PDA

View Full Version : Nooit meer zever


C2C
11 december 2008, 22:20
Het heeft ongetwijfeld met het vaderschap te maken, maar ik heb dus besloten om totaal nooit meer geen enkele zever te tolereren.

Vanaf nu incinereer ik alle zever. In welke vorm ook. Ik ga keihard elke zever onmiddellijk afmaken.

Dronkoers
11 december 2008, 22:23
Het heeft ongetwijfeld met het vaderschap te maken, maar ik heb dus besloten om totaal nooit meer geen enkele zever te tolereren.

Vanaf nu incinereer ik alle zever. In welke vorm ook. Ik ga keihard elke zever onmiddellijk afmaken.

Zever zoals...? ;-)

MaGNiFiCaT
11 december 2008, 22:35
Het heeft ongetwijfeld met het vaderschap te maken, maar ik heb dus besloten om totaal nooit meer geen enkele zever te tolereren.

Vanaf nu incinereer ik alle zever. In welke vorm ook. Ik ga keihard elke zever onmiddellijk afmaken.

8O Sèg, dat mag je ons niet afnemen!!!:evil: Waar moeten wij anders naartoe??? Wij voelen ons niet meer thuis op de rest van het forum, behalve in K&K. Laat ons met rust!!!:x LAAT ONS ZEVEREN!!!:evil::evil:

Jazeker
12 december 2008, 06:47
Het heeft ongetwijfeld met het vaderschap te maken, maar ik heb dus besloten om totaal nooit meer geen enkele zever te tolereren.

Vanaf nu incinereer ik alle zever. In welke vorm ook. Ik ga keihard elke zever onmiddellijk afmaken.

Virtuele zelfmoord?

BigF
12 december 2008, 11:24
Het heeft ongetwijfeld met het vaderschap te maken, maar ik heb dus besloten om totaal nooit meer geen enkele zever te tolereren.

Vanaf nu incinereer ik alle zever. In welke vorm ook. Ik ga keihard elke zever onmiddellijk afmaken.
Wat een gezever seg.

E. Gidius
12 december 2008, 11:42
Het heeft ongetwijfeld met het vaderschap te maken, maar ik heb dus besloten om totaal nooit meer geen enkele zever te tolereren.

Vanaf nu incinereer ik alle zever. In welke vorm ook. Ik ga keihard elke zever onmiddellijk afmaken.

Het lijkt me een stap terug in de persoonlijke ontwikkeling. Zelf word ik met de jaren toleranter tegenover gezever, en in elk geval tegenover de producenten ervan. Dat heeft mijn levenskwaliteit sterk doen toenemen.

In bijkomende orde, de voor de hand liggende vraag: wie gaat bepalen welke de zever is die u onmiddellijk moet afmaken? U bent een vooraanstaand wetenschappelijk mens en gaat daar dus objectieve maatstaven voor aanleggen, neem ik aan? Maar dat terzijde.

vlijmscherp
12 december 2008, 11:43
je gaat dus hier niet meer posten??

HAMC
12 december 2008, 12:37
Zever zoals...? ;-)

Zijne zever.

lantjes
12 december 2008, 12:41
En zo iets mag zich voortplanten....8O

Diplomatius
12 december 2008, 14:48
Het heeft ongetwijfeld met het vaderschap te maken, maar ik heb dus besloten om totaal nooit meer geen enkele zever te tolereren.

Vanaf nu incinereer ik alle zever. In welke vorm ook. Ik ga keihard elke zever onmiddellijk afmaken.

Speekselklieren operatief laten verwijderen ?

Diplomatius
12 december 2008, 14:49
"Hij die zonder zever is, hij werpe de eerste steen..."

Jazeker
12 december 2008, 14:56
Dus als ik mag samenvatten, C2C:

Fermette, vrouwtje, kindjes, werk. Ga je nu ook een familiedrama aanrichten zoals je dat soort mensen toedicht in je vele aasgiertopics?

Renesse
12 december 2008, 15:04
Het heeft ongetwijfeld met het vaderschap te maken,

Proficiat!

maar ik heb dus besloten om totaal nooit meer geen enkele zever te tolereren.

Dat is uitermate relatief. Wat is zever en wat niet? Ik vind soms ook dat jij zever verkoopt, maar jij zal dat ongetwijfeld niet vinden.

Vanaf nu incinereer ik alle zever. In welke vorm ook. Ik ga keihard elke zever onmiddellijk afmaken.


Daaag!

C2C
12 december 2008, 23:13
Toen ik dat postte kwam ik pas terug van een toneelstuk in 't Stuk.

Zeer avant-garde. Over kindsoldaten. Prijs gewonnen in Avignon. Met een Japanse danseres van Rosas. Enzo.


En gedurende heel dat toneelstuk zat ik met het onbehaaglijke gevoelen dat al dat gedoe eigenlijk super-obsceen is. Toppunt van burgerlijkheid zelfs, ondanks de schijn van avant-gardisme. Zever dus.

-een Japans meisje verhuist van Tokyo om te gaan dansen bij Rosas in Brussel - hoe burgerlijk

-een Antwerpse acteur leest een boek van een Nigeriaanse schrijver die populair is in New York, - over kindsoldaten

-maakt daar een stuk rond, om de problematiek van die o-zo-erge-arme-kindjes aan de kaak te stellen

-doet dat op een artistieke manier, met alles erop en eraan; zogezegd de meta-vraag stellende: "hoe verhoudt de Europese avant-garde zich tot de werkelijkheid van het geweld in Afrika", etc...

-posh publiek; vooral alleen maar daar voor de Kunst, en zeker niet als consument die toch maar wééral een exotiserend, zij het avant-garde exotisme, over Afrika te zien krijgt


Eigenlijk moest ik van die hele vertoning walgen.

Dat stuk op zich is wel leuk enzo. Maar ik moest ineens aan heel de context denken. En aan de burgerlijkheid van heel dat gebeuren. Zo in't stuk, met alternativos (waartoe ik mezelf tot voor kort rekende).

Eigenlijk heeft dat allemaal iets obsceens.


Ge kent dat toch - zo'n AHA-moment, waarbij ge ineens afstand voelt tussen hetgeen waar ge volop inzit (posh publiek, 't Stuk doen, avant-garde theater), en hetgeen waar het eigenlijk allemaal om draait.


Ik kwam dus thuis met het gevoelen: nee, dit klopt niet, zo'n artistieke Japanse Rosas-danseres met een avant-garde theater-maker en acteur, die Afrikaanse kindsoldaat-ervaringen ten tonele brengen aan een publiek dat vooral zichzelf niet wil zien als consument, maar wel als kunstgebruiker die zich kritische vragen stelt...

Ik had echt het gevoel: eigenlijk is dit zever.

Eigenlijk is dat echt over the top. Eigenlijk is dat allemaal fake. En puur een luxe-product, ondanks de schijn van kritische zin en engagement (of "de kritische vraag over hoe de Europese avant-garde zich moet verhouden tot engagement", etc...)


Ik voelde mij niet goed. En dat kwam dus door een overdosis gezever.


Nooit meer zever. Ik zweer het.


Los daarvan was Nine Finger wel een goed stuk hoor, daar niet van.

HAMC
13 december 2008, 00:08
-posh publiek;

Je zat daar dus op je plaats.

toccata
13 december 2008, 00:16
't Stuk is tof

Dronkoers
13 december 2008, 01:09
Toen ik dat postte kwam ik pas terug van een toneelstuk in 't Stuk.



Volgens mij zijt gij een keisaaie mens :|

C2C
13 december 2008, 01:35
Volgens mij zijt gij een keisaaie mens :|

Lol, ik moést gaan kijken. Mijn neef speelde de hoofdrol. :|

Ik ga anders nooit naar 't Stuk. Dat is mij veel te burgerlijk.

Dronkoers
13 december 2008, 01:44
Lol, ik moést gaan kijken. Mijn neef speelde de hoofdrol. :|

Ik ga anders nooit naar 't Stuk. Dat is mij veel te burgerlijk.

Ik versta dat.

Burgerlijk...

Mensen...

Rotzooi ;-)

Jazeker
13 december 2008, 05:33
Lol, ik moést gaan kijken. Mijn neef speelde de hoofdrol. :|

Ik ga anders nooit naar 't Stuk. Dat is mij veel te burgerlijk.

Genetisch moet er toch iets zijn blijven hangen...

fermette, vrouwtje, kindje, werk...

Ke Nan
13 december 2008, 08:13
Zever! Gezever!

http://www.het-eiland.be/gfx/franky1.gif

E. Gidius
13 december 2008, 09:25
Ik voelde mij niet goed. En dat kwam dus door een overdosis gezever.

Ik weet dat het goedkoop is, maar ik kan mezelf er niet van weerhouden om hierbij te denken aan een vat olie dat momenteel - hoeveel is het - 40 euro gaat ?

Renesse
13 december 2008, 10:10
Toen ik dat postte kwam ik pas terug van een toneelstuk in 't Stuk.

Zeer avant-garde. Over kindsoldaten. Prijs gewonnen in Avignon. Met een Japanse danseres van Rosas. Enzo.


En gedurende heel dat toneelstuk zat ik met het onbehaaglijke gevoelen dat al dat gedoe eigenlijk super-obsceen is. Toppunt van burgerlijkheid zelfs, ondanks de schijn van avant-gardisme. Zever dus.

-een Japans meisje verhuist van Tokyo om te gaan dansen bij Rosas in Brussel - hoe burgerlijk

-een Antwerpse acteur leest een boek van een Nigeriaanse schrijver die populair is in New York, - over kindsoldaten

-maakt daar een stuk rond, om de problematiek van die o-zo-erge-arme-kindjes aan de kaak te stellen

-doet dat op een artistieke manier, met alles erop en eraan; zogezegd de meta-vraag stellende: "hoe verhoudt de Europese avant-garde zich tot de werkelijkheid van het geweld in Afrika", etc...

-posh publiek; vooral alleen maar daar voor de Kunst, en zeker niet als consument die toch maar wééral een exotiserend, zij het avant-garde exotisme, over Afrika te zien krijgt


Eigenlijk moest ik van die hele vertoning walgen.

Dat stuk op zich is wel leuk enzo. Maar ik moest ineens aan heel de context denken. En aan de burgerlijkheid van heel dat gebeuren. Zo in't stuk, met alternativos (waartoe ik mezelf tot voor kort rekende).

Eigenlijk heeft dat allemaal iets obsceens.


Ge kent dat toch - zo'n AHA-moment, waarbij ge ineens afstand voelt tussen hetgeen waar ge volop inzit (posh publiek, 't Stuk doen, avant-garde theater), en hetgeen waar het eigenlijk allemaal om draait.


Ik kwam dus thuis met het gevoelen: nee, dit klopt niet, zo'n artistieke Japanse Rosas-danseres met een avant-garde theater-maker en acteur, die Afrikaanse kindsoldaat-ervaringen ten tonele brengen aan een publiek dat vooral zichzelf niet wil zien als consument, maar wel als kunstgebruiker die zich kritische vragen stelt...

Ik had echt het gevoel: eigenlijk is dit zever.

Eigenlijk is dat echt over the top. Eigenlijk is dat allemaal fake. En puur een luxe-product, ondanks de schijn van kritische zin en engagement (of "de kritische vraag over hoe de Europese avant-garde zich moet verhouden tot engagement", etc...)


Ik voelde mij niet goed. En dat kwam dus door een overdosis gezever.


Nooit meer zever. Ik zweer het.


Los daarvan was Nine Finger wel een goed stuk hoor, daar niet van.

Ik had dit gevoel toen ik naar Pitié van Alain Platel ging kijken.

C2C
13 december 2008, 15:28
Ik had dit gevoel toen ik naar Pitié van Alain Platel ging kijken.

Wel, het moet toch niet lukken zeker dat Alain Platel ook de man achter het stuk was dat ik gezien heb?

Alain Platel is dus waarschijnlijk een zever-fundamentalist.

Renesse
14 december 2008, 18:01
Wel, het moet toch niet lukken zeker dat Alain Platel ook de man achter het stuk was dat ik gezien heb?

Dat wist ik niet.

Alain Platel is dus waarschijnlijk een zever-fundamentalist.

Op een commerciële manier alternatief willen doen, het is precies marketing over de mei '68 periode. Dat vloekt ook.