 september 2008, 20:51
Gelooft u nu echt dat er geen enkele Vlaming bloed aan zijn handen had?

De Vlamingen met bloed aan hun handen hebben een naam: Flamand-de-service.

Another Jack
24 september 2008, 21:38
De Vlamingen met bloed aan hun handen hebben een naam: Flamand-de-service.

En straks ga je ook nog beweren dat de Kongolezen Vlamingen (Flamand-de-service) als boy in dienst hadden?

Another Jack
24 september 2008, 21:40
De Vlamingen met bloed aan hun handen hebben een naam: Flamand-de-service.

En Brugse comissarissen die eerste ministers vermoordden, waren dus ook gedwongen 'Flamands-de-service' zeker?

Depth of Field
25 september 2008, 05:53
En straks ga je ook nog beweren dat de Kongolezen Vlamingen (Flamand-de-service) als boy in dienst hadden?

Ik beweer dat van al die zaken in Congo Vlaanderen geen sikkepit profijt had, in tegenstelling tot België. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?

Of wel?

goodwill
25 september 2008, 08:40
Ik beweer dat van al die zaken in Congo Vlaanderen geen sikkepit profijt had, in tegenstelling tot België. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?

Of wel?
Doe toch eens wat beter onderzoek.

Another Jack
25 september 2008, 10:49
Ik beweer dat van al die zaken in Congo Vlaanderen geen sikkepit profijt had, in tegenstelling tot België. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?

Of wel?

Moest Vlaanderen zich buiten Belgie bevinden zou ik u kunnen volgen.
Moesten Vlamingen een ander paspoort hebben dan het Belgische hebben ook.
Moesten in Umicore enkel Walen gewerkt ook.
En zo kan ik nog uren verder...

circe
25 september 2008, 10:58
Moest Vlaanderen zich buiten Belgie bevinden zou ik u kunnen volgen.
Moesten Vlamingen een ander paspoort hebben dan het Belgische hebben ook.
Moesten in Umicore enkel Walen gewerkt ook.
En zo kan ik nog uren verder...

daarmee dat de meeste congolezen Nederlands spreken zeker?

andev
25 september 2008, 19:17
Inderdaad.
door een verbeteringvan de sociaal-economische situatie zal zowiezo de kans op criminaliteit verminderen.
Ik heb natuurlijk niet over diegenen die steeds meer wille, zoals fiscale fraudeurs.
We geven dus aan iedere boreling 2000 euro maandgeld, iedere maand: zal geen crimineel meer worden.
Wat een onnozele praatjes allemaal, gewoon omdat het sommigen niet willen begrijpen wat er bedoeld wordt...
Sommigen stelen omdat ze arm zijn, sommige rijken stelen ook en soms nog meer enz enz. Het zijn niet de armen die moeten bestreden en gestraft worden maar de dieven.

andev
25 september 2008, 19:24
ik hoop voor jou dat je hier niet oproept tot geweld.

de kranten staan vol over criminelen: als ik over hen wil lezen neem ik wel de krant. Dit forum is geen copy-paste plek.
Je maakt je blijkbaar meteen zorgen over het feit dat ik misschien oproep tot geweld tegen diegenen die misdaden plegen. Maar het geweld gepleegd door misdadigers, daar maak je je niet druk om? Hoort bij de maatschappij? Het gerecht moet ze maar oppakken... en weer laten lopen?
Trouwens, men heeft zich druk gemaakt enige tijd geleden over de vele brave burgers die misschien nog een geweer ergens hadden hangen. Waarom laat men de vele messentrekkers met hun gerief zo goed als ongestoord rondlopen?
Omdat ze weten met welk soort volk ze succes zouden hebben? Het zou waarschijnlijk "racistisch" zijn, nietwaar, om een koe een koe te noemen?

andev
25 september 2008, 19:28
Je moet de wet respecteren.
we zitten hier niet in het derde rijk.
De wet moet vooral gerespecteerd worden om diegenen die de wetten aan hun laarzen lappen te ontzien? Veel mensen lopen rond met de indruk dat men veel meer bezig is met de opvang en het vertroetelen van het gepakte gespuis dan men zich druk maakt om de slachtoffers...
Straks mag Adam nog zijn straf uitzitten in een cosy Belgische gevangenis en loopt hier weer lekker vrij rond binnen een paar jaar...ipv van een echte straf in Polen en zeker tien jaar aan zijn been. Ocharme...

andev
25 september 2008, 19:32
Ooit van Congo gehoord? O ja wacht, wij waren dat land aan het koloniseren en cultuur aan het bijbrengen. Juist ja.
Wat je er ook van maakt, had niemand ze ontdekt en "gekoloniseerd" was het voor hen nog veel erger geweest, denk je het ook niet?

andev
25 september 2008, 19:36
De helft van de threads hier bestaat uit gefulmineer tegen de Islam en:of de vreemdelingen, of gaat over een Islamprobleem.

Moeten die threads niet naar vreemdelingenpolitiek afgevoerd worden?

Acht draden op de eerste bladzijde zijn moslim-gerelateerde topics...

Toont vooral aan dat de mensen bepaalde toestanden meer dan beu zijn.
Ze naar andere threads sturen zal daar niet veel aan veranderen zeker?

goodwill
26 september 2008, 08:13
Je maakt je blijkbaar meteen zorgen over het feit dat ik misschien oproep tot geweld tegen diegenen die misdaden plegen. Maar het geweld gepleegd door misdadigers, daar maak je je niet druk om? Hoort bij de maatschappij? Het gerecht moet ze maar oppakken... en weer laten lopen?
Trouwens, men heeft zich druk gemaakt enige tijd geleden over de vele brave burgers die misschien nog een geweer ergens hadden hangen. Waarom laat men de vele messentrekkers met hun gerief zo goed als ongestoord rondlopen?
Omdat ze weten met welk soort volk ze succes zouden hebben? Het zou waarschijnlijk "racistisch" zijn, nietwaar, om een koe een koe te noemen?
daar gaan we weer.

Andev, je wenst het niet te begrijpen.

goodwill
26 september 2008, 08:14
Wat je er ook van maakt, had niemand ze ontdekt en "gekoloniseerd" was het voor hen nog veel erger geweest, denk je het ook niet?
wat ben jij hier allemaal aan het vertellen?
als 'we' maar kunnen minimaliseren he andev

goodwill
26 september 2008, 08:22
We geven dus aan iedere boreling 2000 euro maandgeld, iedere maand: zal geen crimineel meer worden.
Wat een onnozele praatjes allemaal, gewoon omdat het sommigen niet willen begrijpen wat er bedoeld wordt...
Sommigen stelen omdat ze arm zijn, sommige rijken stelen ook en soms nog meer enz enz. Het zijn niet de armen die moeten bestreden en gestraft worden maar de dieven.

Andev, andev, zal het ooit goed komen.
Je wenst het echt niet te begrijpen. Je slaat de zaken door elkaar (al dan niet bewust).
Iemand aanpakken is iets anders dan verklaringen zoeken waarom iemand iets doet.

Natuurlijk moeten alle dieven en ander gespuis aangepakt worden: serieus aanpakken. Daar zijn we het over eens, he andev ? Harde repressie, met zero-tollerantie is vaak nodig. Doen gewoon

Maar als we verklaringen willen zoeken, moeten we naar de sociaal-economische situatie kijken, in plaats van zich uitsluitend te richten op etnische/religieuze afkomst, wat bepaalde leden op dit forum HEEL de tijd doen.

Het volstaat om diverse threads te bekijken en je ziet dat men enkel kijkt naar de etnische afkomst, in plaats van te kijken naar de sociaal-economische situatie, die veel meer kan verklaren, waarom iemand tot criminaliteit zou kunnen overgaan.
(maar: dit is veel te moeilijk en ingewikkeld voor de desbetreffende forumleden; jij valt hier toch niet onder, beste andev, of toch wel ?)

circe
26 september 2008, 08:37
Maar als we verklaringen willen zoeken, moeten we naar de sociaal-economische situatie kijken, in plaats van zich uitsluitend te richten op etnische/religieuze afkomst, wat bepaalde leden op dit forum HEEL de tijd doen.

ik val er natuurlijk wel onder.

Welke verklaring heb jij dan dat bepaalde etnische religieuze groeperingen dan toevallig telkens in die lagere sociale klasse zitten? gut ja! rassiesme natuurlijk! én dieskrieminaatsie!

Gelukkig dat chinezen dan geel zien, want die hebben er precies gene last van.... oekandana?

Fallen Angel
26 september 2008, 15:25
Gelukkig dat chinezen dan geel zien, want die hebben er precies gene last van.... oekandana?

Omdat er niet zoveel Chinese immigranten zijn hier. En diegene die naar hier komen hebben dikwijls al wel een aardige kapitaal op zak om hier restaurants en supermarkten te openen.

Bad Attila
26 september 2008, 15:39
Welke verklaring heb jij dan dat bepaalde etnische religieuze groeperingen dan toevallig telkens in die lagere sociale klasse zitten? gut ja! rassiesme natuurlijk! én dieskrieminaatsie!


Dit verschilt van land tot land. In de VS zijn Moslims socio-economisch tamelijk goed ingeburgerd en weinig aanwezig in de criminele statistieken, met uitzondering van de "Black Muslims"... In dat land zijn de zwarte en de latino"s oververtegenwoordigd en, raad eens, wie maakt deel uit van de lagere sociale klasse?
In Australië zie jet hetzelfde fenomeen, behalve dat je daar de inheemse bevolking, de Aboriginals, oververtegenwoordigd ziet in de gevangenissen. Toch raar dat het juist de Aboriginals zijn die deel uitmaken van de lagere sociale klasse ginder...

In ieder land en in iedere periode van de moderne geschiedenis is de lagere sociale klasse oververtegenwoordigd in de gevangenissen geweest. Nu is het zo dat, momenteel, in Belgie, Moslim tot die klasse toebehoren, maar wees gerust, vroeger waren het Italianen, nog vroeger Belgen.
En indien er morgen een nieuwe échte migratiestroom op gang komt vanuit, pakweg, Zuid-Amerika, zal je snel evolutie zien in de kenmerken van de gevangenispopulatie.
In de VS bestaat zo'n stroom en ziet men die evolutie reeds...

goodwill
29 september 2008, 15:46
Dit verschilt van land tot land. In de VS zijn Moslims socio-economisch tamelijk goed ingeburgerd en weinig aanwezig in de criminele statistieken, met uitzondering van de "Black Muslims"... In dat land zijn de zwarte en de latino"s oververtegenwoordigd en, raad eens, wie maakt deel uit van de lagere sociale klasse?
In Australië zie jet hetzelfde fenomeen, behalve dat je daar de inheemse bevolking, de Aboriginals, oververtegenwoordigd ziet in de gevangenissen. Toch raar dat het juist de Aboriginals zijn die deel uitmaken van de lagere sociale klasse ginder...

In ieder land en in iedere periode van de moderne geschiedenis is de lagere sociale klasse oververtegenwoordigd in de gevangenissen geweest. Nu is het zo dat, momenteel, in Belgie, Moslim tot die klasse toebehoren, maar wees gerust, vroeger waren het Italianen, nog vroeger Belgen.
En indien er morgen een nieuwe échte migratiestroom op gang komt vanuit, pakweg, Zuid-Amerika, zal je snel evolutie zien in de kenmerken van de gevangenispopulatie.
In de VS bestaat zo'n stroom en ziet men die evolutie reeds...

Beste Bad Attila,

Ik wil je bedanken voor deze zeer duidelijke beschrijving, met welke we vele zaken in zijn juiste context plaatst.
Het bevestigt wat ik al vermoedde.
Er is natuurlijk niet op gereageerd door onze grote lichten op dit forum (je weet wel welke lieden ik hier bedoel), aangezien ze er niet veel tegen in te brengen hebben. Zelfs circe horen we niet.
Jouw bijdrage gooit natuurlijk wel roet in het eten van al diegenen die alle problemen willen schuiven op etnische afkomst of geloof. Dit bewijst dat ze ongelijk hebben.

goodwill
30 september 2008, 09:05
Niemand waagt zich om commentaar te geven blijkbaar, aangezien men beseft dat het de waarheid is.

goodwill
30 september 2008, 14:52
wat is het stil hier :roll:

Diplomatius
30 september 2008, 15:56
Alweer een marrokaan...

Zelfs in Uw geweldig constructieve bijdrage slaagt U er in om de nationaliteit van de dader (al blijkt die niet uit de link die ik gelezen heb...) nog verkeerd te schrijven ook.

Van iemand met dergelijke slogans in zijn avatar had ik toch minstens verwacht dat hij het woord 'marokkaan' toch eindelijk eens juist kon schrijven... ;-)

smiley
30 september 2008, 16:51
[quote]Dit verschilt van land tot land. In de VS zijn Moslims socio-economisch tamelijk goed ingeburgerd en weinig aanwezig in de criminele statistieken,

Islam stelt specifieke problemen die men niet met straathoek en andere werkers kan oplossen en waar men de oorzaak ervan niet moet zoeken in de socio-economische aard.

met uitzondering van de "Black Muslims"... In dat land zijn de zwarte en de latino"s oververtegenwoordigd en, raad eens, wie maakt deel uit van de lagere sociale klasse?

Veel Islampromotors in de US maken de zwarte Amerikaanse bevolking wijs dat de slavenhandel vooral een Westerse aangelegenheidheid was. Zij maken gebruik van de onwetendheid van die mensen door hen alzo op te hitsen met haat tegenover al wat blank is om hen alzo in de islam te lokken.

Islam stelt specifieke problemen die men niet met straathoek en andere werkers kan oplossen en waar men de oorzaak ervan niet moet zoeken in de socio-economische aard.

In Australië zie jet hetzelfde fenomeen, behalve dat je daar de inheemse bevolking, de Aboriginals, oververtegenwoordigd ziet in de gevangenissen. Toch raar dat het juist de Aboriginals zijn die deel uitmaken van de lagere sociale klasse ginder...

In Australie heeft het specifieke probleem vooral te maken met Libanezen.

Islam stelt specifieke problemen die men niet met straathoek en andere werkers kan oplossen en waar men de oorzaak ervan niet moet zoeken in de socio-economische aard.

In ieder land en in iedere periode van de moderne geschiedenis is de lagere sociale klasse oververtegenwoordigd in de gevangenissen geweest.

Klopt helemaal.

Islam stelt specifieke problemen die men niet met straathoek en andere werkers kan oplossen en waar men de oorzaak ervan niet moet zoeken in de socio-economische aard.

Nu is het zo dat, momenteel, in Belgie, Moslim tot die klasse toebehoren, maar wees gerust, vroeger waren het Italianen, nog vroeger Belgen.

Italianen net zomin als de Aboriginals in Australie maken zich schuldig aan die specifieke problemen. Ook heeft men voor Italianen en anderen nooit straathoek en andere werkers hoeven in te schakelen.

Islam stelt specifieke problemen die men niet met straathoek en andere werkers kan oplossen en waar men de oorzaak ervan niet moet zoeken in de socio-economische aard.

goodwill
2 oktober 2008, 08:29
ik zie dat men echt uitgepraat is en enkel in staat is om in herhaling dezelfde slogan te geven.

;)

maddox
2 oktober 2008, 09:48
ik zie dat men echt uitgepraat is en enkel in staat is om in herhaling dezelfde slogan te geven.

;)

Kan U het tegendeel bewijzen beste Goodwill?

abou Anis
2 oktober 2008, 09:51
Italianen net zomin als de Aboriginals in Australie maken zich schuldig aan die specifieke problemen. Ook heeft men voor Italianen en anderen nooit straathoek en andere werkers hoeven in te schakelen.
:rofl:
Sorry, maar dit is zo ver van de realiteit én van de waarheid verwijderd dat het compleet zinloos zou zijn hier 'inhoudelijk' op te reageren.

artisjok
2 oktober 2008, 17:04
ik zie dat men echt uitgepraat is en enkel in staat is om in herhaling dezelfde slogan te geven.

;)

Ik heb ook die indruk.

Dit verschilt van land tot land. In de VS zijn Moslims socio-economisch tamelijk goed ingeburgerd en weinig aanwezig in de criminele statistieken, met uitzondering van de "Black Muslims"... In dat land zijn de zwarte en de latino"s oververtegenwoordigd en, raad eens, wie maakt deel uit van de lagere sociale klasse?
In Australië zie jet hetzelfde fenomeen, behalve dat je daar de inheemse bevolking, de Aboriginals, oververtegenwoordigd ziet in de gevangenissen. Toch raar dat het juist de Aboriginals zijn die deel uitmaken van de lagere sociale klasse ginder...

In ieder land en in iedere periode van de moderne geschiedenis is de lagere sociale klasse oververtegenwoordigd in de gevangenissen geweest. Nu is het zo dat, momenteel, in Belgie, Moslim tot die klasse toebehoren, maar wees gerust, vroeger waren het Italianen, nog vroeger Belgen.
En indien er morgen een nieuwe échte migratiestroom op gang komt vanuit, pakweg, Zuid-Amerika, zal je snel evolutie zien in de kenmerken van de gevangenispopulatie.
In de VS bestaat zo'n stroom en ziet men die evolutie reeds...

Nu we dit weten, kan er eens nagedacht worden over hoe men iedereen gelijke toekomstperspectieven kan geven, ongeacht uit welke sociaal-economische klasse men komt.

Rapture
2 oktober 2008, 17:33
Dat socio-economische situatie en criminaliteit hand in hand gaan zullen de meesten wel overeens zijn. Maar wat is de oorzaak en wat is het gevolg? Plegen ze criminaliteit omdat ze zich in een slechte sociaal-economische situatie bevinden? Of bevinden ze zich in een slechte sociaal-economische situatie omdat ze (straat)criminaliteit plegen?

Vandaag heb ik niet te klagen over mijn sociaal-economische situatie. Maar stel dat ik morgen meer wil en besluit te stoppen met school en mij ga concentreren om tasjes te gaan roven. Ze pakken mij nadien op en laten mij dan weer vrij met een goedgevuld strafblad. Ik heb geen diploma omdat ik gestopt ben en een strafblad zodat ze mij nergens aannemen voor werk tenzij voor slechtbetaalde jobkes bij de vuilkar. Kan je mijn sociaal-economische situatie dan als schuldige gaan aanwijzen?

Volgens mij komt het vooral door het feit dat allochtone jongeren uit de Maghreb geen geduld hebben en niet willen/kunnen investeren. Ze willen onmiddellijk succes en aangezien school/studies hier niet voor zullen zorgen besluiten ze maar om dit via criminaliteit te verwezenlijken. Samen met het feit dat de waarden van opvoeding in het Westen erg verschillen met die van de Maghreb waar de opvoeding wordt gezien als een taak van de gemeenschap zodat ze geen gezag hebben op hun kinderen wanneer die de deur uit zijn (in hun huis moeten ze het niet wagen om iets te mispeuteren, maar wat ze erbuiten mispeuteren is een probleem van de gemeenschap en niet van hun).

smiley
2 oktober 2008, 21:03
Beste Bad Attila,

Er is natuurlijk niet op gereageerd door onze grote lichten op dit forum (je weet wel welke lieden ik hier bedoel), aangezien ze er niet veel tegen in te brengen hebben. Zelfs circe horen we niet.




circe
Banneling

smiley
2 oktober 2008, 21:04
:rofl:
Sorry, maar dit is zo ver van de realiteit én van de waarheid verwijderd dat het compleet zinloos zou zijn hier 'inhoudelijk' op te reageren.



Oh ja ? Kunt u mij een voorbeeld in de geschiedenis van ons land geven waarin italiaanse 'reljongeren' zich massaal vergrijpen aan groepsverkrachtingen of politieagenten zitten te omsingelen die af te kloppen of die beletten dat de politie haar werk kan doen zoals in dit voorbeeldje hier

http://forum.politics.be/showthread.php?t=112779
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3718843&postcount=9

Kunt u mij een voorbeeld geven van aboriginals in Australie die massaal overgaan tot groepsverkrachtingen die politieagenten zitten te omsingelen die af te kloppen of die beletten dat de politie haar werk kan doen

Waarom ziet men specifieke problemen in Australie enkel bij libanezen met moslimachtergrond en niet bij libanezen met christelijke achtergrond terwijl zij in net dezelfde armoedige omstandigheden leven en net hetzelfde kleurtje hebben. Waarom ziet men die specifieke problemen bij pakistani in londen en niet bij indiers die beiden nochtans hetzelfde kleurtje hebben en in dezelfde armoedieg omstandigheden leven waarbij het enige verschil is dat de pakistani een mloslimachtergrond hebben en de indiers een hindoe achtergrond.


Van meet af aan heb ik het probleem dat niet-moslims met moslims blijken te hebben, gedefinieerd als een ideologisch probleem : moslims zijn mensen met dezelfde mogelijkheden als wij, maar die tot vijandigheid jegens ons gekonditioneerd zijn door de ideologie die Mohammed in 610-632 n.Chr. vastgelegd heeft in de Koran. Er is hoogstens een plaatselijk, tijdelijk en aksidenteel verband met zaken als immigratie en verschil in huidskleur. In Arabi werd de islam niet gebracht door een immigrant die door zijn huidskleur opviel, maar door een stam- en landgenoot. Evengoed was het een onverdraagzame en destruktieve religie, die er het pluralisme vernietigde en een stalinistische uniformiteit oplegde aan wat een bij uitstek "multikulturele" samenleving geweest was.

De islam stelt daarom een probleem dat radikaal verschilt van de wrijvingen die al eens kunnen optreden bij de inplanting van uitheemse groepen mensen in een bestaande samenleving. Ik wil niet ontkennen dat "tolerantiedrempels" en "ontworteling" zich evenzeer kunnen voordoen bij andere groepen immigranten dan de moslims; maar ik ben ervan overtuigd (en zie de bewijzen dagelijks in de etnische milieus waarin ik verkeer) dat andere gemeenschappen zich wel degelijk willen en kunnen integreren, en dat in hun geval zelfs het behoud van een lichte dosis exotisch erfgoed geen enkele hindernis voor integratie vormt. Bij hen is integratie slechts een kwestie van tijd, bij zeer vele moslims stellen we met het voortschrijdend tijdsverloop integendeel een versterking van de "wij tegen hen"-ingesteldheid vast.

Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/islamvoorongel1.html

Dixie
2 oktober 2008, 21:17
circe
Banneling hoe komt dit?!!!

smiley
2 oktober 2008, 23:36
hoe komt dit?!!!


http://forum.politics.be/showpost.php?p=3714649&postcount=56

HAMC
3 oktober 2008, 01:28
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3714649&postcount=56

Arme circe.

bentje
3 oktober 2008, 07:52
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3714649&postcount=56


Bij mijn weten heeft circe onlangs ergens gezegd dat ze het moeilijk zouden hebben haar op iets te betrappen.
Ik denk dat dat eerder de reden is dan wat er effectief gepost werd.

verdraagzaamheid
24 augustus 2009, 11:43
Wil ik u eens 10 willekeurige krantenartikels posten die handelen over een "mohammed"? Raad eens hoeveel positieve artikels daar zullen bij zijn?

De media zijn in handen van racistische blanken.

bruggeman
24 augustus 2009, 11:49
Meer gevangenissen.

Minder delinquenten!!! (veel minder) ;-)

hotschizodiscocop
24 augustus 2009, 12:38
Beter een dief dan een Vis aan een kruis.

Starkad
24 augustus 2009, 15:39
Beter een dief dan een Vis aan een kruis.

Ha, zijt gij zo ene... Wel ik vind het nochtans veel moediger om elken dag uit uwe nest te komen, in de file te staan en te werken tot ge niet meer kunt, om daarna uw huishouden te doen en uw kinderen te entertainen.

Gangsters zijn mietjes... dikke mietjes die het leven niet aankunnen en daarom op volwassen leeftijd het groot klein kind uithangen. Maar dat duurt meestal niet te lang, want de dommeriken lopen snel tegen de hand van de meester.

alice
24 augustus 2009, 15:57
je kan niet zomaar in één zin (slogan eigenlijk) een conclusie trekken.
Je moet allerlei zaken onderzoeken, zoals sociaal en economische situatie, ...
En dan moet je negeren dat huwelijksmigratie, religieuze en culturele invloed op opvoeding, rollenpatronen, negatief beeld van de samenleving wat wordt overgedragen op jeugd, lage opleiding, economische overweging tot migratie, gebrekkige scholing, positie vrouw, allemaal bijdragen tot dit genuanceerd beeld, zo kunnen we weer verder!

Indigo-blues
24 augustus 2009, 20:22
Als de meest gekozen naam voor moslimbaby's Mohammed is, is het dan niet logisch dat er statistisch gezien onder de gedetineerden veel Mohammeds zitten? Alles zit hem in het socio-economische, zeer weinig in het religieuze.

Mahalingam
24 augustus 2009, 21:52
Als de meest gekozen naam voor moslimbaby's Mohammed is, is het dan niet logisch dat er statistisch gezien onder de gedetineerden veel Mohammeds zitten? Alles zit hem in het socio-economische, zeer weinig in het religieuze.
De religieuze dimensie:
Het is een hemeltergende belediging van de profeet Mohammed (vsop) dat er zoveel Mohammeds in de gevangenissen zitten.
In sommige Mohammedaanse streken wordt men heel kwaad als de profeet beledigd wordt. Soms krijg je daar de doodstraf voor of wordt men gelyncht.!
Gelukkig hebben we hier geen sharia strafwetgeving.

Indigo-blues
24 augustus 2009, 22:19
In sommige Mohammedaanse streken wordt men heel kwaad als de profeet beledigd wordt.

In sommige Chirstelijke streken wordt men zeer kwaad als men de profeet Jezus beledigd. Wat bewijst dat nou weer? En ik bedoelde gedetineerden die ook moslim zijn of moslims die een misdaad plegen. Niets meer dan dat.

bruggeman
25 augustus 2009, 13:27
De religieuze dimensie:
Het is een hemeltergende belediging van de profeet Mohammed (vsop) dat er zoveel Mohammeds in de gevangenissen zitten.
In sommige Mohammedaanse streken wordt men heel kwaad als de profeet beledigd wordt. Soms krijg je daar de doodstraf voor of wordt men gelyncht.!
Gelukkig hebben we hier geen sharia strafwetgeving.

Met of zonder 'Sharia' bij ons, denk ik niet dat 'Mohammed' (de originele) het ver zou schoppen met zijn 'geplagieerde' naam.
Hier dient men voor het minste, keiharde bewijzen te kunnen aanbrengen. - Staat er een brevet op zijn 'naam' of was het een 'T.M.' ?

Ten andere, sinds de 'Moslims' hier zijn binnengewaaid, worden beledigingen hier niet meer gerechtelijk vervolgt!!!.8-)