PDA

View Full Version : Twee pubers dwingen 61-jarige vrouw tot orale seks.


Derk de Tweede
22 oktober 2008, 12:43
Mohammud beroofde 61-jarige vrouw, waarna ‘het ergste gebeurde’

ROTTERDAM
„Ik heb het verkloot,’’ concludeerde de 18-jarige Mohammud G.
gisteren in de rechtbank, waar 30 maanden celstraf tegen hem werd geëist voor winkeldiefstallen, oplichting en de overval op een 61-jarige vrouw in haar eigen woning. De twee minderjarige medeovervallers (toen 15 en 17 jaar), die de vrouw daarna ook oraal verkrachtten en gijzelden, moeten binnenkort voorkomen.

De drie overvallers drongen in de nacht van 20 juni via de achterdeur het huis van de 61-jarige vrouw in Rotterdam-IJsselmonde binnen. Hun gezichten verscholen achter bivakmutsen of capuchons. „De vrouw was in shock,’’ zei Mohammud gisteren. Naar eigen zeggen schrok hij daar zo van, dat hij op de vlucht sloeg. Maar hij griste nog wel een portemonnee mee. Daarna gebeurde ‘het ergste’, zoals de rechter zei.

De vrouw kreeg een doek in haar mond gepropt en de twee achtergebleven overvallers beroofden haar van sieraden en telefoons. Daarna moest de vrouw de twee tieners onder bedreiging van een mes oraal bevredigen. Daarna werd ze naakt in een kast opgesloten.

Mohammud is geen onbekende voor justitie. In oktober 2005 werd hij bij de kinderrechter al veroordeeld tot twee maanden celstraf voor een inbraak. Vorig jaar werd Mohammud gepakt voor een reeks winkeldiefstallen in Dordrecht. Ook ging hij in Schiedam bij ouderen langs de deuren om te collecteren ‘voor de nierstichting’. Het geld stopte Mohammud in eigen zak.

bron: AD

Wat moet je hier in Godsnaam over zeggen. Een 61-jarige vrouw dwingen tot orale seks.
Zulke onmenselijke dingen gebeuren vaak bij overwinnende legers, die hun vijand zo willen vernederen.
Hopelijk gaat de nieuwe burgemeester van Rotterdam deze "boefjes" eindelijk eens keihard aanpakken.

HAMC
22 oktober 2008, 12:51
Die mens heeft iets aan zijn nieren he jongens, je moet dat begrijpen he.

Jozef Ostyn
22 oktober 2008, 12:58
Zoveelste gruwelverhaal over een strafrechterlijk vergrijp. Ik begrijp dat dit schokkend is maar voel geen behoefte om over elk misdrijf dat ergens gepleegd wordt een discussie te voeren. De vraag wat je daarmee moet doen is vrij retorisch: criminelen moeten gewoon bestraft worden naar verhouding van hun misdrijven en liefst op een wijze die zoveel mogelijk onder hen ertoe brengt om niet opnieuw een misdrijf te plegen. Daartoe lijkt het mij vooral noodzakelijk dat de straf voldoende hard en afschrikwekkend moet zijn.

shaddy
22 oktober 2008, 15:00
De islam he. Totaal geen respect voor ongelovigen. ze zouden dit niet hebben gedaan met islamitische oudjes.

Uh-Huh
22 oktober 2008, 15:05
Ik eis als straf tenminste een naamsverandering. :evil:

Johan Bollen
22 oktober 2008, 15:14
Een 61-jarige vrouw dwingen tot orale seks.
Is dat een vorm van 'verkrachting'? Of hoe wordt dit juridisch omschreven?

LastMohican
22 oktober 2008, 15:23
Is dat een vorm van 'verkrachting'? Of hoe wordt dit juridisch omschreven?

"plezierig" zou ik zo'n gedwongen marokkanenleuter in oma's mond alleszins niet noemen. "Verrijkend" misschien ?

HAMC
22 oktober 2008, 15:23
Is dat een vorm van 'verkrachting'? Of hoe wordt dit juridisch omschreven?

Die blanke vrouw wou dat immers zelf.

Anna List
22 oktober 2008, 15:35
tja ... bij zo'n vrouwtje zonder tanden durven ze wel hé

Duvelke
22 oktober 2008, 15:49
hahaha wtf

ministe van agitatie
22 oktober 2008, 15:52
Is dat een vorm van 'verkrachting'? Of hoe wordt dit juridisch omschreven?

Ja. Elke vorm van seksuele, onvrijwillige penetratie met gelijk welk voorwerp in gelijk welke lichaamsopening staat gelijk met verkrachting.

Tavek
22 oktober 2008, 15:53
Ze zal wel geen tanden meer hebben gehad....

Dixie
22 oktober 2008, 15:53
islamverrijking!!!

PollyCorrect
22 oktober 2008, 15:59
Wat moet je hier in Godsnaam over zeggen. Een 61-jarige vrouw dwingen tot orale seks.
Zulke onmenselijke dingen gebeuren vaak bij overwinnende legers, die hun vijand zo willen vernederen.
Hopelijk gaat de nieuwe burgemeester van Rotterdam deze "boefjes" eindelijk eens keihard aanpakken.

Overwinnend leger.

:cry: Rotjeknor :cry:

Goldband
22 oktober 2008, 15:59
En wat wil deze post bewijzen? Er loopt krapuul rond daarbuiten? Ja, zover waren we al mee ... Natuurlijk keihard straffen, maar helaas ... Het helpt niet.

hurricane
22 oktober 2008, 16:13
tja ... bij zo'n vrouwtje zonder tanden durven ze wel hé

Vreemd dat hier nog geen links individu is komen beweren dat hij een ongelukkige jeugd had.
Maar wat niet is, kan nog komen eh :roll:

Mambo
22 oktober 2008, 16:16
En wat wil deze post bewijzen? Er loopt krapuul rond daarbuiten? Ja, zover waren we al mee ... Natuurlijk keihard straffen, maar helaas ... Het helpt niet.

Vind ik ook.
Dus weg met dat keihard straffen.

HAMC
22 oktober 2008, 16:31
tja ... bij zo'n vrouwtje zonder tanden durven ze wel hé

Hahahah, hoe zou jezelf zijn Anna?

HAMC
22 oktober 2008, 16:32
Vind ik ook.
Dus weg met dat keihard straffen.

Als straffen niet helpt, belonen dan maar?

Mambo
22 oktober 2008, 16:40
Als straffen niet helpt, belonen dan maar?

Tja dat is een discussie zoals een fiets zonder ketting hé.

Vette Pois(s)on
22 oktober 2008, 16:46
Menace to society

MaGNiFiCaT
22 oktober 2008, 17:07
Ik eis als straf tenminste een naamsverandering. :evil:

In welke naam dan?

filosoof
22 oktober 2008, 17:07
Hopelijk gaat de nieuwe burgemeester van Rotterdam deze "boefjes" eindelijk eens keihard aanpakken.

IMO behoort dat tot de bevoegdheid van de Officier van Justitie en de rechters, niet van de burgemeester. Hopelijk gaan die die boefjes hard aanpakken.

filosoof
22 oktober 2008, 17:10
Ja. Elke vorm van seksuele, onvrijwillige penetratie met gelijk welk voorwerp in gelijk welke lichaamsopening staat gelijk met verkrachting.Inderdaad.

Jozef Ostyn
22 oktober 2008, 17:43
Vind ik ook.
Dus weg met dat keihard straffen.

Wanneer werd nog eens iemand keihard gestraft?

Goldband
22 oktober 2008, 17:46
Vind ik ook.
Dus weg met dat keihard straffen.

Nee hoor, het straffen is gewoon leuk omdat het onze wraakgevoelens en frustraties even kan lenigen. Niks mis mee, toch niet als de schuld van die 2 gerontofiele sicko's vaststaat.

Mambo
22 oktober 2008, 19:05
Wanneer werd nog eens iemand keihard gestraft?

Ik denk en ben er zeker van; alle dagen meerdere keren.

Maar u denkt natuurlijk dat alleen maar de gevallen van de krant bezig zijn nietwaar?

Zal u eens een geheimpje vertellen, de dieven-karren zitten alle dagen stampvol op weg naar justitie paleizen om veroordelingen te gaan halen.
Dat zijn die donkergroene mercedes camionetten met geblindeerde ruiten opzij.

wild cannibal
22 oktober 2008, 19:22
"plezierig" zou ik zo'n gedwongen marokkanenleuter in oma's mond alleszins niet noemen. "Verrijkend" misschien ?
afbijten is een optie.

Johan Bollen
22 oktober 2008, 19:23
Ja. Elke vorm van seksuele, onvrijwillige penetratie met gelijk welk voorwerp in gelijk welke lichaamsopening staat gelijk met verkrachting.
Goed. Voor mij is het verkrachting. En daar mogen zware straffen op staan.

LastMohican
22 oktober 2008, 19:24
afbijten is een optie.

Niet als je tanden in een potje op je nachtkastje staan.

longhorn
22 oktober 2008, 19:29
Goed. Voor mij is het verkrachting. En daar mogen zware straffen op staan.

Er bestaan geen zware straffen in het Europees jeugdrecht. Misschien is het invoeren van de shariah voor en door moslims nog niet zo'n slecht idee.

wild cannibal
22 oktober 2008, 19:31
Niet als je tanden in een potje op je nachtkastje staan.
Weer slim gezien van die gasten . Als bijkomende straf : al hun tanden uittrekken vooraleer ze in het gevang te stoppen :twisted: Dan zullen ze daar veel vrienden maken in de douchelokalen.

Johan Bollen
22 oktober 2008, 19:54
Er bestaan geen zware straffen in het Europees jeugdrecht. Misschien is het invoeren van de shariah voor en door moslims nog niet zo'n slecht idee.
als ik 'zwaar' zeg heb ik niet direct een type van straf voor ogen. Wat ik wil zeggen is dat het vergrijp 'zeer ernstig' moet genomen worden, veel ernstiger dan de inbraak bijvoorbeeld. Voor dat je zo iemand terug in de maatschappij plaatst moet je een hoge mate van zekerheid hebben dat je de maatschappij hier niet mee in gevaar brengt, 'jeugdige' of niet.

Mambo
22 oktober 2008, 20:06
als ik 'zwaar' zeg heb ik niet direct een type van straf voor ogen. Wat ik wil zeggen is dat het vergrijp 'zeer ernstig' moet genomen worden, veel ernstiger dan de inbraak bijvoorbeeld. Voor dat je zo iemand terug in de maatschappij plaatst moet je een hoge mate van zekerheid hebben dat je de maatschappij hier niet mee in gevaar brengt, 'jeugdige' of niet.

Als een ex gedetineerde (zwaar of niet zwaar) terug in de maatschappij komt, heeft diezelfde maatschappij toch steeds zijn oordeel in voorbedachte rade klaar.

Dus dat terug in de maatschappij komen, is een beetje een cliché waar nog steeds geen ex gedetineerde mee in zijn oorspronkelijke waarde is hersteld.

Dus tenzij je er iets in waarde kunt tegenover stellen voor een ex detineerde, begin er dan ook niet over.

HAMC
22 oktober 2008, 20:13
Als een ex gedetineerde (zwaar of niet zwaar) terug in de maatschappij komt, heeft diezelfde maatschappij toch steeds zijn oordeel in voorbedachte rade klaar.

Dus dat terug in de maatschappij komen, is een beetje een cliché waar nog steeds geen ex gedetineerde mee in zijn oorspronkelijke waarde is hersteld.

Dus tenzij je er iets in waarde kunt tegenover stellen voor een ex detineerde, begin er dan ook niet over.

Ach kom Mambo, als een gevangene een jaartje mensonwaardig is behandeld in de Belgische gevangenissen is die toch volledig aangepast aan de maatschappij.

Mambo
22 oktober 2008, 20:14
Ach kom Mambo, als een gevangene een jaartje mensonwaardig is behandeld in de Belgische gevangenissen is die toch volledig aangepast aan de maatschappij.

:-)

HAMC
22 oktober 2008, 20:16
:-)

Ik dacht wel dat je die goed zou vinden. :)

Mambo
22 oktober 2008, 20:24
Ik dacht wel dat je die goed zou vinden. :)

Het is niet dat ik voor straffeloosheid pleit, dat zou alleen maar slechter worden natuurlijk.

Maar dat men eens een beetje normaal doet over straffen en vooral ook eens wat er na een straf nog voorhanden is.
Van het eerste steeds teveel en van het tweede gewoon niets.

Johan Bollen
22 oktober 2008, 20:24
Als een ex gedetineerde (zwaar of niet zwaar) terug in de maatschappij komt, heeft diezelfde maatschappij toch steeds zijn oordeel in voorbedachte rade klaar.

Dus dat terug in de maatschappij komen, is een beetje een cliché waar nog steeds geen ex gedetineerde mee in zijn oorspronkelijke waarde is hersteld.

Dus tenzij je er iets in waarde kunt tegenover stellen voor een ex detineerde, begin er dan ook niet over.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed wat je wil zeggen. Dat 'heropvoeding' een mythe is? Ik ga er van uit dat de maatschappij 'iets' tegenover verkrachters moet stellen. En dat iets mag je gerust 'straf' noemen, maar tegelijkertijd moet de maatschappij pogen zich in te dekken tegen mogelijke toekomstige misdaden. Dat is theorie natuurlijk.

Wat bedoel je trouwens met het 'in zijn oorspronkelijke waarde herstellen' van de ex-gedetineerde? Een zeker stigma zal de ex-gedetineerde dikwijls met zich meedragen. Daar is moeilijk onderuit te komen. Denk eens aan wat die verkrachte mevrouw voor de rest van haar leven moet meedragen. Zij heeft daar niet zelf voor gekozen. De misdadiger wel.

Mambo
22 oktober 2008, 20:32
Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed wat je wil zeggen. Dat 'heropvoeding' een mythe is? Ik ga er van uit dat de maatschappij 'iets' tegenover verkrachters moet stellen. En dat iets mag je gerust 'straf' noemen, maar tegelijkertijd moet de maatschappij pogen zich in te dekken tegen mogelijke toekomstige misdaden. Dat is theorie natuurlijk.

Wat bedoel je trouwens met het 'in zijn oorspronkelijke waarde herstellen' van de ex-gedetineerde? Een zeker stigma zal de ex-gedetineerde dikwijls met zich meedragen. Daar is moeilijk onderuit te komen. Denk eens aan wat die verkrachte mevrouw voor de rest van haar leven moet meedragen. Zij heeft daar niet zelf voor gekozen. De misdadiger wel.

Oké, zo is de Japanse jakuza natuurlijk ontstaan. Ex gedetineerden kregen een tattoo op een zichtbaar gedeelte (voorhoofd).
Vandaar hun rijkelijk uitgewerkte tattoo's nadien om dat te camoufleren.
Dat was en is dus stigma.

Hier hebben we geen tattoo, t' is te zeggen geen zichtbare. Of t' is te zeggen geen publiek zichtbare.
Want je hebt je strafblad en dat gaat overal mee.
Je kan geen werk meer krijgen aan stad of staat, gouvernement of parastataal of noem maar op.
Je kan politiek geen kant meer op.
Je kan zelfs bij een privé bedrijf nauwelijks nog aan werk geraken.

Dat alles niet gedurende een proeftijd na je straf, maar dit levenslang.

Dus in welke mate kan men zich opnieuw her-integreren op die manier?

Een ex gedetineerde is hier net als de jakuza destijds evengoed gestigmatiseerd.

Derk de Tweede
22 oktober 2008, 20:32
Is dat een vorm van 'verkrachting'? Of hoe wordt dit juridisch omschreven?

In iedergeval seksueel geweld. Bij verkrachting spreekt men meestal over penetratie.
Hoe dat precies juridisch ziet weet ik niet.
Er lopen veel gekken rond, laatst nog in Opsporing Verzocht een man die drie paarden had verkracht en de paardenverzorger bijna had gewurgd.
ook hij kreeg een lage straf en GEEN TBS.

Johan Bollen
22 oktober 2008, 20:48
Oké, zo is de Japanse jakuza natuurlijk ontstaan. Ex gedetineerden kregen een tattoo op een zichtbaar gedeelte (voorhoofd).
Vandaar hun rijkelijk uitgewerkte tattoo's nadien om dat te camoufleren.
Dat was en is dus stigma.

Hier hebben we geen tattoo, t' is te zeggen geen zichtbare. Of t' is te zeggen geen publiek zichtbare.
Want je hebt je strafblad en dat gaat overal mee.
Je kan geen werk meer krijgen aan stad of staat, gouvernement of parastataal of noem maar op.
Je kan politiek geen kant meer op.
Je kan zelfs bij een privé bedrijf nauwelijks nog aan werk geraken.

Dat alles niet gedurende een proeftijd na je straf, maar dit levenslang.

Dus in welke mate kan men zich opnieuw her-integreren op die manier?

Een ex gedetineerde is hier net als de jakuza destijds evengoed gestigmatiseerd.
Je kan als ex-gedetineerde niet verwachten dat omdat je je straf hebt 'uitgezeten', de misdaad daarmee is weggevaagd en vergeten. Zo werkt het niet. De oordelen, en vooroordelen zullen bij velen blijven bestaan tegenover de ex-gedetineerde. Helemaal wegvegen van het verleden zal moeilijk zijn, en dat kan je de gemeenschap ergens niet eens echt kwalijk nemen, zeker in het geval van ernstige misdrijven tegen personen, zoals in dit geval van verkrachting.

Face it. Klaag niet. En maak er het beste van. Door zijn daden kan de ex gedetineerde tonen wie hij werkelijk is, en mensen kunnen haatdragend zijn, maar ook vergevingsgezind. Ik heb vroeger in ieder geval nog mensen aangenomen die andere mensen gedood hadden, mensen die 'slechte' dingen gedaan hadden die ik een kans wou geven, omdat ik geloofde in hun fundamentele 'goedheid'. Ik zal zeker niet de enigste zijn die daartoe bereid is.

Mambo
22 oktober 2008, 20:55
Je kan als ex-gedetineerde niet verwachten dat omdat je je straf hebt 'uitgezeten', de misdaad daarmee is weggevaagd en vergeten. Zo werkt het niet. De oordelen, en vooroordelen zullen bij velen blijven bestaan tegenover de ex-gedetineerde. Helemaal wegvegen van het verleden zal moeilijk zijn, en dat kan je de gemeenschap ergens niet eens echt kwalijk nemen, zeker in het geval van ernstige misdrijven tegen personen, zoals in dit geval van verkrachting.

Face it. Klaag niet. En maak er het beste van. Door zijn daden kan de ex gedetineerde tonen wie hij werkelijk is, en mensen kunnen haatdragend zijn, maar ook vergevingsgezind. Ik heb vroeger in ieder geval nog mensen aangenomen die andere mensen gedood hadden, mensen die 'slechte' dingen gedaan hadden die ik een kans wou geven, omdat ik geloofde in hun fundamentele 'goedheid'. Ik zal zeker niet de enigste zijn die daartoe bereid is.

Je hebt natuurlijk vele soorten misdrijven. Het één gaat al langer mee dan het ander dat is waar.
Maar uiteindelijk maakt het voor een ex-gedetineerde niet zoveel meer uit.
Want zelfs de mensen die jij hebt aangeworven bleven waarschijnlijk ook alleen maar bij u werken omdat ze wisten dat ze ergens anders weinig kans konden maken met hun verleden.
Dus ze hebben change gehad u tegen te komen, maar tegelijk waren ze ook afhankelijk van u.

Ikzelf heb ook een strafblad van ochere nu toch al 20 jaar en meer geleden.
Nog steeds moet ik nergens aankloppen.
En nochtans ik had niemand fysiek iets aangedaan.
Financieel wel een beetje, dan nog uitzonderlijk.

Johan Bollen
22 oktober 2008, 20:59
Ikzelf heb ook een strafblad van ochere nu toch al 20 jaar en meer geleden.
Nog steeds moet ik nergens aankloppen.
En nochtans ik had niemand fysiek iets aangedaan.
Financieel wel een beetje, dan nog uitzonderlijk.
Ik wens u het beste.

Mambo
22 oktober 2008, 21:01
Ik wens u het beste.

Maar niet echt waarschijnlijk.

Johan Bollen
22 oktober 2008, 21:06
Maar niet echt waarschijnlijk.
Ach ,we hebben allemaal onze problemen.

Soms overdrijven mensen wel natuurlijk. Hopelijk worden we er niet bitter door.

wild cannibal
22 oktober 2008, 22:18
Je hebt natuurlijk vele soorten misdrijven. Het één gaat al langer mee dan het ander dat is waar. Maar uiteindelijk maakt het voor een ex-gedetineerde niet zoveel meer uit.
Want zelfs de mensen die jij hebt aangeworven bleven waarschijnlijk ook alleen maar bij u werken omdat ze wisten dat ze ergens anders weinig kans konden maken met hun verleden.
Dus ze hebben change gehad u tegen te komen, maar tegelijk waren ze ook afhankelijk van u.

Ikzelf heb ook een strafblad van ochere nu toch al 20 jaar en meer geleden.
Nog steeds moet ik nergens aankloppen.
En nochtans ik had niemand fysiek iets aangedaan.
Financieel wel een beetje, dan nog uitzonderlijk.
Voila, dat is het: er zijn veel soorten misdrijven. Diefstal, bedrog, trafiek in het één of ander, druggebruik, vechtpartijen...Iedereen kan door omstandigheden de " slechte weg " opraken, en in het gevang belanden. In zulke "simpele" gevallen vind ik : straf gedaan, alles moet vergeten en vergeven zijn. Je hebt je fout betaald aan de samenleving, en als je dat wenst, kan je met een schone lei beginnen. Dat de politie je dossier en vingerafdrukken nog heeft is meer dan genoeg, om je te identificeren moest je hervallen in je oude fouten, maar een strafblad, dat eventuele toekomstige werkgevers kunnen vragen, is voor niks nodig.
Heel anders word het indien men te maken heeft met ziekelijke types, in de trent van sadisten en verkrachters. Viespeuken die een oude vrouw sexueel misbruiken mogen wat mij betreft uit de weg geruimd worden, die gaan in de bak zeker niet beter worden.

HAMC
22 oktober 2008, 22:22
Voila, dat is het: er zijn veel soorten misdrijven. Diefstal, bedrog, trafiek in het één of ander, druggebruik, vechtpartijen...Iedereen kan door omstandigheden de " slechte weg " opraken, en in het gevang belanden. In zulke "simpele" gevallen vind ik : straf gedaan, alles moet vergeten en vergeven zijn. Je hebt je fout betaald aan de samenleving, en als je dat wenst, kan je met een schone lei beginnen. Dat de politie je dossier en vingerafdrukken nog heeft is meer dan genoeg, om je te identificeren moest je hervallen in je oude fouten, maar een strafblad, dat eventuele toekomstige werkgevers kunnen vragen, is voor niks nodig.
Heel anders word het indien men te maken heeft met ziekelijke types, in de trent van sadisten en verkrachters. Viespeuken die een oude vrouw sexueel misbruiken mogen wat mij betreft uit de weg geruimd worden, die gaan in de bak zeker niet beter worden.

Niemand wordt in den bak beter. Waarom zou iemand die door de staat mensonwaardig behandeld wordt beter worden?

circe
22 oktober 2008, 22:34
Niemand wordt in den bak beter. Waarom zou iemand die door de staat mensonwaardig behandeld wordt beter worden?

waarom blijft men toch maar vasthouden aan het feit dat "bak" "beter worden" betekent?

Straf betekent straf, niet "beter worden". Straf bekende ooit dat je door jezelf in een positie te plaatsen die je anderen hebt aangedaan, je zèlf zou kunnen gaan begrijpen wat dat effect op andere mensen heeft gehad.

niks "beter worden", wel "begrijpen en mede-leven met wat men anderen heeft aangedaan": empathie leren krijgen door straf dus.

oog om oog, tand om tand, maar dan iets gesofisticeerder.

Wat men ervan gemaakt heeft is een ridicuul lachertje, ontworpen door degenen die de maatschappij eigenhandig "maakbaar" achtten... communisten dus. Die gingen ook "heropvoeden".

wild cannibal
22 oktober 2008, 22:38
Niemand wordt in den bak beter. Waarom zou iemand die door de staat mensonwaardig behandeld wordt beter worden?
Daarom vind ik dan ook dat ze reeds genoeg gestraft zijn door hun verblijf in de bak. Dat er niet ook nog een strafblad bijhoort, dat je heel je leven als een ijzeren bol aan je been moet meeslepen.
Behalve voor uitschot, dat het onvergeefbare uitgehaald heeft :die moeten zelfs niet hun straf gaan uitzitten, maar mogen direct dit tranendal verlaten. Voor eens en altijd.

HAMC
22 oktober 2008, 22:50
niks "beter worden", wel "begrijpen en mede-leven met wat men anderen heeft aangedaan": empathie leren krijgen door straf dus.



Denk je dat we dat bereiken door mensen mensonwaardig te behandelen?

circe
22 oktober 2008, 22:51
Om even op het onderwerp terug te komen:

ik heb nog al mijn tanden.

ik vraag me af of ik in voorkomend geval de moed zou hebben om eens ferm door te bijten....
ernstig hoor.

het is OF bijten, of niet weten hoe ik me moet beveiligen met zo'n ding in mijn mond.
Ik snap dus niet hoe die gasten denken dat ze daar nog een zweem van genot uit kunnen halen met hun besneden piemelke. Dat moet dus écht enkel tussen hun oren zitten.

Even ter lering voor degenen die het niet wisten én vooral voor die pubers die helemaal niet weten waar ze mee bezig zijn! (allez! als ge even goed nadenkt, buiten het feit dat die gastjes dus standaard "vrouw is akker" zijn opgevoed, wie steekt verdorie zijn piemel nu onder zijn ploegmasjien?)

http://by114w.bay114.mail.live.com/att/GetAttachment.aspx?tnail=0&messageId=9a08ff0a-c241-43d6-a2d8-57a0bc2718cf&Aux=44|0|8CB029ACD4113E0|

MaGNiFiCaT
22 oktober 2008, 23:02
Denk je dat we dat bereiken door mensen mensonwaardig te behandelen?

Wie zegt dat mensen onwaardig worden behandeld in de gevangenissen?

Please man, hou er mee op om de situatie's en wedervaren van alle gedetineerden te spiegelen aan jou persoonlijke situatie en wedervaren.

Ja, we weten het allemaal al.

Mambo
22 oktober 2008, 23:03
waarom blijft men toch maar vasthouden aan het feit dat "bak" "beter worden" betekent?

Straf betekent straf, niet "beter worden". Straf bekende ooit dat je door jezelf in een positie te plaatsen die je anderen hebt aangedaan, je zèlf zou kunnen gaan begrijpen wat dat effect op andere mensen heeft gehad.

niks "beter worden", wel "begrijpen en mede-leven met wat men anderen heeft aangedaan": empathie leren krijgen door straf dus.

oog om oog, tand om tand, maar dan iets gesofisticeerder.

Wat men ervan gemaakt heeft is een ridicuul lachertje, ontworpen door degenen die de maatschappij eigenhandig "maakbaar" achtten... communisten dus. Die gingen ook "heropvoeden".

Het gaat er mij om dat "her-integratie" een loos woord is.

En bij strafmaat komt altijd her-integratie automatisch als voorwaarde om terug vrij te komen.
Welnu dat bestaat niet.

Je hebt je straf en punt uit.

Ik zou niet weten wat her-integratie is dat ze hier telkens bedoelen.
Of misschien een vast adres hebben en een uitkering.

MaGNiFiCaT
22 oktober 2008, 23:08
ik vraag me af of ik in voorkomend geval de moed zou hebben om eens ferm door te bijten....
ernstig hoor.

het is OF bijten, of niet weten hoe ik me moet beveiligen met zo'n ding in mijn mond.
Ik snap dus niet hoe die gasten denken dat ze daar nog een zweem van genot uit kunnen halen met hun besneden piemelke. Dat moet dus écht enkel tussen hun oren zitten.



Nu, ze had het mes tegen het hoofd, ze kon niet veel anders. En het was volgens mij die gasten niet te doen om genot, maar enkel om vernedering. Je moet wel heel erg neerkijken op je slachtoffer om zoiets te eisen. En eigenlijk staat de handeling nog niet expliciet omschreven, missch was het niet de voorkant maar wel de achterkant dat zij moest aandoen. Nu, in elk geval heeft deze mevrouw een trauma van haar leven opgelopen. 'Maar ze leeft nog', dus zal om haar lot wrsch niet al te veel moeite gedaan worden....

Johan Bollen
22 oktober 2008, 23:10
Ik snap dus niet hoe die gasten denken dat ze daar nog een zweem van genot uit kunnen halen met hun besneden piemelke. Dat moet dus écht enkel tussen hun oren zitten.
zo'n daad heeft niet veel met genot te maken, eerder met vernedering van het slachtoffer en machtswellust, wie weet zelfs racisme.

MaGNiFiCaT
22 oktober 2008, 23:11
Het gaat er mij om dat "her-integratie" een loos woord is.

En bij strafmaat komt altijd her-integratie automatisch als voorwaarde om terug vrij te komen.
Welnu dat bestaat niet.

Je hebt je straf en punt uit.

Ik zou niet weten wat her-integratie is dat ze hier telkens bedoelen.
Of misschien een vast adres hebben en een uitkering.

Waar ik me vooral aan stoor is dat het in werkelijkheid vaak niet om 'heropvoeden' gaat, maar net andersom. Als men hen iets oplegt moet men het goed doen: criminelen moeten als beter mens naar buiten komen, niet omgekeerd. Vaak is het gewoon zo dat in de gevangenis criminelen gecreëerd worden...

HAMC
22 oktober 2008, 23:11
Wie zegt dat mensen onwaardig worden behandeld in de gevangenissen?

Please man, hou er mee op om de situatie's en wedervaren van alle gedetineerden te spiegelen aan jou persoonlijke situatie en wedervaren.

Ja, we weten het allemaal al.

De VN zegt dat.

Uw houding van HAMC heeft het meegemaakt dus het is niet waar is redelijk infantiel.

MaGNiFiCaT
22 oktober 2008, 23:11
zo'n daad heeft niet veel met genot te maken, eerder met vernedering van het slachtoffer en machtswellust, wie weet zelfs racisme.

Och allemaal samen.

Johan Bollen
22 oktober 2008, 23:14
Vaak is het gewoon zo dat in de gevangenis criminelen gecreëerd worden...
Reden om het systeem te herdenken. Maar dan zal niet zo snel gebeuren denk ik.

MaGNiFiCaT
22 oktober 2008, 23:14
De VN zegt dat.

Uw houding van HAMC heeft het meegemaakt dus het is niet waar is redelijk infantiel.

Had de VN net omgekeerde resultaten zou je er nooit over gerept hebben, meer nog: missch zou je het helemaal niet naar waarde schatten.

En ik zeg niet, dat wat jij meemaakte, niet waar is, wel dat jij jouw persoonlijke situatie serieus gaat veralgemenen op het gehele gevangeniswezen.

Soeverein
22 oktober 2008, 23:17
Blijkbaar gaan er vrij veel linksen akkoord dat ons gevangenissen systeem op niks trekt.

Dus welke alternatieve straf zou er moeten zijn?

Dan vind ik het nekschot het enige aanvaardbare alternatief.

Of gaan er hier weer eens poco's komen klagen dat die inwijkelingen enkel bejaarden verkrachten omdat de oh zo racistische maatschappij hen daartoe dwingt? Als we nu allemaal eens een asielzoeker uitnodig met de kerst en hem van onze dochters ... grootmoeders ... kerstmaaltijd laten proeven - zal het allemaal wel goed komen hé? :roll:

Daarom vind ik dan ook dat ze reeds genoeg gestraft zijn door hun verblijf in de bak. Dat er niet ook nog een strafblad bijhoort, dat je heel je leven als een ijzeren bol aan je been moet meeslepen.

Ga ik mee akkoord voor kleine misdaden zonder geweldpleging. Als de straf is uitgezit is de schuld aan de maatschappij terugbetaald.

En het was volgens mij die gasten niet te doen om genot, maar enkel om vernedering.

Natuurlijk was het hun te doen om vernedering, verkrachting wordt zelden of nooit gedaan voor het genot. Blanke vrouwen moet gewoonweg getoond worden wie er baas is in het Kalifaat België

Mambo
22 oktober 2008, 23:19
Waar ik me vooral aan stoor is dat het in werkelijkheid vaak niet om 'heropvoeden' gaat, maar net andersom. Als men hen iets oplegt moet men het goed doen: criminelen moeten als beter mens naar buiten komen, niet omgekeerd. Vaak is het gewoon zo dat in de gevangenis criminelen gecreëerd worden...

Ook zo een onbestaand iets dat heropvoeden.

circe
22 oktober 2008, 23:19
Waar ik me vooral aan stoor is dat het in werkelijkheid vaak niet om 'heropvoeden' gaat, maar net andersom. Als men hen iets oplegt moet men het goed doen: criminelen moeten als beter mens naar buiten komen, niet omgekeerd. Vaak is het gewoon zo dat in de gevangenis criminelen gecreëerd worden...

Magni, ge weet dat ik je als een van de eersten heb verdedigd in je "beschouwingen" he makker/meiske/weetikveel.

maar hier ga ik niet mee akkoord: het "heropvoeden" zou men kunnen gebruiken bij "jongeren" (in de betekenis van jongeren) tot misschien dertig jaar, en dan overdrijf ik.
een "jongere" als Mariuszke Ochottekes die als "opvoeding" naar de rode duivels mag is in mijn ogen een blaam aan alle ouders die geen meer dan modaal inkomen hebben, en dus hun kinderen moeten leren dat ze eerst iemand moeten neersteken als ze eens naar de rode duivels willen gaan kijken! (ok! tegenwoordig vind je zelfs amper nog een "jongere" om naar de rode duivels te willen gaan kijken, maar kom, het gaat over het principe).

Ofwel steekt men iemand in een heropvoedingskamp, ofwel straft men iemand door ze gevangenisstraf te geven.
Tegenwoordig worden die dingen constant door elkaar gehaald en schijnt het zo te zijn dat men in de gevangenis betere omstandigheden moet krijgen dan in het bejaardentehuis, want die laatsten hoeven dus niet meer heropgevoed te worden... nietwaar?

MaGNiFiCaT
22 oktober 2008, 23:24
Magni, ge weet dat ik je als een van de eersten heb verdedigd in je "beschouwingen" he makker/meiske/weetikveel.

maar hier ga ik niet mee akkoord: het "heropvoeden" zou men kunnen gebruiken bij "jongeren" (in de betekenis van jongeren) tot misschien dertig jaar, en dan overdrijf ik.
een "jongere" als Mariuszke Ochottekes die als "opvoeding" naar de rode duivels mag is in mijn ogen een blaam aan alle ouders die geen meer dan modaal inkomen hebben, en dus hun kinderen moeten leren dat ze eerst iemand moeten neersteken als ze eens naar de rode duivels willen gaan kijken! (ok! tegenwoordig vind je zelfs amper nog een "jongere" om naar de rode duivels te willen gaan kijken, maar kom, het gaat over het principe).

Ofwel steekt men iemand in een heropvoedingskamp, ofwel straft men iemand door ze gevangenisstraf te geven.
Tegenwoordig worden die dingen constant door elkaar gehaald en schijnt het zo te zijn dat men in de gevangenis betere omstandigheden moet krijgen dan in het bejaardentehuis, want die laatsten hoeven dus niet meer heropgevoed te worden... nietwaar?

Maar ik had het dan ook op de jonge boeven, die geen kansen en waardenbesef van thuis meekregen. Deze mensen kunnen vaak nog de moeite zijn om herop te voeden, maar dan moet men dat dan ook doen. Vaak is het zo dat zo'n gast als simpele kruimeldief de gevangenis binnengaat en als crimineel terug buiten gaat.

En over hoe moet worden gestraft en heropgevoed zal ik me niet uitspreken, maar als men het doet, moet men het goed doen.;-)

Mambo
22 oktober 2008, 23:25
Blijkbaar gaan er vrij veel linksen akkoord dat ons gevangenissen systeem op niks trekt.

Dus welke alternatieve straf zou er moeten zijn?



Gevangenis is en zal noodzakelijk blijven.
En je hebt meerdere soorten misdrijven.

Maar na straf moet je ook weer terug gerehabiliteerd kunnen worden.
D.w.z. dat men de draad van het leven moet kunnen oppakken zoals ieder ander.

Zoniet dan blijf je gewoonweg een mens die onder één of ander dwangmaatregel blijft rondlopen.
En vermits dat niet in het arrest staat, is dat principieel tegen de wet.

HAMC
22 oktober 2008, 23:31
Had de VN net omgekeerde resultaten zou je er nooit over gerept hebben, meer nog: missch zou je het helemaal niet naar waarde schatten.

Had, moest, misschien, waarschijnlijk, als...

En ik zeg niet, dat wat jij meemaakte, niet waar is, wel dat jij jouw persoonlijke situatie serieus gaat veralgemenen op het gehele gevangeniswezen.

ik vraag me dikwijls af hoe het komt dat diegenen die er niets van kennen er het meeste vanaf weten?

MaGNiFiCaT
22 oktober 2008, 23:33
Had, moest, misschien, waarschijnlijk, als...



ik vraag me dikwijls af hoe het komt dat diegenen die er niets van kennen er het meeste vanaf weten?

Wat ik wilde duidelijk maken was dat je al méérmaals, tot vervelends toe zelfs, je mening erover verkondigde. We weten het nu allemaal al. Het is niet meer nodig daar nog langer over doorbomen.

HAMC
22 oktober 2008, 23:35
Wat ik wilde duidelijk maken was dat je al méérmaals, tot vervelends toe zelfs, je mening erover verkondigde. We weten het nu allemaal al. Het is niet meer nodig daar nog langer over doorbomen.

Ah zo, ik mag uitloggen en zwijgen bedoel je?

Mambo
23 oktober 2008, 00:41
Nogmaals mij gaat het in deze draad er niet over wie en hoelang een straf moet krijgen, maar wel dat men na een straf zich ook weer moet kunnen herpakken.

Nu gaat dat zeer moeilijk.
Vergelijk het met een straatverbod. Je bent vrij na je straf maar je mag niet hier en niet daar gaan staan (werken)
Dus je blijft gestraft.

En een snotneus van 20 die rotzooit zal op zijn 30é waarschijnlijk een verantwoorde vader zijn en op zijn 50 mogelijks een grootvader zijn.
Die rotzooien al lang niet meer.
Die willen een verantwoorde opvoeding voor hun kroost en een voorbeeld zijn voor hun kleinkinderen.
Niet pépé ex-detinee.

Dus ik hoop dat hier eens een politieker zit met een greintje verstand en daar eens een half uurtje horizontaal over ligt na te denken.

circe
23 oktober 2008, 01:09
Nogmaals mij gaat het in deze draad er niet over wie en hoelang een straf moet krijgen, maar wel dat men na een straf zich ook weer moet kunnen herpakken.

Nu gaat dat zeer moeilijk.
Vergelijk het met een straatverbod. Je bent vrij na je straf maar je mag niet hier en niet daar gaan staan (werken)
Dus je blijft gestraft.

En een snotneus van 20 die rotzooit zal op zijn 30é waarschijnlijk een verantwoorde vader zijn en op zijn 50 mogelijks een grootvader zijn.
Die rotzooien al lang niet meer.
Die willen een verantwoorde opvoeding voor hun kroost en een voorbeeld zijn voor hun kleinkinderen.
Niet pépé ex-detinee.

Dus ik hoop dat hier eens een politieker zit met een greintje verstand en daar eens een half uurtje horizontaal over ligt na te denken.

OPEN ER DAN EEN DRAAD OVER MAMBO

Dit draadje gaat over twee kutmarokkanen die er zo'n lol in schepten om hun gesneden leuterke in de mond van iemand die hun overgrootmoeder kon zijn duwden (in hun geval misschien zelfs overgrootmoeder) gezien hun profeet vond dat de baarmoederkes vanaf hun 9de klaar waren om als akker te dienen.

Uw probleem is een ernstige discussie waard. Open dus een aparte topic daarover.

Anna List
23 oktober 2008, 07:45
Hahahah, hoe zou jezelf zijn Anna?

ik blijf het altijd gevaarlijk vinden ... betrap er de laatste tijd mezelf op dat ik er mijn vrouw zelfs niet meer mee betrouw ;-)

Anna List
23 oktober 2008, 07:52
Om even op het onderwerp terug te komen:

ik heb nog al mijn tanden.

ik vraag me af of ik in voorkomend geval de moed zou hebben om eens ferm door te bijten....
ernstig hoor.

het is OF bijten, of niet weten hoe ik me moet beveiligen met zo'n ding in mijn mond.
Ik snap dus niet hoe die gasten denken dat ze daar nog een zweem van genot uit kunnen halen met hun besneden piemelke. Dat moet dus écht enkel tussen hun oren zitten.

Even ter lering voor degenen die het niet wisten én vooral voor die pubers die helemaal niet weten waar ze mee bezig zijn! (allez! als ge even goed nadenkt, buiten het feit dat die gastjes dus standaard "vrouw is akker" zijn opgevoed, wie steekt verdorie zijn piemel nu onder zijn ploegmasjien?)

http://by114w.bay114.mail.live.com/att/GetAttachment.aspx?tnail=0&messageId=9a08ff0a-c241-43d6-a2d8-57a0bc2718cf&Aux=44|0|8CB029ACD4113E0|

dat zijn psychopaten Circe, die krijgen hun bevrediging door de kick van de macht en de vernedering van hun slachtoffer ... dat is me dunkt niet echt te vergelijken met sexueel genot zoals normale mensen dat kennen

Anna List
23 oktober 2008, 07:54
Waar ik me vooral aan stoor is dat het in werkelijkheid vaak niet om 'heropvoeden' gaat, maar net andersom. Als men hen iets oplegt moet men het goed doen: criminelen moeten als beter mens naar buiten komen, niet omgekeerd. Vaak is het gewoon zo dat in de gevangenis criminelen gecreëerd worden...

dan zal je toch iets moeten doen aan die behandeling, of liever het totale gebrek aan 'heropvoeding en behandeling' in de Belgische gevangenissen

Jozef Ostyn
23 oktober 2008, 08:33
Ik denk en ben er zeker van; alle dagen meerdere keren.

Maar u denkt natuurlijk dat alleen maar de gevallen van de krant bezig zijn nietwaar?

Zal u eens een geheimpje vertellen, de dieven-karren zitten alle dagen stampvol op weg naar justitie paleizen om veroordelingen te gaan halen.
Dat zijn die donkergroene mercedes camionetten met geblindeerde ruiten opzij.

Ik zie die groene wagens ook wel hoor.

Maar u praat naast de kwestie: worden er ook effectief keihazrde straffen uitgesproken èn uitgevoerd? Volgens mij niet, met uitzondering van een paar uitzonderlijke gevallen.

Jozef Ostyn
23 oktober 2008, 09:47
Vaak is het gewoon zo dat in de gevangenis criminelen gecreëerd worden...

Waren ze dan kerstekinderen voor dat ze in de gevangenis gingen?

Ik besef terdege dat de opvoedkundige waarde van gevangenissen zeer twijfelachtig is. Maar daar staat tegenover dat mensen die een ernstig misdrijf plegen ook passend moeten bestraft worden. Persoonlijk ben ik voorstander om gevangenisstraf te beperken tot echte geweldmisdrijven en tot misdrijven waar een andere vorm van straf onvoldoende afschrikkend is (zeer grootschalige fraude bv.). Maar voor die misdrijven (en daar valt een gewelddadige beroving en verkrachting zeker onder) is een gevangenisstraf essentieel.

circe
23 oktober 2008, 10:13
Waren ze dan kerstekinderen voor dat ze in de gevangenis gingen?

Ik besef terdege dat de opvoedkundige waarde van gevangenissen zeer twijfelachtig is. Maar daar staat tegenover dat mensen die een ernstig misdrijf plegen ook passend moeten bestraft worden. Persoonlijk ben ik voorstander om gevangenisstraf te beperken tot echte geweldmisdrijven en tot misdrijven waar een andere vorm van straf onvoldoende afschrikkend is (zeer grootschalige fraude bv.). Maar voor die misdrijven (en daar valt een gewelddadige beroving en verkrachting zeker onder) is een gevangenisstraf essentieel.

Voor die "jongeren" lijkt me een aantal maanden opvoeding in zo'n Glenn Mills school aangewezen. Probleem daarbij is dat die gasten géén contact meer met thuis mogen hebben, of het is terug om zeep.
Ik geloof dat men in Nederland recent een evaluatie heeft gemaakt en dat ook dat geen onverdeeld succes was, maar toch in elk geval beter dan een weekje harken.

FDM
23 oktober 2008, 15:03
een marrokaan verkracht nooit een marrokaanse

shaddy
23 oktober 2008, 15:09
een marrokaan verkracht nooit een marrokaanse

Inderdaad respect voor islamgelovigen en al hun frustraties mogen ze dus katapulteren op de ongelovigen. Trouwens alleen de moslimmarokkanen zijn zo ...de andere niet .

Anna List
23 oktober 2008, 15:16
een marrokaan verkracht nooit een marrokaanse

en dat zou van Marroko het enige land ter wereld maken zonder verkrachtingen :roll:

natuurlijk worden er ook Marrokaanse vrouwen door Marrokaanse mannen verkracht, alleen mss is de positie van de Marrokaanse vrouw nog zoveel slechter zodat ze daar niet mee naar buiten kan ...

alice
23 oktober 2008, 16:34
Het is inderdaad zo dat melding van ieder individueel geval waarbij jonge Marokkanen zich misdragen niet veel oplost.
Maar het zegt wel iets over de opmerkzaamheid van de gemiddelde burger die de media volgt.
Veel mensen weten heel goed dat er een probleem is met een gedeelte van de Marokkaanse jeugd.
Gisteren nog vond in Nederland nog een debat plaats tussen 10 burgemeesters van Steden en regering omdat grotere bevoegdheden worden gevraagd om tegen dit soort knullen te kunnen optreden.Ouders voedden immers niet op, burgemeesters willen gedwongen opvoedingsmaatregels en snellere mogelijkheden tot uithuis plaatsing.

Wat mij verontrust is dat niemand aandacht heeft voor degenen die deze jongeren ophitsen. Ga eens luisteren bij salafistische organisaties op hun gesloten zittingen. En wat onder hun invloed verkondigd wordt in moskees. Pak het aan waar het vandaan komt, radicale islamitische organisaties.
Die verpesten de toekomst van jongeren in problematische opvoedingsituaties binnen maatschappelijk kwetsbare gezinnen.
Blijkbaar weet niemand wat daar gezegd wordt en houdt het beleid zich er niet mee bezig.
Kijk eens naar het internetgedrag van jongeren. Onderzoek de invloed van cyberimams.
Daar hangt een klepel, zeker weten.

Ramon djv
23 oktober 2008, 16:46
Het is inderdaad zo dat melding van ieder individueel geval waarbij jonge Marokkanen zich misdragen niet veel oplost.
Maar het zegt wel iets over de opmerkzaamheid van de gemiddelde burger die de media volgt.
Veel mensen weten heel goed dat er een probleem is met een gedeelte van de Marokkaanse jeugd.
Gisteren nog vond in Nederland nog een debat plaats tussen 10 burgemeesters van Steden en regering omdat grotere bevoegdheden worden gevraagd om tegen dit soort knullen te kunnen optreden.Ouders voedden immers niet op, burgemeesters willen gedwongen opvoedingsmaatregels en snellere mogelijkheden tot uithuis plaatsing.

Wat mij verontrust is dat niemand aandacht heeft voor degenen die deze jongeren ophitsen. Ga eens luisteren bij salafistische organisaties op hun gesloten zittingen. En wat onder hun invloed verkondigd wordt in moskees. Pak het aan waar het vandaan komt, radicale islamitische organisaties.
Die verpesten de toekomst van jongeren in problematische opvoedingsituaties binnen maatschappelijk kwetsbare gezinnen.
Blijkbaar weet niemand wat daar gezegd wordt en houdt het beleid zich er niet mee bezig.
Kijk eens naar het internetgedrag van jongeren. Onderzoek de invloed van cyberimams.
Daar hangt een klepel, zeker weten.


:lol::lol::lol:

duveltje382
23 oktober 2008, 16:53
Na tientallen jaren misbruikt te zijn door onze overheden die steeds de multicul door onze stroot wilden draaien,ben ik niet verwonderd van de vrijheden waar deze criminelen zich op recht houden
Ik vind dat de tijd van alles mag maar niets moet voorbij is beste Linkse minderheid(o ja meerderheid)8O

Derk de Tweede
23 oktober 2008, 17:23
Na tientallen jaren misbruikt te zijn door onze overheden die steeds de multicul door onze stroot wilden draaien,ben ik niet verwonderd van de vrijheden waar deze criminelen zich op recht houden
Ik vind dat de tijd van alles mag maar niets moet voorbij is beste Linkse minderheid(o ja meerderheid)8O

Overgens vinden ook veel Marokkanen en Turken dat de aanpak in Nederland van deze belhamels erg slap is.
Maar bizar is wel dat dat tuig ze nooit een Marokkaanse vrouw lastig zal vallen.

Vette Pois(s)on
23 oktober 2008, 17:53
Wat de reden of excuus ook mogen weze, ik hoop dat onze maatschappij beschermd wordt tegen dit soort uitschot.

duveltje382
23 oktober 2008, 17:58
Wat de reden of excuus ook mogen weze, ik hoop dat onze maatschappij beschermd wordt tegen dit soort uitschot.

http://nl.youtube.com/watch?v=tphqUr5S-DM

Sorry :?