PDA

View Full Version : Vlamingen blijven sukkelaars


duveltje382
23 september 2008, 16:23
Nu weer een Minister die af MOET treden,een staatshervorming waar niets van in huis komt,BHV wordt niet geplitst,en wij zijn de ja kinker,juist ja die domme Vlamingen weer
En wat zet Wallonië ertegenover,niets,eens goed lachen zeggen die gasten;-)

den ambetantsten
23 september 2008, 16:42
Ik kan het hen moeilijk kwalijk nemen. Of nee, ik ben er hen onnoemelijk dankbaar voor! Onze politiekers zijn nog maar eens met de billen bloot gegaan. Maar op zo'n moment hoort de wijsheid en de bezadigdheid het te halen van de emotie en moet je denken: we hebben de leiders die we verdienen, punt!

Txiki
23 september 2008, 18:11
Wel inderdaad, niemand kan het de Walen of de franstalige politici eerder, kwalijk nemen dat ze over de grond rollen van het lachen. Maar, opgelet, wie te snel en te vroeg lacht... Want, met het terugtreden van de N-VA is er niets maar dan ook niets opgelost. Eens kijken wat ze er van terecht brengen.

duveltje382
23 september 2008, 18:31
Wel inderdaad, niemand kan het de Walen of de franstalige politici eerder, kwalijk nemen dat ze over de grond rollen van het lachen. Maar, opgelet, wie te snel en te vroeg lacht... Want, met het terugtreden van de N-VA is er niets maar dan ook niets opgelost. Eens kijken wat ze er van terecht brengen.
En das nog maar een probleem van 1830,zo lang spelen ze met onze kl**ten :roll:

Txiki
23 september 2008, 18:35
En das nog maar een probleem van 1830,zo lang spelen ze met onze kl**ten :roll:

Het zijn toch de zogenaamde Vlaamse politici, "onze" politici, die ons keer op keer belazeren? Geef die dan een klap voor hun kop. Ze spelen ermee, omdat ze het kunnen. Niemand reageert immers op straat.

Jantje
23 september 2008, 19:08
Nu weer een Minister die af MOET treden,een staatshervorming waar niets van in huis komt,BHV wordt niet geplitst,en wij zijn de ja kinker,juist ja die domme Vlamingen weer
En wat zet Wallonië ertegenover,niets,eens goed lachen zeggen die gasten;-)

En dan nog op verzoek van Vlaamse Politici.
En dit enkel omdat hij en zijn partij eisten dat de andere zich aan de afgesproken en door hen ondertekende Vlaamse regeringsovereenkomst zouden houden.
Reynders en Di Rupo kunnen idd de Vlamingen in hun gezicht uitlachen.
Ze hoeven nu nog enkel SP.a/VP te overtuigen om mee in de regering te stappen en ze kunnen hun beleid van de vorige 8 jaar verder zetten.

Had van Leterme meer verstand en zelfrespect verwacht.
Had zelfs verwacht dat hij de regering zou opblazen bij al dat bedrog en die leugens van de Waalse en Franstalige politici.

Hij kan nu beter de eer aan zichzelf houden en uit de politiek stappen, want hij zal bij elke volgende verkiezing zwaar gestraft worden voor het toelaten van deze gang van zaken.
Laten we hopen dat in 2009 geen Vlaamse regering kan gevormd worden zonder of het VB of de N-VA en dat alle Vlamingen begrijpen dat het nu genoeg is geweest met de drie oude partijen in Vlaanderen.
Tijd voor nieuw bloed in de Vlaamse bestuursorganen, maar dan wel bloed van mensen die niet aan de oude partijen gebonden zijn.
Dus mensen stem LDD_VB_N-VA en niets anders, de rest is gewoon oud gezijk.

Mr. Orange
23 september 2008, 19:51
Read my lips: de Walen gaan nergens uitgeraken. De crisis blijft even diep. Ze gaan onderhandelen, maar beseffen dat er inderdaad een aantal onverzoenbare elementen gaan tussen zitten.

Amon_Re
23 september 2008, 19:52
Read my lips: de Walen gaan nergens uitgeraken. De crisis blijft even diep. Ze gaan onderhandelen, maar beseffen dat er inderdaad een aantal onverzoenbare elementen gaan tussen zitten.

Mark my words: Brussel wordt uitgebreidt, BHV wordt niet gesplitst *zucht*

Jantje
23 september 2008, 20:24
Mark my words: Brussel wordt uitgebreidt, BHV wordt niet gesplitst *zucht*

Denk dit ook; maar verwacht dat er dan wel tegenreacties van de Vlaamse bevolking zullen komen.
Die 800.000 kiezers op Leterme en de kiezers op N-VA, VB en zelfs een deel op CD&V zullen dit niet pikken.
Men pikt nu al het gedrag van de CD&V partijtop zelfs al niet meer binnen de CD&V.
Kartelperikelen verdelen CD&V

Marianne Thyssen krijgt mails "in allerhande richtingen".
De algemene vergadering van de CD&V wordt vanavond in Zellik overschaduwd door de discussie over het voortbestaan van het kartel met N-VA. In de partij wordt verdeeld gereageerd op de gebeurtenissen. Waarschijnlijk beslist de vergadering alvast om het congres van zaterdag om te vormen tot een soort actualiteitscongres.

Jong CD&V
Voor aanvang van de vergadering hielden de meeste partijleden de lippen op mekaar. JongCD&V-voorzitter Bert De Brabandere nam echter geen blad voor de mond. De Brabandere, die gisteren namens Jong CD&V zijn vertrouwen in de federale regering opzegde, meent dat zijn partij op basis van "foute informatie" (de garanties van de Franstaligen, nvdr) heeft beslist om deel nemen aan de communautaire dialoog.

Kartel herstellen
Volgens De Brabandere is het niet te laat die beslissing terug te draaien. Hij wil dat zijn partij alles doet om het kartel te herstellen. Op de vraag of premier Leterme dan moet opstappen, antwoordde hij: "Dat had vrijdag al moeten gebeuren na de uitspraken van Reynders".

Veel ontgoocheling
Volgens de CD&V-jongerenvoorzitter heerst er "grote ongerustheid" aan de basis en stromen de mails met ontgoochelde reacties binnen. Op de vraag of partijvoorzitster Marianne Thyssen ook veel mails heeft gekregen van ontgoochelde partijleden, antwoordde ze: "Ik krijg mails in allerhande richtingen". (belga/sam)
23/09/08 20u17http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/426775/2008/09/23/Kartelperikelen-verdelen-CD-V.dhtml

De jeugd is niet meer zo vergevingsgezind als de oude bejaarden hoor.
Zij eisen waar voor hun geld en laten meer een meer de woorden," HIER ONS BLOED! WANNEER ONZE RECHTEN " klinken en gelden.

slegie
23 september 2008, 20:39
och er zal niks veranderen zolang de vlamingen niet voor meer rechtse partijen zal gaan.

Lijst Dedecker, Vlaams Belang, nu mss ook N-Va.

Dat zijn de partijen waar de vlaming volop op moet stemmen willen ze iets veranderen.

maar ik zal u zeggen wat het probleem is.

Een pak mensen blijven maar stemmen op de traditionele partijen (VLD, SP en CVP) en dit uit gewoonte, uit onwetendheid, uit angst (want de andere partijen worden met propaganda tot extreem rechtste partijen veroordeeld en dit met onze nazi erfenis zet deze partijen buitenspel)
Vooral oudere mensen weten het niet meer en blijven maar massaal stemmen op die 3 klote partijen.

En het feit dat onze media ziekelijk meedoet aan de propaganda verspreiding van de 3 traditionele partijen laat zien dat deze partijen nog heel wat macht hebben hier in vlaanderen die je niet zomaar breekt.

maar in de jeugd zit hopelijk onze toekomst voor vlaanderen en het is vooral de jeugd die verandering wil en stemt op nieuwe meer rechtse partijen

dus het is nog een aantal jaren lijdzaam toezien maar de walen slaan bij elke slag die ze thuis halen wel een nageltje meer aan hun doodskist. en binnenkort zal de kist toegenageld zijn en is belgië klaar om begraven te worden

daiwa
23 september 2008, 20:53
Nu weer een Minister die af MOET treden,een staatshervorming waar niets van in huis komt,BHV wordt niet geplitst,en wij zijn de ja kinker,juist ja die domme Vlamingen weer
En wat zet Wallonië ertegenover,niets,eens goed lachen zeggen die gasten;-)


Hier een prachtig stukje uit een Britse krant.




De Daily Telegraph noemt België een sociale hangmat voor Wallonië, “waar de overheidssector alleen maar dient om de echte werkloosheidscijfers te camoufleren met een pletwals van bureaucratie en nepbanen”.

En om dat te financieren moet men wel beroep doen op de belastingsinkomsten van de florerende Vlaamse economie, aldus de Daily Telegraph. Geen wonder dat de Vlamingen uit deze eenzijdige relatie willen stappen omdat zij geacht worden de slechtdraaiende Waalse economie zonder pruttelen te blijven subsidiëren.

“Mogelijk de beste manier voor de Vlamingen om de Belgische staat het voetje te lichten is om die massaal te negeren. Om niet langer belastingen te betalen en niet meer te stemmen…”

“De Vlamingen”, zo besluit de Daily Telegraph, “moeten niet formeel hun onafhankelijkheid uitroepen. Het enige wat ze in dit stadium moeten doen is de geldstroom naar Wallonië stoppen en de Belgische regering behandelen met de minachting en verachting die ze verdient”.

system
23 september 2008, 20:55
En das nog maar een probleem van 1830,zo lang spelen ze met onze kl**ten :roll:

Neen, ge hebt ze zolang laten spelen. Ge moet dat de Walen niet verwijten, wel onszelf.

Den Duisteren Duikboot
23 september 2008, 21:01
och er zal niks veranderen zolang de vlamingen niet voor meer rechtse partijen zal gaan.

Lijst Dedecker, Vlaams Belang, nu mss ook N-Va.

Wat die partijen met elkaar verbindt is niet zozeer hun rechtse, maar hun ondemocratische karakter. Het zijn in wezen autoritaire partijen die spuwen op het kroonjuweel van de democratie - het compromis - en daarin gesteund worden door een horde redeloze kiezers. Zolang niemand het aandurft deze lieden herop te voeden tot democratisch ingestelde burgers zal de politiek zich meer en meer vastrijden in oeverloze patstellingen.

Amon_Re
23 september 2008, 21:09
Denk dit ook; maar verwacht dat er dan wel tegenreacties van de Vlaamse bevolking zullen komen.
Die 800.000 kiezers op Leterme en de kiezers op N-VA, VB en zelfs een deel op CD&V zullen dit niet pikken.

Ik heb er geen goed oog in, de Vlaming (en Belg) heeft geen ruggegraat, we (de burgers) zullen dit wel slikken, en als er toch een demonstratie uitbreekt zal't eenmalig zijn en "extreem rechts" zijn.

Als dit van mij een verzuurde ouwe zak maken, then so be it.

Men pikt nu al het gedrag van de CD&V partijtop zelfs al niet meer binnen de CD&V.
http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/426775/2008/09/23/Kartelperikelen-verdelen-CD-V.dhtml

Eerst zien & dan beloven. 't zijn politici voor iets eh.

De jeugd is niet meer zo vergevingsgezind als de oude bejaarden hoor.
Zij eisen waar voor hun geld en laten meer een meer de woorden," HIER ONS BLOED! WANNEER ONZE RECHTEN " klinken en gelden.

Mja, laat ons hopen op beterschap, maar volgens mij zal't nog véél erger moeten worden dan uitbreiding Brussel eer de Vlaming zal reageren en masse.

daiwa
23 september 2008, 21:10
Wat die partijen met elkaar verbindt is niet zozeer hun rechtse, maar hun ondemocratische karakter. .


Dit gezegd zijnde door een fan van paars, paars dat maar liefst acht jaar !!!!! een ondemocratische toestand liet aanmodderen. :roll:

Amon_Re
23 september 2008, 21:12
Wat die partijen met elkaar verbindt is niet zozeer hun rechtse, maar hun ondemocratische karakter. Het zijn in wezen autoritaire partijen die spuwen op het kroonjuweel van de democratie - het compromis - en daarin gesteund worden door een horde redeloze kiezers. Zolang niemand het aandurft deze lieden herop te voeden tot democratisch ingestelde burgers zal de politiek zich meer en meer vastrijden in oeverloze patstellingen.

...
Onder welke steen heb jij gelegen deze laatste 15 maand of zo? Non Non et encore NON.

Den Duisteren Duikboot
23 september 2008, 21:17
Dit gezegd zijnde door een fan van paars, paars dat maar liefst acht jaar !!!!! een ondemocratische toestand liet aanmodderen. :roll:

Welke toestand is "ondemocratisch" en waarom?

P.S. Ik ben geen "fan" van paars.

Den Duisteren Duikboot
23 september 2008, 21:19
...
Onder welke steen heb jij gelegen deze laatste 15 maand of zo? Non Non et encore NON.

Ik heb nergens beweerd dat de houding van de Franstaligen zo voorbeeldig was.

Ik ben alleszins verheugd dat u de grondgedachte van mijn betoog niet in twijfel lijkt te trekken: met stijfkoppen bouw je geen democratie op.

daiwa
23 september 2008, 21:20
Welke toestand is "ondemocratisch" en waarom?


Volgens het Grondwettelijk Hof BHV.

En waarom zal je zelf ook wel weten veronderstel ik.

Den Duisteren Duikboot
23 september 2008, 21:23
Volgens het Grondwettelijk Hof BHV.

De kieskring is in de huidige context ongrondwettelijk, maar daarom nog niet ondemocratisch.

Amon_Re
23 september 2008, 21:24
Ik heb nergens beweerd dat de houding van de Franstaligen zo voorbeeldig was.

Ik ben alleszins verheugd dat u de grondgedachte van mijn betoog niet in twijfel lijkt te trekken: met stijfkoppen bouw je geen democratie op.

NVA wou onderhandelen, maar er waren zaken die voor hen onaanvaardbaar waren (uitbreiding Brussel), LDD zit in de opositie, en VB mag nie meedoen.

Ik zie geen enkel argument dat uw betoog ondersteunt, en ik volg uw betoog absoluut niet.

Jantje
23 september 2008, 21:24
Ik heb er geen goed oog in, de Vlaming (en Belg) heeft geen ruggegraat, we (de burgers) zullen dit wel slikken, en als er toch een demonstratie uitbreekt zal't eenmalig zijn en "extreem rechts" zijn.

Als dit van mij een verzuurde ouwe zak maken, then so be it.
Nee, hoor. Het zal een harde confrontatie worden.
En wees nietdroevig, het zullen juist de verzuurde oude zakken zijn die de jongeren zullen doen inzien dat zij het heft zelf handen moeten nemen.



Eerst zien & dan beloven. 't zijn politici voor iets eh.
De toekomst zal idd moeten uitwijzen of zij het lef hebben de oude ratten terecht te wijzen



Mja, laat ons hopen op beterschap, maar volgens mij zal't nog véél erger moeten worden dan uitbreiding Brussel eer de Vlaming zal reageren en masse.

De uitbreiding van Brussel zal idd ook gepaard gaan met verhogingen van belastingen en verdere zware uitbuitingen van Vlaanderen.

Den Duisteren Duikboot
23 september 2008, 21:38
NVA wou onderhandelen, maar er waren zaken die voor hen onaanvaardbaar waren (uitbreiding Brussel), LDD zit in de opositie, en VB mag nie meedoen.

Willen onderhandelen is één ding, het doen is blijkbaar een ander. En met onderhandelen bedoel ik meer dan alleen maar aan tafel gaan zitten om je eigen eisen te verduidelijken. Onderhandelen betekent: geven en nemen. Wie een vette vis wil vangen, zal een vette worm aan de haak moeten hangen. Niets van gemerkt. Vertel eens: welke vette worm was Dewever bereid in ruil te geven voor de vette vis?

Wat de LDD en het VB betreft: ook zonder hun feitelijke deelname is hun attitude - een vette vis, maar 't mag niks kosten - duidelijk.

daiwa
23 september 2008, 21:46
De kieskring is in de huidige context ongrondwettelijk, maar daarom nog niet ondemocratisch.

Toch wel hoor.
Een kieskring waar men zowel op Vlaamse als op Waalse partijen kan stemmen terwijl kiezers in andere kieskringen die mogelijkheid niet hebben is ondemocratisch.

Jan van den Berghe
23 september 2008, 21:47
Mark my words: Brussel wordt uitgebreidt, BHV wordt niet gesplitst *zucht*

Brussel wordt helemaal niet uitgebreid: om een dergelijke wijziging rond te krijgen, heeft men in beide taalgroepen een meerderheid nodig. Die is er aan Vlaamse kant niet.

Amon_Re
23 september 2008, 21:53
Brussel wordt helemaal niet uitgebreid: om een dergelijke wijziging rond te krijgen, heeft men in beide taalgroepen een meerderheid nodig. Die is er aan Vlaamse kant niet.

*nog* niet bedoel je?

Den Duisteren Duikboot
23 september 2008, 21:55
Toch wel hoor.
Een kieskring waar men zowel op Vlaamse als op Waalse partijen kan stemmen terwijl kiezers in andere kieskringen die mogelijkheid niet hebben is ondemocratisch.

In andere kieskringen is dat eveneens perfect mogelijk. Zelfs uw favoriete partij is enkele jaren geleden nog opgekomen in de Waalse provincie Henegouwen.

Jantje
23 september 2008, 21:56
Brussel wordt helemaal niet uitgebreid: om een dergelijke wijziging rond te krijgen, heeft men in beide taalgroepen een meerderheid nodig. Die is er aan Vlaamse kant niet.

Ach, jawel hoor!!!
SP.a zalgewoon doen wat de PS zegt, O-VLD wat MR hen opdraagt en Groen!wat Ecolo hen vraagt.
En CD&V(lees CVP) zal gewoon meestemmen om zijn postjes te kunnen behouden
LDD onthoud zich of laat zijn mensen vrij om zelf te beslissen,waarvan er dan gewoon zullen meestemmen in de hoop een postje te krijgen of te kunnen overstappen.

Amon_Re
23 september 2008, 22:00
Willen onderhandelen is één ding, het doen is blijkbaar een ander. En met onderhandelen bedoel ik meer dan alleen maar aan tafel gaan zitten om je eigen eisen te verduidelijken. Onderhandelen betekent: geven en nemen. Wie een vette vis wil vangen, zal een vette worm aan de haak moeten hangen. Niets van gemerkt. Vertel eens: welke vette worm was Dewever bereid in ruil te geven voor de vette vis?

Weet ik veel, er is zoveel gezegd geweest die 15 maand, weet jij het allemaal nog? Ik weet wél dat de Walen nooit afegeweken hebben van hun 'coridor', en dit was voor de Vlamingen (niet enkel NVA toen) onaanvaardbaar.

Wat de LDD en het VB betreft: ook zonder hun feitelijke deelname is hun attitude - een vette vis, maar 't mag niks kosten - duidelijk.

Verklaar nader? Hoe kan je deze stelling maken?

Jantje
23 september 2008, 22:01
In andere kieskringen is dat eveneens perfect mogelijk. Zelfs uw favoriete partij is enkele jaren geleden nog opgekomen in de Waalse provincie Henegouwen.

Dan nog is het een ondemocraties situatie tegenover de rest van het land.
Men kan in BHV namelijk stemmen gaan halen, zonder dat die kiezers in de te besturen regio wonen.

Halle en Vilvoorde vallen namelijk onder het Vlaamse gewest, maar men kan daar wel stemmen voor de regering van het gewest Brussel. En dat is wat er grondwettelijk fout zit.

sjarel
23 september 2008, 22:02
Ach, jawel hoor!!!
SP.a zalgewoon doen wat de PS zegt, O-VLD wat MR hen opdraagt en Groen!wat Ecolo hen vraagt.
En CD&V(lees CVP) zal gewoon meestemmen om zijn postjes te kunnen behouden
LDD onthoud zich of laat zijn mensen vrij om zelf te beslissen,waarvan er dan gewoon zullen meestemmen in de hoop een postje te krijgen of te kunnen overstappen.

Zal het vlaamse volk dan ook zo tam zijn om dat te laten gebeuren? Dat kan toch niet?

Jantje
23 september 2008, 22:17
Willen onderhandelen is één ding, het doen is blijkbaar een ander. En met onderhandelen bedoel ik meer dan alleen maar aan tafel gaan zitten om je eigen eisen te verduidelijken. Onderhandelen betekent: geven en nemen. Wie een vette vis wil vangen, zal een vette worm aan de haak moeten hangen. Niets van gemerkt. Vertel eens: welke vette worm was Dewever bereid in ruil te geven voor de vette vis?

Wat de LDD en het VB betreft: ook zonder hun feitelijke deelname is hun attitude - een vette vis, maar 't mag niks kosten - duidelijk.

Waarom moet een crimineel die de grondwet overtreed een vergoeding krijgen voor het respecteren van de grondwet?
Waarom moet een werkonwillige een beloning krijgen voor zijn gedrag?
Waarom moet een dief een vergoeding krijgen om gestolen goederen terug te geven?
Waarom moet een oplichter beloond worden voor zijn misdaden?
Onderhandelen betekend ook bereid zijn om foute zaken terug recht te willen zetten!!!
Onderhandelen betekend ook bereid zijn om te luisteren naar de andere zijn verzuchtingen!!!
Onderhandelen betekend in de eerste plaats trouwens een vooropgestelt doel proberen te bereiken, liefst zonder daarvoor zwaar te moeten betalen!!!!
Onderhandelen betekend overeengekomen akkoorden respecteren en samen herzien!!!!
Onderhandelen betekend niet opvoorhand verklaren dat je tegenover elke toegeving een overprijs stelt!!!
Onderhandelen betekend niet opvoorhand weigeren met mensen te willen praten!!!!
Onderhandelen betekend niet de tegenpartij verplichten om een afgestrafte partij terug binnen de regering halen!!!!


N-VA was bereid te luisteren naar de verzuchtingen van de Walen en Franstaligen, maar niet om grond van het Vlaamse gewest aan Franstalig Brussel te schenken.
N-VA was bereid om te luisteren naar de Waalse en Franstalige hun verzuchtigen, maar niet omhun ambtenaren politiek te blijven betalen.
N-VA was bereid om naar redelijke tegen voorstellen te luisteren, maar kreeg enkel idiote en/of criminele tegenvoorstellen aangeboden.

Jan van den Berghe
23 september 2008, 22:27
Ach, jawel hoor!!!
SP.a zalgewoon doen wat de PS zegt, O-VLD wat MR hen opdraagt en Groen!wat Ecolo hen vraagt.
En CD&V(lees CVP) zal gewoon meestemmen om zijn postjes te kunnen behouden
LDD onthoud zich of laat zijn mensen vrij om zelf te beslissen,waarvan er dan gewoon zullen meestemmen in de hoop een postje te krijgen of te kunnen overstappen.

SP.a heeft al weten dat ze niet voor reservewiel van deze federale regering zal spelen.

Jan van den Berghe
23 september 2008, 22:29
In andere kieskringen is dat eveneens perfect mogelijk. Zelfs uw favoriete partij is enkele jaren geleden nog opgekomen in de Waalse provincie Henegouwen.

Neen, u snapt duidelijk het probleem van BHV niet. Dat heeft niets te maken met het indienen van eigen, provinciale lijsten, maar wel met de apparentering die kan gebeuren tussen gebieden die in een ander taalgebied en gewest liggen.

sjarel
23 september 2008, 22:31
SP.a heeft al weten dat ze niet voor reservewiel van deze federale regering zal spelen.

Stel je voor : een mens moet al gaan rekenen op de SPa...

Den Duisteren Duikboot
23 september 2008, 22:33
Weet ik veel, er is zoveel gezegd geweest die 15 maand, weet jij het allemaal nog? Ik weet wél dat de Walen nooit afegeweken hebben van hun 'coridor', en dit was voor de Vlamingen (niet enkel NVA toen) onaanvaardbaar.

Die "corridor" was nochtans op zichzelf al een compromis. De Franstaligen hadden liever een ernstige uitbreiding van het Brusselse Gewest gezien in plaats van zo'n louter symbolische navelstreng tussen Brussel en Wallonië.

Het is veelzeggend dat je je niet één toegeving van de N-VA kunt herinneren...

Verklaar nader? Hoe kan je deze stelling maken?

Zowel de LDD als het VB hebben vanaf de zijlijn voortdurend geroepen dat de Vlamingen niet mochten buigen, dat leterme desnoods maar moest opstappen, etc. Wat niet buigt, is onbuigzaam. Wat onbuigzaam is, is autoritair.

Nu: elke maagd geniet natuurlijk het voordeel van de twijfel. Om dat voordeel te kunnen blijven genieten, proberen sommige partijen zolang mogelijk maagd te blijven. Ze hebben wel 'goesting', maar kunnen niet leven met de gedachte dat hun vliesje onherroepelijk zal scheuren. Dat zou hen onaantrekkelijk maken voor de kiezer, die in zijn onvolwassenheid permanent op maagden geilt. Om hun maagdelijkheid te onderstrepen schelden de maagdelijke partijen de moediger meisjes uit voor hoer. Dat is zo ongeveer wat vandaag de CD&V overkomt.

Bedenk: in een wereld vol maagden worden geen kindjes meer geboren. Zo'n wereld veroudert en sterft uit.

Dan nog is het een ondemocraties situatie tegenover de rest van het land.
Men kan in BHV namelijk stemmen gaan halen, zonder dat die kiezers in de te besturen regio wonen.

Halle en Vilvoorde vallen namelijk onder het Vlaamse gewest, maar men kan daar wel stemmen voor de regering van het gewest Brussel. En dat is wat er grondwettelijk fout zit.

De kieskring B-H-V geldt bij mijn weten alleen als kieskring bij federale verkiezingen. En nogmaals: ik betwist niet dat ze in de huidige context ongrondwettelijk is. Ik zie alleen niet in waarom ze ondemocratisch zou zijn.

Amon_Re
23 september 2008, 22:37
@Den Duisteren Duikboot

Ik volg je redenering, ik ben het niet echt 100% met je eens, maar je hebt wél een punt.
Of NVA effectief compromissen gemaakt heeft weet ik echt niet, er is sprake geweest van meer geld etc, maar het sleept al 15 maand aan en het komt al 14 maand mijn strot uit, als je weet wat ik bedoel ;)

Ik vind het jammer dat die onderhandelingen altijd achter gesloten deuren zijn, het zou ons het leven véél gemakkelijker maken.

Den Duisteren Duikboot
23 september 2008, 22:59
@Den Duisteren Duikboot

Ik volg je redenering, ik ben het niet echt 100% met je eens, maar je hebt wél een punt.
Of NVA effectief compromissen gemaakt heeft weet ik echt niet, er is sprake geweest van meer geld etc, maar het sleept al 15 maand aan en het komt al 14 maand mijn strot uit, als je weet wat ik bedoel ;)

De mijne ook, hoor. ;-)

't Is één van de redenen waarom ik de voorbije maanden geen zin meer had in forumdiscussies. En ik merk dat er hier sindsdien even veel veranderd is als in onze politiek: telkens dezelfde discussies, dezelfde standpunten... Alles muurvast.

Ik vind het jammer dat die onderhandelingen altijd achter gesloten deuren zijn, het zou ons het leven véél gemakkelijker maken.

Vonden ze maar wat meer achter gesloten deuren plaats! :-)

Men had beter vastgehouden aan de Raad van Wijzen-formule. Toen boekte men tenminste vooruitgang. Ik ben dan wel een democraat, ik geloof niet dat je �*lles met verkiezingen kunt oplossen. Sommige kwesties, zeker als ze zo technisch zijn als deze, lenen zich daar niet toe. Soms schakel je beter specialisten en ervaren rotten in dan pasverkozenen die vooral bezig zijn met electorale kortetermijnbelangen. Laat die specialisten rustig werken achter gesloten deuren. Daarna kan er over de uitkomst nog altijd gedebatteerd worden.

Amon_Re
23 september 2008, 23:01
Vonden ze maar wat meer achter gesloten deuren plaats! :-)

Het voordeel van geen gesloten deuren is natuurlijk wel dat men dan gedwongen is om kleur te bekennen, nu zijn de gesprekken achter gesloten deuren en de statements nadien nogal eens tegenstrijdig, wat niet helpt.

Jantje
24 september 2008, 05:24
SP.a heeft al weten dat ze niet voor reservewiel van deze federale regering zal spelen.

De SP.A zegt 's morgens zo, doet 's middags sus en vertelt 's avonds wat.
Zij zijn niet te vertrouwen, noch in woord noch in daad. Ze vertellen gewoon wat men wil horen en doen wat hen het meeste opleverd.

De enige partij tot nu toe die daad bij woord voegd is N-VA, daarom ook dat ze van de Walen en SP.a en O-VLD uit de regeringen moesten en het kartel kapot moest.
De CD&V politici waren te veel aan het leren hoe je eerlijke politiek tegenover je keizers voerd en dat mag in Vlaanderen niet.
Let wel, enkel in Vlaanderen, want de Waalse politici houden steeds hun woord tegenover hun kiezers en de media.
Geen splitsing BHV hadden ze gezegd, wel ze komt er niet.
Geen staatshervormingen zonder voordelen voor de Franstaligen( lees extra geld en grond van Vlaanderen voor hen ), wel komt er niet.
Geen Vlaamsgezinden in de federale regering, wel de laatste is zelfs uit de Vlaamse regering gezet door O-VLD en SP.a.

Op dat punt en op vele andere punten kunnen de Vlaamse politici beter een voorbeeld nemen aan de Walen en Franstaligen, die zijn tenminste eerlijk tegenover hun kiezers.

Vette Pois(s)on
24 september 2008, 05:29
Zijn belgicisten Vlamingen?

Is het niet sukkelachtiger een valse staat te aanbidden ipv op te komen voor rechtvaardige onafhankelijkheid.

djimi
24 september 2008, 06:19
Wat niet buigt, is onbuigzaam. Wat onbuigzaam is, is autoritair.



Ik ben nogal anti-autoritair, en daarin behoorlijk onbuigzaam.

Wat nu?

Jazeker
24 september 2008, 06:35
Die "corridor" was nochtans op zichzelf al een compromis. De Franstaligen hadden liever een ernstige uitbreiding van het Brusselse Gewest gezien in plaats van zo'n louter symbolische navelstreng tussen Brussel en Wallonië.

Verre van symbolisch. Met het oog op een onafhankelijk Vlaanderen kunnen ze volgens Europa nooit aanspraak maken op Brussel zonder die corridor.

Ik meen me te herinneren dat Jos Verhulst hier daarover eens een mooi artikel plaatste. Ik meen me ook te herinneren dat je geen oog hebt voor wat niet in je bollenwinkel past.

Jan van den Berghe
24 september 2008, 08:01
De SP.A zegt 's morgens zo, doet 's middags sus en vertelt 's avonds wat.
Zij zijn niet te vertrouwen, noch in woord noch in daad. Ze vertellen gewoon wat men wil horen en doen wat hen het meeste opleverd.


Ongetwijfeld. Alleen kunnen we de SP.a alvast afrekenen op wat ze nu aan het publiek verkondigen en er hun later aan herinneren. Eens kijken of ze deze keer, net als de CD&V, hun dure beloften inslikken en de macht verkiezen boven het gegeven woord.

Jan van den Berghe
24 september 2008, 08:02
Verre van symbolisch. Met het oog op een onafhankelijk Vlaanderen kunnen ze volgens Europa nooit aanspraak maken op Brussel zonder die corridor.

Ik denk niet dat Europa daar ooit een uitspraak over heeft gedaan. Er bestaan heus wel enclaves binnen de EU. Dus, het probleem zit daar niet, maar bij andere elementen.

sjarel
24 september 2008, 09:37
Wat niet buigt, is onbuigzaam. Wat onbuigzaam is, is autoritair.

Ik hoor het je graag zeggen :

NON, BHV wordt niet gesplitst
NON, er komt geen staatshervorming
NON, we praten niet vooraleer de burgemeesters benoemd worden
NON, we praten niet als de uitbreiding van BXL niet op tafel komt

Inderdaad, zoals je zegt onbuigzaam

boerenverstand
24 september 2008, 11:53
Knack juni 2007, vraaggesprek met Delperée (CDH):


Als het u geen cent kost, wil u dan wel praten?
DELPEREE: Weet u, de Franstalige partijen werken samen met een aantal universiteitsprofessoren. Telkens als de Vlamingen zeggen dat ze die of die bevoegdheid willen regionaliseren, dan berekenen zij voor ons het prijskaartje. Onveranderlijk komt daar uit: min zoveel. Stel nu dat de Franstaligen aan zo een operatie echt geen eurocent zouden verliezen - wat volstrekt nieuw zou zijn - in dat geval: why not?


Mijn vraag aan de heer Peeters : moet dit niet eerst van tafel alvorens de dialoog te beginnen ? Welke garanties hebt u daarover gekregen ?

Jantje
24 september 2008, 12:00
Knack juni 2007, vraaggesprek met Delperée (CDH):


Als het u geen cent kost, wil u dan wel praten?
DELPEREE: Weet u, de Franstalige partijen werken samen met een aantal universiteitsprofessoren. Telkens als de Vlamingen zeggen dat ze die of die bevoegdheid willen regionaliseren, dan berekenen zij voor ons het prijskaartje. Onveranderlijk komt daar uit: min zoveel. Stel nu dat de Franstaligen aan zo een operatie echt geen eurocent zouden verliezen - wat volstrekt nieuw zou zijn - in dat geval: why not?


Mijn vraag aan de heer Peeters : moet dit niet eerst van tafel alvorens de dialoog te beginnen ? Welke garanties hebt u daarover gekregen ?

Het minste dat je verander in de ene zijn voordeel gaat tenkomst van de andere zijn huidige voordelen.
Maar dat is het dus net wat de problemen zijn in dit land.
Wallonie en vooral Brussel leven op onze kosten, als je dus ook maar iets veranderd, is het steeds in het nadeel van de Franstaligen.