PDA

View Full Version : Het "probleem" van de Islam in vergelijking met andere problemen


C2C
23 september 2008, 14:39
Volgens mij toont de voortdurende obsessie met de Islam op dit forum, meer over zij die erin opgaan, dan over dat probleem zelf.

Net zoals de anti-semitische paranoïa van de Duitsers tijdens het Derde Rijk uiteraard meer zegde over die Duitsers en dat rijk, dan over de Joden.


Laten we dus eens het fileermes bovenhalen en deze etterende buil van latent racisme opensnijden.

In de bovenstaande openbare multiple-choice poll wordt u gevraagd welk probleem u "belangrijker" voor discussie vindt dan het "probleem" van de Islam.

Niemand wil ontkennen dat religieus fundamentalisme (zij het islamitisch of christelijk of joods of hindoeïstisch) een probleem is. Maar de vraag is wanneer de aard van de discussie over een probleem, zelf een probleem wordt.

bentje
23 september 2008, 14:41
waar is de poll?

EDIT:

Dankjewel ;-)

C2C
23 september 2008, 14:44
waar is de poll?
Daar is de poll. ;-)

bentje
23 september 2008, 14:49
Je zal misschien denken dat ik tegendraads wil zijn, maar ik vind dat écht belangrijker, omdat het ons allen aangaat, alle lagen van de bevolking, en een directe dreiging vormt.
De laatste vond ik op het randje, dus heb 'k die niet aangeduid

C2C
23 september 2008, 15:00
Je zal misschien denken dat ik tegendraads wil zijn, maar ik vind dat écht belangrijker, omdat het ons allen aangaat, alle lagen van de bevolking, en een directe dreiging vormt.
De laatste vond ik op het randje, dus heb 'k die niet aangeduid

Ik vind u helemaal niet tegendraads hoor. Uw code is gewoon: DSM IV: 295.3. Dat is zeer eenvoudig vast te stellen.

bentje
23 september 2008, 15:01
Oh fijn :-D En wat zegt die code nu van mij? :-)

toccata
14 augustus 2010, 19:37
kuch

Nr.10
15 augustus 2010, 12:36
Volgens mij toont de voortdurende obsessie met de Islam op dit forum, meer over zij die erin opgaan, dan over dat probleem zelf.

Net zoals de anti-semitische paranoïa van de Duitsers tijdens het Derde Rijk uiteraard meer zegde over die Duitsers en dat rijk, dan over de Joden.


Laten we dus eens het fileermes bovenhalen en deze etterende buil van latent racisme opensnijden.

In de bovenstaande openbare multiple-choice poll wordt u gevraagd welk probleem u "belangrijker" voor discussie vindt dan het "probleem" van de Islam.

Niemand wil ontkennen dat religieus fundamentalisme (zij het islamitisch of christelijk of joods of hindoeïstisch) een probleem is. Maar de vraag is wanneer de aard van de discussie over een probleem, zelf een probleem wordt.
Kan een groep zonder zondebok waar zij collectief kan op afgeven?

Wimpeus
16 augustus 2010, 08:07
Elk probleem dat in staat is een grootschalig conflict en/of een hoop slachtoffers te veroorzaken, is een probleem van de ergste soort waarbij het uiteraard onzin is om hierin een rangschikking te willen opstellen.
Zaken zoals bv. milieuvervuiling, overmatige bevolkingsaangroei en godsdiensten vallen allemaal onder bovenstaande noemer.

plakker
16 augustus 2010, 08:37
Veel van die problemen hangen aan elkaar vast, is het gevolg of de oorzaak.
Erger is het dus bij allemaal, groter dan was een moeilijkere vraag geweest.

Eigenzinnig
16 augustus 2010, 10:39
Sluiten die draad...dit is pas bashen..appelen met peren gaan vergelijken..