PDA

View Full Version : De kiezer verraden


Werkslaaf
1 april 2004, 09:08
Beste Groen!

Als de keizers andermaal een naieve stem op uw partij uitbrengen uit groen-ideaal, gaat u dan weerom, net zoals met Agalev, enkel de sociale (migranten)thema's aansnijden tijdens uw regeringsperiode... of gaat u ditmaal werkelijk iets voor het groen doen?

Nu ja, niet dat ik u nog geloof als u hierop antwoord. U bent uiteraard dezelfde partij onder een andere naam.

Helaas is België er eerder BRUINER op geworden dan groener tijdens uw regeerperiode.

pielewuiter
1 april 2004, 16:06
Beste Groen!

Als de keizers andermaal een naieve stem op uw partij uitbrengen uit groen-ideaal, gaat u dan weerom, net zoals met Agalev, enkel de sociale (migranten)thema's aansnijden tijdens uw regeringsperiode... of gaat u ditmaal werkelijk iets voor het groen doen?

Nu ja, niet dat ik u nog geloof als u hierop antwoord. U bent uiteraard dezelfde partij onder een andere naam.

Helaas is België er eerder BRUINER op geworden dan groener tijdens uw regeerperiode.

wees gerust de kiezers zullen hier voldoende rekening houden !
één ding is wel jammer , veel dieper kunnen ze niet meer zakken !
mevrouw de winter zal zeggen beter 100 groenen aan den dop dan één in de regering............

Rudi Daems
2 april 2004, 15:17
Enkele feiten…. Sinds Vera Dua minister werd van leefmilieu is meer dan 3.000 ha bos gered. En er komen nog elke dag bossen bij. Stadsbossen, regionale bossen, provinciale bossen; straks zien we door de bomen het bos niet meer (of is het omgekeerd?). Sinds Vera Dua minister werd van leefmilieu is het budget voor rioleringswerken verdrievoudigd. De gemeenten responsabiliseren om werk te maken van gescheiden stelsel, dat was en is het uitgangspunt. Sinds Mieke Vogels en Vera Dua minister werden is de relatie tussen milieu en gezondheid eindelijk een politiek item geworden. Met milieu en gezondheidsonderzoek wordt baanbrekend werk verricht, dat beaamt ook Margot Wallstrom, Europees Commissaris voor milieu.
Zorg op maat en extra investeringen, toegankelijkheid voor jou als wandelaar of fietser, ... en we kunnen nog even verder doorgaan over de groene realisaties.

Maar dat zou een al te saaie opsomming worden, niet ? Teveel groen wellicht en te weinig andere kleuren misschien?
________________

Rudi Daems
1e plaats Vlaams Parlement Antwerpen

BruFFy
3 april 2004, 11:16
Sinds Vera Dua minister werd van leefmilieu is het budget voor rioleringswerken verdrievoudigd.

Rudi Daems
1e plaats Vlaams Parlement Antwerpen

Is dat goed nieuws?
Zijn er dan ook 3x zoveel werken geweest, of kost het enkel 3x zoveel onder Dua ?

athena
3 april 2004, 11:41
Ik ken persoonlijk een mooi staaltje van bosbeheer hier in de buurt.
Het bos in kwestie is enkele jaren geleden aangekocht als Vlaams Gewestbos door Vera Dua.
Het bos werd daarvoor reeds gebruikt door kinderen in de buurt om in te spelen en door ruiters, een groot deel was echter niet toegankelijk en daar kon de vrije natuur haar gang gaan.
En dan nu de realisatie van Dua: het bos moest toegankelijk zijn voor rolstoelgebruikers, een volledige dreef werd hiervoor verhard; een parkeerplaats, daarvoor niet verhard, werd volledig onder de macadam gespoten net zoals de bermen rond het bos (de bomen in de berm sneuvelden daar ook door), zodat de stadsbewoners hun voetjes toch niet moeten vuilmaken en midden in het bos werd een speelpark(je) aangelegd, eveneens toegankelijk voor rolstoelgebruikers.
Resultaat: het bos is ecologisch dood, staat enkel in dienst voor stadsbewoners die op zondag hun wandelingkse komen doen en pannekoekse eten en de ruitervereningen, die het bos trouwensjarenlang hebben onderhouden zijn hun bos kwijt.
Bewijst nog maar eens mijn stelling dat de gemiddelde agalevstemmer een stadsbewoner is die nog geen plant in een pot in leven kan houden.

boer_bavo
3 april 2004, 11:58
Ik ken persoonlijk een mooi staaltje van bosbeheer hier in de buurt.
Het bos in kwestie is enkele jaren geleden aangekocht als Vlaams Gewestbos door Vera Dua.
Kan je specifiëren over welk bos het gaat? Door niet concreet te zijn maak je elke discussie onmogelijk.

athena
3 april 2004, 12:21
Lozerbos in Kruishoutem, wou het eigenlijk algemeen houden, denk dat het bosbeleid dat Dua de afgelopen jaren heeft gevoerd op dezelfde leest geschoeid is.

zorroaster
3 april 2004, 22:17
Ik ken persoonlijk een mooi staaltje van bosbeheer hier in de buurt.
Het bos in kwestie is enkele jaren geleden aangekocht als Vlaams Gewestbos door Vera Dua.
Het bos werd daarvoor reeds gebruikt door kinderen in de buurt om in te spelen en door ruiters, een groot deel was echter niet toegankelijk en daar kon de vrije natuur haar gang gaan.
En dan nu de realisatie van Dua: het bos moest toegankelijk zijn voor rolstoelgebruikers, een volledige dreef werd hiervoor verhard; een parkeerplaats, daarvoor niet verhard, werd volledig onder de macadam gespoten net zoals de bermen rond het bos (de bomen in de berm sneuvelden daar ook door), zodat de stadsbewoners hun voetjes toch niet moeten vuilmaken en midden in het bos werd een speelpark(je) aangelegd, eveneens toegankelijk voor rolstoelgebruikers.
Resultaat: het bos is ecologisch dood, staat enkel in dienst voor stadsbewoners die op zondag hun wandelingkse komen doen en pannekoekse eten en de ruitervereningen, die het bos trouwensjarenlang hebben onderhouden zijn hun bos kwijt.
Bewijst nog maar eens mijn stelling dat de gemiddelde agalevstemmer een stadsbewoner is die nog geen plant in een pot in leven kan houden.

Ik ben eens met een volledige KSA-groep rondgeleid in een gigantisch natuurgebied in de buurt van Scherpenheuvel waarvan de naam me even ontgaat.
Onze gids, die het bos als zijn broekzak kende, had geen goed woord over voor het bossenbeleid van Dua. Zelfs toen de grote Mérode-bossen door hun eigenaar aan de Vlaamse regering werden aangeboden als schenking, kon Dua ze niet aanvaarden omdat er geen geld voor was om ze "toegankelijk" te maken.
Wat de mens deed vloeken: "Verdomme, een bos moet toch niet toegankelijk zijn zeker? Een bos is een bos, geen pretpark!"

En gelijk had hij...

boer_bavo
3 april 2004, 22:27
Zelfs toen de grote Mérode-bossen door hun eigenaar aan de Vlaamse regering werden aangeboden als schenking, kon Dua ze niet aanvaarden omdat er geen geld voor was om ze "toegankelijk" te maken.
Wat de mens deed vloeken: "Verdomme, een bos moet toch niet toegankelijk zijn zeker? Een bos is een bos, geen pretpark!"

En gelijk had hij...
Dat is inderdaad overdreven. Ik wist niet dat het zo erg was. Mijn mening is dat er vooral op lokaal vlak besloten moet worden in hoeverre bossen opengesteld worden. Bvb de gemeente, ev met de omliggende gemeenten.