PDA

View Full Version : Beseffen de Amerikanen als eerste massaal dat ze gecontroleerd worden door de media?


Gun
3 november 2008, 13:42
Zou dit een trendbreuk kunnen creƫren?

Komt er eindelijk die noodzakelijke revolutie?

Gaat een staatsgreep eindelijk de verlossing bieden?

zo 02/11/08
(UPDATE video) (http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/buitenland/081102_McCain_media)

In de Verenigde Staten volgen de verkiezingsmeetings elkaar nu in een sneltreinvaart op. De peilingen blijven de Democratische kandidaat Barack Obama het voordeel geven en dat leidt tot frustratie bij de Republikeinen.
De Republikeinse presidentskandidaat John McCain hield gisteren een campagnemeeting in Virginia. Deze conservatieve staat heeft de laatste 40 jaar steevast voor de Republikeinse kandidaat gekozen, maar volgens de peilingen is er nu een kentering in de maak.

Mag Obama op beide oren slapen?

De duizenden aanhangers van McCain weigeren echter om die peilingen te geloven. Ze vinden dat de media bevooroordeeld zijn en samenspannen voor Obama. Dat kwam erg duidelijk tot uiting in Virginia, toen de massa zich midden in de meeting naar de perstribune richtte en scandeerde: "Vertel de waarheid".

McCain zelf wentelt zich intussen graag in de rol van underdog. Hij hoopt alsnog op een verrassing dinsdag en in sommige staten, zoals Pennsylvania, is hij zijn achterstand op Obama aan het inlopen.

D'ARTOIS
3 november 2008, 13:57
Gun - ook al ben ik het voor een deel met je eens, wat zou dan die "WAARHEID" moeten zijn? Elders op dit forum stelt een lid dat veel informatie door de media wordt achtergehouden en op dat punt ben ik het roerend met hem eens.
Bij lange na is Amerika niet meer het land van de vrijheid maar begint het pure NAZI trekjes te vertonen. Probeer er maar eens op vakantie te gaan!
Hier een verklaring van de Britse overheid:

https://esta.cbp.dhs.gov/

Gun
3 november 2008, 14:18
Gun - ook al ben ik het voor een deel met je eens, wat zou dan die "WAARHEID" moeten zijn? Elders op dit forum stelt een lid dat veel informatie door de media wordt achtergehouden en op dat punt ben ik het roerend met hem eens.

Bij lange na is Amerika niet meer het land van de vrijheid maar begint het pure NAZI trekjes te vertonen. Probeer er maar eens op vakantie te gaan!
Hier een verklaring van de Britse overheid:

https://esta.cbp.dhs.gov/Volmondig mee eens, het gaat mij ook niet exact om de slogan die ze roepen, het gaat hem om het feit dat een (beperkt) aantal (door de campagne opgezweepte) Amerikaanse burgers zich uit tegen de media.

Jantje
3 november 2008, 14:39
Volmondig mee eens, het gaat mij ook niet exact om de slogan die ze roepen, het gaat hem om het feit dat een (beperkt) aantal (door de campagne opgezweepte) Amerikaanse burgers zich uit tegen de media.

Het probleem is dat de media zelf geen vrijheid kent, maar gecontroleerd word door enkel machtigen en overheidsdiensten.

De media kent zelf dus de waarheid niet.
Daarbij moet je er steeds rekening mee houden dat pools slechts een beperkt aantal mensen omvat en heel afhankelijk zijn van waar en wanneer ze worden afgenomen en steeds slechts pools blijven.
Wie meedoet aan een pool, moet daarom nog steeds niet zijn echte menig en stemgedrag geven.

Een pool afgenomen in New York tussen 1000 blanken, met een paar Afro-Amerikanen rond hen, zal direct een andere uitslag kennen dan een pool afgenomen tussen 1000 Afro-Amerikanen met een stel blanken Militairen rond zich in Texas.

In beide gevallen zullen je pools een totaal fout en vertekend beeld geven van het echte verkiezingsgedrag.

In het stemhokje is men alleen en kijkt of luistert er niemand mee naar je uitgebrachte stem en enkel daar kanje dus vrij en zonder rekening te moeten houden met derde je stem uitbrengen.
Het zal dus wachten worden tot morgen op een juiste verkiezingsuitslag te kunnen bekomen.
Poolszijn enkel blad en tijd vullingen voor de media en zouden eigenlijk verboden moeten zijn binnen een democratie.

Gun
3 november 2008, 19:18
Het probleem is dat de media zelf geen vrijheid kent, maar gecontroleerd word door enkel machtigen en overheidsdiensten.
Je drukt het correct uit maar gaat van een verkeerde veronderstelling uit

Die Machtshebbers bezitten de media, die machtshebbers bezitten de overheidsdiensten.

D'ARTOIS
3 november 2008, 19:42
Ook dat is juist. Als westers journalist is het niet eenvoudig de VS binnen te komen. Allereerst zul je een visum moeten aanvragen en precies aangeven wat je van plan bent te verslaan. net zoals dat vroeger bij de Russen moest.
Maar: 30 jaar geleden had iedereen een visum nodig die naar de VS wilde; toen waren ze bang voor communisten,homo's en criminelen. Stond je als homo te boek dan kreeg je gegarandeerd geen visum!

Gun
27 juli 2009, 10:26
Ook dat is juist. Als westers journalist is het niet eenvoudig de VS binnen te komen. Allereerst zul je een visum moeten aanvragen en precies aangeven wat je van plan bent te verslaan. net zoals dat vroeger bij de Russen moest.
Maar: 30 jaar geleden had iedereen een visum nodig die naar de VS wilde; toen waren ze bang voor communisten,homo's en criminelen. Stond je als homo te boek dan kreeg je gegarandeerd geen visum!

TomB
28 juli 2009, 11:35
Ook dat is juist. Als westers journalist is het niet eenvoudig de VS binnen te komen. Allereerst zul je een visum moeten aanvragen en precies aangeven wat je van plan bent te verslaan. net zoals dat vroeger bij de Russen moest.
Maar: 30 jaar geleden had iedereen een visum nodig die naar de VS wilde; toen waren ze bang voor communisten,homo's en criminelen. Stond je als homo te boek dan kreeg je gegarandeerd geen visum!

Ik denk dat de meeste westerse journalisten gewoon onder het Visa waiver program binnenkomen en dat ze, eens ze binnen zijn, zich evenzeer op het 1st ammendment kunnen beroepen.

Sinds Mc. Carthy waren er een aantal wetsvoorstellen om de vrijheid aan banden te leggen, maar het grootste deel daarvan wordt steevast naar de prullenmand verwezen door de supreme court.

Het probleem zit eerder bij de controle van de media zelf in de VS. Van hogeraf worden nogal eens guidelines mee gegeven aangaande de berichtgeving zelf. Zo hebben we bvb. de eerste twee drie jaar na 9/11 slechts zeer matige kritiek gezien op het buitenlandse beleid, is het serieus bekritiseren van het militair industrieel complex onmogelijk en zien we dat er nogal veel geschrapt wordt op de editor table.

Dit is een evolutie die paralel loopt met de consolidatie van de media. Ik denk niet dat dat eigen is aan de VS, eerder aan de globalizatie.

TomB
28 juli 2009, 11:37
En neen, de amerikanen beseffen dat niet. De meesten kijken kwa berichtgeving niet verder als de eigen grenzen en zijn er nog steeds van overtuigd dat the land of the free, and home of the brave in alle opzichten het beste land ter wereld is.

exodus
28 juli 2009, 11:44
Het is mss een beetje hoopgevend, maar ik ben toch voorzichtig hier conclusies uit te trekken. Zolang men in de val loopt van Republikeins vs Democratisch zal er niet teveel veranderen. Aanhangers van McCain zie ik nu ook niet direct de dualiteit doorzien die opgezet is door de elite. McCain is er zelf een van. Ze zouden beter naar McCain zelf roepen "vertel de waarheid".

Gun
1 augustus 2009, 23:26
Het is mss een beetje hoopgevend, maar ik ben toch voorzichtig hier conclusies uit te trekken. Zolang men in de val loopt van Republikeins vs Democratisch zal er niet teveel veranderen. Aanhangers van McCain zie ik nu ook niet direct de dualiteit doorzien die opgezet is door de elite. McCain is er zelf een van. Ze zouden beter naar McCain zelf roepen "vertel de waarheid".Juist, en intussen is die wave al lang gaan liggen:-(