PDA

View Full Version : Kapitaalinjecties, pure verspilling.


Wouter ter Heide.
5 november 2008, 13:57
Het positieve van de kredietcrisis is, dat fouten van het kapitalistische vrije markt systeem zichtbaar worden, die het systeem zelf niet kan oplossen. Zo blijkt het streven naar deregulering en privatisering (dat na de val van de Muur wereldwijd een hoge vlucht heeft genomen) een doodlopende weg te zijn, waarop het systeem geen antwoord heeft, of het zou zichzelf moeten verloochenen. En datzelfde geldt ook voor de spanningen in de samenleving die worden opgeroepen door het grote verschil in welvaart, zonder welke het kapitalistische systeem niet kan functioneren.
Om zowel uit de doodlopende weg te ontsnappen als de onderlinge spanningen teniet te doen, heeft het dan ook geen enkele zin om het bankroete systeem met kapitaalinjecties nieuw leven in te blazen. Pure geldverspilling, als gevolg van het feit dat onze financiële experts niet inzien of wensen toe te geven dat het kapitalistische systeem (alle goede bedoelingen van de ontwerpers ten spijt) gefaald heeft. De alom beoogde samenleving waarin niemand tekort komt en iedereen in zijn waarde wordt gelaten, dus recht wordt gedaan en correct behandeld, zal nu eenmaal nooit het resultaat kunnen zijn van een systeem dat te eenzijdig werkt in het voordeel van bepaalde groepen.

Valentine Julien
5 november 2008, 14:06
denk je echt dat die goede bedoelingen hadden,

Bekijk de film de Moneymasters daar word gesuggereerd van niet.
Ook Naomi Klein zegt met haar theorie van het Rampenkapitalisme
dat het bewust gestuurde katastrofes zijn....

Veel mensen willen dat niet inzein
State of denial
uw papa is een crimineel
:cry:

D'ARTOIS
5 november 2008, 17:53
denk je echt dat die goede bedoelingen hadden,

Bekijk de film de Moneymasters daar word gesuggereerd van niet.
Ook Naomi Klein zegt met haar theorie van het Rampenkapitalisme
dat het bewust gestuurde katastrofes zijn....

Veel mensen willen dat niet inzein
State of denial
uw papa is een crimineel
:cry:

Is goed mogelijk. Hoorde commentaar van financiële kringen: "Er was te veel geld in de markt!"

Valentine Julien
5 november 2008, 21:42
ja inderdaad
in 1920-30 daalde de liquiditeit pp tot 7 dollar
dat was de oorzaak van de crisis
Nu doen ze hetzelfde

Wat ik ervaar in de praktijk
Ik kon tot in 2000 gemakkelijk veel lenen zonder verificatie verschillende keren gedaan. 3 jaar later voor een prulbedrag in mijn inmiddels veel betere financiele situatie heeft het een jaar geduurd voor ik met veel lawaai het kreeg. 25 000 euro
2 jaar later wilden ze niet eens meer praten Ik was ondertussen wel 2 * zo kapitaalkrachtig door mijn werkzaamheden.
Nu diende ik opnieuw een dosier in
het duurde ten eerste een maand voor ik antwoord kreeg op de vorm... nog niet eens de inhoud...
het heeft NIETS met mij te maken
alles met de instucties van boven af
ze kunnen gewoon niet meer werken als vroeger de bnaken onder in de pyramide

Ook is er veel meer controle op waar haal je je terugbetalings kapaciteit vandaan Je moet bewijzen dat je WINST maakt ttz belasting betaald
Daarna pas mag je aflossen... en je eigen bedrijfskapitaal kreren.

Ook die samenvloeingen en een persoon aan het loket
toestanden niet normaal.
Zij trekken aan de touwtjes
en dit is hun leger staf :evil: