PDA

View Full Version : Wet Major en Europa


pipatovenaar
30 maart 2004, 21:55
Beste Steve,

dankzij de volgehouden inspanningen van jullie europeanen wordt er - ondanks allerlei pogingen van de patroons - niks veranderd aan de wet Major, die iedereen die ook maar een beetje bij de haven(s) betrokken is, wel zal kennen (en er trouwens ook al voldoende waardering voor heeft laten kennen - deze sociale overwining van de gewone werkmens gaan we niet snel vergeten :o

Toch vraag ik me af of het gevaar niet bestaat dat de conservatieven, de soortgenoten van Aznar (die de schuld voor de aanslagen om politieke redenen op de ETA wou steken) en Berlusconi (zonder commentaar), enfin, of dat conservatief kartel van NV-A (de zwarten uit WO II) en CD&V dat weer niet zullen proberen af te schaffen als ze aan de macht zouden komen.

Die kans lijkt me wel klein, maar ik kies toch liever het zekere voor het onzekere :roll:

pielewuiter
30 maart 2004, 22:20
Beste Steve,

dankzij de volgehouden inspanningen van jullie europeanen wordt er - ondanks allerlei pogingen van de patroons - niks veranderd aan de wet Major, die iedereen die ook maar een beetje bij de haven(s) betrokken is, wel zal kennen (en er trouwens ook al voldoende waardering voor heeft laten kennen - deze sociale overwining van de gewone werkmens gaan we niet snel vergeten :o

Toch vraag ik me af of het gevaar niet bestaat dat de conservatieven, de soortgenoten van Aznar (die de schuld voor de aanslagen om politieke redenen op de ETA wou steken) en Berlusconi (zonder commentaar), enfin, of dat conservatief kartel van NV-A (de zwarten uit WO II) en CD&V dat weer niet zullen proberen af te schaffen als ze aan de macht zouden komen.

Die kans lijkt me wel klein, maar ik kies toch liever het zekere voor het onzekere :roll:

en netjes zwijg je over het feit dat degene die in 1999 op het arrest stond van de raad van state voor de vernietiging van het kb ter wijziging van de wet mayor ,
van de dok werd gegooid "wegens gebrek aan passend werk"
voorzitter bob baete schrijft , "voor wat betrfet de intrekking van je erkenning dien je zich te wenden tot de juiste instantie"

en netjes zwijg je over de discriminatie van de gelegenheidsarbeiders

en netjes zwijg je over de massale sociale misdrijven

en als ge denkt iets van de dok te weten !!!
vertel hier eens wat een presentatiebewijs is ,
en vergeet niet te vertellen wat daar instaat !

het is een schande voor de dok dat ge de verantwoordelijken voor de talloze diefstallen tegenover het werkvolk een pluim wilt geven !

pipatovenaar
30 maart 2004, 22:38
Beste heer Pielewuiter,

u verwijst ongetwijfeld naar een persoonlijk voorval, dat blijkbaar voor u slecht afgelopen is?

Of vergis ik mij?

Toch is het fijn te lezen dat je blijkbaar de kant van het werkvolk kiest. Uit je andere bijdragen valt dit immers niet meteen af te lezen.
Wel eerder integendeel.

Kan je daarom ook eens een een duidelijk bewijs geven dat het gros van de havenarbeiders en bedienden het een schande vindt dat Katleen Van Bremt en co de wijziging van de wet Major tegengehouden hebben?

Dit zou me ten zeerste verbazen, maar niks is onmogelijk.

pielewuiter
31 maart 2004, 07:56
Beste heer Pielewuiter,

u verwijst ongetwijfeld naar een persoonlijk voorval, dat blijkbaar voor u slecht afgelopen is?

Of vergis ik mij?

Toch is het fijn te lezen dat je blijkbaar de kant van het werkvolk kiest. Uit je andere bijdragen valt dit immers niet meteen af te lezen.
Wel eerder integendeel.

Kan je daarom ook eens een een duidelijk bewijs geven dat het gros van de havenarbeiders en bedienden het een schande vindt dat Katleen Van Bremt en co de wijziging van de wet Major tegengehouden hebben?

Dit zou me ten zeerste verbazen, maar niks is onmogelijk.



ik ben de enige die het heeft opgenomen voor de rechten van de kleine prekes aan de haven , ni gij , niemand anders is ooit op de administratieve commissie buitengezet door de rijkswacht
ik alleen

ik ben de enige die het aandurft de werkgeversorganisatie en het compensatiefonds te dagvaarden zonder advocaat voor de massale sociale misdrijven en discriminatie
ik alleen

gij kent blijkbaar niets van de havenwetgeving !
de wet mayor is gewijzigd door het kb van 19 december 2000 !
lang leve de discriminatie tussen algemeen contingent en het aanvullend contingent .
vette pree vetter , kleine pree kleiner
en dan zwijgen we nog over de inkrimping van de bijkomende rechten

waar is uw bewijs , dat uw partij zich hier tegen verzet hebben ?

en als ge toch denkt iets van de havenwetgeving te kennen
ik ben op zoek naar een bewijsstuk dat de administeratieve commisie van de antwerpse haven een rechtspersoonlijkheid heeft ,
meer bepaald het resultaat van het beroep dat is aangetekend door de arbeidsauditeur op het vonnis van 29 juni 2000 ar. 299,756
kan u mij dit bezorgen ?

en netjes zwijg je over het presentatiebewijs
u mag zeker niet vergeten de mensen hierover in te lichten
hij verklaart kennis genomen te hebben van.............................
u weet toch wat dit is ? u heeft er allesinds eentje getekend bij uw werknemersorganisatie als u tenminste een dokwerker bent !

en vertel eens ,
art. 543 cao 12/7/1989 en art. 29§2 arbeidswet 16/3/1971 en art. 51 cao-wet ,
lees de hogergenoemde artikels eens
en weet mij te vertellen , hoeveel mensen en voor hoeveel zij worden bestolen

vertel eens ,
of loontegoeden worden geindexeerd aan de haven ?
of art. 103bis3 wet 11-2-1946 word nageleefd tov. de gelegenheidsarbeiders
ik heb hier een dossiertje liggen van 500blz. inzake de sociale misdrijven aan de haven , kan dus nog efkes doorgaan

wat heeft uw partij en consoorten daaraan gedaan ,
..........vertel eens...............

Knipp
1 april 2004, 15:50
Kan je daarom ook eens een een duidelijk bewijs geven dat het gros van de havenarbeiders en bedienden het een schande vindt dat Katleen Van Bremt en co de wijziging van de wet Major tegengehouden hebben?



Het gros van de arbeiders en bedienden denkt net zoals de sp.a en andere politieke partijen enkel aan het eigen belang.

De vraag is hoe lang het zal duren voor Europa de wet Major wegblaast.
En hoe lang Frank Vdb de Polen aan de grens zal tegenhouden.
Tot 13 juni zal het wel lukken denk ik ... don't worry tovenaar ... als je dan al ooit een dok van dichtbij hebt gezien.

Benieuwd hoe de sp.a vroeg of laat het omgekeerd verhaal zal verkopen.
En in welke bocht men zich zal wringen de dag dat de wet Major en vergelijkbare lokale protectionistische wetjes elders in Europa het bijltje gaan moeten leggen.

en toch maar even nuanceren

Vandenbroucke en Van Brempt zullen nu stappen ondernemen om de verzoenbaarheid van de Wet Major en de Europese verdragen extra te onderbouwen. Ze zullen werken aan nieuwe uitvoeringsbesluiten van de Wet Major die zullen zorgen voor een uniforme erkenning van de havenarbeiders in alle Belgische havens. Diezelfde besluiten zullen verduidelijken dat Europese havenarbeiders in dit land erkend kunnen worden, als ze aan dezelfde voorwaarden voldoen als de Belgische havenarbeiders

http://meta.fgov.be/pi/pib/nlib12.htm

en voor het meest recente nieuws http://meta.fgov.be/pi/pib/nlib44.htm

daar komt de bocht al :lol:
...
In feite is dat niet meer dan een wettelijke bevestiging van een bestaande toestand: ook vandaag zijn er al tientallen nationaliteiten aan de slag in de havens...