PDA

View Full Version : De kloof met de armoedegrens overbruggen?


eno2
21 oktober 2008, 15:55
Moet de kloof met de armoedegrens overbrugd worden voor iedereen die daaronder zit?

Dat zou kunnen, door het invoeren van een armoede-pasje, die aankopen toelaat tot op de armoedegrens, voor wie daaronder zit.

eno2
21 oktober 2008, 16:28
Moet de kloof met de armoedegrens overbrugd worden voor iedereen die daaronder zit?

Dat zou kunnen, door het invoeren van een armoede-pasje, die aankopen toelaat tot op de armoedegrens, voor wie daaronder zit.

Het lijkt wel, alsof onze verstijfde wetgevers daartoe een enorme spagaat moeten maken, terwijl het nog over geen honderd € per maand gaat...

duveltje382
21 oktober 2008, 16:39
Moet de kloof met de armoedegrens overbrugd worden voor iedereen die daaronder zit?

Dat zou kunnen, door het invoeren van een armoede-pasje, die aankopen toelaat tot op de armoedegrens, voor wie daaronder zit.
Armoede pasje nee,het laat mij te veel aan de Joden ster denken :evil:
Armoede en zijn uitkeringen optrekken,zeker weten,het moet een LEEFloon blijven hé ;-)

eno2
21 oktober 2008, 16:48
Armoede pasje nee,het laat mij te veel aan de Joden ster denken :evil:
Armoede en zijn uitkeringen optrekken,zeker weten,het moet een LEEFloon blijven hé ;-)

Maar de armoede moet ook uitgeroeid worden, dus moet ze eerst zichtbaar gemaakt worden.

eno2
21 oktober 2008, 16:49
Maar als ze de armen nu eens een lange neus opzetten, dan was de armoede meteen ook tastbaar gemaakt...

Patsy Stone
21 oktober 2008, 17:25
Ik heb gestemd voor 'niet gewenst', maar dan doel ik daarmee voornamelijk op de maatregelen die jij voorstelt. Dat armoedepasje is een achterlijk idee.

freespirit
22 oktober 2008, 00:11
Ik heb gestemd voor 'andere spitsvondigheden':
- de minimumlonen en lage lonen moeten sowieso worden opgetrokken, de mensen die wel werken dus, daar deze zeker geen armoede mogen kennen en we een exploderende klasse van een 'working poor' zoals in de USA moeten vermijden.
- geef de steuntrekkers en leefloners minder cash geld, maar meer zaken in natura. Niets garandeerd immers nu dat deze zogenaamd 'armen' het toegestopte geld nuttig aan zichzelf of hun gezin besteden. Ik zou ze de kost niet wilen geven, die hun uitkering verbrassen aan alcohol en sigaretten of dure GSM's en dan weer bij de gemeenschap komen aankloppen. Geef bijvoorbeeld een deel van de uitkering in maaltijdcheques, waarmee enkel basisvoeding kan worden gekocht. Koop rechtstreeks kleding voor bijvoorbeeld de kinderen van zulke 'armen', dan is men er zeker van dat dit effectief aan de kinderen toekomt. Zorg ervoor dat alle schoolonkosten voor de kinderen vergoed worden, enz. Op die manier is het voldoende enkel nog wat zakgeld aan de steuntrekkers te geven, ze kunnen immers overleven door de zaken die ze in natura krijgen toegestopt. Geef je ze geld, zoals nu het geval nog altijd is, dan heb je kans dat ze alles onmiddellijk opbrassen.

eno2
22 oktober 2008, 09:52
Neem me niet kwalijk, maar ik rook niet, drink niet en neuk niet, onder de armoedekloof is dat voor armen niet mogelijk.

En als je mij geld bijgeeft tot op de armoedegrens, dan wil ik me er voor de notaris officieel ertoe verbinden, één pintje, één sigaretje en één hoertje per maand te verbruiken....

eno2
22 oktober 2008, 09:54
Liegen is voor iedereen gratis, natuurlijk...

bentje
22 oktober 2008, 09:58
Neem me niet kwalijk, maar ik rook niet, drink niet en neuk niet, onder de armoedekloof is dat voor armen niet mogelijk.

En als je mij geld bijgeeft tot op de armoedegrens, dan wil ik me er voor de notaris officieel ertoe verbinden, één pintje, één sigaretje en één hoertje per maand te verbruiken....

Dat is echt gelul, waarom zou je nu onder de armoedegrens niet kunnen roken drinken of neuken? Die sukkelaars langs de straat roken en drinken zelfs.
En seks? Blijkbaar heb jij ergens een frustratie hieromtrend, maar als je jezelf een beetje treffelijk profileert kan iedereen altijd wel eens een verzetje krijgen, je mag dan natuurlijk niet te hoog mikken.
Ik ben blij dat ik er eens over nagedacht heb vooraleer te stemmen, eerst dacht ik "ja zeker" maar bij nader inzien niet voor mensen die er uw gedachtengangen op na houden, neen dus.

eno2
22 oktober 2008, 09:59
Jij weet blijbaar alles over die soort armoede, die zich alles kan permitteren, niet?

eno2
22 oktober 2008, 10:00
Jij weet blijkbaar alles over dat soort armoede, die zich alles kan permitteren, niet?

Maar lul gerust verder hoor.

bentje
22 oktober 2008, 10:04
Jij weet blijkbaar alles over dat soort armoede, die zich alles kan permitteren, niet?

Maar lul gerust verder hoor.


Neen, maar uw posts doen mij eraan herinneren dat veel "armen" hun geld zouden gaan spenderen aan alcohol, sigaretten en hoeren vanaf je hen maar een cent geeft

Patsy Stone
22 oktober 2008, 11:50
Neem me niet kwalijk, maar ik rook niet, drink niet en neuk niet, onder de armoedekloof is dat voor armen niet mogelijk.

En als je mij geld bijgeeft tot op de armoedegrens, dan wil ik me er voor de notaris officieel ertoe verbinden, één pintje, één sigaretje en één hoertje per maand te verbruiken....

Breng wat minder tijd door op internetfora en ga werken, zoals wij allemaal moeten doen, dan hoef je niet te bedelen.

LastMohican
22 oktober 2008, 12:06
Niet gewenst. Dat ze gaan werken.

Chipie
22 oktober 2008, 12:41
Jij weet blijkbaar alles over dat soort armoede, die zich alles kan permitteren, niet?

Maar lul gerust verder hoor.
Schijnbaar heeft er iemand wel erg heel veel last van zijn lul...

Bobke
22 oktober 2008, 15:04
Moet de kloof met de armoedegrens overbrugd worden voor iedereen die daaronder zit?

Dat zou kunnen, door het invoeren van een armoede-pasje, die aankopen toelaat tot op de armoedegrens, voor wie daaronder zit.
Bestaat dat nog niet ?
Wat zijn anders de rode klevertjes ?

Bobke
22 oktober 2008, 15:10
Neem me niet kwalijk, maar ik rook niet, drink niet en neuk niet, onder de armoedekloof is dat voor armen niet mogelijk.

En als je mij geld bijgeeft tot op de armoedegrens, dan wil ik me er voor de notaris officieel ertoe verbinden, één pintje, één sigaretje en één hoertje per maand te verbruiken....
Ga jij de armen te eten geven die het wel doen ?