PDA

View Full Version : Gisteren bijscholing gekregen,communiceren


duveltje382
3 oktober 2008, 10:10
Met twee mensen aan een tafel met scherm tussen de twee een puzzel oplossen met spraak als enig hulpmiddel

De puzzel bestond uit vele verschillende vlakken,

Bleek dat ik daar supper in was omdat ik de puzzel in nog geen 30 sec had opgelost

Raad hier is de eenvoud van het communiceren,waar ik de lesgever eens en lesje heb in gegeven

Dus met andere woorden jullie taal is hier eerder een nadeel om te communiceren met elkaar dan een voordeel(veel te moeilijk soms)

Wat denken jullie hiervan?

Patsy Stone
3 oktober 2008, 10:23
Wat denken jullie hiervan?

Dat jij je wat meer met puzzels moet gaan bezighouden en wat minder met dit moeilijke forum.

duveltje382
3 oktober 2008, 10:30
Dat jij je wat meer met puzzels moet gaan bezighouden en wat minder met dit moeilijke forum.:lol::lol::lol:

Tja nochtans is communiceren in mijn vak erg belangrijk,en puzzelen kan in normaal gezien niet
En politics.be een moeilijk forum,politiek zou juist alle mensen moeten aanbelangen,we leven niet meer in de 19de eeuw hoor,misschien zou U een wat bijscholing moeten kunnen genieten
Maar Uw kinderlijke commentaar raak ik hier wel wat gewoon hoor :-P

driewerf
3 oktober 2008, 10:53
Met twee mensen aan een tafel met scherm tussen de twee een puzzel oplossen met spraak als enig hulpmiddel

De puzzel bestond uit vele verschillende vlakken,

Bleek dat ik daar supper in was omdat ik de puzzel in nog geen 30 sec had opgelost

Raad hier is de eenvoud van het communiceren,waar ik de lesgever eens en lesje heb in gegeven

Dus met andere woorden jullie taal is hier eerder een nadeel om te communiceren met elkaar dan een voordeel(veel te moeilijk soms)

Wat denken jullie hiervan?

Dat je nog veel bijscholing behoeft.

duveltje382
3 oktober 2008, 11:00
Dat je nog veel bijscholing behoeft.

Idd,en lieft zoveel mogelijk
Ik zou nog erg veel willen bijleren,en soms wat van mijn eigen kennis me geven
T'was toch niet al pikuur bedoeld hé driewerf :roll:

Patsy Stone
3 oktober 2008, 11:05
T'was toch niet al pikuur bedoeld hé driewerf :roll:
Wie zou dat durven bij iemand die om de haverklap bij de moderatie gaat uithuilen wanneer hij zich weer eens onheus behandeld voelt?

Chipie
3 oktober 2008, 12:40
Dat je nog veel bijscholing behoeft.Meestal is kleinluilinks arrogant...
En die hebben dan nog steeds hun bakkes vol van klassenstrijd... :-D

duveltje382
3 oktober 2008, 12:50
Wie zou dat durven bij iemand die om de haverklap bij de moderatie gaat uithuilen wanneer hij zich weer eens onheus behandeld voelt?
Gelieve U aan de draad te houden,en nu eens één keer te antwoorden op de thread,anders moeten moderators hier maar eens ingrijpen;-)

alice
3 oktober 2008, 13:04
Leuk dat je er zo blij mee bent Duivel!
Maar om hier nu een discussie aan te wijden vind ik niet kunnen.
Omdat ze slechts gaat over jezelf en je eigenlijk daar feedback over vraagt, enige maatschappelijke relevantie is er niet, aan de bedenking of jij dit nu goed deed omdat je 'eenvoudig' communiceert.
Ik denk dat je naar buiten moet Duivel, vrienden maken en een netwerkje opbouwen dan kun je dit soort dingen kwijt, een forum dient hier met alle respect voor je knappe prestatie niet voor.
Het lijkt wel therapie!

King of beggars and fleas
3 oktober 2008, 13:20
ach ach ach

wanneer de vorm vd taal belangrijker wordt dan de inhoud van de taal dan kan taal idd een hindernis worden om elkaar te kunnen begrijpen

en duveltje heeft wel weer een punt als hij bedoelt dat op dit forum velen in dat bedje ziek zijn en bij de meeste academici is dat ook zo

professor boeckaert heb ik zelf weten doceren bij beginselen van recht dat de advocaten dure woorden moeten gebruiken om zo dure honoraria te kunnen vragen en de klant dus eigenlijk zand in de ogen te strooien door woorden te gebruiken die de klant niet begrijpt

als voorbeeld daarvan gaf hij dan de terminologie " men moet zijn rechten uitputten " wat gewoon wil zeggen dat men al zijn rechten moet opgebruiken, aanwenden

of maw een duidelijk voorbeeld waar communicatie bewust niet gebruikt wordt om elkaar beter te begrijpen en dus idd eerder nadelig is dan voordelig ( behalve dan voor de advocaat, volgens die ouwe boeckaert)

Goldband
3 oktober 2008, 18:34
Leuk dat je er zo blij mee bent Duivel!
Maar om hier nu een discussie aan te wijden vind ik niet kunnen.
Omdat ze slechts gaat over jezelf en je eigenlijk daar feedback over vraagt, enige maatschappelijke relevantie is er niet, aan de bedenking of jij dit nu goed deed omdat je 'eenvoudig' communiceert.
Ik denk dat je naar buiten moet Duivel, vrienden maken en een netwerkje opbouwen dan kun je dit soort dingen kwijt, een forum dient hier met alle respect voor je knappe prestatie niet voor.
Het lijkt wel therapie!

Harsh, but very true.