PDA

View Full Version : Europarlement

Xnorf
4 april 2004, 15:53
Allereerst , welkom op dit forum.

Nu mijn vraag : Er werd de voorbije week nogal druk gediscussieerd over het werk dat de Vlaams Blok mandatarissen in het europees parlement verrichten , kan u hier enige duidelijkheid in brengen? De cijfers van de officiele website van het europarlement blijken niet overeen te stemmen met de cijfers verstrekt door andere personen , waaronder meneer Van Hecke. Aangezien jullie partij mijn volledig vertrouwen geniet ben ik er zeker van dat de situatie weer zwaar overtrokken wordt en met de nodige kilo's zout (zonder sleutels in) dient genomen te worden.

Ik hoop van harte dat er deze week boeiendere discussies kunnen ontstaan dan de afgelopen week met de heer Stevaert die het naliet om te antwoorden op de meerderheid van de vragen.

Vlaamse Groet,
Xnorf

tool2kil
4 april 2004, 20:10
Interessante vraag. Wat is jullie commentaar op die cijfers? Voor een partij die zich zo afzet tegen het profitariaat van sommige politici, zou dit een pijnlijke zaak zijn, mocht het waar zijn.

Seba
4 april 2004, 20:20
Interessante vraag. Wat is jullie commentaar op die cijfers? Voor een partij die zich zo afzet tegen het profitariaat van sommige politici, zou dit een pijnlijke zaak zijn, mocht het waar zijn.

des te meer omdat men bovendien (nu op het eerste zicht) zelfs over deze zaak lijkt te liegen aangezien de cijfers van de EU zelf het tegendeel aanduiden van wat beweerd wordt...

tool2kil
4 april 2004, 20:24
ik neem aan dat de EU-cijfers toch wel juist zullen zijn zeker?
Of zijn er tussenkomsten geweest die niet geregistreerd zijn? 8O

Xnorf
4 april 2004, 20:35
ik neem aan dat de EU-cijfers toch wel juist zullen zijn zeker?
Of zijn er tussenkomsten geweest die niet geregistreerd zijn? 8O

In deze tijden moet je van niks meer versteld staan... alles kan. Dus ik hou alle pistes open. Ik hoop dat Joris ons een verklarend antwoord kan verschaffen.

Vooral toen Philip Claeys droogweg melding maakte van de activiteitsgraad van SP.A-chef Steve Stevaert in het Vlaams Parlement (0 schriftelijke vragen, 0 mondelinge vragen, 0 tussenkomsten, 0 interpellaties) werd vlug-vlug van onderwerp veranderd.
zalig :)

Xnorf
4 april 2004, 21:05
Ik zie al waar de kink in de kabel zit , als men zoekt op Claeys krijgt men een keuzelijst met 4 mogelijkheden : Claeys , philip claeys , claeys dillen , claeys koen dillen

Dit is een voorbeeld van een erbarmelijke database !!! het gaat hier 4 keer over zelfde personen en dus dienen die resultaten opgeteld te worden. ik wist al niet hoe die gegevens tegenstrijdig konden zijn. Hoeveel miljoen euro heeft die site gekost??? dat is amateur werk :-/

Edit : ik merk net dat de links met Resultaat: ? ook nog verborgen aantallen bevatten , wat een kutsite is me dat

ZwerG
5 april 2004, 01:23
lol xnorf

denk trouwes ook dat die boel serieus word opgeblazen ... VB zit daar maar met 2 parlements leden en van hun kan niet verwacht worden dat ze met alles bezig zijn en constant vragen en opmerkingen maken. Vind het onderzoek nogal ... overbodig

verbeter me maar als ik mis ben in een opzicht :)

tool2kil
5 april 2004, 09:46
Bwa als je ziet hoeveel Bourgois in zijn upje kan doen. En diegene die de hoogste score haalde was... Bart Staes (die op dit moment ook alleen zetelt). Bovendien lijkt het mij sterk dat de "erbarmelijke database" enkel erbarmelijk is als het op Vlaams Blok-EP-leden aankomt. Nog een pijnlijke vaststelling: de Franse FN-leden scoorden wél relatief goed. Het heeft dus ook niks te maken met het feit dat het om extreem-rechtse EP'ers gaat.

Xnorf
5 april 2004, 11:34
Bwa als je ziet hoeveel Bourgois in zijn upje kan doen. En diegene die de hoogste score haalde was... Bart Staes (die op dit moment ook alleen zetelt). Bovendien lijkt het mij sterk dat de "erbarmelijke database" enkel erbarmelijk is als het op Vlaams Blok-EP-leden aankomt. Nog een pijnlijke vaststelling: de Franse FN-leden scoorden wél relatief goed. Het heeft dus ook niks te maken met het feit dat het om extreem-rechtse EP'ers gaat.

Die erbarmelijke database is ook erbarmelijk bij andere parlementsleden , maar men grijpt zoals geweten elke kans aan om het VB in een slecht daglicht te plaatsen. Mevrouw Van Lancker met haar 11 tussenkomsten in 5 jaar... daar wordt niet over gesproken. Zo zijn er nog tal van andere parlementsleden , sommigen halen zelfs de 5 niet... De 7de dag was zeer verhelderend. En die Marie-Rose 8O 8O 8O Wow wat een vrouw 8O 8O 8O Das nu het ideale compromis voor Vlaamsnationalen die toch goed vertegenwoordigd willen zijn maar nog niet op het Blok zelf willen of kunnen stemmen. Stem Marie-Rose :P

Joris Van Hauthem
5 april 2004, 13:57
Wie gisteren De Zevende Dag heeft bekeken over dit onderwerp, heeft wel gemerkt dat prof. Vos zijn eigen studie al aan het relativeren was. Kon moeilijk anders : de man sloeg wat cijfers betreft de bal compleet mis. Philip Claeys en Koen Dillen zetelen sedert juni 2003 in het EP, en hebben al meer tussenkomsten gehouden in de plenaire vergadering van het EP dan pakweg een Anne Van Lancker. Ze hebben in diezelfde periode ook al meer schriftelijke vragen gesteld dan diezelfde mevrouw Van Lancker.

Natuurlijk is de "invloed" van mevr. Van Lancker groter dan van onze twee parlementsleden. Daarin heeft prof. Vos gelijk. Alleen "vergeet" hij er bij te vertellen dat o.m. de fractie van mevrouw Van Lancker er in de loop der jaren alles aan gedaan heeft om het vormen van een fractie in het EP zo moeilijk mogelijk te maken. Wie geen fractie met andere partijen in het EP kan vormen, heeft bijzonder weinig middelen en mogelijkheden om effectief aan de bak te komen. Zo is het grappig om in de studie van prof. Vos te lezen dat het Vlaams Blok geen enkel rapporteurschap heeft waargenomen. Niet moeilijk, men weigert stelselmatig het rapporteurschap toe te kennen aan iemand van het Vlaams Blok. Amendementen indienen in plenaire vergadering is voor ons reglemenatair gezien gewoonweg onmogelijk, en zo kan ik nog een tijdje doorgaan. De studie is dan ook een demagogische poging om het Vlaams Blok af te schilderen als een bende profiteurs. Ik zou zeggen : dat men ons ook in het EP de gelegenheid geeft de rol de spelen die anderen wel kunnen spelen, en dat men dan de vergelijking maakt. Dat zou tenminste eerlijk zijn.