PDA

View Full Version : B-h-v


S.
7 april 2004, 11:31
De huidige commotie rond de mogelijke splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde komt uit een vrij onverwachte hoek. Burgemeesters en gemeenteraden in BHV en gans Vlaanderen. Mijn vraag is of we met het forum of het forumparlement niks zouden kunnen doen? Zoals bijvoorbeeld afspreken om Karel De Gucht (VLD) van 12 tot 18 april te bestoken met vragen over BHV. Of een actie organiseren om bepaalde politici aan te schrijven. We zouden bvb. Leo Peeters kunnen ondersteunen. Iemand andere ideeën?

Xenon
7 april 2004, 16:24
De huidige commotie rond de mogelijke splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde komt uit een vrij onverwachte hoek. Burgemeesters en gemeenteraden in BHV en gans Vlaanderen. Mijn vraag is of we met het forum of het forumparlement niks zouden kunnen doen? Zoals bijvoorbeeld afspreken om Karel De Gucht (VLD) van 12 tot 18 april te bestoken met vragen over BHV. Of een actie organiseren om bepaalde politici aan te schrijven. We zouden bvb. Leo Peeters kunnen ondersteunen. Iemand andere ideeën?

De Gucht dwingen tot een duidelijke stellinginname over dit dossier, ook al was het maar op dit forum, kan ertoe bijdragen de breuk binnen de VLD opnieuw bloodleggen.
Dewael kiest overduidelijk het kamp Verhofstadt, ik vraag me af wat De Gucht gaat doen. Gaat hij opnieuw plat op de buik, of niet?

Goed idee dus

:twisted:

SB1234
7 april 2004, 20:02
Inderdaad, we moeten van de gelegenheid gebruik maken, hopelijk reageert hij vaker dan Stevaert....

Kben blij dat de N-VA de kat de bel blijft aanbinden en dat CD&V meedoet!

Opvallend is het aantal VLD-burgemeesters dat meedoet, het ongenoegen zit heel erg diep binnen die partij neem dat van mij aan.

Thomas Hx
9 april 2004, 12:24
Inderdaad, we moeten van de gelegenheid gebruik maken, hopelijk reageert hij vaker dan Stevaert....

Kben blij dat de N-VA de kat de bel blijft aanbinden en dat CD&V meedoet!

Opvallend is het aantal VLD-burgemeesters dat meedoet, het ongenoegen zit heel erg diep binnen die partij neem dat van mij aan.

Ik doe daar niet aan mee. Want ik wil van de forumsessies iets deftigs maken. En de splitsing van het BHV is niet het belangrijkste voor mij.

Werklozen, gehandicapten die geen plaats hebben, onderwijs waar niet iedereen van kan genieten...

Dat zijn mijn zorgen!!! En daar wil ik Karel De Gucht onafgebroken vragen over stellen...
Want dat is van LEVENSBELANG!!!

vrijevlaming
9 april 2004, 15:54
CD&v is voor de splitsing van BHV, maar dehaene doet niet mee. Raar hé....

Xenon
9 april 2004, 16:04
Inderdaad, we moeten van de gelegenheid gebruik maken, hopelijk reageert hij vaker dan Stevaert....

Kben blij dat de N-VA de kat de bel blijft aanbinden en dat CD&V meedoet!

Opvallend is het aantal VLD-burgemeesters dat meedoet, het ongenoegen zit heel erg diep binnen die partij neem dat van mij aan.

Ik doe daar niet aan mee. Want ik wil van de forumsessies iets deftigs maken. En de splitsing van het BHV is niet het belangrijkste voor mij.

Werklozen, gehandicapten die geen plaats hebben, onderwijs waar niet iedereen van kan genieten...

Dat zijn mijn zorgen!!! En daar wil ik Karel De Gucht onafgebroken vragen over stellen...
Want dat is van LEVENSBELANG!!!

Op die vragen van je kan De Gucht enkel wat cliché stijlantwoorden verwachten. Resultaat: hij kan gemakkelijk scoren en jij bent gefrustreerd omdat je geen deftig antwoord krijgt op je vraag.

Je moet in de politiek het ijzer smeden wanneer het warm is en dat is het BHV-dossier op heden.

Thomas Hx
9 april 2004, 16:17
Ik doe daar niet aan mee. Want ik wil van de forumsessies iets deftigs maken. En de splitsing van het BHV is niet het belangrijkste voor mij.

Werklozen, gehandicapten die geen plaats hebben, onderwijs waar niet iedereen van kan genieten...

Dat zijn mijn zorgen!!! En daar wil ik Karel De Gucht onafgebroken vragen over stellen...
Want dat is van LEVENSBELANG!!!

Op die vragen van je kan De Gucht zich enkel wat cliché stijlantwoorden verwachten. Resultaat: hij kan gemakkelijk scoren en jij bent gefrustreerd omdat je geen deftig antwoord krijgt op je vraag.

Je moet in de politiek het ijzer smeden wanneer het warm is en dat is het BHV-dossier op heden.

Ik heb gewoon andere prioriteiten en ik hoop op deftige forumsessies. Niet meer en niet minder. Ik moet ze wel samenvatten, zodus :wink:

Xenon
9 april 2004, 17:40
Op die vragen van je kan De Gucht zich enkel wat cliché stijlantwoorden verwachten. Resultaat: hij kan gemakkelijk scoren en jij bent gefrustreerd omdat je geen deftig antwoord krijgt op je vraag.

Je moet in de politiek het ijzer smeden wanneer het warm is en dat is het BHV-dossier op heden.

Ik heb gewoon andere prioriteiten en ik hoop op deftige forumsessies. Niet meer en niet minder. Ik moet ze wel samenvatten, zodus :wink:

Plezanten job :wink:

Thomas Hx
9 april 2004, 18:14
Ik heb gewoon andere prioriteiten en ik hoop op deftige forumsessies. Niet meer en niet minder. Ik moet ze wel samenvatten, zodus :wink:

Plezanten job :wink:

Nuja, bij nader inzien mag je het dus wel doen, dan moet ik maar 1 vraag in word zetten :lol: :lol:

Groot Bakkes
9 april 2004, 18:47
Als iemand de e-postadressen van de rebelse burgemeesters hier wil plaatsen dan kunnen we deze mensen steunmails sturen.
Ook de e-postadresjes van tegenstanders als De Wael kunnen hier geplaatst worden, voor blaammails.

Yort
11 april 2004, 17:38
De Vlamingen eisen al 40 jaar een splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Het lijkt me duidelijk dat dit wél een belangrijk punt is.

En toch vreemd dat Dewael, die de splitsing steunde als Vlaams Minister-President, nu dreigt met acties tégen de burgemeesters die de Europese verkiezingen boycotten.

De N-VA heeft al een voorstel ingediend die sancties tegen de burgemeesters verbiedt.

Xenon
20 april 2004, 19:07
Plezanten job :wink:

Nuja, bij nader inzien mag je het dus wel doen, dan moet ik maar 1 vraag in word zetten :lol: :lol:

of 0 (zoals is gebleken)

Fribre
21 april 2004, 01:15
In het onderschrift een gezamelijke steunbetuiging.

Vlaanderen Boven
21 april 2004, 15:47
Laten we hopen dat het eindelijk zover is, dat B-H-V gesplitst wordt. Diegenen die zeggen 'Ik ben er wel voor, maar kunnen we dit niet na de verkiezingen doen?' hebben het fout! Na de verkiezingen kun je NIKS doen! Dus laten we hopen dat de actie zich uitbreidt en ik zal er alleszins zijn op 9 mei.

Philips Inc.
13 mei 2004, 19:42
Wordt vervolgd ...

Vlaamse Leeuw
13 mei 2004, 20:14
Alle burgemeesters - behalve de CD&V-burgemeesters - trekken hun staart terug in. Mijn stijging voor de CD&V stijgt op dit moment. Ook de uitspraak van Leterme dat hij vooraleer hij in een volgende Vlaamse regering gaat zitten, wil dat de splitsing in het federale parlement er door komt.

Vlaanderen Boven
14 mei 2004, 20:49
Inderdaad een aangename verrassing...nu hopen dat ze volhouden.

Thomas Hx
15 mei 2004, 20:08
Ik heb het niet zo voor de vermenging van debatten ( vlaams en federaal niveau hou ik liever gescheiden ) 8) 8)

:lol: :lol: :lol:

Jullie zijn toch zo grappig mijn lieve N-VA'erkes :D :D :D

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

N-VA
8 juli 2004, 17:38
Inderdaad een aangename verrassing...nu hopen dat ze volhouden.Ze moeten volhouden! De Vlaamse kiezers zullen hun dankbaar zijn. Ik heb het volste vertrouwen in de mensen van het Kartel CD&V/N-VA.