PDA

View Full Version : Armoede lijden


duveltje382
22 september 2008, 19:19
-Ik heb geen warm water
-Ik heb geen vuur om mijn eten op te warmen
-Ik heb seffens geen vuur om mij aan te warmen als het te koud word
-Ik heb geen warm water om mijn was te doen
-Ik heb niet voldoende geld om warm eten te kunnen maken
-Ik kan niet altijd brood kopen
-Ik kan niet altijd normaal eten kopen
-drinken ook niet
-verwarming ook niet
-verlichting ook niet
-medicijnen:roll: moet zijn de welke :?


Tja,armoede hé :oops:

LastMohican
22 september 2008, 19:22
Internet werkt blijkbaar toch.

Ambiorix
22 september 2008, 19:38
zelfde opmerking als hierboven, wat doet gij dan op het internet? niet dat ik u het niet gun, maar het strookt niet echt met de rest van uw profiel. Daarmee dat ik er weinig geloof aan hecht.

Groentje-18
22 september 2008, 22:13
Misschien kan een OCMW of een andere instantie waarin men je helpt je uitgaven te herbekijken en zonodig herverdelen helpen? Deze zullen er wel voor proberen te zorgen dat je toch tenminste een basis van comfort hebt.

Chipie
22 september 2008, 23:00
Duveltje is m.i. een rijke arme...
(da's natuurlijk iets anders dan een arme rijke)

Andro
23 september 2008, 05:29
Internet werkt blijkbaar toch.

Dat was hem waarschijnlijk nog niet opgevallen. :lol:

Johan Bollen
23 september 2008, 05:46
Misschien is het internet voor Duveltje zijn sociaal kontakt. Ik kan me voorstellen dat je dat niet als eerste laat afsluiten bij gebrek an geld.

Is de toegang tot het internet geen recht?

LastMohican
23 september 2008, 06:27
Is de toegang tot het internet geen recht?

Neen.

Misschien is film kijken zijn ontspanning. Is een plasma en digitale TV dan geen recht ?

Neen.

Als je nog rustig zit te internetten en dan klaagt dat je je niet kan verwarmen is dit omdat je ervoor GEKOZEN hebt voor Internet ipv verwarming.

Daarbij, in de meeste bibliotheken kan je m.i. gratis of tegen zeer lage prijs op Internet.

Andro
23 september 2008, 06:37
Misschien is het internet voor Duveltje zijn sociaal kontakt. Ik kan me voorstellen dat je dat niet als eerste laat afsluiten bij gebrek an geld.

Is de toegang tot het internet geen recht?

Als ik moet kiezen tussen internet en al wat hij in zijn openingspost opnoemde, wel dan is mijn keuze snel gemaakt en vloog mijn pc stante pede buiten.

Chipie
23 september 2008, 07:06
Misschien is het internet voor Duveltje zijn sociaal kontakt. Ik kan me voorstellen dat je dat niet als eerste laat afsluiten bij gebrek an geld.

Is de toegang tot het internet geen recht?

In Cuba, Noord-Korea, China... is dat inderdaad een basisrecht...

Hier niet, omdat men hier geen recht op vrije meningsuiting heeft...

fox
23 september 2008, 08:58
Prioriteiten stellen Duveltje. By the way, ik geloof er geen bal van. Niemand met ook maar een greintje verstand verkiest om zijn internetrekening te betalen en de gasfactuur niet.

Trouwens, er bestaat nog altijd zoiets als minimale levering van 10 ampere en die kan enkel en alleen stopgezet worden als blijkt dat de klant niet WIL betalen. Als de klant niet KAN betalen blijf je de minimale levering krijgen en heb je licht en verwarming.

Soit, dit gezicht zijnde geloof ik toch niks van je verhaaltje