PDA

View Full Version : Wat schaft de pot op Kerst(avond) en Nieuwjaar(savond)?


Groentje-18
17 december 2008, 13:28
Het is geen bedoeling er een 'stoeftopic' van te maken, maar ik ben gewoon zeer nieuwsgierig naar wie het allemaal viert en hoe intens het wordt gevierd onder de forummers en of er een invloed is van de economische recessie?

From_Vlaanderen
17 december 2008, 13:29
Op eten moet je niet besparen.
Fondue, een kilootje per man zoals elk jaar geloof ik.

Txiki
17 december 2008, 13:31
Niet veel bijzonders, zoals anders. Kerstmis is sowieso een dag die we niet echt vieren. Nieuwjaar een beetje, genoeg om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen.

Jazeker
17 december 2008, 13:35
Niet veel bijzonders, zoals anders. Kerstmis is sowieso een dag die we niet echt vieren. Nieuwjaar een beetje, genoeg om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen.

Gelukkig nieuwjaar mensen
Gelukkig nieuwjaar Txiki
Mag de verwarming misschien heel even aan? Het is hier koud

Txiki
17 december 2008, 13:52
Gelukkig nieuwjaar mensen
Gelukkig nieuwjaar Txiki
Mag de verwarming misschien heel even aan? Het is hier koud

:rofl:

Nee, drinkt u nog ne jenever of trekt ne pull bovenaan

Steben
17 december 2008, 13:53
Kerstmis: Coq au vin of zoiet
Nieuwjaar: kaasfondue of zo

Steben
17 december 2008, 13:54
Het is geen bedoeling er een 'stoeftopic' van te maken, maar ik ben gewoon zeer nieuwsgierig naar wie het allemaal viert en hoe intens het wordt gevierd onder de forummers en of er een invloed is van de economische recessie?

geef toe: je weet nog niet wat je wil en zoekt via omweg tips?

Derk de Tweede
17 december 2008, 13:57
Prozac

lantjes
17 december 2008, 13:57
'k Zou het niet weten, we moeten die dagen zowel de avond er voor als de dagen zelf op uitnodiging uit eten...amai ....hoe populair kan je wel zijn...8O

Txiki
17 december 2008, 13:58
'k Zou het niet weten, we moeten die dagen zowel de avond er voor als de dagen zelf op uitnodiging uit eten...amai ....hoe populair kan je wel zijn...8O

of...hoeveel verplichtingen kan je wel niet hebben

lantjes
17 december 2008, 13:59
of...hoeveel verplichtingen kan je wel niet hebben

Zo kan je het ook bekijken....zelfs van beide kanten...:-P

Groentje-18
17 december 2008, 14:01
Met Kerstavond zal het bij ons ook fondue zijn. Ik denk wel minder dan een kilo de man, maar enkel omdat we dat niet opkrijgen. Iedereen eet hier ook liever de groenten dan vlees.
Met Kerstmis zal het hier dan weer wel kalkoen worden.
Voor nieuwjaar weet ik nog niet wat de pot schaft, ik weet enkel dat er weer zoetigheid (pralines) en toastjes �* volonté zullen zijn, en drank natuurlijk. Dat zal hier thuis toch het geval zijn, maar ik weet nog niet waar ik nieuwjaar precies ga vieren.

Steben
17 december 2008, 14:03
Met Kerstavond zal het bij ons ook fondue zijn. Ik denk wel minder dan een kilo de man, maar enkel omdat we dat niet opkrijgen. Iedereen eet hier ook liever de groenten dan vlees.

:cry: ik heb niets tegen vegetarisch (ik eet 50% van de week geen vlees), maar als je dan toch fondue eet...

From_Vlaanderen
17 december 2008, 14:04
Met Kerstavond zal het bij ons ook fondue zijn. Ik denk wel minder dan een kilo de man, maar enkel omdat we dat niet opkrijgen. Iedereen eet hier ook liever de groenten dan vlees.
Met Kerstmis zal het hier dan weer wel kalkoen worden.
Voor nieuwjaar weet ik nog niet wat de pot schaft, ik weet enkel dat er weer zoetigheid (pralines) en toastjes �* volonté zullen zijn, en drank natuurlijk. Dat zal hier thuis toch het geval zijn, maar ik weet nog niet waar ik nieuwjaar precies ga vieren.

Champagne?

From_Vlaanderen
17 december 2008, 14:04
:cry: ik heb niets tegen vegetarisch (ik eet 50% van de week geen vlees), maar als je dan toch fondue eet...

Een kilootje hé.

roger verhiest
17 december 2008, 14:13
Kerstavond : "groot" familiefeest met garnaalcrèmesoep, hapjes, gevulde kalkoen, beiologische rode wijn, desserten (waaronder mijn culinaire bijdrage Rote Grütze).
discussiepunt is nog 1 magnumfles Champagne of 2 voor bij de hapjes.

Oudejaarsavond : kleine bijeenkomst met vrienden - steelgrill.

Steben
17 december 2008, 14:13
Een kilootje hé.

hoe kleiner de stukjes, hoe rapper men aan een totale kilo zit.

From_Vlaanderen
17 december 2008, 14:23
hoe kleiner de stukjes, hoe rapper men aan een totale kilo zit.

Daar zit je rapper dan je denkt vandaar.

parcifal
17 december 2008, 15:12
bij ons is kerstavond een familiaal gebeuren en elk van de 'kinderen' prepareert 1 gang in het huis van de ouders, die hebben toch plaats genoeg.

Een 4 gangen-menu dus dat vrij verrassend kan uitpakken.

Mijn vader heeft wel al laten weten dat het hem allemaal geen kl*ten kan schelen en dat hij net zo lief een snee brood met karnemelkpap eet.

It will be fun!
:x-mas: :x-mas: :x-mas: :x-mas:

largo_w
17 december 2008, 15:42
kerst is in familie (vandejaar is kerstavond in ons klein (thuis dus) familie denk ik) waarschijnlijk fondue bourgignone zoals elk jaar....
nieuwjaar is vandejaar speciaal want ouders organiseren massafeest voor ons... dus champagne veel champagne; zalm; gevulde kwartel en dan dessert hé en dan feest hé 8-)...
oej recessie staat in die eerste post :oops:

Ambiorix
17 december 2008, 16:26
ik zou het echt niet weten, is ook niet belangrijk vind ik. Voor't zelfde geld spaghetti (eten is zooo overrated). Als de sfeer er maar in zit:-)

maddox
17 december 2008, 16:56
Kerstavond is een familieavond.

De klassieke dingen. Waarschijnlijk aspergeroomsoep om te starten.
Dan een tomaatgarnaal met russisch ei combootje.
Sorbetje om te bezinken.
Gemengde groenteschotels met gevulde kalkoen en pomme duchesse.
Ijsroom kerststronkje.

Koffie en koekjes achteraf.

dit alles overgoten met Cava als starter, en dan de juiste Zuid Afrikaanse of Belgische wijnen.
Voor de bobjes is er water in de gebruikelijke variantes of cola.

Steben
17 december 2008, 17:26
eten is zooo overrated

ocharme Ambiorix ...
Laat eten en drinken nu net een van de genotszekerheden in het leven zijn.
Lang leve gastronomie! Hoeveel oorlogen bespaart een wijd en zijd verspreide eetcultuur niet?

From_Vlaanderen
17 december 2008, 18:04
ocharme Ambiorix ...
Laat eten en drinken nu net een van de genotszekerheden in het leven zijn.
Lang leve gastronomie! Hoeveel oorlogen bespaart een wijd en zijd verspreide eetcultuur niet?

:cheer: Zuipen :cheer:
http://www.spahechtel-eksel.be/content/assets/images/nieuws/Verre_Duvel.jpg

Txiki
17 december 2008, 18:39
Als ik nu maar in Baskenland zou zitten he...:-(

From_Vlaanderen
17 december 2008, 18:40
Als ik nu maar in Baskenland zou zitten he...:-(

Met al die vrouwen.

Txiki
17 december 2008, 18:52
Met al die vrouwen.

Ook al...

From_Vlaanderen
17 december 2008, 18:53
Ook al...

Die hebben daar wel allemaal zwart haar.

Txiki
17 december 2008, 18:55
Die hebben daar wel allemaal zwart haar.

Dat is juist de kleur waarvoor ik op kijk :-D

Nynorsk
17 december 2008, 19:01
kerstavond steengrill in gezellige beperkte familiekring, kerstdag kaasschotel met iets ruimere familiekring, oudejaarsavond opties nog open, liefst iets lekkers eten met niet teveel volk rond mij. Kerst vind ik het leukste van de twee.
Geen invloed van recessie hier - sowieso voel ik niets van die recessie in mijn leven. Het enige verschil dat ik de voorbije tijd gemerkt heb is dat de diesel nu wel veel goedkoper staat.

liberalist_NL
17 december 2008, 19:22
Het is geen bedoeling er een 'stoeftopic' van te maken, maar ik ben gewoon zeer nieuwsgierig naar wie het allemaal viert en hoe intens het wordt gevierd onder de forummers en of er een invloed is van de economische recessie?

Waarschijnlijk kalkoengebraad met pepersaus en als toetje tiramisu.

Txiki
17 december 2008, 19:38
Waarschijnlijk kalkoengebraad met pepersaus en als toetje tiramisu.

Zelfgemaakte? :-P

Weezer
17 december 2008, 20:22
Eerste Kerstdag naar mijn ouders. Zal wel 'standaard' kerstkost worden. D.w.z. koud visvoorgerecht. Kalkoen met vulling van gehakt, kastanjepuree e.d, diverse groenten, aardappelgratin en ijstaart toe.

Nieuwjaarsdag eet je in Zeeuws-Vlaanderen standaard stamppot zoute bonen (http://www.smulweb.nl/1105014/koken/recept/Zoute-bonenstamppot) maar ik vier het dit jaar met oud-studiegenoten in den lande, afwachten dus...

liberalist_NL
17 december 2008, 20:34
Zelfgemaakte? :-P

Dat is wel het plan, maar als dat niet lukt is er nog een reserve van de Albert Heijn. :-)

PollyCorrect
17 december 2008, 20:40
Eerste Kerstdag naar mijn ouders. Zal wel 'standaard' kerstkost worden. D.w.z. koud visvoorgerecht. Kalkoen met vulling van gehakt, kastanjepuree e.d, diverse groenten, aardappelgratin en ijstaart toe.

Nieuwjaarsdag eet je in Zeeuws-Vlaanderen standaard stamppot zoute bonen (http://www.smulweb.nl/1105014/koken/recept/Zoute-bonenstamppot) maar ik vier het dit jaar met oud-studiegenoten in den lande, afwachten dus...

Maken jullie ook oliebollen? ;-)

Grappig is dat met Hanoeka precies zoiets gegegeten wordt, soefganiot namelijk.
Ik was altijd dol op de appeldinges, gebakken appelplakken in beignet deeg.

Weezer
17 december 2008, 20:45
Maken jullie ook oliebollen? ;-)

Grappig is dat met Hanoeka precies zoiets gegegeten wordt, soefganiot namelijk.
Ik was altijd dol op de appeldinges, gebakken appelplakken in beignet deeg.

Ja, zelfgebakken, uiteraard ;) Appelbeignets ook, moddervet, wel lekker.

liberalist_NL
17 december 2008, 20:52
Maken jullie ook oliebollen? ;-)

Grappig is dat met Hanoeka precies zoiets gegegeten wordt, soefganiot namelijk.
Ik was altijd dol op de appeldinges, gebakken appelplakken in beignet deeg.

Lang leve de appelflap. 8-)

PollyCorrect
17 december 2008, 22:15
Eerste Kerstdag naar mijn ouders. Zal wel 'standaard' kerstkost worden. D.w.z. koud visvoorgerecht. Kalkoen met vulling van gehakt, kastanjepuree e.d, diverse groenten, aardappelgratin en ijstaart toe.

Nieuwjaarsdag eet je in Zeeuws-Vlaanderen standaard stamppot zoute bonen (http://www.smulweb.nl/1105014/koken/recept/Zoute-bonenstamppot) maar ik vier het dit jaar met oud-studiegenoten in den lande, afwachten dus...

Wat zijn zoute bonen? Het lijkt wel een soort cassoulet gerecht.

PollyCorrect
17 december 2008, 22:15
Ja, zelfgebakken, uiteraard ;) Appelbeignets ook, moddervet, wel lekker.

Ja heerlijk, die appelbeignets daarbij hadden we altijd nog zo'n gevoel van "dit is gezond want er zit appel in, goudreinet of zo'n andere zure appel die je anders nooit eet" - boskoop?

Weezer
17 december 2008, 22:17
Wat zijn zoute bonen? Het lijkt wel een soort cassoulet gerecht.

ingemaakte (gezouten dus) snijbonen

Weezer
17 december 2008, 22:19
Ja heerlijk, die appelbeignets daarbij hadden we altijd nog zo'n gevoel van "dit is gezond want er zit appel in, goudreinet of zo'n andere zure appel die je anders nooit eet" - boskoop?

Volgens mij goudreinetten ja.

PollyCorrect
17 december 2008, 22:22
ingemaakte (gezouten dus) snijbonen
Is 'uit blik' dan ook zout?
Oh, snijbonen! dat zijn geen sperciebonen.

Raar hoor, heb ik nooit van gehoord.

Wel van: bij de buren een schaal met appelflappen en oliebollen brengen. Dat vond ik leuk.

filosoof
17 december 2008, 22:25
Het is geen bedoeling er een 'stoeftopic' van te maken, maar ik ben gewoon zeer nieuwsgierig naar wie het allemaal viert en hoe intens het wordt gevierd onder de forummers en of er een invloed is van de economische recessie?'t Zelfde als andere dagen. Misschien wat garnaal of zalm. Misschien een taart? Voor mijn part een boterham met choco.

Weezer
17 december 2008, 22:25
Is 'uit blik' dan ook zout?
Oh, snijbonen! dat zijn geen sperciebonen.

Raar hoor, heb ik nooit van gehoord.

Wel van: bij de buren een schaal met appelflappen en oliebollen brengen. Dat vond ik leuk.

Met ingemaakt bedoel ik in zo'n 'Keulse pot'. Een oom van me doet dat nog. Hier in Z-Vl is het standaard nieuwjaarskost, volgens Wikipedia ook op meer plekken maar daar heb ik geen weet van. De vriendin van m'n neef is Amsterdamse en die kende het ook niet, ze vond het wel heerlijk.

PollyCorrect
17 december 2008, 22:37
Kerst: ik lekker een sandwich ofzo. Genieten van de rust op straat. Gaan wandelen.

Nieuwjaar: uitgenodigd. Er staat vis op het menu. Gelukkig geen vlees. Verder vertrouw ik het wel. Vrienden uitstekende koks. En er is champagne.

PollyCorrect
17 december 2008, 22:45
Met ingemaakt bedoel ik in zo'n 'Keulse pot'. Een oom van me doet dat nog. Hier in Z-Vl is het standaard nieuwjaarskost, volgens Wikipedia ook op meer plekken maar daar heb ik geen weet van. De vriendin van m'n neef is Amsterdamse en die kende het ook niet, ze vond het wel heerlijk.

Snijbonen. Heb al decennia geen snijbonen meer gehad! Met 'n beetje boter?
Héél lang geleden hadden we zo'n snij apparaat dat je moest draaien aan een wieletje om die dingen te snijden.

Huh! Was helemaal vergeten!

Jazeker
17 december 2008, 23:30
Snijbonen. Heb al decennia geen snijbonen meer gehad! Met 'n beetje boter?
Héél lang geleden hadden we zo'n snij apparaat dat je moest draaien aan een wieletje om die dingen te snijden.

Heb ik nog uren mijn grootouders mee geholpen met hun snijboontjes uit de tuin. :-D

Vergeten tijden... :|

Dronkoers
17 december 2008, 23:38
Kerstavond: Kalkoen (gewonnen met smeer :cheer:)
Oudjaar: boterham met kaas ofzo... allez ja, iets wat ik doordeweeks vreet ofzo

Weezer
17 december 2008, 23:40
Kerstavond: Kalkoen (gewonnen met smeer :cheer:)
Oudjaar: boterham met kaas ofzo... allez ja, iets wat ik doordeweeks vreet ofzo

smeer?

Dronkoers
17 december 2008, 23:43
smeer?

Uitbetaling & kerstspelen van de spaarkas in een van mijn stamcafé's

Weezer
17 december 2008, 23:47
Uitbetaling & kerstspelen van de spaarkas in een van mijn stamcafé's

Moet je hem nog slachten? ;)

Dronkoers
17 december 2008, 23:49
Moet je hem nog slachten? ;)

Ik heb hem "gevuld" ;-)

Weezer
17 december 2008, 23:50
Ik heb hem "gevuld" ;-)

Met?

Dronkoers
17 december 2008, 23:51
Met?

Don't ask












;-)

largo_w
23 december 2008, 17:39
kerst is in familie (vandejaar is kerstavond in ons klein (thuis dus) familie denk ik) waarschijnlijk fondue bourgignone zoals elk jaar....


indeed 8-)

Jazeker
23 december 2008, 17:42
Kerstavond ga ik vullen met een flesje schuimwijn en vele bladerdeeghapjes. Kerstdag moet ik op bezoek en weet ik nog niet wat de pot schaft (laat het aub. mijn grootvaders heerlijke hutsepot zijn). Oudejaarsmenu ligt nog in de winkel, vrees ik.

toccata
23 december 2008, 18:39
Pizza

Ambiorix
23 december 2008, 18:43
Pizza

nice:-)

E. Gidius
23 december 2008, 18:44
Het is geen bedoeling er een 'stoeftopic' van te maken, maar ik ben gewoon zeer nieuwsgierig naar wie het allemaal viert en hoe intens het wordt gevierd onder de forummers en of er een invloed is van de economische recessie?

Voor 30 euro een electrische raclette/steengrill gekocht bij Lidl (rep u, ze zijn bijna op). Daar komt een gourmetpakket van de plaatselijk beenhouwer op te liggen, aangevuld met wat scampi's, Raclette- en Comté-kaas en vele soorten groentjes (peultjes, paprika's, courgette, tomaat etc...).

PollyCorrect
23 december 2008, 18:48
Als bruin het kan trekken ga ik naar een hele goeie chinees of vietnamees of thai - liefst boeddisten dan hé, en daar haal ik een heleboel heerlijkheden. Gewoon om bij een leuke film wat te eten.

Op 25/12 zal dat zijn.

PollyCorrect
23 december 2008, 18:51
Heb ik nog uren mijn grootouders mee geholpen met hun snijboontjes uit de tuin. :-D

Vergeten tijden... :|
Ja, best wel vergeten. Dankzij die post hier, stond ik in de Delhaize vanavond plots met een pak diepvriessnijbonen in mijn hand. Maar de vormpjes van die zielige snijtjes waren zo rommelig en ellendig dat ik het niet vertrouwde. Die moeten mooi harmonieus gesneden zijn, anders smaakt dat niet. Ja toch?

Derk de Tweede
23 december 2008, 18:54
Eerste Kerstdag: kant en klare visschotel uit Spakenburg.
Tweede Kerstdag: Engelse brooddressing gemaakt door mijn Engelse schoonmoeder.
Ik daarvoor een speciale zonnebril gekocht van die dressing wil ik niet proeven, maar al helemaal niet zien.
http://www.youtube.com/watch?v=ksOCE5S_Bec

berre
23 december 2008, 19:25
kerstavond: gourmet
oudejaar: iets met alcohol

Andro
23 december 2008, 19:27
Dat is een verassing, op kerst(avond) en nieuwjaar(savond) zijn we namelijk uitgenodigd bij onze buren.

Dronkoers
23 december 2008, 20:45
Kerstavond ga ik vullen met een flesje schuimwijn en vele bladerdeeghapjes. Kerstdag moet ik op bezoek en weet ik nog niet wat de pot schaft (laat het aub. mijn grootvaders heerlijke hutsepot zijn). Oudejaarsmenu ligt nog in de winkel, vrees ik.

:idea:

Bush Prestige en Deus in huis halen morgen

vlijmscherp
23 december 2008, 20:48
kerstavond: apperitiefhapjes,tongrolletjes met garnaalsaus, opgevulde kalkoen en taart
kerstmis zelf: weet het niet, zijn uitgenodigd, is daar altijd véél te véél en véél te goed
oudejaar: aperitiefhapjes, garnaalkroket, slasoep met boursin, fondue en pannenkoeken
nieuwjaar: hopelijk iets licht.

Dronkoers
23 december 2008, 20:50
Dat is een verassing, op kerst(avond) en nieuwjaar(savond) zijn we namelijk uitgenodigd bij onze buren.

Is dat geen restaurant? ;-)

Andro
23 december 2008, 20:51
Is dat geen restaurant? ;-)

Nee. ;-)

Dronkoers
23 december 2008, 20:53
Op nieuwjaar een grote taart waar een halfnaakte G-18 gaat uitspringen :cheer:

toccata
23 december 2008, 20:54
Op nieuwjaar een grote taart waar een halfnaakte G-18 gaat uitspringen :cheer:
Halfnaakt:-(

Dronkoers
23 december 2008, 20:55
Halfnaakt:-(

Haarbandje en horloge mag ze aanhouden ;-)

Mitgard
23 december 2008, 21:20
wij zijn een everzwijn gaan schieten in de ardennen.

Dronkoers
23 december 2008, 21:21
wij zijn een everzwijn gaan schieten in de ardennen.

Je hebt het daar toch laten rotten?

Mitgard
23 december 2008, 21:22
Je hebt het daar toch laten rotten?

nee zeg, wat een verspilling... :?

PollyCorrect
23 december 2008, 21:24
Dat is een verassing, op kerst(avond) en nieuwjaar(savond) zijn we namelijk uitgenodigd bij onze buren.

Wat leuK. Nodigen buren buren uit met kerst? Ik hoor alleen maar van mensen die bij hun familie klieken, toch zeker in Belgie.

Dronkoers
23 december 2008, 21:24
nee zeg, wat een verspilling... :?

en al die andere dieren die niet in hun winterslaap raken omdat ze honger hebben?

Mitgard
23 december 2008, 21:25
en al die andere dieren die niet in hun winterslaap raken omdat ze honger hebben?

ahja, zoals de ardense tijger enzo.

gewoon wat bijvoederen.

Mitgard
23 december 2008, 21:27
Wat leuK. Nodigen buren buren uit met kerst? Ik hoor alleen maar van mensen die bij hun familie klieken, toch zeker in Belgie.

als jij mijn buren was nodigde ik jou uit hoor.

PollyCorrect
23 december 2008, 21:30
als jij mijn buren was nodigde ik jou uit hoor.

Joh. Het is hier Ontroeria All Over The Place vandaag.

;-)

Groentje-18
23 december 2008, 21:39
Voor 30 euro een electrische raclette/steengrill gekocht bij Lidl (rep u, ze zijn bijna op). Daar komt een gourmetpakket van de plaatselijk beenhouwer op te liggen, aangevuld met wat scampi's, Raclette- en Comté-kaas en vele soorten groentjes (peultjes, paprika's, courgette, tomaat etc...).

Heerlijk!!
We zijn hier nog aan het twijfelen tussen gourmetten of fonduen op Kerstavond.
Gourmetten gebeurt hier ook op een steengrill, vanboven ligt er een blok steen - ik vermoed graniet?- en beneden pannetjes. Van die antikleeflagen worden meestal snel bekrast en zijn ongezond, vandaar dat we daar fan van zijn.
Fonduen is langer geleden, maar gourmetten geeft meer mogelijkheden, bv ook vis, en alles wordt minder vettig, dus het zal waarschijnlijk dat laatste worden.

Voor oudejaarsavond zoek ik nog inspiratie.

Andro
23 december 2008, 21:42
Wat leuK. Nodigen buren buren uit met kerst? Ik hoor alleen maar van mensen die bij hun familie klieken, toch zeker in Belgie.

Mijn familie(tje), moeder, broer en zus wonen in België.

Dronkoers
23 december 2008, 21:44
Mijn familie(tje), moeder, broer en zus wonen in België.

Zus? ;-)

Andro
23 december 2008, 21:48
Zus? ;-)
Bezet! ;-)

Dronkoers
23 december 2008, 21:49
Bezet! ;-)

en dan? :mrgreen:

largo_w
23 december 2008, 21:51
Zus? ;-)

wat een ontchoochelend antwoord ;-)

Andro
23 december 2008, 21:53
en dan? :mrgreen:

Vraag het eens aan haar jaloerse Italiaan. ;-)

Dronkoers
23 december 2008, 21:53
wat een ontchoochelend antwoord ;-)

Mja, eigenlijk moet ik alleen schoenmaat weten, en of ze jonger is dan 45 ;-)

largo_w
23 december 2008, 21:57
Mja, eigenlijk moet ik alleen schoenmaat weten, en of ze jonger is dan 45 ;-)

zijn moeder? ;-)

Dronkoers
23 december 2008, 22:02
Vraag het eens aan haar jaloerse Italiaan. ;-)

Misschien ken ik hem :mrgreen:

Andro
23 december 2008, 22:04
Misschien ken ik hem :mrgreen:

Dat is mogelijk, ik weet het niet.:lol:

Dronkoers
23 december 2008, 22:09
Dat is mogelijk, ik weet het niet.:lol:

'k Zal eens vragen of zijn schoonbroer in Spanje een café uitbaat ;-)

Andro
23 december 2008, 22:25
'k Zal eens vragen of zijn schoonbroer in Spanje een café uitbaat ;-)

Ja, doe dat, ik heb hem eigenlijk nog nooit gezien. :lol:;-)

Dronkoers
23 december 2008, 22:25
Ja, doe dat, ik heb hem eigenlijk nog nooit gezien. :lol:;-)

:-D

Die Andro ;-)

manta
29 december 2008, 18:26
Het is geen bedoeling er een 'stoeftopic' van te maken, maar ik ben gewoon zeer nieuwsgierig naar wie het allemaal viert en hoe intens het wordt gevierd onder de forummers en of er een invloed is van de economische recessie?

Allee vooruit , omda gij het zijt ...

Kerstavond : Spaghetti (de jarige mocht kiezen :?)
Kerstdag : Kalkoenrollade met kouwe planten en aardappelen .
Nieuwjaar : 't Zal crazy food worden ... Beetje experimenteren en knutselen met eten hé ... Vierkante eieren maken en zo ... Leuke bordjes op tafel in plaats van een massa eten dat de helft niet graag eet ...8-)

Jazeker
29 december 2008, 18:29
Ik heb indertussen ongeveer 100 aperitiefhapjes in huis en een fles champagne. Ik vrees dat ik niet meer moet denken aan eten. 8O

largo_w
29 december 2008, 18:31
Ik heb indertussen ongeveer 100 aperitiefhapjes in huis en een fles champagne. Ik vrees dat ik niet meer moet denken aan eten. 8O

Voor 50 man? 8O

toccata
29 december 2008, 18:35
Voor 50 man? 8O

heel dit forum is uitgenodigd!

largo_w
29 december 2008, 18:41
heel dit forum is uitgenodigd!

Jah veel krijgen ze dan ook niet te eten of te drinken :?

Dronkoers
29 december 2008, 18:56
Ik heb indertussen ongeveer 100 aperitiefhapjes in huis en een fles champagne. Ik vrees dat ik niet meer moet denken aan eten. 8O

Als ik nog eens in Leuven kom, zal ik het u wel laten weten :-D

Vorige keer was niet gepland :oops:

manta
29 december 2008, 19:01
Ik heb indertussen ongeveer 100 aperitiefhapjes in huis en een fles champagne. Ik vrees dat ik niet meer moet denken aan eten. 8O

Wacht wa , ge hebt voor honderd man vreet , maar ze moeten toekomen met 1 (één) flas champieter ??? 8O

In plaats van uw kot om te bouwen tot nen bierstube en een geweldig zwelgfestijn te houden ...:-(

Nelle
29 december 2008, 19:02
menu 3

manta
29 december 2008, 19:04
menu 3

In de chinees hierachter is da chopsoy met kip :?

circe
29 december 2008, 19:04
Zoals de laatste tien jaar (of meer?)

- champagne
- verse gekookte kreeft (buurvrouw doet dat voor mij, ik durf dat niet, beestekes dooddoen)
- zelfdoordebuurvrouwgemaakte overheerlijke cocktailsaus.... je doet het op den duur voor de cocktailsaus en niet meer voor de kreeft!

- zijden pijama
- deuren dicht
- telefoon af

om +/- 01.00 h. MISSCHIEN met nieuwe fles champagne naar andere buren... verleden jaar kregen ze me niet wakker...

manta
29 december 2008, 19:05
Zoals de laatste tien jaar (of meer?)

- champagne
- verse gekookte kreeft (buurvrouw doet dat voor mij, ik durf dat niet, beestekes dooddoen)
- zelfdoordebuurvrouwgemaakte overheerlijke cocktailsaus.... je doet het op den duur voor de cocktailsaus en niet meer voor de kreeft!

- zijden pijama
- deuren dicht
- telefoon af

om +/- 01.00 h. MISSCHIEN met nieuwe fles champagne naar andere buren... verleden jaar kregen ze me niet wakker...

Naar de buren met een fles champagne in uwe zijden pyama ??? Denken die mensen er dan niets van ??? :-D

Nelle
29 december 2008, 19:10
In de chinees hierachter is da chopsoy met kip :?

:lol: nee het heeft 4 gangen ;-)

Dronkoers
29 december 2008, 19:26
Bier.
Enkel bier ja ;-)
en nen hamburger ofzo

From_Vlaanderen
29 december 2008, 19:28
Op Nieuwjaar, een adje van een Duveljte.

circe
29 december 2008, 19:33
Naar de buren met een fles champagne in uwe zijden pyama ??? Denken die mensen er dan niets van ??? :-D

neenee, soms kleed ik me dan terug aan hoor... er zit daar altijd vreemd volk zie je.

Duupje
29 december 2008, 19:49
Zoals de laatste tien jaar (of meer?)

- champagne
- verse gekookte kreeft (buurvrouw doet dat voor mij, ik durf dat niet, beestekes dooddoen)
- zelfdoordebuurvrouwgemaakte overheerlijke cocktailsaus.... je doet het op den duur voor de cocktailsaus en niet meer voor de kreeft!

- zijden pijama
- deuren dicht
- telefoon af

om +/- 01.00 h. MISSCHIEN met nieuwe fles champagne naar andere buren... verleden jaar kregen ze me niet wakker...


En wat krijgt de leeuw ? :-)

PollyCorrect
29 december 2008, 19:50
Ik heb indertussen ongeveer 100 aperitiefhapjes in huis en een fles champagne. Ik vrees dat ik niet meer moet denken aan eten. 8O

:shock: hoeveel gasten verwacht je?

Weezer
29 december 2008, 19:51
Bier.
Enkel bier ja ;-)
en nen hamburger ofzo

Niet een glaasje champagne tussendoor, voor de smaak?

Dronkoers
29 december 2008, 20:12
Niet een glaasje champagne tussendoor, voor de smaak?

Bah

manta
29 december 2008, 20:17
Champagne zelf maken ...
Er bestaan toch apparaten om zelf frisdrank te maken (met broebels en al) .
Als je nu goeie vodka neemt , en je giet dat in zo'n toestel , dan heb je toch een schitterend begin om de feesten in te zetten 8-)

Moet kunnen met wijn , jenever, rum en andere drankjes ook . Heeft er iemand zo'n sodaclub om dat eens te testen ???
http://www.rvonthegoclub.com/zzgear/photo/sodaclubB.jpg

Havana
29 december 2008, 20:26
:cheer:cognac:cheer:

Dronkoers
29 december 2008, 20:30
:cheer: Midleton :cheer:

Havana
29 december 2008, 20:32
:cheer: Midleton :cheer:

:cheer:nog cognac:cheer:

Dronkoers
29 december 2008, 20:33
:cheer:nog cognac:cheer:

:cheer: Meer Midleton :cheer:

liberalist_NL
29 december 2008, 20:41
Oliebolleh!

Dronkoers
29 december 2008, 20:42
Oliebolleh!

Da's niet gezond joh! ;-)

Zwartengeel
29 december 2008, 20:44
Bier.
Enkel bier ja ;-)


Vanaf 1 uur 's morgens bij mij hetzelfde. ;-)

Dronkoers
29 december 2008, 20:47
Vanaf 1 uur 's morgens bij mij hetzelfde. ;-)

Ik begin om 20 uur ;-)

:cheer: Biebob :cheer:

liberalist_NL
29 december 2008, 20:50
Da's niet gezond joh! ;-)

Genieten is sowieso nooit gezond. Een mens houdt van alles wat verboden is. 8-)

Dronkoers
29 december 2008, 20:51
Genieten is sowieso nooit gezond. Een mens houdt van alles wat verboden is. 8-)

8-)

Verboden vrucht :cheer:

Zwartengeel
29 december 2008, 20:56
Ik begin om 20 uur ;-)

:cheer: Biebob :cheer:

Lang geleden dat ik daar nog geweest ben. En ik heb de agenda eens bekeken voor de komende maanden, het gaat wellicht nog een tijdje duren. Wellicht tot 26 april of zo, want dan komt Pestilence.

:cheer: Pestilence! :cheer:

Weezer
29 december 2008, 20:57
Lang geleden dat ik daar nog geweest ben. En ik heb de agenda eens bekeken voor de komende maanden, het gaat wellicht nog een tijdje duren. Wellicht tot 26 april of zo, want dan komt Pestilence.

:cheer: Pestilence! :cheer:

Bestaan die weer ja?

edit: ja, blijkbaar :oops:

Dronkoers
29 december 2008, 21:00
Lang geleden dat ik daar nog geweest ben. En ik heb de agenda eens bekeken voor de komende maanden, het gaat wellicht nog een tijdje duren. Wellicht tot 26 april of zo, want dan komt Pestilence.

:cheer: Pestilence! :cheer:

30/01 Hate eternal

:cheer: Hate Eternal :cheer:

Zwartengeel
29 december 2008, 21:00
Bestaan die weer ja?

edit: ja, blijkbaar :oops:

Ja, die bestaan weer. ;-)