PDA

View Full Version : Voor of tegen de oosterweelverbinding


duveltje382
23 oktober 2008, 15:34
Wel ik hoor hier bij de kleine man veel protesteren tegen dit nieuw prestigeproject
Het zal veel overlast brengen voor vele buurten in Antwerpen noord

Ik begrijp deze mensen maar al te goed,zijn er dan echt geen alternatieve mogelijk?

Ik vraag het aan julie,of moeten ze maar wegen/bruggen blijven bij bouwen om het Antwerps verkeersinfarkt dat er zit aan te komen te voorkomen?


Onderschrijf dit mee

http://ademloos.be/?p=463

duveltje382
23 oktober 2008, 15:37
Ik ben voor omdat ik ook nog wil leven in mijn stad;-);-)

Den Duisteren Duikboot
23 oktober 2008, 15:41
De discussie gaat eerder over het precieze traject dan over de verbinding an sich.

duveltje382
23 oktober 2008, 15:45
De discussie gaat eerder over het precieze traject dan over de verbinding an sich.
Idd dus men zou ook volgens U moeten tegen zijn hé ;-)

Den Duisteren Duikboot
23 oktober 2008, 15:51
Idd dus men zou ook volgens U moeten tegen zijn hé ;-)

Ik ben tegen het huidige traject. Over de noodzaak en zin van een referendum twijfel ik nog.

duveltje382
23 oktober 2008, 15:59
Ik ben tegen het huidige traject. Over de noodzaak en zin van een referendum twijfel ik nog.
We zullen wel moeten in het beland van 1000zen de mensen die hier moeten leven,nog erger dan in Zaventem moeten leven denk ik :?

Chipie
23 oktober 2008, 17:05
Als het zagevolk 't Stad met haast en spoed zou verlaten dan was het er eindelijk terug leefbaar...

freespirit
23 oktober 2008, 22:04
Het traject van 'Straten Generaal' is veel goedkoper, ontziet de bewoners van de Noordrand van Antwerpen en is ook esthetisch meer in orde. Ik vrees echter dat de stem van de burger niet meer gehoord zal worden, en dat de Lange Wapper verbinding al lang beklonken is. De beton- en staalbaronnen zullen er wel bij varen !

Wij zijn, in tegenstelling tot hoe sommige beleidsmakers het willen voorstellen, niet tegen verandering. Een nieuwe verbinding is inderdaad nodig. Maar het project zoals het nu voorligt, wordt een totale ramp. Een ondertunneling is veel beter, goedkoper, veiliger en beter voor het milieu. Maar ja, we hebben de burgemeester tegen, de ex-goeverneur en de 'captains of industry'. Tegen al deze 'logeventjes' kunnen we het toch niet halen.:-( Wil natuurlijk niet zeggen dat we geen verdienstelijke poging kunnen ondernemen.

Jedd
23 oktober 2008, 22:32
ik lees net dat geen enkele bank het project van 1,5 miljard € wil financieren.

O ironie.

He failliet van het liberalisme zorgt voor een leefbare stad.

jamás será vencido
23 oktober 2008, 23:34
een tunnel ipv een brug aub.

Mambo
23 oktober 2008, 23:53
Ik vind antwerpen een lelijke stad en versta niet dat daar ook maar iemand wil blijven wonen, met of zonder verbinding.

Pelgrim
24 oktober 2008, 00:00
Tegen die schijtbrug uiteraard. Maar het zou beter zijn eens te kijken waar de kern van het probleem zit: namelijk in Doel. De Oosterweelverbinding heeft alles te maken met de aggressieve uitbreiding van de havenmaffia die geen enkel morele bezwaren heeft dorpen van de kaart te vegen en het is diezelfde maffia die achter het verhaal van de oosterweelverbinding zit.

De naam Oosterweel-verbinding zegt op zich trouwens al veel...

Scherven A. Mok
24 oktober 2008, 05:55
Dat ze de liefkenshoektunnel maar gebruiken en de prijs van brandstoffen niet meer laten zakken zodat iedereen twee keer nadenkt alvorens in de auto te stappen.

Firestone
24 oktober 2008, 06:52
Als het zagevolk 't Stad met haast en spoed zou verlaten dan was het er eindelijk terug leefbaar...Eindelijk iemand met een goed programma voor Antwerpen.

Zagevolk: doen!!!

hurricane
24 oktober 2008, 06:52
Ik vind antwerpen een lelijke stad en versta niet dat daar ook maar iemand wil blijven wonen, met of zonder verbinding.

2

Scherven A. Mok
5 november 2008, 08:18
Oosterweel zorgt niet voor meer fijnstof en luchtvervuiling (http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/default.asp?art={38940D71-7C93-4075-881F-60ABD8F7ABE6})

Zoals steeds schermen voor en tegenstanders met cijfers en statistieken en zijn die langs alle kanten interpreteerbaar. Maar beweren dat de oosterweelverbinding voor minder fijn stof gaat zorgen is er toch lichtjes over en getuigt volgens mij van slechte wil. Het kan wel zijn dat in eerste instantie het fijn stof verminderd door een betere doorstroming van het verkeer maar de oosterweelverbinding komt er natuurlijk niet voor niets. Men verwacht namelijk meer verkeer en een vlottere doorstroming genereert daarnaast ook meer verkeer. No way dat meer wegen leiden tot minder vervuiling.

goodwill
5 november 2008, 11:04
Ik ben tegen dit monsterproject, dat zoveel geld gaat kosten en de skyline van Antwerpen gaat vervuilen.

Ik begrijp nog altijd niet dat men de Liefkeshoektunnel (mits wat aanpassingen) niet gebruikt voor desluiting van Antwerpen.
Er ligt een tunnel, waarom wordt die niet gebruikt ?

Jukes
5 november 2008, 11:22
Of het nu een brug of een tunnel wordt, de enige die er zéker véél beter is van geworden is Noël Slangen. Het beetje communicatie dat rond dit project is gevoerd, is zo onefficiënt gebleken dat de BAM beter af ware geweest als ze de facturen van Slangen had betaald en hem niks laten doen.

Toen ik er nog woonde, was Antwerpen een mooie, gezellige stad. Nu kan ik er niet rap genoeg weg geraken, als ik er dan toch nog eens moet zijn. Zonde...

Fallen Angel
5 november 2008, 11:42
Tegen omdat er nogal redelijk vies is omgegaan met de openbare aanbesteding.

Als er mensen geïntrss zijn kan ik het hele verhaal ervan doen.

Scherven A. Mok
5 november 2008, 12:30
Ik ben tegen dit monsterproject, dat zoveel geld gaat kosten en de skyline van Antwerpen gaat vervuilen.

Ik begrijp nog altijd niet dat men de Liefkeshoektunnel (mits wat aanpassingen) niet gebruikt voor desluiting van Antwerpen.
Er ligt een tunnel, waarom wordt die niet gebruikt ?

De skyline van Antwerpen ?

goodwill
5 november 2008, 12:32
De skyline van Antwerpen ?Bij wijze van spreken...

AdrianHealey
5 november 2008, 12:49
Grappig: het liberalisme heeft het weer gedaan!

Even terzijde: het merendeel van de leden van het Liberaal Vlaams StudentenVerbond Antwerpen is tegen de oosterweeldverbinding.

Ik weet het niet zo goed. De vuile spelletjes die er gespeeld worden zijn degoutant, maar daar volgt nog niet logischerwijze uit dat het daarom an sich een slecht idee is, maar ik heb gewoon niet de kennis om daarover te oordelen.

Ik ga voor het referendum; lijkt me de best mogelijke zaak.

lombas
5 november 2008, 12:52
Ik ben tegen om historische redenen: tweemaal is Antwerpen bijna ten onder gegaan door het afsluiten van de Schelde. Alle overbruggingen zouden dus resoluut van de hand gewezen moeten worden.

Ik stel voor om 20% van het voorgestelde budget te besteden aan een Wonderproject ter glorificatie van de Stad en haar Natie, 30% terug in de eigen zakskes te steken, en 50% in het bestrijden van de armoede (in directe zin).

Pelgrim
5 november 2008, 13:01
ik ga voor Lombas zijn voorstel :cheer:

Nelle
5 november 2008, 13:10
Ik heb op tv een reportage gezien waarbij ze Madrid volledig ondertunneld hebben en het was goedkoper dan de brug die nu voorligt, misschien moeten ze dat toch eens bekijken, want zo'n brug...dan is de charme van een deel van Antwerpen weg :-(

Fallen Angel
5 november 2008, 13:45
Ik heb op tv een reportage gezien waarbij ze Madrid volledig ondertunneld hebben en het was goedkoper dan de brug die nu voorligt, misschien moeten ze dat toch eens bekijken, want zo'n brug...dan is de charme van een deel van Antwerpen weg :-(

Hmmm op esthetisch vlak vind ik het een mooie brug.
Alleen is er serieus wat misgegaan in de wedstrijd.
De twee grootste blunders:

1) De kandidaten hebben in het begin elke een eisenpakket voor de nieuwe brug gekregen. In de originele eisen was geen sprake over een dubbeldek brug.
Naarmate de wedstrijd vorderde zijn de eisen aangepast geweest en werden niet alle kandidaten daarvan op de hoogte gebracht.
De voorkeur voor een dubbeldek brug is totaal absurd aangezien dubbeldek bruggen pakken duurder en onveiliger zijn. Zij worden enkel toegepast wanneer er plaatsgebrek is. (en er is duidelijk geen plaatsgebrek)
Slechts een aantal maanden voor de definitieve inlevering van het ontwerp werd het voor de andere kandidaten duidelijk dat men het liefst een dubbeldek brug heeft. Zij die een enkeldeks brug hadden ontworpen, en ook een veel gunstiger kostenplaatje hadden, waren er dus aan voor de moeite.

2)De kwaliteitscommisie onder leiding van bOb, die moest toezien op de architecturale kwaliteit van de Lange wapper, kan bezwaarlijk onafhankelijk genoemd worden en liet duidelijk zijn voorkeur kennen nog voor zij alle ontwerpen geinspecteerd hadden.

Nelle
5 november 2008, 13:47
Hmmm op esthetisch vlak vind ik het een mooie brug.
Alleen is er serieus wat misgegaan in de wedstrijd.
De twee grootste blunders:

1) De kandidaten hebben in het begin elke een eisenpakket voor de nieuwe brug gekregen. In de originele eisen was geen sprake over een dubbeldek brug.
Naarmate de wedstrijd vorderde zijn de eisen aangepast geweest en werden niet alle kandidaten daarvan op de hoogte gebracht.
De voorkeur voor een dubbeldek brug is totaal absurd aangezien dubbeldek bruggen pakken duurder en onveiliger zijn. Zij worden enkel toegepast wanneer er plaatsgebrek is.
Slechts een aantal maanden voor de definitieve inlevering van het ontwerp werd het voor de andere kandidaten duidelijk dat men het liefst een dubbeldek brug heeft. Zij die een enkeldeks brug hadden ontworpen, en ook een veel gunstiger kostenplaatje hadden, waren er dus aan voor de moeite.

2)De kwaliteitscommisie onder leiding van bOb, die moest toezien op de architecturale kwaliteit van de Lange wapper, kan bezwaarlijk onafhankelijk genoemd worden en liet duidelijk zijn voorkeur kennen nog voor zij alle ontwerpen geinspecteerd hadden.

Naast deze blunders is er toch nog wat misgegaan denk ik...de prijzen, de mening van de burgers,...ik denk echt dat het veel kapot maakt van de stad die ik eindelijk leer waarderen.