PDA

View Full Version : Nelle is de vierenzeventigste forummer van de week

Pagina's : [1] 2

Pluche
30 oktober 2008, 02:31
Nelle is de volgende in het rijtje, Nelle omschrijft zichzelf als volgt:

Ik ben 25 jaar, geboren en opgegroeid in Brugge, student geweest in Gent en dan gaan wonen in Antwerpen. Ik heb sociaal werk gestudeerd en werk nu als bediende.

Politiek: ik ben een Vlaamse volksnationaliste die maatschappelijk gezien eerder naar de linker kant neigt.

Hobby's: breien, muziek, lezen, naar feestjes gaan...

Oké, de rest moet je maar vragen

Pluche
30 oktober 2008, 02:33
De traditionele openingsvraag: hoeveel keer per maanfd eet je frietjes en wat is je lievelingssaus?

Nelle
30 oktober 2008, 08:37
De traditionele openingsvraag: hoeveel keer per maanfd eet je frietjes en wat is je lievelingssaus?

per maand? stuk of 3 keer en met curryketchup

Txiki
30 oktober 2008, 08:39
:cheer: Nelle :cheer:

Welke streek bezoek je het liefst: de kust of Limburg?

Nelle
30 oktober 2008, 08:45
:cheer: Nelle :cheer:

Welke streek bezoek je het liefst: de kust of Limburg?

Als ik echt moet kiezen, dan kies ik toch wel de kust

Txiki
30 oktober 2008, 08:48
Als ik echt moet kiezen, dan kies ik toch wel de kust

Waarom?

Nelle
30 oktober 2008, 08:49
Waarom?

Omdat ik vroeger vaak naar de kust ging en daar dus wel heel wat herinneringen aan hangen en omdat ik het heerlijk vind om te kijken naar de zee terwijl de wind zijn best doet om mij omver te blazen

duveltje382
30 oktober 2008, 08:52
Voor of tegen euthanasie ,en wanneer kan het volgens U (ook bij depressies )

Of is palliatieve zorg een betere oplossing?

duveltje382
30 oktober 2008, 08:54
Voor of tegen het homohuwelijk,en waarom?

Kinderen ook binnen deze huwelijken of niet?

Txiki
30 oktober 2008, 08:55
Omdat ik vroeger vaak naar de kust ging en daar dus wel heel wat herinneringen aan hangen en omdat ik het heerlijk vind om te kijken naar de zee terwijl de wind zijn best doet om mij omver te blazen

Is het de wind dat ooit gelukt? :-D

duveltje382
30 oktober 2008, 08:56
Voor of tegen de oosterweelverbinding?

En waarom ?

Nelle
30 oktober 2008, 08:58
Voor of tegen euthanasie ,en wanneer kan het volgens U (ook bij depressies )

Of is palliatieve zorg een betere oplossing?

Ik kan eigenlijk niet goed zeggen of ik voor of tegen euthanasie ben, ik ben niet helemaal tegen maar ook niet helemaal voor. In de eerste plaats moet de wetgeving zodanig opgesteld worden hierrond dat er geen misbruiken mogelijk zijn. Niets is zo erg als familie die zijn ouders bijvoorbeeld laat euthanaseren voor de erfenis.

Daarnaast wanneer kan het wel...als iemand echt terminaal ziek is en de rest van het leven gezien kan worden als een hel. Ik vind dus ergens ook dat minderjarigen hier recht zouden moeten op hebben. Specifiek in het geval van depressie zou ik eerder geneigd zijn om te zeggen "nee" want er zijn heel wat manieren om een depressie boven te komen en ik dacht niet dat dit een terminale ziekte is hoewel ik er rots van overtuigd ben dat mensen met een zware depressie zich heel slecht voelen en het leven niet meer zien zitten. Maar euthanasie toelaten bij een ziekte die denk ik wel te genezen valt daar heb ik het wel moeilijk mee...

Wat palliatieve zorg betreft, ik vind dat nuttig en belangrijk en zeker nodig!

duveltje382
30 oktober 2008, 08:59
U zit hier al van Uw 21 jaar op het forum,is een computer belangrijk voor mensen ?

En waarom juist?

Nelle
30 oktober 2008, 09:01
Voor of tegen de oosterweelverbinding?

En waarom ?

Wel tegen. Ik heb juist zowat het eilandje en zo leren kennen en ben echt gecharmeerd daardoor. Ik denk dat een brug veel kapot gaat maken van het mooie van Antwerpen. Het lijkt mij dus niet helemaal onmogelijk om een tunnel als alternatief te vinden, dat er een oplossing nodig is voor het verkeer in Antwerpen daar ben ik wel van overtuigd.

Nu ja, en al dat gedoe er rond, er is al veel geld verloren weeral wat ik jammer vind...

Nelle
30 oktober 2008, 09:04
U zit hier al van Uw 21 jaar op het forum,is een computer belangrijk voor mensen ?

En waarom juist?

Ik zit hier nog niet zolang op het forum hoor, had ooit eens een nick gemaakt maar heb die nooit gebruikt.

een computer belangrijk? Wel ik denk dat we in een maatschappij leven waar als je geen computer hebt je niet gemakkelijk mee kan gaan met de gang van zaken. Scholen verwachten dat je een computer hebt, bedrijven verwachten dat je een computer hebt,...als je gaat solliciteren en je kan niet met de computer werken dan heb je een probleem en maak je minder kans. Meer zelf je gaan inschrijven bij de VDAB zonder computerkennis is al moeilijk (wat schandalig is).

Maar op zich moest niemand een computer hebben dan zou ik het ook niet missen denk ik...hoewel internet een heerlijke bron van kennis is :-D

Nelle
30 oktober 2008, 09:05
Is het de wind dat ooit gelukt? :-D

ja, maar dat was niet hier, dat was in Griekenland denk ik :-D

Nelle
30 oktober 2008, 09:21
Voor of tegen het homohuwelijk,en waarom?

Kinderen ook binnen deze huwelijken of niet?

Ik ben voor het homohuwelijk, ik ben daar totaal geen probleem mee. Die mensen moeten doen wat ze willen, daar lig ik echt niet wakker van.

En van mij mogen er ook kinderen binnen deze huwelijken of gewoon in het algemeen bij homoseksuelen omdat als het kind een liefdevolle opvoeding krijgt dat eigenlijk niet maakt of het door mannen, vrouwen of een man en een vrouw opgevoed wordt. Daarbij ben ik er voorstander van dat er veel mensen (grootouders, peters, meters, tantes, nonkels, dichte vrienden) betrokken worden bij een opvoeding van een kind, dat maakt het kind sterker.

Txiki
30 oktober 2008, 09:48
Wat vind je van waarom-vragen?

Nelle
30 oktober 2008, 09:50
Wat vind je van waarom-vragen?

op zich heb ik daar geen problemen mee, maar "professioneel" gezien, is het best dat je die vragen niet stelt aangezien dat heel beschuldigend kan overkomen, het is beter om een "hoe"- vraag ofzo te stellen :-D

Txiki
30 oktober 2008, 13:09
Nelle waar zit je? We hebben je voor iets nodig...

Nelle
30 oktober 2008, 13:11
Nelle waar zit je? We hebben je voor iets nodig...

hier en voor wat heb je mij nodig?

Txiki
30 oktober 2008, 13:20
hier en voor wat heb je mij nodig?

Ben je er klaar voor?

Nelle
30 oktober 2008, 13:22
Ben je er klaar voor?

't is te zien voor wat?

Txiki
30 oktober 2008, 13:27
't is te zien voor wat?

Ben je eens gaan kijken bij Djimi?

Nelle
30 oktober 2008, 13:34
Ben je eens gaan kijken bij Djimi?

Nu wel ja, hoe ga je dat doen mij pappen en nat houden?

Txiki
30 oktober 2008, 13:40
Nu wel ja, hoe ga je dat doen mij pappen en nat houden?

hela, gij bent de fvdw en wij stellen de vragen. hoe wil jij dat we dat doen?

Nelle
30 oktober 2008, 13:50
hela, gij bent de fvdw en wij stellen de vragen. hoe wil jij dat we dat doen?

lap...door vragen te stellen?

Den Duisteren Duikboot
30 oktober 2008, 14:38
Nelle,

Zou je wel eens een tochtje willen maken in een duikboot? Voor de diepten van welke zee zou je opteren en waarom?

Den Duisteren Duikboot

Nelle
30 oktober 2008, 14:42
Nelle,

Zou je wel eens een tochtje willen maken in een duikboot? Voor de diepten van welke zee zou je opteren en waarom?

Den Duisteren Duikboot

ba ja, waarom niet en dan zou ik wel graag eens de ruggen gaan bekijken als dat mogelijk is he...

MaGNiFiCaT
30 oktober 2008, 18:37
Nelle is de volgende in het rijtje, Nelle omschrijft zichzelf als volgt:

Ik ben 25 jaar, geboren en opgegroeid in Brugge, student geweest in Gent en dan gaan wonen in Antwerpen. Ik heb sociaal werk gestudeerd en werk nu als bediende.

Politiek: ik ben een Vlaamse volksnationaliste die maatschappelijk gezien eerder naar de linker kant neigt.

Hobby's: breien, muziek, lezen, naar feestjes gaan...

Oké, de rest moet je maar vragen

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

:thumbsup:

MaGNiFiCaT
30 oktober 2008, 18:42
Nelle, bij het slapengaan, tel je vaak schaapjes?

Of tel je enkel de pootjes die je dan deelt door vier?

Nelle
30 oktober 2008, 18:53
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

:thumbsup:

Wat is er grappig?

Nelle
30 oktober 2008, 18:53
Nelle, bij het slapengaan, tel je vaak schaapjes?

Of tel je enkel de pootjes die je dan deelt door vier?

Ik tel andere dingen

MaGNiFiCaT
30 oktober 2008, 18:55
Ik tel andere dingen

Euhmm, penissen dan?.....8O

Nelle
30 oktober 2008, 18:56
Euhmm, penissen dan?.....8O

nee

MaGNiFiCaT
30 oktober 2008, 18:56
Hoe oud was je toen je je eerste maandstonden kreeg en wat dacht je toen?

MaGNiFiCaT
30 oktober 2008, 18:57
Hou je van minirokjes?

MaGNiFiCaT
Hou je van een maatpakje? Hou je van een galajurk?

Nelle
Hoe oud was je toen je je eerste maandstonden kreeg en wat dacht je toen?

wat een vraag, 12 jaar of zoiets en ik dacht 'shit'

Nelle
30 oktober 2008, 18:58
Hou je van minirokjes?

nee

Nelle
30 oktober 2008, 18:58
Hou je van een maatpakje? Hou je van een galajurk?

een maatpakje is niet echt iets voor mij, een galajurk daar hou ik van als het eruit ziet zoals ik wil

MaGNiFiCaT
30 oktober 2008, 18:59
wat een vraag, 12 jaar of zoiets en ik dacht 'shit'

Nee, twas nogthans geen shit hoor.

Wil je kinderen? Hoeveel wil je er? wat zijn de 3 belangrijkste levenslessen die je ze wilt geven?

Nelle
30 oktober 2008, 19:02
Nee, twas nogthans geen shit hoor.

Wil je kinderen? Hoeveel wil je er? wat zijn de 3 belangrijkste levenslessen die je ze wilt geven?

ja ik wil kinderen

Ik wil er ongeveer 5

3 belangrijkste levenslessen?

1. Denk na over wat je doet en probeer dat te argumenteren
2. Gebruik geen drugs
3. Mensen zijn interessant

MaGNiFiCaT
30 oktober 2008, 19:04
Waarom geen minirokje? Vrouwen voelen zich -indien niet te preuts- graag sexie.;-)

Op welke type man val je?

Wat zijn jouw 5 vereisten voor jou ideale man?

Nelle
30 oktober 2008, 19:10
Waarom geen minirokje? Vrouwen voelen zich -indien niet te preuts- graag sexie.;-)

Op welke type man val je?

Wat zijn jouw 5 vereisten voor jou ideale man?

Omdat minirokjes niet mijn ding zijn, ik heb geen probleem dat andere vrouwen dat dragen dat is hun probleem.

Welke type man? mja mannen die iets interessants te vertellen hebben

5 vereisten:
1. inhoud hebben waarbij ik iets kan bijleren
2. graag een pintje gaan drinken
3. mij niet inperken, in die zin dat ik graag doe wat ik zelf wil
4. het zou fijn zijn als hij ook graag het huishouden doet
5. sociaal zijn

largo_w
30 oktober 2008, 20:11
5 vereisten:
1. inhoud hebben waarbij ik iets kan bijleren
jah...
2. graag een pintje gaan drinken
jah... Mag da niet "gaan" zijn ook? En mag dat ook iets anders dan een pintje zijn dan?
3. mij niet inperken, in die zin dat ik graag doe wat ik zelf wil
is vreemdgaan zo u ding?
4. het zou fijn zijn als hij ook graag het huishouden doet
:rofl: laatma... Alhoewel ik kook graag
5. sociaal zijn
Ik denk dat ik wel een 90% krijg daarvoor 8-)

Damn I'm taken +gij zijt te oud :twisted:...

nuja nog een paar vraagjes hé;
waarom die flamingante reflex? Slechte opvoeding genoten?
Vind je het leuk rost te zijn? Of ben je niet rost?
Hoe groot ben jij?

Pelgrim
30 oktober 2008, 20:12
jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :D

*kuch*

mijn traditionele openingsvraag, maar euh, nu ja.

Blondjes, brunettes, rooikes, zwartjes? (of iets anders naar keuze)

Pelgrim
30 oktober 2008, 20:14
Wat zou je wensen als je 't leven redt van een zeer dankbare kabouter (of ander mythologisch wezentje dat kan toveren)?

Firestone
30 oktober 2008, 20:36
Daar die andere nog steeds in FVDW-staking zit, zal ik maar de cruciale levensvraag stellen: teensletsen of slettebotten?

Dronkoers
30 oktober 2008, 21:35
Daar die andere nog steeds in FVDW-staking zit, zal ik maar de cruciale levensvraag stellen: teensletsen of slettebotten?

...en alleen gij kunt er iets aan doen ;-)

Nelle
31 oktober 2008, 08:52
Damn I'm taken +gij zijt te oud :twisted:...

nuja nog een paar vraagjes hé;
waarom die flamingante reflex? Slechte opvoeding genoten?
Vind je het leuk rost te zijn? Of ben je niet rost?
Hoe groot ben jij?

Dat is in mijn opvoeding meegegeven die flamingante reflex, niet indoctrinerend maar gewoon om over na te denken en ja, ik besef nu zeker waarom ik een vlaams nationalist ben...

Nee, ik heb een goeie redelijk conservatieve opvoeding gehad, maar zeker niet slecht :-D Ik vind mijn ouders prachtmensen.

Of ik dat leuk vind rost te zijn...'t jah eigenlijk heb ik daar nog nooit over nagedacht. Ja dan zeker

Ik ben 1m57 :oops:

Nelle
31 oktober 2008, 08:52
jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :D

*kuch*

mijn traditionele openingsvraag, maar euh, nu ja.

Blondjes, brunettes, rooikes, zwartjes? (of iets anders naar keuze)

Kijk, dat is nu eens iets dat mij totaal niet uitmaakt :-D

Nelle
31 oktober 2008, 08:54
Wat zou je wensen als je 't leven redt van een zeer dankbare kabouter (of ander mythologisch wezentje dat kan toveren)?

Dat vind ik een moeilijke, is het erg dat ik dat voor mezelf hou?

Nelle
31 oktober 2008, 08:56

Dat hangt er van af. Ik ben zeker fan van sletsen in de zomer, ik had trouwens echt een prachtig paar maar die zijn deze zomer gesneuveld, oké, volgende zomer op zoek naar nieuwe, maar als het zo herfst wordt en dan winter dan ben ik razend enthousiast voor botjes, geen echt hoge, maar zo iets hoger dan enkelbotjes en liefst zonder hak.

Nelle
31 oktober 2008, 08:57
...en alleen gij kunt er iets aan doen ;-)

ja

BigF
31 oktober 2008, 10:14
Breien?? 8O

Nelle
31 oktober 2008, 10:30
Breien?? 8O

ja, da's fijn :-D En terwijl kan ik al TV kijken

moser
31 oktober 2008, 10:33
Nelle, ge krijgt van mij deze morgen 500 euro (HYPOTHETISCH!!!!) en het moet vandaag tot de laatste eurocent op. Wat ga je ermee doen?

Zwartengeel
31 oktober 2008, 10:49
Hoe ben je er toe gekomen om te breien? En welke creaties heb je zoal gemaakt?

LiberaalNL
31 oktober 2008, 10:52
Wat vind je van je noorderburen?

Nelle
31 oktober 2008, 10:52
Nelle, ge krijgt van mij deze morgen 500 euro (HYPOTHETISCH!!!!) en het moet vandaag tot de laatste eurocent op. Wat ga je ermee doen?

Zeker kleren gaan kopen :-D en dan zou ik nog wel veel geld over hebben, mmmh een nieuwe fiets kopen, lekker egoïstisch ;-) en met de rest op café gaan en trakteren...

Nelle
31 oktober 2008, 10:54
Hoe ben je er toe gekomen om te breien? En welke creaties heb je zoal gemaakt?

Ik weet niet meer waarom, maar ik ben ooit een sjaal beginnen breien voor een vriend en ja sindsdien vind ik dat leuk. Ik heb al een tasje, een sjaal, een babyjasje, mutsen, sokjes en ik weet niet wat nog allemaal :-D

Nelle
31 oktober 2008, 10:56
Wat vind je van je noorderburen?

je komt ze overal tegen zelfs in Zuid-Amerika, ze maken veel lawaai, maar voor de rest lig ik er niet echt wakker van :-D Ik heb wel enkele goeie vrienden die Nederlander zijn en dat zijn heel toffe mensen

BigF
31 oktober 2008, 11:05
Ik weet niet meer waarom, maar ik ben ooit een sjaal beginnen breien voor een vriend en ja sindsdien vind ik dat leuk. Ik heb al een tasje, een sjaal, een babyjasje, mutsen, sokjes en ik weet niet wat nog allemaal :-D
Zoiets dus maar dan in't ros bedoel je?

http://www.schaapskudde-haaksbergerveen.nl/V_Coby.jpg

Marcus Antonius
31 oktober 2008, 11:07
Vanwaar Collins? Is het uit verbondenheid met het Ierse nationalisme, of vond je de film gewoon goed? ;)

Pelgrim
31 oktober 2008, 11:24
En wat vind je van James Connolly?

vlijmscherp
31 oktober 2008, 12:06
wat vind je van de mannen hier op het forum?

BigF
31 oktober 2008, 12:34
Kom je wel eens in een Phildar-winkel?

Nelle
31 oktober 2008, 12:35
Zoiets dus maar dan in't ros bedoel je?

http://www.schaapskudde-haaksbergerveen.nl/V_Coby.jpg

Ik ben toch een pak jonger hoor :-D

vlijmscherp
31 oktober 2008, 12:37
Ik ben toch een pak jonger hoor :-D

zolang jij geen foto van jezelf hier post, geloven wij je niet 8-)

Firestone
31 oktober 2008, 12:41
Dat hangt er van af. Ik ben zeker fan van sletsen in de zomer, ik had trouwens echt een prachtig paar maar die zijn deze zomer gesneuveld, oké, volgende zomer op zoek naar nieuwe, niemand is perfect ...
maar als het zo herfst wordt en dan winter dan ben ik razend enthousiast voor botjes, geen echt hoge, maar zo iets hoger dan enkelbotjes en liefst zonder hak.8-)

Nelle
31 oktober 2008, 12:42
Vanwaar Collins? Is het uit verbondenheid met het Ierse nationalisme, of vond je de film gewoon goed? ;)

Ten eerste omdat ik idd een verbondheid heb met het Ierse nationalisme. Ik denk dat dat ook het volk is waar ik het meeste van weet die naar onafhankelijkheid streeft (en dan weet ik nog niet zo veel hoor ;-)). Ik vind Collins in heel dat verhaal wel een fascinerend iemand.

En de film ja, die vond ik ook wel goed, het schijnt wel dat er veel fouten in zitten. En ik vind het ook een knappe man met veel uitstraling, zowel Liam Neeson in de film als Michael Collins in het echt :-D

Nelle
31 oktober 2008, 13:26
En wat vind je van James Connolly?

Ik vind het vreselijk als mensen geexecuteerd worden, ook al heeft hij meegewerkt aan de Paasopstand, ik vind dat geen reden (geen enkele reden vind ik eigenlijk goed genoeg om iemand neer te knallen)

Nelle
31 oktober 2008, 13:26
wat vind je van de mannen hier op het forum?

Mensen fascineren mij, de mannen op dit forum dus ook :-D

Nelle
31 oktober 2008, 13:27
Kom je wel eens in een Phildar-winkel?

zelden, ik heb hier in de buurt een breiwinkeltje en daar verkopen ze wel phildarwol, maar het is geen phildarwinkel

Nelle
31 oktober 2008, 13:27
zolang jij geen foto van jezelf hier post, geloven wij je niet 8-)

pech 8-)

Txiki
31 oktober 2008, 13:28
Ik vind het vreselijk als mensen geexecuteerd worden, ook al heeft hij meegewerkt aan de Paasopstand, ik vind dat geen reden (geen enkele reden vind ik eigenlijk goed genoeg om iemand neer te knallen)

Je woordkeuze komt me ongelukkig over...

En wat als het gaat om iemand die jarenlang burgers gemarteld heeft?

Nelle
31 oktober 2008, 13:30
Je woordkeuze komt me ongelukkig over...

En wat als het gaat om iemand die jarenlang burgers gemarteld heeft?

zelf dan...de enigste mensen voor wie ik de doodstraf zou kunnen voor toekennen is seksueel delinquenten, maar zelf dan nog.

Txiki
31 oktober 2008, 13:32
zelf dan...de enigste mensen voor wie ik de doodstraf zou kunnen voor toekennen is seksueel delinquenten, maar zelf dan nog.

8O

Nelle
31 oktober 2008, 13:33
8O

Wat?

Txiki
31 oktober 2008, 13:48
Wat?

8O

Iemand mag wel anderen martelen, maar de gemartelden of hun mensen mogen niets terugdoen...

Heb jij zo'n typische scoutsmentaliteit zo van "de wereld is toch mooi en gezellig"?

largo_w
31 oktober 2008, 13:49
Dat is in mijn opvoeding meegegeven die flamingante reflex, niet indoctrinerend maar gewoon om over na te denken en ja, ik besef nu zeker waarom ik een vlaams nationalist ben...
Heb me altijd al afgevraagd hoe dat voelt zo heel uw jeugd in een verzuurde omgeving doorbrengen 8-)???:lol:

Wat is je ultieme "reden" om flamingante te zijn?
Nee, ik heb een goeie redelijk conservatieve opvoeding gehad, maar zeker niet slecht :-D Ik vind mijn ouders prachtmensen.
Prachtig ma tzijn wel flaminganten?
Hehe nee nee ik heb me nog goed geamuseerd met de dochter van een bekende flamingant er zo tegen zijn ben ik dus niet ;-)...
Hoe conservatief? Elke zondag naar de mis? Elke zondag koekjes uit de doos van het kon...ah nee ;-)
Of ik dat leuk vind rost te zijn...'t jah eigenlijk heb ik daar nog nooit over nagedacht. Ja dan zeker
Nooit gepest geweest? Ik pest mijn roste maten wel eens maar voor te lachen hé :-)
Ik ben 1m57 :oops:
héhé dag klein duimpje :-D

Wat denk je over franstalige vlamingen?

Pelgrim
31 oktober 2008, 13:52
Welke genres buiten folk hoor je zo nog graag?

largo_w
31 oktober 2008, 13:54
niemand is perfect ...

8O

zis rost en nen meter 50 :lol:

grapje hé Nelle ;-)

largo_w
31 oktober 2008, 13:59

ge gaat moeten kiezen hé JA of NEE voor de doodstraf?

Wat denk je van een personages zoals Himmler? Nu ja die man net zoals zijn heer en meester deed het zelf maar mogen we zo een varkens niet gewoon van deze planeet helpen?

Txiki
31 oktober 2008, 14:02
Je loopt met een Ier in je avatar... maar je bent tegen de gewapende reacties van de Ieren?? 8O

Marcus Antonius
31 oktober 2008, 14:02
Nelle is misschien pro-treaty ;)

Nelle
31 oktober 2008, 14:18
8O

Iemand mag wel anderen martelen, maar de gemartelden of hun mensen mogen niets terugdoen...

Heb jij zo'n typische scoutsmentaliteit zo van "de wereld is toch mooi en gezellig"?

Als je iets terug doet ben je niet veel beter dan die andere...

Misschien ben ik wel iemand die de wereld mooi vind en maar ik verafschuw geweld in welke vorm ook. Ik sluit wel mijn ogen niet voor de miserie en de problemen in onze maatschappij en in de rest van de wereld. Ik ben mij daarvan bewust maar daarom moet ik welke vorm dan geweld toch niet goedkeuren? Oog om oog, tand om tand is niet aan mij besteed

Txiki
31 oktober 2008, 14:20
Als je iets terug doet ben je niet veel beter dan die andere...

Misschien ben ik wel iemand die de wereld mooi vind en maar ik verafschuw geweld in welke vorm ook. Ik sluit wel mijn ogen niet voor de miserie en de problemen in onze maatschappij en in de rest van de wereld. Ik ben mij daarvan bewust maar daarom moet ik welke vorm dan geweld toch niet goedkeuren? Oog om oog, tand om tand is niet aan mij besteed

8O staatsrepressie mag dus, maar weerstand van het volk mag niet...? :-(

Nelle
31 oktober 2008, 14:25
Heb me altijd al afgevraagd hoe dat voelt zo heel uw jeugd in een verzuurde omgeving doorbrengen 8-)???:lol:

Mijn omgeving was alles behalve verzuurd. Mijn ouders zijn positieve mensen die mij vooral een kritische zin hebben proberen bijbrengen en dat is gelukt vind ik :-D Ik beschouw mezelf ook niet echt als verzuurd.

Wat is je ultieme "reden" om flamingante te zijn?

Het feit dat ik vind dat Walen en Vlamingen verschillende culturen zijn en ook met andere problemen geconfronteerd worden. Beide landsdelen verdienen een andere aanpak.

Prachtig ma tzijn wel flaminganten?
Hehe nee nee ik heb me nog goed geamuseerd met de dochter van een bekende flamingant er zo tegen zijn ben ik dus niet ;-)...
Hoe conservatief? Elke zondag naar de mis? Elke zondag koekjes uit de doos van het kon...ah nee ;-)

Mijn vader is flamingant, mijn moeder niet en wat dat conservatief betreft, ik heb een vrij katholieke opvoeding gehad. Ik ben bijvoorbeeld tot mijn 12 jaar iedere zondag naar de mis geweest. Ik vind mij nu wel niet terug in de kerk en ben niet gelovig, daarin zijn mijn ouders "mislukt" wat hen betreft.

Nooit gepest geweest? Ik pest mijn roste maten wel eens maar voor te lachen hé :-)

nee

héhé dag klein duimpje :-D

Wat denk je over franstalige vlamingen?

In de privésfeer praat iedereen wat hij wil, maar als je enkel Frans spreekt als je je buiten begeeft en dus gaat winkelen enzo dan stel ik mij daar toch vragen bij. In de faciliteitengemeenten (waar er faciliteiten zijn voor Franstaligen) kan ik mij serieus ergeren aan de manier waarop die Franstaligen zich opstellen, maar ik beschouw dat meestal ook niet echt als Vlamingen.

Nelle
31 oktober 2008, 14:27
Welke genres buiten folk hoor je zo nog graag?

kleinkunst :-D Bwa iets wat tot de noemer van "depressieve tienermuziek" kan gezet worden :-D Ik was vroeger wel luisteraar van de afrekening, dus wat die muziek. Maar daar luister ik eigenlijk niet meer echt naar. Vooral naar folk, kleinkunst en ik heb ook wel een passie voor sommige klassieke werken.

Nelle
31 oktober 2008, 14:28
8O

zis rost en nen meter 50 :lol:

grapje hé Nelle ;-)

jaja :-D

Nelle
31 oktober 2008, 14:29
ge gaat moeten kiezen hé JA of NEE voor de doodstraf?

Wat denk je van een personages zoals Himmler? Nu ja die man net zoals zijn heer en meester deed het zelf maar mogen we zo een varkens niet gewoon van deze planeet helpen?

Wat de doodstraf betreft dan duidelijk NEE, ik ben er tegen

Nee, ik vind niet dat je zo iemand neerknalt, maar hij zou toch een zware straf van mij krijgen, ten eerste zou hij nooit nog van zijn leven vrijkomen en terwijl hij dan toch vast zit zou hij iets nuttig mogen doen voor de maatschappij...

Nelle
31 oktober 2008, 14:31
Je loopt met een Ier in je avatar... maar je bent tegen de gewapende reacties van de Ieren?? 8O

Ja, maar absoluut niet tegen de Ierste strijd. Ik kan wel begrijpen waarom iemand grijpt naar geweld maar ik keur het niet goed. Er zijn veel mensen gesneuveld dankzij de IRA en dat keur ik niet goed. Maar ik keur ook niet goed wat de black and tans, UVF,... gedaan hebben. Maar geweld is geen antwoord en ook geen manier om te strijden voor je idealen.

Txiki
31 oktober 2008, 14:32
Nee, ik vind niet dat je zo iemand neerknalt, maar hij zou toch een zware straf van mij krijgen, ten eerste zou hij nooit nog van zijn leven vrijkomen en terwijl hij dan toch vast zit zou hij iets nuttig mogen doen voor de maatschappij...

8O meen je dit nou? *teleurgesteld om zoveel simplisme en naïviteit druipt Txiki af*

Txiki
31 oktober 2008, 14:33
Ja, maar absoluut niet tegen de Ierste strijd. Ik kan wel begrijpen waarom iemand grijpt naar geweld maar ik keur het niet goed. Er zijn veel mensen gesneuveld dankzij de IRA en dat keur ik niet goed. Maar ik keur ook niet goed wat de black and tans, UVF,... gedaan hebben. Maar geweld is geen antwoord en ook geen manier om te strijden voor je idealen.

Kan jij daarover oordelen? :evil:

Nelle
31 oktober 2008, 14:33
Nelle is misschien pro-treaty ;)

Of ik voor het vredesverdrag ben in Noord-Ierland? Ja dat zeker, het probleem lost zichzelf wel op aangezien de katholieken meer kinderen op de wereld zetten :-D

Nelle
31 oktober 2008, 14:34
8O staatsrepressie mag dus, maar weerstand van het volk mag niet...? :-(

Weerstand van het volk mag wel, maar ik zou dat nooit met wapens doen.

Txiki
31 oktober 2008, 14:34
Of ik voor het vredesverdrag ben in Noord-Ierland? Ja dat zeker, het probleem lost zichzelf wel op aangezien de katholieken meer kinderen op de wereld zetten :-D

8O8O8O8O8O8O8O8O8O dit meen je niet, dit meen je niet, dit meen je niet....

Nelle
31 oktober 2008, 14:35
8O meen je dit nou? *teleurgesteld om zoveel simplisme en naïviteit druipt Txiki af*

Ja ik meen dat, wat is daar naïef aan?

Nelle
31 oktober 2008, 14:36
Kan jij daarover oordelen? :evil:

Ik kan daar over oordelen als het gaat over mijn eigen idealisme en in die zin zou ik nooit naar de wapens grijpen en ik sta gewoon niet achter geweld en keur dat dan ook nooit goed.

Nelle
31 oktober 2008, 14:37
8O8O8O8O8O8O8O8O8O dit meen je niet, dit meen je niet, dit meen je niet....

Het was een grapje. Vandaar de smiley er achter ;-)

lombas
31 oktober 2008, 14:39

Stel nu dat het (P/R)IRA was geslaagd in haar opdracht, en na spoedbemiddeling van Duitsland en Frankrijk draagt het Verenigd Koninkrijk mits zware concessies Noord-Ierland over aan de Ierse Republiek, die het aanvaardt. Het (P/R)IRA wordt ontwapend en ontbonden, en belangrijke commandanten krijgen topposities (net als gewezen protestantse paramilitairen).

Wat zoudt ge dan zeggen? Valt het u niet op hoe flinterdun de grens is tussen "revolutionair" en "machthebber"? Waarom het eerste veroordelen, en het tweede a priori legitimeren?

largo_w
31 oktober 2008, 14:40
Mijn omgeving was alles behalve verzuurd. Mijn ouders zijn positieve mensen die mij vooral een kritische zin hebben proberen bijbrengen en dat is gelukt vind ik :-D Ik beschouw mezelf ook niet echt als verzuurd.

Flamingantisme= verzuurdheid. Da's de definitie...of toch l_w's definitie ;-)

Het feit dat ik vind dat Walen en Vlamingen verschillende culturen zijn en ook met andere problemen geconfronteerd worden. Beide landsdelen verdienen een andere aanpak.

Andere culturen zijn? Wij zijn toch allen belgen?

Natuurlijk verdienen beiden landsdelen een andere aanpak... Let's work to that!

Mijn vader is flamingant, mijn moeder niet en wat dat conservatief betreft, ik heb een vrij katholieke opvoeding gehad. Ik ben bijvoorbeeld tot mijn 12 jaar iedere zondag naar de mis geweest. Ik vind mij nu wel niet terug in de kerk en ben niet gelovig, daarin zijn mijn ouders "mislukt" wat hen betreft.

Jij ook tot je plechtige communie wekelijks naar de mis? Ik ook; tof he :?
Ik ben nogtans nog steeds gelovig.

In de privésfeer praat iedereen wat hij wil, maar als je enkel Frans spreekt als je je buiten begeeft en dus gaat winkelen enzo dan stel ik mij daar toch vragen bij. In de faciliteitengemeenten (waar er faciliteiten zijn voor Franstaligen) kan ik mij serieus ergeren aan de manier waarop die Franstaligen zich opstellen, maar ik beschouw dat meestal ook niet echt als Vlamingen.

Ik praat op straat, op café, in de bus,... Met mijn vrienden altijd frans. Wij komen niet van de faciliteiten 8-)...

Welke vraag zou jij mezelf nu vragen indien je mij was? (aka: welke vraag moet ik u nu stellen?;-))

Met welke auto rijd jij?
Welke is uw Belgische lievelingsstad?
Eet jij brood met uw mosselen?:evil:

Txiki
31 oktober 2008, 14:43
Ik kan daar over oordelen als het gaat over mijn eigen idealisme en in die zin zou ik nooit naar de wapens grijpen en ik sta gewoon niet achter geweld en keur dat dan ook nooit goed.

Ik hou me in, ik hou me in.... het leven is toch simpel in Vlaanderen he?

Nelle
31 oktober 2008, 15:08
Ik hou me in, ik hou me in.... het leven is toch simpel in Vlaanderen he?

Idd, wij worden niet geconfronteerd met een gewelddadige repressie hier en dat maakt het simpeler.

Nelle
31 oktober 2008, 15:10
Stel nu dat het (P/R)IRA was geslaagd in haar opdracht, en na spoedbemiddeling van Duitsland en Frankrijk draagt het Verenigd Koninkrijk mits zware concessies Noord-Ierland over aan de Ierse Republiek, die het aanvaardt. Het (P/R)IRA wordt ontwapend en ontbonden, en belangrijke commandanten krijgen topposities (net als gewezen protestantse paramilitairen).

Wat zoudt ge dan zeggen? Valt het u niet op hoe flinterdun de grens is tussen "revolutionair" en "machthebber"? Waarom het eerste veroordelen, en het tweede a priori legitimeren?

Pfff, eigenlijk ben ik het een beetje beu, ik weet te weinig over de Ierse kwestie om daar allemaal een goed antwoord op te geven.

Nelle
31 oktober 2008, 15:13
Flamingantisme= verzuurdheid. Da's de definitie...of toch l_w's definitie ;-)

Andere culturen zijn? Wij zijn toch allen belgen?

Natuurlijk verdienen beiden landsdelen een andere aanpak... Let's work to that!

Jij ook tot je plechtige communie wekelijks naar de mis? Ik ook; tof he :?
Ik ben nogtans nog steeds gelovig.

Ik praat op straat, op café, in de bus,... Met mijn vrienden altijd frans. Wij komen niet van de faciliteiten 8-)...

Welke vraag zou jij mezelf nu vragen indien je mij was? (aka: welke vraag moet ik u nu stellen?;-))

Met welke auto rijd jij?
Welke is uw Belgische lievelingsstad?
Eet jij brood met uw mosselen?:evil:

belgen bestaan niet voor mij.

Ik heb geen problemen dat jij met je vrienden Frans spreekt.

Ik rij met een Fiat.
Ik heb geen belgische lievelingsstad, eigenlijk ook niet echt een Vlaamse, ik waardeer de schoonheid van de meeste steden (hoewel steden niet echt mijn ding zijn)

Ik eet niet graag mosselen

En ik zou niet weten welke vraag je mij moet stellen :-D

Txiki
31 oktober 2008, 15:19
Pfff, eigenlijk ben ik het een beetje beu, ik weet te weinig over de Ierse kwestie om daar allemaal een goed antwoord op te geven.

Maar je voelt je er toch mee "verbonden"? Hoe rijm je dat dan?

Pelgrim
31 oktober 2008, 15:20
Welke talen spreek je?

Pelgrim
31 oktober 2008, 15:22

moet je dan alles kennen om er mee verbonden te zijn?

Txiki
31 oktober 2008, 15:22
Vind je ook niet dat er zo weinig verschillende forummers vragen komen stellen?

Txiki
31 oktober 2008, 15:24
moet je dan alles kennen om er mee verbonden te zijn?

Alles kennen is onmogelijk. Maar waaruit bestaat die verbondenheid dan?

Nelle
31 oktober 2008, 15:26

Ik voel mij "verbonden" met elk volk dat naar onafhankelijkheid streeft maar dat betkent niet dat ik alles van die volkeren weet

Die verbondenheid bestaat uit een gevoel dat je streeft naar hetzelfde en ik weet dat dat niet altijd het geval is, maar het is interessant om te zien hoe andere volkeren hun rechten nastreven maar elke situatie is anders en verdient een ander antwoord. De Basken zijn de Ieren niet, de Corsicanen zijn de Basken niet...

Nelle
31 oktober 2008, 15:26
Welke talen spreek je?

enkel Nederlands echt goed en dan Engels, Frans, Duits (in die volgorde) in die talen kan ik mij verstaanbaar maken en versta ik anderen.

Nelle
31 oktober 2008, 15:27
Vind je ook niet dat er zo weinig verschillende forummers vragen komen stellen?

ik had gedacht dat jij alleen ging vragen stellen eigenlijk ;-)

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:28
Wat lust je het liefst?
Bier of wijn?

Pelgrim
31 oktober 2008, 15:28
Niet iedereen is online nu eh.

Nelle
31 oktober 2008, 15:29
Wat lust je het liefst?
Bier of wijn?

wijn

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:29
ik had gedacht dat jij alleen ging vragen stellen eigenlijk ;-)

Ge had Dronkoers moeten zien bij Duupje. Ohoh.
Kinky.
:cheer:

vlijmscherp
31 oktober 2008, 15:30
wat is je favoriet seizoen?

Firestone
31 oktober 2008, 15:32
Van welke internetfora werd je reeds verbannen?

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:33
Spreek je met een dialect? Zo ja, welk.

Firestone
31 oktober 2008, 15:34
Bewaar je je geld nu onder je matras, of heb je vertrouwen in de banken?

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:35
Heb je een leren salon? Of een uit hout?
Indien ze uit hout is, welk hout?

FDM
31 oktober 2008, 15:35
waar heeft da bleuke da verdiend , swat , heb toch genen tijd

vlijmscherp
31 oktober 2008, 15:37
waar zou je het liefst wonen, een appartement, rijhuisje met tuintje of losstaand huis met grote tuin?

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:37

:cheer:Kinky:cheer:;-)

De Sint
31 oktober 2008, 15:38
Wat wil je hebben voor mijn verjaardag Nelle?

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:38
Wil/heb je huisdieren.

Nelle
31 oktober 2008, 15:40
wat is je favoriet seizoen?

De herfst omdat er dan zo'n mooie kleuren zijn, niet te warm, niet te koud...

Nelle
31 oktober 2008, 15:41
Van welke internetfora werd je reeds verbannen?

Geen enkel

Nelle
Spreek je met een dialect? Zo ja, welk.

Brugs

Nelle
Bewaar je je geld nu onder je matras, of heb je vertrouwen in de banken?

Ik heb nog vertrouwen in de banken

vlijmscherp
31 oktober 2008, 15:42
hoeveel kledingstukken heb je in je kleerkast hangen dat je nog nooit aangedaan hebt?

Nelle
Heb je een leren salon? Of een uit hout?
Indien ze uit hout is, welk hout?

ik heb één zetel en die is in stof

From_Vlaanderen
Waarom heb je die avatar gekozen?

Nelle

Wat heb ik niet verdiend?

Nelle
waar zou je het liefst wonen, een appartement, rijhuisje met tuintje of losstaand huis met grote tuin?

losstaand huis met grote tuin

vlijmscherp
31 oktober 2008, 15:43
losstaand huis met grote tuin

in de stad of op het platteland?

Nelle
31 oktober 2008, 15:43
Wat wil je hebben voor mijn verjaardag Nelle?

speculoos, snoepjes, chocolade en een nieuwe fiets :-D

FDM
31 oktober 2008, 15:44
minder posts dan ik en al Fvdw

From_Vlaanderen
Heb je planten?

Nelle
Wil/heb je huisdieren.

Ik heb 2 goudvissen, van andere huisdieren ben ik allergisch. Ik zou wel nog graag kippen hebben maar hier is daar geen plaats voor

From_Vlaanderen

kinky;-)

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:45
Waarvoor ben je allergisch?

Nelle
hoeveel kledingstukken heb je in je kleerkast hangen dat je nog nooit aangedaan hebt?

Dat valt relatief mee, ik ben een goeie wegsmijter

From_Vlaanderen
Kan je een lamp vervangen?

From_Vlaanderen
Kan je de olie verversen?

Nelle
Waarom heb je die avatar gekozen?

Die rozen? Omdat ik geen vragen meer wil over Ierland en omdat ik echte rode rozen (zo dieprood) mooi vind

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:46
Wat voor strijkijzer heb je?

Nelle
in de stad of op het platteland?

Op de rand van een dorp of een stad, maar helemaal op het platteland liefst niet

From_Vlaanderen
Wat is je relatie met Ierland?

Nelle
31 oktober 2008, 15:47

:-( Sorry, ik dacht ook dat het te vroeg was, maar ineens kreeg ik de vraag...

Nelle
Heb je planten?

ja

From_Vlaanderen
Op de rand van een dorp of een stad, maar helemaal op het platteland liefst niet

Ge hangt altijd achter van die boeren die met hun beerkar (meestal nog lekkend), tegen 20 in't uur naar hun veld rijden.

Pelgrim

:lol: :rofl: :-D

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:48
:lol: :rofl: :-D

Ze is aan het typen denk ik.

Txiki
Hebben ze in Ierland ook zo'n rozen?

Nelle
Waarvoor ben je allergisch?

Alle dieren met haar, stof, pollen, citrusvruchten...

From_Vlaanderen
Kan jij met 10 vingers typen?

Nelle
Kan je een lamp vervangen?

ja :-D

Nelle
31 oktober 2008, 15:49
Kan je de olie verversen?

waarschijnlijk wel, maar nog nooit gedaan

From_Vlaanderen
Alle dieren met haar, stof, pollen, citrusvruchten...

Mexicaanse naakthond. Gatlellek, maar daar ben je wel niet allergisch voor.

Nelle
Wat voor strijkijzer heb je?

zo eentje met een bak onder, maar ik weet niet welk merk

Txiki

met 9 want in ene heeft ze zich gesneden...

Nelle
31 oktober 2008, 15:50

blablabla

From_Vlaanderen
zo eentje met een bak onder, maar ik weet niet welk merk

Ah, een stoomstrijkijzer, dat is iets goed? Een gele?
Hoeveel bar heeft dat machien?

From_Vlaanderen
met 9 want in ene heeft ze zich gesneden...

8-). Gij hebt gestudeerd hé.

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:51
Snickers of Cha-Cha?

Nelle

ja

From_Vlaanderen
Wat is het vieste dat je ooit gedronken hebt?

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:52
ja

Al een geluk;-).
Dawn, ik ook.:lol:

From_Vlaanderen
Kan jij in qwerty typen?

Nelle
Ah, een stoomstrijkijzer, dat is iets goed? Een gele?
Hoeveel bar heeft dat machien?

nee geen gele en geen idee hoeveel bar, maar ik vind het wel de uitvinding van de eeuw!

From_Vlaanderen
Coca Cola of Pepsi?

Nelle
Snickers of Cha-Cha?

cha-cha

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:53
nee geen gele en geen idee hoeveel bar, maar ik vind het wel de uitvinding van de eeuw!

Was dat niet de push up BH?

Nelle
Wat is het vieste dat je ooit gedronken hebt?

Bier met een ei in

Txiki
blablabla

Waarom heb je je antwoord veranderd? :-D

From_Vlaanderen
cha-cha

Toch niet voor die Belgische vlag die erop staat?

Nelle
Kan jij in qwerty typen?

nee

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:54
Bier met een ei in

Was dat dags na een feestje?
Edit: Zelf doe ik er nog melk onder.

Nelle
Coca Cola of Pepsi?

Beide zijn de vijand

Nelle
Was dat niet de push up BH?

nee

From_Vlaanderen
Beide zijn de vijand

Heb jij daar een boek over gelezen?
Of de vijand van je lijn?

Nelle
31 oktober 2008, 15:55
Waarom heb je je antwoord veranderd? :-D

Omdat de vraag gesteld was om met mij te lachen ;-)

Nelle
Toch niet voor die Belgische vlag die erop staat?

staat daar een belgische vlag op?

Nelle
Was dat dags na een feestje?
Edit: Zelf doe ik er nog melk onder.

nee, dat was op een studentendoop

Nelle
31 oktober 2008, 15:56
Heb jij daar een boek over gelezen?
Of de vijand van je lijn?

Ik heb daar niet direct een boek over gelezen en het zijn ook vijanden van de lijn maar dat is niet de reden

From_Vlaanderen
staat daar een belgische vlag op?

Ik heb hier nog wel ergens een plasticske liggen van een maand geleden....
Ja!

Txiki
Omdat de vraag gesteld was om met mij te lachen ;-)

Geldt dat niet voor álle vragen die hier gesteld worden? 8-)

From_Vlaanderen
Ik heb daar niet direct een boek over gelezen en het zijn ook vijanden van de lijn maar dat is niet de reden

De vijanden van wat dan?

Nelle

blablabla

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:57

Neen, de mijne zijn serieuze vragen.

From_Vlaanderen
Wat voor webbrouwser gebruik je?

From_Vlaanderen
Wat voor merk autobanden heb je?

Txiki
blablabla

:rofl: net een klein meisje dat wat geplaagd wordt... reageerde je vroeger ook zo?

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 15:58
:rofl: net een klein meisje dat wat geplaagd wordt... reageerde je vroeger ook zo?

:rofl::rofl:
Pas op, dat je een van onze schaarse forumvrouwen niet weer wegpest, (Zoals Inge:twisted:)

Txiki
31 oktober 2008, 16:04
:rofl::rofl:
Pas op, dat je een van onze schaarse forumvrouwen niet weer wegpest, (Zoals Inge:twisted:)

:rofl: Nelle kan daar wel tegen. He Nelle?

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 16:05
:rofl: Nelle kan daar wel tegen. He Nelle?

Kweet dat toch zo ni ze. Kende mijn les 1?

Txiki
31 oktober 2008, 16:06
Kweet dat toch zo ni ze. Kende mijn les 1?

Nee, maar ge moet dat in deze draad aan Nelle vragen he

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 16:08
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3714238&postcount=19

Nelle
31 oktober 2008, 16:25
Als er terug deftige vragen komen dan ga ik terug antwoorden.

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 17:29

Als een blinde naar het toilet gaat, hoe merkt hij dan dat
hij klaar is met zijn achterwerk af te vegen?

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 17:30
Zwemt een eend met één poot in cirkeltjes?

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 17:31
Als niets in een teflonpan plakt, hoe zit teflon dan vast aan de pan?

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 17:32
Oké, ik kon het niet laten.
Ps: Duupje deed daar niet lastig over.

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 21:39
Nelle, ik wil je terug, wees niet zo koppig.
Txiki :twisted: bedoelde het niet zo.

Txiki
31 oktober 2008, 22:07
Txiki :twisted: bedoelde het niet zo.

Dat weet ze goed genoeg hoor...

From_Vlaanderen
31 oktober 2008, 23:11
Dat weet ze goed genoeg hoor...

Ge hebt van die autisten die alles letterlijk opvatten hé.

Anna List
31 oktober 2008, 23:20

Nelle, ik heb juist voor t eerst mijn bolleke geschoren, wat vinde daarvan ? :-P

Groentje-18
1 november 2008, 01:21
Aha, hier zit iedereen.

duveltje382
1 november 2008, 06:32
Wat dient de overheid te ondernemen om de armoede juist aan te pakken?

duveltje382
1 november 2008, 06:34
Denk jij dat ons pensioen gegaranderd is of niet/zie vergrijzing?

duveltje382
1 november 2008, 06:35
Stakingsrecht,of gegarandeerde dienstverlening?

largo_w
1 november 2008, 12:23
Ik voel mij "verbonden" met elk volk dat naar onafhankelijkheid streeft maar dat betkent niet dat ik alles van die volkeren weet

Die verbondenheid bestaat uit een gevoel dat je streeft naar hetzelfde en ik weet dat dat niet altijd het geval is, maar het is interessant om te zien hoe andere volkeren hun rechten nastreven maar elke situatie is anders en verdient een ander antwoord. De Basken zijn de Ieren niet, de Corsicanen zijn de Basken niet...

Wat is dat "volk" waarover jij hier wenst te spreken?:?

Pluche
1 november 2008, 16:50
Stel je bent minister van begroting: op welke posten bespaar je en op welke geef je meer uit?

Pluche
1 november 2008, 16:50
Dag Allemaal, P-magazine of toch maar Humo

Txiki
2 november 2008, 14:52
Nelle? :-(

From_Vlaanderen
2 november 2008, 15:21
Nelle? :-(

Jammer hé.

Nelle
2 november 2008, 16:56
Nelle, ik heb juist voor t eerst mijn bolleke geschoren, wat vinde daarvan ? :-P

Dat hangt er van af...wil je als skinhead door het leven?

Nelle
2 november 2008, 16:57
Wat dient de overheid te ondernemen om de armoede juist aan te pakken?

Daar bestaat volgens mij geen eenduidig antwoord op. Moest trouwens iemand het antwoord al weten dan was er geen armoede niet meer :-D Maar in de eerste plaats bij elke maatregel dat ze nemen nadenken wat het effect op armen van die maatregel is.

Nelle
2 november 2008, 16:58
Denk jij dat ons pensioen gegaranderd is of niet/zie vergrijzing?

Ik denk niet echt dat mijn pensioen verzekerd is behalve als er serieuze onpopulaire maatregelen genomen worden, maar ja ik vraag mij af of ze dat echt gaan doen.

Nelle
2 november 2008, 16:59
Stakingsrecht,of gegarandeerde dienstverlening?

Stakingsrecht, maar gewoon staken met reden en niet staken om te staken...

Nelle
2 november 2008, 17:00
Wat is dat "volk" waarover jij hier wenst te spreken?:?

Ik versta je vraag niet helemaal...

Nelle
2 november 2008, 17:02
Stel je bent minister van begroting: op welke posten bespaar je en op welke geef je meer uit?

Ik zou iets doen aan het ambtenarensysteem :-D Er is te veel inefficiëntie. Ik zou proberen met het geld iets aan het sociale zekerheidsstelsel proberen doen en nadenken over de toekomst daarvan...ah en aan sociale woningbouw, maar ja, het is niet simpel een land leiden :-D

Nelle
2 november 2008, 17:03
Dag Allemaal, P-magazine of toch maar Humo

Dag allemaal zeker niet, P-magazine is soms leuk, humo dan toch maar van die 3 tijdschriften, maar eigenlijk geen van de 3

Nelle
2 november 2008, 17:04
Jammer hé.

Had een beetje een slechte dag en jullie vragen maakten da'k nog slechter gezind werd, maar na een goeie kater ben ik weer goed gezind ;-)

roger verhiest
2 november 2008, 17:23
Had een beetje een slechte dag en jullie vragen maakten da'k nog slechter gezind werd, maar na een goeie kater ben ik weer goed gezind ;-)

ik dacht dat ge allergisch waart voor katten...

Txiki
2 november 2008, 17:25

Nu durf'k niks meer vragen se...

roger verhiest
2 november 2008, 17:37
Ik zou iets doen aan het ambtenarensysteem :-D Er is te veel inefficiëntie. Ik zou proberen met het geld iets aan het sociale zekerheidsstelsel proberen doen en nadenken over de toekomst daarvan...ah en aan sociale woningbouw, maar ja, het is niet simpel een land leiden :-D

In mijn werkend bestaan vond ik in België meestal hardwerkende efficiënte en flexibele ambtrenaren op mijn pad. Zelfs de bibiliogthekaresse van de bibiliotheek van buitenlandse zaken was een aardig hardbreiend mens.

From_Vlaanderen
2 november 2008, 17:49

Wij plaagden maar wat ze.

Nelle
2 november 2008, 17:55
ik dacht dat ge allergisch waart voor katten...

ja, maar een kater dat is altijd iets anders he ;-)

Nelle
2 november 2008, 17:56
Nu durf'k niks meer vragen se...

Missie geslaagd :-D (grapje)

Nelle
In mijn werkend bestaan vond ik in België meestal hardwerkende efficiënte en flexibele ambtrenaren op mijn pad. Zelfs de bibiliogthekaresse van de bibiliotheek van buitenlandse zaken was een aardig hardbreiend mens.

Ik heb er ook al andere tegengekomen, ik heb nooit gezegd dat alle ambtenaren anders moeten werken he

Nelle
Wij plaagden maar wat ze.

Ah...

From_Vlaanderen
2 november 2008, 18:02
Schrijf je met vulpen of iets anders?

Nelle
2 november 2008, 18:08
Schrijf je met vulpen of iets anders?

meestal met een balpen

Txiki
2 november 2008, 18:14
Lees je wel eens sprookjes? Sprookjes he, gene Harry Potter-zever

Nelle
2 november 2008, 18:19
Lees je wel eens sprookjes? Sprookjes he, gene Harry Potter-zever

ja ik lees soms sprookjes, zowel in roman vorm als de sprookjes van vroeger voor enkele kindjes ;-)

Txiki
2 november 2008, 18:24
Het is eigenlijk niet meer leuk... zo op mijn woorden moeten letten...:-(

De_Laatste_Belg
2 november 2008, 18:41
Het is eigenlijk niet meer leuk... zo op mijn woorden moeten letten...

**kucht**
'k hoop dat ik niet ziek wordt

largo_w
2 november 2008, 18:44
Ik versta je vraag niet helemaal...

Je zat daar bezig over "volk" dit en "volk" dat maar WAT is dat "volk" eigenlijk? heb je daar een definitie voor? Of hoe zou je het omschrijven? Maak ik daar ook deel van uit van "uw volk"? Moet ik mij dan anders gaan gedragen? Hoeveel zo een "volken" (volkeren niet hé da's een iets te primietief begrip lijkt wel zo een clan oermensen "de volkeren van daar waar de zon ondergaat...") zijn er op onze planeet? :?

Pelgrim
2 november 2008, 18:46
Speel jij wel eens gezelschapsspelletjes (dus niet op de computer maar die op een tafel of zoiets)

Pelgrim
2 november 2008, 18:46
wel eens last van existentiële crisissen?

Pelgrim
2 november 2008, 18:47
Wat is je favoriete kleur als dat nog niet gevraagd werd?

Nelle
2 november 2008, 20:30
Het is eigenlijk niet meer leuk... zo op mijn woorden moeten letten...:-(

Jij hoeft van mij niet op je woorden letten...

Nelle
2 november 2008, 20:34
Je zat daar bezig over "volk" dit en "volk" dat maar WAT is dat "volk" eigenlijk? heb je daar een definitie voor? Of hoe zou je het omschrijven? Maak ik daar ook deel van uit van "uw volk"? Moet ik mij dan anders gaan gedragen? Hoeveel zo een "volken" (volkeren niet hé da's een iets te primietief begrip lijkt wel zo een clan oermensen "de volkeren van daar waar de zon ondergaat...") zijn er op onze planeet? :?

"Een volk is een bepaalde groep mensen die onderlinge verwantschap en verbondenheid voelen op basis van één of meerdere gemeenschappelijke kenmerken" (wikipedia)

Ik denk dat dat wel een goeie definitie is. En of jij er deel van uit maakt, hangt een beetje af van hoe je jezelf ziet, met wie voel jij jouw verwant en op welke basis? Ik denk dat cultuur en taal één van die sterkste gemeenschappelijke kenmerken zijn dat een volk kan voelen.
En hoeveel volken er zijn, daar het ik echt geen idee van, maar veel.

Nelle
2 november 2008, 20:34
Speel jij wel eens gezelschapsspelletjes (dus niet op de computer maar die op een tafel of zoiets)

Ja, ik doe dat eigenlijk wel graag. De kolonisten van Catan, machiavelli, risk dat zijn zowat mijn favorieten :-D