PDA

View Full Version : Weer aanslagen in India, Mumbai/Bombay


willem1940NLD
26 november 2008, 21:44
Vandaag aanslagen op verscheidene plekken in Mumbai India, met moderne "AK" machinegeweren.

Hoofddoelen lijken politie en buitenlanders.

Er zijn gewonden en doden gerapporteerd.

Niemand kan of mag zeggen of er godsdienstfanaten bezig zijn.

http://www.nu.nl/news/1859194/24/Terreuraanslagen_Mumbai_eisen_zeker_tachtig_levens .html

ministe van agitatie
26 november 2008, 22:09
Niemand kan of mag zeggen of er godsdienstfanaten bezig zijn.

Wat is dat voor stemmingmakerij en ongefundeerde zever? In het door u aangehaalde artikel staat letterlijk:

India heeft de afgelopen jaren te maken gehad met een reeks aanslagen. Voor de meeste aanslagen zouden islamitische militanten verantwoordelijk zijn. Hindoe-extremisten zouden ook achter enkele aanslagen zitten.

Dixie
26 november 2008, 22:14
Wat is dat voor stemmingmakerij en ongefundeerde zever? In het door u aangehaalde artikel staat letterlijk:dus mochten het aanslagen door moslims zijn komt u hier je ongelijk toegeven ?

ministe van agitatie
26 november 2008, 22:16
Ik betwist alleen de stelling van Willem die schrijft:

Niemand kan of mag zeggen of er godsdienstfanaten bezig zijn.

Zowel skynews als fox en cnn hebben al vermeld dat het vermoedelijk om moslims gaat.

Dixie
26 november 2008, 22:29
vermoedelijk?

willem1940NLD
26 november 2008, 22:30
[QUOTE=Dixie;3824095]
Ik betwist alleen de stelling van Willem die schrijft:


Zowel skynews als fox en cnn hebben al vermeld dat het vermoedelijk om moslims gaat.Wel, dat is dan nieuwer nieuws dan ik aantrof; in de niet-Nederlandstalige berichten die ik besurfede vond ik alleen ongeveer aan einde bericht dat (politie-)autoriteiten niet konden of wilden zeggen of het wellicht om hindoes of om moslims ging, zoals bij eerdere "evenementen".

ministe van agitatie
26 november 2008, 22:35
vermoedelijk?

Ja, tenzij jij meer weet? Het kunnen ook hindoes zijn, bijvoorbeeld.

ministe van agitatie
26 november 2008, 22:37
[QUOTE=ministe van agitatie;3824098]Wel, dat is dan nieuwer nieuws dan ik aantrof; in de niet-Nederlandstalige berichten die ik besurfede vond ik alleen ongeveer aan einde bericht dat (politie-)autoriteiten niet konden of wilden zeggen of het wellicht om hindoes of om moslims ging, zoals bij eerdere "evenementen".

Zolang de politie niet weet of het moslims of hindoes zijn, lijkt het me logisch dat ze daar ook niets over zeggen. Het zou de tegenstellingen alleen maar aanwakkeren als ze de verkeerde partij beschuldigen.

Maar het feit dat men blijkbaar gericht Amerikaanse en Britse burgers wenste te treffen, wijst wel op moslims. Denk ik toch.

Savatage
26 november 2008, 22:53
Ja, tenzij jij meer weet? Het kunnen ook hindoes zijn, bijvoorbeeld.

Lijkt me weinig waarschijnlijk. De grote aanslagen van de voorbije jaren werden keer op keer gepleegd door moslim-fundamentalisten, en geen enkele keer door hindoe-fundamentalisten.

Dixie
26 november 2008, 22:54
Ja, tenzij jij meer weet? Het kunnen ook hindoes zijn, bijvoorbeeld. het kunnen ook blokkers zijn:roll:

ministe van agitatie
26 november 2008, 23:24
Lijkt me weinig waarschijnlijk. De grote aanslagen van de voorbije jaren werden keer op keer gepleegd door moslim-fundamentalisten, en geen enkele keer door hindoe-fundamentalisten.

In grote lijnen klopt dat, maar er zijn een reeks uitzonderingen:

It was in the aftermath of the 29 September 2008 bomb blast in the predominantly Muslim town of Malegaon in the western state of Maharashtra that the term "Hindu terrorism" or "saffron terrorism" came to be used widely.

That was because the state police's Anti-Terrorism Squad (ATS) arrested 10 Hindus following the blasts and has said that it wants to arrest several more.


"Police officials in western Maharashtra State said they had arrested the nine suspects and charged them with murder and conspiracy in connection with the bombing in September of a Muslim-majority area in Malegaon, a small city. Six people, all Muslims, died in the explosion, which was among a string of Hindu terrorist attacks in Indian cities in recent months."

Maar het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat Hindoes zich specifiek tegen Britten of Amerikanen zouden richten.