View Full Version : Is George W Bush de slechtste leider aller tijden?
Turkse Nederlander
25 oktober 2008, 13:25
Dan heb ik het niet over alleen de VS maar over de hele wereld. Ook niet over alleen landen maar ook over bedrijven, sportverenigingen etc.
Tijdens zijn presidentschap van 8 jaar is het rijkste en machtigste land op aarde op de rand van de afgrond gebracht. Toen George W Bush aan de macht kwam was er geen Sovjet Unie meer. De VS was de enige supermacht op aarde. Nu dreigt de gehele wereldeconomie in elkaar te storten. Alle zeilen moeten bijgezet worden om de wereldeconomie te redden. Ik hoop en ik denk dat de economie zie toch zal herstellen. Ik vraag me af of zoiets ooit eerder is gebeurd.
Jedd
25 oktober 2008, 13:29
Hitler leek me toch net de overtreffende trap.
Van de verkozen leiders hé.
Turkse Nederlander
25 oktober 2008, 13:35
Van de verkozen leiders hé.
Ow ja natuurlijk. Hoe kan ik die over het hoofd hebben gezien.
Op Hitler en Stalin na dan. Deze twee leiders waren niet dommer, maar vooral kwaadaardiger dan Bush.
straddle
25 oktober 2008, 14:01
Sorry maar de vraag is een beetje onnozel gesteld he. Ik heb er dan maar ja op geantwoord....:roll:
filosoof
25 oktober 2008, 14:03
Van de verkozen leiders hé.:hitler: is wel de ergste geweest.
:stalin: was ook erg, dus is Bush de slechtste nog niet, maar van de Amerikaanse presidenten is Bush ongetwijfeld één van de slechtste.
(Reagan, Carter en Johnson dingen mee naar die "onderscheiding")
Over de 19de eeuwse presidenten weet ik te weinig, sorry.
straddle
25 oktober 2008, 14:07
Bush is misschien wel de beste leider geweest voor de echte machthebbers achter de schermen.
filosoof
25 oktober 2008, 14:16
Bush is misschien wel de beste leider geweest voor de echte machthebbers achter de schermen.Dank zij zijn beleid slaagden de oliemultinationals erin de olie-exploitatie in Irak(2° grootste voorraad ter wereld!!) in handen te krijgen. http://money.cnn.com/2003/04/16/news/economy/war_oil_primer/index.htm
Volgens Nobelprijslaureaat Stiglitz kost dat de US belastingbetaler (en de wereld:-P) nauwelijks enkele triljoenen USD http://threetrilliondollarwar.org/ http://www.nytimes.com/2007/01/17/business/17leonhardt.html
De verarming van de US-bevolking (ontbrekende of geprivatizeerde SZ) schiep een hogere kredietbehoefte dan haalbaar en zo is de huidige recessie is IMO het gevolg van die oorlog.
roger verhiest
25 oktober 2008, 14:36
Ik ken nog diverse leiders die na het einde van hun regering landen nalieten die totaal verwoest waren, grote delen van het land moesten opgeven enz..
Het kan dus altijd nog slechter !
Lincoln
25 oktober 2008, 15:09
Dan heb ik het niet over alleen de VS maar over de hele wereld. Ook niet over alleen landen maar ook over bedrijven, sportverenigingen etc.
Tijdens zijn presidentschap van 8 jaar is het rijkste en machtigste land op aarde op de rand van de afgrond gebracht. Toen George W Bush aan de macht kwam was er geen Sovjet Unie meer. De VS was de enige supermacht op aarde. Nu dreigt de gehele wereldeconomie in elkaar te storten. Alle zeilen moeten bijgezet worden om de wereldeconomie te redden. Ik hoop en ik denk dat de economie zie toch zal herstellen. Ik vraag me af of zoiets ooit eerder is gebeurd.In de toekomst zullen we nog met één van de smeerigste smeerlappen allertijden tegenmoet !
D'ARTOIS
25 oktober 2008, 15:32
:hitler: is wel de ergste geweest.
:stalin: was ook erg, dus is Bush de slechtste nog niet, maar van de Amerikaanse presidenten is Bush ongetwijfeld één van de slechtste.
(Reagan, Carter en Johnson dingen mee naar die "onderscheiding")
Over de 19de eeuwse presidenten weet ik te weinig, sorry.
Carter, Johnson en niet te vergeten Nixon. Carter de Jodenhater, Johnson en Niixon de politieke klungelaars in de Vietnamoorlog. Van Reagan weet ik niet zoveel.
filosoof
25 oktober 2008, 16:04
Carter, Johnson en niet te vergeten Nixon. Carter de Jodenhater, Johnson en Niixon de politieke klungelaars in de Vietnamoorlog. Van Reagan weet ik niet zoveel.Idd, ik was Nixon even vergeten::oops::
http://nl.youtube.com/watch?v=BxeFMHyOx3I&feature=related
http://nl.youtube.com/watch?v=BN8OfPc_aQ8&feature=related
bentje
26 oktober 2008, 09:15
Neen, maar hij mag wel in het lijstje gaan staan (naast papa natuurlijk :roll:)
kelt
26 oktober 2008, 10:03
aangezien "aller tijden " zich nog tot een paar miljard jaar in de toekomst uitstrekt (tot de zon onploft of zo ) kan ik geen mening geven.....
:silly:
Burkide
26 oktober 2008, 10:44
Carter de Jodenhater,
Je bedoelt zeker: Carter de zionist. :twisted:
Soit. Ik vind het verbazend hoezeer men er hier van uitgaat dat Bush überhaupt een leider is.
Turkse Nederlander
26 oktober 2008, 14:38
Het is trouwens nog niet voorbij hé. Bush heeft nog een paar maanden te gaan. Hij kan het nog verder verkloten8O
Jantje
26 oktober 2008, 15:19
Eigenlijk ishetantwoord , NEE.
Hoewel minder bekend en vaak vergeten zit een van de slechtste economischeen politieke leiders op dit ogenblik in de Belgische federale regering.
Op korte tijdspanne bracht het de MNBS op het bankroet.
Richt hij een wegtransportbedrijf op dat NOOIT winsten maakte onder zijn leiding.
Veroorzaakt hij het overkop gaan van bijna de hele Belgische transportwereld.
Op een zeer korte tijd doet hij bijna de hele Belgische binnenvaart van de markt verdwijnen.
Nee, ik denk dat niemand onze eigen Etienne Schouppe kan overtreffen in slecht leiderschap en onbekwaamheid.
Bhairav
26 oktober 2008, 16:07
Wat een kut-enquête...
roger verhiest
26 oktober 2008, 16:18
Je bedoelt zeker: Carter de zionist. :twisted:
Soit. Ik vind het verbazend hoezeer men er hier van uitgaat dat Bush überhaupt een leider is.
Ik hanteer daar volgend criterium voor:
een "manager" is iemand die mensen kan aannemen of ontslaan
een "staatsleider" is iemand die ka&n beslissen over vrede of oorlog
uw konklusies trek je zelf..
Wiley E Coyote
26 oktober 2008, 17:12
Bush is wel een slechte leider geweest en is mogelijk de slechtste US president ooit, doch er zijn gerust lijstjes te maken met personen erop die op wereldschaal nog slechtere leiders bleken te zijn...
LiberaalNL
26 oktober 2008, 17:26
De enquette moet uitgebreider: dictators zijn sowieso al erger dan Bush, hoewel de oorlog in Irak een enorme blunder was / is.
L. J. Brutus
Slechter dan Buchanan gaat niet hoor.
duveltje382
Vergeet maar vooral niet dat hij een oorlog is opgestart onder het voorwensel dat Irak verboden wapens had,wat later een leugen is gebleken,daarom vind ik Bush de slechtste leider ooit
Den Ardennees
26 oktober 2008, 17:27
Bush is wel een slechte leider geweest en is mogelijk de slechtste US president ooit, doch er zijn gerust lijstjes te maken met personen erop die op wereldschaal nog slechtere leiders bleken te zijn...
daarin treed ik u bij, maar het is op een manier wel erg aangezien de VS een democratie zijn en de scholingsgraad in de VS erg hoog ligt. Je zou er dus van mogen uitgaan dat zo iemand het nooit tot president kan schoppen (of toch zeker niet worden herkozen) in een democratie met een ontwikkelde bevolking. Nu ja: als ik McCain en vooral Sarah Palin soms bezighoor stel ik me nog veel vragen, dat mensen met dergelijke ideeën en uitspraken überhaupt ernstige kandidaten zijn voor de hoogste post in de VS.
Jedd
26 oktober 2008, 17:28
De enquette moet uitgebreider: dictators zijn sowieso al erger dan Bush, hoewel de oorlog in Irak een enorme blunder was / is.
zoals Bush bezig is, kan het welhaast niet anders of er moet ergens wel een dicatator te vinden zijn die het er beter vanaf brengt.
Savatage
26 oktober 2008, 18:12
Wat een kut-enquête...
²
George W Bush is net één van de betere presidenten uit de Amerikaanse geschiedenis.
filosoof
26 oktober 2008, 18:17
²
George W Bush is net één van de betere presidenten uit de Amerikaanse geschiedenis.Een man met visie!:rofl:
http://reactionismwatch.files.wordpress.com/2007/10/bush-jumelles_021.jpg
http://media.ebaumsworld.com/picture/CollegePics/bush_book.jpg
moser
26 oktober 2008, 18:18
George W Bush is net één van de betere presidenten uit de Amerikaanse geschiedenis. Humor met een grote H! :lol:
filosoof
26 oktober 2008, 18:24
Humor met een grote H! :lol:
http://www.tigersyard.com/images/bush-module.gif
http://www.amerika.nl/elections/images/abc/bushisms.jpg
http://humor.beecy.net/politics/bushisms/bushisms.jpg
http://imagecache2.allposters.com/images/pic/ATA/23439GB~Bushisms-Misunderestimated-Posters.jpg
luvali
26 oktober 2008, 18:43
heb ja gezet, maar dan met deze nuance: Bush is de slechtste hedendaagse leider.
In het verleden zijn er ergere geweest. Bijvoorbeeld, Hitler, Stalin, enz.
filosoof
26 oktober 2008, 20:00
heb ja gezet, maar dan met deze nuance: Bush is de slechtste hedendaagse leider.
In het verleden zijn er ergere geweest. Bijvoorbeeld, Hitler, Stalin, enz.Als hedendaagse slechtste is KIM Jong Il (N-Korea) ook candidaat!:roll:
En er staan andere candidaten op mijn lijst...Mahmud Ahmadi-Nejad en Kamenei bvb(Iran)
Svennies
26 oktober 2008, 20:30
Humor met een grote H! :lol:
Hehe, in god we trust.....;-)
pibo®
26 oktober 2008, 20:33
Medvedev is stukken slechter als Bush ( evenals Poetin die eigenlijk nog de touwtjes in handen heeft over rusland EN over Medvedev )
D'ARTOIS
26 oktober 2008, 21:12
Waar zinspeelde Colin Powell op en wat bracht Bush er toe om het bedrijf van familiemaatje Dick Cheney al die concentratiekampen te laten bouwen, die dus nu bewaakt worden.
Is er niemand in de VS die daar kortelings over gepubliceerd heeft? Gebruikelijk kijk ik in in de NYT maar verder geen bijzonderheden.
Daimanta
26 oktober 2008, 21:33
Wie ja heeft gestemd zal ik moeten controleren op z'n onderbuik. Want daar komt die stem waarschijnlijk vandaan.
Er zijn honderden zo niet duizenden leiders geweest die vele malen inepter zijn geweest dan Bush.
En hoezo was Stalin een slechte leider? Hij heeft de oorlog toch gewonnen of heb ik dat mis?
parcifal
26 oktober 2008, 21:47
Medvedev is stukken slechter als Bush ( evenals Poetin die eigenlijk nog de touwtjes in handen heeft over rusland EN over Medvedev )
Poetin speelt echt wel een paar klasses hoger dan Bush, wat niet al te moeilijk is overigens, en wat Medvedev betreft, denk ik niet dat je al veel conclusies kan trekken.
Waar baseer je bijgevolg je opinie op?
forzaflandria
28 oktober 2008, 02:24
Natuurlijk niet. We staan er nog te dicht bij om over zijn regeringsperiode te kunnen oordelen.
luvali
28 oktober 2008, 11:40
Natuurlijk niet. We staan er nog te dicht bij om over zijn regeringsperiode te kunnen oordelen.
Waarom? Je hoeft toch niet te wachten tot iets voorbij is om te kunnen zeggen of het goed of slecht is.
lombas
28 oktober 2008, 11:51
Er zijn veel desastreuzere staatsmannen geweest.
Antoon
28 oktober 2008, 12:11
Er zijn in de wereld , vandaag en reeds altijd, heel veel slechte leiders (geweest).
Wat de V.S. betreft : daar twijfelen de Amerikanen nauwelijks over : de slechtste President ooit was Jimmy Carter.
Tavek
28 oktober 2008, 12:15
²
George W Bush is net één van de betere presidenten uit de Amerikaanse geschiedenis.
Ik vraag me af wat gij smoort....
ZERO
28 oktober 2008, 12:33
1) W's presidentschap is nog bezig. Het lijkt mij best om een paar jaar te wachten vooraleer mijn zijn conclusies trek. Als Clinton bv. veel harder gereageerd had bij WTC 1993 bomaanslagen (http://en.wikipedia.org/wiki/1993_World_Trade_Center_bombing), Operation Gothic Serpent (http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gothic_Serpent), Kenia & Nairobi Ambassade bomaanslagen (http://en.wikipedia.org/wiki/1998_United_States_embassy_bombings), USS Cole Bomaanslag (http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Cole_bombing) (allemaal zaken waarbij Al-Qaeda betrokken was), had hij misschien 9-11 kunnen voorkomen.
2) Men moet tevens rekening houden met de omstandigheden. Carter werd bv. president na het Watergate schandaal met de Vietnam en Oliecrisis nog maar pas achter zich, daarenboven kreeg hij nog eens af te rekenen met de Islamitische revolutie in Iran. Clinton had een vrij rustig presidentschap. De ex-USSR lag op apegapen. China's expansie was nog niet begonnen Saddam was net verslagen en hield zich koest. Al-Qaede pleegde nog vrije kleine aanslagen die niet in de Westerse wereld plaatsvonden, en met uitzondering van de Kosovo-crisis had hij niet echt zware internationale problemen. Tijdens het presidentschap begon Rusland zich opnieuw autoritair, aggresief te gedragen tegenover Westerse bondgenoten. China brak toen pas echt door, en natuurlijk de eerste Al-Qaeda aanslag(en tevens eerste geslaagde buitenlandse aanval op Amerikaans grondgebied sinds Pearl Harbor) op Amerikaans grondgebied.
3) Bush heeft ooit eens al lachend gezegd " If this were a dictatorship, it would be a heck of a lot easier". Voor velen Bush-critici is zoiets natuurlijk een leuk argument, (dat houd hen evenwel niet tegen om te dwepen met echte dictators zoals Medvedev, Putin, Ahmadinijad, Jung-Il, China, Mugabe). Bush moet rekening houden met parlementaire verkozenen, kiezers, de rechtstaat. En daarin zit nu net de moeilijkheid. Maar net daarom verkies ik de VS boven China, Rusland, Iran, Zimbabwe en tutti quanti
Wiley E Coyote
28 oktober 2008, 18:31
Natuurlijk had Clinton niet dezelfde mogelijkheden pre-9/11 als Bush post-9/11...
1. na 9/11 kreeg Bush bijzondere volmachten. Iets wat Clinton niet had en dus ook zijn opties om te reageren beperkte.
2. pre 9/11 had gans Amerika een volledig andere mindset.
2. Clinton had af te rekenen met een vijandig Congress terwijl Bush de eerste jaren na 9/11 hier geen last van had.
Wiley E Coyote
28 oktober 2008, 18:32
Wat de V.S. betreft : daar twijfelen de Amerikanen nauwelijks over : de slechtste President ooit was Jimmy Carter.
Nietwaar... volgens verschillende polls heeft James Buchanan deze trieste eer...
D'ARTOIS
29 oktober 2008, 00:25
Coyote bedoelt wat de mensen nog in hun geheugen hebben......
DEMOKRATOS
30 oktober 2008, 07:34
Natuurlijk was Bush slecht, maar Ataturk was nog slechter..
Den Duisteren Duikboot
30 oktober 2008, 11:38
Ik verkies het Amerikaanse electoraat alleszins tot het slechtste 21ste eeuwse electoraat in een westerse democratie.
D'ARTOIS
30 oktober 2008, 14:30
2
L. J. Brutus
30 oktober 2008, 15:08
Ik verkies het Amerikaanse electoraat alleszins tot het slechtste 21ste eeuwse electoraat in een westerse democratie.
Ik niet, ze hebben Bush immers niet verkozen.
Den Duisteren Duikboot
30 oktober 2008, 16:20
Ik niet, ze hebben Bush immers niet verkozen.
Het zullen de kaboutertjes geweest zijn.
Félicien Bwanatongo
30 oktober 2008, 18:20
Bush was geen leider, slechts een lachwekkende, domme en dus ook gevaarlijke marionet van het Amerikaans grootkapitaal. Gevaarlijk omdat hij imperialistisch oorlogsgeweld op de wereld heeft losgelaten.
Félicien Bwanatongo
30 oktober 2008, 18:21
Gelukkig zijn wij geen "westerlingen" maar Europeanen.
De Amerikaanse bevolking verdient dergelijke bestuurders, het is een land dat doordesemd is van een verachtelijke mentaliteit, een domme non-cultuur, geweld, individualisme en materialisme.
Den Duisteren Duikboot
30 oktober 2008, 21:13
Gelukkig zijn wij geen "westerlingen" maar Europeanen.
De Amerikaanse bevolking verdient dergelijke bestuurders, het is een land dat doordesemd is van een verachtelijke mentaliteit, een domme non-cultuur, geweld, individualisme en materialisme.
Interessant. Waar ben je zoal geweest in de VS?
L. J. Brutus
31 oktober 2008, 11:46
Het zullen de kaboutertjes geweest zijn.
Als je je oogjes open doet zie je het ook al hoor.
C2C
31 oktober 2008, 11:59
Tijdens zijn presidentschap van 8 jaar is het rijkste en machtigste land op aarde op de rand van de afgrond gebracht. Toen George W Bush aan de macht kwam was er geen Sovjet Unie meer. De VS was de enige supermacht op aarde. Nu dreigt de gehele wereldeconomie in elkaar te storten. Alle zeilen moeten bijgezet worden om de wereldeconomie te redden. Ik hoop en ik denk dat de economie zie toch zal herstellen. Ik vraag me af of zoiets ooit eerder is gebeurd.
Hangt er een beetje van af uit wiens perspectief ge dit bekijkt.
Voor grootverdieners en voor de leden van het militair-industriële complex was Bush wellicht de beste leider ooit.
-Onder Bush vond de grootste herverdeling van rijkdom plaats: gigantische sommen belastinggeld werden weggeschonken aan de rijken.
-Onder Bush vond de grootste reeks militaire uitgaven ooit plaats: de mannen van het militair-industriële complex kregen honderden miljarden.
Kortom, voor de top-10% van de Amerikaanse bevolking, was Bush een zegen.
Voor het Amerikaanse volk was Bush uiteraard een ramp.
Den Duisteren Duikboot
31 oktober 2008, 13:45
Als je je oogjes open doet zie je het ook al hoor.
Kom eens terzake. Wat zou ik moeten zien?
L. J. Brutus
31 oktober 2008, 13:58
Kom eens terzake. Wat zou ik moeten zien?
Dat er in 2000 en 2004 gefoefeld is met de verkiezingen.
moser
31 oktober 2008, 14:02
Dat er in 2000 en 2004 gefoefeld is met de verkiezingen. In 2004 moet er dan toch een pak gefoefeld zijn, want de voorsprong op Kerry was (helaas) toch vrij duidelijk.
luvali
31 oktober 2008, 16:17
in 2000, had Bush een half miljoen stemmen minder dan zijn tegenstander. Toch kreeg hij, op de één of andere manier, de meeste kiesmannen achter zich. Ook in de USA, is het meeste stemmen, niet altijd gelijk aan de overwinning.
Félicien Bwanatongo
31 oktober 2008, 16:54
Interessant. Waar ben je zoal geweest in de VS?
Ik kom jammergenoeg in contact met Amerikanen beroepshalve en ik ben vroeger in Florida, de stad New York en de staat Virginia geweest. Jammergenoeg! Dat ze nog steeds Amerikanen zomaar Europa laten binnenreizen vind ik op zich al een schande.
D'ARTOIS
31 oktober 2008, 21:25
Om in de stemming te komen heb ik nog eens twee Vietnamfilms bekeken 1) The Deerhunter
(nog steeds een van de beste) 2) een US Army propagandafilm: We were Soldiers....
Ik ben van mening dat Bush voor een tribunaal moet, of de krijgsraad. Niet voor niets zijn de Yanken doodsbang om voor tribunalen te worden gesleept, getuige het België - Navo debâcle.
Akufen
1 november 2008, 14:41
In 2004 moet er dan toch een pak gefoefeld zijn, want de voorsprong op Kerry was (helaas) toch vrij duidelijk.
Er is ook een pak gefoefeld.. hoe sommigen daar nog steeds aan twijfelen snap ik niet. Het is 'begot' met hand en tand uitgelegd.
Johan Bollen
20 september 2016, 13:14
Voor die enkelen die nog geloven dat Bush een goed president was een paar feiten op een rijtje:
The Verdict is in: Guess Who's The Worst President in US History? (https://soapboxie.com/us-politics/The-Verdict-is-in-Whos-The-Worst-President-in-American-History)
Micele
20 september 2016, 16:38
Who is the Worst?
Which of these do you think is the worst president in the past 50 years?
3% Jimmy Carter
4% Ronald Reagan
65% George W. Bush
19% Barack Obama
1% Richard Nixon
6% George H. W. Bush
0% Bill Clinton
0% Gerald Ford
1% Lyndon Johnson
168404 people have voted in this poll.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.