PDA

View Full Version : Verband tussen langdurig gsm-gebruik en toename hersentumoren aangetoond


Jukes
15 oktober 2008, 18:44
De voorlopige resultaten van een studie in 13 landen heeft nu onomstotelijk het verband aangetoond tussen de incidentie van hersentumoren en het langdurig gebruik (10 jaar) van een gsm. Vooral voor kinderen is het gebruik van de gsm sterk af te raden, zo blijkt uit de studie. De kans om een hersentumor te krijgen is twee keer zo groot bij mensen die veel met de gsm bellen. Maar dat wisten eerlijke wetenschappers al langer, natuurlijk. Pikant detail: de commerciële zender VTM, die nochtans veel adverteerders in de sector van mobiele telefonie heeft, vermeldt dit belangrijk nieuws. Op de staatszender wordt het doodgezwegen.

Zie ook mijn post: waarom worden gsm-masten verborgen?

PollyCorrect
15 oktober 2008, 18:51
Op de staatszender wordt het doodgezwegen.

Zie ook mijn post: waarom worden gsm-masten verborgen?

de staatszender verzwijgt regelmatig belangrijke dingen. :(

Goldband
16 oktober 2008, 05:12
Op de staatszender wordt het doodgezwegen.


Beter: Op de staatszender was het geen item in het journaal.

Jukes
16 oktober 2008, 06:03
Beter: Op de staatszender was het geen item in het journaal.

Dat is inderdaad genuanceerder verwoord. Maar als ik zie dat de aanstaande bevalling van de vrouw van een voetballertje wél een item is in dat zelfde journaal, dan grijp ik met enige graagte naar termen als 'doodgezwegen' als in die zelfde nieuwsuitzending een item, dat duizenden mensenlevens kan redden, niet wordt behandeld. Men kan alleen maar gissen waarom een hoofdredactie zo'n belangrijk nieuwselement laat links liggen. Temeer daar VTM het al in het middagnieuws had gebracht en ze bij de VRT daar met argusogen naar kijken.

Hoe dan ook, het is een schande dat de meeste gsm-handleidingen die ik gelezen heb, geen enkel gewag maken van enig mogelijk schadelijk effect. De jonge kinderen die al met een gsm rondlopen, zijn niet meer te tellen, terwijl volgens de studie net voor hen de dreiging van hersentumoren reëel is. Het voorzichtigheidsprincipe geldt blijkbaar niet - meer - voor deze sector.

Het is dus wachten op de eerste processen met megaclaims van slachtoffers. Dan zullen ze wel moéten wakker schieten, net als de tabaksindustrie.

kiko
16 oktober 2008, 06:23
Er zullen al veel doden moeten vallen eer de mensen, verslaafd aan hun GSM als ze zijn, hun GSM aan de kant zullen schuiven.

Jukes
16 oktober 2008, 09:43
Er zullen al veel doden moeten vallen eer de mensen, verslaafd aan hun GSM als ze zijn, hun GSM aan de kant zullen schuiven.

Daar vrees ik ook voor. Al bel ik zelf hoogstens tien minuten per maand, dus het is niet onoverkomelijk om bijna niét te bellen. Natuurlijk... gebeld worden is even nadelig. Misschien helpen deze beelden van een brein, opgewarmd na verloop van tijd door bellen met een gsm...

http://www.fototime.com/6D3F68C17037369/orig.jpg

http://www.fototime.com/DBFEA56C609435D/orig.jpg

http://www.fototime.com/2300C394AF5D325/orig.jpg