PDA

View Full Version : Onleefbaarheid Vlaanderen : Carrefour sluiten vestigingen door onveiligheid burgers


Pierette
13 oktober 2008, 11:37
Antwerpse Carrefour sluit wegens te veel diefstallen

http://tip.at5.nl/wp-content/uploads/2008/01/20080101_1671_nieuwjaarkhud.jpg

Het Antwerpse De Coninckplein.
Een vestiging van Carrefour Express in Antwerpen sluit een jaar na de opening alweer de deuren. Het filiaal aan het De Coninckplein viel van bij de opening ten prooi aan winkeldieven....

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/449369/2008/10/13/Antwerpse-Carrefour-sluit-wegens-te-veel-diefstallen.dhtml

Vlaanderen wordt een woestijn, onleefbaar en onveilig, moeten onze kinderen daarin opgroeien, daarin hun oude dag slijten... dank u heren dames politici...

LastMohican
13 oktober 2008, 11:38
Tsk, tsk, tsk... Ze zijn een VERRIJKING, een VERRIJKING zeg ik je ! 8O

filosoof
13 oktober 2008, 11:58
Antwerpse Carrefour sluit wegens te veel diefstallen

http://tip.at5.nl/wp-content/uploads/2008/01/20080101_1671_nieuwjaarkhud.jpg

Het Antwerpse De Coninckplein.
Een vestiging van Carrefour Express in Antwerpen sluit een jaar na de opening alweer de deuren. Het filiaal aan het De Coninckplein viel van bij de opening ten prooi aan winkeldieven....

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/449369/2008/10/13/Antwerpse-Carrefour-sluit-wegens-te-veel-diefstallen.dhtml

Vlaanderen wordt een woestijn, onleefbaar en onveilig, moeten onze kinderen daarin opgroeien, daarin hun oude dag slijten... dank u heren dames politici...Het De Coninckplein is niet héél Vlaanderen en was in de jaren '50 al aan 't aftakelen. (ttz. ik heb het daar nooit anders geweten!)

Weezer
13 oktober 2008, 12:01
Ik zou toch zweren dat dat Amsterdam is...

(op die foto, dus)

filosoof
13 oktober 2008, 12:19
Ik zou toch zweren dat dat Amsterdam is...

(op die foto, dus)NL in elk geval, niet het De Coninckplein:

http://tip.at5.nl/wp-content/uploads/2008/01/20080101_1671_nieuwjaarkhud.jpg

http://tip.at5.nl Gespot in Amsterdam idd!

Deze foto hoorde er te staan:
http://www.hln.be/static/FOTO/pe/14/9/3/large_515313.jpg

Niet "geladen" genoeg voor Pierette aka Francientje:roll:

Weezer
13 oktober 2008, 12:23
NL in elk geval, niet het De Coninckplein.

Amsterdam is mijn veronderstelling vanwege AT5 rechts onderaan de foto, da's de stadstv van A'dam zeg maar.

smiley
13 oktober 2008, 15:05
Het De Coninckplein is niet héél Vlaanderen en was in de jaren '50 al aan 't aftakelen. (ttz. ik heb het daar nooit anders geweten!)


"...de vechtpartijen en intimidaties. De vrouwelijke klanten werden zelfs in de winkel lastiggevallen"

Nooit anders geweten filo ?

floppy
13 oktober 2008, 15:19
"...de vechtpartijen en intimidaties. De vrouwelijke klanten werden zelfs in de winkel lastiggevallen"

Nooit anders geweten filo ?

Neen, maar dat is het ideale wereldbeeld van filo...

Anna List
13 oktober 2008, 15:21
NL in elk geval, niet het De Coninckplein:

http://tip.at5.nl/wp-content/uploads/2008/01/20080101_1671_nieuwjaarkhud.jpg

http://tip.at5.nl Gespot in Amsterdam idd!

Deze foto hoorde er te staan:
http://www.hln.be/static/FOTO/pe/14/9/3/large_515313.jpg

Niet "geladen" genoeg voor Pierette aka Francientje:roll:

k snap het ook niet goed waarom dat nodig was

de feiten zijn (volgens de radio) wel echt

en volgens mij toch ernstig genoeg ???

en net op dat plein in in die buurt waar de Stad al miljoenen heeft geînvesteerd ... ge moet ni vragen ...

filosoof
13 oktober 2008, 15:22
"...de vechtpartijen en intimidaties. De vrouwelijke klanten werden zelfs in de winkel lastiggevallen"

Nooit anders geweten filo ?Welkom in de al eeuwen reële wereld...

floppy
13 oktober 2008, 15:22
Het De Coninckplein is niet héél Vlaanderen en was in de jaren '50 al aan 't aftakelen. (ttz. ik heb het daar nooit anders geweten!)

Het is een kanker die begonnen is in grootsteden en uitzaait naar kleinere gemeentes. Kijk naar NL: Gouda, Gorinchem,... daar moet de brandweer nu uitrukken onder politiebescherming... maar verder niets aan het handje hoor...:roll:

filosoof
13 oktober 2008, 15:24
Neen, maar dat is het ideale wereldbeeld van filo...die onzin laat ik aan jouw verantwoordelijkheid.

filosoof
13 oktober 2008, 15:30
Het is een kanker die begonnen is in grootsteden en uitzaait naar kleinere gemeentes. Kijk naar NL: Gouda, Gorinchem,... daar moet de brandweer nu uitrukken onder politiebescherming... maar verder niets aan het handje hoor...:roll:Zoiets als Wim Felix, blokgemeenteraadslid die een aantal mensen verwondde en er zelfs een doodsschoot in het Waasland?
als de gewelddaden waarvoor de blokkopstukken voor veroordeeld werden?

smiley
13 oktober 2008, 15:31
Welkom in de al eeuwen reële wereld...

In de al eeuwen ? U blijft maar liegen dat u zwart ziet. Hetzelfde fenomeen steld men vast in openbare zwembaden

"Allochtonen weren met bermudaverbod"
http://www.politicsinfo.net/forum/post-675018.html

Of in 'verrijkte wijken in Brussel

'Intimidatie van vrouwen kan niet'
http://www.brigittegrouwels.com/index.cfm?niv=3&subniv=5&paginaid=41&artikelid=154

Zelfs een moslima kan niet anders dan toegeven dat er iets serieus mis is.

Moslims, toon eens wat meer respect

In een drukke straat liep een aantal autochtone dames. Een aantal Turkse of Marokkaanse jongens van rond 15 jaar kwam uit de tegengestelde richting en een schuurt tegen een van die dames. De autochtone vrouw kon nauwelijks iets zeggen, of een van de jongens zegt: “Kanker vrouw, …..” . De dochter van deze vrouw vertelde aan mij dat mensen zo een hekel krijgen aan Moslims.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=12334&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=


Of het verkrachten van een vrouw omdat zij geen hoofddoek op heeft


http://forum.politics.be/showpost.php?p=3718843&postcount=9

floppy
13 oktober 2008, 15:33
Zoiets als Wim Felix, blokgemeenteraadslid die een aantal mensen verwondde en er zelfs een doodsschoot in het Waasland?
als de gewelddaden waarvoor de blokkopstukken voor veroordeeld werden?

Wat heeft dat met de sluiting van die Carrefour te maken. Filo weet in deze draad al heel snel niet meer van welk hout pijlen te maken. En begint dan maar zijn grijsgedraaide plaatje te spelen van blokgemeenteraadsleden....:roll::roll::roll:

Vorenus
13 oktober 2008, 15:33
Ze mogen die wijken zoveel opknappen dat ze willen, de bewoners blijven hetzelfde.

alice
13 oktober 2008, 15:45
Er is inderdaad veel geinvesteerd in dat stuk van Antwerpen Noord, dus ook het Koninckxplein...maar zowat de hele drughulpverlening zit daar in de buurt( freeclinic en Sleutel) er wonen ontzettend veel illegalen en uitgeprocedeerden, prostituees en om de hoek een grote school.
Een problematische populatie dus!
Wat natuurlijk geen excuus is, het valt me wel op dat in Nederland precies hetzelfde gebeurt maar dat zal niets met elkaar te maken hebben want volgens Nederlanders gebeurt dit daar door allochtonen...zo iets gebeurt natuurlijk in Antwerpen niet! Of toch?

HAMC
13 oktober 2008, 15:53
Wat heeft dat met de sluiting van die Carrefour te maken. Filo weet in deze draad al heel snel niet meer van welk hout pijlen te maken. En begint dan maar zijn grijsgedraaide plaatje te spelen van blokgemeenteraadsleden....:roll::roll::roll:

:cheer: Het is de schuld van het VB, het is de schuld van het VB! :cheer:

floppy
13 oktober 2008, 15:54
Er is inderdaad veel geinvesteerd in dat stuk van Antwerpen Noord, dus ook het Koninckxplein...maar zowat de hele drughulpverlening zit daar in de buurt( freeclinic en Sleutel) er wonen ontzettend veel illegalen en uitgeprocedeerden, prostituees en om de hoek een grote school.
Een problematische populatie dus!
Wat natuurlijk geen excuus is, het valt me wel op dat in Nederland precies hetzelfde gebeurt maar dat zal niets met elkaar te maken hebben want volgens Nederlanders gebeurt dit daar door allochtonen...zo iets gebeurt natuurlijk in Antwerpen niet! Of toch?

Dat doet er voor mij niet toe. Winkeldieven, buurtverziekers, .... hard aanpakken godverdomme!!! :evil::evil::evil:

Anna List
13 oktober 2008, 15:55
:cheer: Het is de schuld van het VB, het is de schuld van het VB! :cheer:

t is nu alleen nog wachten op Pietje om dat eens te komen bevestigen, en natuurlijk ook nog op Lucien om t komen melden dat die mandatarissen nu zijn overgelopen naar LDD

HAMC
13 oktober 2008, 15:56
t is nu alleen nog wachten op Pietje om dat eens te komen bevestigen, en natuurlijk ook nog op Lucien om t komen melden dat die mandatarissen nu zijn overgelopen naar LDD

En nog wat domme Mitgard commentaar om af te ronden. :rofl:

Anna List
13 oktober 2008, 15:57
lol !

Nelle
13 oktober 2008, 16:26
Mja...da's wel weer jammer...ik denk dat het probleem hier toch bij het gerecht ligt zenne, ze moeten meer crimineeltjes opsluiten en niet direct vrijlaten...

floppy
13 oktober 2008, 16:28
Mja...da's wel weer jammer...ik denk dat het probleem hier toch bij het gerecht ligt zenne, ze moeten meer crimineeltjes opsluiten en niet direct vrijlaten...

simple as that

Nelle
13 oktober 2008, 16:29
simple as that

Dat denk ik nu ook weer niet...het is een complex probleem...

HAMC
13 oktober 2008, 17:45
Mja...da's wel weer jammer...ik denk dat het probleem hier toch bij het gerecht ligt zenne, ze moeten meer crimineeltjes opsluiten en niet direct vrijlaten...

Er is geen plaats, alles zit vol.

Er zijn maar een paar middelen om dat op te lossen.

30.000 cellen bijbouwen of lichtere straffen uitspreken.

Voor de cellen te bouwen is geen geld, dus wat blijft er over?

Nelle
13 oktober 2008, 17:46
Er is geen plaats, alles zit vol.

Er zijn maar een paar middelen om dat op te lossen.

30.000 cellen bijbouwen of lichtere straffen uitspreken.

Voor de cellen te bouwen is geen geld, dus wat blijft er over?

Of andere straffen...

HAMC
13 oktober 2008, 17:47
Of andere straffen...

Zoals?

Nelle
13 oktober 2008, 17:49
Zoals?

zo'n enkelband, alternatieve straffen...beetje creatief zijn

HAMC
13 oktober 2008, 17:53
zo'n enkelband, alternatieve straffen...beetje creatief zijn

Enkelbanden hebben ze nu al te kort, er is gewoon het personeel niet voor ook niet.

De meeste mensen die een enkelband krijgen gaan zo goed als allemaal eerst op strafonderbreking totdat er mensen en bandjes zijn.

Aternatieve straffen zoals werkstraffen zijn in het zelfde bedje ziek, er is geen personeel omdat allemaal op te volgen. Er is nergens geen geld meer voor.

In de gevangenissen is het nu zover dat men elke vrijdag staakt, hoelang nog voor er ernstige rellen uitbreken en er een aantal doden valt?

Nelle
13 oktober 2008, 17:55
Enkelbanden hebben ze nu al te kort, er is gewoon het personeel niet voor ook niet.

De meeste mensen die een enkelband krijgen gaan zo goed als allemaal eerst op strafonderbreking totdat er mensen en bandjes zijn.

Aternatieve straffen zoals werkstraffen zijn in het zelfde bedje ziek, er is geen personeel omdat allemaal op te volgen. Er is nergens geen geld meer voor.

In de gevangenissen is het nu zover dat men elke vrijdag staakt, hoelang nog voor er ernstige rellen uitbreken en er een aantal doden valt?

Meer personeel aanwerven...in plaats van sommige ambtenaren denk ik...

HAMC
13 oktober 2008, 17:57
Meer personeel aanwerven...in plaats van sommige ambtenaren denk ik...

Gaat niet, er is geen geld. Er is personeel tekort in al de gevangenissen, cipiers en sociale diensten staan te roepen op personeel. Waaromdenkt u dat er nu elke vrijdag in elke gevangenis gestaakt wordt?

shaddy
13 oktober 2008, 18:07
"...de vechtpartijen en intimidaties. De vrouwelijke klanten werden zelfs in de winkel lastiggevallen"

Nooit anders geweten filo ?

inderdaad intimideren doen de moslimbroeders a volonte maar filoke is een van hun broeders ...;-)

Nelle
13 oktober 2008, 18:09
Gaat niet, er is geen geld. Er is personeel tekort in al de gevangenissen, cipiers en sociale diensten staan te roepen op personeel. Waaromdenkt u dat er nu elke vrijdag in elke gevangenis gestaakt wordt?

ja, maar je kunt andere prioriteiten stellen...

Mambo
13 oktober 2008, 18:20
derop kloppen

HAMC
13 oktober 2008, 18:30
ja, maar je kunt andere prioriteiten stellen...

Hoe bedoel je? Welke andere prioriteiten?

Bob
13 oktober 2008, 19:36
Het De Coninckplein is niet héél Vlaanderen en was in de jaren '50 al aan 't aftakelen. (ttz. ik heb het daar nooit anders geweten!)

Hetgeen we aftakeling noemen, is pas begin zeventiger jaren begonnen (de Permekegarage heeft het er zelfs tot begin tachtiger jaren volgehouden).

filosoof
13 oktober 2008, 19:37
Wat heeft dat met de sluiting van die Carrefour te maken. Filo weet in deze draad al heel snel niet meer van welk hout pijlen te maken. En begint dan maar zijn grijsgedraaide plaatje te spelen van blokgemeenteraadsleden....:roll::roll::roll:Wat heeft dat met de sluiting van die Carrefour te maken. Geweld en onveiligheid...:roll:

Bob
13 oktober 2008, 19:42
Geweld en onveiligheid...:roll:

Als we dien toer opgaan, dan is er wel de negenproef, namelijk de gevangenisbevolking.

Bhairav
13 oktober 2008, 19:43
Tsk, tsk, tsk... Ze zijn een VERRIJKING, een VERRIJKING zeg ik je ! 8O

Wat een afgezaagd burgerlijk gezaag.

Depth of Field
13 oktober 2008, 19:44
Voor de cellen te bouwen is geen geld, dus wat blijft er over?

Misdadigers met een dubbele nationaliteit de Belgische nationaliteit afnemen en terugsturen naar de "heimat".

Bob
13 oktober 2008, 19:46
Wat een afgezaagd burgerlijk gezaag.

Maar geef toe, dat de kruisbestuiving wat uit de hand aan het lopen is.

filosoof
13 oktober 2008, 20:15
Maar geef toe, dat de kruisbestuiving wat uit de hand aan het lopen is.Ik werd niet "kruisbestuifd" Jij wél?:-o

Nynorsk
13 oktober 2008, 20:20
http://tip.at5.nl/wp-content/uploads/2008/01/20080101_1671_nieuwjaarkhud.jpg


wa's da? Antwerpse Deconinckplein bedreigd door heksen?

Fallen Angel
13 oktober 2008, 20:33
wa's da? Antwerpse Deconinckplein bedreigd door heksen?

:-D
"Burn them. Burn them. (http://www.youtube.com/watch?v=zrzMhU_4m-g)" Hoor ik al een paar "Kultur Sauberheit" voorstanders hier denken :-P

Bob
14 oktober 2008, 03:57
Ik werd niet "kruisbestuifd" Jij wél?:-o

Ge hebt dan ook blijkbaar niet veel naar de gesubsidieerde media gekeken/geluisterd.

LastMohican
14 oktober 2008, 06:13
Alle marokkaanse veroorldeelde "belgen" (die toch nog altijd in eerste plaats marokkaan blijven) hun Belgische nationaliteit afnemen en hun straf in Marokko laten uitzitten.

Presto - de helft cellen beschikbaar.

Verder... Hetzelfde systeem toepassen voor al wie de belgische nationaliteit NIET heeft (Albanezen, Serviers,...)

Paf - nog meer plaats.

Terug de doodstraf invoeren voor de zwaarste delicten (moord - verkrachting - pedofilie). Nog meer plaats.

Nu we al die plaats hebben...

Wet Lejeune afschaffen. Drie jaar betekent drie jaar. Levenslang betekent ook effectief levenslang.

Gevangeniscapaciteit voor 14-18 jarigen vrijmaken. Deze speciale "heropvoedingsinstellingen" moeten dan gerund worden als militaire scholen, met een absoluut gezag en autoriteit. De mogelijkheid om zwaar delinquente jongeren (cfr moord op Joe vH) na hun "heropvoeding" in het reguliere opsluitingscircuit te brengen. (wat ons terug brengt op 20 jaar betekent 20 jaar)

Verder een strikt en ondubbelzinnig repatrieringsbeleid voor alle illegalen en delinquente buitenlanders.

Steek geld in de gevangenisfaciliteiten en gevangenispersoneel, zodat deze faciliteiten op een correcte en menswaardige manier kunnen werken.

De politiek correcte bleeding hearts zullen nu steigeren, maar een ding kan je niet ontkennen, en dat is als het bovenstaande ingevoerd wordt, onze samenleving er een heel pak veiliger op zou worden.

Jazeker
14 oktober 2008, 08:04
wa's da? Antwerpse Deconinckplein bedreigd door heksen?

http://luciferknight.files.wordpress.com/2008/03/spanish_inquisition.jpg

Anna List
14 oktober 2008, 08:08
Zoals?

:cheer: kletsen geven :cheer:

ge moet u eens voorstellen hoe goedkoop dat zou zijn ... ne rechter die kan veroordelen tot

+5 stoempen
+7 sjotten
+3 kletsen rond zijn oren
+zout in de wonde

ok, ge moet daar wat geschikt personeel voor vinden, maar da's dan mss weer een mogelijkheid om een gediversifieerd personeelsbeleid te voeren hé

en wellicht nen boksring bouwen aan de justitiepaleizen, maar als t goe weer is, kan dat ook in open lucht natuurlijk

piraat
14 oktober 2008, 08:58
Het De Coninckplein is niet héél Vlaanderen en was in de jaren '50 al aan 't aftakelen. (ttz. ik heb het daar nooit anders geweten!)
In de jaren 50 woonde er tenminste nog Eigen Volk...Een stuk minder erg, geef toe ?

HAMC
14 oktober 2008, 09:01
Alle marokkaanse veroorldeelde "belgen" (die toch nog altijd in eerste plaats marokkaan blijven) hun Belgische nationaliteit afnemen en hun straf in Marokko laten uitzitten.

Presto - de helft cellen beschikbaar.

Niet echt, het zou goed zijn maar het is niet zo. Als je weet dat de mensen in voorarrest en internees samen meer dan de helft van de cellen innemen, veroordeelden zijn in de Belgische gevangenissen een minderheid.



Terug de doodstraf invoeren voor de zwaarste delicten (moord - verkrachting - pedofilie). Nog meer plaats.


Doodstraf zorgt niet voor plaats, terdoodveroordeelden procederen nog voor vele jaren voor ze terdood gebracht worden. Al de jaren ervoor zullen die mensen per èèn man in een cel zitten wat zorgt voor nog minder plaats.



Wet Lejeune afschaffen. Drie jaar betekent drie jaar. Levenslang betekent ook effectief levenslang.

Ook dit zal tegen uw plan werken iedereen die levenslang krijgt levenslang binnen?

En dan waarschijnlijk omdat we toch strenger gaan straffen meer tot levenslang veroordeelden? Allemaal cellen die vol blijven zitten voor de volgende 40 a 50 jaar.

Gevangeniscapaciteit voor 14-18 jarigen vrijmaken. Deze speciale "heropvoedingsinstellingen" moeten dan gerund worden als militaire scholen, met een absoluut gezag en autoriteit. De mogelijkheid om zwaar delinquente jongeren (cfr moord op Joe vH) na hun "heropvoeding" in het reguliere opsluitingscircuit te brengen. (wat ons terug brengt op 20 jaar betekent 20 jaar)

Ik hoor het, als die kinderen terug buiten komen zijn die perfekt aangepast aan de maatschappij. :)

Verder een strikt en ondubbelzinnig repatrieringsbeleid voor alle illegalen en delinquente buitenlanders.

Dat zou dan ingaan tegen alles wat de Belgische partijen de laatste 50 jaar voor elkaar gekregen hebben. Je zal eerst Belgie moeten afbreken denk ik voor u dit voor elkaar krijgt.

Steek geld in de gevangenisfaciliteiten en gevangenispersoneel, zodat deze faciliteiten op een correcte en menswaardige manier kunnen werken.

Goed idee, maar... Er is geen geld.

De politiek correcte bleeding hearts zullen nu steigeren, maar een ding kan je niet ontkennen, en dat is als het bovenstaande ingevoerd wordt, onze samenleving er een heel pak veiliger op zou worden.

Misschien, want de misdaden moeten nog wel eerst gepleegd worden voor u ze streng kan bestraffen dus ik betwijfel het.

Nelle
14 oktober 2008, 09:49
Hoe bedoel je? Welke andere prioriteiten?

Personeel ergens anders weghalen en op andere plaatsen meer jobs creeëren. Ik ben er van overtuigd dat de overheid efficienter kan georganiseerd worden

HAMC
14 oktober 2008, 09:51
Personeel ergens anders weghalen en op andere plaatsen meer jobs creeëren. Ik ben er van overtuigd dat de overheid efficienter kan georganiseerd worden

In Belgie? :rofl:

Ik zou het u graag zien doen.

Anna List
14 oktober 2008, 09:52
Personeel ergens anders weghalen en op andere plaatsen meer jobs creeëren. Ik ben er van overtuigd dat de overheid efficienter kan georganiseerd worden

NON.

Nelle
14 oktober 2008, 09:55
In Belgie? :rofl:

Ik zou het u graag zien doen.

Mja...ik zou toch graag eens eventjes dictator zijn...maar ja die tijden zijn voorbij he :lol:

Maar ik denk echt wel dat je de staat efficiënter kan maken, mits enige inspanningen...

driewerf
14 oktober 2008, 12:00
Gaat niet, er is geen geld. Er is personeel tekort in al de gevangenissen, cipiers en sociale diensten staan te roepen op personeel. Waaromdenkt u dat er nu elke vrijdag in elke gevangenis gestaakt wordt?

Er is wél geld.
De bedrijven hebben in 2007 een totaal van 77 miljard euro uitgekeerd aan hun aandeelhouders. Dat is geld dat wij - de arbeiders - geproduceerd hebben, maar die de kapitalisten gewoon op onze rug in hun zakken steken. Dat geld is er dus, het is gewoon een kwestie ereachter aan te gaan. Daarmee valt een gigantische verbetering van het onderwijs mee te financieren, van opvang voor jongeren, van extra jobs mee te creëren etc. En gevangenissen mee bij te bouwen, die tegen dan overbodig zullen zijn.

driewerf
14 oktober 2008, 12:01
ja, maar je kunt andere prioriteiten stellen...

beginnen met de fiscale cadeau's aan de kapitalisten af te bouwen.
Notionele intrestaftrek, en dat soort van ongein. kost ons nu al over de 3 miljard euro.

Anna List
14 oktober 2008, 12:02
Er is wél geld.
De bedrijven hebben in 2007 een totaal van 77 miljard euro uitgekeerd aan hun aandeelhouders. Dat is geld dat wij - de arbeiders - geproduceerd hebben, maar die de kapitalisten gewoon op onze rug in hun zakken steken. Dat geld is er dus, het is gewoon een kwestie ereachter aan te gaan. Daarmee valt een gigantische verbetering van het onderwijs mee te financieren, van opvang voor jongeren, van extra jobs mee te creëren etc. En gevangenissen mee bij te bouwen, die tegen dan overbodig zullen zijn.

die 77 miljard euro, is dat voor of na belasting ? :roll:

driewerf
14 oktober 2008, 12:05
die 77 miljard euro, is dat voor of na belasting ? :roll:
dat is winst uitgekeerd aan de aandeelhouders.
Na belasting dus. Niet dat die belastingen voor de mulitnationals nog veel voorstellen.

Pelgrim
14 oktober 2008, 12:27
en net op dat plein in in die buurt waar de Stad al miljoenen heeft geînvesteerd ... ge moet ni vragen ...

Pardon?

Al het geld is naar de leien gegaan.

De enige grote investering die op het De Coninckplein werd gedaan was het onderbrengen van de nieuwe hoofdbibliotheek.

De stad heeft deze buurt voor de resl altijd aan haar lot over gelaten.

Pelgrim
14 oktober 2008, 12:30
Er wordt trouwens heel veel nonsens verteld over het De Coninckplein. Er zijn weinig marokkanen, rond het plein wonen vooral afrikanen, aziaten en oost-europeanen en een handvol turken. En ook nog steeds heel wat 'eigen volk', maar dan van die sociale klasse die van niemand ook maar enige aandacht krijgt. Met een inkomen van rond de armoedegrens ben ik hier nog een van de rijksten.

Zever dus niet over dingen waar ge niks van af weet eh, kom hier eens een jaar wonen en spreek d�*n.

Anna List
14 oktober 2008, 12:35
Er wordt trouwens heel veel nonsens verteld over het De Coninckplein. Er zijn weinig marokkanen, rond het plein wonen vooral afrikanen, aziaten en oost-europeanen en een handvol turken. En ook nog steeds heel wat 'eigen volk', maar dan van die sociale klasse die van niemand ook maar enige aandacht krijgt. Met een inkomen van rond de armoedegrens ben ik hier nog een van de rijksten.

Zever dus niet over dingen waar ge niks van af weet eh, kom hier eens een jaar wonen en spreek d�*n.

ik werk op '10 minuten van bij u Pelgrim ... in de zomer fiets ik langs daar naar den dam en zo verder naar huis

Anna List
14 oktober 2008, 12:37
dat is winst uitgekeerd aan de aandeelhouders.
Na belasting dus. Niet dat die belastingen voor de mulitnationals nog veel voorstellen.

dus na de belasting die de bedrijven betalen
en de roerende voorheffing die de ontvangers daarop betalen
wilt ge dat nog eens belasten
waarom pakt ge die mensen hun kapitaal niet ineens af ? sluit al die bedrijven toch ! t zal dan wel gedaan zijn met geld af te pakken van de werkmensch !

Nelle
14 oktober 2008, 12:48
Ik moet eigenlijk eerlijk zeggen nu dat ik in Antwerpen woon dat ik mij meer stoor aan joden dan aan enig ander volk :roll:

Ah ja en ik kan het ook wel krijgen van die verzuurde mensen die een zwangere vrouw met hoofddoek niet eens laten zitten op de tram :evil:

Pelgrim
14 oktober 2008, 12:49
ik werk op '10 minuten van bij u Pelgrim ... in de zomer fiets ik langs daar naar den dam en zo verder naar huis

tien minuten is niet eens in de buurt. Op tien minuten rij ik met de fiets helemaal naar de andere kant van 't stad.

Anna List
14 oktober 2008, 12:51
tien minuten is niet eens in de buurt. Op tien minuten rij ik met de fiets helemaal naar de andere kant van 't stad.

in dat geval, kent gij alleen het Coninksplein ze, nu content ?! ... :roll:

Anna List
14 oktober 2008, 12:51
Ik moet eigenlijk eerlijk zeggen nu dat ik in Antwerpen woon dat ik mij meer stoor aan joden dan aan enig ander volk :roll:

Ah ja en ik kan het ook wel krijgen van die verzuurde mensen die een zwangere vrouw met hoofddoek niet eens laten zitten op de tram :evil:

hoe kan je je nu storen aan mensen ?

Nelle
14 oktober 2008, 12:52
hoe kan je je nu storen aan mensen ?

Ik kan dat goed :lol:

Pelgrim
14 oktober 2008, 12:52
blijkbaar wel.

Iedereen zit hier maar wat te zeveren over deze buurt,

Gij komt blijkbaar hoogstens "op tien minuten" van hier.

ik wóón er.

Pelgrim
14 oktober 2008, 12:56
hoe kan je je nu storen aan mensen ?

laten we zeggen dat de meeste makakken die ik ken veel beter geïntegreerd zijn. Zij spreken onderling Nederlands (allee Antwerps) en gaan ook naar 'gewone' supermarkten en winkels.

Anna List
14 oktober 2008, 12:56
laten we zeggen dat de meeste makakken die ik ken veel beter geïntegreerd zijn. Zij spreken onderling Nederlands (allee Antwerps) en gaan ook naar 'gewone' supermarkten en winkels.

Pelgrim, wat ben jij allemaal aan het doen jong ???

Anna List
14 oktober 2008, 12:57
blijkbaar wel.

Iedereen zit hier maar wat te zeveren over deze buurt,

Gij komt blijkbaar hoogstens "op tien minuten" van hier.

ik wóón er.

proficiat

:cheer: Pelgrim woont op het Koninksplein :cheer:

wou je een standbeeld of zo ?

Pelgrim
14 oktober 2008, 13:21
Pelgrim, wat ben jij allemaal aan het doen jong ???

nekeer wat rechtse bullshit onderuit halen.

Nelle
14 oktober 2008, 13:25
nekeer wat rechtse bullshit onderuit halen.

:lol:

Vorenus
14 oktober 2008, 13:28
Er wordt trouwens heel veel nonsens verteld over het De Coninckplein. Er zijn weinig marokkanen, rond het plein wonen vooral afrikanen, aziaten en oost-europeanen en een handvol turken. En ook nog steeds heel wat 'eigen volk', maar dan van die sociale klasse die van niemand ook maar enige aandacht krijgt. Met een inkomen van rond de armoedegrens ben ik hier nog een van de rijksten.

Zever dus niet over dingen waar ge niks van af weet eh, kom hier eens een jaar wonen en spreek d�*n.

Nee dank u, ik ben perfect gelukkig aan de groenplaats.

Nelle
14 oktober 2008, 13:30
Nee dank u, ik ben perfect gelukkig aan de groenplaats.

Maar daar zitten alle krakers niet?

Vorenus
14 oktober 2008, 13:32
Maar daar zitten alle krakers niet?

Niet waar ik zit.

Nelle
14 oktober 2008, 13:33
Niet waar ik zit.

Wat een meerwaarde :roll:

filosoof
14 oktober 2008, 13:39
Er wordt trouwens heel veel nonsens verteld over het De Coninckplein. Er zijn weinig marokkanen, rond het plein wonen vooral afrikanen, aziaten en oost-europeanen en een handvol turken. En ook nog steeds heel wat 'eigen volk', maar dan van die sociale klasse die van niemand ook maar enige aandacht krijgt. Met een inkomen van rond de armoedegrens ben ik hier nog een van de rijksten.

Zever dus niet over dingen waar ge niks van af weet eh, kom hier eens een jaar wonen en spreek d�*n.IMO zijn het meer de bezoekers van de discos die er problemen maakten destijds.

piraat
14 oktober 2008, 13:55
Er is geen plaats, alles zit vol.

Er zijn maar een paar middelen om dat op te lossen.

30.000 cellen bijbouwen of lichtere straffen uitspreken.

Voor de cellen te bouwen is geen geld, dus wat blijft er over?

Geen straf meer, behalve voor moord, verkrachting, en gewapende overvallen ? En dan direct de doodstraf daarvoor. Dan hebt ge geen gevangenissen meer nodig.

piraat
14 oktober 2008, 13:58
Of andere straffen...
In de hoek staan, met de ezelsoren op ? dat zie ik wel zitten voor sommige forummers hier.:lol:

Nelle
14 oktober 2008, 14:00
In de hoek staan, met de ezelsoren op ? dat zie ik wel zitten voor sommige forummers hier.:lol:

nee gewoon iets creatiever zijn...

piraat
14 oktober 2008, 14:01
Misdadigers met een dubbele nationaliteit de Belgische nationaliteit afnemen en terugsturen naar de "heimat". Met eventueel een hand af ? Dat ze zich thuis rap kunnen integreren in de plaatselijke onderwereld ?

piraat
14 oktober 2008, 14:05
:cheer: kletsen geven :cheer:

ge moet u eens voorstellen hoe goedkoop dat zou zijn ... ne rechter die kan veroordelen tot

+5 stoempen
+7 sjotten
+3 kletsen rond zijn oren
+zout in de wonde

ok, ge moet daar wat geschikt personeel voor vinden, maar da's dan mss weer een mogelijkheid om een gediversifieerd personeelsbeleid te voeren hé
en wellicht nen boksring bouwen aan de justitiepaleizen, maar als t goe weer is, kan dat ook in open lucht natuurlijk

Indien het een knelpuntberoep blijkt te worden, kan je steeds mensen uit het buitenland invoeren daarvoor...Zullen die tevreden zijn zeg ! Belgen mishandelen, en er door de staat voor betaald worden !:lol:

piraat
14 oktober 2008, 14:13
Er wordt trouwens heel veel nonsens verteld over het De Coninckplein. Er zijn weinig marokkanen, rond het plein wonen vooral afrikanen, aziaten en oost-europeanen en een handvol turken. En ook nog steeds heel wat 'eigen volk', maar dan van die sociale klasse die van niemand ook maar enige aandacht krijgt. Met een inkomen van rond de armoedegrens ben ik hier nog een van de rijksten.

Zever dus niet over dingen waar ge niks van af weet eh, kom hier eens een jaar wonen en spreek d�*n.
Jij bent dus buurtbewoner ? Ik ben daar al lang niet meer gekomen, op het De Coninckplein, hoe is de sfeer daar volgens jou ? Best te doen, of ga je s'avonds niet graag buiten ? Ik ging in "den tijd" dikwijls op mijn ééntje uit, te voet, en liep heelder nachten (dikwijls zat ) door zowat alle Antwerpse wijken. Zonder veel problemen trouwens...Zou je daar vandaag aan beginnen ?

piraat
14 oktober 2008, 14:15
Ik moet eigenlijk eerlijk zeggen nu dat ik in Antwerpen woon dat ik mij meer stoor aan joden dan aan enig ander volk :roll:

Ah ja en ik kan het ook wel krijgen van die verzuurde mensen die een zwangere vrouw met hoofddoek niet eens laten zitten op de tram :evil:
Wat misdoen die joden jou ? Ze kijken niet eens naar ons...Moesten de Marokkanen zo zijn, dat was prachtig.

Nelle
14 oktober 2008, 14:16
Wat misdoen die joden jou ? Ze kijken niet eens naar ons...Moesten de Marokkanen zo zijn, dat was prachtig.

Ze misdoen mij niets...maar ik vind ze veel minder geïntegreerd...

Anna List
14 oktober 2008, 14:18
nekeer wat rechtse bullshit onderuit halen.

en dat moet je dan juist tegen mij doen ?!
waar heb jij mij OOIT het woord makak weten gebruiken, of zulke bullshit weten te verkopen ???

Pelgrim
14 oktober 2008, 14:23
Jij bent dus buurtbewoner ? Ik ben daar al lang niet meer gekomen, op het De Coninckplein, hoe is de sfeer daar volgens jou ? Best te doen, of ga je s'avonds niet graag buiten ? Ik ging in "den tijd" dikwijls op mijn ééntje uit, te voet, en liep heelder nachten (dikwijls zat ) door zowat alle Antwerpse wijken. Zonder veel problemen trouwens...Zou je daar vandaag aan beginnen ?

Bwa ja, dat is allemaal ferm overroepen. Ja er zijn hier problemen, dit is dan ook zo ongeveer de meest achtergestelde buurt van 't stad waar ze de daklozen en junkies bij elkaar geveegd hebben.

Maar ik kom hier geregeld 's nachts buiten. Als je geen boel zoekt, wordt je over het algemeen met rust gelaten. Ik denk dat de meeste criminaliteit hier vooral een 'interne' zaak is, afrekeningen, ruzies, ...

Het ergste wat me hier ooit overkomen is is dat mijn fiets werd gepikt, en dat de flikken mij verkeerdelijk als een dealer zagen, omdat ik me nogal verdacht gedroeg. :lol:

Pelgrim
14 oktober 2008, 14:24
en dat moet je dan juist tegen mij doen ?!
waar heb jij mij OOIT het woord makak weten gebruiken, of zulke bullshit weten te verkopen ???

Tegen jou doen?

Ik zei dat niet tegen jou hoor, ik zei dat in het algemeen. Het is gewoon een feit dat de marokanen waar zo hard op geschoten wordt over het algemeen zelfs beter geïntegreerd zijn dan de joden.

filosoof
14 oktober 2008, 14:26
Ze misdoen mij niets...maar ik vind ze veel minder geïntegreerd...So what?

Nelle
14 oktober 2008, 14:28
So what?

Dus als marrokanen niet geïntegreerd zijn is dat een probleem...maar van joden geen probleem?

Mja...Geld he...

HAMC
14 oktober 2008, 15:28
Er is wél geld.
De bedrijven hebben in 2007 een totaal van 77 miljard euro uitgekeerd aan hun aandeelhouders. Dat is geld dat wij - de arbeiders - geproduceerd hebben, maar die de kapitalisten gewoon op onze rug in hun zakken steken. Dat geld is er dus, het is gewoon een kwestie ereachter aan te gaan. Daarmee valt een gigantische verbetering van het onderwijs mee te financieren, van opvang voor jongeren, van extra jobs mee te creëren etc. En gevangenissen mee bij te bouwen, die tegen dan overbodig zullen zijn.

Ja ok, regel het maar, ik hoor het wel dan.

HAMC
14 oktober 2008, 15:32
en dat moet je dan juist tegen mij doen ?!
waar heb jij mij OOIT het woord makak weten gebruiken, of zulke bullshit weten te verkopen ???

Je zou rap gebanned zijn als je zulke woordenschat zou gebruiken...

vesivius
14 oktober 2008, 16:19
Ofwel liegt Pelgrim ofwel loopt hij dag en nacht met zijn ogen toe. Ik heb een vriend en die woont in de muizenstraat (zijstraat conincplein) in de laatste 4 jaar is hij 3 maal overvallen en is ook zijn fiets gestolen, het acherlaten van uitwerpselen is niet meer te tellen, dit is een heel ander verhaal

Pelgrim
14 oktober 2008, 17:12
Ah zo. Ik woon in diezelfde straat hoor.

piraat
14 oktober 2008, 17:29
nee gewoon iets creatiever zijn...
varkensoortjes ?

piraat
14 oktober 2008, 17:32
Ah zo. Ik woon in diezelfde straat hoor. Wat als je in de Muizenstraat een Vlaamse Leeuw-vlag uit uw venster hangt ? Of op de achterruit van uw auto plakt ? Te doen, of is dat masochisme ?

Duupje
14 oktober 2008, 17:47
Bwa ja, dat is allemaal ferm overroepen. Ja er zijn hier problemen, dit is dan ook zo ongeveer de meest achtergestelde buurt van 't stad waar ze de daklozen en junkies bij elkaar geveegd hebben.

Maar ik kom hier geregeld 's nachts buiten. Als je geen boel zoekt, wordt je over het algemeen met rust gelaten. Ik denk dat de meeste criminaliteit hier vooral een 'interne' zaak is, afrekeningen, ruzies, ...

Het ergste wat me hier ooit overkomen is is dat mijn fiets werd gepikt, en dat de flikken mij verkeerdelijk als een dealer zagen, omdat ik me nogal verdacht gedroeg. :lol:

Ik moet u nu wel een stuk gelijk geven, ik kwam elke nacht praktisch op het Coninckplein om wat te eten terwijl ik aan het werken was. Ik heb daar nooit miserie gehad en ben daar nooit lastig gevallen in die buurt. Au contraire, toen ik het ooit aan de stok had met nen deftige dronkelap, kwamen er direct een paar Afrikanen af om mij een 'handje' te helpen. Meer richting Borgerhout was het wel wat anders.

Maar het is effectief één van de armzaligste buurten van Antwerpen geworden. Ze mogen daar nog miljoenen inpompen om de buurt er wat leuker te laten uitzien, zolang ze niets aan de effectieve oorzaken doen, blijft het water naar de zee dragen.

Duupje
14 oktober 2008, 17:50
Ofwel liegt Pelgrim ofwel loopt hij dag en nacht met zijn ogen toe. Ik heb een vriend en die woont in de muizenstraat (zijstraat conincplein) in de laatste 4 jaar is hij 3 maal overvallen en is ook zijn fiets gestolen, het acherlaten van uitwerpselen is niet meer te tellen, dit is een heel ander verhaal

Heel die buurt verloedert al jaren, en echt aan een snel tempo. Zelfs de Handelstraat/Onderwijsstraat/Diepestraat/Offerandestraat en alle zijstraten gaan aan een rottempo naar de maan. Ik heb die straten nog gekend als leuke winkelstraten.

Zoals ik in mijn vorige post al zei, zolang ze niets doen aan de werkelijke oorzaken, zal het er niet op beteren. Hoeveel bloembakskes ze ook zetten.

Het is daar een allegaartje aan doodarme mensen, krotwoningen aan torenhoge prijzen, junks, prostituees etc.

Duupje
14 oktober 2008, 17:51
Wat als je in de Muizenstraat een Vlaamse Leeuw-vlag uit uw venster hangt ? Of op de achterruit van uw auto plakt ? Te doen, of is dat masochisme ?
Veiliger daar dan aan de Maréstraat ofdergelijke.

Pelgrim
14 oktober 2008, 18:20
Wat als je in de Muizenstraat een Vlaamse Leeuw-vlag uit uw venster hangt ? Of op de achterruit van uw auto plakt ? Te doen, of is dat masochisme ?

Er plakt een sticker achter op mijne fiets, nooit negatieve commentaar op gehad.

Jukes
14 oktober 2008, 18:44
Helemaal hemeltergend is de onvoorstelbare naïviteit van het Antwerps stadsbestuur, dat dacht dat door een (gruwelijk dure) bibliotheek op het plein in te planten, de criminaliteit en de overlast er zou dalen. Die waanbeelden zijn tekenend voor de politici in hun ivoren torens. Wie de laatste 20 jaar af en toe een voet op het De Conincplein heeft gezet, wist maar al te goed dat d�*t zeker geen oplossing zou zijn. Antwerpen is vanaf de Stuivenbergbuurt tot aan het Astridplein één grote rotte plek, waar zelfs de lokale politie een oog toeknijpt voor de almachtige drugmaffia die er de plak zwaait.

Plantival
14 oktober 2008, 19:03
In de jaren 50 ging mijn grootmoeder met de trein verscheidene keren haar dochter groeten in het mortuarium van het Stuivenbergziekenhuis van Antwerpen. Vanaf het Astridplein zo via de Carnotstraat … In die perioden, zo vertelde mijn moeder, zag je daar geen vreemdelingen rondlopen en was het daar veilig. Nu, zo heb ik mij laten vertellen, is het ook daar Marokko geworden.

Bob
14 oktober 2008, 21:42
Dus als marrokanen niet geïntegreerd zijn is dat een probleem...maar van joden geen probleem?

Mja...Geld he...

Inderdaad speelt geld een rol. Moest geld geen rol spelen, dan hadden we geen invasie van laaggeschoolde, nederlandsonkundige allochtonen, en was heel het migratieprobleem zo opgelost.
Maar voor de rest, wat hebt ge eigenlijk tegen Joden ?

Bob
14 oktober 2008, 21:45
Er plakt een sticker achter op mijne fiets, nooit negatieve commentaar op gehad.

Misschien eens oppoetsen ;-)

HAMC
14 oktober 2008, 22:08
Helemaal hemeltergend is de onvoorstelbare naïviteit van het Antwerps stadsbestuur, dat dacht dat door een (gruwelijk dure) bibliotheek op het plein in te planten, de criminaliteit en de overlast er zou dalen. Die waanbeelden zijn tekenend voor de politici in hun ivoren torens. Wie de laatste 20 jaar af en toe een voet op het De Conincplein heeft gezet, wist maar al te goed dat d�*t zeker geen oplossing zou zijn. Antwerpen is vanaf de Stuivenbergbuurt tot aan het Astridplein één grote rotte plek, waar zelfs de lokale politie een oog toeknijpt voor de almachtige drugmaffia die er de plak zwaait.

Niks naiviteit, moedwillig.

filosoof
14 oktober 2008, 22:47
Ofwel liegt Pelgrim ofwel loopt hij dag en nacht met zijn ogen toe. Ik heb een vriend en die woont in de muizenstraat (zijstraat conincplein) in de laatste 4 jaar is hij 3 maal overvallen en is ook zijn fiets gestolen, het acherlaten van uitwerpselen is niet meer te tellen, dit is een heel ander verhaal't Zou me geweldig verwonderen indien Pelgrim liegt.

filosoof
14 oktober 2008, 22:49
In de jaren 50 ging mijn grootmoeder met de trein verscheidene keren haar dochter groeten in het mortuarium van het Stuivenbergziekenhuis van Antwerpen. Vanaf het Astridplein zo via de Carnotstraat … In die perioden, zo vertelde mijn moeder, zag je daar geen vreemdelingen rondlopen en was het daar veilig. Nu, zo heb ik mij laten vertellen, is het ook daar Marokko geworden.In de jaren '50 idd niet. Toen kwam ik daar ook dikwijls.

filosoof
14 oktober 2008, 22:52
Helemaal hemeltergend is de onvoorstelbare naïviteit van het Antwerps stadsbestuur, dat dacht dat door een (gruwelijk dure) bibliotheek op het plein in te planten, de criminaliteit en de overlast er zou dalen. Die waanbeelden zijn tekenend voor de politici in hun ivoren torens. Wie de laatste 20 jaar af en toe een voet op het De Conincplein heeft gezet, wist maar al te goed dat d�*t zeker geen oplossing zou zijn. Antwerpen is vanaf de Stuivenbergbuurt tot aan het Astridplein één grote rotte plek, waar zelfs de lokale politie een oog toeknijpt voor de almachtige drugmaffia die er de plak zwaait.die locale politie was tot niet zo lang geleden olv ene Debie. Zegt die naam je niets?:|

HAMC
14 oktober 2008, 22:53
die locale politie was tot niet zo lang geleden olv ene Debie. Zegt die naam je niets?:|

En nu blijkt de toestand erger te worden, wat moeten we daaruit dan besluiten?

filosoof
14 oktober 2008, 22:55
Het is daar een allegaartje aan doodarme mensen, krotwoningen aan torenhoge prijzen, junks, prostituees etc.Armoede=>problemen, geen onbekend fenomeen.

filosoof
14 oktober 2008, 22:58
En nu blijkt de toestand erger te worden, wat moeten we daaruit dan besluiten?Heel die buurt verloedert al jaren, en echt aan een snel tempo.

Jukes
15 oktober 2008, 09:00
die locale politie was tot niet zo lang geleden olv ene Debie. Zegt die naam je niets?:|

U vergist zich. De verloedering is begonnen in de jaren '80 en '90. Toen was van Debie nog helemaal geen sprake, maar van hoofdcommissaris Dyck en later Lamine. Bovendien zijn het nog altijd de 'cops' op straat die bepalen of ze een straatje rond rijden of niet (of erger).
De buurt was vroeger inderdaad een chique winkelbuurt. Zo kon je in de Muizenstraat bijvoorbeeld de beste hemden van Antwerpen vinden. Nu moet je er bukken om de rondvliegende kogels te ontwijken. En ontkennen dat die evolutie met de toestroom van allerlei vreemde nationaliteiten te maken heeft, is in het beste geval kortzichtig.

Nelle
15 oktober 2008, 09:43
Inderdaad speelt geld een rol. Moest geld geen rol spelen, dan hadden we geen invasie van laaggeschoolde, nederlandsonkundige allochtonen, en was heel het migratieprobleem zo opgelost.
Maar voor de rest, wat hebt ge eigenlijk tegen Joden ?

Ik heb niets tegen joden, maar als het gaat over integratie dan vind ik dat dat voor iedereen gelijk moet getrokken worden en niet alleen voor degene die armer zijn...

En joden vallen mij veel meer op dan een hoofddoek, nochtans nog weinig discussies gelezen over krulletjes die storen...

Pelgrim
15 oktober 2008, 10:11
Zo kon je in de Muizenstraat bijvoorbeeld de beste hemden van Antwerpen vinden. Nu moet je er bukken om de rondvliegende kogels te ontwijken.


Jezus wat een bullshit 8O Hou op met zo uit je nek te kletsen kerel

Bierke
15 oktober 2008, 10:25
Komt Partick Janssens de winkel nu ook met een brede glimlach sluiten ?

Jukes
15 oktober 2008, 10:28
Jezus wat een bullshit 8O Hou op met zo uit je nek te kletsen kerel


Echt, dat waren ongelooflijk knappe hemden hoor!

Pelgrim
15 oktober 2008, 10:34
Echt, dat waren ongelooflijk knappe hemden hoor!

ik had het over die kogels kerel, d�*t was de bullshit

Bob
15 oktober 2008, 10:41
Ik heb niets tegen joden, maar als het gaat over integratie dan vind ik dat dat voor iedereen gelijk moet getrokken worden en niet alleen voor degene die armer zijn...

En joden vallen mij veel meer op dan een hoofddoek, nochtans nog weinig discussies gelezen over krulletjes die storen...

Reden zal misschien zijn dat ze niet storen.

Jukes
15 oktober 2008, 10:43
ik had het over die kogels kerel, d�*t was de bullshit


Aha! Zeg dat dan, hé kerel...

filosoof
15 oktober 2008, 10:44
Ik heb niets tegen joden, maar als het gaat over integratie dan vind ik dat dat voor iedereen gelijk moet getrokken worden en niet alleen voor degene die armer zijn...

En joden vallen mij veel meer op dan een hoofddoek, nochtans nog weinig discussies gelezen over krulletjes die storen...Mij storen geen van beiden: als hier morgen in de metro Maoris komen met een peniskoker* of een boer op klompen, dan zal ik er hooguit mee glimlachen.


*met of zonder thermostaat??:?

filosoof
15 oktober 2008, 10:47
U vergist zich. De verloedering is begonnen in de jaren '80 en '90. Toen was van Debie nog helemaal geen sprake, maar van hoofdcommissaris Dyck en later Lamine. Bovendien zijn het nog altijd de 'cops' op straat die bepalen of ze een straatje rond rijden of niet (of erger).
De buurt was vroeger inderdaad een chique winkelbuurt. Zo kon je in de Muizenstraat bijvoorbeeld de beste hemden van Antwerpen vinden. Nu moet je er bukken om de rondvliegende kogels te ontwijken. En ontkennen dat die evolutie met de toestroom van allerlei vreemde nationaliteiten te maken heeft, is in het beste geval kortzichtig.Wordt er zo gevochten voor die hemden?

Pelgrim
15 oktober 2008, 11:01
Aha! Zeg dat dan, hé kerel...

serieus blijven ehge spreekt over kogels die rondvliegen en dat is simpelweg een flagrante leugen.

Nelle
15 oktober 2008, 12:50
Mij storen geen van beiden: als hier morgen in de metro Maoris komen met een peniskoker* of een boer op klompen, dan zal ik er hooguit mee glimlachen.


*met of zonder thermostaat??:?

Mij stoort in principe ook iemand. Maar voor velen storen de hoofddoeken wel, maar de krulletjes niet...

Jukes
15 oktober 2008, 12:52
serieus blijven ehge spreekt over kogels die rondvliegen en dat is simpelweg een flagrante leugen.


Het is een boutade: er zijn regelmatig schietincidenten in die buurt. Die waren er vroeger niet.

Jukes
15 oktober 2008, 12:53
Wordt er zo gevochten voor die hemden?

Ja, het zijn er met 'button-down' kragen en een plooi in de rug. Niet meer te vinden, overigens. Zeker d�*�*r niet.

Duupje
15 oktober 2008, 13:08
Het is een boutade: er zijn regelmatig schietincidenten in die buurt. Die waren er vroeger niet.

Bwa, kheb er toch in de jaren 80-90 ook geweten ze. On de Pagadder enzo.
Tverschil is da ze nu makkelijker nor wapens grijpen, vroeger sloegen ze gewoon op uwe toet en twas opgelost.

Pelgrim
15 oktober 2008, 13:14
Het is een boutade: er zijn regelmatig schietincidenten in die buurt. Die waren er vroeger niet.

Er zijn helemaal niet 'regelmatig' schietincidenten. Ik woon al jaren in die straat, en het aantal schietincidenten is zo beperkt dat ik me er zelfs geen kan herinneren.

De rechtvaardige rechter
15 oktober 2008, 13:21
Het De Coninckplein is dat ver van de grote markt?????????

Jukes
15 oktober 2008, 13:21
Er zijn helemaal niet 'regelmatig' schietincidenten. Ik woon al jaren in die straat, en het aantal schietincidenten is zo beperkt dat ik me er zelfs geen kan herinneren.

In de straat misschien niet, maar op het De Conincplein heel zeker. En dan hebben we het over een verschil van 50 meter, nietwaar. Hoe lang woont u er trouwens al? Ik weet al zeker van 3 schietincidenten begin deze eeuw. In buurten waar het goed en veilig wonen is, wordt NIET geschoten, mag ik aannemen.

Pelgrim
15 oktober 2008, 13:35
In de straat misschien niet, maar op het De Conincplein heel zeker. En dan hebben we het over een verschil van 50 meter, nietwaar. Hoe lang woont u er trouwens al? Ik weet al zeker van 3 schietincidenten begin deze eeuw. In buurten waar het goed en veilig wonen is, wordt NIET geschoten, mag ik aannemen.

Ik kijk vanuit mijn venster op het plein, dus als daar wat gebeurt zal ik het wel weten hoor.

Duupje
15 oktober 2008, 13:45
Ik kijk vanuit mijn venster op het plein, dus als daar wat gebeurt zal ik het wel weten hoor.

Pas op, sebiet komen der hier een paar belleke trek doen bij jou. ;-)

Bobke
15 oktober 2008, 13:57
Bwa, kheb er toch in de jaren 80-90 ook geweten ze. On de Pagadder enzo.
Tverschil is da ze nu makkelijker nor wapens grijpen, vroeger sloegen ze gewoon op uwe toet en twas opgelost.
Heeft u daar een verklaring voor ?
In de jaren 80-90 hadden nochtans meer mensen wapens.

manta
15 oktober 2008, 14:08
Het De Coninckplein is dat ver van de grote markt?????????

Da's wel effe stappen hoor ...:-D

Maar neen , dat ligt er een héél eind vanaf ...;-)

manta
15 oktober 2008, 14:20
Pas op, sebiet komen der hier een paar belleke trek doen bij jou. ;-)

8O
Hmmm... Mss heeft Pelgrim wel wat koud staan:-D

Pelgrim
15 oktober 2008, 14:22
Een emmer koud water ja, inderdaad :D

manta
15 oktober 2008, 14:27
Een emmer koud water ja, inderdaad :D

Ziede wel , slechte buurt , allemaal zuur mensen ... :-P

Bob
15 oktober 2008, 15:20
Mij stoort in principe ook iemand. Maar voor velen storen de hoofddoeken wel, maar de krulletjes niet...

...zo ook niet met spleetogen... De tienpuntenvraag is maar hoe dit alles komt. Heeft mi niets met xenofofie of dergelijke te maken . Het probleem is wel wat ingewikkelder.

Bob
15 oktober 2008, 15:21
Een emmer koud water ja, inderdaad :D

Nu, het moeten niet altijd kogels zijn ;-)