PDA

View Full Version : Gelooft u in Kondrjatev-golven?


Den Duisteren Duikboot
6 november 2008, 22:06
Hechten de economen onder jullie waarde aan Kondrjatevs theorie? Zien jullie die in de huidige crisis bevestigd? Waarom wel/niet?

Groet,
Den Duisteren Duikboot

AdrianHealey
6 november 2008, 22:17
Hechten de economen onder jullie waarde aan Kondrjatevs theorie? Zien jullie die in de huidige crisis bevestigd? Waarom wel/niet?

Groet,
Den Duisteren Duikboot

Zover ik hem ken, hecht ik daar geen waarde aan.

Maar ik ga me op het vlak van die golf absoluut geen kenner achten, dus mijn mening is absoluut geen autoriteitsargument & ik sta open voor argumentaties ten voordele van die golf.

filosoof
6 november 2008, 22:25
Kondrjatiev maakte zijn analyse op 19de eeuwse economiëen, die toen nog in zeer belangrijke mate agrair waren. De vraag is of dat nog opgaat voor een moderne industriële economie, die reeds zeer geglobalizeerd is?:?
Kwam er een Kondratiev-2.0??

nun
6 november 2008, 22:36
De huidige crisis is duidelijk een korte golf. Een business cycle ipv een kondratiev cycle. Ik denk niet dat er een verband is. Kondratiev cycles hebben ook geen onderliggende theorie. Het is gewoon statische data, bewerkt en in zulke vorm gegoten dat er iets cyclisch uitkomt. But if you torture the data long enough, it will confess to almost everything.

Dope
6 november 2008, 22:39
But if you torture the data long enough, it will confess to almost everything.

die moet ik onthouden

MIS
6 november 2008, 22:46
But if you torture the data long enough, it will confess to almost everything.

Dat is een leuke inderdaad, ik dacht al dat inflatie iets bijzonder kunstmatig was ... vooral gedreven door hypnose, wie doet nu zoiets hé ?