PDA

View Full Version : Softdrugs--> verboden? gedoogd? gelegaliseerd? ......


Den_Terre
4 april 2004, 10:03
Hallo,

Iets dat ik hier nog niet zien staan heb.
Wie in dit land gaat ons eindelijk eens zeggen of softdrugs (marihuana, hasj) gelegaliseerd of gedoogd worden??
Want blijkbaar geeft iedere instantie een andere versie van de feiten omtrent gebruik, hoeveelheid, enz, dat zelfs de politiediensten onderling het niet meer weten.

Dus:
-Is softdrugs gelegaliseerd/gedoogd of niet?
-Zoja, hoeveel mag men op zak hebben?
-Waar moet men het halen ondanks importverbod en kweekverbod.
-Waarom bestaat daar zoveel onduidelijkheid over? Is het dan zo moeilijk om zwart op wit te weten wat je mag of niet mag?

Dank u

Mohawk
4 april 2004, 19:24
Conversatie bij de flikkers in lier:
"Gert, hebt gij ooit gehoord van een gedoogbeleid?"
"Gedoogbeleid? Daar heeft nogs niks van int stoatsblad gestoan denk ik"
"Da bestaat dus niet hee meneer..."

...
elke keer weer...
in lier is het gewoon 'n manier om nog meer mensen op te pakken en te kloten. Ze denken dat het okay is om gewoon toe te geven dat ze roken en ze wel eens iets op zak hebben. Als ze één jointje op zak hebben geven ze het misschien zelfs gewoon toe. nou tot hun verbazing word dat jointje snel onder hun neus weggegrist en in beslag genomen. het gaat hierbij ook niet om minderjarigen, noch mensen die zich in de buurt van scholen bevinden ofzo. iedereen. pure wetteloosheid.

Nadeel hiervan is dat de geloofwaardigheid van bijna alle wetten hierdoor op losse schroeven komen te staan.
superboetes zijn nog maar eens een vorm om de mensen geld uit de zakken te kloppen. 30 zones waren nergens voor nodig ( terwijl ik deze wel zou aanvaarden zonder de ziekelijke boetes die er enkel zijn om de begroting terug op het spoor te krijgen), als 'n jointje zo erg is, ik doe het toch al, wat kan er erger zijn aan 'n pilletje? ( dat slik je trouwens snel even door als je politie ziet, veiliger als cannabis (!)).

Voor mij betekent het cannabisbeleid gewoon een onnodige beknotting van de persoonlijke vrijheid. nada