PDA

View Full Version : Vrijmetselaarsgespuis laat van zich horen


giserke
17 oktober 2008, 13:14
Achter de grote fraude praktijken met van cauwenberge en co, en andere waalse bonzen is gebleken dat de Loge een vuile vinger heeft in het corruptiedossier van Charleroi.

Hoog tijd om die organisatie eens grondig uit te kleden.

Eigenlijk zou iedereen in zijn gemeente eens moeten uitvissen wie logebroeder is, en in welke werkplaats ze "tewerk" gesteld zijn.

Patsy Stone
17 oktober 2008, 13:22
Achter de grote fraude praktijken met van cauwenberge en co, en andere waalse bonzen is gebleken dat de Loge een vuile vinger heeft in het corruptiedossier van Charleroi.

Hoog tijd om die organisatie eens grondig uit te kleden.

Eigenlijk zou iedereen in zijn gemeente eens moeten uitvissen wie logebroeder is, en in welke werkplaats ze "tewerk" gesteld zijn.
Hoe stel je je dat voor? Moeten we in het wilde weg aan mensen gaan vragen of ze lid zijn van de loge? Ze gaan u nogal zien komen... :roll:

Bierke
17 oktober 2008, 13:46
Achter de grote fraude praktijken met van cauwenberge en co, en andere waalse bonzen is gebleken dat de Loge een vuile vinger heeft in het corruptiedossier van Charleroi.

Hoog tijd om die organisatie eens grondig uit te kleden.

Eigenlijk zou iedereen in zijn gemeente eens moeten uitvissen wie logebroeder is, en in welke werkplaats ze "tewerk" gesteld zijn.
Ten eerste moet je bronnen vermelden
Ten tweede wat is dan de inmenging van Opus Dei ?

abou Anis
17 oktober 2008, 13:48
Hoe stel je je dat voor? Moeten we in het wilde weg aan mensen gaan vragen of ze lid zijn van de loge? Ze gaan u nogal zien komen... :roll:

Stap 1: geheime handdruk te weten komen
Stap 2: geheime handdruk onder de knie krijgen
Stap 3: geheime handdruk met zoveel mogelijk mensen proberen
Stap 4: naam noteren van iedereen die de geheime handdruk blijkt te kennen

Anna List
17 oktober 2008, 13:53
:rofl:

Nelle
17 oktober 2008, 13:58
Ik heb de vrijmetselaar altijd wel iets spannend gevonden, jammer dat het eigenlijk liberalen zijn...

Anna List
17 oktober 2008, 14:06
Ik heb de vrijmetselaar altijd wel iets spannend gevonden, jammer dat het eigenlijk liberalen zijn...

en sossen

Vette Pois(s)on
17 oktober 2008, 14:08
Waarom hangt er hier eigenlijk zo een geheimdoenerij rond die club?

HAMC
17 oktober 2008, 14:11
Hoe stel je je dat voor? Moeten we in het wilde weg aan mensen gaan vragen of ze lid zijn van de loge? Ze gaan u nogal zien komen... :roll:

De staatsveiligheid weet perfect wie er lid is, denk je dat ze daar niet geinfiltreerd zijn misschien?

abou Anis
17 oktober 2008, 14:12
De staatsveiligheid weet perfect wie er lid is, denk je dat ze daar niet geinfiltreerd zijn misschien?

Wil je nu zeggen dat een simpele brief naar de staatsveiligheid volstaat om te weten te komen wie er in je gemeente allemaal lid is van de loge?

Nelle
17 oktober 2008, 14:35
Waarom hangt er hier eigenlijk zo een geheimdoenerij rond die club?

Ik heb ooit gelezen dat dat komt omdat in de tijd dat de vrijmetselaarij opkwam (en dat waren oorspronkelijk toch liberalen niet?) opkwam de katholieke kerk veel te zeggen had en dat eigenlijk helemaal niet wou waardoor de vrijmetselaarij "ondergronds" gegaan is

kamiel spieces
17 oktober 2008, 14:36
Ik heb de vrijmetselaar altijd wel iets spannend gevonden, jammer dat het eigenlijk liberalen zijn...

Karel De Gucht van open VLD is ook member van dit clubje.

Pietje
17 oktober 2008, 14:41
Achter de grote fraude praktijken met van cauwenberge en co, en andere waalse bonzen is gebleken dat.........

"Is gebleken dat........." is niet echt overtuigend qua argumentatie, vind je ook niet ??


Hoog tijd om die organisatie eens grondig uit te kleden.

Waarom ???? Omdat ze jou stoort ??

Eigenlijk zou iedereen in zijn gemeente eens moeten uitvissen wie logebroeder is

Persoonlijk ken ik er drie, en ik denk niet dat ik die namen aan uwe neus ga hangen.

filosoof
17 oktober 2008, 14:43
Waarom hangt er hier eigenlijk zo een geheimdoenerij rond die club?

Ik heb ooit gelezen dat dat komt omdat in de tijd dat de vrijmetselaarij opkwam (en dat waren oorspronkelijk toch liberalen niet?) opkwam de katholieke kerk veel te zeggen had en dat eigenlijk helemaal niet wou waardoor de vrijmetselaarij "ondergronds" gegaan isCorrect maar niet enkel toen vrijmetselarij ontstond en niet enkel de kerk: Hitler stuurde vrijmetselaars ook naar de kampen. In Vlaanderen was vrijmetselaar zijn lang voldoende reden voor broodroof als 't uitkwam.

filosoof
17 oktober 2008, 14:44
Achter de grote fraude praktijken met van cauwenberge en co, en andere waalse bonzen is gebleken dat de Loge een vuile vinger heeft in het corruptiedossier van Charleroi.

Hoog tijd om die organisatie eens grondig uit te kleden.

Eigenlijk zou iedereen in zijn gemeente eens moeten uitvissen wie logebroeder is, en in welke werkplaats ze "tewerk" gesteld zijn.Meneer werd door de Stasi aangeworven?:|

Nelle
17 oktober 2008, 14:46
Correct maar niet enkel toen vrijmetselarij ontstond en niet enkel de kerk: Hitler stuurde vrijmetselaars ook naar de kampen. In Vlaanderen was vrijmetselaar zijn lang voldoende reden voor broodroof als 't uitkwam.

Maar de vrijmetselaarij is toch ontstaan voor dat Hitler kwam?

HAMC
17 oktober 2008, 14:48
Wil je nu zeggen dat een simpele brief naar de staatsveiligheid volstaat om te weten te komen wie er in je gemeente allemaal lid is van de loge?

Hmm...

kamiel spieces
17 oktober 2008, 14:51
Maar de vrijmetselaarij is toch ontstaan voor dat Hitler kwam?

Als ik vrijmetselaars hoor, dan denk ik aan de tempeliers, rozenkruisers, Illuminati etc...

filosoof
17 oktober 2008, 14:52
Maar de vrijmetselaarij is toch ontstaan voor dat Hitler kwam?Ja

Nelle
17 oktober 2008, 14:54
Als ik vrijmetselaars hoor, dan denk ik aan de tempeliers, rozenkruisers, Illuminati etc...

mja dat waren de voorlopers niet? Ah ik zou die tekst/ boek eens terug moeten lezen, vreselijk dat een mens zoveel vergeet :roll:

Vette Pois(s)on
17 oktober 2008, 15:19
Correct maar niet enkel toen vrijmetselarij ontstond en niet enkel de kerk: Hitler stuurde vrijmetselaars ook naar de kampen. In Vlaanderen was vrijmetselaar zijn lang voldoende reden voor broodroof als 't uitkwam.

Hahaa daar is ie , onze dagelijkse dosis Hitler.

VlaamseKracht
17 oktober 2008, 15:25
Hahaa daar is ie , onze dagelijkse dosis Hitler.

Moet toch een wreed manneke geweest zijn die Hitler...overal duikt zijn naam op.Ik denk dat in iedere thread zijn naam wel voorkomt.:lol:

kamiel spieces
17 oktober 2008, 16:14
mja dat waren de voorlopers niet? Ah ik zou die tekst/ boek eens terug moeten lezen, vreselijk dat een mens zoveel vergeet :roll:

Ik heb hier een boek liggen van de vrijmetselaars (maçonnieke ontmoetingen) dat gaat over de ontwikkeling en de loges van de vrijmetselaars in Vlaanderen en dat een beknopte geschiedenis weergeeft.

Ga het eens lezen want er is me ook teveel ontglipt en het boeit me wel eerlijk gezegd. ;-)

kamiel spieces
17 oktober 2008, 16:16
Moet toch een wreed manneke geweest zijn die Hitler...overal duikt zijn naam op.Ik denk dat in iedere thread zijn naam wel voorkomt.:lol:

Is mij dus ook al vaak opgevallen! :-)

kamiel spieces
17 oktober 2008, 16:20
Correct maar niet enkel toen vrijmetselarij ontstond en niet enkel de kerk: Hitler stuurde vrijmetselaars ook naar de kampen. In Vlaanderen was vrijmetselaar zijn lang voldoende reden voor broodroof als 't uitkwam.

Daar twijfel ik sterk aan dat Hitler de vrijmetselaars ook naar de concentratiekampen stuurde. Als ik me goed herinner wat ik er nog van weet dan zouden de vrijmetselaars juist achter het gedachtengoed van Hitler gestaan hebben.

Correct me if i'm wrong want ben ni zeker.

Pietje
17 oktober 2008, 16:38
Daar twijfel ik sterk aan dat Hitler de vrijmetselaars ook naar de concentratiekampen stuurde. Als ik me goed herinner wat ik er nog van weet dan zouden de vrijmetselaars juist achter het gedachtengoed van Hitler gestaan hebben.
Correct me if i'm wrong want ben ni zeker.

"You're very wrong". Hitler's gedachtengoed was er één van systematische onderwerping aan de leider. Niet echt iets voor een vrijdenker voor wie zelfstandig denken prioritair staat.

kamiel spieces
17 oktober 2008, 17:10
"You're very wrong". Hitler's gedachtengoed was er één van systematische onderwerping aan de leider. Niet echt iets voor een vrijdenker voor wie zelfstandig denken prioritair staat.

Idd,

Ik zal toch maar eens dat boek terug van de zolder halen denk ik. :-)

Pietje
17 oktober 2008, 17:16
Idd,

Ik zal toch maar eens dat boek terug van de zolder halen denk ik. :-)

Info kan je ook hier (http://www.glb.be/NL/vrijmetselarij.htm) vinden.

Metternich
17 oktober 2008, 17:18
Vrijmetselarij en het grootkapitaal; twee handen op één buik. Niet te vertrouwen.

filosoof
17 oktober 2008, 17:20
Daar twijfel ik sterk aan dat Hitler de vrijmetselaars ook naar de concentratiekampen stuurde. Als ik me goed herinner wat ik er nog van weet dan zouden de vrijmetselaars juist achter het gedachtengoed van Hitler gestaan hebben.

Correct me if i'm wrong want ben ni zeker.Lees dan:
The Holocaust Concentration camps were established in which inmates were used as slave labour ... 3.2.6 Freemasons and Jehovah's Witnesses; 3.2.7 Political activists ...
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Holocaust

en tientallen andere bronnen zoals:


The reality
"On Hitler’s rise to power, the ten Grand Lodges of Germany were dissolved.3 Many among the prominent dignitaries and members of the Order were sent to concentration camps. The Gestapo seized the membership lists of the Grand Lodges and looted their libraries and collections of Masonic objects. Much of this loot was then exhibited in an "Anti-Masonic Exposition" inaugurated in 1937 by Herr Dr. Joseph Goebbels in Munich. The Exposition included completely furnished Masonic temples.
"The persecution was carried over into Austria when the country was captured by the Nazis. The Masters of the various Vienna lodges were immediately confined in the most notorious concentration camps, including the horrible living hell at Dachau in Bavaria. The same procedure was repeated when Hitler took over Czechoslovakia, then Poland. Immediately after conquering Holland and Belgium, the Nazis ordered the dissolution of the lodges in those nations. It was also Point One on the agenda of Major Quisling in Norway. It may be taken as part of the same ugly picture that General Franco of Spain in 1940 sentenced all Freemasons in his realm automatically to ten years in prison. When France fell last June, the Vichy government caused the two Masonic bodies of France, the Grand Orient and the Grande Loge to be dissolved, their property being seized and sold at auction." 4
Hitler’s hatred of Freemasonry is clearly documented.5 In 1931 Nazi party officials were given a "Guide and Instructional Letter" that stated, "The natural hostility of the peasant against the Jews, and his hostility against the Freemason as a servant of the Jew, must be worked up to a frenzy." 6 On April 7, 1933, Hermann Goering—who once considered becoming a freemason—held an interview with Grand Master von Heeringen of the "Land" Grand Lodge of Germany, telling him there was no place for Freemasonry in Nazi Germany. 7 The Nazi Primer, the Official Handbook for the Schooling of Hitler Youth, attacked freemasons, marxists,
http://freemasonry.bcy.ca/anti-masonry/hitler.html

giserke
17 oktober 2008, 17:37
"You're very wrong". Hitler's gedachtengoed was er één van systematische onderwerping aan de leider. Niet echt iets voor een vrijdenker voor wie zelfstandig denken prioritair staat.

Nope, Hitler draaide door in de jaren 30. Maar zijn geld in de jaren 20 komt wel degelijk uit vrijmetselaarskringen. Maar in de jaren 30 kregen ze geen vat meer op dat ventje.

giserke
17 oktober 2008, 17:39
Waarom hangt er hier eigenlijk zo een geheimdoenerij rond die club?

Omdat ze zaken bedisselen die het daglicht niet mogen zien.

giserke
17 oktober 2008, 17:40
Lees dan:


en tientallen andere bronnen zoals:

Hitler stuurde iedereen naar de kampen die in de weg liepen. Zijn vroegere broodheren bijvoorbeeld.

Pietje
17 oktober 2008, 17:46
Nope, Hitler draaide door in de jaren 30. Maar zijn geld in de jaren 20 komt wel degelijk uit vrijmetselaarskringen. Maar in de jaren 30 kregen ze geen vat meer op dat ventje.

bron ??

kamiel spieces
17 oktober 2008, 17:47
Info kan je ook hier (http://www.glb.be/NL/vrijmetselarij.htm) vinden.

Thx

Je bespaart me het zoekwerk op de zolder.

kamiel spieces
17 oktober 2008, 17:54
Nope, Hitler draaide door in de jaren 30. Maar zijn geld in de jaren 20 komt wel degelijk uit vrijmetselaarskringen. Maar in de jaren 30 kregen ze geen vat meer op dat ventje.

De vrijmetselaars hebben toen Hitler gefinancieerd in die tijd tot die echt is beginnen te flippen en toen hadden ze er geen vat meer op. Nu of dit effectief zo is gegaan weet ik niet, maar aangezien ik dit ook al eerder gelezen of gehoord heb vermoed ik sterk dat het toch zo is gelopen.

giserke
18 oktober 2008, 00:45
Intersante informatie hoe logebroeders van Europa en de VS Hitler financierden in de jaren 20:
http://achtergeslotendeuren.punt.nl/upload/c_sutton_1.jpg

http://www.reformed-theology.org/html/books/wall_street/index.html

giserke
18 oktober 2008, 00:46
bron ??

lees vorige post

The Joker
18 oktober 2008, 00:46
Moet toch een wreed manneke geweest zijn die Hitler...overal duikt zijn naam op.Ik denk dat in iedere thread zijn naam wel voorkomt.:lol:

Waar het hart van vol is,...

giserke
18 oktober 2008, 00:49
Vooral zeer interessant het verhaal waar vijmetselaar Winston Churchill bijna meestapte met Hitler in de jaren 30.

filosoof
18 oktober 2008, 00:52
Intersante informatie hoe logebroeders van Europa en de VS Hitler financierden in de jaren 20:
http://achtergeslotendeuren.punt.nl/upload/c_sutton_1.jpg

http://www.reformed-theology.org/html/books/wall_street/index.html
Logebroeders?:-o Het grootkapitaal, maar d�*t is geen openbaring. Kun je duidelijker vermelden wat er over vrijmetselaars geschreven staat?

PS, je weet toch dat op een bepaald ogenblik Stalin steun kreeg van Standard Oil en later van General Motors (Ford iets minder, maar toch) -zoek maar eens naar de Land-Lease Act.

filosoof
18 oktober 2008, 01:00
Omdat ze zaken bedisselen die het daglicht niet mogen zien.Maar jij weet 't toch? :-oHoe komt dat? Ben je geïnfiltreerd?8O

Patsy Stone
18 oktober 2008, 11:01
Maar jij weet 't toch? :-oHoe komt dat? Ben je geïnfiltreerd?8O

Dat hoeft niet. Giserke heeft immers een levendige fantasie, die ruimschoots zijn gebrek aan kennis compenseert. ;-)

giserke
18 oktober 2008, 11:10
Dat hoeft niet. Giserke heeft immers een levendige fantasie, die ruimschoots zijn gebrek aan kennis compenseert. ;-)

Gebeurt het soms dat jij inhoudelijk iets kan brengen?

Patsy Stone
18 oktober 2008, 11:16
Gebeurt het soms dat jij inhoudelijk iets kan brengen?

Ja, maar dan maak jij je snel uit de voeten. Of ben je het dotatie-débâcle (http://forum.politics.be/showpost.php?p=3637315&postcount=145) al vergeten, waar je je niet meer liet zien nadat je zwaar door de mand was gevallen?

Goldband
22 oktober 2008, 18:01
"De loge" = wankers!

Die handdruk :-)

monza
24 oktober 2008, 07:31
Ik heb ooit gelezen dat dat komt omdat in de tijd dat de vrijmetselaarij opkwam (en dat waren oorspronkelijk toch liberalen niet?) opkwam de katholieke kerk veel te zeggen had en dat eigenlijk helemaal niet wou waardoor de vrijmetselaarij "ondergronds" gegaan is

De irriguliere loges zijn zoals u zegt maar eer zijn ook reguliere loges waar de kerk wel inmenging heeft.

Tommm
24 oktober 2008, 08:11
Achter de grote fraude praktijken met van cauwenberge en co, en andere waalse bonzen is gebleken dat de Loge een vuile vinger heeft in het corruptiedossier van Charleroi.

Hoog tijd om die organisatie eens grondig uit te kleden.

Eigenlijk zou iedereen in zijn gemeente eens moeten uitvissen wie logebroeder is, en in welke werkplaats ze "tewerk" gesteld zijn.
8O
Ok, maar alleen als ze dan ook gevraagd worden of ze geen lid zijn van een seperatistische partij, een fundamentalistische kerk(alle kerken dus) of geen sympathie voor Stalin hebben.

filosoof
26 oktober 2008, 22:58
Daar twijfel ik sterk aan dat Hitler de vrijmetselaars ook naar de concentratiekampen stuurde. Als ik me goed herinner wat ik er nog van weet dan zouden de vrijmetselaars juist achter het gedachtengoed van Hitler gestaan hebben.

Correct me if i'm wrong want ben ni zeker.
Youre dead wrong.

October 1934 - Eichmann volunteers for service at the Head Office of the SD in Berlin. He finds work in the Department of Research into the Freemasons, under surveillance because of their liberal democratic ideas.
bron (http://remember.org/eichmann/timeline.htm)

suggested that the number of German Freemasons who died in concentration camps numbered 80000. ...
bron (http://www.grandlodgescotland.com/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=103)

AdrianHealey
27 oktober 2008, 00:21
Logebroeders?:-o Het grootkapitaal, maar d�*t is geen openbaring. Kun je duidelijker vermelden wat er over vrijmetselaars geschreven staat?

PS, je weet toch dat op een bepaald ogenblik Stalin steun kreeg van Standard Oil en later van General Motors (Ford iets minder, maar toch) -zoek maar eens naar de Land-Lease Act.

Het enige dat ik vind (met welgeteld een minuutje google'en) van de LLA is dit:

Lend-Lease was a program of the United States Federal government during World War II which enabled the United States to provide the Allied nations with war material while the US was still officially a neutral country. The Lend-Lease program began in March 1941, nine months before the US entered the war in December of 1941. Lend-Lease came on the heels of Cash and Carry, following correspondence between Churchill and FDR on the economic status of England and their inability to pay for and transport materials as they once did. It ended soon after V-J Day, on September 2, 1945. This program was the first large step away from American isolationism and towards international involvement since the end of WWI.

Lijkt me niet direct wat jij bedoeld - integendeel.

Dus, zou je wat meer informatie kunnen geven, vermits ik niet vind wat je bedoelt!