PDA

View Full Version : Bij de RVA allemaal vreemdelingen ter controle


Gezond Vlaanderen
23 september 2008, 20:06
Ik hoorde van een familielid dat er bij het plaatselijke RVA-kantoor te Hasselt 99% vreemdelingen waren die werden uitgenodigd of zij wel voldoende inspanningen leveren om werk te vinden.Er zaten ongeveer 40 mensen te wachten in de zaal en 1(!) Vlaming was erbij,de rest:39 vreemdelingen.Volgens mij gaat het zo dagelijks bij de RVA! Het moet erg frustrerend zijn voor de werknemers van de RVA om dagelijks overstelpt te worden van allochtonen die geen inspanningen doen om werk te vinden,geen inspanningen om de taal te leren,geen inspanningen om te integreren enz enz...En als ze geschorst worden door de RVA gaan ze naar het OCMW waar ze met open armen ontvangen worden! Is het daarom niet beter om allochtonen geen recht te geven op uitkeringen de eerste 5 jaar dat ze in Vlaanderen verblijven? Volgens mij bestaat dat al in het buitenland.Dat bij de RVA allemaal vreemdelingen uitgenodigd worden,lijkt dus ook dat zij niet willen samenwerken met de VDAB en vaak in het zwart werken...

Another Jack
23 september 2008, 20:09
Swa is in een creatieve bui vanavond.

FDM
23 september 2008, 20:28
jij heb werk ?

Another Jack
23 september 2008, 20:32
Eerst zeiken dat ze werken als winkelier en dan opeens zijn het allemaal werklozen?

Mitgard
23 september 2008, 20:35
'dop' is meestal het eerste woordje nederlands dat vreemdelingen kennen wanneer ze hier komen.
en vaak blijft dat ongeveer het enige.
soms nog wel wat zoals 'ziek' en 'pijn rug'...
te goed nederlands kunnen is een nadeel.
want een 'voordeel' om te werken.

De Waal
23 september 2008, 20:39
en ik hoorde vandaag dat er hier ene ferm aan het zeveren en zich belachelijk aan het maken is,:lol:

Internaut
24 september 2008, 02:13
ja maar zij worden voorgetrokken omdat ze aanzien worden als een kansarme groep. Werkgevers krijgen bonussen wanneer ze vreemdelingen in dienst nemen, terwijl er ook een pak Vlamingen zijn die het moeilijk hebben en kansarm zijn. We worden opzij geschoven want daar komt het uiteindelijk wel op neer. Onder het mom van positieve discriminatie.
Als nationalist mag je nooit afgeven op je eigen volk. Ik zie er nog te veel afgeven hier, zoals op Vlamingen die liberaal zijn of tegen Vlamingen die op den dop zitten enz... Ik vind dat gewoon fout.
Werk voor eigen volk eerst is de boodschap!

Internaut
24 september 2008, 02:14
Swa is in een creatieve bui vanavond.

tis goed jong, ga nog wat de Humo lezen :roll:

hurricane
24 september 2008, 06:12
tis goed jong, ga nog wat de Humo lezen :roll:

Mja. Die moeten nu al gratis boeken uitdelen om van hun rommel af te raken.

Plantival
24 september 2008, 07:49
Het mag gezegd worden: een welbepaalde groep vreemdelingen zijn OVERvertegenwoordigd in de criminaliteit, in de gevangenissen, op den dop, op de ziekenkas, op het OCMW, MAAR ONDERvertegenwoordigd op de werkvloer/arbeidsmarkt.;-)

En dit gaat vroeg of laat ons sociaal systeem doen barsten

Another Jack
24 september 2008, 08:09
tis goed jong, ga nog wat de Humo lezen :roll:

Zelfs daar kom je af en toe Swa tegen, naar het schijnt!

HAMC
24 september 2008, 08:09
Het mag gezegd worden: een welbepaalde groep vreemdelingen zijn OVERvertegenwoordigd in de criminaliteit, in de gevangenissen, op den dop, op de ziekenkas, op het OCMW, MAAR ONDERvertegenwoordigd op de werkvloer/arbeidsmarkt.;-)

En dit gaat vroeg of laat ons sociaal systeem doen barsten

Liever vroeg dan laat.