PDA

View Full Version : Clichés


Xnorf
6 april 2004, 22:49
Enkele clichés uit de weg ruimen :

als ik mensen in mijn omgeving hoor spreken over het Blok hppr ik ze meestal zeggen : zo een avondklok voor jongeren , dat gaat te ver

of wa dacht je van deze die ik ook hoorde in de les van de onderwijzeres :

Er is een partij die vindt dat wanneer alle vrouwen thuisblijven alle mannen werk hebben , dus willen alle vrouwen aan de haard. Toen zogoed als niemand bleek te begrijpen waar ze het over had noemde ze deze partij dan maar bij naam n rara ...

Ik heb trouwens diezelfde lerares een week later reactu gegeven door een voordracht te geven over vlaamse onafhankelijkheid en de transfers naar wallonie , blijkbaar wist niemand dat er jaarlijks 10 miljard euro naar het zuiden vloeit en dat dat neerkomt op afgerond 1666 EUR per vlaming (incl kinderen en bejaarden)

Nu zullen mijn punten wel navenant zijn vanwege haar waalse moeder... maar dat heb ik ervoor over ;)

Nu is mijn vraag , hoe kan ik best reageren als ik deze galve en verdraaide waarheden nogmaals hoor? Aanvullend wil ik nog een vraag stellen waar mijn moeder (CD&V kiezer) mee rondloopt : hoe staat het VB tegenover grensarbeiders die in nederland werken en welke inspanning zal de partij doen naar die mensen toe. Het zou misschien ook goed zijn om al deze clichevragen te bundelen in een campagnefolder. Natuurlijk gevolgd door de waarheid :wink:

Als deze tekst vol typfouten staat gelieve mij te excuseren , ik zit hier in het halfduister te typen :wink: Want Blok kiezers kunnen geen licht verdragen he 8)


Groetjes,
Xnorf


PS : u doet het goed in deze forumsessie , u hebt na 2 dagen reeds de helft van het aantal reacties dat uw collega Stevaert hier op een hele week heeft geplaatst. Zijn reacties waren dan nog van zeer korte aard en meestal nog een gewone copy-paste van de SPa website , zonder meer. Dit getuigt van een zeer goede wil om te praten met zijn kiezers 8O

Joris Van Hauthem
9 april 2004, 13:21
Ik kan mij ook ergeren aan clichees die bovendien niet juist blijken te zijn, zeker als ze verteld worden door o.m. leerkrachten, die toch geacht worden correcte informatie aan de leerlingen door te spelen. Neem nu de vrouw aan de haard, waar het Vlaams Blok zo'n voorstander van zou zijn. Waar komt die onzin vandaan ? Heel eenvoudig. Op ons gezinscongres van 1991 stelde wij de invoering voor van het opvoedersloon voor de thuiswerkende ouder (niet noodzakelijk vrouw). Concreet : man en vrouw gaan buitenshuis werken. Eén van de ouders zou graag één of twee jaar zorgen voor de opvoeding van de kinderen, maar het is financiëel onmogelijk een inkomen te verliezen. Om dat verlies te compenseren stelt het Vlaams Blok dat opvoerdersloon voor. Men heeft dus financieel de vrije keuze om met zijn twee buitenshuis te werken of één van beide ouders zich met het gezin te laten bezig houden. Meer was dat niet. En toch kregen we heel weldenkend Vlaanderen over ons heen : "de vrouw terug aan de haard" was maar één leugenachtige voorstelling van zaken. Wat zien we vandaag ? Vandaag zien we dat de overheid, in het kader van de "kwaliteit van het leven" alle vormen van loopbaanonderbreking (nu tijdskrediet genoemd) heeft uitgebreid, bijvoorbeeld "om zich gedurende een tijdje bezig te houden met het gezin". Net dezelfde filosofie dus als bij ons voorstel ivm het opvoedersloon! Ons voorstel, leugenachtig voorgesteld, werd afgedaan als conservatief en oubollig, dezelfde maatregelen worden nu voorgesteld als progressief en vernieuwend.

We hebben de brochure "Tien vooroordelen over het Vlaams Blok" nog altijd in stock. Je kan die grust bestellen op ons secretariaat, net zoals een copie van onze standpunten, congresbesluiten, verkiezingsprogramma's enz...

Wat de grensarbeid met Nederland betreft. In het verleden hebben vooral onze Limburgse parlementsleden aangedrongen op een regeling met Nederland inzake fiscaliteit en sociale zekerheid. Er is al vooruitgang geboekt, maar Nederland moet natuurlijk ook meewillen.

Boer
9 april 2004, 21:01
Juist mr. Vanhautem,
Ik heb die brochure 10vooroordelen ook, aangezien ik ook lid ben van de partij.
Ik zie hoe gemakkelijk mensen zich laten vangen door leugens tegen het VB, en als VB'er doe ik er ook alles aan om dit te vermijden.
Maar ik ben ervan overtuigd dat mensen dit is moeten door hebben dat dit helemaal niet het geval is, en die tijd komt.
alé op naar de volgende overwinning.