PDA

View Full Version : Nederland Gangsterland


D'ARTOIS
10 november 2008, 14:00
Nederland als grootste doorvoerhaven van drugs, mede veroorzaakt door het politieke beleid ten aanzien van drugs te lande, herbergt een substantieel aantal maffieuze groeperingen.

Na de geruchtmakende executie van Klaas Bruinsma, a.k.a. "de Dominee" is er een ware kettingreactie van executies ontstaan - Klepper, Mieremet, om er een paar te noemen, maar ook vastgoed handelaren zoals Willem Endstra ontsprongen de dans niet. Afrekening na afrekening volgde. Onlangs werd Cor van Hout geëxecuteerd samen met Robert Ter Haak, zoon van een importeur van snelle motorjachten. (Welke door Endstra werd gefinancierd). Samen met een aantal vastgoed mensen ontwikkelde Endstra de Marina IJmuiden, waar Endstra ook een appartement bezat.

Inmiddels hebben een groot aantal belangrijke personen rondom de Amsterdamse vastgoed handel het loodje gelegd, waar nu het OM tracht te bewijzen dat een zekere Holleeder, een van de Heineken ontvoerders, de auctor intellectualis is.

Drugs, onroerend goed handel, het gaat allemaal hand in hand. Er wordt massa's geld gemaakt in de drugshandel en even zo goed in het onroerend goed. Als je met het een investeert in het ander, maak je dubbel winst. En dat alles belastingvrij. dank zij de geringe verstandelijke vermogens, aangelengd met een dosis anarchistische sympathie, weet het OM niet veel uit te richten.
Justitie, gebrek en lek, richt zich liever op eenvoudige zaken zoals de automobilist en foutparkeerder dan de harde kern van de criminaliteit aan te pakken tenzij ze er zelf beter van kunnen worden.
Laten we het dan nog niet hebben over de Joego's en de Litauers, Polen, Roemenen, Bulgaren, Tchetschenen/Inguseten en allwes wat drugs doorvoert.
Niet eenvoudig dus.

Derk de Tweede
10 november 2008, 14:05
En Antwerpen ?

D'ARTOIS
10 november 2008, 16:15
Geen idee. Ik ben daar niet zo thuis.

Scherven A. Mok
10 november 2008, 19:10
Eén tiende van de wereldeconomie bestaat uit misdaad. Het is dus niet enkel Nederland. Misdaad is trouwens het meest geglobaliseerde deel van de economie.

D'ARTOIS
10 november 2008, 20:34
Als je drugs bedoelt zeg ik ja.

HAMC
10 november 2008, 21:11
Inmiddels hebben een groot aantal belangrijke personen rondom de Amsterdamse vastgoed handel het loodje gelegd, waar nu het OM tracht te bewijzen dat een zekere Holleeder, een van de Heineken ontvoerders, de auctor intellectualis is.

.

Er zijn ook wel moorden gepleegd waar Holleeder niet zo mee gediend was/is, dus alles op Holleeder steken is in mijn opinie wat te gemakkelijk.

Diederik v.d Elzas
10 november 2008, 21:47
Het is een tijd heel erg geweest in Nederland, maar ik denk dat de grootste excessen al in het verleden liggen. Maar België is op zijn manier minstens even slecht omwille van andere redenen.

Laatst las ik in een Brabantse krant dat er in een coffeeshop in Tilburg 130kg wiet lag in de bureau van de baas(Turk) terwijl er maar 0,5kg aanwezig zou mogen zijn. Ze hebben die coffeeshop 1 maandje laten sluiten en is inmiddels terug open. Ondenkbaar in een ander land.

Langs de andere kant hoorde ik dan weer dat de Nederlandse politie gretig gebruik maakt van zendertjes in aangeslagen scooters en wagens van vermeende gangsters. Dit alles zonder toestemming van de officier van justitie mogelijk...

HAMC
10 november 2008, 22:16
Het is een tijd heel erg geweest in Nederland, maar ik denk dat de grootste excessen al in het verleden liggen. Maar België is op zijn manier minstens even slecht omwille van andere redenen.

Laatst las ik in een Brabantse krant dat er in een coffeeshop in Tilburg 130kg wiet lag in de bureau van de baas(Turk) terwijl er maar 0,5kg aanwezig zou mogen zijn. Ze hebben die coffeeshop 1 maandje laten sluiten en is inmiddels terug open. Ondenkbaar in een ander land.

Langs de andere kant hoorde ik dan weer dat de Nederlandse politie gretig gebruik maakt van zendertjes in aangeslagen scooters en wagens van vermeende gangsters. Dit alles zonder toestemming van de officier van justitie mogelijk...

Herinner je je de parlementaire commissie Van Traa nog?

Hertog van Gelre
10 november 2008, 22:21
Er zijn ook wel moorden gepleegd waar Holleeder niet zo mee gediend was/is, dus alles op Holleeder steken is in mijn opinie wat te gemakkelijk.
Big Willem dan?

liberalist_NL
10 november 2008, 22:30
http://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index#CPI_Ranking_.282002.E 2.80.932007.29

Als Nederland ooit onder België zakt, kom dan nog eens terug.

HAMC
10 november 2008, 23:01
Big Willem dan?

Ik weet het niet.

D'ARTOIS
10 november 2008, 23:35
Holleeder cs zal zeker niet alles op zijn (hun) geweten hebben, maar wel een groot deel.het is nagenoeg allemaal drugsgerelateerd, dus linksom of rechtsom het is een gevolg van de drugstrafficers.
Een van de redenen dat de Provo's van de IRA zonder proces door de E4a (secial SAS ops) als varkens werfden afgeschoten, tot in hun bed aan toe. De IRA begon in drugs te handelen in de nadagen van hun revolutionaire bestaan.

Scherven A. Mok
11 november 2008, 08:31
Als je drugs bedoelt zeg ik ja.

Drugs, mensenhandel, kunst, witwaspraktijken en immoallerhanden, ... .