PDA

View Full Version : holebi-adoptie


hal9001
16 oktober 2008, 10:12
Holebi-adoptie kan tegenwoordig in België. Maar is dat wel een goede zaak? Kan het hebben van holebi-ouders schadelijke gevolgen hebben? En heeft niet elk kind het recht om op te roeien in een normaal gezin?

Patsy Stone
16 oktober 2008, 10:19
Holebi-adoptie kan tegenwoordig in België. Maar is dat wel een goede zaak?
Ja.
Kan het hebben van holebi-ouders schadelijke gevolgen hebben?
Nee.
En heeft niet elk kind het recht om op te roeien in een normaal gezin?
Of een gezin 'normaal' is, heeft maar weinig te maken met de samenstelling ervan.

De rechtvaardige rechter
16 oktober 2008, 10:22
Ik ben niet tegen. Een kind heeft vooral warm en geborgen nest nodig. Ikdenk dat men dit zowel in een traditioneel als in een holebi gezin kan vinden.

bentje
16 oktober 2008, 10:30
Ik stel mij hier wel ernstige vragen bij.
Los van het feit dat het kind hiermee vast gepest gaat worden op school, vind ik persoonlijk dat een mannelijke en vrouwelijke invloed in een opvoeding nodig is.
Er zijn nu eenmaal aspecten in een opvoeding die beter opgevangen worden door mannen en andere door vrouwen.
'k Zal nu vast vanalles naar m'n kop geslingert krijgen dat dat door 2 mannen of vrouwen ook kan, dus ik zal een kort voorbeeldje geven.
Mocht ik nu bij mijn opvoeding 2 mama's gehad hebben en zou een probleempje hebben waar ik heel genant over ben, bijvoorbeeld iets aan de penis of teelballen, zou ik daar persoonlijk liever bij m'n vader voor zijn.
Dat zou dan niet kunnen.
Omgekeerd is het ook zo, een man kan nooit zo goed begrijpen wat het moet zijn voor hun dochter die de eerste maal haar maandstonden krijgt.
Er zijn zo veel van die dingetjes die me doen besluiten dat een traditioneel koppel beter is voor het kind.

circe
16 oktober 2008, 10:35
Ik heb daar gemengde gevoelens over.

Enerzijds is het doodnormaal dat lesbiennes op een of andere manier (IVF, inseminatie, etc) zelf kinderen hebben en die uiteraard kunnen opvoeden binnen in hun lesbische relatie

anderzijds heb je het homokoppel dat die mogelijkheid nu eenmaal niet heeft.

toch sta ik eerder afwijzend (en sla me dood, ik heb geen gegronde reden) tegenover ADOPTIE door een mannelijk homosexueel koppel.
Ik denk dat ik minder problemen zou hebben indien kinderen uit vb. een vorig huwelijk van een van de homo (of bi-) sexuele partners door vader+nieuwe partner zouden worden opgevoed. Dat vind ik iets heel anders (en ja dat gebeurt ondertussen ook natuurlijk).

Als het iemand mag troosten: in feite ben ik ook geen voorstander van ADOPTIE door een lesbisch koppel!

Waar ik wel volledig achtersta is de mogelijkheid voor de partner van een homosexuele ouder om die zijn biologisch kind te kunnen adopteren (mits toestemming van de andere ouder natuurlijk, ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat - en gebeurt dat na hertrouwen bij echtscheiding ook? ).

manuel
16 oktober 2008, 12:55
Ik stel mij hier wel ernstige vragen bij.
Los van het feit dat het kind hiermee vast gepest gaat worden op school, vind ik persoonlijk dat een mannelijke en vrouwelijke invloed in een opvoeding nodig is.
.

Dat is meestal het antwoord dat je krijgt in dergelijke discussies : er zijn nu eenmaal mannelijke en vrouwelijk 'invloeden' nodig. Graag dus uitwerken wat dat precies betekent. Maw wat is de rol van de man/vader en wat is de rol van de vrouw/moeder ?

Patsy Stone
16 oktober 2008, 13:01
Ik stel mij hier wel ernstige vragen bij.
Los van het feit dat het kind hiermee vast gepest gaat worden op school,
Ik heb eens ergens gelezen dat de kinderen uit holebi-gezinnen juist veel weerbaarder zijn tegen pesterijen op school. Bovendien denk ik dat pesters altijd wel een aanleiding zullen vinden om andere kinderen te pesten. Het is aan de school om daar tegen op te treden.

vind ik persoonlijk dat een mannelijke en vrouwelijke invloed in een opvoeding nodig is.
Waarom denken mensen toch steeds dat die mannelijke en vrouwelijke invloed allen van binnen het gezin kan komen. Er zijn immers veel meer mensen buiten het gezin die een invloed hebben op de vorming van een kind.

manuel
16 oktober 2008, 13:18
Ik stel mij hier wel ernstige vragen bij.
Los van het feit dat het kind hiermee vast gepest gaat worden op school, vind ik persoonlijk dat een mannelijke en vrouwelijke invloed in een opvoeding nodig is.
Er zijn nu eenmaal aspecten in een opvoeding die beter opgevangen worden door mannen en andere door vrouwen.
'k Zal nu vast vanalles naar m'n kop geslingert krijgen dat dat door 2 mannen of vrouwen ook kan, dus ik zal een kort voorbeeldje geven.
Mocht ik nu bij mijn opvoeding 2 mama's gehad hebben en zou een probleempje hebben waar ik heel genant over ben, bijvoorbeeld iets aan de penis of teelballen, zou ik daar persoonlijk liever bij m'n vader voor zijn.
Dat zou dan niet kunnen.
Omgekeerd is het ook zo, een man kan nooit zo goed begrijpen wat het moet zijn voor hun dochter die de eerste maal haar maandstonden krijgt.
Er zijn zo veel van die dingetjes die me doen besluiten dat een traditioneel koppel beter is voor het kind.

Waarbij dan uiteindelijk moet worden geconcludeerd, dat meisjes het best door vooral vrouwen opgevoed worden, en jongens door vooral mannen. Want bij meisjes moet dan de vrouwelijke invloed toch primeren, en bij jongens de mannelijke ?
Als we zo verder gaan, moeten we eigenlijk besluiten dat meisjes die opgroeien bij een lesbisch koppel dus zeer goed af zijn ?

En van dat 'gepest' worden, jongens toch... Daar ligt het probleem toch niet bij de holebi-ouders, of bij het kind maar bij de kortzichtigheid van de pesters ?

Jukes
16 oktober 2008, 13:25
Wat in dit soort discussies altijd schromelijk over het hoofd wordt gezien is het feit dat kinderen altijd een natuurlijke drang hebben om hun biologische vader én moeder te kennen. Ik kan het weten, want ik ben zelf een bastaard, en ik heb nog dagelijks spijt dat ik mijn echte vader nooit heb gekend. Het is een onvervangbaar gemis.

circe
16 oktober 2008, 13:32
Wat in dit soort discussies altijd schromelijk over het hoofd wordt gezien is het feit dat kinderen altijd een natuurlijke drang hebben om hun biologische vader én moeder te kennen. Ik kan het weten, want ik ben zelf een bastaard, en ik heb nog dagelijks spijt dat ik mijn echte vader nooit heb gekend. Het is een onvervangbaar gemis.

het één sluit het ander toch niet uit?

Nelle
16 oktober 2008, 13:37
Ik heb daar geen problemen mee. Het gaat over het liefdevolle in een gezin en niet over het geslacht. Ik ben voorstander dat ook meer dan 2 mensen zich moeien met de opvoeding van een kind. Ik denk wel dat het nodig is dat het kind naar iemand toe kan gaan van hetzelfde geslacht, maar dat hoeft geen ouder te zijn...

Goldband
16 oktober 2008, 13:37
Ik stel mij hier wel ernstige vragen bij.
Los van het feit dat het kind hiermee vast gepest gaat worden op school,

Hoeft niet. Een school heeft de taak dit op te vangen. Dat k�*n ook en kinderen vinden 'twee papa's' helemaal niet zo'n probleem als ze tenminste van thuis uit het tegendeel niet meekrijgen...

vind ik persoonlijk dat een mannelijke en vrouwelijke invloed in een opvoeding nodig is.
Er zijn nu eenmaal aspecten in een opvoeding die beter opgevangen worden door mannen en andere door vrouwen.

Dat "nu eenmaal" is geen argument, het is een uitgangspunt. Je zegt: ik denk er zo over omdat het nu eenmaal zo is. Daar schieten we niks mee op.


'k Zal nu vast vanalles naar m'n kop geslingert krijgen dat dat door 2 mannen of vrouwen ook kan,

Dat je tegenwind krijgt heeft niets te maken met je mening op zich. Het probleem ligt in het feit dat die mening (die niet op FEITEN is gebaseerd) gaat over heel concrete mensen en hun leven. Ik merk vaak dat mensen die ertegen zijn er nooit met holebi's over gepraat hebben, maar toch maar gratuit 'tegen' zijn. Gewoon omdat het 'nu eenmaal' zo is. Bent u in dat geval?

ik zal een kort voorbeeldje geven.
Mocht ik nu bij mijn opvoeding 2 mama's gehad hebben en zou een probleempje hebben waar ik heel genant over ben, bijvoorbeeld iets aan de penis of teelballen, zou ik daar persoonlijk liever bij m'n vader voor zijn.
Dat zou dan niet kunnen.
Omgekeerd is het ook zo, een man kan nooit zo goed begrijpen wat het moet zijn voor hun dochter die de eerste maal haar maandstonden krijgt.
Er zijn zo veel van die dingetjes die me doen besluiten dat een traditioneel koppel beter is voor het kind.

Dat teelbal en menstruatie-argument is een typische dooddoener. Een aantal vragen hierbij:

1. Kan dat probleem niet opgelost worden door andere vertrouwenspersonen? Of zijn de ouders de enige volwassenen in het leven van een kind?

2. Is dat probleem groot genoeg om als overheid in te grijpen in de kinderwens van een koppel (waar hetero's hun zin doen)?

3. Is dat probleem groot genoeg om als overheid te verhinderen dat een adoptiekind (zonder ouders) twee ouders krijgt met een uitdrukkelijke kinderwens?

4. IS er wel een probleem? M.a.w. wie kan aantonen dat je als jongen met je teelbalprobleem niet naar je moeder kan gaan of met je menstruatieprobleem naar je vader?

5. Wat doet u denken dat holebi-koppels zelf ook niet inzien dat sommige kleine situaties moeilijk zijn door hun gezinssamenstelling? Die situaties zijn op te vangen.

Jedd
16 oktober 2008, 13:39
2 mannen samen horen geen kind op te voeden.
Dat is gewoon fout.

Een man is geen vrouw, en moet dat ook niet proberen te zijn.

filosoof
16 oktober 2008, 13:39
Holebi-adoptie kan tegenwoordig in België. Maar is dat wel een goede zaak? Kan het hebben van holebi-ouders schadelijke gevolgen hebben? En heeft niet elk kind het recht om op te roeien in een normaal gezin?topics over holebi-adoptie genoeg tegenwoordig in dit forum. Maar is dat wel een goede zaak? Kan het hebben van die topics
schadelijke gevolgen hebben? En heeft niet elk forum het recht om op te groeien in een normale discussie?
in google intikken<site:forum.politics.be holebi-adoptie> geeft al direct:

http://www.google.be/search?hl=nl&q=site%3Aforum.politics.be+holebi-adoptie&btnG=Google+zoeken&meta=


Te vermijden op vraag van de moderatie:
onderwerp in een verkeerd subforum posten (1 bp)
dubbele thread openen (1bp)
http://forum.politics.be/misc.php?do=cfrules

Goldband
16 oktober 2008, 13:58
topics over holebi-adoptie genoeg tegenwoordig in dit forum. Maar is dat wel een goede zaak? Kan het hebben van die topics
schadelijke gevolgen hebben? En heeft niet elk forum het recht om op te groeien in een normale discussie?
in google intikken<site:forum.politics.be holebi-adoptie> geeft al direct:

http://www.google.be/search?hl=nl&q=site%3Aforum.politics.be+holebi-adoptie&btnG=Google+zoeken&meta=

De eigenlijke vraag is deze:

Wanneer men al zo lang op dit forum vertoeft dat men een onderwerp om de zoveel tijd ziet terugkeren, zonder dat men zijn conclusies trekt en een andere hobby zoekt, wat zegt dat dan over iemands leven? ;-)

Anders gezegd, wat hebben nieuwkomers eraan dat een oude rot duidelijk maakt dat dit een populair onderwerp is?

Of zijn hier geen nieuwkomers meer? :|

hal9001
16 oktober 2008, 17:59
De eigenlijke vraag is deze:

Wanneer men al zo lang op dit forum vertoeft dat men een onderwerp om de zoveel tijd ziet terugkeren, zonder dat men zijn conclusies trekt en een andere hobby zoekt, wat zegt dat dan over iemands leven? ;-)

Anders gezegd, wat hebben nieuwkomers eraan dat een oude rot duidelijk maakt dat dit een populair onderwerp is?

Of zijn hier geen nieuwkomers meer? :|

Wat is daar dan wel mis mee?

Goldband
16 oktober 2008, 20:30
Waarmee?

bentje
17 oktober 2008, 07:24
Dat je tegenwind krijgt heeft niets te maken met je mening op zich. Het probleem ligt in het feit dat die mening (die niet op FEITEN is gebaseerd) gaat over heel concrete mensen en hun leven. Ik merk vaak dat mensen die ertegen zijn er nooit met holebi's over gepraat hebben, maar toch maar gratuit 'tegen' zijn. Gewoon omdat het 'nu eenmaal' zo is. Bent u in dat geval?



Ik ken 2 lesbische koppels, waarvan 1 koppel 2 meisjes heeft.
Het oudste meisje, nu een jaar of 2 a 3 noemt mama "mama" en de andere mama "schatje", waarschijnlijk omdat ze dat altijd van "mama" hoort zeggen.
Ik vind zoiets persoonlijk niet echt kunnen.
Nu goed, dat is eigenlijk volledig terzijde, ik wil je gewoon zeggen dat ik dus niet holebivreemd ben, maar nog steeds vind dat traditionele koppels altijd beter zijn voor het kind.
Dat er zoals hier ook al gezegd invloeden van andere mannelijke of vrouwelijke aspecten komen van buiten de relatie vind ik maar een flauw argument, het moet in de eerste plaats van de ouders komen, en niet hopen dat opa of een vriend van de familie die invloed bezorgt.
Het enige wat je eigenlijk kan concluderen is dat we nog een generatie'tje zullen moeten wachten om de gevolgen te kunnen zien, holebi adoptie is nog te jong, laat staan dat hier al deftige betrouwbare statistieken van verschenen zijn.