PDA

View Full Version : Zware terreuraanslag Mumbai; een der doelwitten: cafe Leopold


Pagina's : [1] 2

Texas Ranger
26 november 2008, 21:40
In Mumbai, India, pleegden vanavond (vermoedelijk moslim-)terroristen een zware terreuraanslag op westerse toeristen. Verschillende doelwitten werden geviseerd waaronder een Cafe genaamd Leopold (genoemd naar de Belgische Koning Leopold). Is hier een link met de terreurdreiging naar Belgie? Het dodentol loopt nu al op tot meer dan 80, er is sprake van meerdere honderden gewonden! Talloze westerse toeristen zouden gegijzeld worden in een hotel (Taj Mahal). Ondertussen loopt het gerucht dat er morgen mogelijks een grote aanslag zou plaatsvinden op de metro van New York!!! Wereldoorlog III bereikt haar hoogtepunt!

Another Jack
26 november 2008, 21:44
In Mumbai, India, pleegden vanavond (vermoedelijk moslim-)terroristen een zware terreuraanslag op westerse toeristen. Verschillende doelwitten werden geviseerd waaronder een Cafe genaamd Leopold (genoemd naar de Belgische Koning Leopold). Is hier een link met de terreurdreiging naar Belgie? Het dodentol loopt nu al op tot meer dan 80, er is sprake van meerdere honderden gewonden! Talloze westerse toeristen zouden gegijzeld worden in een hotel (Taj Mahal). Ondertussen loopt het gerucht dat er morgen mogelijks een grote aanslag zou plaatsvinden op de metro van New York!!! Wereldoorlog III bereikt haar hoogtepunt!

Shit, ik heb het hoogtepunt gemist...
Nu is het weer 60 jaar wachten zeker?

Derk de Tweede
26 november 2008, 22:03
Islam is liefde!

LastMohican
26 november 2008, 22:05
Inderdaad. Fantastische liefdevolle religie die Islam. Ik stel voor dat we ze hier nog wat meer moskeeen laten bouwen.

ministe van agitatie
26 november 2008, 22:07
Wereldoorlog III bereikt haar hoogtepunt!

Kan het nog ietsje hysterischer? Ik ben niet overtuigd.

Dixie
26 november 2008, 22:10
tja de poco's ... zullen nog niet overtuigd zijn mocht er een aanslag voor hun ogen gebeuren

Derk de Tweede
26 november 2008, 22:10
Live te volgen:
http://news.sky.com/skynews/Sky-Live-TV

ministe van agitatie
26 november 2008, 22:21
tja de poco's ... zullen nog niet overtuigd zijn mocht er een aanslag voor hun ogen gebeuren

Ik ben niet overtuigd van de stelling dat deze aanslagen aantonen dat we naar het hoogtepunt van WO III gaan. Dat lijkt me lichtelijk hysterisch.

filosoof
26 november 2008, 22:23
Kan het nog ietsje hysterischer? Ik ben niet overtuigd.komt nog wel : texas rangers zijn maar de vorhoede;-)

Dixie
26 november 2008, 22:25
komt nog wel : texas rangers zijn maar de vorhoede;-)
heb gehoord dat het de schuld is van blokkers:roll:

Texas Ranger
26 november 2008, 22:36
Volgens het tv programma Nova (Ned 2), enkele minuten geleden, zouden deze reeks van 7 gelijktijdig uitgevoerde aanslagen inmiddels reeds zijn opgeeist door een "Moejaheddin" groepering, moslims dus...

ministe van agitatie
26 november 2008, 22:40
Volgens het tv programma Nova (Ned 2), enkele minuten geleden, zouden deze reeks van 7 gelijktijdig uitgevoerde aanslagen inmiddels reeds zijn opgeeist door een "Moejaheddin" groepering, moslims dus...


Dat is dan wellicht het directe gevolg van wat zich in Afghanistan en Irak en Palestina afspeelt. Uw onderschrift is overigens bijzonder pijnlijk. U schrijft:

Dank u Bush voor de 8 lange jaren waarin u het Westen beschermde tegen nieuwe terreur aanslagen, wij zullen u missen!

Terwijl er nooit meer aanslagen hebben plaastgevonden dan juist onder zijn beleid als direct gevolg van dat beleid. Maar dat zal voor u iets te complex zijn waarschijnlijk.

Texas Ranger
26 november 2008, 22:46
Dat is dan wellicht het directe gevolg van wat zich in Afghanistan en Irak en Palestina afspeelt. Uw onderschrift is overigens bijzonder pijnlijk. U schrijft:


Terwijl er nooit meer aanslagen hebben plaastgevonden dan juist onder zijn beleid als direct gevolg van dat beleid. Maar dat zal voor u iets te complex zijn waarschijnlijk.

Nee, dankzij Bush' doortastende optreden en zijn toepassing van de Patriot Act waarbij ook vele terroristen hun zogenaamde "recht op privacy" moesten opgeven zijn HONDERDEN aanslagen in VS EN Europa voorkomen... Maar daar heeft niemand het over natuurlijk... Men heeft alleen oog voor de aanslagen die men niet kon voorkomen...

Dixie
26 november 2008, 22:50
Nee, dankzij Bush' doortastende optreden en zijn toepassing van de Patriot Act waarbij ook vele terroristen hun zogenaamde "recht op privacy" moesten opgeven zijn HONDERDEN aanslagen in VS EN Europa voorkomen... Maar daar heeft niemand het over natuurlijk... Men heeft alleen oog voor de aanslagen die men niet kon voorkomen... 2x van mij mag barrack er nog steviger tegen aan gaan!

longhorn
26 november 2008, 22:52
Dat is dan wellicht het directe gevolg van wat zich in Afghanistan en Irak en Palestina afspeelt.

Het duurde weer niet lang vooraleer jij of filosoof op 1 of andere manier de schuld bij de Amerikanen zou leggen. :evil:

Dixie
26 november 2008, 22:59
80 doden al en meer dan 250 gewonden groot deel britten en amerikanen gegijzeld ... lang leve de vredevolle islam

ministe van agitatie
26 november 2008, 23:16
Het duurde weer niet lang vooraleer jij of filosoof op 1 of andere manier de schuld bij de Amerikanen zou leggen. :evil:

Het spijt me zeer maar volgens mij is er een verband tussen enerzijds de door de VS gefinancierde moslimgekken in Afghanistan en 11/09, tussen de oorlogen in Afghanistan en Irak en de aanslagen in Londen en Madrid en tussen de situatie van de Palestijnen, het door de VS economisch en militair rechtgehouden Israël en deze aanslagen.

U mag dit soort aanslagen louter als resultaat van de aberrante en ziekelijke moslimgeest zien zonder enig verband met wat dan ook, als resultaat van hun godsdienstwaanzin maar zo zit het volgens mij niet in elkaar.

Waarom zou men in Mumbai anders specifiek Britten en Amerikanen targeten?

ministe van agitatie
26 november 2008, 23:17
80 doden al en meer dan 250 gewonden groot deel britten en amerikanen gegijzeld ... lang leve de vredevolle islam

Je kan geen oorlog voeren en er vanuit gaan dat je eigen bevolking gespaard zal blijven.

Dixie
26 november 2008, 23:25
Je kan geen oorlog voeren en er vanuit gaan dat je eigen bevolking gespaard zal blijven.als je het zo ziet zit je er niet mee in dat men gaat reageren en 'onschuldige' moslims gaat bommen het is namelijk war

ministe van agitatie
26 november 2008, 23:28
als je het zo ziet zit je er niet mee in dat men gaat reageren en 'onschuldige' moslims gaat bommen het is namelijk war

Dat gebeurt sinds jaren '40 in Palestina, sinds 2003 in Irak en sinds 2001 in Afgahanistan. En voordien in Iran, Saoudi-Arabië, Marokko, Tunesië, Algerije, Egypte, Indonesië, en de andere kolonies van het Westen.

longhorn
26 november 2008, 23:30
Je kan geen oorlog voeren en er vanuit gaan dat je eigen bevolking gespaard zal blijven.


Het is dus wel degelijk de ziekelijke islamitische geest vol haat want voor zover ik weet voeren de Amerikanen noch de Britten oorlog met Indie. Omdat moslims in Indonesie een paar christenen afmaken, mag ik hier bijgevolg een paar islamieten neerschieten? Uiteraard ben ik niet zo'n achterlijke soepjurkdragende baardaap.

ministe van agitatie
26 november 2008, 23:40
Het is dus wel degelijk de ziekelijke islamitische geest vol haat want voor zover ik weet voeren de Amerikanen noch de Britten oorlog met Indie. Omdat moslims in Indonesie een paar christenen afmaken, mag ik hier bijgevolg een paar islamieten neerschieten? Uiteraard ben ik niet zo'n achterlijke soepjurkdragende baardaap.

Moslims hebben de indruk dat er een nieuwe kruistocht bezig is. Ze identificeren zich met de slachtoffers in Palestina, Irak en Afghanistan, in Tjetsjenië en in Bosnië.

Door die identificatie voelen ze zich betrokken en reageren ze ook zo.

Ik ben daar niet zo'n voorstander van, aangezien ik geen hoge pet op heb van religie en godsdienstige mensen, maar ik kan het wel bergijpen. Zoals zij zich identificeren met de slachtoffers, identificeren ze Amerikaanse en Britse toeristen en zakenlui met de daders.
We noemen dat gemakshalve veralgemenen, racisme of vooroordelen. In ieder geval zien ze geen individuen meer maar alleen nog beelden, in dit geval vijandsbeelden.

Vraag is hoe je dat oplost. Sommig mensen pleiten voor meer bommen in Afghanistan en Irak en meer repressie tegen moslims hier in Europa. Het zou misschien eventueel mogelijk kunnen zijn dat we daarmee aan beide zijden van het conflict het simplisme aanwakkeren en de loopgraven dieper maken.

Ook daar ben ik niet zo'n voorstander van.


Let verder een beetje op uw scheldwoorden. Sommigen op dit forum nemen er aanstoot aan.

Dixie
26 november 2008, 23:45
deze moslims zijn laffaards punt, trouwens bijna al die landen hebben deze moslims dit zelf uitgelokt

ministe van agitatie
26 november 2008, 23:52
deze moslims zijn laffaards punt

Er is niets lafs aan om op gevaar voor eigen leven of zware verwondingen, lange gevangenisstraffen, enz, een gewapende aanval uit te voeren. Die mensen hebben ook familie, kinderen, vrouwen, opa's en oma's en nemen daar door hun actie afstand van.

Dat is allesbehalve laf, zoals ook de aanslagen op 11/09 niet als laf omschreven kunnen worden. Het vergt een zekere dosis moed.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de aanslagen goedkeur, maar laf is niet het juiste woord. Laf is vanuit het Pentagong een Predator besturen en die dan via een joystick raketten laten afvuren. Of vanuit een veilige F16 dorpjes bestoken waarvan je weet dat de mensen geen afweergeschut hebben. Of vanuit een B52 een lading bommen droppen. Dat is allemaal laf. Maar wel een pak efficiënter.

trouwens bijna al die landen hebben deze moslims dit zelf uitgelokt

Nounou, in Irak was een groot deel van de bevolking het slachtoffer van het regime van Saddam. Hen treffen om Saddam te treffen kwam duidelijk niet de bevolking ten goede die aan de hele heisa en de oorlog geen enkele schuld had. Hetzelfde geldt voor Afghanistan: het Talibanregime was bij een groot deel van de bevolking bijzonder impopulair. Hen bombarderen omdat de Taliban in de buurt zit maakt de VS impopulair: zij zijn niet verantwoordelijk voor de Taliban. Ze hebben er ook nooit voor gekozen. Hetzelfde geldt voor de palestijnen, Algerijnen Egyptenaren en al die andere landen die het slachtoffer van het kolonialisme waren: niet de bevolking draagt daarvan de schuld.

Texas Ranger
27 november 2008, 00:05
Er is niets lafs aan om op gevaar voor eigen leven of zware verwondingen, lange gevangenisstraffen, enz, een gewapende aanval uit te voeren. Die mensen hebben ook familie, kinderen, vrouwen, opa's en oma's en nemen daar door hun actie afstand van.

Dat is allesbehalve laf, zoals ook de aanslagen op 11/09 niet als laf omschreven kunnen worden. Het vergt een zekere dosis moed.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de aanslagen goedkeur, maar laf is niet het juiste woord. Laf is vanuit het Pentagong een Predator besturen en die dan via een joystick raketten laten afvuren. Of vanuit een veilige F16 dorpjes bestoken waarvan je weet dat de mensen geen afweergeschut hebben. Of vanuit een B52 een lading bommen droppen. Dat is allemaal laf. Maar wel een pak efficiënter.


Nounou, in Irak was een groot deel van de bevolking het slachtoffer van het regime van Saddam. Hen treffen om Saddam te treffen kwam duidelijk niet de bevolking ten goede die aan de hele heisa en de oorlog geen enkele schuld had. Hetzelfde geldt voor Afghanistan: het Talibanregime was bij een groot deel van de bevolking bijzonder impopulair. Hen bombarderen omdat de Taliban in de buurt zit maakt de VS impopulair: zij zijn niet verantwoordelijk voor de Taliban. Ze hebben er ook nooit voor gekozen. Hetzelfde geldt voor de palestijnen, Algerijnen Egyptenaren en al die andere landen die het slachtoffer van het kolonialisme waren: niet de bevolking draagt daarvan de schuld.

Spreekt u namens de PLO of namens Hamas, of allebei???

longhorn
27 november 2008, 00:06
Let verder een beetje op uw scheldwoorden. Sommigen op dit forum nemen er aanstoot aan.


Als je een fanatieke moslim ziet, dan is mijn beschrijving in 99% van de gevallen correct. Verder zie ik niet in hoe dergelijke bloedbaden het 'internationaal moslimlijden' zullen beinvloeden, integendeel. De wereldwijde afkeer voor die religie zal alleen maar toenemen. Nu is een moslim al voor velen synoniem voor 'ontplofbaar menselijk wezen'.

ministe van agitatie
27 november 2008, 00:11
Spreekt u namens de PLO of namens Hamas, of allebei???

As usual: namens mezelf. Voor PLO had ik nog wel respect, zeker voor de PFLP. Voor Hamas iets minder, ik ben namelijk een virulent atheïst.

ministe van agitatie
27 november 2008, 00:23
Verder zie ik niet in hoe dergelijke bloedbaden het 'internationaal moslimlijden' zullen beinvloeden, integendeel..

Sommigen zijn voor een verdere polarisatie vanuit de overtuiging dat ze het wel zullen halen en dat de Dag des Oordeels nabij is. Dat soort mafkezen heb je overigens ook in de VS: the End of Times freaks die de huidige conflicten zien als een voorbode voor de grote Apocalyps en daar dus graag hun steentje aan willen bijdragen. In die zin wedden de moslimgekken en de christelijke zotten op hetzelfde paard.


De wereldwijde afkeer voor die religie zal alleen maar toenemen. Nu is een moslim al voor velen synoniem voor 'ontplofbaar menselijk wezen'

U vergeet dat het Vaticaans Dagblad nog pas onlangs heeft meegedeeld dat de islam de grootste godsdienst ter wereld is en sneller groeit dan andere godsdiensten? Sinds kort is de islam groter dan het katholicisme. Nu Alla nog, al was die naar het schijnt al heel groot. Maar hij zal ook wel klein begonnen zijn, zoals iedereen.

filosoof
27 november 2008, 00:53
Nee, dankzij Bush' doortastende optreden en zijn toepassing van de Patriot Act waarbij ook vele terroristen hun zogenaamde "recht op privacy" moesten opgeven zijn HONDERDEN aanslagen in VS EN Europa voorkomen... Maar daar heeft niemand het over natuurlijk... Men heeft alleen oog voor de aanslagen die men niet kon voorkomen...In het kader van die (ook tot in België uitgebreidde uitzonderingswetgeving die de Amerikanen en ons véél vrijheden afnam) werden inderdaad honderden mensen gearresteerd, maar er werden maar in bitter weinig gevallen steekhoudende bewijzen gevonden.

Zijn oorlogszucht (en die van zijn voorganger) kostte wel méér dan een miljoen zevenhonderdduizend burgers het leven in Irak. In Afghanistan gaat het dezelfde weg op.

Rol Bush in pek en pluimen en jaag 'em terug naar Texas. (vermits hij niet mag gedagvaard en berecht worden door het Tribunaal van den Haag)

filosoof
27 november 2008, 01:02
als je het zo ziet zit je er niet mee in dat men gaat reageren en 'onschuldige' moslims gaat bommen het is namelijk warDaar is het Amerikaans leger al jaren mee bezig.

forzaflandria
27 november 2008, 01:08
Hotels vol met onschuldige toeristen uit de hele wereld en onschuldig lokaal personeel - sommigen wellicht ook moslims - aanvallen is onmenselijk. Punt uit.

Het is natuurlijk wel typisch dat het weer eens moslims zijn die het doen, en dat er weer ten allen kante moet verteld worden hoe lief, multicultureel en tolerant die godsdienst wel is. Ja, de meeste moslims zijn geen terroristen, maar ondertussen moeten we wel beseffen waar de grootste dreiging van uit gaat: van fanatiekelingen uit een godsdienst die vrouwen, homo's, muziek, enz. zondig vindt en zo veel mogelijk wil verdrukken.
Proficiat aan de linksen die daar nog de verdediging van willen opnemen; jullie zijn werkelijk blind. Zoals degenen die het eerst niet slecht vonden dat het 'maar' Joden waren die door de Nazi's verdrukt werden.

filosoof
27 november 2008, 01:12
heb gehoord dat het de schuld is van blokkers:roll::lol:Die bluffen zo dikwijls...

ministe van agitatie
27 november 2008, 01:13
ondertussen moeten we wel beseffen waar de grootste dreiging van uit gaat: van fanatiekelingen uit een godsdienst die vrouwen, homo's, muziek, enz. zondig vindt en zo veel mogelijk wil verdrukken.

Fundamentalistische christenen uit de Bible Belt?

Proficiat aan de linksen die daar nog de verdediging van willen opnemen; jullie zijn werkelijk blind. Zoals degenen die het eerst niet slecht vonden dat het 'maar' Joden waren die door de Nazi's verdrukt werden.

Ik zie of lees hier geen 'linksen' dat soort aanslagen verdedigen hoor. Sommigen wijzen op wat men moslims aandoet in Palestina, Irak en Afghanistan en zeggen dat je niet zomaar wat kan gaan oorlogvoeren zonder dat je eigen bevolking daar vroeg of laat het slachtoffer van is.

En over nazi's en joden gesproken, misschien moet u op dit forum eens wat berichtjes plukken en het woord moslim telkens vervangen door 'jood' en kijken wat dat geeft, qua stijl. Het is vaak nogal eenvormig met wat de nazi's produceerden.

Het waren overigens de communisten en linksen die het eerst gereageerd hebben op de jodenvervolging enerzijds en de opkomst van de nazi's anderzijds.

Texas Ranger
27 november 2008, 01:54
Fundamentalistische christenen uit de Bible Belt?



Ik zie of lees hier geen 'linksen' dat soort aanslagen verdedigen hoor. Sommigen wijzen op wat men moslims aandoet in Palestina, Irak en Afghanistan en zeggen dat je niet zomaar wat kan gaan oorlogvoeren zonder dat je eigen bevolking daar vroeg of laat het slachtoffer van is.

En over nazi's en joden gesproken, misschien moet u op dit forum eens wat berichtjes plukken en het woord moslim telkens vervangen door 'jood' en kijken wat dat geeft, qua stijl. Het is vaak nogal eenvormig met wat de nazi's produceerden.

Het waren overigens de communisten en linksen die het eerst gereageerd hebben op de jodenvervolging enerzijds en de opkomst van de nazi's anderzijds.

Vraagje: Hebt u ooit "De Goelag Archipel" gelezen van Alexander Solzjenitsyn of anders "Verhalen uit Kolyma" van Sjalamov? Moet u dringend eens doen! Roept bij u misschien nostalgische gevoelens op naar een communistisch verleden.

ministe van agitatie
27 november 2008, 02:30
Vraagje: Hebt u ooit "De Goelag Archipel" gelezen van Alexander Solzjenitsyn of anders "Verhalen uit Kolyma" van Sjalamov? Moet u dringend eens doen! Roept bij u misschien nostalgische gevoelens op naar een communistisch verleden.

Het eerste heb ik gelezen, het laatste niet. Maar ik heb wel meer over de Sovjet Unie gelezen dat maakt dat ik er geen onvoorwaardelijk fan van ben. Ik had daar (net als hier) in de oppositie en (net als hier) wellicht in de gevangenis gezeten.

Maar kritiek hebben op het beleid van de VS betekent niet noodzakelijk dat je fan bent van de Taliban. Het kapitalisme bekritiseren betekent niet noodzakelijk dat je terug verlangt naar de Sovjet Unie. Er is meer in de wereld dan zwart of wit, weet je. Er is een hele regenboog van infrarood tot ultraviolet. En dan zijn er nog heel wat golven die we niet zien.

fcal
27 november 2008, 03:21
Een bloemlezing van enkele van de meest geslaagde bekeringsacties door moslims in Indië dit jaar:
- 13.05.2008: Jaipur - 68 doden in serie bomaanslagen;
- 25.07.2008: Ahmedabad - 57 doden in een serie bomaanslagen;
- 13.09.2008: New Delhi - 26 doden in een serie bomaanslagen;
- 27.09.2008: New Delhi - 3 doden bij mislukte bomaanslag;
- 29.09.2008: Modasa, Gujarat - 1 dode en ettelijke gekwetsten;
- 29.09.2008: Malegoan, Maharashtra - 5 doden en talrijke gekwetsten;
- 21.10.2008: Imphal, Manipur - 17 doden na bomaanslag;
- 30.10.2008: Assam: 45 doden en 100 gekwetsten bij 18 bomaansllagen;
- 26.11.2008: Mombai (Bombay) - reeds 80 doden en 700-tal gekwetsten.

Enkele andere hoogtepunten van bekeringsijver uit een verder verleden:
- 25.08.2007: Hyderabad - 42 doden;
- 19.02.2007: Samjhauta Express - 66 doden op de Indië-Pakistan vriendschap trein;
- 08.09.2006: Malegoan, Maharastra - 40 doden;
- 11.07.2006: Mumbai - 209 doden;
- 07.03.2006: Varanasi - 21 doden;
- 29.10.2005: New Delhi - 61 doden;
- 25.08.2003: Mumbai - 46 doden;
- 24.09.2002: Gandhinagar - 34 doden...

Bij deze acties offerden de deelnemende jihadis meestal hun leven. Het paradijs wacht hen.

LastMohican
27 november 2008, 07:06
Tijd om op een globale schaal uiterst doortastend op te treden. Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims. De oplossing ligt voor de hand. UIteindelijk is het wij of zij.

Mosasaurus
27 november 2008, 07:21
Islam = Vrede

ministe van agitatie
27 november 2008, 07:29
Tijd om op een globale schaal uiterst doortastend op te treden. Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims. De oplossing ligt voor de hand. UIteindelijk is het wij of zij.

Wat stelt u voor?

Mosasaurus
27 november 2008, 07:41
Wat stelt u voor?

een scheiding tussen moslims en niet-moslims.
Eigen wijken, scholen, ziekenhuizen,... en dan een zeer grote muur eromheen, een muur waarbij die van Berlijn destijds slechts klein bier was..
Eigen luchthavens en vliegmaatschappijen, indien deze vliegtuigen slechts enkele meters van het toegelaten traject afwijken worden ze neergehaald...

Dan kunnen ze hellal eten, burkhas dragen, kinderen uithuwelijken, genitale verminkingen uitvoeren, overspelige vrouwen stenigen....

En wij kunnen terug in onze steden op straat komen zonder lastiggevallen te worden.

De linkiewinkies die het hier niet mee eens zijn kunnen gerust in de Islamwijken gaan wonen en een vuistlange baard laten groeien.


maar zover gaat het niet komen want Islam = Vrede

lombas
27 november 2008, 07:42
Zoals zij zich identificeren met de slachtoffers, identificeren ze Amerikaanse en Britse toeristen en zakenlui met de daders.

Ik kan uw discours tot zekere hoogte goed volgen, maar deze vanzelfsprekendheid - of zelfs maar gevolgtrekking - erken ik niet.

Ergens in 2002 bezocht ik de Tempel van Hatsjepsut nabij Luxor, waar enkele jaren tevoren een aanslag (http://nl.wikipedia.org/wiki/Terroristische_aanslag_in_Luxor) gepleegd was die 62 doden had geëist. Daar terugdenken aan die gebeurtenis raakte mij meer dan naast Ground Zero te staan. Toeristen zijn geen symbool - ze vertegenwoordigen niets.

Als ge een aanslag pleegt, zit daar meestal een reden achter - akkoord. Die reden culmineert echter in een symbool: bijvoorbeeld WTC-torens. Ik zou daar zelfs nog metro- en buslijnen aan toevoegen: "Zie eens hoe we u kunnen raken." Maar toeristen aanvallen heeft geen enkel functioneel nut. Hospitalen binnenvallen nog minder. Ge helpt er uw zaak in de verste verte niet mee.

Ke Nan
27 november 2008, 08:07
Dit is dus een regelrechte oorlogsverklaring! Die smeerlappen van een Indiërs herbergen terroristen die het op België gemunt hebben. Wij moeten India binnenvallen en orde op zaken stellen.

ministe van agitatie
27 november 2008, 08:28
een scheiding tussen moslims en niet-moslims.

Wat stelt u voor aan realistische maatregelen?

Jozef Ostyn
27 november 2008, 08:37
Ik ben niet overtuigd van de stelling dat deze aanslagen aantonen dat we naar het hoogtepunt van WO III gaan. Dat lijkt me lichtelijk hysterisch.


Dat denk ik ook. Gewoon een nieuwe episode in de lange strijd met de jihadi's.

Jozef Ostyn
27 november 2008, 08:40
Dat is dan wellicht het directe gevolg van wat zich in Afghanistan en Irak en Palestina afspeelt. Uw onderschrift is overigens bijzonder pijnlijk. U schrijft:


Terwijl er nooit meer aanslagen hebben plaastgevonden dan juist onder zijn beleid als direct gevolg van dat beleid. Maar dat zal voor u iets te complex zijn waarschijnlijk.

Kunt u even uitleggen op welke wijze de hoofdzakelijk Indische slachtoffers hiervoor verantwoordelijk zijn?

Kunt u even uitleggen hoe Bush en zijn beleid verantwoordelijk waren voor de aanslagen in Oost-Afrika, op de USS Cole, enz; die plaatsgrepen voor hij aan de macht kwam en voor de aanslagen van 9/11 die gepland en voorbereid werden lang voordat Bush verkozen werd?

Jozef Ostyn
27 november 2008, 08:41
Waarom zou men in Mumbai anders specifiek Britten en Amerikanen targeten?

Hoeveel van de meer dan 100 doden zijn Britten en Amerikanen?

Jozef Ostyn
27 november 2008, 08:44
Zijn oorlogszucht (en die van zijn voorganger) kostte wel méér dan een miljoen zevenhonderdduizend burgers het leven in Irak.

Ik vraag mij af wanneer u gaat melden dat de bevolking van Irak volledig uitgeroeid is.

Jozef Ostyn
27 november 2008, 08:46
Een bloemlezing van enkele van de meest geslaagde bekeringsacties door moslims in Indië dit jaar:
- 13.05.2008: Jaipur - 68 doden in serie bomaanslagen;
- 25.07.2008: Ahmedabad - 57 doden in een serie bomaanslagen;
- 13.09.2008: New Delhi - 26 doden in een serie bomaanslagen;
- 27.09.2008: New Delhi - 3 doden bij mislukte bomaanslag;
- 29.09.2008: Modasa, Gujarat - 1 dode en ettelijke gekwetsten;
- 29.09.2008: Malegoan, Maharashtra - 5 doden en talrijke gekwetsten;
- 21.10.2008: Imphal, Manipur - 17 doden na bomaanslag;
- 30.10.2008: Assam: 45 doden en 100 gekwetsten bij 18 bomaansllagen;
- 26.11.2008: Mombai (Bombay) - reeds 80 doden en 700-tal gekwetsten.

Enkele andere hoogtepunten van bekeringsijver uit een verder verleden:
- 25.08.2007: Hyderabad - 42 doden;
- 19.02.2007: Samjhauta Express - 66 doden op de Indië-Pakistan vriendschap trein;
- 08.09.2006: Malegoan, Maharastra - 40 doden;
- 11.07.2006: Mumbai - 209 doden;
- 07.03.2006: Varanasi - 21 doden;
- 29.10.2005: New Delhi - 61 doden;
- 25.08.2003: Mumbai - 46 doden;
- 24.09.2002: Gandhinagar - 34 doden...

Bij deze acties offerden de deelnemende jihadis meestal hun leven. Het paradijs wacht hen.


Ongetwijfeld allemaal het rechtstreekse gevolg van het VS-beleid in het Midden-oosten ...

Texas Ranger
27 november 2008, 08:46
Tijd om op een globale schaal uiterst doortastend op te treden. Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims. De oplossing ligt voor de hand. UIteindelijk is het wij of zij.

100% gelijk, zij wensen oorlog tegen de rest van de wereld (niet-moslims) en voeren die ook. Hoe utopisch ik ook zou willen zijn, als je realistisch denkt dan besef je dat er geen kans is op tussenoplossingen. Ooit, vroeg of laat, zullen we grenzen moeten stellen aan deze waanzin door hen zelf beperkingen op te leggen waar ook de onschuldigen onder hen hinder van zullen ondervinden. Er zullen inderdaad scheidslijnen komen zoals Israel die ook hanteert met haar muur. (waar het aantal aanslagen dardoor fors is verminderd) Jammer (voor hen dan) maar helaas! Hoe meer politici mettertijd het slachtoffer zullen worden van hun terreur (denk aan de europarlementariers die zich thans ook in de oorlogszone Mumbai bevinden) hoe rapper men daartoe zal besluiten! Opdoeken die multicul!

Jozef Ostyn
27 november 2008, 08:47
Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims.

Dat is manifest onjuist. Hoewel jihadi-terroristen verantwoordelijk zijn voor het meeste en het meest dodelijke terrorisme zijn er ook voorbeelden van niet-moslim-terroristen.

Jozef Ostyn
27 november 2008, 08:51
100% gelijk, zij wensen oorlog tegen de rest van de wereld (niet-moslims) en voeren die ook. Hoe utopisch ik ook zou willen zijn, als je realistisch denkt dan besef je dat er geen kans is op tussenoplossingen. Ooit, vroeg of laat, zullen we grenzen moeten stellen aan deze waanzin door hen zelf beperkingen op te leggen waar ook de onschuldigen onder hen hinder van zullen ondervinden. Er zullen inderdaad scheidslijnen komen zoals Israel die ook hanteert met haar muur. (waar het aantal aanslagen dardoor fors is verminderd) Jammer (voor hen dan) maar helaas! Hoe meer politici mettertijd het slachtoffer zullen worden van hun terreur (denk aan de europarlementariers die zich thans ook in de oorlogszone Mumbai bevinden) hoe rapper men daartoe zal besluiten! Opdoeken die multicul!

Het is niet omdat de jihadi-terroristen afschuwelijke misdaden plegen dat wij volledig ons verstand op nul moeten zetten. Iedereen dient zich te realiseren dat de overgrote meerderheid van de slachtoffers van de jihadi-terroristen in de wereld andere moslims zijn.

ministe van agitatie
27 november 2008, 08:51
Ik kan uw discours tot zekere hoogte goed volgen, maar deze vanzelfsprekendheid - of zelfs maar gevolgtrekking - erken ik niet.
... Toeristen zijn geen symbool - ze vertegenwoordigen niets.

Als ge een aanslag pleegt, zit daar meestal een reden achter - akkoord. Die reden culmineert echter in een symbool: bijvoorbeeld WTC-torens. Ik zou daar zelfs nog metro- en buslijnen aan toevoegen: "Zie eens hoe we u kunnen raken." Maar toeristen aanvallen heeft geen enkel functioneel nut. Hospitalen binnenvallen nog minder. Ge helpt er uw zaak in de verste verte niet mee.

Ik pleit hun daden vanzelfsprekend niet goed. Ik ben er - net als u - van overtuigd dat het doden van onschuldigen (ook in dit geval weer vooral eigen volk) geen sympathie zal voortbrengen en ook militair of politiek geen zoden aan de dijk zet. Het tegendeel is waarschijnlijk (en hopelijk) waar.
Dat is echter ook niet wat dit soort religieuze gekken voor ogen hebben: zij zoeken de polarisatie, oorlog omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze sowieso winnen, zeker als ze de zaken op de spits kunnen drijven en de intolerantie overal groeit. Bijvoorbeeld hier ten opzichte van moslims die in hun hele leven nooit zelfs maar gedacht hebben aan terreurdaden maar braafjes bezig zijn met hun eigen huisje, tuintje, kinderen, hun werk en hun tweejaarlijkse vakantie naar Marokko.

Maar de terroristen vertrekken doorgaans van een zekere logica die - ik herhaal het - de mijne niet is. Ze zien hoe in Palestina, Irak, Afghanistan, Tjetsjenië, Bosnië evengoed onschuldige mensen, mannen, vrouwen, kinderen, baby's, het slachtoffer zijn van oorlogsgeweld dat in die gevallen vaak door Westerse, christelijke mogendheden wordt uitgevoerd.

In hun ogen zijn de Palestijnse, Iraakse, Afghaanse en andere onschuldige slachtoffers evenveel waard als de zakenmensen of toeristen in Mumbai of in het WTC.

Zij zien een verband waar wij het niet zien. het is interessant om te onderzoeken welke verbanden zij zien, waar ze hun motivatie vandaan halen. Daar ligt namelijk de sleutel om uit de huidige spiraal van geweld te geraken. Want - dat kan ik garanderen - als de spiraal zich verderzet verliezen niet alleen de moslimterroristen het onderspit, maar doen we dat allemaal voor een stuk. Gedenk de uitspraak van Nietzsche:

Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn,
dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.
Und wenn du lange in einen Abgrund blickst,
blickt der Abgrund auch in dich hinein.

(wie met monsters vecht, moet opletten
dat hij daarbij zelf geen monster wordt.
Als je lang in de afgrond staart,
staart de afgrond ook in jou)

ministe van agitatie
27 november 2008, 08:53
100% gelijk, zij wensen oorlog tegen de rest van de wereld (niet-moslims) en voeren die ook. Hoe utopisch ik ook zou willen zijn, als je realistisch denkt dan besef je dat er geen kans is op tussenoplossingen. Ooit, vroeg of laat, zullen we grenzen moeten stellen aan deze waanzin door hen zelf beperkingen op te leggen waar ook de onschuldigen onder hen hinder van zullen ondervinden. Er zullen inderdaad scheidslijnen komen zoals Israel die ook hanteert met haar muur. (waar het aantal aanslagen dardoor fors is verminderd) Jammer (voor hen dan) maar helaas! Hoe meer politici mettertijd het slachtoffer zullen worden van hun terreur (denk aan de europarlementariers die zich thans ook in de oorlogszone Mumbai bevinden) hoe rapper men daartoe zal besluiten! Opdoeken die multicul!

Wat stel je concreet voor als realistische oplossingen of maatregelen? Israel is al 60 jaar in oorlog. Is dat het na te volgen voorbeeld? Terwijl die oorlog net aan de basis ligt van een zeer groot deel van de problemen en haat.

Jozef Ostyn
27 november 2008, 08:58
Wat stel je concreet voor als realistische oplossingen of maatregelen? Israel is al 60 jaar in oorlog. Is dat het na te volgen voorbeeld? Terwijl die oorlog net aan de basis ligt van een zeer groot deel van de problemen en haat.

Wat stelt u voor? Dat Israel collectieve zelfmoord pleegt? Want de jihadi's eisen de vernietiging van Israel.

ministe van agitatie
27 november 2008, 09:01
Wat stelt u voor? Dat Israel collectieve zelfmoord pleegt? Want de jihadi's eisen de vernietiging van Israel.

Wat Israel betreft heb ik niets voor te stellen. Ik ben Israëli noch Palestijn. Ik heb over de kwestie een mening: één seculiere, niet-racistische staat met Jeruzalem als hoofdstad en gelijke rechten voor alle burgers. Twee staten zijn onleefbaar en de verdeling leidt alleen maar tot grotere polarisatie.

Jozef Ostyn
27 november 2008, 09:02
Wat Israel betreft heb ik niets voor te stellen. Ik ben Israëli noch Palestijn. Ik heb over de kwestie een mening: één seculiere, niet-racistische staat met Jeruzalem als hoofdstad en gelijke rechten voor alle burgers. Twee staten zijn onleefbaar en de verdeling leidt alleen maar tot grotere polarisatie.


De vernietiging van de staat Israel is dus ook uw doelstelling.

ministe van agitatie
27 november 2008, 09:06
De vernietiging van de staat Israel is dus ook uw doelstelling.

Als racistische, religieuze staat? Ja. Als gebied waar Joden wonen? Neen.

Overigens is doelstelling een groot woord (12 letters). Ik heb daar een mening over maar ik doe niets om dat te realiseren. Het is geen persoonlijk doel.

LastMohican
27 november 2008, 09:12
Dat is manifest onjuist. Hoewel jihadi-terroristen verantwoordelijk zijn voor het meeste en het meest dodelijke terrorisme zijn er ook voorbeelden van niet-moslim-terroristen.

99% tov 1%. Niet-moslimterreur is een statistische anomalie.

LastMohican
27 november 2008, 09:13
Wat stelt u voor?

Een definitieve oplossing.

Wimpeus
27 november 2008, 09:13
Fundamentalistische christenen uit de Bible Belt?

Hoe u het ook draait of keer, de VS zijn nog altijd op bijna alle vlakken veel vrijer en toleranter dan de meeste moslimlanden. Er zijn inderdaad een hoop foute fundamentalisten te vinden in dit land maar niet in die mate dat ze het ganse beleid bepalen en bv. de homo's openlijk aan de hoogste boom knopen of vermeende vrouwelijke overspelplegers publiekelijk stenigen zoals in bepaalde andere landen wel gebeurt.
Uw vergelijking is goed geprobeerd, alhoewel lichtelijk voorspelbaar en volkomen afgezaagd, maar niet correct.

Ik zie of lees hier geen 'linksen' dat soort aanslagen verdedigen hoor. Sommigen wijzen op wat men moslims aandoet in Palestina, Irak en Afghanistan en zeggen dat je niet zomaar wat kan gaan oorlogvoeren zonder dat je eigen bevolking daar vroeg of laat het slachtoffer van is.


U bent aan apologeet van de godsdienst in die mate dat u aanslagen verdedigt en goedpraat door te stellen dat de plegers ervan een gegronde reden hebben, namelijk dat andere moslimbroeders ergens ter wereld wel eens onheus behandeld worden.
Als ik uw logica mag volgen, is niemand nog aansprakelijk voor de eigen daden en kan de schuld van geweld altijd wel ergens op één of andere externe factor geschoven worden. Op deze planeet zijn er echter ook voldoende Christenen die vervolgd worden maar dat geeft mij nog niet het recht dit als excuus te gebruiken om links en rechts een aanslag te plegen die dan door naïevelingen zal worden goedgepraat want ik had toch wel een 'just cause' en dit in vraag stellen, zou een ernstige aantasting van mijn godsdienstvrijheid zijn.
U wordt in uw eigen posts geconfronteerd met de hypocrisie van uw eigen politieke correctheid namelijk verplicht dienen open te staan voor een verregaande godsdienstvrijheid doch tegelijkertijd het doorgedreven conservatisme dat vervat ligt in elke godsdienst niet kunnen aanvaarden.
U mag blij zijn dat u in een land woont dat u toelaat zulk een gedachtegang te ontwikkelen, al is het een verdorven Westerse kolonisator die mede aansprakelijk is voor alle miserie in de ganse wereld.

ministe van agitatie
27 november 2008, 09:13
Een definitieve oplossing.

Kan het iets concreter?

Jozef Ostyn
27 november 2008, 09:15
99% tov 1%. Niet-moslimterreur is een statistische anomalie.

Ga dat vertellen aan de slachtoffers van die 1%.

lombas
27 november 2008, 09:27
Ik pleit hun daden vanzelfsprekend niet goed. Ik ben er - net als u - van overtuigd dat het doden van onschuldigen (ook in dit geval weer vooral eigen volk) geen sympathie zal voortbrengen en ook militair of politiek geen zoden aan de dijk zet. Het tegendeel is waarschijnlijk (en hopelijk) waar.

Ik wist al dat we daar op één lijn zaten.


Dat is echter ook niet wat dit soort religieuze gekken voor ogen hebben: zij zoeken de polarisatie, oorlog omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze sowieso winnen, zeker als ze de zaken op de spits kunnen drijven en de intolerantie overal groeit. Bijvoorbeeld hier ten opzichte van moslims die in hun hele leven nooit zelfs maar gedacht hebben aan terreurdaden maar braafjes bezig zijn met hun eigen huisje, tuintje, kinderen, hun werk en hun tweejaarlijkse vakantie naar Marokko.

En hier volg ik u weer.


Maar de terroristen vertrekken doorgaans van een zekere logica die - ik herhaal het - de mijne niet is. Ze zien hoe in Palestina, Irak, Afghanistan, Tjetsjenië, Bosnië evengoed onschuldige mensen, mannen, vrouwen, kinderen, baby's, het slachtoffer zijn van oorlogsgeweld dat in die gevallen vaak door Westerse, christelijke mogendheden wordt uitgevoerd.

Ze polariseren dat uiteraard veel te veel - er bestaat geen christenheid meer. Dat is ook één van de drie grootste zuilen van Nietzsche's filosofie.

Maar goed, ik wil dat pardonneren.


In hun ogen zijn de Palestijnse, Iraakse, Afghaanse en andere onschuldige slachtoffers evenveel waard als de zakenmensen of toeristen in Mumbai of in het WTC.

Punt is dat ze weinig zakenmensen of toeristen raken. Ik zie trouwens niet waar er in een politiekantoor of een enorm hospitaal veel toeristen zitten.

lombas
27 november 2008, 09:33
Hoe u het ook draait of keer, de VS zijn nog altijd op bijna alle vlakken veel vrijer en toleranter dan de meeste moslimlanden. Er zijn inderdaad een hoop foute fundamentalisten te vinden in dit land maar niet in die mate dat ze het ganse beleid bepalen en bv. de homo's openlijk aan de hoogste boom knopen of vermeende vrouwelijke overspelplegers publiekelijk stenigen zoals in bepaalde andere landen wel gebeurt.
Uw vergelijking is goed geprobeerd, alhoewel lichtelijk voorspelbaar en volkomen afgezaagd, maar niet correct.

De abortus-gerelateerde moordenteller staat nochtans op zeven.

ministe van agitatie
27 november 2008, 09:38
Hoe u het ook draait of keer, de VS zijn nog altijd op bijna alle vlakken veel vrijer en toleranter dan de meeste moslimlanden.

dat is zeker waar en dat betwist ik ook niet.

Uw vergelijking is goed geprobeerd, alhoewel lichtelijk voorspelbaar en volkomen afgezaagd, maar niet correct.


Ze is correct in zoverre dat het aan beide zijden van het conflict in Irak en Afghanistan om religieus geïnspireerde, messianistische, militaristische en rechtse mannen handelt. Ze zijn veel minder elkaars tegenstander danwel elkaars spiegelbeeld.

Ik ben tegenstander van religieuze gekken. Aan beide zijden van het verhaal.


U bent aan apologeet van de godsdienst in die mate dat u aanslagen verdedigt en goedpraat door te stellen dat de plegers ervan een gegronde reden hebben, namelijk dat andere moslimbroeders ergens ter wereld wel eens onheus behandeld worden.

Volgens hen is dat een gegronde reden, voor mij natuurlijk niet. Dat is het zelfs niet in politieke of strikt militaire zin. Maar zij voeren geen gewone oorlog maar een asymmetrische oorlog. En hun bedoeling is geen politieke of militaire overwinning maar totale chaos en de daaropvolgende apocalyps.
Ik ben atheïst, dus zeker geen apologeet van religieuze zotten. Ik onderzoek hun motivatie om te begrijpen wat zij doen en daaruit ideeën en strategieën te ontwikkelen om hun strategie te counteren. Een escalatie van het geweld, een groeiende polarisatie, lijkt mij een totaal verkeerde optie: daar gokken zij namelijk op.

U wordt in uw eigen posts geconfronteerd met de hypocrisie van uw eigen politieke correctheid namelijk verplicht dienen open te staan voor een verregaande godsdienstvrijheid doch tegelijkertijd het doorgedreven conservatisme dat vervat ligt in elke godsdienst niet kunnen aanvaarden.

Of ik druk me gebrekkig uit of u heeft maar de helft van mijn posts gelezen.

Voor alle duidelijkheid: ik ben virulent antitheïst. Niet allen a-godsdienstig maar tegenstander van alle georganiseerde godsdiensten en de impact die ze hebben op de samenleving en de individuen die die samenleving uitmaken. Dat geldt zeer zeker voor islamisten en vooral in Afghanistan en Irak. Ik ben pleitbezorger van seculiere regimes zoals die in Afghanistan en Irak bestonden (los van de kritiek die je op die regimes terecht kan en moet hebben) vooraleer de VS zich daarmee moeiden en de seculiere regimes uit het zadel lichtten ten voordele van de religieuze zotten.
Dat is de kern van mijn betoog: de problemen die we vandaag met islamisten en moslimterrorisme hebben, is het directe en concrete resultaat van een agressief beleid dat evengoed is ingegeven door een religieus geïnspireerd wereldbeeld waarbij men vanuit de VS in Afghanistan de voorkeur gaf aan de Mujahedin boven de communistische regering en in Irak aan de religieus geïnspireerde Shiïeten boven de seculiere Baathpartij. Over Palestina kan je hetzelfde stellen: men boycotte de seculiere PLO en haar progressieve fracties en spreidde zo het bedje voor Hamas.
Dat destructieve, nefaste beleid van het Westen, lost de problemen duidelijk niet op maar verergert ze alleen maar. Meer bombardementen, meer soldaten, meer platgebombardeerde dorpen, een grotere surge zijn geen deel van de oplossing maar een deel van het probleem.

U mag blij zijn dat u in een land woont dat u toelaat zulk een gedachtegang te ontwikkelen, al is het een verdorven Westerse kolonisator die mede aansprakelijk is voor alle miserie in de ganse wereld.

Ik ben ook blij dat ik in dit land woon en vooral dankbaar aan de generaties voor mij die komaf hebben gemaakt met het duistere katholicisme dat tot niet zo lang geleden het leven van de mensen hier beheerste en bepaald geen propere geschiedenis heeft. Aan die geschiedenis en die impact van het katholicisme is een einde gekomen bij gratie van een aantal factoren zoals welvaart, scholing, uitroeiïng van analfabetisme en in grote mate het feminisme en de bevrijdingsstrijd van de vrouwen.

Dat soort zaken zou ik in landen als Afghanistan en Irak massaal stimuleren. Eigenlijk wat de regimes die aan de macht waren deden, alvorens de VS beide landen naar de middeleeuwen bombardeerden dus.

D'ARTOIS
27 november 2008, 11:00
Quote (laatste deel) min. van agitatie
Ik ben ook blij dat ik in dit land woon en vooral dankbaar aan de generaties voor mij die komaf hebben gemaakt met het duistere katholicisme dat tot niet zo lang geleden het leven van de mensen hier beheerste en bepaald geen propere geschiedenis heeft. Aan die geschiedenis en die impact van het katholicisme is een einde gekomen bij gratie van een aantal factoren zoals welvaart, scholing, uitroeiïng van analfabetisme en in grote mate het feminisme en de bevrijdingsstrijd van de vrouwen.
Unquote

Een zeer waar woord en de hoofdoorzaak v an het feit dat de Islamitische Fundamentalistische geestelijkheid geen scholing, geen feminisme en geen gelijkheid voor vrouwen wil. Hoe je de Islam verder wil kwalificeren is een persoonlijke zaak, alleen scholing en welvaart kan verandering brengen. En dat realiseren de moslims zich terdege, vandaar nog steeds de thuislandbruiden.

Als gevolg van de aanslag in India zal de overheid zelf wel met de moslims afrekenen.

Geert C
27 november 2008, 11:08
99% tov 1%. Niet-moslimterreur is een statistische anomalie.
80% van alle terroristische aanslagen in Europa worden gepleegd door separatisten...

ALLE SEPARATISTEN ZIJN TERRORISTEN!!! WE MOETEN ALLE SEPARATISTISCHE PARTIJEN OPDOEKEN EN HUN LEDEN HET LAND UITZETTEN!!!

Zie je nu hoe belachelijk zo'n hysterische veralgemeningen zijn? :roll:

PollyCorrect
27 november 2008, 11:16
De religie van de vrede is haar vreugde weer aan 't verspreiden.

:shock:

ministe van agitatie
27 november 2008, 11:22
De religie van de vrede is haar vreugde weer aan 't verspreiden.

:shock:

U denkt ook altijd heel diep na over de dingen hé?

PollyCorrect
27 november 2008, 11:28
ja, het is heel simpel. Die perverse complottheorietjes van u, daar ben ik niet van onder de indruk. Islam is een religie van vrede en de islamieten stralen van vreugde en liefde. Dat zie ik elke dag.

LastMohican
27 november 2008, 11:28
Kan het iets concreter?


Dat mag ik niet.

PollyCorrect
27 november 2008, 11:29
Dat mag ik niet.Ben je ook zo dankbaar dat de islam ons van zijn wijsheid en inzicht laat proeven?

ministe van agitatie
27 november 2008, 11:29
ja, het is heel simpel. Die perverse complottheorietjes van u, daar ben ik niet van onder de indruk. Islam is een religie van vrede en de islamieten stralen van vreugde en liefde. Dat zie ik elke dag.

U hoeft zich niet verplicht te voelen mijn vorige stelling nog eens te bevestigen, hoor.

ministe van agitatie
27 november 2008, 11:39
Dat mag ik niet.

Een soort Endlösung? Heilige Oorlog?

Jozef Ostyn
27 november 2008, 11:43
Gelukkig zal de Indische regering dit alles met een beetje meer koelbloedigheid en rationaliteit aanpakken dan sommige forummers hier, gelet op hun lange ervaring met dit soort terrorisme.

ministe van agitatie
27 november 2008, 11:53
Gelukkig zal de Indische regering dit alles met een beetje meer koelbloedigheid en rationaliteit aanpakken dan sommige forummers hier, gelet op hun lange ervaring met dit soort terrorisme.

Misschien iets koelbloediger dan de VS na 11/09 die de aanslagen bijna verwelkomden als excuus om al lang klaarliggende plannen uit te voeren.

Wat opvalt in de timing van de aanslagen is dat ze quasi samenvalt met een ontdooiïng van de betrekkingen tussen India en Pakistan. Het is mogelijk de bedoeling van de terroristen om deze ontdooiïng te saboteren en de wederzijdse afkeer tussen beide bevolkingsgroepen aan te wakkeren.

Jozef Ostyn
27 november 2008, 12:03
Misschien iets koelbloediger dan de VS na 11/09 die de aanslagen bijna verwelkomden als excuus om al lang klaarliggende plannen uit te voeren.



India is al lang een overtuigde bondgenoot in de strijd tegen het jihadi-terrorisme, precies omdat ze er zoveel ervaring mee hebben en dus perfect weten dat men niet moet reageren op dit soort fanatisme door het te gaan hebben over Palestina enz.

Overigens stel ik vast dat er sinds 9/11 geen succesvolle aanslag meer was in de VS en dat de VS erin slaagden hun strijd met de jihadi's te verleggen naar de Islamitische wereld zelf. Als voorbeeld van een succesvolle en koelbloedige politiek kan dat tellen.

Jozef Ostyn
27 november 2008, 12:05
Wat opvalt in de timing van de aanslagen is dat ze quasi samenvalt met een ontdooiïng van de betrekkingen tussen India en Pakistan. Het is mogelijk de bedoeling van de terroristen om deze ontdooiïng te saboteren en de wederzijdse afkeer tussen beide bevolkingsgroepen aan te wakkeren.

Ik heb de neiging de jihadi's zelf te geloven. Zij haten gewoon ongelovigen en wensen die te bestrijden waar ze ze ook vinden. Veel verder dan dat moet je het niet gaan zoeken.

ministe van agitatie
27 november 2008, 12:15
Ik heb de neiging de jihadi's zelf te geloven. Zij haten gewoon ongelovigen en wensen die te bestrijden waar ze ze ook vinden. Veel verder dan dat moet je het niet gaan zoeken.

Dat is niet in tegenspraak met hun mogelijk bewuste timing: als de situatie tussen India en Pakistan zou exploderen, is hun doel nog een stap dichterbij gebracht.

Overigens stel ik vast dat er sinds 9/11 geen succesvolle aanslag meer was in de VS en dat de VS erin slaagden hun strijd met de jihadi's te verleggen naar de Islamitische wereld zelf. Als voorbeeld van een succesvolle en koelbloedige politiek kan dat tellen.

Daar valt iets voor te zeggen. Al maak ik me de bedenkingen dat er voorheen bij mijn weten maar één islamistische aanslag op VS grondgebied heeft plaatsgevonden (ook op het WTC) en anderzijds dat de religieuze gekken hun terrein verlegd hebben/hadden naar Europa (Spanje en Madrid). Landen die toch ook hun bijdrage geleverd hebben aan het 'verleggen' van de strijd.

EDIT:
Misschien moeten we beiden onze mening bijsturen:

9/11 was neither the first nor the last time that Muslims have killed Americans on U.S. soil in terror attacks. In fact, since that day, Muslims have killed at least 36 people in 27 separate acts of Jihad in the United States (by the standards that Muslim-American groups set for hate crimes). Perhaps more importantly, there have been quite a few planned mass murders of Americans by Islamic terrorists that were thwarted by the FBI, law enforcement and overseas intelligence operations both before and after 9/11.

It has become clear that there was a successful Islamist terrorist attack in the United States during the fall of 2002. I refer, of course, to the shooting spree of the “Beltway Snipers”, John Allen Muhammad and Lee Boyd Malvo, which killed ten people and wounded three more. For three weeks in October of 2002 they terrorized Maryland, Washington D.C., and Virginia

fcal
27 november 2008, 12:17
Wat opvalt in de timing van de aanslagen is dat ze quasi samenvalt met een ontdooiïng van de betrekkingen tussen India en Pakistan. Het is mogelijk de bedoeling van de terroristen om deze ontdooiïng te saboteren en de wederzijdse afkeer tussen beide bevolkingsgroepen aan te wakkeren.

12.03.1993: Mumbai / Bombay - Een serie bomaanslagen met 257 doden en 700 gekwetsten als gevolg.
Na onderzoek is achteraf gebleken, dat de daders moslims waren en mogelijk deels uit Pakistan afkomstig. Dat is 15 jaar geleden en heeft dus niets te zien met uw veronderstelling.

Het is gewoon een aanwijzing, dat bepaalde moslimkringen zich niet neerleggen bij het feit, dat nu een seculiere staat (India) in de plaats is gekomen van de vroegere moslim overheersing van het subcontinent.

andev
27 november 2008, 12:19
Kan het nog ietsje hysterischer? Ik ben niet overtuigd.
Jullie zijn nooit overtuigd nietwaar? Uit principe.

ministe van agitatie
27 november 2008, 12:22
Jullie zijn nooit overtuigd nietwaar? Uit principe.

Toch niet van het feit dat dit het hoogtepunt van WOIII aankondigt, nee.
Niet uit principe maar uit ervaring.

Jozef Ostyn
27 november 2008, 12:23
WOIII is overigens een compleet verkeerde situering van de strijd tegen de jihadi's. Is met WOI en II helemaal niet te vergelijken.

andev
27 november 2008, 12:26
Ik ben niet overtuigd van de stelling dat deze aanslagen aantonen dat we naar het hoogtepunt van WO III gaan. Dat lijkt me lichtelijk hysterisch.
Je hebt je er precies al bij neergelegd dat we dank zij de oprukkende islampest een "derde wereldoorlog" te goed hebben!
Maar we moeten ons daar niet druk over maken, uiteraard. Allemaal praatjes en overdreven. Wanneer het zo ver is zien wel nietwaar.

andev
27 november 2008, 12:29
Volgens het tv programma Nova (Ned 2), enkele minuten geleden, zouden deze reeks van 7 gelijktijdig uitgevoerde aanslagen inmiddels reeds zijn opgeeist door een "Moejaheddin" groepering, moslims dus...
Oei! Laten we vlug overschakelen naar de kampen, de holocaust, het VB en Hitler!

andev
27 november 2008, 12:34
2x van mij mag barrack er nog steviger tegen aan gaan!
Het is erg maar wellicht de enige oplossing! De beesten die deze aanslagen plegen zijn toch voor niets anders vatbaar. Overal het beest uithangen en hier dan komen praten over "mensenrechten" en "godsdienstvrijheid"...
En onze naïeve multicullers zingen hun liedje mee...

ministe van agitatie
27 november 2008, 12:36
Overal het beest uithangen en hier dan komen praten over "mensenrechten" en "godsdienstvrijheid"...

Ik heb hopelijk al duidelijk genoeg gemaakt dat ik tegen de zgn. godsdienstvrijheid ben. Omdat godsdienst en vrijheid twee tegengestelden zijn. En het beest uithangen, valt niet onder mensenrechten maar onder dierenrechten.

Je hebt je er precies al bij neergelegd dat we dank zij de oprukkende islampest een "derde wereldoorlog" te goed hebben!
Maar we moeten ons daar niet druk over maken, uiteraard. Allemaal praatjes en overdreven. Wanneer het zo ver is zien wel nietwaar.

Nee, juist niet. Die stelling kwam van uw vriend Texas Ranger hier (http://forum.politics.be/showpost.php?p=3824046&postcount=1). Hij stelde dat we het hoogtepunt van WOIII meemaken. Ik merkte op dat dat lichtjes hysterisch is.

Wat stelt u concreet voor?

slegie
27 november 2008, 12:39
Oei! Laten we vlug overschakelen naar de kampen, de holocaust, het VB en Hitler!

zo erg moet het nog niet worden maar niettemin moeten ook de moslims die hier wonen hun verantwoording nemen.

Maar ook hier wonen fundamentalisten genietend van onze waarden en vrijheden.

Natuurlijk heb je ook moslims die verwesterd zijn maar moslims die hier komen beweren dat de islam nog wel meevalt en dat het maar een paar fundamentalisten zijn moeten hunne mond eens gaan open doen in de islam landen waar dagelijkse vrouwen misbruikt, mishandeld en vermoord worden omdat ze bijvoorbeeld VERKRACHT worden?

eremoord, uithuwelijken van minderjarigen en besnijdenissen bij jonge meisjes is er schering en inslag.

De islam moet van binnen uit veranderen maar neen de moslims die hier teren op onze vrijheden en komen zagen dat de islam toch niet zo slecht is houden hun bakkes omdat kritiek tegen de islam door een moslim zal niet ongestraft blijven, maar hier komen ze wel hun bakkes open doen dat we verdraagzamer moeten zijn en dat de islam goed is.

elke moslim die hier komt zeggen dat de islam goed is is in mijn ogen even mee verantwoordelijk voor elk slachtoffer gemaakt door fundamentalistisch moslims.

Het word tijd dat onze ogen open gaan en dat we ten strijde trekken tegen die moslims en de religie de islam.

andev
27 november 2008, 12:39
Je kan geen oorlog voeren en er vanuit gaan dat je eigen bevolking gespaard zal blijven.
En wanneer die gekken bommen laten ontploffen op een marktplein en hun eigen bevolking vermoorden... zijn ze "oorlog" aan het voeren?
Ook hun laffe manier van zich tussen de "gewone bevolking" te verstoppen terwijl ze aangevallen worden is ook een voorbeeld van moed en mensenliefde zeker? Daarna zijn ze blij dat ze kunnen rondbazuinen dat er weer "zoveel onschuldige slachtoffers zijn gevallen"...
Wat een wereldje. En dat komt zich hier ook installeren...

PollyCorrect
27 november 2008, 12:44
Oei! Laten we vlug overschakelen naar de kampen, de holocaust, het VB en Hitler!

en natuurlijk het gaan "verantwoorden" vanwege de arme Pallies. :roll:

andev
27 november 2008, 12:45
Er is niets lafs aan om op gevaar voor eigen leven of zware verwondingen, lange gevangenisstraffen, enz, een gewapende aanval uit te voeren. Die mensen hebben ook familie, kinderen, vrouwen, opa's en oma's en nemen daar door hun actie afstand van.

Dat is allesbehalve laf, zoals ook de aanslagen op 11/09 niet als laf omschreven kunnen worden. Het vergt een zekere dosis moed.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de aanslagen goedkeur, maar laf is niet het juiste woord. Laf is vanuit het Pentagong een Predator besturen en die dan via een joystick raketten laten afvuren. Of vanuit een veilige F16 dorpjes bestoken waarvan je weet dat de mensen geen afweergeschut hebben. Of vanuit een B52 een lading bommen droppen. Dat is allemaal laf. Maar wel een pak efficiënter.


Nounou, in Irak was een groot deel van de bevolking het slachtoffer van het regime van Saddam. Hen treffen om Saddam te treffen kwam duidelijk niet de bevolking ten goede die aan de hele heisa en de oorlog geen enkele schuld had. Hetzelfde geldt voor Afghanistan: het Talibanregime was bij een groot deel van de bevolking bijzonder impopulair. Hen bombarderen omdat de Taliban in de buurt zit maakt de VS impopulair: zij zijn niet verantwoordelijk voor de Taliban. Ze hebben er ook nooit voor gekozen. Hetzelfde geldt voor de palestijnen, Algerijnen Egyptenaren en al die andere landen die het slachtoffer van het kolonialisme waren: niet de bevolking draagt daarvan de schuld.
Dus had het Westen eigenlijk helemaal niet en nergens moeten tussenkomen in die landen, ze rustig elkaar laten uitmoorden en verder in hun middeleeuwse armoede en barbarij laten verder ploeteren. Verder voedsel en goederen leveren tegen olie, en gedaan ermee. En uiteraard onze landen niet laten overspoelen door een deel van hun bevolking.
Tja, het ware wellicht veel beter geweest...

ministe van agitatie
27 november 2008, 12:57
Het is waar dat moslims niet altijd zeer luid en duidelijk reageren tegen dit soort aanslagen (al reageren er veel wél). Maar ik vermoed dat velen onder hen er even zeer tegen gekant zijn als jij en ik en de islamisten dus misschien wel het tegenovergestelde bereiken van wat ze voor ogen hebben.



Het word tijd dat onze ogen open gaan en dat we ten strijde trekken tegen die moslims en de religie de islam.

Het is u waarschijnlijk ontgaan maar in Palestina is die strijd bezig sinds de jaren '40, in Irak sinds 2003 en in Afghanistan sinds 2001. Zo voelen veel moslims dat in ieder geval aan. Het escaleert de toestand alleen maar en zorgt mee voor de polarisatie.
De strijd heeft ons gebracht waar we ons vandaag bevinden: niet bepaald een veiliger wereld. Misschien moeten we die strategie van 'ten strijde trekken' eens herzien als hij niet opbrengt wat we ervan verwachten.

Temeer daar we niet in staat zijn om die strijd gewapenderhand te winnen. Het gaat om 1,2 miljard moslims: de grootste religie ter wereld. Bovendien kan je dergelijk conflict niet militair oplossen.

elke moslim die hier komt zeggen dat de islam goed is is in mijn ogen even mee verantwoordelijk voor elk slachtoffer gemaakt door fundamentalistisch moslims.


Is elke Belg die onze seksuele moraal verdedigt in jouw ogen even verantwoordelijk voor elk slachtoffer dat Dutroux gemaakt heeft? De daden van Dutroux zijn even in tegenspraak met mijn vrije, seksuele moraal als de daden van islamisten in tegenspraak zijn met de visie van de meeste moslims op hun godsdienst.

Een heel volk, elke volgeling van een religie verantwoordelijk stellen voor de daden en visies van een zeer klein aantal gekken, is veralgemenen. Daar zijn vooroordelen op gebaseerd.

roger verhiest
27 november 2008, 12:57
Tijd om op een globale schaal uiterst doortastend op te treden. Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims. De oplossing ligt voor de hand. UIteindelijk is het wij of zij.

Dit is een komplete misvatting : niet alle terroristen zijn moslims. Maar ik heb wel de indruk dat een groot aantal mensen met terroristenneigingen de Islam als een soort excuus gebruikt om zijn/haar hang naar een dramatische heroïsche altruistische zelfmoord te verwezenlijken gebruikt. Er is een steeds toenemend aantal jongeren/adolescenten dat zelfmoord pleegt. Wat is er beter dan zelfmoord plegen ? Een filmpje om YOu Tube zetten waarin men dat aan de wereld eventjes uitlegt, een geweer kopen en wat schoolgenoten en leraars gaan afknallen of mits wat xenofobie in je opvoeding wat gekleurde medemensen. Nog beter : jidhadi worden bij al Quaida.

Het is een algemeen ziektesymptoom, een zich uitdeinende pest waaraan zich ook zelfverklaarde kruisvaarders tegen wie dan ook mee toe bekeren. Ik geloof overigens wel dat de referentie aan de Islam die deze terreurzaaiers plegen verwarring zaaien in de geesten van menig Islamiet en andersdenkende,
het doel is duidelijk : behalve de onmiddelijke schade en tol aan mensenlevens lokken ze nog eens posthuum een escalatie van geweld uit.
Men moet voor ogen houden dat puur cijfermatig de meeste slachtoffers van deze terreur moslims zijn : hier is een grote taak voor alle geestelijke leiders uit de moslimwereld : hun "kudde" er op te wijzen dat deze terreur niet gericht is tegen de "Westerlingen" of "Ongelovigen" maar tegen de Umma zelf !

"Om de vijand te verslaan moet men hem kennen"

(een of andere Chinese generaal die lang geleden eens een boek schreef)

ministe van agitatie
27 november 2008, 12:59
En wanneer die gekken bommen laten ontploffen op een marktplein en hun eigen bevolking vermoorden... zijn ze "oorlog" aan het voeren?

Ja

Ook hun laffe manier van zich tussen de "gewone bevolking" te verstoppen terwijl ze aangevallen worden is ook een voorbeeld van moed en mensenliefde zeker?

Neen, het zijn beide voorbeelden van asymmetrische oorlogvoering.

ministe van agitatie
27 november 2008, 13:06
Dus had het Westen eigenlijk helemaal niet en nergens moeten tussenkomen in die landen,

Juist. De VS hadden zeker de religieuze mafkezen in Afghanistan niet moeten financieren, opleiden, organiseren en bewapenen tegen de seculiere en progressieve regering. Ze hadden beter die progressieve en seculiere regering gesteund en geholpen.

Ook in Irak hadden ze hun goede vriend Saddam op een heel andere manier moeten behandelen dan het land binnen te vallen op basis van leugens en het seculiere regime te laten vervangen door religieuze zotten.

In Palestina hadden ze beter de seculiere PLO en de progressieve fracties daarvan gesteund in plaats van het bedje te spreiden voor Hamas.

ze rustig elkaar laten uitmoorden en verder in hun middeleeuwse armoede en barbarij laten verder ploeteren.

Het uitmoorden, de armoede de middeleeuwse omstandigheden en de barbarij zijn gevolgd op de invasie door de VS. Voordien was Irak een relatief welvarend land en in Afghanistan bestond tot de steun van de VS aan de religieuze zotten gelijkheid tussen man en vrouw, onderwijs, gezondheidszorg, landbouwhervormingen, uitroeiïng van de papaverteelt, enz. (Dat was althans de ambitie van de Communisten en het stond zo in de grondwet).

Derk de Tweede
27 november 2008, 13:59
Pakistaanse terroristen achter aanslagen Mumbai ?

De Indiasche premier Singh zoekt de daders van de aanslagen in "het buitenland". Pakistan wil opeens een hotline tussen de geheime diensten.
Het is niet te hopen dat de daders uit Pakistan komen, de toch al wankele vrede tussen beide landen loopt hiermee gevaar.
Beide landen leven al tientallen jaren op gespannen voet met elkaar en beide landen bezitten kernwapens.

bron: mezelf.

LastMohican
27 november 2008, 14:38
Het is u waarschijnlijk ontgaan maar in Palestina is die strijd bezig sinds de jaren '40, in Irak sinds 2003 en in Afghanistan sinds 2001. Zo voelen veel moslims dat in ieder geval aan. Het escaleert de toestand alleen maar en zorgt mee voor de polarisatie.
De strijd heeft ons gebracht waar we ons vandaag bevinden: niet bepaald een veiliger wereld.

Die escalatie en polarisatie is enkel te wijten aan het niet doortastend genoeg zijn. Een vijand die geen vijand is, maar die schuilt tussen de welwillende "burger"bevolking kan je niet bevechten volgens regels die voor eerdere militaire conflicten bedacht zijn (Conventie v. Geneve). In deze eerdere conflicten had je een duidelijke militaire entiteit en een burgerentiteit.

Dit conflict vraagt om een meer doortastende aanpak.

En ja, dan moet er met de grove borstel doorgegaan worden.

Zolang dit voor de bleeding hearts onaanvaardbaar is zullen wij, als Westerse samenleving, op termijn dit conflict verliezen.

We worden aangevallen door mensen die niet met dezelfde regels spelen als wij.

We worden geinfiltreerd en kapotgekweekt door een onophoudende stroom van islamieten die, eens ze de kritische massa bereikt hebben, geactiveerd kunnen worden.

Tenzij ook wij het regelboekje duchtig herschrijven, of beter gewoon het raam uit kieperen, zijn we op termijn gedoemd 5 keer per dag met ons gat in de lucht te zitten.

TypO
27 november 2008, 14:45
idd. zoals te verwachten -want dat is het intussen wel- weeral eens moslims.

Onze vredelievende medemensen.

Texas Ranger
27 november 2008, 15:45
Oei! Laten we vlug overschakelen naar de kampen, de holocaust, het VB en Hitler!

De joden werden onschuldig veroordeeld tot die kampen, deze lieden daarentegen verdienen het allemaal in een kamp opgesloten te worden tot hun laatste snik... Terwijl Obama van plan is Guantanamo te sluiten (eerder symbolisch, vermits dat een verkiezingsbelofte was van hem, de gevangenen zullen in feite worden overgeplaatst, who cares wat de naam is van zo'n kamp? Van mijn part noemen ze het Disneyland) ben ik er voorstander van in ieder land een eigen Guantanomo te openen voor terroristen als deze...:evil::twisted:

PollyCorrect
27 november 2008, 15:50
idd. zoals te verwachten -want dat is het intussen wel- weeral eens moslims.

Onze vredelievende medemensen.

Ja, die zijn ontzettend goed voor onze wereld.

Ze brengen vrede, vooruitgang, ze verbeteren de economie, islam landen hebben altijd vlot draaiende regeringen, veiligheid voor iedereen, educatie, cultuur en kunst, en overal waar ze komen floreert de handel en is er rijkdom.

De islam is het ware licht, dat kan men ook in de straten van Brussel reeds een beetje zien!

Islam is vreugde en liefde! En vrede natuurlijk, dat spreekt voor zich.

Jozef Ostyn
27 november 2008, 15:55
Juist. De VS hadden zeker de religieuze mafkezen in Afghanistan niet moeten financieren, opleiden, organiseren en bewapenen tegen de seculiere en progressieve regering. Ze hadden beter die progressieve en seculiere regering gesteund en geholpen.

Ook in Irak hadden ze hun goede vriend Saddam op een heel andere manier moeten behandelen dan het land binnen te vallen op basis van leugens en het seculiere regime te laten vervangen door religieuze zotten.

In Palestina hadden ze beter de seculiere PLO en de progressieve fracties daarvan gesteund in plaats van het bedje te spreiden voor Hamas.



Het uitmoorden, de armoede de middeleeuwse omstandigheden en de barbarij zijn gevolgd op de invasie door de VS. Voordien was Irak een relatief welvarend land en in Afghanistan bestond tot de steun van de VS aan de religieuze zotten gelijkheid tussen man en vrouw, onderwijs, gezondheidszorg, landbouwhervormingen, uitroeiïng van de papaverteelt, enz. (Dat was althans de ambitie van de Communisten en het stond zo in de grondwet).

Dit is compleet in tegenstrijd met de feiten.

andev
27 november 2008, 16:07
een scheiding tussen moslims en niet-moslims.
Eigen wijken, scholen, ziekenhuizen,... en dan een zeer grote muur eromheen, een muur waarbij die van Berlijn destijds slechts klein bier was..
Eigen luchthavens en vliegmaatschappijen, indien deze vliegtuigen slechts enkele meters van het toegelaten traject afwijken worden ze neergehaald...

Dan kunnen ze hellal eten, burkhas dragen, kinderen uithuwelijken, genitale verminkingen uitvoeren, overspelige vrouwen stenigen....

En wij kunnen terug in onze steden op straat komen zonder lastiggevallen te worden.

De linkiewinkies die het hier niet mee eens zijn kunnen gerust in de Islamwijken gaan wonen en een vuistlange baard laten groeien.


maar zover gaat het niet komen want Islam = Vrede
Een aantal jaren geleden zou dit meteen als een onnozele posting zijn afgeschoten. Ondertussen zouden velen onder ons zoiets héél goed zien zitten...

andev
27 november 2008, 16:16
Ja



Neen, het zijn beide voorbeelden van asymmetrische oorlogvoering.
Nogal "kort door de bocht" als antwoord...
Een bom laten ontploffen tussen je eigen onschuldige burgers op een markt, dat is lafhartige moord, geen oorlog.

filosoof
27 november 2008, 16:21
Nogal "kort door de bocht" als antwoord...
Een bom laten ontploffen tussen je eigen onschuldige burgers op een markt, dat is lafhartige moord, geen oorlog.De ETA doet dat al jaren. Het IRA is er nog niet zolang mee gestopt.

filosoof
27 november 2008, 16:23
Dit is compleet in tegenstrijd met de feiten.Toch niet.

Jozef Ostyn
27 november 2008, 16:23
De ETA doet dat al jaren. Het IRA is er nog niet zolang mee gestopt.

Ook dat zijn terroristische organisaties en geen oorlogvoerende partijen.

andev
27 november 2008, 16:24
...
Beide landen leven al tientallen jaren op gespannen voet met elkaar en beide landen bezitten kernwapens.

bron: mezelf.

En zo zouden ze elkaars problemen in één klap uit hun wereld helpen! Er zit iets in!
Zit de wind in de goede richting? We moeten de "neerslag" van dat experiment niet over ons krijgen uiteraard.

andev
27 november 2008, 16:27
De ETA doet dat al jaren. Het IRA is er nog niet zolang mee gestopt.
En wie zegt er dat dat ok is? Dus mogen islamfanaten dat ook doen zonder opmerkingen te krijgen?
Toch een rare manier van denken. Ik mag straks gerust een moord plegen, want die en die en die enz hebben dat ook al gedaan? K'weet het nie...

Andy
27 november 2008, 16:36
En wie zegt er dat dat ok is? Dus mogen islamfanaten dat ook doen zonder opmerkingen te krijgen?
Toch een rare manier van denken. Ik mag straks gerust een moord plegen, want die en die en die enz hebben dat ook al gedaan? K'weet het nie...

Niemand zegt dat je een moord mag plegen omdat iemand anders ooit ook een moord pleegde. Die - idd vreemde - gedachte is van u afkomstig.

De relevantie van de ETA-aanslagen lijkt me te liggen in het causaal verband dat velen hier maar al te graag zien tussen de islam en de aanslagen in Mumbai.

TypO
27 november 2008, 17:07
Die escalatie en polarisatie is enkel te wijten aan het niet doortastend genoeg zijn. Een vijand die geen vijand is, maar die schuilt tussen de welwillende "burger"bevolking kan je niet bevechten volgens regels die voor eerdere militaire conflicten bedacht zijn (Conventie v. Geneve). In deze eerdere conflicten had je een duidelijke militaire entiteit en een burgerentiteit.

Dit conflict vraagt om een meer doortastende aanpak.

En ja, dan moet er met de grove borstel doorgegaan worden.

Zolang dit voor de bleeding hearts onaanvaardbaar is zullen wij, als Westerse samenleving, op termijn dit conflict verliezen.

We worden aangevallen door mensen die niet met dezelfde regels spelen als wij.

We worden geinfiltreerd en kapotgekweekt door een onophoudende stroom van islamieten die, eens ze de kritische massa bereikt hebben, geactiveerd kunnen worden.

Tenzij ook wij het regelboekje duchtig herschrijven, of beter gewoon het raam uit kieperen, zijn we op termijn gedoemd 5 keer per dag met ons gat in de lucht te zitten.



Ik denk iemand tegen te hebben gekomen die het volledig begrepen heeft

filosoof
27 november 2008, 17:11
En wie zegt er dat dat ok is? Dus mogen islamfanaten dat ook doen zonder opmerkingen te krijgen?
Toch een rare manier van denken. Ik mag straks gerust een moord plegen, want die en die en die enz hebben dat ook al gedaan? K'weet het nie...Schrijf ik dat ergens?

Herr Oberst
27 november 2008, 17:13
Er mogen, nu nog meer dan ooit, serieuze vragen gesteld worden bij de aanwezigheid van de islam in Europa.

filosoof
27 november 2008, 17:15
een scheiding tussen moslims en niet-moslims.
Eigen wijken, scholen, ziekenhuizen,... en dan een zeer grote muur eromheen, een muur waarbij die van Berlijn destijds slechts klein bier was..
Eigen luchthavens en vliegmaatschappijen, indien deze vliegtuigen slechts enkele meters van het toegelaten traject afwijken worden ze neergehaald...

Dan kunnen ze hellal eten, burkhas dragen, kinderen uithuwelijken, genitale verminkingen uitvoeren, overspelige vrouwen stenigen....

En wij kunnen terug in onze steden op straat komen zonder lastiggevallen te worden.

De linkiewinkies die het hier niet mee eens zijn kunnen gerust in de Islamwijken gaan wonen en een vuistlange baard laten groeien.


maar zover gaat het niet komen want Islam = Vrede

Die escalatie en polarisatie is enkel te wijten aan het niet doortastend genoeg zijn. Een vijand die geen vijand is, maar die schuilt tussen de welwillende "burger"bevolking kan je niet bevechten volgens regels die voor eerdere militaire conflicten bedacht zijn (Conventie v. Geneve). In deze eerdere conflicten had je een duidelijke militaire entiteit en een burgerentiteit.

Dit conflict vraagt om een meer doortastende aanpak.

En ja, dan moet er met de grove borstel doorgegaan worden.

Zolang dit voor de bleeding hearts onaanvaardbaar is zullen wij, als Westerse samenleving, op termijn dit conflict verliezen.

We worden aangevallen door mensen die niet met dezelfde regels spelen als wij.

We worden geinfiltreerd en kapotgekweekt door een onophoudende stroom van islamieten die, eens ze de kritische massa bereikt hebben, geactiveerd kunnen worden.

Tenzij ook wij het regelboekje duchtig herschrijven, of beter gewoon het raam uit kieperen, zijn we op termijn gedoemd 5 keer per dag met ons gat in de lucht te zitten.

De angst is tot hier te ruiken.

TypO
27 november 2008, 17:22
De angst is tot hier te ruiken.


Jij bent blijkbaar al gereed om bekeerd te worden.

Vind je dat je vrouw te veel te zeggen heeft in het huishouden en dat ze beter wat meer in haar keuken zou blijven?
Dan ben je goed bij de islam natuurlijk.
Misschien ligt daar je drijfveer

Jozef Ostyn
27 november 2008, 17:30
De angst is tot hier te ruiken.

Angst is een slechte raadgever.

MaGNiFiCaT
27 november 2008, 17:44
In Mumbai, India, pleegden vanavond (vermoedelijk moslim-)terroristen een zware terreuraanslag op westerse toeristen. Verschillende doelwitten werden geviseerd waaronder een Cafe genaamd Leopold (genoemd naar de Belgische Koning Leopold). Is hier een link met de terreurdreiging naar Belgie? Het dodentol loopt nu al op tot meer dan 80, er is sprake van meerdere honderden gewonden! Talloze westerse toeristen zouden gegijzeld worden in een hotel (Taj Mahal). Ondertussen loopt het gerucht dat er morgen mogelijks een grote aanslag zou plaatsvinden op de metro van New York!!! Wereldoorlog III bereikt haar hoogtepunt!

Maar allé, jij ziet gewoon schimmen. Wat heeft dit met België tye maken?

Trouwens de naam "Léopold" is internationaal; ik zie geen enkele verwijzing van de café Leopold naar één onzer Koningen Léopold. Of het zou moleten geweest zijn: "Café Koning Léopold II van België", ofzo.

In India weten de meesten niet dat wij drie Koningen hadden met de naam Léopold.:roll:

MaGNiFiCaT
27 november 2008, 17:46
Ja, die zijn ontzettend goed voor onze wereld.

Ze brengen vrede, vooruitgang, ze verbeteren de economie, islam landen hebben altijd vlot draaiende regeringen, veiligheid voor iedereen, educatie, cultuur en kunst, en overal waar ze komen floreert de handel en is er rijkdom.

De islam is het ware licht, dat kan men ook in de straten van Brussel reeds een beetje zien!

Islam is vreugde en liefde! En vrede natuurlijk, dat spreekt voor zich.

Maar wat heeft dat te maken met café Léopold in India?

Tavek
27 november 2008, 17:47
As usual: namens mezelf. Voor PLO had ik nog wel respect, zeker voor de PFLP. Voor Hamas iets minder, ik ben namelijk een virulent atheïst.

En nog steeds zijn het laffe klootloze honden. Met automatische wapens op een drukke toeristenbar schieten.

Dat ze eens op militairen ofzo gaan schieten, of nee, de moslimfundis hebben dat liever niet, die zouden wel eens terug kunnen schieten.

Ze dragen jurken voor iets, ik ken vrouwen met meer lef.

AdrianHealey
27 november 2008, 17:52
Het duurde weer niet lang vooraleer jij of filosoof op 1 of andere manier de schuld bij de Amerikanen zou leggen. :evil:

Het is volgens mij de CIA zelf die waarschuwde voor 'blowback'...

ministe van agitatie
27 november 2008, 17:53
Een vijand die geen vijand is, maar die schuilt tussen de welwillende "burger"bevolking kan je niet bevechten volgens regels die voor eerdere militaire conflicten bedacht zijn (Conventie v. Geneve). In deze eerdere conflicten had je een duidelijke militaire entiteit en een burgerentiteit.

Ja, dat is ongeveer de definitie van asymmetrische oorlogsvoering.

Dit conflict vraagt om een meer doortastende aanpak.


Ik verwijs nog eens naar het onderschrift van Friedrich Nietzsche:

Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn,
dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Vrij vertaald: wie met monsters vecht ziet er best op toe
dat hij daarbij zelf geen monster wordt.

Het is een doordenker.

Als je in je reactie op islamistische terroristen de doelstellingen van de islamisten verwezenlijkt, onze fundamenten opblaast, onze vrijheden opgeeft, onze principes laat verwateren, dan hébben de islamisten al gewonnen. Dan hoeft er verder niet gevochten te worden, want hun doelstellingen zijn dan quasi bereikt.
Bush trapt met open ogen in die val en verkwanselt al waar de VS voor staat. Dat mondt uit in de Crime Bill, de Efective Death Penalty Act (onder Clinton goedgekeurd), en de Patriot Act, Abu Ghraib en Guantanamo, renditions en martelingen, uitzonderings rechtbanken en opsluitingen zonder vorm van proces: in tegenspraak met de tamelijk fantastische Grondwet van de States, in tegenspraak met hun impressionante Declaration of Independence, in tegenstelling met hun visie op vrijheden, op de symbolen, op alles waar het land of the free voor staat of stond.
Eén van de Founding Fathers van de States, Benjamin Franklin, zei niet onterecht: "Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." Hij heeft daarin gelijk. Het opgeven van vrijheden is zoals een hellend vlak: als je je daarop begeeft, glijdt je steeds verder af.

We moeten het tegendeel doen: onze vrijheden vieren, ze tonen, ze versterken en betonneren, ze uitdelen, verspreiden en iedereen er mee besmetten.

En ja, dan moet er met de grove borstel doorgegaan worden.
Zolang dit voor de bleeding hearts onaanvaardbaar is zullen wij, als Westerse samenleving, op termijn dit conflict verliezen.

Zoals een olifant in een porseleinkast? Als je vaststelt dat er sinds 2001 met 'grove borstels doorgegaan' wordt en dat de toestand alleen maar verslechtert, moeten we ons afvragen of dat de juiste strategie is. Dat heeft niets te maken met faint hearted maar met militair inzicht. De oorlog in Afghanistan duurt al twee keer zolang als het engagement van de VS tijdens WOII, de oorlog in Irak duurt al langer dan WOII. Is het einde in zicht? Neen. Gaat het de goeie richting uit? Neen. Blijft dat betaalbaar? Neen. Draaien de VS burgers daar voor op? Ja. Elke dag. Heeft de kredietcisis daar mee te maken? Ja.

Een goeie militair past zijn strategie en taktiek aan aan de noodwendigheden. Als je het met je grove borstel niet haalt, moet je iets anders overwegen.
Niet omdat je een sissi bent maar omdat je doelstellingen niet dichterbij komen.

We worden aangevallen door mensen die niet met dezelfde regels spelen als wij.
Als die mensen over een getraind leger, F16 straaljagers, bunkerbusters, daisycutters, tanks en vliegdekschepen, torpedos, predators en honderduizenden tonnen explosieven zouden beschikken, dan zouden ze met gelijke wapens vechten. Je mag blij zijn dat dat niet het geval is, denk ik.
Dit heet asymmetrische oorlogvoering. Die kan je met conventionele middelen niet winnen. Vandaar dat de VS hun toevlucht zoekt tot geheime operaties, standrechterlijke executies, martelpraktijken, pys-ops en het hele arsenaal waar ze zich de afgelopen 100 jaar in gespecialiseerd hebben.
Het zijn niet de islamisten die de VS vernietigen, het zijn de VS zelf die dat doen. En de leiders doen het (denk ik) wetens en willens.

We worden geinfiltreerd en kapotgekweekt door een onophoudende stroom van islamieten die, eens ze de kritische massa bereikt hebben, geactiveerd kunnen worden.

Als poppetjes of robots? Tsssss. Al ooit eens met een doorsnee moslim gesproken? Weet je waar die mensen dag in dag uit mee bezig zijn? Weet je wat zij belangrijk vinden? Duidelijk niet.

Tenzij ook wij het regelboekje duchtig herschrijven, of beter gewoon het raam uit kieperen, zijn we op termijn gedoemd 5 keer per dag met ons gat in de lucht te zitten.

Onze grondwetten, de scheiding der machten, de rechten van het individu en de burger, de Conventie van Genève, het principe van onschuld tot het tegendeel bewezen is, de rechtsstaat, het recht op een proces en verdediging, Habeas Corpus, alles wat in dat regelboekje staat, is het resultaat van eeuwen opgebouwde ervaring, van de bescherming van ons allemaal tegen de willekeur van enkelen.

Als jij bereid bent dat allemaal op te geven, dan doe je precies wat de religieuze zotten, de islamistische terroristen wensen. Je speelt dan in hun kaart, je voert hun agenda uit. Je ben hun objectieve bondgenoot.

ministe van agitatie
27 november 2008, 17:55
Dit is compleet in tegenstrijd met de feiten.

Wil je dan zo vrij zijn jouw versie van de feiten te geven. Met zo'n one-liner geraken we geen stap verder. Dat is geen discussie.

LastMohican
27 november 2008, 17:59
Zoals een olifant in een porseleinkast? Als je vaststelt dat er sinds 2001 met 'grove borstels doorgegaan' wordt en dat de toestand alleen maar verslechtert,

*knip*

Gelieve de wetgeving te respecteren.

Oproepen tot geweld is niet toegestaan op p.be. Oproepen tot het vermoorden van een ganse bevolkingsgroep gaat er vér over.

Mvg,

Starfire

ministe van agitatie
27 november 2008, 18:01
Terwijl Obama van plan is Guantanamo te sluiten ... ben ik er voorstander van in ieder land een eigen Guantanomo te openen voor terroristen als deze...:evil::twisted:

Ik denk dat die terroristen heel erg onder de indruk zijn van uw smileykes... Misschien volgende keer nog een paar meer. Dat zal ze afschrikken!

Een terrorist is een misdadiger. Dus iemand van wie bewezen is dat hij wetten heeft overtreden en die we daarom willen straffen.
Wat in Guantanamo gebeurt is iets heel anders: het zonder vorm van proces, beschuldiging of verdediging opsluiten van mensen waarvan niemand met zekerheid kan zeggen waaraan ze zich schuldig hebben gemaakt. Van sommigen weet men niet eens waarvan ze beschuldigd zijn. Ze worden gemarteld, ze zullen wellicht tot hun dood opgesloten blijven (als Obama er niets aan verandert). Er worden speciaal voor hen militaire rechtbanken opgericht, alle wetten worden aan de laars gelapt.

Als je daar allemaal voorstander van bent, verlaag je jezelf tot het niveau van de terroristen. Je ondergraaft alles waar het Westen en de VS voor staan, je wordt het monster dat je beweert te bestrijden.

LastMohican
27 november 2008, 18:05
je wordt het monster dat je beweert te bestrijden.

Liever een levend monster dan een dode idealist.

ministe van agitatie
27 november 2008, 18:07
En nog steeds zijn het laffe klootloze honden. Met automatische wapens op een drukke toeristenbar schieten.

Dat ze eens op militairen ofzo gaan schieten, of nee, de moslimfundis hebben dat liever niet, die zouden wel eens terug kunnen schieten.


Als ze net als de Israëli's over F16's, tanks, artillerie, infanterie, black hawk helicopters, predators en kruisraketten zouden beschikken, dan zouden ze dat zeker doen.

Asymmetric warfare originally referred to war between two or more belligerents whose relative military power differs significantly. Contemporary military thinkers tend to broaden this to include asymmetry of strategy or tactics; today "asymmetric warfare" can describe a conflict in which the resources of two belligerents differ in essence and in the struggle, interact and attempt to exploit each other's characteristic weaknesses. Such struggles often involve strategies and tactics of unconventional warfare, the "weaker" combatants attempting to use strategy to offset deficiencies in quantity or quality

lees eens wat meer (http://en.wikipedia.org/wiki/Asymmetric_warfare)

ministe van agitatie
27 november 2008, 18:08
Liever een levend monster dan een dode idealist.

Zo'n uitspraak verbaast mij niets. Dat u zich liever tot de monsters rekent dan tot de mensen, bevestigt mijn stelling dat u eigenlijk doet wat de terroristen willen en dus hun objectieve bondgenoot bent.

morgen
27 november 2008, 18:11
Het Westen is toch de echte vijand? Waarom komen ze het hier niet uivechten ipv in India?

DenDane
27 november 2008, 18:25
Wat Israel betreft heb ik niets voor te stellen. Ik ben Israëli noch Palestijn. Ik heb over de kwestie een mening: één seculiere, niet-racistische staat met Jeruzalem als hoofdstad en gelijke rechten voor alle burgers. Twee staten zijn onleefbaar en de verdeling leidt alleen maar tot grotere polarisatie.

Wat stel je concreet voor als realistische oplossingen of maatregelen?

Jouw oplossing is al even "realistisch"...je weet goed genoeg dat Israëlis en Palesteinen nooit één staat gaan vormen...

ministe van agitatie
27 november 2008, 18:38
Jouw oplossing is al even "realistisch"...je weet goed genoeg dat Israëlis en Palesteinen nooit één staat gaan vormen...

Dat weet ik niet. Er zijn zowel aan Palestijnse als aan Israëlische kant voorstanders van. Ze zijn vandaag in de minderheid, maar zo'n dingen veranderen door de loop van de geschiedenis.

PollyCorrect
27 november 2008, 18:44
minister van enervatie, is deze draad jouw dagtaak of wat?

Gebruik je elke vorm van moslimterrorisme en islamitisch bloedvergietend terreur om te proberen ons te overtuigen van het stoute zionistische kwaad en is dat jouw persoonlijke eer?
:D

Jeetje toch. Wat érg. Is d�*t tegenwoordig het moderne 'idealisme' :roll:

Savatage
27 november 2008, 18:48
Gelukkig zal de Indische regering dit alles met een beetje meer koelbloedigheid en rationaliteit aanpakken dan sommige forummers hier, gelet op hun lange ervaring met dit soort terrorisme.

²

Savatage
27 november 2008, 18:51
Ik denk dat die terroristen heel erg onder de indruk zijn van uw smileykes... Misschien volgende keer nog een paar meer. Dat zal ze afschrikken!

Een terrorist is een misdadiger. Dus iemand van wie bewezen is dat hij wetten heeft overtreden en die we daarom willen straffen.
Wat in Guantanamo gebeurt is iets heel anders: het zonder vorm van proces, beschuldiging of verdediging opsluiten van mensen waarvan niemand met zekerheid kan zeggen waaraan ze zich schuldig hebben gemaakt. Van sommigen weet men niet eens waarvan ze beschuldigd zijn. Ze worden gemarteld, ze zullen wellicht tot hun dood opgesloten blijven (als Obama er niets aan verandert). Er worden speciaal voor hen militaire rechtbanken opgericht, alle wetten worden aan de laars gelapt.

Als je daar allemaal voorstander van bent, verlaag je jezelf tot het niveau van de terroristen. Je ondergraaft alles waar het Westen en de VS voor staan, je wordt het monster dat je beweert te bestrijden.

Wat een hoop gezever bij elkaar. In Guantanamo zitten mensen opgesloten die ervan verdacht worden banden te hebben met terroristen en terroristische organisaties (Al Queda) obv gegronde gevens. Voor zo'n mensen zijn kampen als guantanamo bay (en waterboarding technieken) gerechtvaardigd. Pleiten om zo'n mensen zomaar vrijuit te laten gaat is pas immoreel.

LastMohican
27 november 2008, 18:52
Dat is l-e-t-t-e-r-l-i-j-k wat islamistische terroristen zeggen. Sta jij aan hun kant, of wat?

Neen. En ik ben bereid ze met alle mogelijke middelen te bekampen. Jij hebt blijkbaar al lang gecapituleerd en ziet geen graten in een leven als dhimmi.

Met jouw attitude en naief idealisme en pacifisme ben je een vogel voor de kat.

DenDane
27 november 2008, 19:00
Dat weet ik niet. Er zijn zowel aan Palestijnse als aan Israëlische kant voorstanders van. Ze zijn vandaag in de minderheid, maar zo'n dingen veranderen door de loop van de geschiedenis.

Met andere woorden zeer realistisch :-D

Misschien....
Ooit....
In de toekomst...


Wat stel je concreet voor als realistische oplossingen of maatregelen?

ministe van agitatie
27 november 2008, 19:02
Neen. En ik ben bereid ze met alle mogelijke middelen te bekampen.

je verlaagt je tot hun niveau, je kraamt dezelfde praat uit, je hanteert dezelfde logica (of gebrek daar aan); je wil dezelfde methodieken toepassen.


Met jouw attitude en naief idealisme en pacifisme ben je een vogel voor de kat.

Ik ben alles behalve een idealist of een pacifist. Ik weet alleen dat je de middelen moet gebruiken die je de overwinning garanderen. Je moet niet met dezelfde wapens strijden als je tegenstander, je moet juist geheel onvoorspelbar uit de hoek komen. Je moet je eigen terrein uitkiezen, de middelen die je het best liggen.

Als je hard op een godsdienst stampt, wordt die godsdienst alleen maar sterker. Religieuze zotten moet je niet met geweld bekampen, je moet ze verleiden en vooral hun doelgroep moet je verleiden. Met vrijheid.

Voor zo'n mensen zijn kampen als guantanamo bay (en waterboarding technieken) gerechtvaardigd. Pleiten om zo'n mensen zomaar vrijuit te laten gaat is pas immoreel.

Islamistische terroristen vinden ook dat je mensen zonder vorm van proces mag opsluiten en hen mag martelen. Same shit.

ministe van agitatie
27 november 2008, 19:02
minister van enervatie, is deze draad jouw dagtaak of wat?

't Is een hobby. problemen mee?


Jeetje toch. Wat érg. Is d�*t tegenwoordig het moderne 'idealisme' :roll:

Ik ben geen idealist maar een materialist.

LastMohican
27 november 2008, 19:09
Als je hard op een godsdienst stampt, wordt die godsdienst alleen maar sterker. Religieuze zotten moet je niet met geweld bekampen, je moet ze verleiden en vooral hun doelgroep moet je verleiden. Met vrijheid.

En daar valt je hele kaartenhuisje in elkaar...

Deze islamieten *willen* geen vrijheid. Er is niets dat wij hebben dat zij willen. Alles wat we zijn, wat we doen, wat we hebben, dat haten ze tot in hun diepste vezels.

Jij gaat er van uit dat we hen iets kunnen geven dat meer voor hen gaat betekenen dan hun rabiate en virulente Islam.

Vrijheid zit niet in hun genen. Vrijheid maakt hen enorm oncomfortabel. Het enige wat zij willen is dat De Grote Satan (het Westen) volledig ten onder gaat, en iedereen overal naar het Stenen tijdperk terug gaat.

Nu voor dat laatste kan gezorgd worden. Het Westen heeft genoeg Nukes :D

FDM
27 november 2008, 19:37
24 u later heeft nog niet 1 moslim de 100 moorden veroordeeld

PollyCorrect
27 november 2008, 19:50
24 u later heeft nog niet 1 moslim de 125 moorden en 327 gewonden veroordeeld

Thank you.

En dat terwijl hier, op politics.be, de belangrijkwekkendste plek ter wereld, een 'materialist' al wel 28 posts heeft gemaakt over hoe moslim aanslagen en moordpartijen onder burgers, vrouwen en kinderen en ouden van dagen, "verantwoord" zijn vanwege de zielige Pallies.

Het ontwrichten van niet alleen het sociale leven van New York, Londen, Bali, Madrid, Mumbai, maar ook het vernietigen van duizenden levens in naam van allaa wordt allemaal "verantwoord" genoemd, jawel, door een hobbyist.

Wenst u nog tijd te verprusten? Kom hier "discussiëren". :roll:

PollyCorrect
27 november 2008, 19:51
En daar valt je hele kaartenhuisje in elkaar...

Deze islamieten *willen* geen vrijheid. Er is niets dat wij hebben dat zij willen. Alles wat we zijn, wat we doen, wat we hebben, dat haten ze tot in hun diepste vezels.

Jij gaat er van uit dat we hen iets kunnen geven dat meer voor hen gaat betekenen dan hun rabiate en virulente Islam.

Vrijheid zit niet in hun genen. Vrijheid maakt hen enorm oncomfortabel. Het enige wat zij willen is dat De Grote Satan (het Westen) volledig ten onder gaat, en iedereen overal naar het Stenen tijdperk terug gaat.

Nu voor dat laatste kan gezorgd worden. Het Westen heeft genoeg Nukes :D

Joh, hij wil helemaal niet dat de islam verandert. Hij vindt zelfs dat wat de islam doet in naam van allaa, allemaal "verantwoord" is vanwege de stoute zionisten.

:lol:

Geert C
27 november 2008, 19:58
24 u later heeft nog niet 1 moslim de 100 moorden veroordeeld
U staat vanzelfsprekend in rechtstreekse verbinding met de miljoenen moslims die er op deze wereld rondlopen? :roll:

PollyCorrect
27 november 2008, 20:02
U staat vanzelfsprekend in rechtstreekse verbinding met de miljoenen moslims die er op deze wereld rondlopen? :roll:

Via radio, tv, internet en kranten: ja, eigenlijk wel. ;-)

andev
27 november 2008, 20:02
De angst is tot hier te ruiken.
Niet de angst, filo! De afkeer.
Wanneer het tot angst zal komen zullen we waarschijnlijk een paar nieuwe Hans VT's krijgen...

ministe van agitatie
27 november 2008, 20:02
Deze islamieten *willen* geen vrijheid. Er is niets dat wij hebben dat zij willen. Alles wat we zijn, wat we doen, wat we hebben, dat haten ze tot in hun diepste vezels.

Allez, gij weet er duidelijk alles van. Be real: hoeveel moslims heb je al gesproken? Met hoeveel ben je bevriend? Hoeveel ken je er? Van hoeveel weet jij wat ze willen?

Ik woon in Borgerhout en hier wonen nogal wat moslims. Mijn buren bijvoorbeeld. Ik praat er zowat elke dag mee en ik weet min of meer wat ze willen: liever sneeuw dan regen. Liever geen recessie zodat ze hun huis kunnen afbetalen, en zeker geen werkloosheid, daar is mijn buurman als de dood voor. De kinderen willen wat andere kinderen hebben: een monopolyspel, een gsm, een computer en internetaansluiting. De mama wil dat ze hun school afmaken, maar de oudste zoon wil liever zo snel mogelijk gaan werken. Hij wil een auto kopen en uitgaan. Hij wil ook vriendinnetjes. En af en toe wil hij een jointje roken. De dochter wil advocaat worden en liefst zelfs rechter. Ze wil niet trouwen. De kleinste wil 's zaterdags graag bij mijn zoontje komen spelen en als ze blijft eten wil ze graag frietjes mat appelmoes en kip.
Ik werk elke weekdag in Brussel, met migrantenjongeren. een groot deel daarvan is moslim. Velen willen dat de ramadan in de winter valt want dan zijn de dagen korter. Twee willen tijdens de paasvakantie mee naar Cuba om een boksstage te doen. Er zijn er die willen fotograferen en die liever Franse rap wil zingen. Er zijn er vier die binnen twee weken willen optreden in Leuven. Ze willen daarvoor 25 € de man. Ze willen ook graag een CD opnemen en eventueel een videoclip. Die willen ze op youtube zetten. Er zijn er die automechanicien willen worden, een wil naar de universiteit om filosoof te worden en één electricien. Verder willen de jongens vooral meisjes versieren en willen de meisjes door de jongens met rust gelaten worden.

Zo zijn er nog heel veel dingen die ze willen: gelukkig zijn, vrienden, een relatie, eventueel kinderen of juist niet, een goeie job, vakantie elk jaar, een huis, een flatscreen, etc, etc.

Dat is wat ìk weet dat moslims willen. Gewoon gelukkig zijn, zoals de meeste levende wezens op de planeet. En liefst geen last en gene zever.

Jij gaat er van uit dat we hen iets kunnen geven dat meer voor hen gaat betekenen dan hun rabiate en virulente Islam.

Nee, gij denkt dat alle moslims rabiaat en virulent zijn. Alsof alle christenen dat zijn, alle joden, alle hindus. Je veralgemeent zonder enige kennis ter zake. Je weet er niks van maar spuit je vooroordelen alsof het geboden god's zijn.

Vrijheid zit niet in hun genen. Vrijheid maakt hen enorm oncomfortabel.

Nounou, wat een kenner ben jij. Ik kan je heel wat vertellen over welke vrijheid de vrouwen en meisjes graag willen. En welke vrijheid de jongens willen. Ik praat bijna dagelijks met hun ouders. Soms kort, soms uitgebreid. Ik heb nog nooit één moslim tegengekomen die géén vrijheid wil. Wat ze zeker niet willen, geen van hen, is dat
De Grote Satan (het Westen) volledig ten onder gaat, en iedereen overal naar het Stenen tijdperk terug gaat.

Dat wil geen enkel moslim die ik ken. Ik weet niet waar jij je informatie haalt, maar je kletst uit je nek, je verkoopt onzin en je bazelt wat in het wilde weg.

Nu voor dat laatste kan gezorgd worden. Het Westen heeft genoeg Nukes

Volgens mij is oproepen tot geweld en alzeker genocide strafbaar. Niet alleen op dit forum, maar ook volgens de Belgische wetgeving. Overigens: als jij je nukes wil afgooien, dan zitten wij hier met de fall out. Mijn kinderen bijvoorbeeld. Ikzelf, mijn buren, mijn vrienden, familie en lieven.

daar sta jij niet bij stil. Voor jou is oorlog iets abstracts, iets grappigs, iets graaaaaaaaafs waarschijnlijk, als een videospel. Ik weet wel zeker dat mensen als jij veel gevaarlijker zijn dan alle moslims die ik al heel mijn leven heb ontmoet en gesproken samen. En dat zijn er heel wat.

ministe van agitatie
27 november 2008, 20:09
U staat vanzelfsprekend in rechtstreekse verbinding met de miljoenen moslims die er op deze wereld rondlopen? :roll:

Via de aliëns waarschijnlijk.

Ik hoorde vandaag de mening van een paar moslims. Interessant.

ministe van agitatie
27 november 2008, 20:14
Thank you.

En dat terwijl hier, op politics.be, de belangrijkwekkendste plek ter wereld, een 'materialist' al wel 28 posts heeft gemaakt over hoe moslim aanslagen en moordpartijen onder burgers, vrouwen en kinderen en ouden van dagen, "verantwoord" zijn vanwege de zielige Pallies.

Als u het van leugens en verdraaiïngen van de realiteit moet hebben, zegt dat zéér veel over uw arsenaal argumenten, uw visie en uw gebrek aan goed fatsoen.

*knip*

ministe van agitatie
27 november 2008, 20:15
Joh, hij wil helemaal niet dat de islam verandert. Hij vindt zelfs dat wat de islam doet in naam van allaa, allemaal "verantwoord" is vanwege de stoute zionisten.

:lol:

Leugenaar

ministe van agitatie
27 november 2008, 20:16
Wanneer het tot angst zal komen zullen we waarschijnlijk een paar nieuwe Hans VT's krijgen...

Daar moet natuurlijk staan:

Wanneer het tot angst zal komen zullen we waarschijnlijk een paar nieuwe Hans VT's worden...

Dat blijkt.

Johan Bollen
27 november 2008, 20:19
Het Westen is toch de echte vijand? Waarom komen ze het hier niet uivechten ipv in India?
Dat is een goede vraag. Waarom Indië?

Wat ik me ook afvraag is wat voor onmiddelijke reaktie we kunnen verwachten vanwege de VS in de eerste plaats. Bombardementen in Pakistan misschien als het om Pakistani gaat.

Laten we hopen dat een intelligente lange termijnaanpak van dit probleem zegeviert, en geen korte termijn wraakacties die slechts olie op het vuur gooien en uiteindelijk in eigen vel snijden.

Schandalige terroristische aanslag die wereldwijd veroordeeld dient te worden, wat ik bij deze doe.

Om eerlijk te zijn was ik ook getroffen door het bombardement van een huwelijksfeest met een vijftig tal doden in Pakistan net op het moment dat Obama verkozen werd. Moeilijk in toeval te geloven, te meer daar het effe later nog eens herhaald werd. 'Boodschappen' met mensenlevens, net als bij deze aanslag. Walgelijk.

Ik zie slechts geweld als antwoord op geweld, terwijl we dienen te zoeken en te werken aan de oorzaken van dit geweld. In naam van ons. In naam van 'de mens'. Is het dan zo weinig dat wat we uit de geschiedenis geleerd hebben?

Vraag u ook eens af wie de 'derde hond' zal zijn terwijl 'het westen' en 'de moslims' menen te moeten oorlog voeren met elkaar.

C2C
27 november 2008, 21:04
Ach, zo'n terroristische aanslag werkt alleen maar in het nadeel van islamitische extremisten. Ze zouden dat nu toch stilaan moeten inzien.

Maar goed, ze hebben weinig keuze, want ze staan tegenover legers die biljoenen aan materieel vertegenwoordigen en miljoenen manschappen. Op een klassiek slagveld zouden de islamitische extremisten dus nog minder kans maken op een overwinning.

In dit tijdperk van onbegrensd geweld en van de totale afbouw van het systeem van internationaal recht (dat door de VS werd nietig verklaard) is terrorisme een even legitiem wapen als elk ander.

Dat vind ik wel zeer problematisch. Maar goed, dat hebben we volledig aan onszelf te danken.

We hadden de internationale rechtsorde maar moeten respecteren, en veel harder op tafel kloppen toen de VS en het VK besloten om die rechtsorde op te blazen.

We kunnen die terroristen en andere niet-staatse actoren niet slechter noemen dan de reguliere legers die veel ergere misdaden begaan. Da's dus een zeer jammerlijke zaak.

C2C
27 november 2008, 21:09
Via radio, tv, internet en kranten: ja, eigenlijk wel. ;-)

Zeg eens, hoe is het met uw kennis van het Dari, Pashto, Bahasa, Farsi, en het Urdu gesteld?

maddox
27 november 2008, 21:21
Dat is manifest onjuist. Hoewel jihadi-terroristen verantwoordelijk zijn voor het meeste en het meest dodelijke terrorisme zijn er ook voorbeelden van niet-moslim-terroristen.

Het IRA en de Oklahoma bomber. Het grote verschil tussen deze voorbeelden en de doorsnee moslim terrorist is dat die moslim terrorist maar 1 keer buikbaar is.

Johan Bollen
27 november 2008, 21:26
We kunnen die terroristen en andere niet-staatse actoren niet slechter noemen dan de reguliere legers die veel ergere misdaden begaan. Da's dus een zeer jammerlijke zaak.
Waarom zegt u dat die reguliere legers 'veel ergere' misdaden begaan? Wat is er zoal erger dan het overhoop schieten van onschuldige mensen?

ministe van agitatie
27 november 2008, 21:33
Waarom zegt u dat die reguliere legers 'veel ergere' misdaden begaan? Wat is er zoal erger dan het overhoop schieten van onschuldige mensen?

het overhoop schieten van nog veel meer onschuldige mensen

ministe van agitatie
27 november 2008, 21:34
Het IRA en de Oklahoma bomber. Het grote verschil tussen deze voorbeelden en de doorsnee moslim terrorist is dat die moslim terrorist maar 1 keer buikbaar is.

Tim Mc Veigh ook.

filosoof
27 november 2008, 21:34
Dus had het Westen eigenlijk helemaal niet en nergens moeten tussenkomen in die landen, ze rustig elkaar laten uitmoorden en verder in hun middeleeuwse armoede en barbarij laten verder ploeteren. Verder voedsel en goederen leveren tegen olie, en gedaan ermee. En uiteraard onze landen niet laten overspoelen door een deel van hun bevolking.
Tja, het ware wellicht veel beter geweest...
Waarom de USA absoluut Irak wou weet je ondertussen al wel. Luister anders naar Greenspan:
http://www.youtube.com/watch?v=BRAlF2K49S8

Waarom de USA Afghanistan wil vind je hier oa:
http://www.nytimes.com/2007/05/13/world/europe/13putin.html?scp=1&sq=trans+afghanistan+pipeline&st=nyt
http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9507E6DB1F39F934A25750C0A9649C8B 63&scp=4&sq=trans+afghanistan+pipeline&st=nyt
http://www.globalresearch.ca/articles/TOR201A.html
http://www.globalresearch.ca/articles/MAR201B.html
http://www.globalresearch.ca/articles/CHI203A.html
http://www.globalresearch.ca/articles/CHI203B.html
http://www.globalresearch.ca/articles/TAL111A.html

Vergeet de humanitaire voorwendsels maar.

PollyCorrect
27 november 2008, 21:40
Zeg eens, hoe is het met uw kennis van het Dari, Pashto, Bahasa, Farsi, en het Urdu gesteld?

Niet slecht. Ik ga regelmatig naar de nachtwinkel op de hoek. :evil:

AyneRand
27 november 2008, 21:43
24 u later heeft nog niet 1 moslim de 100 moorden veroordeeld

Zowel ASIF ALI ZARDARI, President van Pakistan, YOUSUF RAZA GILANI, Eerste Minister van Pakistan, HAMID KARZAI, President van Afghanistan, IFTEKHAR AHMED CHOWDHURY, Minister BZ van Bangladesh, allemaal moslims, hebben deze aanvallen in de hevigste termen afgekeurd en hun medeleven betuigd aan de slachtoffers en hun families, lang voordat jij dit bericht gepost hebt. Je bent dus een leugenaar. Maar dat wisten we al.

Dixie
27 november 2008, 22:14
Zowel ASIF ALI ZARDARI, President van Pakistan, YOUSUF RAZA GILANI, Eerste Minister van Pakistan, HAMID KARZAI, President van Afghanistan, IFTEKHAR AHMED CHOWDHURY, Minister BZ van Bangladesh, allemaal moslims, hebben deze aanvallen in de hevigste termen afgekeurd en hun medeleven betuigd aan de slachtoffers en hun families, lang voordat jij dit bericht gepost hebt. Je bent dus een leugenaar. Maar dat wisten we al. leugens vertellen aan de 'vijand India' hoort bij een goede moslim ... voor de camera's veroordelen en achter het hoekje een vreugdedanjes doen das pas hypocriet

AyneRand
27 november 2008, 22:16
leugens vertellen aan de 'vijand India' hoort bij een goede moslim ... voor de camera's veroordelen en achter het hoekje een vreugdedanjes doen das pas hypocriet

En daar heb jij natuurlijk bewijzen van? Dat je in staat bent om nu voor iedereen te tonen? Of ben je zoals gewoonlijk aan het lullen?

C2C
27 november 2008, 22:21
Waarom zegt u dat die reguliere legers 'veel ergere' misdaden begaan? Wat is er zoal erger dan het overhoop schieten van onschuldige mensen?

Het overhoop schieten van nog meer onschuldige mensen bijvoorbeeld. Een miljoen Irakis bijvoorbeeld.

Dat is tienduizend keer (letterlijk) erger dan wat er in Mumbai gebeurd is.


Het jammerlijke is dat we vroeger dit soort vergelijkingen niet konden maken, omdat reguliere legers zich aan bepaalde regels hielden. Vandaag hebben de overheden en volkeren die eigenaar zijn van die legers (met name de VS en het VK), beslist om de regels zélf op te heffen. Waardoor het onderscheid tussen de misdaden van de één (de niet-staatse actor) en die van de ander (het terroristische reguliere leger), volledig verdampt.

Johan Bollen
27 november 2008, 22:25
Het overhoop schieten van nog meer onschuldige mensen bijvoorbeeld. Een miljoen Irakis bijvoorbeeld.

Dat is tienduizend keer (letterlijk) erger dan wat er in Mumbai gebeurd is.
Als elk mens evenveel waard zou zijn zit daar wel iets in, in die kwantitatieve aanpak. Ik stel vast dat echter een aantal mensen dit uitgangspunt niet delen. Dat is een probleem dat de mensheid nog niet helemaal overwonnen heeft.

Een mens is een mens.

Punt uit.

Het jammerlijke is dat we vroeger dit soort vergelijkingen niet konden maken, omdat reguliere legers zich aan bepaalde regels hielden. Vandaag hebben de overheden en volkeren die eigenaar zijn van die legers (met name de VS en het VK), beslist om de regels zélf op te heffen. Waardoor het onderscheid tussen de misdaden van de één (de niet-staatse actor) en die van de ander (het terroristische reguliere leger), volledig verdampt.
Geweld is namelijk het laatste redmiddel voor degenen die de situatie niet meer beheersen, leerde ik ooit. Dus dat opheffen van de regels kan je zien als een voorbode, alhoewel ik soms hoop op een stuiptrekking.

C2C
27 november 2008, 22:27
Als elk mens evenveel waard zou zijn zit daar wel iets in, in die kwantitatieve aanpak. Ik stel vast dat echter een aantal mensen dit uitgangspunt niet delen. Dat is een probleem dat de mensheid nog niet helemaal overwonnen heeft.

Een mens is een mens.

Punt uit.

Inderdaad.

Alleen, sommigen denken dat wanneer men mensen vermoordt met een bom die enkel te zien is op een virtueel schermpje, als in een video-game, dat dit op een of andere manier minder dodend is dan getroffen worden door een terroristische kogel in een luxe-hotel.

Dood is dood. Ook dat weze duidelijk.

Johan Bollen
27 november 2008, 22:29
Inderdaad.

Alleen, sommigen denken dat wanneer men mensen vermoordt met een bom die enkel te zien is op een virtueel schermpje, als in een video-game, dat dit op een of andere manier minder dodend is dan getroffen worden door een terroristische kogel in een luxe-hotel.

Dood is dood. Ook dat weze duidelijk.
Iets wat op TV getoond wordt is op die wijze ook dodelijker lijkt het, en extra verontwaardiging waardig...spijtig genoeg alweer.

C2C
27 november 2008, 22:38
Iets wat op TV getoond wordt is op die wijze ook dodelijker lijkt het, en extra verontwaardiging waardig...spijtig genoeg alweer.

Welnu, ik beweer dat dit gebrek aan realiteitsbesef in het Westen (namelijk te denken dat enkel spectaculaire doden écht dood zijn, en dat gewone doden die vallen onder een anoniem bommendeken in feite niet bestaan) een van de redenen is waarom Westerse maatschappijen crypto-fascistisch zijn.

Westerse mensen worden bewust achterlijk gehouden en krijgen alleen spectaculaire moorden op blanken te zien. Zo worden Westerlingen opgepept en opgejaagd, om een vijandbeeld te creëren. Vandaag de dag is de moslim de vijand.

De Westerling leeft in een zeer psychotische, gevaarlijke, van de werkelijkheid afgesloten wereld.

Hij moet dat wel degelijk beseffen.

En dat probleem versterkt zichzelf. Kijk maar naar 9/11. Geen enkele Amerikaan had dat "zien aankomen". Terwijl natuurlijk heel de wereld die wél toegang heeft tot de realiteit, wist dat zoiets vroeg of laat ging gebeuren.

flatliner
27 november 2008, 22:48
je haat t.o.v USA laat je in alle bochten wringen om de moord op kinderen en onschuldigen acceptabel te maken. Indien ze niet zo laf waren, dat ze dan militaire doelen aanvallen.

slegie
27 november 2008, 23:43
Het is waar dat moslims niet altijd zeer luid en duidelijk reageren tegen dit soort aanslagen (al reageren er veel wél). Maar ik vermoed dat velen onder hen er even zeer tegen gekant zijn als jij en ik en de islamisten dus misschien wel het tegenovergestelde bereiken van wat ze voor ogen hebben.


Het is u waarschijnlijk ontgaan maar in Palestina is die strijd bezig sinds de jaren '40, in Irak sinds 2003 en in Afghanistan sinds 2001. Zo voelen veel moslims dat in ieder geval aan. Het escaleert de toestand alleen maar en zorgt mee voor de polarisatie.
De strijd heeft ons gebracht waar we ons vandaag bevinden: niet bepaald een veiliger wereld. Misschien moeten we die strategie van 'ten strijde trekken' eens herzien als hij niet opbrengt wat we ervan verwachten.

Temeer daar we niet in staat zijn om die strijd gewapenderhand te winnen. Het gaat om 1,2 miljard moslims: de grootste religie ter wereld. Bovendien kan je dergelijk conflict niet militair oplossen.

Palestina is een joodse complexe kwestie, Irak was een honger naar aardolie en afghanistan was een land met barbaren aan de macht en deze inval was gerechtvaardigd

en we hebben dan te maken met 1,2 miljard domme en veelal achterlijke mensen.

Dit conflict kun je wel militair oplossen door mekka op te blazen :-)







Is elke Belg die onze seksuele moraal verdedigt in jouw ogen even verantwoordelijk voor elk slachtoffer dat Dutroux gemaakt heeft? De daden van Dutroux zijn even in tegenspraak met mijn vrije, seksuele moraal als de daden van islamisten in tegenspraak zijn met de visie van de meeste moslims op hun godsdienst.

Een heel volk, elke volgeling van een religie verantwoordelijk stellen voor de daden en visies van een zeer klein aantal gekken, is veralgemenen. Daar zijn vooroordelen op gebaseerd.

wat heeft ons sexueel moraal te maken met pedofilie. ik hou van seks en van mooie vrouwen, heeft niks te maken met het sexueel aanranden van kinderen en het vermoorden er van

dutroux is ook geen religie hé! dus u vergelijking houd geen steek.

Als die religie gebruiken hanteren die tegenstrijdig zijn met de rechten van de mens en in dit geval voor de vrouw en deze religie oproept tot het vermoorden van anders gelovigen dan heb ik het recht om de gehele religie als gevaar te beschouwen dus ook al de gelovigen.

baba
27 november 2008, 23:51
Het overhoop schieten van nog meer onschuldige mensen bijvoorbeeld. Een miljoen Irakis bijvoorbeeld.

Dat is tienduizend keer (letterlijk) erger dan wat er in Mumbai gebeurd is.

Mag ik aub eens uw bron voor het cijfer van een miljoen iraki's?
Tenzij u het natuurlijk over Saddam Hussein heeft, een dicatator die gelukkig ontzet is door de Amerikanen waardoor het Iraakse volk nu een betere toekomst tegemoet gaat.

Laten we eens de cijfers erbij halen :
Iraq Civilian Deaths (Iraqbodycount.org) : tussen 90 000 en 100 000 sinds het begin van de oorlog.

Laten we dit vergelijken met het regime van Saddam Hussein : Er zijn volgens mij moeilijk data te verkrijgen voor zijn volledige regime maar laten we er eens zijn vredelievende campagne tegen de koerden op nazien :
(Wikipedia)
Thousands of civilians were killed during chemical and conventional bombardments stretching from the spring of 1987 through the fall of 1988. The attacks were part of a long-standing campaign that destroyed almost every Kurdish village in a vast areas of northern Iraq -- along with a centuries-old way of life -- and displaced at least a million of the country's estimated 3.5 million Kurdish population. Independent sources estimate 100,000 to more than 150,000 deaths and as many as 100,000 widows and an even greater number of orphans.[4] Amnesty International collected the names of more than 17,000 people who had "disappeared" during 1988.[5] The campaign has been characterized as genocidal in nature, notably by a court in The Hague. It is also characterized as gendercidal, because "battle-age" men were the primary targets, according to Human Rights Watch/Middle East.[6] According to the Iraqi prosecutors, as many as 180,000 people were killed.[7]

Er zijn maw meer mensen naar andere oorden vertrokken in een tijdsspanne van anderhalf jaar onder het bewind van Saddam dan tijdens 5 jaar OIF.
Zou ik een iraki zijn, en zekers een koerd, dan zou ik nu verdomme blij zijn om van Saddam af te zijn.

Ipv leugenachtige one-liners rond te smijten zoude best keer wa cijfers opzoeken.

Als je het Westen toch zo veracht, wat houdt je tegen om te verhuizen naar je favoriete regio het Midden-Oosten. Ga eens een jaartje in Saudi-Arabië of Jemen gaan wonen.

slegie
28 november 2008, 00:03
goed gezegd baba

Svennies
28 november 2008, 02:22
Dat is tienduizend keer (letterlijk) erger dan wat er in Mumbai gebeurd is.

Mag ik aub eens uw bron voor het cijfer van een miljoen iraki's?
Tenzij u het natuurlijk over Saddam Hussein heeft, een dicatator die gelukkig ontzet is door de Amerikanen waardoor het Iraakse volk nu een betere toekomst tegemoet gaat.


U wil een bron mijn beste Baba,wel U krijgt er een van mij,veel leesplezier.....

Die betreft alléén de cijfers van de tweede iraakse oorlog...
En als U de slachtoffers die er door het jarenlange gehandhaafde embargo van het westen dat aan deze oorlog voorafging nog zou bijtellen plus de slachtoffers die er in de eerste iraakse oorlog zijn gevallen komt U met een millioen iraki's allang niet meer toe....

En dit op een periode van amper 17 jaar.....
Het westen blijkt oneindig véél dodelijker te zijn dan Saddam ooit in zijn stoutste dromen had kunnen voorstellen...

http://www.unknownnews.net/casualties.html

De linkse kolom bevat het aantal doden ,de rechtse het aantal zwaargewonden van elke partij......

Laten we dit vergelijken met het regime van Saddam Hussein : Er zijn volgens mij moeilijk data te verkrijgen voor zijn volledige regime maar laten we er eens zijn vredelievende campagne tegen de koerden op nazien :
(Wikipedia)
Thousands of civilians were killed during chemical and conventional bombardments stretching from the spring of 1987 through the fall of 1988. The attacks were part of a long-standing campaign that destroyed almost every Kurdish village in a vast areas of northern Iraq -- along with a centuries-old way of life -- and displaced at least a million of the country's estimated 3.5 million Kurdish population. Independent sources estimate 100,000 to more than 150,000 deaths and as many as 100,000 widows and an even greater number of orphans.[4] Amnesty International collected the names of more than 17,000 people who had "disappeared" during 1988.[5] The campaign has been characterized as genocidal in nature, notably by a court in The Hague. It is also characterized as gendercidal, because "battle-age" men were the primary targets, according to Human Rights Watch/Middle East.[6] According to the Iraqi prosecutors, as many as 180,000 people were killed.[7]

En welke westerse mogelijkheden hebben Saddam destijds de mogelijkheden gegeven om zijn wreedheden jegens de koerden door middel van massavernietigingswapens uit te voeren,en dit terwijl zijzelf zedig de andere kant uitkeken....

En welke mogelijkheden hebben destijds alhoewel het toen allang bekend was wat Saddam destijds tegen de koerden zoal had uitgespookt diezelfde Saddam vrolijk laten zitten aan de macht en dit terwijl hij net een verpletterende nederlaag had geleden tijdens de eerste golfoorlog....

En om wat later een embargo tegen diezelfde Saddam af te kondigen omdat hij niet naar hun pijpen wou dansen en hij de oliekraan dichtdraaide,iets wat door gebrek aan medische verzorging gedurende die jaren aan tienduizenden iraakse kinderen het leven heeft gekost....

Tuurlijk mijn beste, U vindt het blijkbaar volkomen normaal dat een héél land zo gestraft wordt omdat zijn leider niet in de pas van het westen wil lopen...

Dacht U soms dat Saddam hoogstpersoonlijk last gehad heeft van dat jarenlange embargo dat zoveel iraki's het leven heeft gekost door gebrek aan medische verzorging en medicijnen....
Die liet alles wat hij nodig had wel uit het buitenland aanrukken,terwijl de rest van de bevolking mocht kreperen met medewerking van het héle westen....


En dan bent U verbaast dat men het westen haat....Ik niet meer mijn beste,ieder mens die zijn kinderen ziet omkomen terwijl hij weet dat het best anders zou kunnen heeft het recht om datzelfde westen te haten om wat hem werd aangedaan...

Svennies
28 november 2008, 03:16
wat heeft ons sexueel moraal te maken met pedofilie. ik hou van seks en van mooie vrouwen, heeft niks te maken met het sexueel aanranden van kinderen en het vermoorden er van

dutroux is ook geen religie hé! dus u vergelijking houd geen steek.


U snapt het dus écht niet mijn beste,deze metafoor van de ministe Van Agitatie....
Ik zal U helpen.....
Stel dat er morgen een peloton soldaten voor Uw neus landt,die Uw huis in puin gooien,Uw vrouw verkrachten,en Uw kinderen doden ,en dit alles omdat zij vinden dat dutroux een beest is en alle belgen mee de straf moeten ondergaan....
Hebt U hem mijn beste,hoe zou U zich voelen.......aangezien U daarvoor niet verantwoordelijk bent.....

Dat is wat namelijk al jarenlang in Irak aan de gang is mijn beste,een héél land in puin om één persoon aan te pakken die zij al jaren eerder hadden kunnen uitschakelen....

driewerf
28 november 2008, 06:36
leugens vertellen aan de 'vijand India' hoort bij een goede moslim ... voor de camera's veroordelen en achter het hoekje een vreugdedanjes doen das pas hypocriet

en jij hebt beelden van achter het hoekje?

Jozef Ostyn
28 november 2008, 08:45
Wil je dan zo vrij zijn jouw versie van de feiten te geven. Met zo'n one-liner geraken we geen stap verder. Dat is geen discussie.

Er is in uw hoofde gewoon geen interesse voor de feiten, alleen voor uw ideologische tunnelvisie. De posting waarop ik reageerde bevatte zelfs geen basis van iets wat met de werkelijkheid overeenkomt.

Jozef Ostyn
28 november 2008, 08:46
Het Westen is toch de echte vijand? Waarom komen ze het hier niet uivechten ipv in India?

India is evenzeer hun vijand. Alle "ongelovigen" zijn hun vijand.

Jozef Ostyn
28 november 2008, 08:49
U staat vanzelfsprekend in rechtstreekse verbinding met de miljoenen moslims die er op deze wereld rondlopen? :roll:

Rake opmerking.


Ter info: ik kom vrijwel dagelijks in contact met moslims en ik heb er gisteren al tenminste één haar afschuw horen uitspreken over de wandaden van die terroristen.

Jozef Ostyn
28 november 2008, 08:53
Dat is een goede vraag. Waarom Indië?

Wat ik me ook afvraag is wat voor onmiddelijke reaktie we kunnen verwachten vanwege de VS in de eerste plaats. Bombardementen in Pakistan misschien als het om Pakistani gaat.

Laten we hopen dat een intelligente lange termijnaanpak van dit probleem zegeviert, en geen korte termijn wraakacties die slechts olie op het vuur gooien en uiteindelijk in eigen vel snijden.

Schandalige terroristische aanslag die wereldwijd veroordeeld dient te worden, wat ik bij deze doe.

Om eerlijk te zijn was ik ook getroffen door het bombardement van een huwelijksfeest met een vijftig tal doden in Pakistan net op het moment dat Obama verkozen werd. Moeilijk in toeval te geloven, te meer daar het effe later nog eens herhaald werd. 'Boodschappen' met mensenlevens, net als bij deze aanslag. Walgelijk.

Ik zie slechts geweld als antwoord op geweld, terwijl we dienen te zoeken en te werken aan de oorzaken van dit geweld. In naam van ons. In naam van 'de mens'. Is het dan zo weinig dat wat we uit de geschiedenis geleerd hebben?

Vraag u ook eens af wie de 'derde hond' zal zijn terwijl 'het westen' en 'de moslims' menen te moeten oorlog voeren met elkaar.

U wenst de jihadi-terroristen te bestrijden met bloemen?

Het spijt mij, maar tegen deze mensen kan alleen geweld gebruikt worden.

Jozef Ostyn
28 november 2008, 08:57
En welke westerse mogelijkheden hebben Saddam destijds de mogelijkheden gegeven om zijn wreedheden jegens de koerden door middel van massavernietigingswapens uit te voeren,en dit terwijl zijzelf zedig de andere kant uitkeken....

En welke mogelijkheden hebben destijds alhoewel het toen allang bekend was wat Saddam destijds tegen de koerden zoal had uitgespookt diezelfde Saddam vrolijk laten zitten aan de macht en dit terwijl hij net een verpletterende nederlaag had geleden tijdens de eerste golfoorlog....

En om wat later een embargo tegen diezelfde Saddam af te kondigen omdat hij niet naar hun pijpen wou dansen en hij de oliekraan dichtdraaide,iets wat door gebrek aan medische verzorging gedurende die jaren aan tienduizenden iraakse kinderen het leven heeft gekost....

Tuurlijk mijn beste, U vindt het blijkbaar volkomen normaal dat een héél land zo gestraft wordt omdat zijn leider niet in de pas van het westen wil lopen...

Dacht U soms dat Saddam hoogstpersoonlijk last gehad heeft van dat jarenlange embargo dat zoveel iraki's het leven heeft gekost door gebrek aan medische verzorging en medicijnen....
Die liet alles wat hij nodig had wel uit het buitenland aanrukken,terwijl de rest van de bevolking mocht kreperen met medewerking van het héle westen....


En dan bent U verbaast dat men het westen haat....Ik niet meer mijn beste,ieder mens die zijn kinderen ziet omkomen terwijl hij weet dat het best anders zou kunnen heeft het recht om datzelfde westen te haten om wat hem werd aangedaan...

Dus ik begrijp u goed? Uw verwijt aan de VS en haar coalitiepartners is dat zij Irak niet veel eerder binnengevallen zijn?

Jozef Ostyn
28 november 2008, 08:58
U snapt het dus écht niet mijn beste,deze metafoor van de ministe Van Agitatie....
Ik zal U helpen.....
Stel dat er morgen een peloton soldaten voor Uw neus landt,die Uw huis in puin gooien,Uw vrouw verkrachten,en Uw kinderen doden ,en dit alles omdat zij vinden dat dutroux een beest is en alle belgen mee de straf moeten ondergaan....
Hebt U hem mijn beste,hoe zou U zich voelen.......aangezien U daarvoor niet verantwoordelijk bent.....

Dat is wat namelijk al jarenlang in Irak aan de gang is mijn beste,een héél land in puin om één persoon aan te pakken die zij al jaren eerder hadden kunnen uitschakelen....


Wat een waanbeelden.

Jozef Ostyn
28 november 2008, 08:59
Het is kenmerkend voor sommigen dat een bloedbad waarbij een reeks moslim-terroristen voornamelijk gewone Indiase pendelaars in koelen bloede vermoord hebben aangegrepen wordt om de schuld voor alles in de schioenen van de VS te schuiven.

C2C
28 november 2008, 10:02
U snapt het dus écht niet mijn beste,deze metafoor van de ministe Van Agitatie....
Ik zal U helpen.....
Stel dat er morgen een peloton soldaten voor Uw neus landt,die Uw huis in puin gooien,Uw vrouw verkrachten,en Uw kinderen doden ,en dit alles omdat zij vinden dat dutroux een beest is en alle belgen mee de straf moeten ondergaan....
Hebt U hem mijn beste,hoe zou U zich voelen.......aangezien U daarvoor niet verantwoordelijk bent.....

Dat is wat namelijk al jarenlang in Irak aan de gang is mijn beste,een héél land in puin om één persoon aan te pakken die zij al jaren eerder hadden kunnen uitschakelen....

Een zeer correcte analogie, Svennies.

Alleen, de bezetter/aggressor in uw voorbeeld zorgt er wel voor dat het thuispubliek de gemiddelde Jozef Ostyn eerst als een primitief, onmenselijk, achterlijk beest beschouwt.

Ge deshumaniseert of diaboliseert eerst best de onschuldige bevolking die ge gaat bezetten hé.

Daarom dat er, om dat terug op Irak toe te passen, geen enkele Amerikaan was die ook maar één moer gaf om de honderdduizenden onschuldige Iraakse doden die zouden vallen. De Amerikaan keurde de oorlog goed, omdat hij de Irakis "ragheads" vond, dat was hem zo bijgebracht. Sterker nog, de meeste Amerikanen wisten zelfs Irak niet eens op een kaart liggen. En toch steunden ze die fake oorlog. (Dat de Amerikanen niet eens de illegaliteit van die oorlog inzagen, mag men ze niet verwijten; een minimale kennis van het internationaal recht of een basisbegrip van de werkelijkheid ontbreekt hen volkomen. Dus dat mag men ze echt niet verwijten).

Genoeg gezegd, Jozef Ostyn kan de analogie niet verdragen omdat ze zo treffend is, zoveel is duidelijk.

parcifal
28 november 2008, 10:13
U wenst de jihadi-terroristen te bestrijden met bloemen?

Het spijt mij, maar tegen deze mensen kan alleen geweld gebruikt worden.

Ook preventief geweld?

C2C
28 november 2008, 10:14
Svennies (en Jozef), de bekende Indiase filosoof Deepak Chopra legt op CNN mooi uit wat het betekent wanneer je hele familie omkomt als "collatoral damage". Chopra legt daar de oorzaak voor de terroristische aanslagen in Mumbai:

http://edition.cnn.com/video/#/video/world/2008/11/27/intv.india.attacks.chopra.cnn?iref=videosearch

En interview met Chopra, een Christen, tussen haakjes:

Chopra: Attack prompts tough questions
http://edition.cnn.com/2008/WORLD/asiapcf/11/26/king.chopra.mumbai/index.html


Jozef Ostyn kan zich niet inbeelden dat de overlevenden van zo'n onschuldige familie die aggressie als "terrorisme" zien, en wel eens zouden kunnen radicaliseren om hun woede te kanaliseren.

Volgens Jozef Ostyn moeten die mensen vooral gewoon hun mond houden.

C2C
28 november 2008, 10:16
U wenst de jihadi-terroristen te bestrijden met bloemen?

Het spijt mij, maar tegen deze mensen kan alleen geweld gebruikt worden.

Jozef, terroristen bestrijdt ge door intelligentie te vergaren en dan een getraind commando uit te sturen, en door sniper acties, en door internationale politie-coordinatie. Op z'n Frans dus.

Terroristen bestrijdt ge niet door heelder landen vol onschuldigen plat te bombarderen. Zo creëert ge terroristen, Jozef.

Allez, allez toch, Jozef.

Svennies
28 november 2008, 10:45
Dus ik begrijp u goed? Uw verwijt aan de VS en haar coalitiepartners is dat zij Irak niet veel eerder binnengevallen zijn?

Leren lezen mijn beste,en bent U zó kort van geheugen dat U de eerste golfoorlog al vergeten zijt....
Toen al hadden ze irak onder de voet gelopen en Saddam kunnen uitschakelen....
ik verwijt de VS en de rest van het zooitje dat ze Saddam destijds gewoon aan de macht gelaten hebben....
En ik verwijt vooral de VS dat het op hun vraag was dat Saddam toen werd gespaard aangezien hij destijds nog een olieleverancier was van diezelfde VS,en dat zijn wreedheden tegen de koerden toen ook allang bekend waren....

Diezelfde VS die destijds goedkeurend toekeek en Saddam steunde tijdens zijn poging om de iraanse olievelden te veroveren tijdens de 8 jarige oorlog tegen iran en die samen met hun bondgenoten Saddam rijkelijk van chemische massavernietigingswapens voorzagen die Saddam toen volop gebruikte tegen zowel de iranezen als de koerden...

Sluit Uw ogen maar voor de werkelijkheid mijn beste....

Svennies
28 november 2008, 10:49
Jozef, terroristen bestrijdt ge door intelligentie te vergaren en dan een getraind commando uit te sturen, en door sniper acties, en door internationale politie-coordinatie. Op z'n Frans dus.

Terroristen bestrijdt ge niet door heelder landen vol onschuldigen plat te bombarderen. Zo creëert ge terroristen, Jozef.

Allez, allez toch, Jozef.

Inderdaad, een waarheid als een koe.....;-)

baba
28 november 2008, 10:58
En dit op een periode van amper 17 jaar.....
Het westen blijkt oneindig véél dodelijker te zijn dan Saddam ooit in zijn stoutste dromen had kunnen voorstellen...

http://www.unknownnews.net/casualties.html

1. U sprak van een miljoen doden in Irak. Zelf uw bron spreekt van 700k in Afganaistan én Irak. U hebt maw een goed gevoel voor overdrijven. Of zoals u het zo mooi zegt :

Als u het van leugens en verdraaiïngen van de realiteit moet hebben, zegt dat zéér veel over uw arsenaal argumenten, uw visie en uw gebrek aan goed fatsoen.


De studie mag dan nog een grote naam met zich meedragen, zeer correct lijkt hij mij alleszins niet.

Bekijk eens volgende methodiek :

From the study's lowest estimate of 392,979 deaths occurring over the first 40 months of occupation, we have extended this rate of civilian deaths (9,824 deaths per month) over subsequent months of the occupation since the study was published.

Dat is wel ideaal ja, neem de eerste volatiele jaren en extrapoleer ze over subsequente jaren die veel kalmer zijn. De situatie is over de jarne enorm verbeterd, maar even doodleuk extrapoleren kan idd wel leuke cijfers opleveren.

Of wacht, nog leukere methodiek.

Although higher than the 2006 Lancet estimate through June 2006, these results, which were based on a survey of 1499 adults in Iraq from August 12-19, 2007, are more or less consistent with the figures that were published in the Lancet study.

Bevraag eens 1500 man en extrapoleer dat nar een bevolking van 20 miljoen.
Lijkt me ferm ideaal, aangezien de bevolking er belang bij heeft om te overdrijven en dat het ferm afhangt waar je je kleine enquete afneemt. Sadr City zal andere cijfers optekenen dan een klein rustig stadje in de woestijn.

Uw cijfers zijn politiek gekleurd.

PollyCorrect
28 november 2008, 11:08
Als u het van leugens en verdraaiïngen van de realiteit moet hebben, zegt dat zéér veel over uw arsenaal argumenten, uw visie en uw gebrek aan goed fatsoen.

*knip*

:oops: goed fatsoen, zooo goed !

Svennies
28 november 2008, 11:17
1. U sprak van een miljoen doden in Irak. Zelf uw bron spreekt van 700k in Afganaistan én Irak. U hebt maw een goed gevoel voor overdrijven.

Natuurlijk mijn beste, lezen is een kunst....

Mijn bron spreekt alleen van de huidige conflicten.....
Als men de eerste golfgoorlog en de slachtoffers van het economisch embargo tussen de twee oorlogen erbij telt rondt men vlot de kaap van één miljoen doden....Heel vlot zelfs,en wordt de score zowat verdubbeld....8O

U hebt eerder een goed gevoel tot ontkennen,aangezien de studies die over de gevolgen van het economisch embargo wat betreft dodelijke slachtoffers ,vooral kinderen door het gebrek aan hospitalen en medicijnen destijds ronduit verbijsterend was .....

http://archive.indymedia.be/news/2004/04/83780.html

Een citaat hieruit ,waarvan de cijfers zijn gebaseerd op een unicefrapport


Aantal doden door het VN-embargo tegen Irak

- De cijfers over het aantal doden door het sanctieregime lopen uiteen. Volgens UNICEF zijn er sinds 1991 minstens 1 miljoen onschuldige mensen gedood. Organisaties als SOS Kinderen Irak schatten het aantal doden op 2 miljoen.
- Vooral vóór 1996 zijn er veel doden gevallen. In Bagdad wordt gezegd dat een hele generatie jonge Irakezen verloren ging.

Derk de Tweede
28 november 2008, 11:25
Het is kenmerkend voor sommigen dat een bloedbad waarbij een reeks moslim-terroristen voornamelijk gewone Indiase pendelaars in koelen bloede vermoord hebben aangegrepen wordt om de schuld voor alles in de schioenen van de VS te schuiven.
Idd en dat ondanks het feit dat ik vind dat veel Amerikanen een kortzichtige kijk op de wereld hebben.
Maar dit religieus geweld heeft zijn wortels pas echt goed geschoten toen Brits Indië werd opgesplist in Inda en Pakistan.
Maar lang daarvoor boterde het al niet tussen Hindoes en Islamieten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_het_Indisch_Subcontinent

baba
28 november 2008, 11:30
Eerst spreekt u van een miljoen doden in Irak door de VS-oorlog, un hebt u het al afgezwakt door zelfs kinderen die aan ondervoeding sterven mee te rekenen in uw cijfer.

Zoals u het zegt, dat was een VN-beslissing en kan moeilijk in de schoenen van de VS of zelfs het Westen geschoven worden.
Of u moet eens opzoeken wat de VN is.

Warom betrekt u er niet de doden bij die in een auto-accident zijn omgekomen doordat er geen reparatie-onderdelen waren wegens het embargo

En dan nog moet u de VS dankbaar zijn want zij hadden al langer kritiek geuit tegen het embargo dan de meeste europese landen. Hun inval in Irak heeft een einde gemaakt aan dat grote onrecht en heeft ervoor gezorgd dat de hogere dodentol door het embargo gestopt is.

Dus hoera VS!

Tommm
28 november 2008, 11:38
Nee, dankzij Bush' doortastende optreden en zijn toepassing van de Patriot Act waarbij ook vele terroristen hun zogenaamde "recht op privacy" moesten opgeven zijn HONDERDEN aanslagen in VS EN Europa voorkomen... Maar daar heeft niemand het over natuurlijk... Men heeft alleen oog voor de aanslagen die men niet kon voorkomen...
Als de ene gek(Bush) beweert dat hij een kruistocht wil beginnen zijn nogal wat fundamentalistische gekken(moslims) bereidt om je van repliek te dienen. Fundamentalisten zijn door Bush gesterkt in hun overtuiging dat we het midden Oosten willen veroveren. Hij heeft het probleem vergroot, niet verkleind.

Tommm
28 november 2008, 11:39
Eerst spreekt u van een miljoen doden in Irak door de VS-oorlog, un hebt u het al afgezwakt door zelfs kinderen die aan ondervoeding sterven mee te rekenen in uw cijfer.

Zoals u het zegt, dat was een VN-beslissing en kan moeilijk in de schoenen van de VS of zelfs het Westen geschoven worden.
Of u moet eens opzoeken wat de VN is.

Warom betrekt u er niet de doden bij die in een auto-accident zijn omgekomen doordat er geen reparatie-onderdelen waren wegens het embargo

En dan nog moet u de VS dankbaar zijn want zij hadden al langer kritiek geuit tegen het embargo dan de meeste europese landen. Hun inval in Irak heeft een einde gemaakt aan dat grote onrecht en heeft ervoor gezorgd dat de hogere dodentol door het embargo gestopt is.

Dus hoera VS!

8O
Hoera! Elke dag aanslagen
Hoera! Meer fundamentalisme in Irak
Hoera! Meer sociale onrust in Irak

Tommm
28 november 2008, 11:40
Wie heeft trouwens geijverd voor dat embargo?

Svennies
28 november 2008, 11:43
Eerst spreekt u van een miljoen doden in Irak door de VS-oorlog, un hebt u het al afgezwakt door zelfs kinderen die aan ondervoeding sterven mee te rekenen in uw cijfer.

Zoals u het zegt, dat was een VN-beslissing en kan moeilijk in de schoenen van de VS of zelfs het Westen geschoven worden.
Of u moet eens opzoeken wat de VN is.
Warom betrekt u er niet de doden bij die in een auto-accident zijn omgekomen doordat er geen reparatie-onderdelen waren wegens het embargo

En dan nog moet u de VS dankbaar zijn want zij hadden al langer kritiek geuit tegen het embargo dan de meeste europese landen. Hun inval in Irak heeft een einde gemaakt aan dat grote onrecht en heeft ervoor gezorgd dat de hogere dodentol door het embargo gestopt is.

Dus hoera VS!


Zoekt U dan maar eens op welk land diezelfde VN onder druk heeft gezet om deze economische maatregelen toe te passen....

Nu wéét ik ook mijn beste dat U alvast niet verder kijkt dan Uw neus lang is,U de links die U aangereikt krijgt allesbehalve goed leest,en de feiten die er extra worden bijgeponeerd zorgvuldig negeert en dat U blijkbaar geen rekenwonder bent en zonder nadenken die hele VS achterna keft zoals een schoothondje....

Mij niet gelaten mijn beste,blijf maar rustig geloven wat uncle sam U op de mouw spelt...George Bush himself is U alvast dankbaar voor zoveel trouw en goedgelovigheid....

Dixie
28 november 2008, 11:47
En daar heb jij natuurlijk bewijzen van? Dat je in staat bent om nu voor iedereen te tonen? Of ben je zoals gewoonlijk aan het lullen?dus de premier van Indië is aant lullen volgens u?:roll:

D'ARTOIS
28 november 2008, 12:45
Uit: discussie Chopra/King

Quote:
Chopra:
In India, this is particularly inflammatory, because there's a rise of Hindu fundamentalism. We saw what that did in Gujarat, where, you know, Muslims were scorched and they were killed, and there was almost a genocide of the Muslims.

India has 150 million Muslims. That's more Muslims in India than in Pakistan. So this is an opportunity right now for India and Pakistan to recognize this is their common problem. It's not a Muslim problem right now; it's a global problem.

Unquote




Wat betekent deze uitspraak? Wordt de Islam een probleem van wereldformaat?
De breuk tussen Pakistan en India ontstond doordat het Moslim deel zich afscheidde van het Hindu deel. Oorspronkelijk was het een rijk. Nu wonen er meer moslims in India.
Laten we vooropstellen dat de Romeinse kerk, als enig overblijfsel uit het Romeinse Imperium, de westerse wereld eeuwenlang in een terroristische dwangbuis gehouden heeft - en het nog steeds probeert - onder de roeper van "God wil het" .

Uiteindelijk lukte het de mens de terroristische dictatuur van de Romeinse kerk af te werpen, iets dat eigenlijk gebeurde na WWII toen bekend werd dat de paus van Rome een fervent aanhanger van de Nazi's was.

In feite worstelt de Islamiet met hetzelfde probleem. Het is de moskee (lees kerk) die hem in een sociaal dwangbuis houdt. Zoals de priester-moordenaars door de kerkse prelaten, kardinalen en bisschoppen gelijk op roof- en moordpad werden gestuurd, zo doet de moderne mullah, ayatollah, imam hetzelfde, zij het met minder moord en geen roof.
Verwijder de predikende islamieten uit hun environnment zodra ze de weg van de bisschoppen op dreigen te gaan. Die, nu de kwaadaardige rol van de Romeinse kerk vrijwel uitgespeeld is alleen nog de adderkop opsteekt in religieus economisch zwakke Latijns-Amerikaanse landen.

Jozef Ostyn
28 november 2008, 14:12
Ook preventief geweld?

Ja.

Jozef Ostyn
28 november 2008, 14:16
Leren lezen mijn beste,en bent U zó kort van geheugen dat U de eerste golfoorlog al vergeten zijt....
Toen al hadden ze irak onder de voet gelopen en Saddam kunnen uitschakelen....
ik verwijt de VS en de rest van het zooitje dat ze Saddam destijds gewoon aan de macht gelaten hebben....
En ik verwijt vooral de VS dat het op hun vraag was dat Saddam toen werd gespaard aangezien hij destijds nog een olieleverancier was van diezelfde VS,en dat zijn wreedheden tegen de koerden toen ook allang bekend waren....

Diezelfde VS die destijds goedkeurend toekeek en Saddam steunde tijdens zijn poging om de iraanse olievelden te veroveren tijdens de 8 jarige oorlog tegen iran en die samen met hun bondgenoten Saddam rijkelijk van chemische massavernietigingswapens voorzagen die Saddam toen volop gebruikte tegen zowel de iranezen als de koerden...

Sluit Uw ogen maar voor de werkelijkheid mijn beste....

Misschien is het toch nuttig om even de feiten onder ogen te zien:

1. De campagne van Saddam Hoessein tegen de Koerden waarbij gifgas werd gebruikt dateert van tijdens de Iraans-Iraakse oorlog, NIET van tijdens de eerste Golfoorlog om Koeweit.

2. Zelfs na de Golfoorlog van 1990-91 was Irak NIET onder de voet gelopen. Om Saddam omver te werpen zou een opmars naar Baghdad nodig geweest zijn en bijgevolg het ombrengen van nog ettelijke tienduizenden Iraakse soldaten.

Jozef Ostyn
28 november 2008, 14:19
Natuurlijk mijn beste, lezen is een kunst....

Mijn bron spreekt alleen van de huidige conflicten.....
Als men de eerste golfgoorlog en de slachtoffers van het economisch embargo tussen de twee oorlogen erbij telt rondt men vlot de kaap van één miljoen doden....Heel vlot zelfs,en wordt de score zowat verdubbeld....8O

U hebt eerder een goed gevoel tot ontkennen,aangezien de studies die over de gevolgen van het economisch embargo wat betreft dodelijke slachtoffers ,vooral kinderen door het gebrek aan hospitalen en medicijnen destijds ronduit verbijsterend was .....

http://archive.indymedia.be/news/2004/04/83780.html

Een citaat hieruit ,waarvan de cijfers zijn gebaseerd op een unicefrapport

U hebt gewoon geen verstand van waarover u schrijfft. De cijfers waarmee u goochelt zijn gissingen van oversterfte en niet-geborenen. En die gissingen zijn belachelijk.

Maar als u meent wat u schrijft dan is uw stelling dus dat de Verenigde Naties verantwoordelijk zijn voor massamoord (het ging om een VN-embargo).

Jozef Ostyn
28 november 2008, 14:20
Zoekt U dan maar eens op welk land diezelfde VN onder druk heeft gezet om deze economische maatregelen toe te passen....

Nu wéét ik ook mijn beste dat U alvast niet verder kijkt dan Uw neus lang is,U de links die U aangereikt krijgt allesbehalve goed leest,en de feiten die er extra worden bijgeponeerd zorgvuldig negeert en dat U blijkbaar geen rekenwonder bent en zonder nadenken die hele VS achterna keft zoals een schoothondje....

Mij niet gelaten mijn beste,blijf maar rustig geloven wat uncle sam U op de mouw spelt...George Bush himself is U alvast dankbaar voor zoveel trouw en goedgelovigheid....

U bent het die absurde gissingen verkiest boven geverifieerde cijfers.

Johan Bollen
28 november 2008, 14:59
U wenst de jihadi-terroristen te bestrijden met bloemen?
Nee.

Het spijt mij, maar tegen deze mensen kan alleen geweld gebruikt worden.
Ook nee.

Ik reageer tegen dat wat escalatie in de hand werkt.

willem1940NLD
28 november 2008, 15:20
Ik denk dat "getallen" uit Irak weinig bijdragen tot deze India-discussie; tamelijk verwarrend vind ik in de Irak-wiki:
......
Inwoners:
19.184.543 (1997[2])
28.221.181 (2008[3]) (64,4/km² (2008))
........
Dus: in een oorlogvol decennium, toename van een niet zeer grote bevolking met 50%.

Wie maakt eigenlijk die cijfers en waar/hoe gemeten; hoeveel waarde kan er gehecht worden aan zulke cijfers?

Sfax
28 november 2008, 15:51
Dat is dan wellicht het directe gevolg van wat zich in Afghanistan en Irak en Palestina afspeelt. Uw onderschrift is overigens bijzonder pijnlijk. U schrijft:

Is dat een excuus?
Mogen de nabestaanden van de slachtoffers daar nu eenzelfde redenering opzetten, en op jacht gaan naar andere moslims?

Jozef Ostyn
28 november 2008, 16:23
Ook nee.

Ik reageer tegen dat wat escalatie in de hand werkt.


Dus hoe zou u eigenlijk optreden tegen deze jihadi-terroristen, Of zou u hen gewoon hun gang laten gaan?

driewerf
28 november 2008, 18:10
Islam is liefde!

Inderdaad. Fantastische liefdevolle religie die Islam.
wie zegt er dat?

driewerf
28 november 2008, 18:12
Het is natuurlijk wel typisch dat het weer eens moslims zijn die het doen, en dat er weer ten allen kante moet verteld worden hoe lief, multicultureel en tolerant die godsdienst wel is.
wie zegt er dat?

driewerf
28 november 2008, 18:13
Islam = Vrede

volgens wie?

filosoof
28 november 2008, 18:38
Ik denk dat "getallen" uit Irak weinig bijdragen tot deze India-discussie; tamelijk verwarrend vind ik in de Irak-wiki:

Dus: in een oorlogvol decennium, toename van een niet zeer grote bevolking met 50%.

Wie maakt eigenlijk die cijfers en waar/hoe gemeten; hoeveel waarde kan er gehecht worden aan zulke cijfers?
Wie?
Unicef betreffende de kindersterfte:
http://www.unicef.org/newsline/99pr29.htm
-John Hopkins University voor de eerste, gepubliceerd in The Lancet, overgenomen door New Scientist ea:
http://www.newscientist.com/article/dn10276-enormous-death-toll-of-iraq-invasion-revealed.html
ORB (Opinion Business Research)

http://www.opinion.co.uk/Documents/Revised%20Casulaty%20Data%20-%20Press%20release.doc
(er zijn er andere, oudere, van ORB)

Hoeveel waarde?
"Robust", "best practice" oordeelde het MoD
Another expert agreed the method was "tried and tested".

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/6495753.stm

De methodiek wordt meestal wel aangegeven en is steeds similair.

longhorn
28 november 2008, 18:47
Ik verontschuldig me wegens de VS voor het bloedbad en de slachtoffers. Het is allemaal onze schuld. Ik ga al lang genoeg mee om te herinneren dat moslims voor de inval in Irak zeer vredelievend waren en nooit terroristische neigingen hadden.

Johan Bollen
28 november 2008, 18:58
Dus hoe zou u eigenlijk optreden tegen deze jihadi-terroristen, Of zou u hen gewoon hun gang laten gaan?
Zeer gericht maar binnen de bestaande rechtsorde. En ook ervoor zorgen dat er geen vertroebelende achterliggende motivatie meespeeld. Op langere termijn zou ik werken aan de oorzaken van dit terrorisme, via ontwikkeling en afbouwen van 'imperialistische' dromen, ten voordele van een 'multipolaire wereld'.

Gevaarlijke apocalypsomarmende fundamentalistische ideeën dienen vooral met superieure ideeën bestreden te worden. Geweld maakt hen alleen maar sterker, tenzij misschien je bereid zou zijn tot genocides, wat ik niet ben.

Beter dan de dood van die terroristen, zou een rechtzaak tegen hen zijn. Dat is veel schadelijker voor hun ideologie.

willem1940NLD
28 november 2008, 19:51
Wie?
Unicef betreffende de kindersterfte:
http://www.unicef.org/newsline/99pr29.htm
-John Hopkins University voor de eerste, gepubliceerd in The Lancet, overgenomen door New Scientist ea:
http://www.newscientist.com/article/dn10276-enormous-death-toll-of-iraq-invasion-revealed.html
ORB (Opinion Business Research)

http://www.opinion.co.uk/Documents/Revised%20Casulaty%20Data%20-%20Press%20release.doc
(er zijn er andere, oudere, van ORB)

Hoeveel waarde?
"Robust", "best practice" oordeelde het MoD
Another expert agreed the method was "tried and tested".

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/6495753.stm

De methodiek wordt meestal wel aangegeven en is steeds similair.
De discrepantie met de bevolkingsgroei (50% per decennium) zou ik graag verklaard zien; worden er veel meerlingen geworpen of zijn die landen aantrekkelijk voor migranten? Of is het gewoon niet-poco om die cijfers met elkaar in verband te willen/durven brengen?

pibo®
28 november 2008, 19:57
Is dat een excuus?
Mogen de nabestaanden van de slachtoffers daar nu eenzelfde redenering opzetten, en op jacht gaan naar andere moslims?


zouden we eigenlijk moeten doen

Svennies
28 november 2008, 21:44
Misschien is het toch nuttig om even de feiten onder ogen te zien:

1. De campagne van Saddam Hoessein tegen de Koerden waarbij gifgas werd gebruikt dateert van tijdens de Iraans-Iraakse oorlog, NIET van tijdens de eerste Golfoorlog om Koeweit.

U hebt dus moeite met begrijpend lezen ,U drukt mijn quote mee af waarin ik dat heb geschreven,om mij vervolgens te gaan verwijten dat ik die twee zaken doorheenhussel....
Erg pover mijn beste, ik zal de quote hieronder voor U plaatsen om Uw geheugen even op te frissen


Oorspronkelijk geplaatst door Svennies
Leren lezen mijn beste,en bent U zó kort van geheugen dat U de eerste golfoorlog al vergeten zijt....Toen al hadden ze irak onder de voet gelopen en Saddam kunnen uitschakelen....
ik verwijt de VS en de rest van het zooitje dat ze Saddam destijds gewoon aan de macht gelaten hebben....
En ik verwijt vooral de VS dat het op hun vraag was dat Saddam toen werd gespaard aangezien hij destijds nog een olieleverancier was van diezelfde VS,en dat zijn wreedheden tegen de koerden toen ook allang bekend waren...


Diezelfde VS die destijds goedkeurend toekeek en Saddam steunde tijdens zijn poging om de iraanse olievelden te veroveren tijdens de 8 jarige oorlog tegen iran en die samen met hun bondgenoten Saddam rijkelijk van chemische massavernietigingswapens voorzagen die Saddam toen volop gebruikte tegen zowel de iranezen als de koerden...
Sluit Uw ogen maar voor de werkelijkheid mijn beste........

Het eerste gedeelte boven die spaties betreft de eerste golf oorlog

En het gedeelte daaronder met het vetgedrukt zinnetje de 8 jarige iraans-iraakse oorlog en zijn gebruik van chemische vernietigingswapens tegen zowel iranezen als koerden....

Zelfs na de Golfoorlog van 1990-91 was Irak NIET onder de voet gelopen. Om Saddam omver te werpen zou een opmars naar Baghdad nodig geweest zijn en bijgevolg het ombrengen van nog ettelijke tienduizenden Iraakse soldaten.

Saddam én zijn leger zaten op hun knieën mijn beste,en bagdad zou relatief gemakkelijk te veroveren zijn geweest.....de tweede golfoorlog heeft méér dan een veelvoud geëist aan doden van zowel het iraaks leger als de bevolking én de troepen van de coalitie...
En dit mag U keren en draaien zoals U wil

Op last van de toenmalige VS president werd de opmars gestaakt om een staakt het vuren bestand af te sluiten zodat diezelfde president
niet zou gedwongen geweest zijn om Saddam ten val te brengen.....

En toen wist men ook al wat Saddam destijds tegen de koerden had uitgespookt,en bij een totale iraakse nederlaag en verwijdering van Saddam en diens bende had het later economisch embargo en tweede golfoorlog totaal overbodig gemaakt....

En besparing van miljoenen aan doden en gewonden....

en hier speciaal voor U.....

http://www.kapaza.be/Computers/Software_Educatief_cursussen/8431809/Begrijpend_lezen_BAsis_vanaf_12_jaar.html

Svennies
28 november 2008, 22:10
U hebt gewoon geen verstand van waarover u schrijfft. De cijfers waarmee u goochelt zijn gissingen van oversterfte en niet-geborenen. En die gissingen zijn belachelijk.

Mijn beste Jozef, op de man spelen maakt heus géén indruk op mij ....

Ik geef daar een link van unicef ,en die gaan hun cijfers heus niet uit te lucht grabbelen mijn beste....

Kom met feiten,weerleg alles,anders krijg ik hier het gevoel dat wat U anderen hier verwijt namelijk zélf te kort komt....


Maar als u meent wat u schrijft dan is uw stelling dus dat de Verenigde Naties verantwoordelijk zijn voor massamoord (het ging om een VN-embargo).

Zwaar medeplichtig op zijn minst mijn beste,de VN raad is destijds bezweken onder de amerikaanse druk om deze maatregelen tegenover de iraakse bevolking te treffen....
En héél europa heeft gezwegen,ja geknikt en meegeholpen om het embargo te verwezelijken....
Daar kan je niet omheen,of je steekt je hoofd in het zand,net zoals ze hier destijds hebben gedaan....

See no evil ,hear no evil....

Texas Ranger
28 november 2008, 22:17
Men levert thans nog slag met 1 of 2 terroristen die zich in de balzaal van het Taj Mahal hotel hebben verschanst. De uitkomst laat zich raden: die twee kunnen niet eeuwig wakker blijven natuurlijk, als ze zullen voelen dat ze de strijd niet meer aankunnen zullen ze ongetwijfeld zichzelf opblazen, samen met alle resterende gegijzelden. De huidige dodentol van 155 zal dus nog fors kunnen oplopen. Een niet nader genoemde Indiase minister heeft zulks al voorspeld...

Svennies
28 november 2008, 22:40
Men levert thans nog slag met 1 of 2 terroristen die zich in de balzaal van het Taj Mahal hotel hebben verschanst. De uitkomst laat zich raden: die twee kunnen niet eeuwig wakker blijven natuurlijk, als ze zullen voelen dat ze de strijd niet meer aankunnen zullen ze ongetwijfeld zichzelf opblazen, samen met alle resterende gegijzelden. De huidige dodentol van 155 zal dus nog fors kunnen oplopen. Een niet nader genoemde Indiase minister heeft zulks al voorspeld...

Ze kunnen om beurt waken en slapen mijn beste,Uw conclusie is dus te overhaast....
Deze nacht ,rond 3 uur zullen de commando's wel een poging wagen om die gasten uit te schakelen.....

filosoof
28 november 2008, 22:47
Wat een hoop gezever bij elkaar. In Guantanamo zitten mensen opgesloten die ervan verdacht worden banden te hebben met terroristen en terroristische organisaties (Al Queda) obv gegronde gevens. Voor zo'n mensen zijn kampen als guantanamo bay (en waterboarding technieken) gerechtvaardigd. Pleiten om zo'n mensen zomaar vrijuit te laten gaat is pas immoreel.Wie voor GITMO pleit is op moreel vlak geen zier beter als wat hij zegt te bestrijden.

Texas Ranger
28 november 2008, 22:56
Ze kunnen om beurt waken en slapen mijn beste,Uw conclusie is dus te overhaast....

O ja ? En wie staat er dan op de uitkijk? :roll:

Deze nacht ,rond 3 uur zullen de commando's wel een poging wagen om die gasten uit te schakelen.....

Svennies
28 november 2008, 23:01
Goed lezen ranger,eentje slaapt ,en eentje houdt de wacht....:roll::roll:

Dat wordt dus bedoeld met om beurt waken en slapen....:roll:

U spreekt zelf van nog twee terroristen,ze kunnen de taak dus verdelen....

filosoof
28 november 2008, 23:11
Dat is tienduizend keer (letterlijk) erger dan wat er in Mumbai gebeurd is.

Mag ik aub eens uw bron voor het cijfer van een miljoen iraki's?
Tenzij u het natuurlijk over Saddam Hussein heeft, een dicatator die gelukkig ontzet is door de Amerikanen waardoor het Iraakse volk nu een betere toekomst tegemoet gaat.

Laten we eens de cijfers erbij halen :
Iraq Civilian Deaths (Iraqbodycount.org) : tussen 90 000 en 100 000 sinds het begin van de oorlog.

Laten we dit vergelijken met het regime van Saddam Hussein : Er zijn volgens mij moeilijk data te verkrijgen voor zijn volledige regime maar laten we er eens zijn vredelievende campagne tegen de koerden op nazien :
(Wikipedia)
Thousands of civilians were killed during chemical and conventional bombardments stretching from the spring of 1987 through the fall of 1988. The attacks were part of a long-standing campaign that destroyed almost every Kurdish village in a vast areas of northern Iraq -- along with a centuries-old way of life -- and displaced at least a million of the country's estimated 3.5 million Kurdish population. Independent sources estimate 100,000 to more than 150,000 deaths and as many as 100,000 widows and an even greater number of orphans.[4] Amnesty International collected the names of more than 17,000 people who had "disappeared" during 1988.[5] The campaign has been characterized as genocidal in nature, notably by a court in The Hague. It is also characterized as gendercidal, because "battle-age" men were the primary targets, according to Human Rights Watch/Middle East.[6] According to the Iraqi prosecutors, as many as 180,000 people were killed.[7]

Er zijn maw meer mensen naar andere oorden vertrokken in een tijdsspanne van anderhalf jaar onder het bewind van Saddam dan tijdens 5 jaar OIF.
Zou ik een iraki zijn, en zekers een koerd, dan zou ik nu verdomme blij zijn om van Saddam af te zijn.

Ipv leugenachtige one-liners rond te smijten zoude best keer wa cijfers opzoeken.

Als je het Westen toch zo veracht, wat houdt je tegen om te verhuizen naar je favoriete regio het Midden-Oosten. Ga eens een jaartje in Saudi-Arabië of Jemen gaan wonen.Wil je bronnen en cijfers?
Hier:
....
Greenspan's damning comments about the war come as a survey of Iraqis, which was released last week, claims that up to 1.2 million people may have died because of the conflict in Iraq - lending weight to a 2006 survey in the Lancet that reported similarly high levels.
More than one million deaths were already being suggested by anti-war campaigners, but such high counts have consistently been rejected by US and UK officials. The estimates, extrapolated from a sample of 1,461 adults around the country, were collected by a British polling agency, ORB, which asked a random selection of Iraqis how many people living in their household had died as a result of the violence rather than from natural causes.
Previous estimates gave a range between 390,000 and 940,000, the most prominent of which - collected by the Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health and reported in the Lancet in October 2006 - suggested 654,965 deaths.
Although the household survey was carried out by a polling organisation, rather than researchers, it has again raised the spectre that the 2003 invasion has caused a far more substantial death toll than officially acknowledged.
The ORB survey follows an earlier report by the organisation which suggested that one in four Iraqi adults had lost a family member to violence. The latest survey suggests that in Baghdad that number is as high as one in two. If true, these latest figures would suggest the death toll in Iraq now exceeds that of the Rwandan genocide in which about 800,000 died.
The Lancet survey was criticised by some experts and by George Bush and British officials. In private, however, the Ministry of Defence's chief scientific adviser Sir Roy Anderson described it as 'close to best practice'.

http://www.guardian.co.uk/world/2007/sep/16/iraq.iraqtimeline
__________________________________________________ _____________
Andere bronnen:
http://www.newscientist.com/article/dn10276-enormous-death-toll-of-iraq-invasion-revealed.html
http://en.wikipedia.org/wiki/ORB_survey_of_casualties_of_the_Iraq_War
ORB zelf:
http://www.opinion.co.uk/Newsroom_details.aspx?NewsId=88

http://www.opinion.co.uk/Documents/Revised%20Casulaty%20Data%20-%20Press%20release.doc

http://www.opinion.co.uk/Documents/New%20Casualty%20Tabs.pdf

http://www.opinion.co.uk/Documents/MRS%20story.pdf
De opinie van de experts vh Britse Ministery of Defence:
the Ministry of Defence's chief scientific adviser said the survey's methods were "close to best practice" and the study design was "robust".

Another expert agreed the method was "tried and tested".

http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/uk_news/politics/6495753.stm


Bovendien moet rekening gehouden worden met het extra half miljoen kinderen onder 5 jaar dat tgv. ziekte en ontbering stierven tijdens de voorafgaande door de US afgedwongen blokkade, cijfer volgens Unicef:
Ms. Bellamy noted that if the substantial reduction in child mortality throughout Iraq during the 1980s had continued through the 1990s, there would have been half a million fewer deaths of children under-five in the country as a whole during the eight year period 1991 to 1998.
http://www.unicef.org/newsline/99pr29.htm
Het cijfer werd toegegeven door de toenmalige Amerikaanse VN-ambassadeur Jane Albright in een bekend interview op CBS, voor het radioprogramma "60minutes":
toen Leslie Stahl haar met het cijfer confronteerde antwoorde ze eenvoudig "It was a very hard decision, but in the end, it was worth it"
In de USA en de EU maakte dat weinig ophef, in de Arabische wereld des te méér. Leslie Stahl kreeg een journalistieke prijs voor dat interview. Dat inmiddels van CBS werd gekocht door de GOP, zodat de geschreven tekst niet meer kan verspreid worden. Op youtube staat Albrights' uitspraak nog:
http://www.youtube.com/watch?v=H1KwVz_e1Gk
http://www.youtube.com/watch?v=FbIX1CP9qr4
Luister en kijk maar eens goed.
(ik heb te tekst op mijn harde schijf, maar als ik hem hier zet krijgt politics.be een dringend verzoek tot betaling van auteursrechten)
Dus 1,2 Mio+0,5 Mio= 1,7 Mio burgerdoden tgv. die oorlog.
De term voor zoiets is genocide

Wat in Mumbay gebeurt is zeker érg, te erg, maar in vergelijking met wat de VS in Irak aanrichtten zijn de grootte-ordes compleet verschillend.
Maar de doden in Mumbai worden je vers op je tvscherm geserveerd, mooi bloedig in je living.
De doden in Irak (en Afghanistan!) daarentegen zijn "maar" cijfertjes op papier en je moet er even bij nadenkenom er de gruwel van in te zien.

Svennies
28 november 2008, 23:27
Tja filo ,je mag links plaatsen zoals je wil,ze lezen er gewoonweg naast....

Ze ontkennen liever die hele gruwel,en wéét je waarom...
Als ze dat moeten erkennen zijn ze er zelf als het ware medeschuldig aan...
En dat is te véél voor hun tere zieltjes om te dragen....
Het hele westen heeft er aan meegeholpen onder aanvoering van de VS....

Zij denken dat zij en de VS het grote kwaad in het midden-oosten aan het bevechten zijn....
Ze vergeten echter dat het grootste kwaad zélf hun leider is en dat zij braaf als himmlertjes hun opdrachten nétjes uitvoeren uit grote schrik om zelf in conflict te geraken met grote papa....

filosoof
28 november 2008, 23:36
je haat t.o.v USA laat je in alle bochten wringen om de moord op kinderen en onschuldigen acceptabel te maken. Indien ze niet zo laf waren, dat ze dan militaire doelen aanvallen.
Moord op kinderen?
Hier:

Het extra half miljoen kinderen onder 5 jaar dat tgv ziekte en ontbering stierven tijdens de voorafgaande blokkade van Irak, volgens Unicef:
Ms. Bellamy noted that if the substantial reduction in child mortality throughout Iraq during the 1980s had continued through the 1990s, there would have been half a million fewer deaths of children under-five in the country as a whole during the eight year period 1991 to 1998.
http://www.unicef.org/newsline/99pr29.htm
Het cijfer werd toegegeven door Jane Albright in een bekend interview op CBS, voor het radioprogramma "60minutes":
toen Leslie Stahl haar met het cijfer confronteerde antwoorde ze eenvoudig "It was a very hard decision, but in the end it was worth it"
In de USA en de EU maakte dat weinig ophef, in de Arabische wereld des te méér. Leslie Stahl kreeg een journalistieke prijs voor dat interview (dat inmiddels van CBS werd gekocht door de GOP, zodat het niet meer kan verspreid worden) Hier kan je de toenmalige VS-ambassadeur bij de UNO, Jane Albright zien en horen hierover:
http://www.youtube.com/watch?v=H1KwVz_e1Gk
http://www.youtube.com/watch?v=FbIX1CP9qr4

filosoof
28 november 2008, 23:43
Tja filo ,je mag links plaatsen zoals je wil,ze lezen er gewoonweg naast....

Ze ontkennen liever die hele gruwel,en wéét je waarom...
Als ze dat moeten erkennen zijn ze er zelf als het ware medeschuldig aan...
En dat is te véél voor hun tere zieltjes om te dragen....
Het hele westen heeft er aan meegeholpen onder aanvoering van de VS....

Zij denken dat zij en de VS het grote kwaad in het midden-oosten aan het bevechten zijn....
Ze vergeten echter dat het grootste kwaad zélf hun leider is en dat zij braaf als himmlertjes hun opdrachten nétjes uitvoeren uit grote schrik om zelf in conflict te geraken met grote papa....
Een mengsel van vreemdelingenhaat, ontkenning van realiteit, een zoveelste Milgram-experiment (http://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment_van_Milgram)
Het aloude "Wir haben es nicht gewust" en "Das Opfer hat schuld"

Svennies
28 november 2008, 23:45
Inderdaad filo, het blijkt dat het westen onder het mom van een VN besluit straffeloos een land mag uithongeren met alle gevolgen vandien...
En dan plachten de moraalridders hier nog verontwaardigd te zijn als je hen met hun neus op de feiten drukt...:thumbsup:

Svennies
28 november 2008, 23:46
Een mengsel van vreemdelingenhaat, ontkenning van realiteit een zoveelste Milgram-experiment (http://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment_van_Milgram)
Het aloude "Wir haben es nicht gewust" en "Das Opfer hat schuld"

Inderdaad....;-)

slegie
28 november 2008, 23:58
U snapt het dus écht niet mijn beste,deze metafoor van de ministe Van Agitatie....
Ik zal U helpen.....
Stel dat er morgen een peloton soldaten voor Uw neus landt,die Uw huis in puin gooien,Uw vrouw verkrachten,en Uw kinderen doden ,en dit alles omdat zij vinden dat dutroux een beest is en alle belgen mee de straf moeten ondergaan....
Hebt U hem mijn beste,hoe zou U zich voelen.......aangezien U daarvoor niet verantwoordelijk bent.....

Dat is wat namelijk al jarenlang in Irak aan de gang is mijn beste,een héél land in puin om één persoon aan te pakken die zij al jaren eerder hadden kunnen uitschakelen....

Saddam vergelijken met Dutroux gaat niet zo simpel is het.
Dat u dit niet kunt snappen is uw probleem.

En net zo min kun je islamitische staten niet vergelijken met de onze.

Weet je wat over 1 ding moet ik je gelijk geven we hadden in de middeleeuwen het werk beter afgemaakt inzake de moslims dan hadden we nu misschien geen problemen er mee! :-)

D'ARTOIS
29 november 2008, 00:02
Zo zie je dat de VS langzamerhand veranderd in een vijand van de mensheid, waarvan vermoedelijk de inwoners zelf geen weet hebben. Het gaat nu de kant op van Hitler Duitsland, te meer de massale bouw van de concentratiekampen.
De uitroeper van schurkenstaten staat zelf boven aan de lijst.

Svennies
29 november 2008, 00:13
Saddam vergelijken met Dutroux gaat niet zo simpel is het.
Dat u dit niet kunt snappen is uw probleem.

Dat U mijn vergelijking niet snapt is U vergeven ,maar antwoordt dan tenminste op die vraag die ik in de quote aanhaal....
Bent U er akkoord mee dat een buitenlandse stijdmacht hier arriveert om U en Uw gezin te straffen voor iets wat Dutroux begaan heeft....
Ja of nee mijn beste,toch niet zo moeilijk lijkt me om hierop te antwoorden in plaats van rond de pot te gaan draaien....


En net zo min kun je islamitische staten niet vergelijken met de onze.

Waarom willen wij dan persé onze waarden en normen die wij hanteren aan hen opdringen....
Is het niet goedschiks ,dan maar kwaadschiks....
Dat is wat er nu aan het gebeuren is,wij stellen onze samenleving als het ideaal,en de rest moet maar volgen,of zij daar mee akkoord zijn blijkt geen punt of issue....;-)


Weet je wat over 1 ding moet ik je gelijk geven we hadden in de middeleeuwen het werk beter afgemaakt inzake de moslims dan hadden we nu misschien geen problemen er mee! :-)

Niets in mijn mond proberen te leggen wat ik niet gezegd heb mijn beste....
Dat hele christendom was destijds net zo erg ,en zo niet nog véél erger....

filosoof
29 november 2008, 00:13
A War Crime Or an Act of War?
By STEPHEN C. PELLETIERE
Published: January 31, 2003
It was no surprise that President Bush, lacking smoking-gun evidence of Iraq's weapons programs, used his State of the Union address to re-emphasize the moral case for an invasion: ''The dictator who is assembling the world's most dangerous weapons has already used them on whole villages, leaving thousands of his own citizens dead, blind or disfigured.''

The accusation that Iraq has used chemical weapons against its citizens is a familiar part of the debate. The piece of hard evidence most frequently brought up concerns the gassing of Iraqi Kurds at the town of Halabja in March 1988, near the end of the eight-year Iran-Iraq war. President Bush himself has cited Iraq's ''gassing its own people,'' specifically at Halabja, as a reason to topple Saddam Hussein.

But the truth is, all we know for certain is that Kurds were bombarded with poison gas that day at Halabja. We cannot say with any certainty that Iraqi chemical weapons killed the Kurds. This is not the only distortion in the Halabja story.
I am in a position to know because, as the Central Intelligence Agency's senior political analyst on Iraq during the Iran-Iraq war, and as a professor at the Army War College from 1988 to 2000, I was privy to much of the classified material that flowed through Washington having to do with the Persian Gulf. In addition, I headed a 1991 Army investigation into how the Iraqis would fight a war against the United States; the classified version of the report went into great detail on the Halabja affair.

This much about the gassing at Halabja we undoubtedly know: it came about in the course of a battle between Iraqis and Iranians. Iraq used chemical weapons to try to kill Iranians who had seized the town, which is in northern Iraq not far from the Iranian border. The Kurdish civilians who died had the misfortune to be caught up in that exchange. But they were not Iraq's main target.

And the story gets murkier: immediately after the battle the United States Defense Intelligence Agency investigated and produced a classified report, which it circulated within the intelligence community on a need-to-know basis. That study asserted that it was Iranian gas that killed the Kurds, not Iraqi gas.

The agency did find that each side used gas against the other in the battle around Halabja. The condition of the dead Kurds' bodies, however, indicated they had been killed with a blood agent -- that is, a cyanide-based gas -- which Iran was known to use. The Iraqis, who are thought to have used mustard gas in the battle, are not known to have possessed blood agents at the time.

These facts have long been in the public domain but, extraordinarily, as often as the Halabja affair is cited, they are rarely mentioned. A much-discussed article in The New Yorker last March did not make reference to the Defense Intelligence Agency report or consider that Iranian gas might have killed the Kurds. On the rare occasions the report is brought up, there is usually speculation, with no proof, that it was skewed out of American political favoritism toward Iraq in its war against Iran.

I am not trying to rehabilitate the character of Saddam Hussein. He has much to answer for in the area of human rights abuses. But accusing him of gassing his own people at Halabja as an act of genocide is not correct, because as far as the information we have goes, all of the cases where gas was used involved battles. These were tragedies of war. There may be justifications for invading Iraq, but Halabja is not one of them.

In fact, those who really feel that the disaster at Halabja has bearing on today might want to consider a different question: Why was Iran so keen on taking the town? A closer look may shed light on America's impetus to invade Iraq.

We are constantly reminded that Iraq has perhaps the world's largest reserves of oil. But in a regional and perhaps even geopolitical sense, it may be more important that Iraq has the most extensive river system in the Middle East. In addition to the Tigris and Euphrates, there are the Greater Zab and Lesser Zab rivers in the north of the country. Iraq was covered with irrigation works by the sixth century A.D., and was a granary for the region.

Before the Persian Gulf war, Iraq had built an impressive system of dams and river control projects, the largest being the Darbandikhan dam in the Kurdish area. And it was this dam the Iranians were aiming to take control of when they seized Halabja. In the 1990's there was much discussion over the construction of a so-called Peace Pipeline that would bring the waters of the Tigris and Euphrates south to the parched Gulf states and, by extension, Israel. No progress has been made on this, largely because of Iraqi intransigence. With Iraq in American hands, of course, all that could change.

Thus America could alter the destiny of the Middle East in a way that probably could not be challenged for decades -- not solely by controlling Iraq's oil, but by controlling its water. Even if America didn't occupy the country, once Mr. Hussein's Baath Party is driven from power, many lucrative opportunities would open up for American companies.

All that is needed to get us into war is one clear reason for acting, one that would be generally persuasive. But efforts to link the Iraqis directly to Osama bin Laden have proved inconclusive. Assertions that Iraq threatens its neighbors have also failed to create much resolve; in its present debilitated condition -- thanks to United Nations sanctions -- Iraq's conventional forces threaten no one.

Perhaps the strongest argument left for taking us to war quickly is that Saddam Hussein has committed human rights atrocities against his people. And the most dramatic case are the accusations about Halabja.

Before we go to war over Halabja, the administration owes the American people the full facts. And if it has other examples of Saddam Hussein gassing Kurds, it must show that they were not pro-Iranian Kurdish guerrillas who died fighting alongside Iranian Revolutionary Guards. Until Washington gives us proof of Saddam Hussein's supposed atrocities, why are we picking on Iraq on human rights grounds, particularly when there are so many other repressive regimes Washington supports?

Stephen C. Pelletiere is author of ''Iraq and the International Oil System: Why America Went to War in the Persian Gulf.''

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9902E7DD1638F932A05752C0A9659C8B 63
(Ik las die informatie ook uit een andere bron)

Al die informatie bestaat dus, en uit "triple A" bronnen, maar de meeste mensen weten het gewooon niet (of willen het niet weten?) in de VS haalt ze zelfs de grote kranten. Hier niet.

longhorn
29 november 2008, 00:19
Ze:twisted: amuseren zich hier weer met verbanden te leggen die uiteindelijk weer op de rug van de VS terechtkomen.

Svennies
29 november 2008, 00:27
Ze:twisted: amuseren zich hier weer met verbanden te leggen die uiteindelijk weer op de rug van de VS terechtkomen.

Kan U hier één écht bewijs poneren wat betreft de betrokkenheid van Irak bij de aanslagen op 11/09/2001 mijn beste longhorn....

Eentje maar.....;-)

Texas Ranger
29 november 2008, 00:31
Zo zie je dat de VS langzamerhand veranderd in een vijand van de mensheid, waarvan vermoedelijk de inwoners zelf geen weet hebben. Het gaat nu de kant op van Hitler Duitsland, te meer de massale bouw van de concentratiekampen.
De uitroeper van schurkenstaten staat zelf boven aan de lijst.

De VS tegenwerken is de moslims de overwinning in de schoot werpen, en dan...? Zijn wij allemaal tweederangsburgers, tenzij we ons bekeren tot hun idiote geloof dat alle mensenrechten met de voeten treedt. De VS overtreden soms misschien ook internationale regels en wetten maar alleen als het echt moet, in oorlogstijd zoals nu (bv. Guantanamo)... Nood breekt immers wet!

longhorn
29 november 2008, 00:37
Kan U hier één écht bewijs poneren wat betreft de betrokkenheid van Irak bij de aanslagen op 11/09/2001 mijn beste longhorn....

Eentje maar.....;-)


Als ge hier het archief doorpluist dan zult ge kunnen lezen dat ik al vanaf het begin fanatiek TEGEN de invasie van Irak was(wel pro-Afghanistan interventie), al 14 jaar anti-Bush ben en voorstander ben van een diplomatischer Amerika met een menselijker gelaat. Het begint gewoon tegen te steken hoe bij elke aanslag door moslimfanaten de uiteindelijke verantwoordelijkheid bij de VS wordt gelegd terwijl dat soort terrorisme al decennia lang aansleept. Misschien moet de VS een meer protectionistische houding aannemen en de rol van topdiplomaat overlaten aan de Europese supermacht EU.

Svennies
29 november 2008, 00:44
De VS tegenwerken is de moslims de overwinning in de schoot werpen, en dan...? Zijn wij allemaal tweederangsburgers, tenzij we ons bekeren tot hun idiote geloof dat alle mensenrechten met de voeten treedt. De VS overtreden soms misschien ook internationale regels en wetten maar alleen als het echt moet, in oorlogstijd zoals nu (bv. Guantanamo)... Nood breekt immers wet!

Natuurlijk mijn beste,begrijp dan vooral goed na het uiten van zulke stoere taal U volledig akkoord bent met agressieve gedrag dat de VS momenteel tentoonspreidt....
U bent dus de ware bondgenoot...
Begrijp dan ook goed dan de vijand van de VS U ook als een vijand zal beschouwen,en indien hij zijn acties hier in ons eigen land onderneemt tegen ons,U alvast niet moet gaan schreeuwen over moord en doodslag aangezien U toch akkoord bent dat diezelfde moord en doodslag duizenden kilometers ver van U best mogen gebeuren....

Svennies
29 november 2008, 00:49
Als ge hier het archief doorpluist dan zult ge kunnen lezen dat ik al vanaf het begin fanatiek TEGEN de invasie van Irak was(wel pro-Afghanistan interventie), al 14 jaar anti-Bush ben en voorstander ben van een diplomatischer Amerika met een menselijker gelaat. Het begint gewoon tegen te steken hoe bij elke aanslag door moslimfanaten de uiteindelijke verantwoordelijkheid bij de VS wordt gelegd terwijl dat soort terrorisme al decennia lang aansleept. Misschien moet de VS een meer protectionistische houding aannemen en de rol van topdiplomaat overlaten aan de Europese supermacht EU.

Ha zo,U behoudt dan tenminste een overzicht,waarvoor alvast mijn dank....

Het was dat ik reageerde op die sarcastische ondertoon die er in Uw post doorsijpelde...
Blij te horen dat er ginds vér weg toch nog tenminste één persoon is die zich niet laat meeslepen...;-)

filosoof
29 november 2008, 00:56
Zo zie je dat de VS langzamerhand veranderd in een vijand van de mensheid, waarvan vermoedelijk de inwoners zelf geen weet hebben. Het gaat nu de kant op van Hitler Duitsland, te meer de massale bouw van de concentratiekampen.
De uitroeper van schurkenstaten staat zelf boven aan de lijst.

http://www.humanrightsfirst.org/us_law/loss/loss_main.htm
Tot nu toe is dit nog in de blogosfeer:
http://www.mindfully.org/Reform/2004/FEMA-Concentration-Camps3sep04.htm

Texas Ranger
29 november 2008, 01:13
Natuurlijk mijn beste,begrijp dan vooral goed na het uiten van zulke stoere taal U volledig akkoord bent met agressieve gedrag dat de VS momenteel tentoonspreidt....
U bent dus de ware bondgenoot...
Begrijp dan ook goed dan de vijand van de VS U ook als een vijand zal beschouwen,en indien hij zijn acties hier in ons eigen land onderneemt tegen ons,U alvast niet moet gaan schreeuwen over moord en doodslag aangezien U toch akkoord bent dat diezelfde moord en doodslag duizenden kilometers ver van U best mogen gebeuren....

Klopt volledig... Oorlog is oorlog... beter voor je mening uitkomen dan aan de kant te blijven zitten zoals het gros van de mensen hier... En als mij dat het leven kost dan heb ik mij ten minste ingezet voor mijn volk en idealen...

Doch terzijde: de moord en doodslag der Amerikanen is legitiem, die van de terroristen niet...

filosoof
29 november 2008, 01:19
Zo zie je dat de VS langzamerhand veranderd in een vijand van de mensheid, waarvan vermoedelijk de inwoners zelf geen weet hebben. Het gaat nu de kant op van Hitler Duitsland, te meer de massale bouw van de concentratiekampen.
De uitroeper van schurkenstaten staat zelf boven aan de lijst.

Lees dit eens aandachtig:

'Senaat VS akkoord met invasie in Nederland'

NEW YORK/WASHINGTON - De Amerikaanse Senaat is akkoord gegaan met een wetsontwerp dat onder voorwaarden een invasie in Nederland autoriseert. De invasie is volgens het ontwerp mogelijk noodzakelijk als het straks in Den Haag gevestigde Internationale Strafhof (ICC) Amerikanen die van oorlogsmisdaden worden beschuldigd gevangen houdt.

De aanvalsplannen op Den Haag vormen onderdeel van de Wet Bescherming van Amerikanen in (militaire) Dienst, de ASPA. Deze wet moet het internationale strafhof ondermijnen en straks voorkomen dat er ooit Amerikanen voor moeten terechtstaan, aldus een woordvoerster van de internationale organisatie die de oprichting van het strafhof nastreeft, de Internationale Coalitie voor het Internationaal Strafhof (CICC).

Volgens de in New York gevestigde CICC, heeft donderdagavond een wijziging van de voorgelegde ontwerptekst er toe geleid dat de wet nog niet helemaal rond is. Het ontwerp moet opnieuw worden voorgelegd aan commissies uit de Senaat en het Huis van Afgevaardigden.


Bronnen:
http://krant.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.strafhof.landen.internationale.html



http://www.iccnow.org/documents/07.26.02ASPAthruCongress.pdf




The Coalition for the International Criminal Court (CICC) is a global network of over 2,500 non-governmental organizations (NGOs) advocating for a fair, effective and independent International Criminal Court (ICC).
Read More

The ICC is the first permanent international judicial body capable of trying individuals for genocide, crimes against humanity and war crimes when national courts are unable or unwilling to do so.
http://www.iccnow.org

filosoof
29 november 2008, 01:27
Ze:twisted: amuseren zich hier weer met verbanden te leggen die uiteindelijk weer op de rug van de VS terechtkomen.Hoe durven ze, hé?:roll:
(of stel je eens de vraag hoe 't komt dat die verbanden bestaan en merk op dat mijn links ongeveer altijd "triple A" zijn)

Dixie
29 november 2008, 01:35
of hoe aanslagen door moslims weer de schuld is van anderen deel 3176

filosoof
29 november 2008, 01:54
De discrepantie met de bevolkingsgroei (50% per decennium) zou ik graag verklaard zien; worden er veel meerlingen geworpen of zijn die landen aantrekkelijk voor migranten? Of is het gewoon niet-poco om die cijfers met elkaar in verband te willen/durven brengen?
Indien je twijfels hebt over de gebruikte methodologie, lees misschie eerst het reeds geciteerde artikel van de BBC, dat de opinie van de experten vh Britse Ministry of Defense samenvat.
Hier staat ook heel wat uitleg over de methodologie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancet_surveys_of_Iraq_War_casualties

C2C
29 november 2008, 02:09
Ze:twisted: amuseren zich hier weer met verbanden te leggen die uiteindelijk weer op de rug van de VS terechtkomen.

Longhorn de pro-Amerikaanse Indiase intelligentsia doet dat ook hoor. Lees of bekijk het hier al eerder besproken Chopra interview.

Chopra, een stevige pro-Amerikaanse christen dan nog wel.

Zijn gedacht: het terrorisme is nu een globaal wapen dat op assymetrische wijze wordt ingezet omdat andere vormen van verzet tegen bezetting niet mogelijk zijn. Mensen wier heelder familie anoniem als "collatoral damage" wordt gedood, zien dat als "terrorisme". Ze zullen radicaliseren en misschien terrorist worden.

Dit mechanisme van een assymetrische strijd, veroorzaakt door bezettingen en door het gebrek aan inzicht in wat voor schade dergelijke bezettingen veroorzaken en de vele onschuldige doden die ze meebrengen, is vandaag een globaal probleem. (Het terrorisme is dus niet het probleem: wel de verkeerde aanpak ervan, namelijk het voeren van een "oorlog" ertegen.)

De Amerikaanse bezetting van Afghanistan is de eerste oorzaak van de radicalisering van, in dit geval, moslims in India.

We moeten dus de oorzaak van het probleem aanpakken, namelijk het ridicule en aartsgevaarlijke idee van een "oorlog tegen het terrorisme".

Tegen terrorisme voert men geen oorlog. Een oorlog tegen het terrorisme laat het aantal terroristen alleen maar groeien.


Choprak praat dus niet het terrorisme goed, maar zoekt naar oorzaken om het probleem bij de wortel aan te pakken.


Dat komt dus van India's bekendste intellectueel, de zeer pro-Amerikaanse christen Deepak Chopra.

Svennies
29 november 2008, 02:14
Klopt volledig... Oorlog is oorlog... beter voor je mening uitkomen dan aan de kant te blijven zitten zoals het gros van de mensen hier... En als mij dat het leven kost dan heb ik mij ten minste ingezet voor mijn volk en idealen...

De woorden van een stoere krijger dus,ze terug pakken als je kan,ook al kost het je eigen leven...een mooi ideaal...Maar heb je er ook al over nagedacht dat de "andere" zijde er net zo over denkt als jij...
Met het grote verschil dat er daar ettelijken onder zijn die een deel van hun gezin en hun huis ,hun heden ,en hun toekomst zijn kwijtgespeeld....
gewoonweg platgebombardeerd door een vijand wiens gezicht ze nog niet eens te zien hebben gekregen...
kortom hun hele toekomst ligt aan diggelen en wraak nemen op diegenen die hen dat hebben aangedaan blijkt het grootste motief te zijn dan hun op de been houdt...


Doch terzijde: de moord en doodslag der Amerikanen is legitiem, die van de terroristen niet...

Nu mag ik je toch wel zeker vragen naar bewijzen die de oorlog tegen Irak zouden verrechtvaardigen.....
Geef me dan maar één enkel voorbeeld wat betreft de betrokkenheid van Irak tijdens de aanslagen op 11/09/2001....
Its up to yours...;-)

C2C
29 november 2008, 02:16
Trouwens, zelfs Hamid Karzai, de grootste Amerikaanse puppet die de VS ooit hebben geïnstalleerd, vraagt zélf dat de Amerikanen hun dagelijkse bombardementen op Afghanistan stopzetten, omdat ze zoveel onschuldigen treffen en zoveel mensen radicaliseren.

Zélfs Karzai!

Afghan President Says He's Powerless to Stop US Airstrikes
By Barry Newhouse
Kabul
26 November 2008

Afghan President Hamid Karzai says he is powerless to halt U.S. airstrikes in his country and he would stop American warplanes if he could. The president has sharply criticized international rebuilding and military operations in Afghanistan in recent meetings with U.N. officials. VOA's Barry Newhouse reports from Kabul.

Karzai has repeatedly denounced airstrikes that have killed dozens of civilians this year. But in a news conference on Wednesday Mr. Karzai went a step further when he was asked by a reporter if he merely complains about the strikes or if he has actually tried to do anything to stop them.

He says that whatever power my government has, we have used it and continue to use it. But he says he does not have a net to stop the planes.

Mr. Karzai's has issued several high-profile criticisms of international forces in recent days, accusing reconstruction teams of undermining the government and asking why foreign troops have not been able to defeat the Taliban yet.

He asked members of the United Nations Security Council who visited Afghanistan this week for an estimate of when the fighting will end, because he said he does not want his nation to be born into what he called "endless war."

President Karzai says he asked the U.N. officials to fix the date for when the country will succeed against terrorism. He said he did not ask for a date for the withdrawal of troops.

While Mr. Karzai has said there remains widespread support for foreign troops in Afghanistan, he has said the issue of civilian casualties has undermined public support.

NATO Secretary General Jaap de Hoop Scheffer, who appeared with Mr. Karzai during Wednesday's news conference, said international forces are doing everything they can to avoid civilian casualties.

"Every innocent loss of Afghan life is one too many. And I apologize if we make civilian casualties," he said. "Let's on the other hand also not forget that most Afghan civilians are not killed by us, but are killed by our opponents, who use them as human shields."

Mr. Karzai Wednesday also defended his proposal for talks with fugitive Taliban leader Mullah Omar. The president said his offer is based on Afghan customs and he will honor it even if the international community opposes the idea. The Afghan president said he would guarantee the safety of Mullah Omar if he recognized the Afghan constitution and negotiated peace.

The NATO secretary general said the peace talks are an Afghan issue, but he would support reconciliation.

http://voanews.com/english/2008-11-26-voa71.cfm



Harmid Karzai says he would stop US planes if he could
Wednesday 26th November, 2008

Afghan President Hamid Karzai has told UN officials he is powerless to halt US airstrikes in his country.

The president, who has recently criticized US military operations in Afghanistan, said he would stop American warplanes if he could.

While President Karzai has repeatedly denounced the airstrikes that have killed dozens of civilians this year, in a news conference on Wednesday he went further when he replied to a question about his opinion on US bombings.

He told reporters while he did not have a net to stop the planes, he had issued sharp criticisms of international forces in recent days and had pointedly asked why foreign troops had not yet been able to defeat the Taliban.

He asked members of the United Nations Security Council who visited Afghanistan this week for an estimate of when the fighting will end, because he said he did not want his nation to be born into what he called "endless war."

President Karzai said he had asked the U.N. officials to fix the date for when the country would succeed against terrorism but did not ask for a date for the withdrawal of troops.

While Mr. Karzai has said there remains widespread support for foreign troops in Afghanistan, he has said the issue of civilian casualties has undermined public support.
http://www.austinnews.net/story/435002

Afghan Leader, Showing Impatience With War, Demands Timetable From NATO
http://www.nytimes.com/2008/11/27/world/asia/27afghan.html?ref=world

C2C
29 november 2008, 02:16
Kortom, de Indiërs zouden woedend moeten zijn op het extreem domme, uiterst brutale buitenlandbeleid van de V.S. -- de rechtstreekse oorzaak van de aanslagen in hun mooie stad Bombay.

pibo®
29 november 2008, 09:07
tja , een reactie gelezen van Marc Schwalb , een joods diamanteir die deze laffe moslim terreur daad heeft overleefd .......... men vroeg wie er moslim en niet-moslim was , de niet moslims werden hierop geëxecuteerd op een moslim wijze , LAF dus !!!!

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMA28112008_006


de moslims laten zich weeral kennen , wanneer gaat het Westen eindelijk reageren tegen deze achterlijk laffe sekte ????

D'ARTOIS
29 november 2008, 11:12
Hoe durven ze, hé?:roll:
(of stel je eens de vraag hoe 't komt dat die verbanden bestaan en merk op dat mijn links ongeveer altijd "triple A" zijn)

Ik weet van het bestaan van dit document. Denk ook aan het feit dat toen België met het plan kwam om mogelijk Amerikaanse oorlogsmisdadigers juridisch te vervolgen, ogenblikkelijk de retaliatie kwam. Het weghalen van de NAVO uit Brussel! Ongelofelijk ook dat de Belgen hieraan hebben toegegeven. Terug naar het "aanvalsdocument" op het Internationale Hof. Het met militair geweld binnendringen in een bevriend land is dus blijkbaar geen rem op hun megalomane politici, die denken dat ze alles te zeggen hebben.
Het zou voor mij een reden zijn om de VS ambassadeur naar huis te sturen en de NL ambassade in Washington te sluiten. En zeker geen JSF aan te schaffen. Als je de VS ergens pijn wil doen doe het in hun geldbuidel.
Amerika, schurkenstaat No 1!

Jozef Ostyn
29 november 2008, 11:24
Zeer gericht maar binnen de bestaande rechtsorde. En ook ervoor zorgen dat er geen vertroebelende achterliggende motivatie meespeeld. Op langere termijn zou ik werken aan de oorzaken van dit terrorisme, via ontwikkeling en afbouwen van 'imperialistische' dromen, ten voordele van een 'multipolaire wereld'.

Gevaarlijke apocalypsomarmende fundamentalistische ideeën dienen vooral met superieure ideeën bestreden te worden. Geweld maakt hen alleen maar sterker, tenzij misschien je bereid zou zijn tot genocides, wat ik niet ben.

Beter dan de dood van die terroristen, zou een rechtzaak tegen hen zijn. Dat is veel schadelijker voor hun ideologie.

Bent u nu bereid geweld te gebruiken tegen deze terroristen of niet?
U doet alsof dit een justitieel probleem is, te vergelijken met een verkeersovertreding of zo.

Jozef Ostyn
29 november 2008, 11:30
Saddam én zijn leger zaten op hun knieën mijn beste,en bagdad zou relatief gemakkelijk te veroveren zijn geweest.....de tweede golfoorlog heeft méér dan een veelvoud geëist aan doden van zowel het iraaks leger als de bevolking én de troepen van de coalitie...
En dit mag U keren en draaien zoals U wil

Op last van de toenmalige VS president werd de opmars gestaakt om een staakt het vuren bestand af te sluiten zodat diezelfde president
niet zou gedwongen geweest zijn om Saddam ten val te brengen.....

En toen wist men ook al wat Saddam destijds tegen de koerden had uitgespookt,en bij een totale iraakse nederlaag en verwijdering van Saddam en diens bende had het later economisch embargo en tweede golfoorlog totaal overbodig gemaakt....

En besparing van miljoenen aan doden en gewonden....

en hier speciaal voor U.....

http://www.kapaza.be/Computers/Software_Educatief_cursussen/8431809/Begrijpend_lezen_BAsis_vanaf_12_jaar.html

Dus ik begrijp u wel degelijk goed: volgens u had men in 1991 de oorlog moeten verderzetten. Men had moeten verdermarcheren naar Baghdad en dan het hele land bezeten om Saddam te vinden (of meent u dat hij gewoon braafjes in een van zijn paleizen zou zijn blijven wachten?). Dat impliceert dat de VS en haar bondgenoten de honderdduizenden Iraakse soldaten tussen de Iraakse grens en Bagdad hadden moeten uitschakelen (het Iraakse leger was toen veel groter dan in 2003).

Jozef Ostyn
29 november 2008, 11:31
Mijn beste Jozef, op de man spelen maakt heus géén indruk op mij ....

Ik geef daar een link van unicef ,en die gaan hun cijfers heus niet uit te lucht grabbelen mijn beste....

Kom met feiten,weerleg alles,anders krijg ik hier het gevoel dat wat U anderen hier verwijt namelijk zélf te kort komt....


Maar de feiten zijn eenvoudig: de cijfers die u citeert zijn wel degelijk uit de lucht gegrepen en zijn niet gebaseerd op werkelijke data.