PDA

View Full Version : Moslim klaagt ex-baas aan om kratten bier


vercetti
29 september 2008, 18:01
Een ex-medewerker van de Britse supermarktketen Tesco heeft zijn ouwe baas voor de rechter gesleept wegens rassendiscriminatie. De in Saudi-Arabië geboren moslim Mohammed Ahmed moest van zijn werkgever enkele pallets met bierkratten verschuiven met zijn heftruck. Een belediging van zijn geloof, vindt de 32-jarige Ahmed.

Lees het artikel hier (http://frontpage.fok.nl/nieuws/99970/-Moslim-klaagt-ex-baas-aan-om-kratten-bier.html)

Echt gekker moet het toch niet worden. Krijgen we nu ook werknemers die supermarkten aanklagen omdat ze varkensvlees verkopen? Ik durf wedden van wel.

Diplomatius
29 september 2008, 18:07
Een ex-medewerker van de Britse supermarktketen Tesco heeft zijn ouwe baas voor de rechter gesleept wegens rassendiscriminatie. De in Saudi-Arabië geboren moslim Mohammed Ahmed moest van zijn werkgever enkele pallets met bierkratten verschuiven met zijn heftruck. Een belediging van zijn geloof, vindt de 32-jarige Ahmed.

Lees het artikel hier (http://frontpage.fok.nl/nieuws/99970/-Moslim-klaagt-ex-baas-aan-om-kratten-bier.html)

Echt gekker moet het toch niet worden. Krijgen we nu ook werknemers die supermarkten aanklagen omdat ze varkensvlees verkopen? Ik durf wedden van wel.

Het artikel is niet duidelijk of hij een vordering instelde wegens pesterijen en zijn navolgend ontslag, dan wel of hij een vordering instelt omdat hij verplicht werd kratten bier te verschuiven.

In elk geval : er is een groot verschil tussen een vordering instellen en ook nog eens gelijk krijgen. Evenzo is er een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen ;-)

willem1940NLD
30 september 2008, 07:05
Ik denk dat het gewoon een querulantje is, die Ahmed; het lijkt mij onwaarschijnlijk dat iemand niet weet dat in Europese supermarkten minstens bier en wijn tot het assortiment behoren.

Bhairav
30 september 2008, 07:24
Hoe Kafkaiaans toch weeral...

bentje
30 september 2008, 07:27
Zielig, écht zielig...
't Gaat verder en verder hoor, mensen.
Maar goed, laat ons hen maar nog wat begrijpen.

abou Anis
30 september 2008, 08:45
Zielig, écht zielig...
't Gaat verder en verder hoor, mensen.
Maar goed, laat ons hen maar nog wat begrijpen.

Wie beweert dat je dit soort mensen moet begrijpen? Niemand toch?

Het originele artikel staat trouwens hier: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1063590/Devout-Muslim-sues-Tesco-making-carry-alcohol.html

Er zijn me wel nog een aantal dingen onduidelijk. Blijkbaar heeft hij ofwel maandenlang in die supermarkt gewerkt en tegen zijn zin alcoholische dranken in de rekken gezet ofwel maandenlang daar rondgelopen en zijn werk niet gedaan zoals van hem verwacht werd. Toch raar.

vlijmscherp
30 september 2008, 08:47
Wie beweert dat je dit soort mensen moet begrijpen? Niemand toch?

Het originele artikel staat trouwens hier: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1063590/Devout-Muslim-sues-Tesco-making-carry-alcohol.html

Er zijn me wel nog een aantal dingen onduidelijk. Blijkbaar heeft hij ofwel maandenlang in die supermarkt gewerkt en tegen zijn zin alcoholische dranken in de rekken gezet ofwel maandenlang daar rondgelopen en zijn werk niet gedaan zoals van hem verwacht werd. Toch raar.

er zal wel iets anders achter zitten zeker?

ma goed, het is weer genoeg om sommigen direct op hun achterste poten te laten staan....

goodwill
30 september 2008, 08:48
Zielig, écht zielig...
't Gaat verder en verder hoor, mensen.
Maar goed, laat ons hen maar nog wat begrijpen.
Ik vrees dat jij geen moeite zal doen.
waarom niet? omdat je hier al de indruk geeft iedereen op een hoop te gooien door ze 'hen' te noemen, en we weten over wie je het hebt.

Op deze manier ga je nooit begrip creëren door de stupide daden van een enkeling te veralgemenen naar al de anderen.

HAMC
30 september 2008, 08:52
Ik vrees dat jij geen moeite zal doen.
waarom niet? omdat je hier al de indruk geeft iedereen op een hoop te gooien door ze 'hen' te noemen, en we weten over wie je het hebt.

Op deze manier ga je nooit begrip creëren door de stupide daden van een enkeling te veralgemenen naar al de anderen.

Uiteraard, zoveel mogelijk in het daglicht plaatsen die zaken.

Integenstelling tot de tegenpartij die deze zaken dan vergoelijkt.

goodwill
30 september 2008, 08:52
Een ex-medewerker van de Britse supermarktketen Tesco heeft zijn ouwe baas voor de rechter gesleept wegens rassendiscriminatie. De in Saudi-Arabië geboren moslim Mohammed Ahmed moest van zijn werkgever enkele pallets met bierkratten verschuiven met zijn heftruck. Een belediging van zijn geloof, vindt de 32-jarige Ahmed.

Lees het artikel hier (http://frontpage.fok.nl/nieuws/99970/-Moslim-klaagt-ex-baas-aan-om-kratten-bier.html)

Echt gekker moet het toch niet worden. Krijgen we nu ook werknemers die supermarkten aanklagen omdat ze varkensvlees verkopen? Ik durf wedden van wel.
je moet niets uitsluiten.
je zal altijd lieden hebben die het hoog in hun bol hebben.
wat je moet doen is het volgende: afstand nemen en niet blindelings en halsoverkop elke berichtgeving betreffende dergelijke daden na te hollen.
Je zal hierdoor uitgeput geraken.
Het beste is om deze daden niet te veralgemenen en ze als daden van wereldvreemde enkelingen te blijven zien.
Dit is gewoonweg de beste houding als je wenst dat de wereld een wereld van ons allen wordt, ene vredige wereld.
wereldvreemde enkelingen ga je altijd hebben.

HAMC
30 september 2008, 08:54
je moet niets uitsluiten.
je zal altijd lieden hebben die het hoog in hun bol hebben.
wat je moet doen is het volgende: afstand nemen en niet blindelings en halsoverkop elke berichtgeving betreffende dergelijke daden na te hollen.
Je zal hierdoor uitgeput geraken.
Het beste is om deze daden niet te veralgemenen en ze als daden van wereldvreemde enkelingen te blijven zien.
Dit is gewoonweg de beste houding als je wenst dat de wereld een wereld van ons allen wordt, ene vredige wereld.
wereldvreemde enkelingen ga je altijd hebben.

Moet dat niet zijn, "wereldvreemde moslims"?

bentje
30 september 2008, 08:54
Ik vrees dat jij geen moeite zal doen.
waarom niet? omdat je hier al de indruk geeft iedereen op een hoop te gooien door ze 'hen' te noemen, en we weten over wie je het hebt.

Op deze manier ga je nooit begrip creëren door de stupide daden van een enkeling te veralgemenen naar al de anderen.

Als dat woordje het enige is wat je van mijn post begrepen/onthouden hebt is dat al een goed begin, toch sta ik nog steeds achter wat ik schreef.

goodwill
30 september 2008, 08:56
Uiteraard, zoveel mogelijk in het daglicht plaatsen die zaken.

Integenstelling tot de tegenpartij die deze zaken dan vergoelijkt.
Er wordt hier niets vergoeilijkt.
Langs de andere kan moeten we ook niet dramatiseren en als kiekens zonder kop ( ;) ) dergelijke bizarre feiten achter na te hollen. Zotten heb je overal.

hamc, ik denk dat jij wel kan inzien dat we een samenleving moeten hebben die werkbaar is en dat we daar aan moeten werken en vooral vooruit moeten kijken.
We mogen ons niet laten afleiden door daden van wereldvreemden, die heb je altijd

goodwill
30 september 2008, 08:57
Moet dat niet zijn, "wereldvreemde moslims"?
in dit geval wel; maar wereldvreemden heb je overal, hamc

HAMC
30 september 2008, 08:59
Er wordt hier niets vergoeilijkt.
Langs de andere kan moeten we ook niet dramatiseren en als kiekens zonder kop ( ;) ) dergelijke bizarre feiten achter na te hollen. Zotten heb je overal.

hamc, ik denk dat jij wel kan inzien dat we een samenleving moeten hebben die werkbaar is en dat we daar aan moeten werken en vooral vooruit moeten kijken.
We mogen ons niet laten afleiden door daden van wereldvreemden, die heb je altijd

Laat ons de uitslag afwachten van de rechtzaak alvorens we besluiten dat het bij een enkeling blijft.

goodwill
30 september 2008, 09:03
Laat ons de uitslag afwachten van de rechtzaak alvorens we besluiten dat het bij een enkeling blijft.
zelfs als het enkelen zijn, we mogen niet veralgemenen, want dan gaan we enkel tegen de muur botsen.
Beter is het om vooruit te gan met diegenen die gemotiveerd zijn, en deze biezarren te isoleren in hun hoek.

abou Anis
30 september 2008, 09:05
Laat ons de uitslag afwachten van de rechtzaak alvorens we besluiten dat het bij een enkeling blijft.

Waarom zou een rechtzaak aangespannen door 1 persoon tegen zijn (ex-)werkgever tot een ander besluit kunnen leiden dan dat het gaat om de zaak van een enkeling?

HAMC
30 september 2008, 09:07
Waarom zou een rechtzaak aangespannen door 1 persoon tegen zijn (ex-)werkgever tot een ander besluit kunnen leiden dan dat het gaat om de zaak van een enkeling?

Ik weet niet of ik uw zin goed begrijp. Ik heb het over wanneer er een precedent geschapen wordt, we zullen zien of het dan de zaak van de enkeling blijft.

bentje
30 september 2008, 09:08
Steeds weer hoor ik, het gaat om een enkeling.
Maar 100 "enkelingen" maakt wel een groep.
Er gaat simpelweg nooit geen rechtzaak zijn tegen een ganse bevolkingsgroep.
Dus staan roepen dat het steeds maar om alleenstaande gevallen gaat is veeleer logisch dan een argument :|

abou Anis
30 september 2008, 09:13
Ik weet niet of ik uw zin goed begrijp. Ik heb het over wanneer er een precedent geschapen wordt, we zullen zien of het dan de zaak van de enkeling blijft.

Welk precedent? Dat hij gelijk zou krijgen in een rechtzaak die hij aangespannen heeft waarin hij zijn ex-werkgever beschuldigt van "racial discrimination, victimisation and harassment"? Volgens mij bestaan daar al precedenten van hoor.

abou Anis
30 september 2008, 09:15
Steeds weer hoor ik, het gaat om een enkeling.
Maar 100 "enkelingen" maakt wel een groep.
Er gaat simpelweg nooit geen rechtzaak zijn tegen een ganse bevolkingsgroep.
Dus staan roepen dat het steeds maar om alleenstaande gevallen gaat is veeleer logisch dan een argument :|

Nochtans is het gek dat al die enkelingen die volgens sommigen hier allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben en aangestuurd worden door bepaalde imams (door alle imams volgens - weeral - sommigen) dit soort zaken niet als groep inspannen.

goodwill
30 september 2008, 09:31
Steeds weer hoor ik, het gaat om een enkeling.
Maar 100 "enkelingen" maakt wel een groep.
Er gaat simpelweg nooit geen rechtzaak zijn tegen een ganse bevolkingsgroep.
Dus staan roepen dat het steeds maar om alleenstaande gevallen gaat is veeleer logisch dan een argument :|

uit bovenstaande blijkt dat ik je eerste posting toch niet zo slecht heb begrepen, bentje

bentje
30 september 2008, 09:32
uit bovenstaande blijkt dat ik je eerste posting toch niet zo slecht heb begrepen, bentje


Hoe bedoel je?

HAMC
30 september 2008, 09:36
Welk precedent? Dat hij gelijk zou krijgen in een rechtzaak die hij aangespannen heeft waarin hij zijn ex-werkgever beschuldigt van "racial discrimination, victimisation and harassment"? Volgens mij bestaan daar al precedenten van hoor.

Ja, u zal wel gelijk hebben ofzo.

freespirit
30 september 2008, 09:40
Ik vrees dat jij geen moeite zal doen.
waarom niet? omdat je hier al de indruk geeft iedereen op een hoop te gooien door ze 'hen' te noemen, en we weten over wie je het hebt.

Op deze manier ga je nooit begrip creëren door de stupide daden van een enkeling te veralgemenen naar al de anderen.

Dat er op de Turnhoutsebaan in Borgerhout bijna geen enkel kebab- of pitarestaurant meer is waar je nog een glas wijn of een pint bier kan bestellen, is heus niet het werk van een enkeling hoor. Dit 'verbod' wordt gedragen door een brede maatschappelijke gefundamentaliseerde moslimgroep. Waarbij het de bedoeling is steeds meer de autochtone leefwereld binnen te dringen en te beïnvloeden. En afgaande op deze verkettering van alcohol lijken ze daar nog aardig in te slagen ook !

Diplomatius
30 september 2008, 11:11
Dat er op de Turnhoutsebaan in Borgerhout bijna geen enkel kebab- of pitarestaurant meer is waar je nog een glas wijn of een pint bier kan bestellen, is heus niet het werk van een enkeling hoor. Dit 'verbod' wordt gedragen door een brede maatschappelijke gefundamentaliseerde moslimgroep. Waarbij het de bedoeling is steeds meer de autochtone leefwereld binnen te dringen en te beïnvloeden. En afgaande op deze verkettering van alcohol lijken ze daar nog aardig in te slagen ook !

... dubbel :?

Diplomatius
30 september 2008, 11:12
Dat er op de Turnhoutsebaan in Borgerhout bijna geen enkel kebab- of pitarestaurant meer is waar je nog een glas wijn of een pint bier kan bestellen, is heus niet het werk van een enkeling hoor. Dit 'verbod' wordt gedragen door een brede maatschappelijke gefundamentaliseerde moslimgroep. Waarbij het de bedoeling is steeds meer de autochtone leefwereld binnen te dringen en te beïnvloeden. En afgaande op deze verkettering van alcohol lijken ze daar nog aardig in te slagen ook !

...trippel :?:?

Diplomatius
30 september 2008, 11:13
Dat er op de Turnhoutsebaan in Borgerhout bijna geen enkel kebab- of pitarestaurant meer is waar je nog een glas wijn of een pint bier kan bestellen, is heus niet het werk van een enkeling hoor. Dit 'verbod' wordt gedragen door een brede maatschappelijke gefundamentaliseerde moslimgroep. Waarbij het de bedoeling is steeds meer de autochtone leefwereld binnen te dringen en te beïnvloeden. En afgaande op deze verkettering van alcohol lijken ze daar nog aardig in te slagen ook !

... trop is teveel :?

Diplomatius
30 september 2008, 11:13
Dat er op de Turnhoutsebaan in Borgerhout bijna geen enkel kebab- of pitarestaurant meer is waar je nog een glas wijn of een pint bier kan bestellen, is heus niet het werk van een enkeling hoor. Dit 'verbod' wordt gedragen door een brede maatschappelijke gefundamentaliseerde moslimgroep. Waarbij het de bedoeling is steeds meer de autochtone leefwereld binnen te dringen en te beïnvloeden. En afgaande op deze verkettering van alcohol lijken ze daar nog aardig in te slagen ook !

Tja, ik ken in Hasselt intussen ook één Marokkaans restaurant waar ze geen alcohol schenken. Voor mijn part is dat hun goed recht. Als ik wat wil gaan eten waar ik een glas alcohol bij wil, dan ga ik elders. Anderzijds, de eerste (en laatste) keer dat ik er ging, zei men mij dus dat ze geen alcohol schonken, maar dat ze er wel niets op tegen hadden als klanten zelf een fles wijn meebrachten... :? Zo radicaal is men dan toch ook niet... ;-)

longhorn
30 september 2008, 14:06
Men moet dus niet verschieten dat werkgevers preventief optreden en moslims gewoon niet aannemen als de job kan gevuld worden door een niet-moslim. Kwestie van problemen op voorhand te vermijden. Een CV van Mohammed gaat bij mij direkt de open haard in.

goodwill
30 september 2008, 14:50
Men moet dus niet verschieten dat werkgevers preventief optreden en moslims gewoon niet aannemen als de job kan gevuld worden door een niet-moslim. Kwestie van problemen op voorhand te vermijden. Een CV van Mohammed gaat bij mij direkt de open haard in.
zoiets hebben we wel verwacht van jou.
je hebt precies iets bijgeleerd van onze vrienden met die witte punt-mutsen (en ik heb het niet over de smurfen) aldaar in de uS.

willem1940NLD
30 september 2008, 15:54
je moet niets uitsluiten.
je zal altijd lieden hebben die het hoog in hun bol hebben.
wat je moet doen is het volgende: afstand nemen en niet blindelings en halsoverkop elke berichtgeving betreffende dergelijke daden na te hollen.
Je zal hierdoor uitgeput geraken.
Het beste is om deze daden niet te veralgemenen en ze als daden van wereldvreemde enkelingen te blijven zien.
Dit is gewoonweg de beste houding als je wenst dat de wereld een wereld van ons allen wordt, ene vredige wereld.
wereldvreemde enkelingen ga je altijd hebben.Ja en nee.

Er duiken steeds meer van deze wellicht gestoorden op en iedere keer weer gaan dure magistraten er serieus op in terwijl zelfs af en toe idiote claims worden toegewezen.

Het bijsturen van de publieke opinie heeft wel degelijk zin.

freespirit
30 september 2008, 15:56
Tja, ik ken in Hasselt intussen ook één Marokkaans restaurant waar ze geen alcohol schenken. Voor mijn part is dat hun goed recht. Als ik wat wil gaan eten waar ik een glas alcohol bij wil, dan ga ik elders. Anderzijds, de eerste (en laatste) keer dat ik er ging, zei men mij dus dat ze geen alcohol schonken, maar dat ze er wel niets op tegen hadden als klanten zelf een fles wijn meebrachten... :? Zo radicaal is men dan toch ook niet... ;-)

Hasselt is dan ook Borgerhout (nog) niet. Ik heb in de Limburg zelfs moslims openlijk alcohol zien drinken, dat is in het Antwerpse quasi onvoorstelbaar. Als ge in die pitabars in Borgerhout zelf een eigen fles meebrengt, heb je nog de kans dat ze je een rammeling geven om je 'haram'-daad te bestraffen. Net zoals het 'not done' is om op de Turnhoutsebaan als vrouw alleen naar één van de vele internetcafés te gaan. Dan wordt ze gewoon uitgescholden en bejegend met het 'oudste beroep ter wereld'.

U zegt dat 'geen alcohol' schenken hun goed recht is. Verschoning: alcohol niet drinken, dat is volgens mij hun goed recht. En hun klanten de mogelijkheid geven om te kiezen tussen al dan niet een alcoholische bestelling, daar kan ik mee akkoord gaan. Maar nu worden we er bijna gedwongen wat we gaan drinken (en als Bourgondische Belg zweer ik bij m'n wijntje bij het eten). In die restaurants ziet men mij inderdaad niet meer terug, ik heb al een 'zwarte' lijst van onverdraagzame restaurants waar ze me (en mijn gezelschap) niet zullen treffen. Geen cent verdienen deze fanatici nog aan mij (zelfs niet als ik m'n eigen flesje wel zelf mag meebrengen).

VlaamseKracht
30 september 2008, 16:47
Dat er op de Turnhoutsebaan in Borgerhout bijna geen enkel kebab- of pitarestaurant meer is waar je nog een glas wijn of een pint bier kan bestellen, is heus niet het werk van een enkeling hoor. Dit 'verbod' wordt gedragen door een brede maatschappelijke gefundamentaliseerde moslimgroep. Waarbij het de bedoeling is steeds meer de autochtone leefwereld binnen te dringen en te beïnvloeden. En afgaande op deze verkettering van alcohol lijken ze daar nog aardig in te slagen ook !

Heb je als eens onze Allahtone medemens zien lopen in het weekend?
Pint in de hand,wit poeder in de neus en vrouwen lastig vallen...en dat tijdens de ramadan.

HAMC
30 september 2008, 20:11
Heb je als eens onze Allahtone medemens zien lopen in het weekend?
Pint in de hand,wit poeder in de neus en vrouwen lastig vallen...en dat tijdens de ramadan.

Dan zijn ze geintegreerd is het weer niet goed.

daiwa
1 oktober 2008, 00:08
Dan zijn ze geintegreerd is het weer niet goed.


:lol::lol:

alice
1 oktober 2008, 11:37
Op de Turnhoutse baan wordt inderdaad in zaken van allochtonen die moslim zijn nergens nog alcohol geschonken.
Dit omdat volgens sommige richtingen (wahabieten, salafisten) je niet enkel geen alcohol mag drinken, je mag ook niet in de buurt van alcohol komen of dit aanraken.
Die richtingen lobbyen dan ook op o.a de Turnhoutse baan.
Maar ook bij multiculturele feestjes is alcohol ( voor Vlamingen dan wel te verstaan!) verboden, indien dit niet wordt gerespecteerd komt er geen enkele allochtoon en trekken partners ( moslims) zich terug.
Het is dus of een multicultureel feest op hun voorwaarden of niemand werkt mee of komt.
Dat de rekening wordt betaald door de overheid van die multiculturele feesten doet er niet toe.
Dus kun je niet echt zeggen dat het over enkelingen gaat, zoals Free spirit al zegt is hier een breed draagvlak voor omdat wordt voorgehouden door radicale groepen dat dit moet en hieraan sociale controle koppelen.
Dat betekend niet dat er geen snuivende, alcohol drinkende, feestende moslims bestaan.
Maar vaak is dit wel een dubbelleven; in de eigen sociale omgeving wordt alcohol gemeden.
Daar tegenover staat dat alcohol dan vaak wel te krijgen is in Turkse vzw's omdat in Turkije zelf in de steden dit ook geen probleem vormt voor moslims..
Het gaat dus niet over enkelingen maar is een uiting van toename van extreem religieus gedachtengoed binnen de moslimgroeperingen.
Ook andere signalen ( artsen weigeren, werk weigeren zonder hoofddoek) tonen die spanningen tussen gematigde en fundamentalistische moslims heel duidelijk aan!

driewerf
1 oktober 2008, 11:49
Tja, ik ken in Hasselt intussen ook één Marokkaans restaurant waar ze geen alcohol schenken. Voor mijn part is dat hun goed recht. Als ik wat wil gaan eten waar ik een glas alcohol bij wil, dan ga ik elders. Anderzijds, de eerste (en laatste) keer dat ik er ging, zei men mij dus dat ze geen alcohol schonken, maar dat ze er wel niets op tegen hadden als klanten zelf een fles wijn meebrachten... :? Zo radicaal is men dan toch ook niet... ;-)

Tja. En ik ken hier in Mechelen verschillende kebabzaken waar men wel wijn, bier en zelfs Martini serveert.
of hoe een voorbeeld niks betekent.

HAMC
1 oktober 2008, 12:12
Tja. En ik ken hier in Mechelen verschillende kebabzaken waar men wel wijn, bier en zelfs Martini serveert.
of hoe een voorbeeld niks betekent.

Is dat dan op bevel van imam?

driewerf
1 oktober 2008, 12:17
geen idee.

HAMC
1 oktober 2008, 12:39
geen idee.

Dan baseer je je mening wel op heel weinig informatie.

goodwill
2 oktober 2008, 08:27
Heb je als eens onze Allahtone medemens zien lopen in het weekend?
Pint in de hand,wit poeder in de neus en vrouwen lastig vallen...en dat tijdens de ramadan.

naturlich freund. sie habe das..; ;)

abou Anis
2 oktober 2008, 09:31
Ja, u zal wel gelijk hebben ofzo.

Tja mijn beste, dat komt ervan af en toe K&K eens te verlaten. Dan willen mensen wel eens een ernstige discussie aangaan.

Diplomatius
2 oktober 2008, 17:15
Hasselt is dan ook Borgerhout (nog) niet. Ik heb in (de) Limburg zelfs moslims openlijk alcohol zien drinken, dat is in het Antwerpse quasi onvoorstelbaar.

De 'de' is overbodig... :evil: ;-)

U zegt dat 'geen alcohol' schenken hun goed recht is. Verschoning: alcohol niet drinken, dat is volgens mij hun goed recht. En hun klanten de mogelijkheid geven om te kiezen tussen al dan niet een alcoholische bestelling, daar kan ik mee akkoord gaan. Maar nu worden we er bijna gedwongen wat we gaan drinken (en als Bourgondische Belg zweer ik bij m'n wijntje bij het eten). In die restaurants ziet men mij inderdaad niet meer terug, ik heb al een 'zwarte' lijst van onverdraagzame restaurants waar ze me (en mijn gezelschap) niet zullen treffen. Geen cent verdienen deze fanatici nog aan mij (zelfs niet als ik m'n eigen flesje wel zelf mag meebrengen).

Ja en neen. Geen alcohol drinken is hun goed recht als mens-met-een-overtuiging. Geen alcohol schenken in hun eigen zaakis eveneens hun goed recht als handelaar-met-een-keuze.

Er waren vroeger overigens genoeg café's in dit land die geen sterke drank schonken (destijds weliswaar ook ingegeven door de dure vergunningen).

Ik zie het probleem eigenlijk niet ?

Als ik frieten wil eten, ga ik naar een frituur, niet naar een chinees. Als ik steak wil eten, ga ik naar een steakhouse, niet naar een Japans restaurant. Als ik sushi wil, naar een Japanner, niet naar een Mexicaans restaurant. Wie mij niet geeft als klant wat ik wil, die heeft aan mij geen klant, zo simpel is dat...

En laten we eerlijk zijn: pita, kebab en andere vettigheid eet een mens toch alleen maar als hij al meer dan genoeg gezopen heeft ;-) (althans, ik toch... :oops: )

Mbeya
2 oktober 2008, 21:21
Maar ook bij multiculturele feestjes is alcohol ( voor Vlamingen dan wel te verstaan!) verboden, indien dit niet wordt gerespecteerd komt er geen enkele allochtoon en trekken partners ( moslims) zich terug.
Het is dus of een multicultureel feest op hun voorwaarden of niemand werkt mee of komt.


zever, ik ben al op genoeg multiculturele feestjes, recepties,... geweest, privé en via het werk waar alcohol geserveerd werd en waar niemand problemen rond maakte, alle, het was niet eens een issue, feestje = alcohol punt uit.