PDA

View Full Version : Djimi is de drieeënzeventigste FvdW

Pluche
22 oktober 2008, 17:26
Djiomi heeft zichzelf kandidaat gesteld, omdat ik niets van AdrianHealley hoorde heb ik Djimi maar aanvaard

zijn lange biografie volgt hier

Ik ben ondertussen 46 jaar geleden geboren in West-Vlaanderen, waar ik de eerste helft van mijn leven ook heb doorgebracht.

Toen ik klein was hield ik van boeken, en van school, en ik haalde zonder veel problemen ook mooie resultaten. Ik was een echt 'zonnetje', maar dat leidde er ook toe dat ik vaak gezelschap kreeg van figuren die ik liever niet had leren kennen. Omdat ik ook een erg 'dromerig' type was, had ik maar weinig vriendjes.
Ik was graag thuis bezig (met een boek), maar hield er ook van in de weiden en bossen rond te zwerven.
Mijn favoriete plekje was bij mijn bomma op de 'boerderij' (zo'n typisch Westvlaams keuterboerderijtje, twee koeien en tien kippen, een 'lochtink' en een kleine boomgaard).

Toen ik 'naar het college' ging, begon ik de school te haten, en mijn resultaten doken naar beneden.
Ik denk dat mijn jeugdjaren niet bepaald gelukkig waren. Ik herinner mij vele slapeloze nachten en een dik pak dagboeken die ik ooit in een vlaag van woede heb vernietigd.

Ik heb veel later pas begrepen dat ik behoorlijk begaafd, erg 'gevoelig' en bovendien 'manisch-depressief' was, wat helpt verklaren waarom ik het niet gemakkelijk had/heb om 'mijn draai' te vinden.

Na enkele jaren studie aan de universiteit van Gent (die ik zonder resultaat heb moeten beëïndigen) ben ik begonnen aan een '12 ambachten 13 ongelukken' carrière, die ik tenslotte voor een tweede cyclus hoger onderwijs inwisselde. Dit keer had ik meer geluk, en ik behaalde wèl een diploma.
Met dat diploma kon ik al wat interessantere jobs (interims) krijgen, en mijn huidige job (leraar Nederlands) heb ik onrechtstreeks eveneens aan dat diploma te danken.

Ondertussen ben ik, na een langdurige relatie zonder kinderen, alweer een aantal jaar alleen.
Ik hoop dat ik ooit nog eens 'een nieuw lief' vind, en dat er dan ook kinderen van komen.

Waar ik het liefste van alles mee bezig ben, en waar ik zo goed als al mijn 'vrije' tijd aan opoffer, is muziek. Ik probeer gitaar te studeren (en ken al wat akkoorden, maar nog niet genoeg), ik speel ook graag met mondharpen, trommels, synthesizers, ... (alles wat lawaai maakt, eigenlijk).

Ik luister ook erg veel naar muziek, en koop regelmatig (minstens één keer per maand) een CD.

Op politics.be zal ik wellicht eerder 'links' worden genoemd, en ik leg me daar verder gewoon bij neer. Ik geef niet erg om het etiketje.

Ik heb tot nu toe eigenlijk altijd al 'groen' gestemd, en ik heb er over nagedacht of ik niet gewoon lid zou worden van een 'groene' partij (al zou ik daar wellicht niet ècht lang getolereerd worden, vrees ik).

Bij de eerstvolgende verkiezingen stem ik niet (tenzij het alsnog op papier kan, wat hier in Brussel - ondanks de verklaringen van verschillende hooggeplaatste politici - wellicht niet het geval zal zijn).

Voor de rest :

'vragen staat nog steeds vrij'

djimi >>>

Pluche
22 oktober 2008, 17:27
De traditionele openingsvraag: hoeveel keer eet je frietjes per maand en wat is je lievelingssaus?

djimi
22 oktober 2008, 17:57
De traditionele openingsvraag: hoeveel keer eet je frietjes per maand en wat is je lievelingssaus?

Ik ben nog niet veel veranderd, wat dat betreft. Ik eet gemiddeld één keer per maand frietjes, en ik neem daar gewoonlijk zigeunersaus bij. Als dat er niet is, tomatenketchup of andalouse.

Weezer
22 oktober 2008, 18:43
:cheer: Djimi :cheer:

Ik heb het idee, dat je Vlaamsgezinder geworden bent de laatste tijd. Klopt dit?

djimi
22 oktober 2008, 19:10
:cheer: Djimi :cheer:

Ik heb het idee, dat je Vlaamsgezinder geworden bent de laatste tijd. Klopt dit?

Ik ben mij in elk geval scherper bewust geworden van mijn eigen 'Vlaamse' roots (waarvoor ik me in geen geval ga schamen, ik ben niet zot), en over de geschiedenis en de actuele situatie van België heb ik ook wat meer geleerd.

Ik denk dat er - spijtig genoeg, zou ik zeggen - nog steeds valabale argumenten zijn voor bepaalde vormen van 'Vlaamsgezindheid'.

Waar ik vooral niet goed mee overweg kan, zijn bepaalde privileges voor bepaalde bevolkingsgroepen in dit land, en de vaak flagrante 'dubbele moraal' die bepaalde geprivilegeerden er op mogen nahouden.

Als ik daartegen in het verzet kom, blijk ik me vaak te bevinden in het gezelschap van medestanders die ik niet verwacht, waaronder dus inderdaad vaak ook Vlaamsgezinden.

Dan moet dat maar, hé ;-)

Vriendelijke groet,

djimi

De_Laatste_Belg
22 oktober 2008, 19:15
Zeg eens, wat denk jij. Ben ik links, centrum, rechts, of gewoon onnozel ?

Weezer
22 oktober 2008, 19:23
Ben je op andere vlakken in je denken gaan schuiven sinds je vorige fvdw-sessie?

PollyCorrect
22 oktober 2008, 19:27
Hallo djimi! Ik heb allang niks meer gelezen of gehoord van jou, weet niet waarom, maar ik meen me vaag te herinneren dat ik je jaren terug eens dhimi genoemd heb. Klopt dat? Ik bedoel.. dat ik dat gedaan heb?

Indien dat zo is, dan alsnog mijn excuses hiervoor.

Tenzij je het verdiende natuurlijk :P :lol:

De_Laatste_Belg
22 oktober 2008, 19:33
Kan je hiermee lachen ?

Een man zegt tegen zijn vrouw schat ik moet je iets bekennen wat ik nog nooit heb durfen zeggen. ik ben al mijn hele leven kleuren blind.zegt zijn vrouw,geeft niets hoor lieferd.ik moet je eigenlijk ook iets vertellen.ik kom niet uit Gouda, maar uit ghana.

djimi
22 oktober 2008, 20:00
Zeg eens, wat denk jij. Ben ik links, centrum, rechts, of gewoon onnozel ?

Voor zover ik daar een beetje zicht op heb, en iets van die etiketterie begrijp, zou ik jou in het 'centrum' plaatsen, af en toe aan de rechterkant, soms aan de linkerkant. 'Gewoon onnozel' ben je volgens mij alleszins niet, maar dat neemt niet weg dat je niet kan doen alsof, hé. Dat truukje werkt soms wel eens op dit forum.

djimi
22 oktober 2008, 20:06
Ben je op andere vlakken in je denken gaan schuiven sinds je vorige fvdw-sessie?

Ik denk van wel, ja.

Ik ben 'radikaler' geworden, minder snel geneigd tot toegeven.

Ik wil referenda, en afschaffing van stemcomputers, ik wil het behoud van Doel en afschaffing van de monarchie, ik wil méér (véél méér) aandacht voor onderwijs, natuurbehoud, bescherming van de burgerrechten, ...

Ik wil ook meer beschaving,

en dan vooral meer goede muziek.

Dat wil ik allemaal een beetje méér dan vroeger, dus ja,

er is wel wat geschoven.
8-)

djimi
22 oktober 2008, 20:09
Hallo djimi! Ik heb allang niks meer gelezen of gehoord van jou, weet niet waarom, maar ik meen me vaag te herinneren dat ik je jaren terug eens dhimi genoemd heb. Klopt dat? Ik bedoel.. dat ik dat gedaan heb?

Indien dat zo is, dan alsnog mijn excuses hiervoor.

Tenzij je het verdiende natuurlijk :P :lol:

Polly,

als ik werkelijk de lelijke dingen die mensen tegen mij zeggen zou moeten onthouden, dan is er misschien geen plaats meer voor het onthouden van mooie melodietjes of leuke complimentjes.

Het zou kunnen dat je mij ooit dhimi noemde, en voor zover ik mezelf een beetje ken zal ik daar ook wel een antwoord op hebben weten te geven, een antwoord waarvoor ik me nu misschien ook een beetje geneer :-)

Ik zou dus zeggen: excuses geaccepteerd hoor, geen probleem.

En ik verdien vreemd genoeg altijd alles wat mij overkomt,

raar hé?

djimi

djimi
22 oktober 2008, 20:11
Kan je hiermee lachen ?

Een man zegt tegen zijn vrouw schat ik moet je iets bekennen wat ik nog nooit heb durfen zeggen. ik ben al mijn hele leven kleuren blind.zegt zijn vrouw,geeft niets hoor lieferd.ik moet je eigenlijk ook iets vertellen.ik kom niet uit Gouda, maar uit ghana.

Het zal me wellicht niet sieren, maar ja, ik beken, ik moest toch wel lachen.
:-)

De_Laatste_Belg
22 oktober 2008, 20:12
erg eh ! :oops:

LOL

djimi
22 oktober 2008, 20:27
erg eh ! :oops:

LOL

't zijn de 'f'-kes die 't 'em doen.

Pluche
23 oktober 2008, 11:52
Wat is je favoriete merkkledij?

De_Laatste_Belg
23 oktober 2008, 11:59
'k Vind eigenlijk wel dat 'k genoeg gedaan heb voor vandaag.
Mag ik naar huis ?

Den Duisteren Duikboot
23 oktober 2008, 12:03
Djimi,

Sommige natiestaten worden niet door alle andere staten als zodanig erkend: Kosovo, Taiwan, Zuid-Ossetië, Israël, etc. Vind jij dat elk gebied dat zich onafhankelijk verklaart (met instemming van de meerderheid van de bevolking) sowieso moet erkend worden of zie je bepaalde omstandigheden die maken dat dat beter niet gebeurt (of alleen onder bepaalde voorwaarden)?

circe
23 oktober 2008, 12:33
hoi Djimi,

ik wil hier ook (nogmaals) mijn excuses aanbieden omdat ik je ooit flutleraarke (of erger) had genoemd.... :oops:

Even beter nadenken leert me dat iemand die leraar Nederlands wil zijn in een multiculturele Brusselse school, eerder een soort van totaal zichzelf verloochenende martelaarsfiguur moet zijn.

Wat vind je trouwens van Antwerpen?

djimi
23 oktober 2008, 16:38
Wat is je favoriete merkkledij?

Ik heb er geen.

Ik koop kleren die ik mooi en praktisch vind, en als daar in grote letters een merk op staat, zoek ik liever iets anders.

djimi
23 oktober 2008, 16:40
'k Vind eigenlijk wel dat 'k genoeg gedaan heb voor vandaag.
Mag ik naar huis ?

Alleen mijn leerlingen moeten mij toestemming vragen het lokaal te mogen verlaten.

Voor zover ik weet, zijt gij geen leerling van mij, dus hoef je die vraag niet eens te stellen.

Maar als ge er echt op staat een antwoord te krijgen: natuurlijk moogt gij naar huis, jongen, 't is daar vast beter dan hier.

djimi
23 oktober 2008, 17:05
Djimi,

Sommige natiestaten worden niet door alle andere staten als zodanig erkend: Kosovo, Taiwan, Zuid-Ossetië, Israël, etc. Vind jij dat elk gebied dat zich onafhankelijk verklaart (met instemming van de meerderheid van de bevolking) sowieso moet erkend worden of zie je bepaalde omstandigheden die maken dat dat beter niet gebeurt (of alleen onder bepaalde voorwaarden)?

Dag Duisteren Duikboot,

eigenlijk vind ik natiestaten (en staten tout court) een hopeloos achterhaalde organisatievorm.

Indien er nieuwe ontstaan, ben ik daar niet echt gelukkig mee, al kan ik begrijpen dat 'naties' hun staat willen, vooral als ze een geschiedenis van onderdrukking meetorsen.
Een 'staat' die een andere 'staat' niet wil laten ont-staan, maakt mij evenmin erg gelukkig.

Dat is allemaal (vaak erg negatieve) energie die in mijn ogen verspild wordt aan menselijke constructies die zich intrinsiek alleen maar tégen de mensen kunnen keren, zelfs al gebeurt dat met een fluwelen handschoen.

Om nu niet langer jouw vraag te ontwijken:

er zijn géén (ik herhaal: géén) omstandigheden waarin het wenselijk kan worden geacht de onafhankelijkheidsdrang van een meerderheid van een bevolking binnen een bepaald gebied te negeren, wat ook die redenen voor de onafhankelijkheidsdrang mogen zijn.

Het niet-negeren van die onafhankelijkheidsdrang hoeft niet automatisch te leiden tot het machteloos toegeven eraan. Er zijn volgens mij in de meeste gevallen aanvaardbare en beschaafde oplossingen te bedenken die de creatie van een onafhankelijke staat overbodig maken.

Maar je kan tegelijkertijd ook stellen: we erkennen *lle natie-staten, of we erkennen er geen een.

De voorbeelden uit jouw lijstje zijn niet van de gemakkelijkste.

Kosovo: kon wellicht niet anders meer worden opgelost. Teveel miserie te vers in het geheugen.

Taiwan: hereniging met China is voorlopig geen optie. De politieke systemen zijn weinig compatibel, de culturen groeien ook uiteen. Erkenning door China kan het begin zijn van een geleidelijke verzoening (en misschien weer herenigingsdrang), niet-erkenning zal een bron van wrijving en divergentie blijven.

Israël: kan maar beter (binnen de grenzen van 1967 en n* volledige ontruiming van de Westbank) erkend worden. Er is in mijn ogen een 'point of no return' bereikt, waarmee ook de Palestijnen rekening moeten houden. Al blijf ik hopen dat er alsnog een elegantere oplossing wordt gevonden.

Zuid-Ossetië: kan men in dit geval van 'onafhankelijkheid' spreken? Zo ja, dan hoop ik op een vereniging met Noord-Ossetië, en kort daarna een opbloei van samenwerkingsverbanden tussen de verschillende 'naties' van de Kaukasus en ver daarbuiten.

Realistisch? Wellicht niet, nee.

Hopen : it's a dirty job, but someone's got to do it :-)

De_Laatste_Belg
23 oktober 2008, 17:08
natuurlijk moogt gij naar huis, jongen, 't is daar vast beter dan hier.

Nahhhh na nah nahhhhhhhhhhhhhh na. Te laat!

En ja, d'r is geen betere plaats dan thuis.

djimi
23 oktober 2008, 17:20
hoi Djimi,

ik wil hier ook (nogmaals) mijn excuses aanbieden omdat ik je ooit flutleraarke (of erger) had genoemd.... :oops:

Even beter nadenken leert me dat iemand die leraar Nederlands wil zijn in een multiculturele Brusselse school, eerder een soort van totaal zichzelf verloochenende martelaarsfiguur moet zijn.

Wat vind je trouwens van Antwerpen?

8O

Dag circe,

noem mij dan toch maar liever flutleraarke, zulle,

of 'Brugse Zot' (een van mijn lievelingsbieren, trouwens, de dubbele, donkere, niet de trippel, de bleke :-) )

Antwerpen: gemengde gevoelens.

Vanop de Schelde behoorlijk indrukwekkend, tenminste toch van aan 't Steen tot aan 't Zuid. Eenmaal daar voorbij: nogal deprimerend.

Ik ben altijd gefascineerd geweest door het Centraal Station en de Zoo. En een naam als Kipdorp maakte mij als kind al dolgelukkig.

Ooit was ik in een steegje in de binnenstad (zo'n echt steegje, waar je binnenkomt langs een deur !!) en dat was wel speciaal. Ik had zoiets in zo'n 'moderne' stad (zeker in vergelijking met Brugge) niet verwacht.

Ik ben een paar keer in Antwerpen uitgegaan, en vond het uitgaansleven behoorlijk bruisend, zeg maar 'wild'. Ik heb me wel geamuseerd, toen, maar het uitslapen op een bank langs de Schelde wilde niet goed lukken.

Ik vind het dialect niet erg mooi van klank, maar ik hou wel van de vaak erg schilderachtige woordenschat en het idioom (smaken, hé).

De meeste Antwerpenaars die ik ken vallen best mee, al hebben ze vaak toch wel iets van dat 'seigneur'-achtigs dat bij een nuchtere Westvluutse boerelul als ik onvermijdelijk gegrinnik en sabotagedrang oproept :-).

En toch kom ik er graag, in de Koekestad.

roger verhiest
23 oktober 2008, 17:47
Op "den TV" zag ik een tijd geleden "heet van de naald" enkele chinese ouderlingen
onder een waakzaam oog van de politie een poging tot protest uiten ivm met een onteigeningszaak mbt de Olympische Zomerspelen. De westerse commentator had het over een schandalige onderdrukking van de "vrije meningsuiting". Dit roept bij mij 2 fundamentele vragen op & misschien kan je me verlichten met een vernieuwend inzicht:

1. Waar zitten onze "vrije" media mbt. tot onteigeningsproblemen ?
2. Waar zitten onze politieke partijen, heren en dames volksvertegenwoordigers om de bestaande onteigeningsregels eens ten behoeve van het nut van het algemeen onder de loep te nemen en eventueel te herzien/modernizeren ?

----

Dat een overheid soms moet ingrijpen om te onteigenen in het kader van industrie, transport, hervorming van ruimtelijke ordening, scheppen van natuurgebieden enz..
lijkt me klaar en aanvaardbaar.. maar het soms toch eigenaardig dat sommigen er in slagen een "onteigening" jarenlang af te blokken door juriidische ingrepen, terwijl anderen dit wapen niet vinden...

circe
23 oktober 2008, 18:23
Ooit was ik in een steegje in de binnenstad (zo'n echt steegje, waar je binnenkomt langs een deur !!) en dat was wel speciaal. Ik had zoiets in zo'n 'moderne' stad (zeker in vergelijking met Brugge) niet verwacht

De Vlaaikensgang toch niet? Die is dan wèl wereldberoemd in Antwerpen hoor.

http://www.wcities.com/en/record/,219272/121/record.html

PollyCorrect
23 oktober 2008, 19:32
Ha die djimi.

Hoe gaat het ?

djimi
23 oktober 2008, 20:17
Op "den TV" zag ik een tijd geleden "heet van de naald" enkele chinese ouderlingen
onder een waakzaam oog van de politie een poging tot protest uiten ivm met een onteigeningszaak mbt de Olympische Zomerspelen. De westerse commentator had het over een schandalige onderdrukking van de "vrije meningsuiting". Dit roept bij mij 2 fundamentele vragen op & misschien kan je me verlichten met een vernieuwend inzicht:

1. Waar zitten onze "vrije" media mbt. tot onteigeningsproblemen ?
2. Waar zitten onze politieke partijen, heren en dames volksvertegenwoordigers om de bestaande onteigeningsregels eens ten behoeve van het nut van het algemeen onder de loep te nemen en eventueel te herzien/modernizeren ?

----

Dat een overheid soms moet ingrijpen om te onteigenen in het kader van industrie, transport, hervorming van ruimtelijke ordening, scheppen van natuurgebieden enz..
lijkt me klaar en aanvaardbaar.. maar het soms toch eigenaardig dat sommigen er in slagen een "onteigening" jarenlang af te blokken door juriidische ingrepen, terwijl anderen dit wapen niet vinden...

Dag roger,

omdat ik zelf geen eigenaar ben, heb ik me eigenlijk nog nooit met die problematiek bezig gehouden.

Ik vrees dat ge voor nieuwe inzichten niet bij mij moet zijn, toch zeker niet wat die materie betreft.

De enige nog relatief 'vrije' media die ik ken is 'Radio Trottoir' en de hi-tech versie daarvan: Internet. Dat de overige media weinig aandacht aan die zaken besteden, verwondert mij niet.

Actiegroepen allerhande zullen je wellicht kunnen helpen bij het verzamelen van informatie waarmee je dan zèlf politicus gaat moeten spelen, vrees ik.

Ik hoop dat dit antwoord je een beetje vooruit helpt.

Vriendelijke groeten nog,

djimi

djimi
23 oktober 2008, 20:19
De Vlaaikensgang toch niet? Die is dan wèl wereldberoemd in Antwerpen hoor.

http://www.wcities.com/en/record/,219272/121/record.html

Ik denk inderdaad dat het die was. Was die zo'n vijfentwintig jaar geleden ook al wereldberoemd in Antwerpen?

Ik vond het alleszins speciaal: precies een stuk Brugge in Antwerpen ;-)

djimi
23 oktober 2008, 20:21
Ha die djimi.

Hoe gaat het ?

Dag Polly,

het gaat wel, dank je.

En met jou?

ça pète? ça gaze?

of is 't gewoon: ça va ?

Txiki
23 oktober 2008, 20:41
Kom je wel eens in den Dada?

djimi
23 oktober 2008, 20:47

Dag Txiki,

het zal je misschien verbazen, maar eigenlijk ga ik nog maar zelden 'uit'.

De laatste keer was het concert van The Ex in de Recyclart. En ik hoop volgende week in den Botaniek te geraken, voor het concert van Stereolab. Al kan het goed zijn dat ik plots helemaal elders naar toe wil, of toch maar gewoon thuis blijf.

Is dat de moeite, die Dada ?

Txiki
23 oktober 2008, 20:52
Dubbel, maar andere vraag:

Welke strips lees je graag?

Pelgrim
23 oktober 2008, 20:55
En wat zal't voor Djimi zijn: blondjes, brunettes, zwartjes, rooikes, ...?

Txiki
23 oktober 2008, 20:57
Dag Txiki,

het zal je misschien verbazen, maar eigenlijk ga ik nog maar zelden 'uit'.

De laatste keer was het concert van The Ex in de Recyclart. En ik hoop volgende week in den Botaniek te geraken, voor het concert van Stereolab. Al kan het goed zijn dat ik plots helemaal elders naar toe wil, of toch maar gewoon thuis blijf.

Is dat de moeite, die Dada ?

Bwa, hangt er een beetje vanaf wat je zoekt. Persoonlijk ga ik het liefst in de Gecko op het Sint-Goriksplein, en dan naar het rockcafé vlakbij de Grote Markt.

Denk maar niet dat ik hier vaak uitga. Integendeel. Heel heel zelden. Maar als ik uitga, ja dan is het ook een nachtje doordoen.

Ken je het Chinees restaurant Xu Ji in de Visverkopersstraat? Indien niet, ga er eens naartoe. En spreek er Nederlands.

Pelgrim
23 oktober 2008, 20:59
Wat wens je als je drie wensen zou krijgen?

djimi
23 oktober 2008, 21:01
Bwa, hangt er een beetje vanaf wat je zoekt. Persoonlijk ga ik het liefst in de Gecko op het Sint-Gillisplein, en dan naar het rockcafé vlakbij de Grote Markt.

Denk maar niet dat ik hier vaak uitga. Integendeel. Heel heel zelden. Maar als ik uitga, ja dan is het ook een nachtje doordoen.

Ken je het Chinees restaurant Xu Ji in de Visverkopersstraat? Indien niet, ga er eens naartoe. En spreek er Nederlands.

Ik kom eigenlijk nauwelijks m'n kot nog uit na een dag op school, en in het weekend rust ik graag, zoek ik ook steeds vaker stilte op.

Een nachtje doordoen zit er bij niet meer in, tenzij op een festival ergens ten lande waar de nachten nog vol sterren hangen, en de ochtenden vol dauwdruppels.

Bedankt voor de tip ook. Als ik ooit eens Chinees wil eten, weet ik waar naar toe. En ik zal er Nederlands spreken. Ik ben benieuwd.

Txiki
23 oktober 2008, 21:04
Ik kom eigenlijk nauwelijks m'n kot nog uit na een dag op school, en in het weekend rust ik graag, zoek ik ook steeds vaker stilte op.

Een nachtje doordoen zit er bij niet meer in, tenzij op een festival ergens ten lande waar de nachten nog vol sterren hangen, en de ochtenden vol dauwdruppels.

Bedankt voor de tip ook. Als ik ooit eens Chinees wil eten, weet ik waar naar toe. En ik zal er Nederlands spreken. Ik ben benieuwd.

Doen, het is alleszins mijn favoriete Chinees in Brussel

djimi
23 oktober 2008, 21:09
Wat wens je als je drie wensen zou krijgen?

Een tafeltje-dek-je voor allen die mee willen/durven eten,

een hangmat van galactische afmetingen voor de collectieve siësta achteraf,

en een knuppel-uit-de-zak om rustverstoorders te verjagen,
en ook wel een beetje om jou een tik op de vingers te geven voor het stellen van de moeder aller onmogelijke vragen.

djimi
23 oktober 2008, 21:16
Dubbel, maar andere vraag:

Welke strips lees je graag?

Van strips ken ik nauwelijks iets af.

Ik was ooit tamelijk gek op 'Mafalda', en ook 'Calvin & Hobbes' hebben mijn hart weten te stelen.

'Astérix op Corsica' en 'Kuifje en de Skepter van Ottokar' kijk ik graag in voor de landschappen, de verhalen zelf interesseren me eigenlijk niet.

Dat is mijn strip-gebruik zo wat.

Kan je mij dingen aanraden?

djimi
23 oktober 2008, 21:22
En wat zal't voor Djimi zijn: blondjes, brunettes, zwartjes, rooikes, ...?

Ha Pelgrim,

nu ga 'k weer niet in slaap geraken. Wat ik hier ook antwoord, 't zal niet kloppen, vrees ik.

Geef ze mij maar allemaal :lol:

Txiki
23 oktober 2008, 22:19
Waar bevindt zich het hoogste punt van Vlaanderen?

Pluche
23 oktober 2008, 23:27
Van strips ken ik nauwelijks iets af.

Ik was ooit tamelijk gek op 'Mafalda', en ook 'Calvin & Hobbes' hebben mijn hart weten te stelen.

'Astérix op Corsica' en 'Kuifje en de Skepter van Ottokar' kijk ik graag in voor de landschappen, de verhalen zelf interesseren me eigenlijk niet.

Dat is mijn strip-gebruik zo wat.

Kan je mij dingen aanraden?

Alsd je van mooie landschappen houdt kan ik u zeker de strips van Vasco aanbevelen.

toccata
23 oktober 2008, 23:49
Geloof je in god?

djimi
24 oktober 2008, 04:38
Waar bevindt zich het hoogste punt van Vlaanderen?

In de Voerstreek, dacht ik. Maar waar precies in die Voerstreek, en hoe hoog dat punt is, zou ik niet kunnen zeggen zonder eerst in Wikipedia of zo op te zoeken. En daarvoor heb ik nu - hoogst uitzonderlijk - geen zin.

djimi
24 oktober 2008, 04:39
Alsd je van mooie landschappen houdt kan ik u zeker de strips van Vasco aanbevelen.

OK, bedankt voor de tip.

djimi
24 oktober 2008, 04:52
Geloof je in god?

Dag toccata,

ik geloof in iets waarvoor mensen blijkbaar graag moeilijke woorden gebruiken en omwille waarvan ze elkaar vaak het licht in de ogen niet gunnen.

Ik voel er geen behoefte aan daar namen op te plakken, of daar iemand toe te willen bekeren of zo, het is al erg genoeg dat ik mezelf daar mee opzadel.

Ik maak ook geen geheim van mijn geloof, maar weiger meestal verder op die zaak in te gaan, omdat ik geen zin heb een eigen eredienst of kerk of wat dan ook te stichten. Ik vrees dat zoiets alleen maar slecht zou aflopen, indien niet op korte, dan zeker op lange termijn. Zoveel heb ik toch al 'uit de geschiedenis' geleerd.

Als je ècht meer wil weten over mijn geloof, zal je mij moeten uitnodigen voor een glas wijn, en dan een paar uur uittrekken voor een gesprek waarin ik mijn 'visioen' kan uiteenzetten. De kans dat ik mij tot commentaar op de wijn beperk is echter groot, omdat ik zoals reeds gezegd bitter weinig bekeringsdrang voel.

Is dat voldoende als antwoord?

Vriendelijke groeten,

djimi

Nelle
24 oktober 2008, 10:44
Van waar komt je sympathie voor het behoud van Doel?

Pelgrim
24 oktober 2008, 11:15
Wat beweegt je om je bij de Baarlewerkgroep te vervoegen?

roger verhiest
24 oktober 2008, 16:50
Hoeveel leerlingen heb je ? Geef je uitsluitend Nederlands ?

duveltje382
24 oktober 2008, 16:54
Kan ik als 50 jarige nog ergens Nederlans leren schrijven,of is dat nu te laat ervoor,let wel ik ben op mijn 14 jaar moeten gaan werken :?

Pelgrim
24 oktober 2008, 19:58
Kan ik als 50 jarige nog ergens Nederlans leren schrijven,of is dat nu te laat ervoor,let wel ik ben op mijn 14 jaar moeten gaan werken :?

van dat chinees versta ik dus in het geheel niks eh...

duveltje382
25 oktober 2008, 12:35
van dat chinees versta ik dus in het geheel niks eh...

Graag een antwoord van de forummer van de week ?

Burkide
25 oktober 2008, 14:46
Wie is je favoriet lid van het Belgische koningshuis? (Ja, ik ben gemeen. :twisted:)

Burkide
25 oktober 2008, 14:47
Welk boek zou ik dringend eens moeten lezen?

djimi
25 oktober 2008, 16:38
Van waar komt je sympathie voor het behoud van Doel?

Mensen tegen mafia. De keuze is simpel.

djimi
25 oktober 2008, 16:40
Wat beweegt je om je bij de Baarlewerkgroep te vervoegen?

Liefde voor het Nederlands, sympathie voor de sprekers ervan, proberen ervoor te zorgen dat ook mijn gedachtengoed 'heel-Nederlandse' verspreiding vindt ;-).

djimi
25 oktober 2008, 16:41
Hoeveel leerlingen heb je ? Geef je uitsluitend Nederlands ?

Dit jaar 115, ongelijkmatig verspreid over 5 klassen.

En ja, tot mijn teleurstelling mag ik ook dit jaar weer enkel Nederlands geven.

Ik had graag ook een klas Engels en een klas Duits gehad.

't Zal voor een andere keer zijn.

djimi
25 oktober 2008, 16:44

Volgens mij wel, er moet bij jou in de buurt wel informatie daarover te vinden zijn. Een suggestie: de openbare bibliotheek.

Het is ook niet te laat, al zal het minder gemakkelijk zijn dan voor een 14-jarige. Ik zou zeggen: ga ervoor, je kan er alleen maar wel bij varen.

Goeie moed, alvast!

djimi
25 oktober 2008, 16:48
Wie is je favoriet lid van het Belgische koningshuis? (Ja, ik ben gemeen. :twisted:)

Gemeen, zegt-ie dan.

Een *************************************** zijt ge, ja!

Allee, euh, ...

...

djeeezus

...

da klein meiske, misschien kan die nog gered worden.

djimi
25 oktober 2008, 16:51
Welk boek zou ik dringend eens moeten lezen?

Houdt ge van SF?

toccata
25 oktober 2008, 17:04
Op welke partijen heb je al gestemd?

Pelgrim
25 oktober 2008, 17:05
Volgens mij wel, er moet bij jou in de buurt wel informatie daarover te vinden zijn. Een suggestie: de openbare bibliotheek.

Het is ook niet te laat, al zal het minder gemakkelijk zijn dan voor een 14-jarige. Ik zou zeggen: ga ervoor, je kan er alleen maar wel bij varen.

Goeie moed, alvast!

Denk jij dat duveltje überhaupt lessen nodig heeft? Mij lijken zijn teksten toch leesbaar en er staan zelfs minder fouten per zin in dan in de schrijfsels van mijn jongste broer die tot zijn achttiende naar school is gegaan en pas twee jaar van die schoolbanken af is :)

eric v68
25 oktober 2008, 19:28
wat is je favoriete nederlandse schrijver ?

eric v68
25 oktober 2008, 19:42
Nou vooruit. omdat je leraar Nederlands bent. ;-)
Onderstaand gedicht is ooit eens bij mij in de les nederlands behandelt en sindsdien bij mij blijven hangen. (ahum, excusez de woordspeling :lol:)
de dichter moet een bekende voor je zijn. ;-)

In het diepst van het woud
- 't Was al herfst en erg koud -
Liep een heer in zijn eentje te dwalen.
Och, zijn oog zag zoo dof!
En zijn goed zat zoo slof!
En hij tandknerste, als was hij aan 't malen.

"Harriot!" dus riep hij verwoed,
"'k Heb een adder gebroed,
Neen, erger, een draak aan mijn borst hier!"
En hij sloeg op zijn jas,
En hij trapte in een plas;
't Spattend slik had zijn boordjes bemorst schier.

En meteen zocht zijn blik
Naar een eiketak, dik
Genoeg om zijn lichaam te torschen.
Daarna haalde hij een strop
Uit zijn zak, hing zich op,
En toen kon hij zich niet meer bemorsen.

Het werd stil in het woud
En wel tienmaal zo koud,
Want de wintertijd kwam. En intusschen
Hing maar steeds aan zijn tak,
Op zijn doode gemak,
Die mijnheer, tot verbazing der musschen.

En de winter vlood heen,
Want de lente verscheen,
Om opnieuw voor den zomer te wijken.
Toen dan zwierf - 't was erg warm -
Er een paar arm in arm
Door het woud. Maar wat stond dát te kijken!

Want, terwijl het, zoo zacht
Koozend, voortliep en dacht:
Hier onder deez' eik is 't goed vrijen,
Kwam een laars van den man,
Die daar boven hing, van
Zijn reeds lang verteerd linkerbeen glijen.

"Al mijn leven! van waar
Komt die laars?" riep het paar,
En werktuigelijk keek het naar boven.
En daar zag het met schrik
Dien mijnheer, eens zo dik
En nu tot een geraamte afgekloven.

Op zijn grijzende kop
Stond zijn hoed nog rechtop,
Maar de rand was er af. Al zijn linnen
Was gerafeld en grauw.
Door een gat in zijn mouw
Blikten mieren en wurmen en spinnen.

Zijn horloge stond stil,
En één glas van zijn bril
Was kapot en het ander beslagen.
Op den rand van een zak
Van zijn vest zat een slak,
Een erg slijmrige slak, stil te knagen.

In een wip was de lust
Om te vrijen gebluscht
Bij het paar. Zelfs geen woord dorst het te spreken.
't Zag van schrik zóó spierwit
Als een laken, wen dit
Reeds een dag op het gras ligt te bleeken.

uit 'snikken en grimlachjes' - 1852

djimi
25 oktober 2008, 21:14
Op welke partijen heb je al gestemd?

Eerste keer: een lijst die "Welzijn' heette, maar net zo goed 'Gemeentebelangen' had kunnen genoemd zijn.

En sindsdien:
Stad voor de Mens / Agalev / Groen!

djimi
25 oktober 2008, 21:18
Denk jij dat duveltje überhaupt lessen nodig heeft? Mij lijken zijn teksten toch leesbaar en er staan zelfs minder fouten per zin in dan in de schrijfsels van mijn jongste broer die tot zijn achttiende naar school is gegaan en pas twee jaar van die schoolbanken af is :)

Als duveltjes zelf vind dat hij moet leren schrijven, ga ik hem dat niet afraden.

Hij zal er snel genoeg achter komen of dat echt nodig was of niet.

En inderdaad, zijn teksten zijn leesbaar, al laat zijn zinsbouw en woordkeuze toch te wensen over. Hij maakt wel eens taalfouten, en als hij dat na een cursus Nederlands schrijven niet meer doet, kan hij daar toch geen nadeel van ondervinden.

Kun je trouwens je jongste broer niet vragen ook eens te komen forummen ;-)?

djimi
25 oktober 2008, 21:24
wat is je favoriete nederlandse schrijver ?

Héél lang geleden: Henri Arnoldus (wegens Pietje Puk)

Later werd dat: Chris van Abkoude (wegens Pietje Bell)

Daarna: Johan Fabricius (voor 'De scheepsjongens van Bontekoe')

Tegenwoordig hang ik vast aan Harry Mulisch, vrees ik.

eric v68
25 oktober 2008, 21:25
wist je trouwens dat 'De Oogst - Stijn Streuvels' mede oorzaak is geweest, dat ik geinteresseerd raakte in Vlaanderen en daaruit voortvloeiend de Vlaams-Nederlandse connectie ?
het zal ergens midden jaren 80 zijn geweest. :-)

behandel je dit boek ook bij de franstalige Brusselse jeugd ?

djimi
25 oktober 2008, 21:26
Nou vooruit. omdat je leraar Nederlands bent. ;-)
Onderstaand gedicht is ooit eens bij mij in de les nederlands behandelt en sindsdien bij mij blijven hangen. (ahum, excusez de woordspeling :lol:)
de dichter moet een bekende voor je zijn. ;-)

In het diepst van het woud
- 't Was al herfst en erg koud -
Liep een heer in zijn eentje te dwalen.
Och, zijn oog zag zoo dof!
En zijn goed zat zoo slof!
En hij tandknerste, als was hij aan 't malen.

"Harriot!" dus riep hij verwoed,
"'k Heb een adder gebroed,
Neen, erger, een draak aan mijn borst hier!"
En hij sloeg op zijn jas,
En hij trapte in een plas;
't Spattend slik had zijn boordjes bemorst schier.

En meteen zocht zijn blik
Naar een eiketak, dik
Genoeg om zijn lichaam te torschen.
Daarna haalde hij een strop
Uit zijn zak, hing zich op,
En toen kon hij zich niet meer bemorsen.

Het werd stil in het woud
En wel tienmaal zo koud,
Want de wintertijd kwam. En intusschen
Hing maar steeds aan zijn tak,
Op zijn doode gemak,
Die mijnheer, tot verbazing der musschen.

En de winter vlood heen,
Want de lente verscheen,
Om opnieuw voor den zomer te wijken.
Toen dan zwierf - 't was erg warm -
Er een paar arm in arm
Door het woud. Maar wat stond dát te kijken!

Want, terwijl het, zoo zacht
Koozend, voortliep en dacht:
Hier onder deez' eik is 't goed vrijen,
Kwam een laars van den man,
Die daar boven hing, van
Zijn reeds lang verteerd linkerbeen glijen.

"Al mijn leven! van waar
Komt die laars?" riep het paar,
En werktuigelijk keek het naar boven.
En daar zag het met schrik
Dien mijnheer, eens zo dik
En nu tot een geraamte afgekloven.

Op zijn grijzende kop
Stond zijn hoed nog rechtop,
Maar de rand was er af. Al zijn linnen
Was gerafeld en grauw.
Door een gat in zijn mouw
Blikten mieren en wurmen en spinnen.

Zijn horloge stond stil,
En één glas van zijn bril
Was kapot en het ander beslagen.
Op den rand van een zak
Van zijn vest zat een slak,
Een erg slijmrige slak, stil te knagen.

In een wip was de lust
Om te vrijen gebluscht
Bij het paar. Zelfs geen woord dorst het te spreken.
't Zag van schrik zóó spierwit
Als een laken, wen dit
Reeds een dag op het gras ligt te bleeken.

uit 'snikken en grimlachjes' - 1852

Dit heet 'De zelfmoordenaar' en is van de hand van François Haverschmidt a.k.a. Piet Paaltjens.

Bedankt voor de tip !

eric v68
25 oktober 2008, 21:46
Dit heet 'De zelfmoordenaar' en is van de hand van François Haverschmidt a.k.a. Piet Paaltjens.

Bedankt voor de tip !

hi hi hi. zo depri ben ik over het algemeen niet hoor.

voor alle Piet Paaltjens-adepten ;

Wel menigmaal zei de melkboer
Des morgens tot haar meid:
''De stoep is weer nat''. Och, hij wist niet
Dat er 's nachts op die stoep was geschreid.

Nu dat hij en de meid het niet wisten,
Dat was minder; -- maar dat zij
Er hoegenaamd niets van vermoedde
Dat was wel hard voor mij.

Nou ben ik helemaal niet zo op gedichten en zo. Maar deze vond ik dan wel weer leuk. (en ook een bekende geloof ik) 8-)

Dronkoers
25 oktober 2008, 22:11
Eerste keer: een lijst die "Welzijn' heette, maar net zo goed 'Gemeentebelangen' had kunnen genoemd zijn.

En sindsdien:
Stad voor de Mens / Agalev / Groen!

Is het voor u dan niet sarcastisch dat ze heel Doel platgooien.... behalve de kerncentrales? ;-)

Dronkoers
25 oktober 2008, 22:11
Crap, gezondigd aan m'n fvdw-boycot :?

Burkide
26 oktober 2008, 10:29
Een *************************************** zijt ge, ja!

Mag ik die *********** zelf invullen?

Burkide
26 oktober 2008, 10:30
Houdt ge van SF?

Maakt niet uit. Ik denk niet dat ik ooit SF heb gelezen, behalve 1984 en Brave New World. Maar dat betekent niet dat er geen goede SF kan bestaan.

toccata
26 oktober 2008, 10:44
Beschouw je jezelf als een goed mens?

Burkide
26 oktober 2008, 16:32
Héél lang geleden: Henri Arnoldus (wegens Pietje Puk)

Later werd dat: Chris van Abkoude (wegens Pietje Bell)

Daarna: Johan Fabricius (voor 'De scheepsjongens van Bontekoe')

Tegenwoordig hang ik vast aan Harry Mulisch, vrees ik.

En Boon?

djimi
27 oktober 2008, 02:18
wist je trouwens dat 'De Oogst - Stijn Streuvels' mede oorzaak is geweest, dat ik geinteresseerd raakte in Vlaanderen en daaruit voortvloeiend de Vlaams-Nederlandse connectie ?
het zal ergens midden jaren 80 zijn geweest. :-)

behandel je dit boek ook bij de franstalige Brusselse jeugd ?

Die twee vragen moet ik beide met 'neen' beantwoorden.

djimi
27 oktober 2008, 02:19
Is het voor u dan niet sarcastisch dat ze heel Doel platgooien.... behalve de kerncentrales? ;-)

Eerder intriest. En een reden om voortaan anders te gaan stemmen (helemaal niet meer?).

djimi
27 oktober 2008, 02:20
Crap, gezondigd aan m'n fvdw-boycot :?

héhé 8-)

djimi
27 oktober 2008, 02:21
Mag ik die *********** zelf invullen?

Ja, dat mag.

Volgens mij heb je fantasie genoeg.

djimi
27 oktober 2008, 02:23
Maakt niet uit. Ik denk niet dat ik ooit SF heb gelezen, behalve 1984 en Brave New World. Maar dat betekent niet dat er geen goede SF kan bestaan.

In dat geval zou ik je 'Snowcrash' van Neal Stephenson willen suggereren, of de trilogie 'Crash Course/Clipjoint/Psykosis' van Wilhelmina Baird.

SF, dat wel, maar toch de moeite.

djimi
27 oktober 2008, 02:25
En Boon?

Boon is in mijn ogen een èchte 'Vlaamse' schrijver, en komt daarom niet in mijn lijstje van 'favoriete nederlandse schrijvers' voor.

djimi
27 oktober 2008, 02:26
Beschouw je jezelf als een goed mens?

Niet echt, neen. Daarvoor haal ik toch te vaak stommiteiten uit, vrees ik.

daiwa
27 oktober 2008, 02:50
Eerder intriest. En een reden om voortaan anders te gaan stemmen (helemaal niet meer?).

Kom je nog wel eens in Doel?

djimi
27 oktober 2008, 03:05
Kom je nog wel eens in Doel?

Ik was er vorige week nog, en ik zou er deze week eigenlijk ook nog eens naartoe willen/moeten.

daiwa
27 oktober 2008, 03:08
Ik was er vorige week nog, en ik zou er deze week eigenlijk ook nog eens naartoe willen/moeten.

Ik kom er ook nog minstens een keer per week, sommige weken wel drie keer of meer.

djimi
27 oktober 2008, 03:48
Ik kom er ook nog minstens een keer per week, sommige weken wel drie keer of meer.

Ha, misschien moeten we maar eens afspreken?

Dat zou wel eens interessant kunnen zijn, kwestie van uitwisselen van ervaringen, indrukken, ...

Ik hoop alleszins dat je er zoveel mogelijk foto's en/of filmpjes maakt, voor de generaties van de toekomst en zo.

Txiki
27 oktober 2008, 06:52
wat zou jij als een draak bestempelen?

djimi
27 oktober 2008, 08:01
wat zou jij als een draak bestempelen?

Dit is een draak van een vraag ! ;-)

Voor een volledige lijst: tik in Google 'politicians and paedophiles' in, en je krijgt al een idee.

Ik verkies lijstjes van leuke dingen, "anti-draken" a.h.w.

Nelle
27 oktober 2008, 13:31
Wat vind je van Harry Potter?

djimi
28 oktober 2008, 06:14
Wat vind je van Harry Potter?

Geen idee, ik heb me daar nog niet mee bezig gehouden.

Ik vraag me af of het niet al veel te laat is daarvoor.

Txiki
28 oktober 2008, 08:59

Maar nee. Harry Potter is zo'n hype die niks voorstelt. Weer zoiets dat je gelezen "moet" hebben :roll:

Welke Vlaamse zanger(es) of groep, hoor je het liefst?

Nelle
28 oktober 2008, 14:10

Te laat? Ba nee, da's best wel een goed verhaal...

Welke krant lees je het meest?

Dronkoers
28 oktober 2008, 15:58

Bestaat Doel 5 nog? (Het is al een half jaar geleden dat ik er geweest ben)

De Sint
28 oktober 2008, 16:14
Wat wilt ge hebben voor mijn verjaardag Djimi?

Pluche
28 oktober 2008, 16:17
De Sint die nick verkies ik tot 1 van de grappigste en origineelste!

Nelle
28 oktober 2008, 16:20

't is eigenlijk niet aan mij om te antwoorden maar ja Doel 5 bestaat nog :oops:

Txiki
28 oktober 2008, 22:30
't is eigenlijk niet aan mij om te antwoorden maar ja Doel 5 bestaat nog :oops:

Waarom doe je het dan?

Djimi, pik jij dit zo maar?

Pelgrim
28 oktober 2008, 23:05
Schande.

Pelgrim
28 oktober 2008, 23:05
Voor straf zal nelle de volgende fvdw moeten zijn!

Txiki
28 oktober 2008, 23:07
Voor straf zal nelle de volgende fvdw moeten zijn!

is dat een straf? ge kijkt er verdorie met twee grote ogen naar uit ;-)

Djimi, wat zou een gepaste straf zijn voor Nelle?

Pelgrim
28 oktober 2008, 23:11
dzu, ze hebben mij weer door :(

djimi mag ik bij u komen uithuilen? Iedereen is tegen mij.

Txiki
28 oktober 2008, 23:16

:-D Djimi, is iedereen tegen Pelgrim of wil iedereen Nelle eens ondervragen?

djimi
29 oktober 2008, 01:38
Maar nee. Harry Potter is zo'n hype die niks voorstelt. Weer zoiets dat je gelezen "moet" hebben :roll:

Welke Vlaamse zanger(es) of groep, hoor je het liefst?

Oef voor het eerste deel.

Louis Neefs heeft ongetwijfeld de mooiste stem, Raymond v/h Groenewoud de beste liedjes,

maar ik luister blijkbaar (volgens iTunes toch) het meest naar de Kommeniste :-)

djimi
29 oktober 2008, 01:40
Te laat? Ba nee, da's best wel een goed verhaal...

Welke krant lees je het meest?

Er zijn nog veel meer goede verhalen die ik niet las. Ik denk dat ik toch andere prioriteiten heb dan Harry Potter, het spijt me.

Ik lees het vaakst De Standaard online en De Morgen op papier (de weekendkrant).

djimi
29 oktober 2008, 01:40

De laatste keer dat ik er was, bestond het nog (maar 't was wel gesloten).

djimi
29 oktober 2008, 01:43
Wat wilt ge hebben voor mijn verjaardag Djimi?

Een vette aankoopbon voor CD's.

djimi
29 oktober 2008, 01:44
Waarom doe je het dan?

Djimi, pik jij dit zo maar?

Eigenlijk niet, nee :-)

Tijd voor een duelle met Nelle.

djimi
29 oktober 2008, 01:45
is dat een straf? ge kijkt er verdorie met twee grote ogen naar uit ;-)

Djimi, wat zou een gepaste straf zijn voor Nelle?

Een gepaste straf voor Nelle?

Dronkoers' tenen wassen?

djimi
29 oktober 2008, 01:46

Ik hou niet zo van snotteraars, maar allez, als ge uw eigen kleenexkes meebrengt is 't goed, voor één keer.

djimi
29 oktober 2008, 01:48
:-D Djimi, is iedereen tegen Pelgrim of wil iedereen Nelle eens ondervragen?

Niet iederéén is tegen Pelgrim, en niet iederéén wil Nelle eens ondervragen.

Ook :-D.

Nelle
29 oktober 2008, 08:43
Eigenlijk niet, nee :-)

Tijd voor een duelle met Nelle.

sorry, ik wou niet in jouw plaats antwoorden :-( Zijn we weer vriendjes?

Dronkoers
29 oktober 2008, 18:25
Een gepaste straf voor Nelle?

Dronkoers' tenen wassen?

Mag andersom ook? :-P

Nelle
29 oktober 2008, 18:36

Ik mag niet antwoorden...

Txiki
29 oktober 2008, 18:42
Ik mag niet antwoorden...

En tóch doe je het... Zelfs in Djimi's fvdw-draad kan je niet effe gewoon doen...

Djimi, wat moeten we daarmee aanvangen, jong?

HAMC
29 oktober 2008, 23:23
Hey djimi, goed dat je aan mij gedacht hebt als opvolger voor fvdw maar dan krijgen we waarschijnlijk 100 vragen over de club zodus heb ik maar bedankt voor de eer.

Pelgrim
29 oktober 2008, 23:42
welke club?

HAMC
30 oktober 2008, 01:19
welke club?

Daar, het begint al.

djimi
30 oktober 2008, 01:58
sorry, ik wou niet in jouw plaats antwoorden :-( Zijn we weer vriendjes?

geen probleem

we zijn weer vriendjes

djimi
30 oktober 2008, 01:59

Als het een straf wordt, wel.

djimi
30 oktober 2008, 02:02
En tóch doe je het... Zelfs in Djimi's fvdw-draad kan je niet effe gewoon doen...

Djimi, wat moeten we daarmee aanvangen, jong?

Pappen en nat houden?

djimi
30 oktober 2008, 02:05
Hey djimi, goed dat je aan mij gedacht hebt als opvolger voor fvdw maar dan krijgen we waarschijnlijk 100 vragen over de club zodus heb ik maar bedankt voor de eer.

Spijtig. Ik wilde voor wat ideologische afwisseling zorgen.

En ge kunt altijd weigeren een vraag te beantwoorden, hé.

Volgens mij geldt het argument '(beroeps)geheim' zelfs in deze draad.

djimi
30 oktober 2008, 02:05
welke club?

djimi
30 oktober 2008, 02:06
Daar, het begint al.

Gij geeft de voorzet, Pelgrim kopt 'm binnen.

:-) :-)

roger verhiest
30 oktober 2008, 12:38
Kies eens een Sf auteur :

Asimov, Pohl, Ph.k.Dick, Heinlein, Ef Leonard, Jonathan Swift, Ray Bradbury, Kurt Vonnegut (hij zal het me wel vergeven)..., Ursula Leguin, Roger Zelazny, Kilgore Trout,
Roland Topor, Jorge Camacho..

Pelgrim
30 oktober 2008, 13:00
:cheer: Asimov :cheer: De robot-verhalen roepen interessante vraagstukken over mens en bewustzijn op.

Niven & Pournelle hebben ook een aantal interessante boeken geschreven, Splinter bvb.

De Hyperion-reeks van Dan Simmons, best intrigerende werelden en ideeën.

Maar dé SF der SF'en is volgens mij toch nog steeds de Dune reeks van Herbert. Dat is eigenlijk pure metapolitiek.

Txiki
30 oktober 2008, 13:08
Pappen en nat houden?

Goed idee. Waar zou Nelle zitten he?

djimi
30 oktober 2008, 19:53
Kies eens een Sf auteur :

Asimov, Pohl, Ph.k.Dick, Heinlein, Ef Leonard, Jonathan Swift, Ray Bradbury, Kurt Vonnegut (hij zal het me wel vergeven)..., Ursula Leguin, Roger Zelazny, Kilgore Trout,
Roland Topor, Jorge Camacho..

Philip K. Dick, alleszins.

Vooral voor de kortverhalen.

djimi
30 oktober 2008, 19:55
:cheer: Asimov :cheer: De robot-verhalen roepen interessante vraagstukken over mens en bewustzijn op.

Niven & Pournelle hebben ook een aantal interessante boeken geschreven, Splinter bvb.

De Hyperion-reeks van Dan Simmons, best intrigerende werelden en ideeën.

Maar dé SF der SF'en is volgens mij toch nog steeds de Dune reeks van Herbert. Dat is eigenlijk pure metapolitiek.

Ik raad u met plezier 'Crash Course', 'ClipJoint' en 'Psykosis' van Wilhelmina Baird aan. Een trilogie, maar een goeie.

HAMC
31 oktober 2008, 00:35
SF zeggen en dat zonder de koning van de SF te noemen?

Twee woorden:

Jack Vance.

Pelgrim
31 oktober 2008, 01:01
Dat we die konden vergeten :?

djimi
31 oktober 2008, 06:52
Goed idee. Waar zou Nelle zitten he?

Niet hier, dat zweer ik u.

djimi
31 oktober 2008, 06:53
SF zeggen en dat zonder de koning van de SF te noemen?

Twee woorden:

Jack Vance.

Of Jules Verne (ook J.V. :-) ).

djimi
31 oktober 2008, 06:53
Dat we die konden vergeten :?

Ik dacht dat we dat zo hadden afgesproken? ;-)

Mr. Orange
18 november 2008, 18:19

Sorry dat ik hier ff highjack, maar den dada is toch gesloten?