PDA

View Full Version : Video laat nagenoeg totale vernietiging van PKK groep zien


Turkse Nederlander
12 oktober 2008, 14:18
Het Turkse leger had een paar dagen geleden een bericht naar buiten gebracht dat een grote groep PKK terroristen waren vernietigd die op het punt stonden Turkije binnen te dringen. De PKK verklaarde echter dat zoiets niet was gebeurd. Hierop besloot het Turkse leger een video die opgenomen was door een UAV (onbemande spionagevliegtuig met infrarood en nachtvisie camera) naar buiten te brengen. De groep werd in beeld gebracht. Daarna werden de coordinaten doorgegeven en ingevoerd in raket- en artilleriesystemen. Tenslotte werd de groep gebombardeerd. Maar een handjevol terroristen overleefden de aanval. De UAV's heeft Turkije samen met Israel ontwikkeld. Zo zijn er al de afgelopen week vele honderden terroristen omgekomen. Uit wanhoop hebben de terroristen een massale aanval op een Turkse legerbasis uitgevoerd waarbij er 15 Turkse soldaten en 23 terroristen zijn omgekomen. De legerbasis was gesitueerd in een vallei en is al 2 keer eerder aangevallen. Het leger heeft besloten de legerbasis te verplaatsen.

http://www.kanal1.com.tr/haber,Casus-ucagin-gozunden-bombardiman-ani,2775B53E3AFB4C5FBC8CADAAB509AE18.html

Vergroot de video om een beter beeld te krijgen.

D'ARTOIS
12 oktober 2008, 15:15
Ik zie de beelden die me sterk doen denken aan de algemene beelden die de VS de wereld instuurden als getuige van hun grote successen in de Golf oorlogen.

Ik kan het uitschakelen van enige tientallen koerdische nomaden niet wereldschokkend noemen. Die UAV's zijn kleine onbemande vliegtuigjes in eerste aanzet ontwikkeld in Israel dat voordien dergelijke surveillances door kleine eenmotorige vliegtuigen liet uitvoeren (piper cubs).

De koerden, dat is wel duidelijk, is een probleem ontstaan uit de ontmanteling van het Osmaanse rijk. Aangezien de geallieerden in hun grenzeloze stomheid hebben nagelaten een apart land voor deze ? groepering te creëren en ze te midden van de hen vijandig gezinde regimes te plaatsen, kunnen ze zich beter richten op het zwakkere Irak en de landen daarom heen dan op het redelijk sterke en moderne Turkije met z'n op tamelijk moderne voet geschoeide krijgsmacht.
Wat is er toch met die Koerden?

Nr.10
12 oktober 2008, 15:17
Turkije en Israel bewapenen zich met steun van de VS.
Turkije pleegt, dankzij die steun, terroristische misdaden tegen de Koerden.

D'ARTOIS
12 oktober 2008, 15:22
Turkije en Israel hebben decennia lange zeer goede relaties met elkaar. Dat is juist.

Jedd
12 oktober 2008, 15:28
Turkije en Israel hebben decennia lange zeer goede relaties met elkaar. Dat is juist.

ik vind het toch verrassend dat Israel de technologie om UAV's te maken (wat niet zo simpel blijkt te zijn ?) zou delen met een land als Turkije, dat toch steeds een potentiële vijand kan worden in de toekomst.

Los daarvan vind ik op triomfantelijke wijze filmpjes plaatsen waarin mensen opgeblazen worden moreel verwerpelijk.

D'ARTOIS
12 oktober 2008, 15:36
Het is tamelijk simpel. Trek je info bij de tientallen modelbouwclubs. De problematiek schuilt niet in het vliegtuig maar in het volgen van dat vliegtuig.
En daar heb je iets meer voor nodig.
Israel heeft een hypermoderne en geavanceerde serie apparatuur, iets dat Turkije niet heeft maar elders moet betrekken.

Ik denk dat de situatie iets anders is. De observatie van de groep is gedaan vanuit een stationaire observatiepost die middels een aan een binoculair gekoppelde GSM/Afstandsmeter een exacte positiebepaling kan berekenen.

Die vliegtuigjes kunnen dat in principe ook maar hebben geen apparatuur aan boord om te filmen.

De_Laatste_Belg
12 oktober 2008, 15:38
Los daarvan vind ik op triomfantelijke wijze filmpjes plaatsen waarin mensen opgeblazen worden moreel verwerpelijk

Dan moet jij toch eens hoognodig dat 'werp een bommetje op rechts' bericht dat je plaatste verklaren.

Dat was moreel ook zeer verwerpelijk.

Jedd
12 oktober 2008, 15:46
Dan moet jij toch eens hoognodig dat 'werp een bommetje op rechts' bericht dat je plaatste verklaren.

Dat was moreel ook zeer verwerpelijk.

ik schreef op 'rechts én links'

mensen die quotes vervalsen zijn moreel verwerpelijk.

Turkse Nederlander
12 oktober 2008, 15:50
ik vind het toch verrassend dat Israel de technologie om UAV's te maken (wat niet zo simpel blijkt te zijn ?) zou delen met een land als Turkije, dat toch steeds een potentiële vijand kan worden in de toekomst.

Los daarvan vind ik op triomfantelijke wijze filmpjes plaatsen waarin mensen opgeblazen worden moreel verwerpelijk.

Turkije is in de geschiedenis nog nooit vijandelijk geweest tegen Joden of Israel. Turkije is het eerste moslimland dat Israel heeft erkend. In het Ottomaanse rijk genoten Joden veel vrijheid. Ze waren belangrijke bondgenoten. In de 8e eeuw hebben Joden en Turken zelfs samen een rijk gesticht: het Khazaarse rijk. Turkije zal nooit vijandig zijn tegen Joden.

Nr.10
12 oktober 2008, 15:53
Turkije en Israel hebben decennia lange zeer goede relaties met elkaar. Dat is juist.

Zij vormen voor de amerikanen een buffer rondom de olierijke zone.
Daarom worden zij overvloedig militair gesponsord.

De_Laatste_Belg
12 oktober 2008, 15:55
ik schreef op 'rechts én links'

mensen die quotes vervalsen zijn moreel verwerpelijk.

Right.

voor de rest leek die meeting een goede gelegenheid om met één enkel bommetje van alle extremistisch gespuis vanaf te zijn. Links én rechts.

Maar bon, Gandhi dus.


Mijn welgemeende excuses.

Zal ik de vraag dan maar corrigeren.

Dan moet jij toch eens hoognodig dat 'werp een bommetje op MENSEN bericht dat je plaatste verklaren.

Dat was moreel ook zeer verwerpelijk.

kelt
12 oktober 2008, 16:03
Het Turkse Leger doet zijn werk,welja...

Maar hoe zijn Turkse politici er in hemelsnaam in geslaagd om een feitelijke overwinning op de PKK(culminerend in de gevangenneming van de leider,die dan maar een zielig,voor zijn leven smekend oud mannetje bleek te zijn) uit hun handen te doen glippen?


het lijkt erg op de wijze hoe Spaanse politici de bijna overwinning op de ETA hebben laten wegglijden zodat er nu weer een nieuwe bende extremisten te velde aktief is....


pummels...hoeveel soldaten en burgers gaat het nu weer kosten :evil:

Turkse Nederlander
12 oktober 2008, 16:13
Zij vormen voor de amerikanen een buffer rondom de olierijke zone.
Daarom worden zij overvloedig militair gesponsord.

Turkije ontwikkelt zelf nu ook onafhankelijk nieuwe wapens. Vooral de nieuwe robot wapenssystemen zijn zeer indrukwekkend. Turkije is nu een wapenexporteur geworden. Turkije heeft nu o.a. zelf stealthmateriaal en het sterkste composietmateriaal ter wereld ontwikkeld. Dit materiaal is bestand tegen de sterkste armorpiercing kogels en een mijnexplosie tot 10 kg. Turkije heeft onlangs een stealth oologsschip gebouwd en te water gelaten:

http://www.youtube.com/watch?v=cFJdUUP3UDA

Turkije ontwikkelt o.a. raketsystemen, robotwapens, op afstand bestuurbare wapens, radarsystemen, machinegeweren, artilleriewapens, lightarmor vehicles, oorlogsschepen, allerlei electronica, communicatie systemen etc.

Turkije is begonnen met de ontwikkeling van een eigen tank.

kelt
12 oktober 2008, 16:16
Turkije ontwikkelt zelf nu ook onafhankelijk nieuwe wapens. Vooral de nieuwe robot wapenssystemen zijn zeer indrukwekkend. Turkije is nu een wapenexporteur geworden. Turkije heeft nu o.a. zelf stealthmateriaal en het sterkste composietmateriaal ter wereld ontwikkeld. Dit materiaal is bestand tegen de sterkste armorpiercing kogels en een mijnexplosie tot 10 kg. Turkije heeft onlangs een stealth oologsschip gebouwd en te water gelaten:

http://www.youtube.com/watch?v=cFJdUUP3UDA

Turkije ontwikkelt o.a. raketsystemen, robotwapens, op afstand bestuurbare wapens, radarsystemen, machinegeweren, artilleriewapens, lightarmor vehicles, oorlogsschepen, allerlei electronica, communicatie systemen etc.

Turkije is begonnen met de ontwikkeling van een eigen tank.


tof....

en hoe gaan ze de aanhoudende vernedering van de Koerden aanpakken?

Alle mannelijke foetussen in Koerdische vrouwen opsporen en aborteren?


:-(

D'ARTOIS
12 oktober 2008, 16:28
Turkije ontwikkelt zelf nu ook onafhankelijk nieuwe wapens. Vooral de nieuwe robot wapenssystemen zijn zeer indrukwekkend. Turkije is nu een wapenexporteur geworden. Turkije heeft nu o.a. zelf stealthmateriaal en het sterkste composietmateriaal ter wereld ontwikkeld. Dit materiaal is bestand tegen de sterkste armorpiercing kogels en een mijnexplosie tot 10 kg. Turkije heeft onlangs een stealth oologsschip gebouwd en te water gelaten:

http://www.youtube.com/watch?v=cFJdUUP3UDA

Turkije ontwikkelt o.a. raketsystemen, robotwapens, op afstand bestuurbare wapens, radarsystemen, machinegeweren, artilleriewapens, lightarmor vehicles, oorlogsschepen, allerlei electronica, communicatie systemen etc.

Turkije is begonnen met de ontwikkeling van een eigen tank.

Turkije is in een hele hoop opzichten een modern land met uitstekende vakmensen. Dat korvet is wel een beetje verouderd, met z'n enorm hoge profiel, maar dat geeft niet. Turkije kan best wel wat gezien een behoorlijk stukje Italiaanse ruwbouw naar Turkije gaat.
Daar, beste TN, hebben we het niet over.
Politiek is Turkije nog steeds een speelbal van de religieuze fanatici, die een terugkeer naar de almacht van de Koran willen en de volgelingen van Atatürk die dat per se niet willen en die Turkije als een modern land zien.

In het eerste geval zal Turkije binnen enkele tientallen jaren doorgroeien naar een moderne maatschappij, in het andere geval zal dat zeker niet het geval zijn want een religieuze Koran maatschappij gaat historisch niet samen met die van de westelijke.

Turkse Nederlander
12 oktober 2008, 16:41
tof....

en hoe gaan ze de aanhoudende vernedering van de Koerden aanpakken?

Alle mannelijke foetussen in Koerdische vrouwen opsporen en aborteren?


:-(

Natuurlijk moet Turkije de Koerden meer rechten geven. Turkije moet laten zien dat het land er ook voor de Koerden is en dat Turkije voor de Koerden opkomt als dat nodig is.

Turkse Nederlander
12 oktober 2008, 16:46
Turkije is in een hele hoop opzichten een modern land met uitstekende vakmensen. Dat korvet is wel een beetje verouderd, met z'n enorm hoge profiel, maar dat geeft niet. Turkije kan best wel wat gezien een behoorlijk stukje Italiaanse ruwbouw naar Turkije gaat.
Daar, beste TN, hebben we het niet over.
Politiek is Turkije nog steeds een speelbal van de religieuze fanatici, die een terugkeer naar de almacht van de Koran willen en de volgelingen van Atatürk die dat per se niet willen en die Turkije als een modern land zien.

In het eerste geval zal Turkije binnen enkele tientallen jaren doorgroeien naar een moderne maatschappij, in het andere geval zal dat zeker niet het geval zijn want een religieuze Koran maatschappij gaat historisch niet samen met die van de westelijke.

Ik hoop dat Turkije een modern en vredig land wordt dat voor vrede en stabiliteit zorgt in de regio.

D'ARTOIS
12 oktober 2008, 16:53
Dat is een gezonde en eerlijke wens waartegen niemand nee zal zeggen.

Jedd
12 oktober 2008, 16:53
Ik hoop dat Turkije een modern en vredig land wordt dat voor vrede en stabiliteit zorgt in de regio.

volgens vrienden die er vaak komen, is het grote verschil in het straatbeeld tussen 15 jaar geleden en nu dat er veel meer hoofddoeken rondlopen. Of dat de extremistische versie van de islam is opgerukt.

Jedd
12 oktober 2008, 16:54
Right.




Mijn welgemeende excuses.

Zal ik de vraag dan maar corrigeren.

Dan moet jij toch eens hoognodig dat 'werp een bommetje op MENSEN bericht dat je plaatste verklaren.

Dat was moreel ook zeer verwerpelijk.

ik protesteerde niet tegen de bommen as such.
ik protesteerde tegen het vieren van de dood van een groep mensen.

Scherven A. Mok
12 oktober 2008, 17:01
ik vind het toch verrassend dat Israel de technologie om UAV's te maken (wat niet zo simpel blijkt te zijn ?) zou delen met een land als Turkije, dat toch steeds een potentiële vijand kan worden in de toekomst.

Los daarvan vind ik op triomfantelijke wijze filmpjes plaatsen waarin mensen opgeblazen worden moreel verwerpelijk.

Economie is korte termijndenken. Wapens verkopen is economie, amper politiek.

Scherven A. Mok
12 oktober 2008, 17:04
Ik zie de beelden die me sterk doen denken aan de algemene beelden die de VS de wereld instuurden als getuige van hun grote successen in de Golf oorlogen.

Ik kan het uitschakelen van enige tientallen koerdische nomaden niet wereldschokkend noemen. Die UAV's zijn kleine onbemande vliegtuigjes in eerste aanzet ontwikkeld in Israel dat voordien dergelijke surveillances door kleine eenmotorige vliegtuigen liet uitvoeren (piper cubs).

De koerden, dat is wel duidelijk, is een probleem ontstaan uit de ontmanteling van het Osmaanse rijk. Aangezien de geallieerden in hun grenzeloze stomheid hebben nagelaten een apart land voor deze ? groepering te creëren en ze te midden van de hen vijandig gezinde regimes te plaatsen, kunnen ze zich beter richten op het zwakkere Irak en de landen daarom heen dan op het redelijk sterke en moderne Turkije met z'n op tamelijk moderne voet geschoeide krijgsmacht.
Wat is er toch met die Koerden?

Een bergvolk wil zelfbestuur op zijn berg. Niet op een andere berg.
Al die heelnederlanders hier verkassen toch ook niet naar Nederland.

De_Laatste_Belg
12 oktober 2008, 17:07
Jij denkt anderen een moraal aan te meten, terwijl jezelf met een bedenkelijk moraal komt aanzetten.

Hoe rijm je dat ?

voor de rest leek die meeting een goede gelegenheid om met één enkel bommetje van alle extremistisch gespuis vanaf te zijn. Links én rechts.

Maar bon, Gandhi dus.


Kom, geef nu eens een eerlijk antwoord.

Jedd
12 oktober 2008, 17:12
Jij denkt anderen een moraal aan te meten, terwijl jezelf met een bedenkelijk moraal komt aanzetten.

Hoe rijm je dat ?




Kom, geef nu eens een eerlijk antwoord.

extremisten ben je beter kwijt dan rijk. Een extremistisch gedachtegoed heeft immers nog nooit iets goed voortgebracht.

en is het nu echt nodig dat wij belastingbetalers opdraaien voor ordehandhaving omdat 50 marginaal linksen en 50 marginaal rechtsen persé marginaal willen doen ?

De_Laatste_Belg
12 oktober 2008, 17:14
extremisten ben je beter kwijt dan rijk. Een extremistisch gedachtegoed heeft immers nog nooit iets goed voortgebracht.

Je weet dat ik daar akkoord ga met jou. 100 %

Maar ? Een bommetje opgooien is EXTREMISME !!!

Jedd
12 oktober 2008, 17:19
Je weet dat ik daar akkoord ga met jou. 100 %

Maar ? Een bommetje opgooien is EXTREMISME !!!

neen, dat is een oplossing

beetje pragmatischer zijn ;-)

De_Laatste_Belg
12 oktober 2008, 17:27
Jedd, in veel van je posts kan ik mij goed vinden.

Deze totaal niet.
In ne draad waarin je opkomt tegen 't geweld, post je zelf een opmerking die vol geweld zit.

Ik zie dat je niet in staat bent om een 'ondoordachte opmerking' toe te geven.

Oh wel. Ik heb geprobeerd. 't Is al goed.

Hierbij haal ik dus mijn schouders op en draai ik je de rug toe.

Jedd
12 oktober 2008, 17:41
het internet minder serieus nemen.

gaat ge u veel beter door voelen. echt.

D'ARTOIS
12 oktober 2008, 17:43
Een bergvolk wil zelfbestuur op zijn berg. Niet op een andere berg.
Al die heelnederlanders hier verkassen toch ook niet naar Nederland.

Zo bedoel ik dat niet. Op zich is Kurdistan, het oorspronkelijke Curdia, best wel een groot gebied, verspreidt over Turkije, Syrië, Irak, Iran en de Kaukasus.
Geen van die landen zal ook maar een vierkante mm van hun grondgebied aan de Koerden afstaan, dus vandaar het probleem.

Historisch vraagstuk: hoe verhield deze status zich onder de Osmanen, leest Turken.

Ke Nan
12 oktober 2008, 20:34
Zo bedoel ik dat niet. Op zich is Kurdistan, het oorspronkelijke Curdia, best wel een groot gebied, verspreidt over Turkije, Syrië, Irak, Iran en de Kaukasus.
Geen van die landen zal ook maar een vierkante mm van hun grondgebied aan de Koerden afstaan, dus vandaar het probleem.

Historisch vraagstuk: hoe verhield deze status zich onder de Osmanen, leest Turken.

De Koerden hadden een grote mate van zelfbeschikking onder de Osmanen. Om de Russische expansiedrift tegen te houden werden Koerdische troepen ingezet om de grensregio's te controleren. Deze Koerden waren toen al van ongehoorzame aard en ze creërden wetteloosheid in het gebied waar ondere andere ook veel Osmaanse Armeniërs leefden. De Koerden gingen nogal te keer tegen de Armeense bevolking omdat de Osmaanse Armeniërs het Russisch leger wel eens durfden te helpen. De Koerden hadden ook een belangrijke rol tijdens de reloctie van een deel van de Osmaanse Armeniërs in 1915.

Welk volk was het weer dat beschuldigd werd van een genocide op de Armeniërs? ;)

D'ARTOIS
12 oktober 2008, 20:42
Zoals je weet heb ik al afstand genomen van het woord genocide.
Ik ben geen haan die anderen nakraait, en gezien de pro's en contra's vermoed ik dat de waarheid in het midden ligt. In dit geval kun je historische feiten niet zwart-wit zien.

Jan van den Berghe
12 oktober 2008, 22:05
Turkije is in de geschiedenis nog nooit vijandelijk geweest tegen Joden of Israel. Turkije is het eerste moslimland dat Israel heeft erkend. In het Ottomaanse rijk genoten Joden veel vrijheid.

Alweer een zoveelste mythe. In het Ottomaanse Rijk gold voor joden en christenen het dhimmi-statuut. D.i. ze waren onderworpen aan het zogenaamde "sjoemoer Oemar", het verdrag van Oemar. Dat stipuleerde allerlei bepalingen die vaak bijzonder vernederend waren voor joden als christenen. Zo was het bijvoorbeeld verboden voor hen zich gelijkaardig als de moslims te kleden. Ook stond er de bepaling in dat ze respect moesten betonen aan de moslims en de islam, een heel vaag element dat meestal ten nadele van christenen en joden werd toegepast. Enz. "Veel vrijheid"? Helemaal niet. Wel was hun het statuut van onderworpenen deelachtig.

Jan van den Berghe
12 oktober 2008, 22:07
De Koerden hadden een grote mate van zelfbeschikking onder de Osmanen. Om de Russische expansiedrift tegen te houden werden Koerdische troepen ingezet om de grensregio's te controleren. Deze Koerden waren toen al van ongehoorzame aard en ze creërden wetteloosheid in het gebied waar ondere andere ook veel Osmaanse Armeniërs leefden. De Koerden gingen nogal te keer tegen de Armeense bevolking omdat de Osmaanse Armeniërs het Russisch leger wel eens durfden te helpen. De Koerden hadden ook een belangrijke rol tijdens de reloctie van een deel van de Osmaanse Armeniërs in 1915.

Welk volk was het weer dat beschuldigd werd van een genocide op de Armeniërs? ;)

De Turken. En terecht. Grotendeels deden de Koerden het vuile werk. Nadat afgerekend was met de Armeniërs, keerde de Turkse staat zich uiteindelijk tegen de Koerden zelf.

Jan van den Berghe
12 oktober 2008, 22:08
De Koerden hadden een grote mate van zelfbeschikking onder de Osmanen. Om de Russische expansiedrift tegen te houden werden Koerdische troepen ingezet om de grensregio's te controleren. Deze Koerden waren toen al van ongehoorzame aard en ze creërden wetteloosheid in het gebied waar ondere andere ook veel Osmaanse Armeniërs leefden. De Koerden gingen nogal te keer tegen de Armeense bevolking omdat de Osmaanse Armeniërs het Russisch leger wel eens durfden te helpen. De Koerden hadden ook een belangrijke rol tijdens de reloctie van een deel van de Osmaanse Armeniërs in 1915.

Welk volk was het weer dat beschuldigd werd van een genocide op de Armeniërs? ;)

De Turken. En terecht. Grotendeels deden de Koerden het vuile werk. Nadat afgerekend was met de Armeniërs, keerde de Turkse staat zich uiteindelijk tegen de Koerden zelf.

Turkse Nederlander
13 oktober 2008, 00:52
Alweer een zoveelste mythe. In het Ottomaanse Rijk gold voor joden en christenen het dhimmi-statuut. D.i. ze waren onderworpen aan het zogenaamde "sjoemoer Oemar", het verdrag van Oemar. Dat stipuleerde allerlei bepalingen die vaak bijzonder vernederend waren voor joden als christenen. Zo was het bijvoorbeeld verboden voor hen zich gelijkaardig als de moslims te kleden. Ook stond er de bepaling in dat ze respect moesten betonen aan de moslims en de islam, een heel vaag element dat meestal ten nadele van christenen en joden werd toegepast. Enz. "Veel vrijheid"? Helemaal niet. Wel was hun het statuut van onderworpenen deelachtig.

De Turken hebben in 1492 meer dan 250.000 Joden gered van de Spaanse inquisitie. De Ottomaanse sultan stuurde schepen om de Joden op te halen uit Spanje. De Joden waren vrij zich overal te vestigen in het Ottomaanse rijk. De Joden bekleedden belangrijke posities in het Ottomaanse rijk, terwijl er allerlei progroms en vervolgingen plaatsvonden in Europa dat culmineerde in de holocaust.

Saturnedge
13 oktober 2008, 01:27
Koerden zijn niet zo slim om juist nu aan offensief te beginnen. ze hadden nu eens kans om gerepresenteerd te worden in hun parlement. domme PKK denk ik dan. Over het leger denk ik het volgende: Atatürk hemzelve zei dat net zoals in de "We the people" de bevolking indien onrecht wordt gedaan ze de plicht hebben te ageren tegen hun opressor. Mooie woorden van iemand die manu militari zijn volk onderdrukte en miljoenen Grieken vermoorde. Wat ik wel denk is dat hij Islam zei het tijdelijk in zijn opmars heeft gestuit. Maar nu het hek terug van de dam is denkt het leger dat het tijd is voor een personage als Atatürk maar die deze keer richting Islam bijt in plaats van richting christendom. Het atheïstisch principe en de wetten van Thor zijn wel erg krachtdadig in Turkije maar hopelijk krijgen we geen tweede Nazi Turkije.

Johan Bollen
13 oktober 2008, 15:51
Natuurlijk moet Turkije de Koerden meer rechten geven. Turkije moet laten zien dat het land er ook voor de Koerden is en dat Turkije voor de Koerden opkomt als dat nodig is.
Dat lijkt heel grootmoedig van de Turken, maar wat als de Koerden onafhankelijkheid willen. Waarom zou dat niet mogen?

Wat voor sommigen een terrorist is is voor anderen een vrijheidstrijder.

Door een onafhankelijkheidsstreven geweldadig de kop in te drukken verliest men zijn 'rechten' op heerschappij.

Agir Agit
16 oktober 2008, 21:56
Het Turkse leger had een paar dagen geleden een bericht naar buiten gebracht dat een grote groep PKK terroristen waren vernietigd die op het punt stonden Turkije binnen te dringen. De PKK verklaarde echter dat zoiets niet was gebeurd. Hierop besloot het Turkse leger een video die opgenomen was door een UAV (onbemande spionagevliegtuig met infrarood en nachtvisie camera) naar buiten te brengen. De groep werd in beeld gebracht. Daarna werden de coordinaten doorgegeven en ingevoerd in raket- en artilleriesystemen. Tenslotte werd de groep gebombardeerd. Maar een handjevol terroristen overleefden de aanval. De UAV's heeft Turkije samen met Israel ontwikkeld. Zo zijn er al de afgelopen week vele honderden terroristen omgekomen. Uit wanhoop hebben de terroristen een massale aanval op een Turkse legerbasis uitgevoerd waarbij er 15 Turkse soldaten en 23 terroristen zijn omgekomen. De legerbasis was gesitueerd in een vallei en is al 2 keer eerder aangevallen. Het leger heeft besloten de legerbasis te verplaatsen.

http://www.kanal1.com.tr/haber,Casus-ucagin-gozunden-bombardiman-ani,2775B53E3AFB4C5FBC8CADAAB509AE18.html

Vergroot de video om een beter beeld te krijgen.

wel erg he dat je er nog de link bij durft zetten hehe, is wel makkelijk he eigelijk, een artikel van het turks naar het nederlands vertalen en hopen dat de mensen geloven op goed vertrouwen omdat jij toch een goedgelovig nationalistisch turk bent. wel jammer dat ik turks begrijp en dat jij deze artikel in je eigen voordeel vertaalt en dat de context niet meer klopt. want jij zegt:

"Het Turkse leger had een paar dagen geleden een bericht naar buiten gebracht dat een grote groep PKK terroristen waren vernietigd die op het punt stonden Turkije binnen te dringen. De PKK verklaarde echter dat zoiets niet was gebeurd. Hierop besloot het Turkse leger een video die opgenomen was door een UAV (onbemande spionagevliegtuig met infrarood en nachtvisie camera) naar buiten te brengen. Zo zijn er al de afgelopen week vele honderden terroristen omgekomen. Uit wanhoop hebben de terroristen een massale aanval op een Turkse legerbasis uitgevoerd waarbij er 15 Turkse soldaten en 23 terroristen zijn omgekomen." en dan geef je de link

1 Aralık 2007 is dus 1 september 2007 en niet een paar dagen geleden

verder staat er in het artikel dat turkije in rep en roer staat omdat turkije liegt over de aantal turkse soldaten dat gedood zijn en dat turkije wel durft liegen dat het honderden vrijheidstrijders heeft gebombardeerd als reactie terwijl ze enkel bomen en schapen bombarderen.

zoals de turkse staat jullie media censureert en jullie verkeerd inlicht probeer jij dit ook op dit forum jullie gecensureerde info nog eens te censureren. erg als je moet liegen om je gelijk te krijgen.

Agir Agit
16 oktober 2008, 22:00
De Koerden hadden een grote mate van zelfbeschikking onder de Osmanen. Om de Russische expansiedrift tegen te houden werden Koerdische troepen ingezet om de grensregio's te controleren. Deze Koerden waren toen al van ongehoorzame aard en ze creërden wetteloosheid in het gebied waar ondere andere ook veel Osmaanse Armeniërs leefden. De Koerden gingen nogal te keer tegen de Armeense bevolking omdat de Osmaanse Armeniërs het Russisch leger wel eens durfden te helpen. De Koerden hadden ook een belangrijke rol tijdens de reloctie van een deel van de Osmaanse Armeniërs in 1915.

Welk volk was het weer dat beschuldigd werd van een genocide op de Armeniërs? ;)

en maar altijd de schuld doorschuiven, waarom niet de verantwoordlijkheid opnemen? zelfs de duitsers hebben de genocide op de joden geaccepteerd maar jullie acepteren het nog altijd niet en schuiven de schuld liever door. zo is zelfs hrant dink, de armenier geliquideerd midden op straat. vrije meningsuiting in de 2008 mag niet laat staan de arme armeniers in die tijd.

Agir Agit
16 oktober 2008, 22:03
Turkije ontwikkelt zelf nu ook onafhankelijk nieuwe wapens. Vooral de nieuwe robot wapenssystemen zijn zeer indrukwekkend. Turkije is nu een wapenexporteur geworden. Turkije heeft nu o.a. zelf stealthmateriaal en het sterkste composietmateriaal ter wereld ontwikkeld. Dit materiaal is bestand tegen de sterkste armorpiercing kogels en een mijnexplosie tot 10 kg. Turkije heeft onlangs een stealth oologsschip gebouwd en te water gelaten:

http://www.youtube.com/watch?v=cFJdUUP3UDA

Turkije ontwikkelt o.a. raketsystemen, robotwapens, op afstand bestuurbare wapens, radarsystemen, machinegeweren, artilleriewapens, lightarmor vehicles, oorlogsschepen, allerlei electronica, communicatie systemen etc.

Turkije is begonnen met de ontwikkeling van een eigen tank.


wawaaawiwaaa jullie zijn sterk. en kun je dit allemaal op de bergen zetten of met een stealth boot varen naar de bergen? zoveel wapens en jullie kunnen niet tegen een ak 47:-) doe liever aan mensenrechten ipv met wapens. amerika zal eerst israel en turkije tege elkaar laten uitspele en dan mogen jullie je wapens tegen amerika nog gebruike ;-)

Jan van den Berghe
17 oktober 2008, 05:18
De Turken hebben in 1492 meer dan 250.000 Joden gered van de Spaanse inquisitie. De Ottomaanse sultan stuurde schepen om de Joden op te halen uit Spanje. De Joden waren vrij zich overal te vestigen in het Ottomaanse rijk. De Joden bekleedden belangrijke posities in het Ottomaanse rijk, terwijl er allerlei progroms en vervolgingen plaatsvonden in Europa dat culmineerde in de holocaust.

Een van de mythes waarmee men ons om de oren slaat, is juist dat de joden "vrij waren" in het Ottomaanse Rijk. Dat is helemaal niet het geval. Hun aanwezigheid was strikt bepaald en de Ottomaanse overheid deinste er soms niet voor terug heel drastische maatregelen te nemen tegenover de joden. Na de aankomst van joden uit Spanje werden er uitdrijvingen georganiseerd om de joden, in tegenstelling tot wat u schrijft, in slechts een aantal plaatsen zich te laten vestigen. Vrijheid om zomaar te gaan en te staan waar ze dat wilden, was er helemaal niet.

In de loop van de geschiedenis waren er ook meerdere pogroms, vervolgingen...

kelt
18 oktober 2008, 09:46
wawaaawiwaaa jullie zijn sterk. en kun je dit allemaal op de bergen zetten of met een stealth boot varen naar de bergen? zoveel wapens en jullie kunnen niet tegen een ak 47:-) doe liever aan mensenrechten ipv met wapens. amerika zal eerst israel en turkije tege elkaar laten uitspele en dan mogen jullie je wapens tegen amerika nog gebruike ;-)



Dat er conflicten zijn tussen Turken en Koerden,in Turkije en Irak zelf ,tot daar aan toe,maar als mensen van Turkse,Koerdische,wathever..afkomst..mede-burgers van de EU,..hier ,in Europa,eventjes een buiten-Europees conflict aan de hang helpen houden,verbaal of anderszijds ...dat is toch..... gdvrdmme.... :-(

DEMOKRATOS
22 oktober 2008, 07:01
22/10/2008 QANDIL - Volgens PKK-bronnen heeft de PKK een straaljager neergeschoten in het grensgebied. Dit bericht PUKmedia.

De bron zei in een persverklaring dat de straaljager in het Jali gebied werd neergeschoten in de Colemerg provincie in Noord-Koerdistan. Het neerstorten van de straaljager zou ook zijn gefilmd door de PKK-strijders. Dit is ook op Youtube geplaatst.

Het Turkse leger bleef volgens het Firat persbureau stil over dit nieuws

http://www.azady.nl/news.php?readmore=8014
hier zien we DUIDELIJKE beelden in plaats van showfilmpjes...